Taxisok őrült cuccai, 2. rész

  2008. március 09. - Winkler Róbert Címkék: lol japán taxi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


A fehér Kapitánya olvasónktól kaptunk néhány képet, és egy igen szép, kerek dolgozatot a japán taxisok cuccairól.

A Taxisok őrült cuccai ihletett meg, és úgy döntöttem, beküldöm nektek, amit a japán taxikban tapasztaltam 2 hónapos kint tartózkodásom alatt, mikor is minden nap velük közlekedtem.


A japán taxik gyári taxi kivitelű Toyota Crownok, nem egyszerű verdák.

Úgy kezdődik, hogy többségük elöl is egybenpados, hatszemélyes, kormányról kapcsolható automataváltós, gyárilag csak gázüzemű. Belül aztán folytatódnak a furcsaságok. Az ugye evidens, hogy jobbkormányosak, de a sofőr a jobb egyből egy kb. félméteres karral egy bowdenes szerkezeten keresztül nyitja-csukja a bal hátsó ajtót, és csak azt. Nem is szeretik, ha a tapasztalatlan európai kézzel akarja nyitni, csukni. Ezt úgy értékelik, mintha semmibe vennénk a munkájukat.

A következő meglepetés akkor ért, mikor bal 1-en ülve láttam, hogy a sofőr villanyosan leengedi az ablakát, és gondoltam, ezt én is megteszem az én oldalamon, mert rohadt meleg volt a maximumon járatott fűtés miatt és felettébb büdös is. Ez azon az okból kifolyólag, hogy a sofőr dohányzott. Szóval elkezdtem keresni az ablakemelő kapcsolót. Nem nyert... Az csak jobb elöl és bal hátul van, a másik két ajtón kurblis.

Ha már a beltérnél tartunk, ezek az emberek ott laknak az autójukban és ez messziről látszik. Kis horgolt fehér abroszkákkal, párnákkal díszítik az üléseket, és mindenféle szeméttel teleaggatnak mindent, ami kiáll. Soha nem gondoltam volna például, hogy egy bajuszkapcsoló elbír egy komplett uzsonnászacskót egy (igaz kisétkű japán) ember egész napi táplálékmennyiségével. A pedálok között 2-3 termosz, melyek pozícióját minden beszállásnál szinkronizálni kell a lábaikkal, hogy egyáltalán vezetni tudjanak.


De a már említett egyben első pad középső része és sokszor a bal fele is mindenféle irományok, dobozkák, kiskosarak tárolóhelyéül szolgál. Hogy gyári taxival van dolgunk, az a beépített eszközökön, műszereken abszolút nem látszik. Minden olyan, mint ha két fuvar közt gyorsan belekendácsolták volna. A drótok sokszor pókhálószerű képződményeket alkotnak az autóban. Az egyetlen gyárinak is látszó beépített dolog az a rádió, amin se CD, se kazettajátszó nincs, és nem sokkal nagyobb, mint egy óra. (A képen a TV-navi kombó mögötti Toyota feliratos kis cucc.)

Na ezt soha nem használják. Mindegyiknek van saját kis mono Sokol rádiója, ami vagy a bajuszkapcsolón fityeg, vagy a műszeregység elé van elhelyezve. Gyakran egy méretes vekker társaságában, hogy még véletlenül se lehessen látni a mutatókat.

Nagy divat még az "AC holder" ami a befúvó rácsra erősíthető pohártartó. Előnye, hogy nyáron a klíma hűti, télen a fűtés melegen tartja a piát. Ami a japán autók 99 százalékában megtalálható, az a navigációs rendszer, amivel tévét is lehet nézni. A tévézéshez viszont antenna is kell, és nem szoktak megelégedni a kis teleszkópos beépítettel. Az igényesebbje a hátsó szélvédő környékére tesz kétszer két darab hátranyilazott V formájú antennát, a barkácsolóbb kedvű egyszerűen a műszerfalra dob valami bontott antennát és stílszerűen piros dróttal "beköti" a készülék eredeti antennájára rátekeréses technológiával.

Ugye mindenki látta már legalább a tévében, hogy ha egy japán náthás lesz, ki sem mozdul műtős álarc nélkül? Ennek a mozgalomnak szellemében a sofőr fejtámlája mögé helyes kis plexilap van rögzítve, nehogy véletlenül az utas tarkón köpje emberünket.

Nagyon tetszett még a sárvédőre rögzített visszapillantó tükör, a zöld helyzetjelző lámpák szintén a sárvédőn, csak előrébb, na meg a favorit, a sarokjelző pózna. Ez egy lökhárítóra szerelhető kis krómozott pálca, amely a parkolást és szűk helyen kanyarodást segíti. Kapható mindenféle autómárka jelével a tetején illetve világító kivitelben is.

Feltételezhetően a japán Homasita a világ 100 legjövedelmezőbb cége lehet titokban. Imádnak mindent, amit utólag fel lehet szerelni, kiáll, villog, nyomkodni lehet, stb...

A Fehér Kapitánya

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr89369649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béla_ 2008.03.09. 17:05:15

Üdv! Miért divat Japánban a sárvédőre szerelni az első visszapillantó tükröket ?

Sosem jöttem rá...

Kori 2008.03.09. 17:07:05

1. :P
Amúgy csak én vok ilyen vak h nem látom a toyotás rádiót??

Kori 2008.03.09. 17:08:17

Na mire megírtam második lett belőlem :D

Amúgy arra nekem sem sikerült még soha rájönnöm miért jó az nekik.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.09. 17:09:27

ez durva. nekik ez az életük...szerencsétlenek :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.09. 17:17:36

Béla'

az angolban az oldalsó visszapillantóknak wing mirror, azaz elso''lemez / sárvédo'' tu''ko''r a neve. Gondolom abból az ido''kbo''l amikor azok a szép íves sárvédo''k voltak divatban. Korábban egy keskeny, négy romboid tu''ko''rbo''l szerkesztett forgó tárgy to''lto''tte be a zsúfolt forgalmi szituációkban való boldogulást. A Ben Hur címu'' népszeru'' ámerikai filmalkotásban jól megfigyelheto'' a szerkezet és használata.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.09. 17:19:44

Szerepét. Nyu'' essen ebbe a kiz négyszo''gbe, amibo''l mindíg kilóg a szo''veg farka.

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu 2008.03.09. 17:20:20

én már láttam ilyen toyotát Magyarországon is

koaka 2008.03.09. 17:22:32

hát hogy őszinte legyek nálunk is van egy pár eldurvúlt taxis, de ezek a japok túl tesznek rajtunk is.
a toyotás rádió nekem sincs meg, tükör meg azért kell, mert az "JÓL" néz ki :-)

ommm 2008.03.09. 17:26:19

simán elfogadnék egy ilyen verdát.
a sárvédőre szerelt visszapillantók pedig egy rég letűnt kor gyönyörű emlékei. imádom őket.
nem semmi kis sárga figurák ezek :))

kőkor 2008.03.09. 17:59:14

Gomulka Béla! Beléd is essen a nyű! A repülő ékezetek pár évezreddel ezelőtt voltak divatban. A "tükör" amúgy rövid ü és ö, a "négyszög" és a "szöveg" meg rövid ö. És nemérdekel, ha mondjuk spanyol billentyűzetet használsz. Monnyonle.

Nándesz 2008.03.09. 18:10:29

Holttér szempontjából is előnyös lehet az ilyen tükör egyébként.

AFehérKapitánya 2008.03.09. 18:51:54

Azért szerelik a sárvédőre a tükröt (gondolom), hogy ha hátra akarnak nézni, minél kisebbet kelljen fordítan a fejükö vagy a szemükön.
A Toyota felirat sajnos azért nem látszik, azaz nem olvasható, mert le lett kicsinyítve a kép. De ott van a kis zacsik alatt a kijelzője és az alatt a felirat.

kkn 2008.03.09. 19:18:48

A terepjárók mind kapnak ott az utasoldalon sárvédőre szerelt tükröt.
www.suzuki.co.jp/dom4/lineup/escudo/ Kicsit nehéz ezen a képeken észrevenni, de gyárilag ott van.
Ezek azért vannak, hogy a magas autóból is belássák a kocsi túlsó oldala mellett lévő alacsony tereptárgyakat, oszlop, sárga kobakos kisiskolás,stb. Meg beparkolni is könnyebb, ha előrébbről látni a padkát.
Valami hasonló célból lehetnek ilyenek a taxik, meg a rendőrautók is, csak itt mindkét oldalon kint van.
Meg a furgonokon a hátfalon lévő tükör, hogy a kocsi mögött lássák, mi van.

Dr. Zoidberg 2008.03.09. 19:48:44

"Imádnak mindent, amit utólag fel lehet szerelni, kiáll, villog, nyomkodni lehet, stb..."

Áhámm...kezdem érteni, hogy gyárilag miért olyan igénytelenül fantáziátlan és sivár a legtöbb japán verda belső tere: A gyári belső tér az csak az "előkészítés" az utólagos biszbaszok beszereléséhez. Höhö.

zon 2008.03.09. 20:43:49

Ezek a képek nem készülhettek valódi taxikban.Photoshop...
Majd ha látok egy csokor Wunderbaumot a tükrön figyegni,akkor elhiszem !

bandika57 2008.03.09. 21:07:44

Volgával taxiztam. Nem volt akkor más csak rádó és, cb.(+wunderbaum)
Mégis ez jelenthet neki.

szomorutojas · http://tojas.freeblog.hu 2008.03.09. 21:14:00

OFF:
spanyol billentyûzeten van ö ï ü ÿ ä ë :) a hiba a hosszú vesszôcskés magánhangzókban van ô î û â ê :)
:FFO

ON:
Az igazán durva az, amikor ezek a barkácsolt, szerteszétszabott autók használtan megérkeznek Dél-Amerikába (Bolíviában és Peruban láttam ilyet sokat). A baloldalra úgy helyezik át a kormányt, hogy a mûszerek jobboldalt maradnak, a pedálokat néha csak úgy vezetik át, mint az oktatóvezetôk, és egy furnérlemez védi az utastól az eredeti pedálokat. Dekoráció pedig detto Mexikós.

fury 2008.03.09. 21:32:01

lézerfékes biztonságiöv nincs benne))))))

Sam8888 2008.03.09. 23:36:48

2 hónap japánban? Királyság. Tuti vettem volna egy Skylinet arra a 2 hónapra! :D (kb fél milláért egy egészséges példányt lehet már kapni)

agaras 2008.03.10. 00:23:34

2 hónap japánban? Királyság. Tuti vettem volna egy Skylinet arra a 2 hónapra! :D (kb fél milláért egy egészséges példányt lehet már kapni)

hát igen feltéve hogy tudsz vásárolni kötelezően egy garázst is(úgy tudom arra felé egy 60nm-es lakás kb 100 millió). különben maradnak kei kategóriás autók :P 64 lóerő laf

fury 2008.03.10. 04:48:06

nekem 3 garázsom van Japánban...ott tartom a Ming korabeli kristályvázáimat))))))amúgy rendszeresen kiadom őket Mitutuyó Kawaszaki Úrnak...de asszem átadom Mikorszarszbe-Telefingodagatyád-Úrnak)))))))Happy Birthday-Én))))))

KelemenGy 2008.03.10. 08:47:35

AFehérKapitánya:

Kérdezném, nincs-e kedved esetleg egy picasas albumot csinálni ezekből a képekből teljes méretben és létszámban való megtekintés céljából?

cv 2008.03.10. 09:55:24

fury:

A ming nem Kínában volt? És nem pocelán? :D :D :D de mindegy is, jó blog!
Sziasztok

fury 2008.03.10. 14:20:21

))))))CV-Teljesen igazad van,a Ming-korszak Kínából terjedt,és valóban porcelán,és nem kristály!!Bravó,nagyon ügyes!!További kellemes szép napot-és jó blogikát))Ciao!!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.10. 14:20:32

Ko''kor,
a billentyu''zet angol, és nincs másmilyen. A windows-hoz nálam mindenki jobban ért, és ha elmondod hol és hogyan találom meg a hosszú ékezeteseket, hálás leszek. Nem szeretek én suta lenni, de attól még suta vagyok.
Ami egyes szavak helyesírását illeti, majd' kilenc éve hogy nem láttam helyesírási szótárt, jó lenne ha megvolna valahol a dróton. Igen, a mindig (furcsa leírni) ezek szerint ro''vid i, mikor utoljára javították azt amit leírtam, még elment.
Monnyonle.

marek 2008.03.10. 21:39:18

Üdv! csak érdekesség képp: az M24-es kocka Volga kombi változatán is a sárvédőn van a jovvos tükör...de ötletem sincs miért

marek 2008.03.10. 21:41:57

jah és egyes limuzin egyedeken is, 1-2 esetben mind a 2 oldalon a sárvédőn helyezték el...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.11. 03:12:40

Akkor vegyél magyart, 2 ezerért utánad dobják! Ne ezen spórolj már...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.11. 13:18:34

Kukori, lap a top. Sok helyen oda van drótozva a klaviatúra - bár még nem néztem. Kódolt ro''vid és hosszú u''t, ha szabad kérnem!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.12. 02:06:59

ÓÓÓÓ, akkor bocsánat. A kódról megkérdek egy írástudót :)
süti beállítások módosítása