Hányat lőtt Elvis a Panterába?

  2008. március 12. - Csikós Zsolt Címkék: ford de tomaso memphis elvis presley rock and roll pantera rocknroll graceland

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


A Winklernek mostanában furcsa emlékezetkimaradásai vannak. Ma reggel például azzal fogadott, hogy írjak már arról a De Tomaso Panteráról, az Elvis Presley-féléről, amiről volt az a jó sztorim még tegnap. Hát az nem én voltam, de ha már előkerült a téma, kicsit utánajártam.


Távol áll tőlem az érzékeny rajongói lelkekbe tiprásnak még a gondolata is (sejtem, erre most minden Elvis-fan elővette a viperát), tényleg csak egy tendenciára szeretnék rámutatni, előre is elnézést: minél mélyebbről jön valaki, és minél magasabbra jut, annál nagyobb barommá válik. Tisztelet a kivételnek - ott van, ugye, Kádár János, aki egyszerű inasból lett szoft-diktátor, mégis holtáig szívesen látta ebédlőasztalán az ominózus krumplilevest.

Én mondjuk soha nem csíptem a kamaszkori ideálokat, a vak rajongást meghagytam a csajoknak. De ha valakit muszáj elővenni, hát Jim Morrisonért azért eléggé odavoltam tinikoromban. Orrba-szájba Doorsot hallgattam, minden könyvet elolvastam róla, ami a kezem ügyébe került, a Val Kilmer-féle filmet ötször láttam. Hogy barátkoznék-e Jimmel? Összejárna-e a két család? Hát, kétlem. De ő például eleve vadbaromként kezdte, ahogy elsztárosodott, már nem lett sokkal súlyosabb. És a zenéje/szövege ma is rulez. Ezért ha szidják Morrisont, felemelem a szavam, de odabent röhögök rajta, milyen hülye is vagyok.

Vissza Preszlihez: az egyszerű teherautó-sofőr kábé fél év leforgása alatt popsztár lett, rá egy évre már multimilliomos volt. Nehéz lehet ilyet megélni, ilyenkor gondolok arra, hogy nincs is szebb a lagymatagon kavargó középpolgári létnél. Elvis pénze lett tenger, modora, ízlése maradt a déli dokkmunkások szintjén. És hiába próbál négyméteres falakkal és kétmázsás testőrökkel elszigetelődni a pórnéptől egy szupersztár, akkor sem tud elszakadni teljesen a valóságtól. És amikor az a valóság néha a szupersztár képébe röhög, az egész karrier hirtelen átértékelődik. Ki jobban, ki rosszabbul tűri az ilyet. Presley például rosszul, és mivel nem volt kifinomult csávó, ilyenkor drámai dolgok történtek.

Például lelőtte a Panteráját. Vagy a csajáét, ez nem egészen világos, de az biztos, hogy ő vette 1971-ben. Úgy bizony, beletette az ólmot a szeme közé, a vak is láthatta, kovboj ő a javából. Mert a Pantera nem indult. Erről a nem indulásról megoszlanak az álláspontok, akárcsak a ténylegesen kilőtt golyók számáról, valamint arról is, hogy ki miatt volt épp oly ideges a gumilábú bálvány.

A www.lansinglowdown.com oldal szerint Elvisnek egyszerre olykor tucatnál is több autója állt gracelandi háza előtt, félkörben. Mindben benne volt a slusszkulcs, hiszen egy ilyen fontos ember feszített életvitelébe nem fér bele a keresgélés. Ám éppen a De Tomasóból a nagynéni korábban kivette a kulcsot valamiért. Elvis indulni akart, nem tudott, hát lőn. Háromszor. Forrás hihetősége tíz pontból éppen annyi, mint a golyók száma: három. Na majd éppen egy nagynénin vérzik el Presley Panterája...

A brit Observer szerint Elvis összeveszett Priscillával, és amikor dühében el akart hajtani, a De Tomaso nem indult. Kiszállt, és igazi Elvis-stílusban háromszor belelőtt. Ez már részben a forrás, részben pedig az autón ma látható nyomok alapján hihetőbbnek tűnik, hiszen épp a kormánykerék bal szélén van az egyik golyóütötte lyuk. De ki tudja már megmondani, milyen szögben állt akkor az a kormány?...

Presley Panterája egyébként részben éppen e kormány miatt olyan érdekes, és nemcsak a golyólyuk okán. Ez a kocsi ugyanis 1975 óta gyűjtemény-, illetve múzeumlakó, sosem restaurálták, miközben a világ összes Panteráját lényegében igen.

Emiatt ez talán az egyedüli, amelyikben megmaradt az eredeti, e környezetben silánynak tűnő, Ford Capri-kormány, valamint valószínűleg ennél tekinthető meg utolsóként, milyen szánalmas is volt a gyárilag tetőtől-talpig bugyikékre mázolt, V8-as Ford-blokk.

De ha utánajárunk egy kicsit, az Observer hihetősége is elillan: Ford Panterának írja az autót, és állítása szerint Elvis kicsivel a házasságkötésük előtt ajándékozta Priscilla Presley-nek 1971-ben. Hohó! - emelkedik ilyenkor vádlón a mutatóujj: Presley 1967. május 1-jén vette feleségül Priscillát, az Observer hihetősége tehát: 1/10.


A kocsinak ma otthont adó, Los Angeles-i Petersen-múzeum honlapján azonban az szerepel, hogy a De Tomasót Presley akkori barátnőjének, Linda Thompsonnek vette - egyébként más források is ezt a nevet említik leggyakrabban. Az autóval legmélyebben foglalkozó www.panteracars.com ugyan nem említi Thompsont, ám egy másik okot szolgáltat a nem indulásra: a Pantera akkuja lemerült. Végül is, ha hetekig állt Gracelandben, miközben a Király inkább kedvenc Cadillacjeivel mozgott, akár le is merülhetett... Panteracars hihetősége: 9/10. Petersen-múzeumé szintúgy.


Joe Esposito "Good Rockin' Tonight" című könyvében egy még murisabb leírás szerepel: Elvis állítólag a Sweet Inspirations (Presley háttéregyüttese volt akkoriban) Myrna Smith nevű énekesnőjét elvitte Memphisben egy körre kocsikázni. Vadul vezetett, majd miután megálltak Gracelandben, a Király kiszállt, és belelőtt az autóba. "Nem ment ma elég jól" - indokolta tettét. Hihetőség: 5/10. Egy jó vezetés után, egy röpke numera előtt még egy elmebeteg sem lődöz az autójára.

Winkler hallott még egy okot attól, aki a témát eredetileg felvetette - a Panterában nem volt elég benzin. Ennek nyomára azonban másfél óra kutatás alatt sem akadtam, és azóta sem jut eszünkbe, ki dobta fel a Pantera-ügyet.

Ez itten Myrna Smith és Elvis Presley


A sztorik java részében három, de némelyikben csak egy lövésről esik szó. Ma már csak egy golyónyomot látni az autón, a kormányon lévőt. Ám állítólag korábban volt egy az ajtón és a lábtérben is (a www.elvispresleynews.com szerint a harmadik viszont a gumiba ment), de ezeket már eltüntették.

Nem meglepő a lődözés Presley részéről, hiszen rendszerint a bárban lévő poharakon gyakorolta a tudását, de a tévét is meglőtte, amikor neki nem tetsző műsort vetítettek benne. Ő dolga, megtehette, de akkor is barom dolog.

Egyike a szétlőtt tévéknek és egy Presley-féle távkapcsoló


Egy Vallelunga

A De Tomaso egyébként egy kicsiny, olasz sportautó-építő cég volt. A hatvanas évek közepén alapította Alejandro de Tomaso argentin üzletember, a cikkben említett Pantera típus a Vallelunga és Mangusta modellek után jött, és a cég legsikeresebb autója lett.


Egy Mangusta

A Penterából végül több mint 1000 példányt adtak el. Az amerikai Ford családi autóiból származó, V8-as motor középmotor hajtotta.

Ebben a Fairlane-ben is volt Pantera-motor. Vagy fordítva. Mindenesetre akkoriban minden amerikai Ford V8-as benzinmotorral ment, csak a szegényházi kiviteleknek kellett megelégedniük valami béna sorhattal. És az emissziótól rettegő időszak előtt azoka V8-asok még karburátorral is elég állat motorok voltak ám.

Még egy szót Presley-ről. Akármekkora tulok is volt, és akármilyen szánalmas, elhízott csigává lett, mire utolérte a korai halál, joggal tartják oly sokan a legnagyobb rocklegendának.


Szinte egymagában rázta fel a rózsaszín cukros takonyban úszó amerikai popzenei ipart, az ötvenes években pedig elsőként vállalta fel a zenei botrányhős szerepét. Ki tudja, ha nem lett volna, ma talán rockzene sincs. Annak ellenére mondom ezt, hogy úgy vélem: akár Chuck Berry, akár Jerry Lee Lewis zenében nagyobb király volt nála, sokkal. De a Presley-féle multimédiás hatást egyik se érte utol. És látják, hogy a Pantera milyen jól megúszta. Röhög ő az az egészen, hiszen a régi autók még szerették az ólmot.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr52376397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.03.12. 16:12:53

na, végre egy alapos, kimerítő írás.
Elvis többek között a múltja miatt is lett nagy bálvány az álprűd, fehér amerikában, lehet, nagyobb, mint megérdemelt volna, ennek ellenére jó a zenéje és kitűnő showmester volt, minden hülye heppjével és LSD-jével együtt.

és James Dean?

az öreg DeTomaso pedig egy egyszerű recepttel alkotott maradandót, mégha kissé porladó/rozsdállót is, de maradandót.

jöhetnek a Pantera videók, linkek.

amúgy a lövöldözés nem nagy kunszt. vadászat után este nagybácsim, kissé görbén (tél volt, hideg volt na) kajálni akart éjszaka egyet, hűtő kinyit-mi az hogy nincs már sült?-tőr elővesz-hűtő oldalába belebasz-freon elönt mindent.

lövöldözés? úri huncutság.

na, ki meri belinkelni az első komár laci-t? a Reszket a hold a tó vizén külön pont :))

Borisz 2008.03.12. 16:14:09

a használtautón rajta van a listán a DeTomaso bár jelenleg 0 db-al gondolom azér van rajta mert már korábban volt?

Csak azon a soron morfondírozom hogy "miközben a világ összes Panteráját lényegében igen"

ommm 2008.03.12. 16:16:44

is there everybody in?

Borisz 2008.03.12. 16:17:14

Ommm, szerintem te erről beszélsz:

youtube.com/watch?v=flj3SvahA3I

:)

ommm 2008.03.12. 16:22:26

ja, ezt nem tudtam.

ismerve a nagybátyót, ez valójában nem is lepett meg. cifra egy figura.

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu/ 2008.03.12. 16:24:03

Az utolsó kép de durva .:D

Mercurius 2008.03.12. 16:27:11

Nohát dokumentum-post!

Tetszik. Jó írás.

És az is tecccik, hogy it sok irányból van megközelítve a zótóbuzéria. Tágul a nézetem.

Érzem is, ahogy feszít, no asszem teszek egy kétbetűs kitérőt...

rooster 2008.03.12. 16:31:37

Pantera rulez
Mangusta rulez
Jimbo rulez
Prézli suxx
(szerintem)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.12. 16:35:57

Mangusta. olyan szinten észbontóan állatul néz ki hogy ahh. presley fuck yeah. a filmjei is viccesek voltak, minden valami suttyót alakított, autószerelő, stb...aztán persze felugrott a kocsi tetejére, hirtelen nagy tömeg gyült köréje a semmiből és rázendített a nótára...fílinges lehetett akkoriban amerika...

Pipi 2008.03.12. 16:37:12

jesszjessz, érdekes írás és még autókhoz is köze van. köszönet érte csikós úrnak. hozzáfűzni nem nagyon tudok mit:D

eRobi 2008.03.12. 16:37:50

Ez annyira nem érdekes, hogy mire lövöldözött ez a istenhangú paprikajancsi.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.03.12. 16:40:08

hmmm, jó post. eddigi egymondatos ismereteimet (elvis, belelőtt, pantera) alaposan kibővítette

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.03.12. 16:41:15

ja igen. az igazi De Tomaso csakis a Mangusta. se előtte, se utána...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.03.12. 16:42:31

Azért a rózsaszín verdában elég "meleg" lehet a hangulat... :S Ennek ellenére instant get...majd átfújatom a szomszéddal...

Tommi 2008.03.12. 16:43:57

Nekem a Vallelunga kellene...

domi0318 2008.03.12. 16:49:45

Tisztelt Csikós!

Jó a cikk, de pár dologgal vitába szállnék. Ahhoz, hogy valakiről árnyalt véleményt tudjon alkotni, azt gondolom, nem elég néhány honlapot előkotorni, hanem utána kéne járni rendesen az illetőnek. Főleg ha azt a "senkiházit" úgy hívják: Elvis Presley. Véleménye persze lehet szabadon, de ekkora fikatengerrel lehúzni azt az embert akit már életében a rock and roll koronázott királyának hívtak, aki egymaga annyi lemezt ad el harminc évvel a halála után is, mint a fél európai poppiac, aki annyi örörkzöldet hagyott hátra, mint senki más, és hadd ne soroljam (mert itt ülnék reggelig) hogy miért érdemel több tiszteletet. Nézzen utána, hogy mi volt az igazi oka Elvis fegyvermániájának, és megérti, hogy miért volt neki halál mindegy, hogy céltábla, TV, vagy DeTomaso Pantera. Elvis beteg ember volt, ez tény, nem vitatja senki. De nem hinném, hogy kevésbbé beteg dolog volt Michael Jackson kifehéredése, vagy a mai emos-kamaszgyerekek magyarázat nélküli halálvágya, mondván szar az élet. Elvis legalább még a saját hangján énekelt, több nőt húzott meg, és több autót vezetett, mint mi ha még háromszor születünk is újjá, imádott élni, és volt annyira tökös, hogyha valami nem tetszett, akkor nem rohant el zokogni egy pszichológushoz, miszerint fos az élet, hanem belelőtt egyet-kettőt!
Nézze meg innen is...
U.i.1.: a konkrét esethez még egy kis adalék. Steve Dunleavy önéletrajzíró szerint Presley az autót még Priscillának vette, de a válásuk után leginkább ő használta, és ezzel fuvarozta a csajait, akkoriban leginkább Linda Thompsont, akinek egyébként egy Mercedes kabriót ajándékozott.
U.i.2: idézet az egyik legjobb magyar vígjátékból: Csoki az Üvegtigrisben:"Minden táblába belelövök egyet!!!" :-)))
Ámen.

lanciabacci 2008.03.12. 16:52:27

ehh, a "királyok" már csak ilyenek, ha bejön nekik az élet. Amerikában autóra, nálunk barimfira (kakas, megvan?) lődöznek - hol miből van több.

Mellesleg a Capri kormány mögött egy korabeli univerzális angol indexkar figyel, pl. a Miniben is ilyen volt.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.03.12. 17:03:17

Elvis még a mozgását is lopta ugye. Tom Hanks mesélte :)

baranyp 2008.03.12. 17:05:11

Elvis egy balfék lehetett a magánéletben.A pantera viszont kegyetlen,a mangusta méginkább!Utóbbin tetszenek az arányok,manapság sajnos ilyet nem gyártanak.Még ha műszakilag nem is csúcs,úgy néz ki mint egy nagy vaskos izom.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.12. 17:11:55

Dean nagyobb arc volt nála, sokkal. Egy lapon se szabadna őket emlegetni, az egyikük egy Győzike De Lux volt, a másik pedig a sebesség megszállotja. Gyors, eszetlen, és minden iránt lázadó. A 130-as rajtszám azóta lett cool a vén kontinensen is, mióta szegény összecsukta a Porsche 550-esét. Mindent elolvastam Dean-ről amihez hozzáfértem, igazi állat volt...

Csikós Zsolt 2008.03.12. 17:12:06

baranyp:
épp most olvastam egy tesztet a Mangustáról. Gyönyörű volt, még sokkal szebb, mint a Pantera, de vezethetetlenül gonosz, minden képzeletet felülmúlóan rohadékony (mint az Iso Grifo), és kíméletlen. Igazából sose találták ki rendesen a futóművét, egy kisszériás tákolmány volt szoborszerű házban, hát ezért nem is vették meg többen. Panterát lehetett látni versenyezni, Mangustát nem. Meg persze iszonyú drága volt. A Pantera csak szőrös, de használható, bár közel sem egy Ferrari...

Csikós Zsolt 2008.03.12. 17:13:09

Hát igen, Dean rulez. Nagy láng, rövid gyertya. Összesen három film, ez tényleg rettenet.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.12. 17:18:53

*minden ellen lázadó

Ja és igen, Mangusta rulez. Viszont még senki nem írta le, hogy miért Mangusta a Mangusta:)

Csikós úr?

Elektro (törölt) 2008.03.12. 17:19:42

Elvis degenerált volt. A zenéje meg gyomorforgató. Kár azért a pantheráért...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.12. 17:25:28

Tudtam hogy lesz egy (domi), mindig van. És mert eddig senki nem utalt rá eléggé (kivéve Jimbo), lefektetem: ahogy ez kinéz, a királyok lo''nek.
Ami a Pantherát illeti, milyen nagymacska az aminek egy sima lemez a motorházfedele? (Ugye nem orrmotoros?) Akárki írta, a Mangusta tényleg rúlzoz.
Omm: there was somebody in there, and he was very drunk.

Csikós Zsolt 2008.03.12. 17:38:02

Hendrix a Morrisonnal megvan, amikor egy bárban véletlenül összefutnak és elszállva zenélni kezdenek? Az a világvége... Látszott, hogy nem lesz jó végük.

ommm 2008.03.12. 17:39:02

domi0318 2008.03.12. 16:49:45

ne szívd mellre, hiszen mindenki tudja, hogy a Király nem halt meg, csak elvitték az ufók, de visszajön még, állítólag tüzes mikrofonnal veri agyon az összes rock n rollt nem kedvelőt.

az pedig, hogy valaki szerint nálánál is vannak nagyobbak, jobbak, ne legyen probléma.
a szegregációtól és a rasszizmustől ragyásra vert 60-as évek amerikájában (oh, the greatest) kellett valaki, akit a fehérek kirakhatnak a kirakatba, hogy nesztek, nekünk is van chuck berrynk/fats dominonk/little richardunk.

ezt ne feledd és vésd észbe, mert ez van.
mindazonáltal elvis egy csillag, no doubt, jó volt mindene, a marketingtől a tehetségig/zenéig. maga alá temette a hírnév, nem egyedi eset, de mint fent említettem, nem örökre hagyta el az épületet...

de sokan voltak ilyenek, akik méltatlanul mellőzöttek lettek, és lesznek is még.

Gomulka Béla:
Maybe the Backdoor Man (mekkora már!)

ommm 2008.03.12. 17:44:21

yeah

Csik: csekk disz, ha még nem láttad véged:

youtube.com/watch?v=Rqqaw9iN0Js

ommm 2008.03.12. 17:45:28

domi:
Minden kibaszott táblába belelövök egyet.

(a csálécsöcsű kurvákról nem beszélve :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.12. 17:48:41

omm,
vagy a Flying Spaghetti Monster. (Wikipédia) Ha még nem láttad, hamar-hamar!

Humphrey 2008.03.12. 17:49:52

Mangusta... nekem pl volt egy narancssárga , jó kétarasznyi műanyag távirányitós még a 70es években, imádtam. Bill (a Kill...) is azzal járt a 2. részben :) Most meg olvasom, hogy valójában szutyok. Hihetetlen, hogy ezeknek a legendáknak legendásvá válásában mekkora része van a designnak. Iso Grifo, Maserati Bora, Miura, igazából senki (vagy csak nagyon-nagyon kevesen) nem tudja milyen autók, csak azt, hogy iszonyat jól néznek ki.

Csikós Zsolt 2008.03.12. 17:51:56

De az Iso Frigó állítólag jó volt ám. Csak rohadt. Tessék olvasni a Classic and Sports Kár nevű magazint. Havi kétezret megér, mert felfoghatatlan. Meg Octane-t is, ha túl sok a pénz. (Minden szerzett új olvasóért pénzt is kapok :-))

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.12. 17:55:13

Apropó, nézzék meg a zo''ld Mangustát: hol a tu''ko''r? (ld. szingapúri taxi)

Humphrey 2008.03.12. 17:55:17

a C&S-c néha megvan, ha nem is rendszeresen..tényleg igényes, jó magazin!

domi0318 2008.03.12. 18:04:55

ommm
domi:
Minden kibaszott táblába belelövök egyet.
Tényleg így van: köszi. Meg is nézem, ha hazamegyek.
Egyébként érdekes a James Deannel való párhuzam. Ki tudja vele is mi lett volna ha nem hal meg. Azt mondják, néhányan azért maradtak meg érintetlen sztárnak a szemünkben, mert nem adatott nekik annyi idő, hogy lássuk őket tönkremenni.
Egyébként meg persze hogy él. Ülnek egy nagy ház előtt 2Pac-kel és egyfolytában niggereznek, miközben Janis Joplin betépve pengeti a gitárt a konyhapadlón. Mindeközben James Deanre várnak, aki elugrott a sarki boltba sörért Porsheval, Morrison és Hutchinson pedig Cobaint avatják be a vadászpuska rejtelmeibe...

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.12. 18:13:08

Végre egy igazi Belsőségre való téma, a megfelelően tálalva! De hiányzott már ez!
Elvis legnagyobbzsírkirály autója pedig a Stutz Blackwawk. Szerintem. Az igazi amerikai luxus a köbön: szörmével bélelt kesztyűtartó és csomagtér. Értelmetlen. Két darab van belőle Európában, egy itt, Magyarországon.
És így néz ki:
www.madle.org/ebh.htm

Mike008 2008.03.12. 18:27:40

És Vince Neil, a Mötley Crüe énekese 1985-ben? Egy ilyet vezetett részegen, mikor balesetet szenvedett, és az anyósülésen ülő Razzle, a Hanoi Rocks dobosa életét vesztette, míg a sofőr a mai napig dalol!

Ardo 2008.03.12. 18:30:21

ELVIS a kiiiráály!

Ez volt a legendás, a rettegett, a legjobb verdája (no nem pont ez, de ilyen)
www.origo.hu/auto/veteran/20080203-stutz-blackhawk-1974.html

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.12. 18:35:57

a mangusta nem azér mangusta, mer kobra gyilkos? :P szerintem odabassza a panterát, a hangja is ÁLLAT: www.youtube.com/watch?v=ND5Iu2Y5wGs www.youtube.com/watch?v=kcINmR7GAxU www.youtube.com/watch?v=TAETZ-HMOEY muhaha linkek

domi0318 2008.03.12. 18:41:23


Hogy röhög a debil a végén! :-)))
Bár asszem' én is uggggyyyyanígy röhögnék, ha ilyen zsír verdám lenne.

Amúgy a Stutz nem csak a mi kedvencünk. Ez még Elvist is a hatalmába kerítette, bevallottan ez volt a kedvenc autója.

Sword 2008.03.12. 18:45:57

Tessék, itt is egy Pantera videó: youtube.com/watch?v=Km8xIs24UeY

Ezt nem hagyhattam ki :))))

bogár 2008.03.12. 18:47:54

youtube.com/watch?v=-5CU6_FFWK8
annak, aki szereti elvist.épp tegnap hallgattam vagy 10szer.

domi0318 2008.03.12. 18:57:20

bogár: köszi!

Elvis Presley - foglalkozására nézve: zseni.
Mellékállásban - gyógyszerfüggő elmebeteg.
Így kerek a világ...

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.12. 19:01:22

Ja, ha már Pantera, meg videók, akkor R.I.P. Dime Bag
youtube.com/watch?v=9lJVn5_eOfQ

RedRiot 2008.03.12. 19:03:19

Miluman: a Mangusta odabasz a Panterának? Nézd (és hallgasd!) meg ezt kérlek, és gondold újra :)

www.youtube.com/watch?v=QUjehWztZTE

Kovács Krisztián · http://www.rent-a-feeling.hu 2008.03.12. 19:09:09

A DeTomaso cégről érdemes egy dolgot tudni.
A Maserati tulajdonosa is volt, sőt abban a DeTomaso érában indult el az a szögletes forma, ami oly sokáig jellemző volt a Maseratira.

Itt egy cikk róla:

1976-ban aztán bekövetkezett az összeomlás: a Citroën - hogy legalább saját maga cs? ne kerüljön - bezárta a Maserati üzemet. A helyzetet a saját autóbirodalmát kiépíteni készül?ejandro DeTomaso és a Gepi nev?cute;llami pénzügyi társaság mentette meg. DeTomaso radikálisan átszervezte a modellpalettát, elt? a lapos szupersportkocsik, helyüket hagyományosabb, elegánsabb luxuskupék vették át. Az els?yen Maserati a DeTomaso Longchamp alapjaira épített Kyalami volt. A Kyalami csupán h?aacute;csának és lámpáinak formájában tért el a DeTomaso kupétól, illetve abban, hogy a Ford V8-asa helyett saját nyolchengeres motort építettek be. A kocsit 1984-ig gyártották. Az 1976-tól 1984-ig épített harmadik szériás Quattroporte modell roppant fontos szerepet foglal el a Maserati történetében. Ennek az autónak a formája ugyanis meghatározta a következo húsz év összes típusának designját. Széles, krómozott h?aacute;cs, a kockalámpák, a szögletes forma - egészen a '90-es évek végéig minden Maserati típus magán viselte ezeket a stílusjegyeket.


mmcweb.extra.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=31&limit=1&limitstart=6

AP (törölt) 2008.03.12. 19:10:53

Azon röhögtem volna, ha a tankba talál belelőni. :)

Car Fiol · http://CarFiol 2008.03.12. 19:18:06

Még, ha 3-at is kapott a Pantera, akkor is jobban megúszta, mint Dean Porsche-ja.

fury 2008.03.12. 19:28:15

Fánkseggű)))))a böre alatt is fánk volt)))

zon 2008.03.12. 19:28:49

A Stutz egy felpimpelt tucatautó,mérsékelt műszaki vénával és deformált ízléssel megvert gazdag köcsögöknek.Csodálom,hogy az orosz újgazdagok nem vették meg a terveit,és nem gyártatják újra Irkutszk-alsón...

mugen 2008.03.12. 19:33:12

No igen...Hendrix. Nem szabad és nem is lehet egy lapon emlegetni őt Elvissel! Elvis az első igazi médiasztár volt, akit minden korosztály megevett, majd amikor rágóssá vált a falat, jól ki is köpött, amibe szegény ember bele is rokkant lelkileg és szellemileg. Amikor a 2. körét futotta a 70-es években, a siker újra mellé állt, de ez már nem segített az "elborult elméjén". Inkább showman volt mint zenész, bár mindkét dologhoz nagy tehetsége volt!

Hendrix maga volt a zene! Persze ő is "használta" a show elemeit, de ha játszott, a centrumban mégis csak a zenéje volt és nem ő maga! Kiállt a színpadra, lehunyta a szemeit, vagy elmerengett a távolba fapofával, rágta a rágóját és "foghegyről" zenélt...zseniálisan!

Ha élnének mi lenne ma velük? Kétlem, hogy ekkora kultusz övezné őket! Persze full respectet kapnának orrba-szájba a szakmától és közönségtől egyaránt, de nem lennénk ennyire mítikus figurák a mai, 21.században sztem.
Ott van David Gilmour vagy Roger Waters, vagy az egész Pink Floyd! Nálam lemossák a legnagyobb élő vagy holt legendát is csípőből! Talán ha anno elkaszálják az egész zenekart egy tragédiában, akkor ma ők is ott lennének a nagy bálványok között, de hál' istennek még velünk vannak! Na jóóó Syd már nincsen, de az még nem az a banda volt amúgy sem, ami Gilmour után lett!
Mit is szerettem volna kihozni mindebből? Hogy holtuk után gyarapodnak és híznak az urban legendek a nagy arcok körül!
Egyszer majd Jackson is sorra kerül és jönnek a nagy sztorik...a palit elnézve nem kell sokáig várni!

fury 2008.03.12. 19:39:10

a Stutz nem a Lincoln markV alapján készült?Óriási,kétajtós dög..)

Karlóv 2008.03.12. 19:41:21

Ha lehet hinni a régi elbeszéléseknek minden slampos megoldása ellenére,vezethető autó volt.Az igaz,hogy az eleje nagyobb sebességnél elemelkedett az útról.
Ezt a Pntera-t 1993!!! gyártották.A csúcsa egy gt5 nevű szörnyeteg volt amit ha jól tudom csak európában forgalmaztak 350 le!!!dübörgött alatta(mgötte).

Ui:Végre egy érdekes és korrekt belsőség,köszönjük.

Karlóv 2008.03.12. 19:44:45

A Stutz egy Pontiac Grand prix alapon készült,nem egy igazi műszaki csemege,inkább piperkőc verda.

GGG77 2008.03.12. 19:56:05

Ez a Mangusta könnyfakasztóan gyönyörű!

Karlóv 2008.03.12. 19:59:46

Ha olvassa esetleg egy "illetékes elvtárs"
Ilyen alapon érdekes lehet még más személy-autó kapcsolat,párosíttás.pl:Pablo Picasso-Facel Vega(nem Xarával járt a művészúr) vagy Jhon Lennon-Polls-Royce Phantomja(kicsi meg volt pimpelve).

George 2008.03.12. 20:00:01

A Stutz-ot hiába mondjátok piperkőcnek, elavultnak, akárminek (még akár egyet is értek), de állatul néz ki!!! Méghogy dájnamik lájn... Nézdd meg ezt az autót profilból!!!
Elvis élt, él, és élni fog, ezt tudjuk, és azt is, hogy a jó marketing a kulcs mindenhez...

getno 2008.03.12. 20:05:22

Ennyi suttyó fasszopót egy helyen. Elvis körme alatt akosz is többet ért, mint egész Gyurcsányország, veletek együtt. Főleg a Csiklós Zsolttal...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.12. 20:16:57

RedRiot: tényleg aszitted hogy nem néztem meg vagy 30 videót. és ugy döntöttem el hogy melyik a jobb? ejhó milyen autóbuzinak képzelsz te :) természetesen továbbra is mangusta, persze a pantera is odabaszós, há hogyne volna az, csak az a forma nyomába se ér a mangustáénak, erősen hajaz a countachéra, persze koránt sem olyan durva, meg aztán később elcsúfították ronda műanyag toldatokkal, fuj fuj... de azér mutatok egy ilyent: www.youtube.com/watch?v=jzKQRdUORVI muhaha

Humphrey 2008.03.12. 20:21:14

KK: érdekes az összefüggés a DeTomaso és a Maserati között, köszi. Lehet, hogy ezért hasonlit annyira egymásra a mangusta és a bora?

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.12. 20:47:22

getno, köszönjük az élvezetes hozzászólást.
mugen: Jacko max. orra fog kerülni...
Tény, hogy Elvis tudott valamit, nem véletlenül lett ekkora sztár már életében is. És ha már a halott zenészekről beszélünk, akkor álljon itt egy olyan ember neve, aki már sajnos nem él, de szerintem minden idők egyik legnagyobb gitárosa volt: Rhandy Roads.

sima 2008.03.12. 21:30:11

> baowah:
> carl perkins a kiraly.

nem-nem, elvis a király.
a mystery train megvan? :)

> ommm:
> yeah
> Csik: csekk disz, ha még nem láttad véged:
> youtube.com/watch?v=Rqqaw9iN0Js

hendrix - my little one...
mekkora szám, mekkora.

Csikós Zsolt 2008.03.12. 21:35:40

Humphrey:
a Bora még a citroenes korszak autója volt, De Tomaso utána vásárolta be magát. Akkoriban nagyjából így tudták (képzelték) megoldani a középmotort. Nézd meg, a Monteverdi Hai is hasonlít kicsit a Mangustára, a Lamborghini Urraco pedig a Ferrari (ha jól emléxem)308-ra. De ott a Peugeot 404-Austin Cambridge-Trabant 601 (ugye?) párhuzam is, vagy akár a Maserati Mistral-AC 428 is.

sima 2008.03.12. 21:49:34

elvis presley - fever (live in hawaii)
youtube.com/watch?v=jygycMx9mQU

köpcöspapa 2008.03.12. 22:01:18

---Elvis mindig nagy fasznak tartottam.. Nyálas slágerek, séróbáró, stb.

Aztán egyszer láttam a cnn-en valami komplett koncertfilmet róla, és átértékelődött a vélemyényem. Egyáltalán nem tünt nagyképű figurának (inkább irónikusnak), és úgy tünt nem is egyszer, hogy kissé zavarja a felhajtás. Szimpi lett.

Hendrix meg..? Egy másik bolgyó, egy másik géniusz.
Ha ma élnének, nyilván kövér, lottyadt faszik lennének, hujjujuj de híresen.

Rossz kimondani, de így vót jó.

köpcöspapa 2008.03.12. 22:02:23

Ennyi elírást még életemben nem követtem el, bocsesz

ommm 2008.03.12. 22:10:08

vitát lezárandó ajánlom mindenkinek a Nagy Autóenciklopédiát. aránylag elfogadható módon (ami meglepő) van benne leírva a fellelhető létező v. létezett autómárkák történelme, érdekessége.
nem másolom most ide a DeTomaso részt, fölösleges. könyvet olvasni jó.

camell: bizony, Dimebag, RIP, kemény dolog volt az a lövöldözés.

a youngitmer szupersportok pedig nagyrészt ebben hasonlítanak. mindenük csodálatos és gyönyörű, de legnagyobb ellenségük azoknak is saját gazdájuk, aki lehet, nem is autóbuzériából, hanem csak a villantás és a hozzáértőnek tűnés okán vesz meg egyet. és hiszi azt, hogy ha drága pénzen (jobb esetben) úgy-ahogy restauráltatja, akkor jó lesz.
mert melyik autószerviz vagy kókler "restaurátor" ne állna neki, ha egy vödör pénzt adnának mellé:
-meg tudja csinálni?
(dollárjel beugrik) -persze nem gond

és a végeredmény egy olyan youngtimer szupersport vagy sportaautó lesz, ami ideig-óráig jól néz ki, és megy is, aztán bebaszik és a tulaj ócsárolni kezdi a rozsdát, a fasz olaszokat és egyáltalán, mindennkit magán kívül, hiszen milyen sok pénzért szedette rendbe.

az a gond, hogy az ilyen tiportfejű marhák agyában fel sem merül, hogy ne mai szemmel tekintsen egy x éves autóra és ne várja el azt tőle, amit manapság elvárhat a pénzéért.
a veterán és a youngtimer követel és embert akar, törődést és ápolgatást (nem csak kötelező olajcserét), kompromisszumot, amire az újgazdag suttyó nem képes, hiszen "neki pénze van".
és az ilyen kezekbe került szépségekért kár, de nagyon.

tisztelet a kivételnek. és ez minden ilyen autóra érvényes: 1000 MB-től 250 GTO-ig.

ommm 2008.03.12. 22:18:37

ja, és akit érdekel: van egy kb 7 perces Like a Rolling Stone-om.

ja, Hendrix játssza valami BB Kinggel :)

fury 2008.03.12. 22:24:31

valami BB King)))))))))ez jóóó))))

AP (törölt) 2008.03.12. 22:46:57

Most láttam, hogy a Rolling Stone "500 greatest songs of all time" listáján az első ez a Like a Rolling Stone, de szégyenemre nem ismerem..
Valami linket adjatok már ehhez is, mint a pumákhoz.

Nemkellfélninemfogfájni 2008.03.12. 23:20:05

Szóba került az Iso Grifo. Szvsz az egyik legpengébb klasszikus GT. Méltatalanul mellőzött.

Aki nem ismerné az pótolja. Kortalanul gyönyörű forma, csodálatos motorhang (több mint hétezer köbcenti).

Pár perc utazás egy Grifo-ban:

www.youtube.com/watch?v=0R0qZAo1lfg

Bowrain 2008.03.12. 23:48:09

Csikós Zsolttól kérdezem, ill. az egész totalcartól, hogy hova a fenébe tűnt az a mangusta "teszt", amit úgy másfél évvel ezelőtt készült ősszel, a Karotta volt benne meg egy bige és nagyon jó képek voltak benne a mangusztáról, de ha beírom a keresőtökbem, nem jön ki:( mintha törölve lenne az az írás

Csikós Zsolt 2008.03.13. 00:04:02

Bowrain:
Nem Mangusta teszt volt, hanem Espada. Az egyik De Tomaso, nyolchengeres, hatvanas évekbeli, kétüléses és középmotoros, a másik Lamborghini, tizenkét hengeres, hetvenes évekbeli, négyüléses és orrmotoros. Az olasz stimmel. Keress az Espadára, és akkor a nem kell bosszankodnod :-)

fury 2008.03.13. 01:28:37

dancin'to the Jailhouse Rock))))))Csöpögös seggel,Mr.Csupatoka különdíjjal....de odavert vele))))))Elhíz Prézli...Legend..bármit is tett..jahh...volt egy hetvenes évekbeli amcsi film..valami kocsit megszállt a Sátán..(THE CAR)--->((nem a Christine,John Carpenter rendezésében...))egy STUTZ volt asszem a kocsi-lebasszák a szakadékba a végén))éés-ez a jelenet látható a "knight rider"egyik epizódjában(mintha a kitt ugrana le a szakadékba..)majd rögtön egy másikban is/kitt és karr/..azaz"lebaszunk egy kocsit a szakiba,rögtön ezt vágjuk be"))jelenet))csak kimerevítve látható a kerek fényszorópár,és a vicsorgó hütömaszk...1pillanatig))))))bocs,Májkül))))Stutz lol)))nahh-ez a pontos analízis))))))))És nem vagyok egy Réz András))/filmesztéta/))

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.03.13. 02:07:18

Bazz. Énekesek, lövések, királyok...Zámbó Jimmy

antianti 2008.03.13. 05:18:18

Kedves Csikós Zsolt!
Ahogy haladtam a cikkben előre, kezdett hiányérzetem lenni a Monteverdi Hai után.Erre lám, egy rugóra jár a gondolatvilágunk!Sz.tem a Hai Corvette utánérzés eu. méretekben.Lomtalanitás során egyszer találtam azt hiszem Stern magazinban Hai hirdetést, hát még az is szuper volt!A kocsi paraméterei fedik a mai gépek szintjét kb.300 kiloval könnyebben.Szuper autók, micsoda DOLCE VITA lehetett ezekkel élni-halni!Borsódzik a hátam tőlük.BELLA ITALIA

karlmann 2008.03.13. 07:46:30

Bár a sztori jól hangzik, azért arra kicsit jobban is odafigyelhettek volna Gracelandben, hogy ne egy, az 1990-es évekből származó Walther P99-et tegyenek a TV mellé, hanem egy olyan fegyvert amit a király tényleg használhatott.

Csikós Zsolt 2008.03.13. 08:14:34

antianti:
sajna Monteverdi Haiból összesen ha négy darabot gyártottak, nemrégiben volt egy cikk róla valahol.

karlmann:
nam Gracelandben szúrták el, hanem a TC-nél, konkrétan én. Mire a végére értem ennek az egyórásnak tervezett, majd egynaposra sikerült blogposztnak, és keresni kezdtem .22-es kaliberű pisztolyokat, amivel Presley lődözött, ilyen Waltherből találtam fotosoppban könnyen körbevághatót. Már kifolyt a szemem, bocs. Nem James Bond-fegyver kellett volna, hanem revolver. A Winkler is nyavalygott, de ember nem vett volna rá akkor, hogy újracsináljam.

ommm 2008.03.13. 09:20:17

antianti 2008.03.13. 05:18:18

hmm...a Monteverdi legyen inkább svájci :)) és ha jól emlékszem, Peter Monteverdi kizárólag magának építtette, amolyan jobb Ferrari címén. Fura pedig adta a formát, zseniális.
gondolom nem az volt Csik célja, hogy felsorolja az összes kisszériás korabeli sportautót, különben nem hagyta volna ki Giotto Bizzarini kölykeit sem :)
érdekesek voltak azok az idők, fukarkodtak a motorokkal az olaszok (főleg a Commendatore) és szépen mindenki ment a böhöm amerikai vasakért :))

ommm 2008.03.13. 09:21:21

faxom: Frua, na így jó....reggel van még, bocs

karlmann 2008.03.13. 11:04:25

Aha így már értem. Elsőre nem is gondoltam, hogy fotosop. Nagyon jó lett.

Csikós Zsolt 2008.03.13. 11:55:01

Megvan végre! A Pantera-sztorit Andróczi Balázs hírszerkesztőnk dobta fel hétfőn. Eleve rá kellett volna gyanakodnunk, hiszen ő nálunk a tudomány tárháza. De bulváros ügyekhez reflexből más arcokat társítunk. Legalább egy rejtély megoldódott az Elvis-történtben.

apamacko 2008.03.13. 12:01:48

Csikós úr gratula ! Szép írás !

A Mangusta igen azt kérem !

Amúgy Elvis mint zenész nálam nem az első de elismerem én is.

A Stutz Blackhawk tényleg inkább orosz újgazdagok kocsijának illik be mert volt szebb is jobb is még amerikában is abban az időben, és ma is inkább a kisszériás kivitel meg elvis miatt híres. A formája meg.. hagyjuk. Tudom volt a veteránben is.

Az ötvenes években még egy kedves csávó lepotyogott repülővel, ő is lett volna még nagyobb sztár.
(valami "bádi hali" -nak hívták. üssetek agyon akkor sem tudom hogy írták a nevét :-)

lanciabacci 2008.03.13. 12:05:05

bogár 2008.03.12. 18:47:54
igen! igen! köszi a linket!
nem vagyok egy múltban élő alkat, de emiatt érdemes volt ma már felkelnem - nagyon bejött! :)

A korabeli sportkocsik valóban egészen más hozzáállást igényelnek mint a maiak, ahogy a világ is teljesen más volt akkor. Azok az autók még sokkal kevésbé képmutatóak; sosem szégyellt egy Maserati vagy Ferrari pl egy széria Lancia vagy Fiat alkatrészt (indexet, kapcsolót, műszert stb), ha nem azon múlt a teljesítmény. Ma meg már egy Ferrais bögrétől is orgazmusa van sokaknak. Még rövidebben: szerintem nem a csomagolás (PR) számít, hanem az eredetiség és az ötlet. A többi csak hab.

Amanitin 2008.03.13. 12:09:38

Ha már kukackodunk itten a forrásokban szereplő évszámokkal, akkor csendben megjegyzem, hogy a Presley féle távkapcsoló a tévé mellett az egy H&K P2000 stukker, és olyant 2001-ben kezdtek gyártani a vikipédija szerint.

Amanitin 2008.03.13. 12:13:03

ja látom megelőztek, elnézést. és tényleg nem is hk, jó a szeme karlmann elvtársnak.

ommm 2008.03.13. 12:57:15

Apamacko: és mi a legjobb?
Buddy Holly és a Comets :)

hát kb. úgy is estek le :)

Honecker 2008.03.13. 13:38:02

Kár, hogy a cikkbe nem került bele az NDK gyártmányú De Tomaso Mangusta távirányítós autó.
Ez-e: elado.slando.hu/budapest/elado_hianyos_piko_mangusta_de_tomaso_taviranyitos_ndk_ddr_jatek_sport_coupe_P_2667566.html

Humphrey 2008.03.13. 13:46:16

de a kommentekbe bekerült :)
végig azon gondolkoztam, hogy amig a szüleinknek volt a lada-skoda-wartburg választék, mi pl ilyennel játszva nőttünk fel. csoda, hogy mire felnőáttünk összeomlott a rendszer? :D

Maad 2008.03.13. 14:04:36

A Királyról jót vagy semmit.
És nem "gracelandi otthonában", hanem "otthonában, mint Gracelandnek hívnak".
Persze nem kötözködésből, csak ha esetleg valaki még eljutt idáig az olvasásban, nehogy hülyét csináljon magából, ha legközelebb villantani akar azzal, hogy tudja, hogy hol élt a Király.
Rock and Roll Rulez!

Csikós Zsolt 2008.03.13. 14:51:33

ommm:
úristen, de kegyetlen, sose vontam még ezt párhuzamot. az ötvenes évek egyik leglezuhanósabb repülője és buddí holly együttese. jaj!

Maad 2008.03.13. 15:53:35

Cometsről jut eszembe: Fényképet dedikáltattam Velük, és kezet foghattam Marshall Lytle-el, a nagybőgő nagyapjával! Erre büszke vagyok, sőt kevély.

Maad 2008.03.13. 15:57:20

Ja, és a Bill Haley's Original Cometsről beszéltem.
Buddy Holly rulz!

Maad 2008.03.13. 16:00:10

" Don McLean Buddy Holly életéről énekelt egy dalt: az American pie-t, melyben a repülőszerencsétlenségről énekelte: "láttam a sátánt kacagni aznap, amikor a zene meghalt". "

Maad 2008.03.13. 16:03:51

Mer hogy Buddy Holly zenekarát Cricketsnek hívták. Má csak a pontpsság kedvéért.
Na befejeztem a rockabbilyzést a Belsőségen.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2008.03.13. 16:26:51

Kovács Krisztián :

Ez jó, megtaláltad az egyik régi cikkem a Maserati történetéről :o)
Nem is tudtam, hogy kinn van még valahol...

ommm 2008.03.13. 17:07:02

Maad 2008.03.13. 16:00:10

áááááááá természetesen Bill haley-t gondoltam, keverem a kettőt.
na mindegy. ez van.
szar napom van.
ilyen :((-

stratova 2008.03.13. 18:49:50

Camell, az remekmű, tényleg nem semmi. Volt szerencsém megnézni a tavalyi autóshow-n. Egy eszement batár, gyönyörű! Legnagyobb hibája, hogy egyszerűen nem fért bele a képbe, amikor le akartam kapni.

Kew 2008.03.13. 20:54:24

Jó estét,

"A De Tomaso egyébként egy kicsiny, olasz sportautó-építő cég volt."

Ebből csak a volt nem állja meg a helyét.
Ajánlom figyelmetekbe a www.detomaso.it -t

van today és tomorrow szekció is, ugyan 2002-es az update, tehát az üzlet nem mehet annyira jól.

Jelenleg UAZ-okat szerelnek össze (dicső vég :), 2006-os az utolsó adat a honlapon, azóta valószínüleg a Patriotot is elkezdték itt gyártani. (bizony, ezt a nevet az UAZ évekkel a Jeep előtt el kezdte használni. Mókás, nem?:)

Elvis pedig igen messze van az igazi rock and roll-tól, az valóban inkább Jerry Lee Lewis, Bill Halley, de leginkább Little Richard műfaja. Azonban a pop (mint popular) műfajban nagyot alkotott ez kétségtelen.

mugen 2008.03.13. 20:55:47

AP itt a kért link: www.youtube.com/watch?v=xO0gSJGJ7Fs

Bob Dylan írta és játszotta a like a rolling stone című számot, amoit aztán tucatnyian feldolgoztak, a 90-es években maga a rolling stones is!

Ommm!
Az facca lehet, Hendrix és BB King egy Bob Dylan számra jammelnek? Jahh és majdnem kihagytam Lucille-t! :D

Kew 2008.03.13. 21:00:06

mugen,

A Lucille-t ne hagyd ki a Deep Purple tálalásában sem, nagyon ott van :)

mugen 2008.03.13. 22:01:40

Kew
Spec. az öreg BB hangszerére gondoltam, de a te tipped is gut! Ha már Deep Purple akkor inkább Child in time, Gillan ulrahangjával meg John Lord Hammond+Leslie kombójával rulez!
Vagy a Smoke on the water, de utóbbi vonalon haladva már el is érkezünk Zappához és a nagy "égéshez" a raktárban :)
Utóbbi szintén nagy fazon volt, de a késői zenei kísérletei már átlag elmén túliak! A komolyzenei kritikusok azonban értékelték a dedakofón "műveit", nekem inkább egy nagy halom zörej...biztosan nálam van a hiba!

Rocko- 2008.03.14. 07:42:07

hmm, végre egy igazi, tartalmas Belsőség post. köszönöm Csik!

ommm 2008.03.14. 09:16:18

mugen: ha dobsz egy pm-ben emilt, megkapod :)

Maad 2008.03.14. 11:50:07

mugen 2008.03.13. 22:01:40

Azt hallottad, hogy B.B. odaajándékozta Lucille-t valami jótékony célra? NApokig nem tértem magamhoz, azt hittem együtt temetik el őket.

Ommm,
MIndenkinek van néha rossz napja, ez semmit nem von le nem mindennapi értékeidből. :-)
Ommm for prezident!!

ommm 2008.03.14. 12:18:33

Maad: na ne röhögtess :) hová lenne a világ :D

Lucille-t elajándékozni? Ezt soha nem hiszem, olyan nincs. Lehet, valamelyik gitárját, de Lucille-t?

egy kis sztori:

Lucille 1949-óta az aki (nem ami). Akkor az Arkansan beli Twist-ben lépett fel BB turnéja során.
A koncert alatt két vendég összeverekedett, az bunyó során pedig az egyik felborított egy kerozinnal teli hordót, amelyikből a lé kiömlött és lángra kapott.
Mindenki kimenekült, BB is, de odakinn eszébe jutott, hogy benntfelejtette a gitárját, visszarohant hát az akkor már eléggé füstös terembe és kimentette onnan.
Ez egyébként egy Gibson ES-335 volt, amit később 25 éven keresztül meg is tartott, míg le nem cserélte egy ES-355-re.

Na de vissza.
Másnap BB újra fellépett egy másik helyen és a tömegben kiszúrta a két verekedőt. A fellépés után megkereste őket, és azok elmondták neki, hogy egy csajon verekedtek össze, Lucille-nak hívták.

Na, azóta Lucille BluesBoy King örök szerelme.

on:

whynot 2008.03.16. 01:26:14

Kedves Zsolt,
Monteverdi Hai (450SS)-ből egészen pontosan 4db készült- (persze szerintem sokunk polcán áll egy narancsszínű matchbox változata)-Classic and Sports Car 2007 December-cikk
Amúgy túl sok a jó brit szaklap: Octane (2550pénz) + classic and sports car (3000valamennyi) bár mindkettő csak 3,95 font, ja és a classic cars se lebecsülendő (közel 3000-ért). Bár a mi piacunkra-bukszánkra az essential classic a legvalósabb kis lap.
süti beállítások módosítása