A kőolaj utáni élet

  2008. március 15. - Csikós Zsolt Címkék: gyerekszáj fagáz gyerekrajz feltaláló

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Nincs min aggódniuk a benzintelen jövő rémétől rettegő autóbuziknak, az utánunk jövő generáció egészen biztosan felülkerekedik majd a problémákon. Kijelentésemhez súlyos alapot ad Bálint fiam egyik nekem készített rajza.


Természetesen autó áll képen – mégiscsak az én fiamról van szó. A formatervezés még az ötévesek ceruzakezelési képességeinek nyomát viseli magán, ne azt nézzék, a lényeg az ötlet. A krikszrakszokban első pillantásra feltűnt egy érdekes szerkezeti megoldás, de megvártam a sztori kibontását. Kiderült, hogy az autó elakadt a sárban (figyeljék a megsüllyedt HÁTSÓ(!) kereket – ismétlem, az én fiam), az ideges apát a volán mögött (hát igen, az én fiam) hajjal(!) a fején (hol látta?), valamint a szemüveges kölköt a hátsó ülésen. Utóbbit nem tudom honnan vette.

A lényeg a kocsi fenekénél látható. Mi ez? – kérdeztem zavartan, gőzöm sem volt, mit akart egy ilyen vonóhorogra akasztható szamovárral a Bálint (igenis, „a Bálint”, nyelvőrök számára sok gyönyörű blog létezik egyéb internetes címeken).

– Az ott egy kályha, ami szénnel vagy fával megy, és az autó motorját hajtja.
– De miért van rá szükség?
– Mert ha nincs benzin, ez viszi tovább, és be is segít, amikor van benzin.

Bevillant egy régi megoldás, rohantam az autós lexikonért, fellapoztam a második vlágháborút. Előbukkantak a fagázas autókról szóló képek. A háború alatt és után, amikor nem, vagy alig jutott benzin a lakosságnak, sokan ilyen ormótlan gázfejlesztőket akasztottak a kocsik mögé, még buszok is jártak gázfejlesztő szerkocsival. Az oxigénmentes kemencében hevített fából ugyanis gyúlékony gáz szabadul fel, és ezzel a rendkívül szerény energiatartalmú gázzal a régi autók kis kompressziójú motorjai fél teljesítményen azért elvegetáltak.


Ne aggódjanak, a kőolaj-korszak után is lesz nekünk sportkipufogó-moraj. Ha egy ötéves már megoldotta a problémát, kap még egy kis fejtágítást, és megcsinálja a mini fúziós reaktorral működő, hidrogénhajtásos kocsit. Már csak arra kell odafigyelnem, hogy a Bálint rendesen megtanuljon késsel-villával enni. Hiszen nem bénázhat majd az általa tervezett autó bemutató sajtóvacsoráján...

És esküszöm, soha nem beszéltem neki fagázas autókról.

Az alábbi kisfilmben Bálint maga vezeti elő találmányát, a szereplés felett érzett zavara miatt természetesen már kissé módosított szöveggel.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr35379601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivymike 2008.03.15. 13:41:08

biztos, hogy a te fiad? a faternak égnek áll a _haja_! :)

Csikós Zsolt 2008.03.15. 13:46:11

Hát ez az. Benne is van a posztban, hogy furcsa. Olvasd el a harmadik bekezdés végét...

Ivymike 2008.03.15. 14:01:21

igen, előbb olvas, aztán kommentel.

magával ragadtott a mű, bocs. :)

Hanzsi 2008.03.15. 14:04:03

Zseniális!
Jó látni, hogy bízhatunk a jövő nemzedékben.

rognork 2008.03.15. 14:10:19

állat a cikked. hiányzott már némi ferrari a sok kommersz között.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.15. 14:39:06

Nekem nem indul el a videó..sőt. Néha megfagy tőle a böngészőm. :S

Squeky 2008.03.15. 14:48:27

nekem sem müxik az indavid:(

Csikós Zsolt 2008.03.15. 14:49:22

rognork:
szerintem meg felületes. iszonyú sokat lehetne írni, és még így is ez lesz messze a leghosszabb cikk a tc történetében. miközben úgy érzem, mindent kihagytam belőle. de legalább valakinek tetszik.

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.15. 15:15:44

Nem, nem, nem! Kellett ez már... És lesz folytatása a "Pompás értelmetlenségek"-nek? Az is caládregénynek-de legalábbis sorozatnak-indult, nem?

Nyelvőr 2008.03.15. 16:57:13

"a Bálint": pesties nyelvi slendriánság. Igenis. Bár nem konkrétan helytelen, de semmiképp sem helyes.

De én meg pl. nem teszek különbséget az zárni és csukni között. Én mindig zárok. (Néha kilincsre, néha kulcsra.) És mégis mindig beszóltak érte. A parasztok, mi? Akkor én is. Nehogymá.

De ha meg sutba váglyuk a magyar njelvet, akkor meg aszondom, hogy Bálint nincs is a magyarban. Valentin. Az van.

ommm 2008.03.15. 17:03:51

H-E-L-Y-E-S:

megsüllyedt a HÁTSÓ kerék és nem megy.
mert ugye hátul hajt.

ezek után azt is elnézném a gyereknek, ha Johnny Rotten frizurát rajzol neked.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2008.03.15. 17:04:14

Most mihez kezdjek egy emberrel, aki a saját állítólagos agybaját sem képes konzekvensen képviselni?

"...alábbi kisfilmben Bálint maga..."

Elszólás, ez kedveském, több figyelmet! Vagy most akkor az a szabály, hogy amikor, ahogy neked jólesik? Baszod, legalább a bosszantásomra írt hülyeségben lennél következetes... Ehh, Lúzer FC...

tamil 2008.03.15. 17:26:44

Bár nem pont idetartozik, de kikívánkozik belőlem, hogy mindkét kislányom kb 3 éves kora óta magabiztosan ismeri fel a különböző autómárkákat az emblémájuk és formájuk alapján. Na persze még Barbie a nyerő, de dolgozok rajta!

AP (törölt) 2008.03.15. 17:53:41

Az új egyenautókat is felismerik?

volante · http://volante.blog.hu 2008.03.15. 18:13:33

Surányi Endrének volt egy könyve "Az autó... és én" címmel. Abban van egy-két fejezet, ami a fagázas autókról szól. Eredetileg - ha jól emlékszem - a cséplőgépeket hajtották vele, aztán a II. világháború alatt kezdték sokan személyautót hajtani vele. Főleg a bérautósok.

agaras 2008.03.15. 18:14:16

mutasd több rajzát a gyereknek!!! állati

nem csak a hátsó kerék süllyedt meg hanem az első el is emelkedett :)nagyon tetszik ahogy a sarat ilyen agresszív vonalakkal ábrázolja. a pedál pedig külön dizájn -center téma.

ui.:az oviban én is mindig olyan autókat rajzoltam amiken az embereket tetőtől talpig ábrázoltam satöbbi-satöbbi lényeg szerintem ne hagyd ellapsodni a kreatívitását az autók "elemzése" szinte bármilyen műszaki pályán nagyon nagy előny. Bár szerintem ezt a faszén dolgot vmi vonatos filmből koppinthatta...

Kereszturi Tamás 2008.03.15. 18:44:49

A postban lévő videó technikai hibájáért elnézést kérünk. Javítva van.

Balee87 2008.03.15. 19:09:22

És igen! Mindíg sejtettem h. a köv. generáció fog megoldani sokmindent. Azt a fúziós generátoros fejtágítást jó ötletnek tartom! :)

Balee87 2008.03.15. 19:11:17

Generátor=reaktor bocs gyorsan írtam... vágom a témát nem vagyok hülye :D

R3 2008.03.15. 20:07:31

tudom, hogy nem jön ide, de nem értem, az új Ferraris ciknél miért a Ford GT40 történetéhez vezet a Feruccio Lamborghini nevén lévő link?

baranyp 2008.03.15. 21:43:24

Vagány a csákesz!Jó a ferraris történet is(ezen belül szívesen olvasnék az öreg Enzoról,bírom az ilyen maguknakvaló ürgéket).

Stanci 2008.03.15. 22:00:38

Istenkirálycsászár vagy Zsolt! :))))
Ennek a Ferráris cikknek a folytatását vártam már mióta...

Köszi!

Csikós Zsolt 2008.03.15. 23:51:31

agaras:
igazad van, elég sokat néz Thomast. Bár mostanában kikopófélben van.

R3:
mert a Ford GT40 cikkben benne van a Lamborghinivel történt affér is (remélem, és ha jól emléxem :-))

BMW316 2008.03.16. 01:09:22

Apám, hát nem semmi a kis csóka.. :))) Megvan a Totalcar gárdájának új generációja, hacsak el nem csaklizza egy nagy autógyár a találmányért. :)))) Zsolt, a fiadra mindenképp nagyon büszke lehetsz.

Rocko- 2008.03.16. 01:20:38

hmm, nem egy buta gyerek! :) csak nehogy autós újságíró elgyen belőle! ;D
egyébként ha jól értem, akkor a hibrideket már a 30-as években feltalálták?

Csik! grat az újabb Ferrari cikkhez. és némiképpen választ kaptam egy kérdésre, ami egy ideje foglalkoztat: miért nem készítenek autókba kis köbcentis, de V elrendezésű motorokat.

rognork 2008.03.16. 07:17:44

zsolt, sztem a közönség simán megenné a háromszor ilyen hosszú cikket is. legfeljebb nem melóban olvasnák el. úgyhogy a következőt nyugodtan nyújtsad, vagy add le a kossuthon regényfelolvasásban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.16. 07:52:19

Hehe, tartogat meglepetéseket a következő generáció, ez tény:)

A Ferraris cikk állat, szerintem kár aggódni, hogy kihagytál valamit, a legtöbbünknek így is igazán sok új információt hordoz. Talán az öreg Enzo hozzá tudna még tenni valamit, vagy valami nagyon-nagyon Ferrari szakértő arc, de szerintem így is teljesen jó! Engem mindenképp érdekel, még akkor is, ha tíz részes lesz.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.16. 07:54:21

Dr Zergét pedig ki kellene moderálni innen, örökre. Folyamatosan offolja a témát. Ez nem a helyesiras.blog.hu, bocs.

Rocko- 2008.03.16. 08:55:42

ommm 2008.03.15. 17:03:51
Neked majd a gyereked ilyen frizurát fog rajzolni:
_
_|_|_
(remélem nem csúszik össze.) :)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2008.03.16. 09:05:56

scheerti

Sokkal egyszerűbb: helyesen köll írni, oszt itt sem vagyok. No, neked nem muszáj, csak az újságíróknak. Mert ez nem egy mezei biszem-baszom webnapló, hiába blogforma, ez itt kérem sajtótermék. Kőkemény üzleti alapokon.

agaras 2008.03.16. 09:14:42

>Dr. Zerge

remélem nőket is szoktál baszogatni!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.16. 10:27:46

Dr. Zerge,

mégis bomlasztasz, és offolsz majdnem mindegyik posztnál. Ki kért fel téged erre? És mi az, hogy akkor már itt sem vagy? Új szuperhős született, aki a galád újságírókat fenyíti a sötét pesti éjszakában? Sajtótermék? A Belsőség pillanatnyilag (még) nem újság, csak a Totalcar autós webnaplója. Vagy tévednék?

Nyelvőr 2008.03.16. 14:29:44

Dr. Zerge: én veled vagyok. A helyesírás elvárható minimum volna. Mindenkitől. Mert magyarok vagyunk, és az az anyanyelvünk. Tiszteljük meg egymást ennyivel. Nem kényszer, nem baszogatás. Nem visszapofázni kéne, hanem megtanulni. (Meg szégyellni magát egyeseknek, de ezt már meg sem próbálom elvárni.)

A többieknek: az a gond, hogy nem veszitek észre, hogy ezért vagyunk mi magyarok olyanok, amilyenek vagyunk (ezt inkább hadd ne részletezzem), mert "a kommentelőknek nem kell helyesen írni", aztán már az újságíróknak sem "mert ez csak egy blog", aztán majd a nyomtatott sajtóban sem, aztán majd a törvények nyelvezetében sem.

Aztán akkor így minek magyar nyelv? Szarjunk csak mindenre, ez az.

Balkán, bazmeg, az vagyunk mi is, nem K-Európa. Hozzáállásban holtbiztos.

ommm 2008.03.16. 14:50:07

Rocko: hja kérem, ha lesz még haj a fejemen. ami nem valószínű.
de a bajusz-szakáll kombó marad :)

Nyelvőr: ne feszítsd magad, ez van és nem tudtok ellene semmit tenni.

Nyelvőr 2008.03.16. 15:07:34

ommm: sajnos attól tartok, igazad van. De legalább próbálkozunk. (Mint ahogy a Totalcar is szokott a minisztériumokban. Szélmalomharc, de ha már egyvalakinél elér valamit, megérte.)

---------------------------------------

Csakhogy mindenkinek világos legyen.

Azon ugye felháborodtok, amikor a nagy fekete terepjárós leparkol a mélygarázskijáró előtt meg a mozgássérült parkolóhelyen, vagy amikor leszorítanak az útról. Ugye?

Na, az ő hozzáállása az, hogy "azt csinálok, amit akarok, mert megtehetem, mert miért ne".

Láttam már olyat leírva, hogy "muszály, mert én így írom és kész". Ez a hozzáállás UGYANAZ. Más a dimenzió, de a lényege pontosan megegyezik.

És ez a baj ezzel a kurva országgal, hogy ha ezt hagyjuk, akkor egyre többen lesznek ilyenek, akik ilyen "azt csinálok, amit akarok, és úgy ahogy akarom, mert úgy tartja kedvem, rám nem vonatkoznak törvények és szabályok". A helyesírás egy része ennek. Persze kicsiben.

Tetszik a fenti stílus? Ha a helyesírást kiigazítókat leüvöltitek, azzal csak ezt a hozzáállást támogatjátok. Szóval POFA BE akkor is, ha leszorít a nagy fekete SUV, vagy ha a kapud elé áll egy tahó, és azért nem tudsz félóráig elindulni, vagy ha a villamos áll egy tilosban megállt picsa miatt. Sőt, esetleg védd a picsát/tahót.

Netán az ilyenek ellen 'valamit' tenni próbáló blogokat (parkolo.freeblog.hu/, autozz.blog.hu/ pl.) is támadjátok, zárassátok be, mittudomén. Hiszen ők is csak olyan önjelölt "nyelvőrök", mint dr. Zerge. A fene a pofájukba.

(Még mielőtt valaki kitalálja, nem vagyok dr. Zerge, csak felhúztam magam.)


(Az meg jóval több mint égő, amikor valaki a saját szakzsargonját sem tudja leírni helyesen. Lásd gumis műhelyek "centírozása". A gyengébbek kedvéért: helyesen ez centrírozás. Azért az biztos felháborítana egyeseket, ha a Totalcaron/Belsőségen szakszavakat kezdenének helytelenül leírni: akumlátor, Ferari, könyüfém felni, hidridmeghalytás, merevtengej. Pedig efelé haladunk. A népítéletbe már bele sem merek nézni néha, annyira siralmas. Amilyenek mi vagyunk. Illetve én nem. És ti?

B.Petike 2008.03.16. 15:09:00

Zsolt a fiad ismerretterjesztő csatornákat szokott nézni? Ha jól emléxem a diszkoverin volt valami a fagázas autókról...

Nyelvőr 2008.03.16. 15:09:08

Ja, és bocs az offért. Tényleg nem jókedvemből teszem. És gyanítom dr. Zerge sem.

Rocko- 2008.03.16. 15:57:31

ommm 2008.03.16. 14:50:07
kalap akart az lennei, csak elcsúszott. alatta meg mindegy, h van v nincs haj. :)

Xj220 2008.03.16. 19:30:34

Nekem az jutott elsőre az eszembe a képről mintha valaki rá, vagy belevizelne a kocsi hátuljára -hátuljába,de lehet hogy ammónia szerű anyaggal megy a kocsi.:))))
Nem akarok ám bunkó lenni!

bigpond 2008.03.17. 04:25:38



Szerintem a kerdes nem is annyira az ,hogy mivel fogunk jarni az olaj utan hanem az ,hogy mit fogunk enni.
Ezt olvassatok el figyelmesen:


www.lifeaftertheoilcrash.net/Index.html

Mindenkinek szep napot!

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2008.03.17. 09:50:26

Nyelvőr

Centrírozás-centírozás kérdésben lehetne éppen hosszasan tárgyalni a nyelv élő, folyton változó, alakuló mivoltát, nem biztos, hogy annyira rossz - ma már - az a második verzió.

Egyebekben pedig szvsz a kommentelők nyelvhasználata egy másik felelősségi kör, mindenki a maga arcáért áll jót. Az is persze, aki egy kirívóan rossz írású, láthatóan tanulatlan netezővel szóba elegyedik.

Hivatásszerűen szóból, írásból élők durva nyelvhasználati, helyesírási hibáira pedig nincs mentség.

Hanem ez a bunkó-autós/bunkó-beszéd(írás) hasonlat igazán találó!

Mellesleg pedig - mindenki másnak is - már hogy a bánatba' volna OFF a nyelv, az írás? Éppen hogy ez az, ami nem OFF sehol, ahol beszélnek, írnak.

Kifordított kacagány 2008.03.17. 09:52:22

bigpond 2008.03.17. 04:25:38
éhen nem fogunk halni az biztos.
a patkányok mindent megesznek, a patkányhús meg ehető.(a csótányokkal ugyanez a helyzet)

bigpond 2008.03.18. 01:27:58

Igazad van 'bazzeg' ,erre nem is gondoltam!
Azert jo ,hogy egyesek pozitivan latjak a dolgokat...
Most latom felettem nyelvorok is irtak , elnezest kerek toluk.

Péter 2008.03.19. 00:36:55

Az a kisebbik baj, amikor önjelölt nyelvművelők közbeszólnak. A nagyobbik baj az, amikor butaságokat mondanak (a névelő üldözése tulajdonnév előtt ilyen, és máshol a létige plusz -va-ve kárhoztatása, meg hasonlók). Az már idővel bosszantóvá tud válni, az kétségtelen.

apamacko 2008.03.19. 13:56:24

Csak szintén köszi a Ferrari-ért :-)

A gyereknek add oda Ternai Zoltán "Korszrű gépkocsiszerkezetek" c. könyvét !

(egy kedves rokon kissrác is azt nézegeti pedig ő is csak 5 éves ! )