Kék csendélet kúttal, Schwalbéval

  2008. március 11. - Péter Anna Címkék: motor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a

 

Motorral jártam gimibe. Főleg egy Jawával, de néha a Schwalbéval. Mindkettő okkersárga volt, ami felettéb zavart. A Jawában más is idegesített, esőben bement a tankba a víz és nem indult, legalábbis valami hasonlóra emlékszem. De esőben mindenképpen szívás volt, az, hogy toltam vagy ültem rajta, tulajdonképpen már lényegtelen mellékkörülménynek számított.

Mindkét motor megvan még, az öcsém januárban, jégen Schwalbézva törte el a jobb karját, ami nem lepett meg, decemberben, a dűlőúton majdnem lefejelte a Fiat Bravót.

Egy Schwalbe látványa nekem legalább olyan lélekmelegítő, mint egy 405-ös Peugeot, vagy Aro, zsírosan motorizált gyerekkorom kispajtásai.

A Schwalbéval a vidéki motoros társadalom dolgozói kasztjába tartozhattam, nem a hülyegyerekek közé. A Jawa csajos volt, a Simó(S51) fiús, az MZ komoly gépnek számított, egy Schwalbén meg szinte mindig volt gázpalack is a sofőr lábainál. (ez a vonzalom sokmindent megmagyaráz a Volvóval kapcsolatban is) A Schwalbét azért is szerettem, mert nagynak tűnt, legalábbis a Jawánál nagyobb volt. Méretben. Teljesítményben nem sokkal, bár a gimi udvarán tartott motoros gyorsulásit így is megnyertük a sok Jawa ellen.

A Schwalbe formája ma is lenyűgöz.

Kész átverés, mert előadja a nagyot, pedig nem az. A térd elé hajló lemezek és a hátsó kereket borító szoknyák sok anyagból vannak, a kismotort páncélozott lovaggá emelik. Pedig ez egy 50cm3-es robogó. A használtautón találtam ezt a fehéret, elég csajosnak ítélem...talán újrakezdhetnénk...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr83372932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.03.11. 10:08:50

A Jawa csajos volt

ezt azonnal kikérem minden ex 21 Sport tulaj nevében!
kőkemény harcigép volt, hajjaj, mekkorát lehetett velük csapatni tizenévesen.
lemezek, dob le és hoááááá!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 10:12:22

P.A. for president!

Ennél komolyabb tiszteletet csak a 125-ös Csepel blokkal szerelt Simson Star tudott adni. Mikor a 70 köbcentis s51-es mellett elhúzott vele az ember az könnyfakasztó látvány volt. A mai napig siratom!

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 10:15:52

a pincsisek-mustangosok voltak a luzerek.
a jo arcak nalunk simsonoztak, vagy az apjuk altal lelakatolt Cagivat lopdostak ki, igaz Marko? :)))

nekem mar akkor is Verfagyaszto Vade volt a baratom, ugyhogy a kismotor koroket orokre kihagytam egy jopofajuk jawa 250-353 tulajakent, aminek kiralykek gyari szine meg Anna szivet is megdobogtatta volna.
baowah.blog.hu/2007/05/31/tade_reborn

ommm 2008.03.11. 10:18:19

a pincsisek-mustangosok voltak a luzerek.
a jo arcak nalunk simsonoztak, vagy az apjuk altal lelakatolt Cagivat lopdostak ki...

banyek, hol volt akkor még gyerekként pénzünk simsonra vagy cagivára jóember! a jóléti társadalom a keleti végekre később jutott el, haha...

a simsonosokat tökéletesen kinéztük, úrigyerekek...hahaha :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 10:26:37

ja ja, ti vadkeletiek voltatok, hozzank motorizacio stacioi hamarabb ertek ide. en mondjuk a csaladi babettan is nyomtam, igaz az 10 eves koromban volt csak meno, amikor elkotottem otthonrol, es uldoztek a rendorok, hogy kihuzzak a szelepsapkat. a lophaszt fogom en tolni, gondoltam, es rohadtul leraztam oket a lakotelepi rejtekutakon.

ilyen is volt, de olyan is, hogy gyoztek .)
mondjuk velemenyem szerint a honeckeri schwalbe helyett sokkal inkabb egy tatran vagy cezeta skuter lenne a komoly.

www.singlewheel.com/Scoots/Atti/pav%20Cezeta.jpg
www.skutrklub.cz/alias_photo/tatran2.jpg

ezekben meg kraft is van, sot a tatran oninditos, meselj gyorsan valamit hege!

lakka 2008.03.11. 10:28:51

"Fecske" rulez !!!!!!!
Én is ezen nőttem fel.
A sarokkal is "rugdalható" váltókar megvan mindenkinek?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.03.11. 10:32:37

Annácska, az én vespám szerintem jobban bejönne neked...

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.11. 10:35:57

A Mustang 3500 forint volt, az S 50/51 legalább 5000. Ksztosodtunk. Persze Simson sokkal jobb gép volt, csak azok a Mustangok verték o''ket amikhez az ember Komarnoban nagyobb lánckereket vett és valami kiszedett a porlasztóból. Én sose csináltam ilyet, az egész u''gylet (garázs, 55 km végsebesség, illetve 65, álló motorral a Gorbán lefele) nem u''nt hatékonynak.
Egy dologgal vígasztaltuk magunkat néha: a Simson, ha levetted a gyertyakupakot és lazán visszaraktad, az elso'' zo''kkeno''nél leállt. Rugdosás, kis szerencse, aztan megint a zo''kkeno''. A Jawa hengere ugye vízszintesen áll, tehát ha a kupak lelesik akkor leesik.
Vessen meg mindenki aki Cagiván nevelkedett, de nekem az igazi élmény ma is nagyapám Riga kettese. A kétszínu'' (fehéres és tompazo''ld), sebességek mint a Komárnál. (Nagypapa használta a Jawát, és én mindíg teletankolva kaptam vissza.)
De jót nosztalgiáztam.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 10:39:20

Nálunk is az S51 volt a menő, mindenkinek olyan kellett. Abból is az MZ telós emelt puffos "enduro". Engem egyébként egyszer kaptam el a rendőrök 14 évesen egy ötvenes mopeddel. Sajna gyengébb volt mint reméltem, de becsületére legyen mondva, úgy 500 métert még ment, de a rendőrségi hármas Golf gyorsabb volt. Átalakított MZ-vel megállni a rendőrnek faluhelyen nagyon ciki dolgonak számított. Aki nem nenekült azt másnap lebuzizták a suliban:)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.11. 10:39:22

Mindig. Bocs

Lowtyo 2008.03.11. 10:41:12

Én "pincsis" voltam. Hál isten nem sokáig. Utáltam azt a motort, a csajom meg mégjobban. Folyamatos világításproblémái voltak a dögnek. Menni, nagyon tudott, amennyire lehetett megtuningolta a haverom. Simokat nyomtam le vele, amíg fel nem melegedett a motor és el nem kezdett csúszni a kuplung. Végül lecseréltem egy mz-re, de a rendőrök rossz néven vették, hogy nincs rá jogsim ezért annak is mennie kellett.
A svarbi pedig fehérben az igazi. Kéne egy tip-top.

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu/ 2008.03.11. 10:42:32

Ugyanilyen kút volt a régi házunk előtt is, csak abból nem jött víz. :(

marek 2008.03.11. 10:42:53

Sziasztok! felcsillant a szemem a kis kék darab történelmen, ugyanis én is rendelkezem egy ilyennel, vagyis még ilyenebbel ugyanis a kép alapján ez már s51 blokkos, de az enyém még igazi turbóhűtéses vadállat, '68 ból! akit érdekel nézze meg, kicsit rendbetettem de a motrához nem kellet nyúlni, ugyanis a működő kilóméteróra szerint 14E km volt benne, és ez hihető is: 70et megy(persze csak 1 szer próbáltam ki, vigyázok rá Stihl olajjal megy) és gyönyörű hangja van.
Akit érdekel nézze meg:kepfeltoltes.hu/view/080311/DSC01327olasz_b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/080311/DSC01328olasz_b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/080311/DSC01329olasz_b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Pipi 2008.03.11. 10:43:28

aha és ez a poszt miról szólt már nem azért? az elején reménykedtem, hogy a csettengő is téma lesz, de semmi.

marek 2008.03.11. 10:45:41

jah és még annyit: a fehér lámpabetét és markolat látszik a képen, de az eredeti Pneumat gumik már kevésbé :) természetesen nem szeretném lecserélni őket, igaz kicsit macskásak, de nagy bajuk nincs

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 10:47:03

marek te dunántúli vagy igaz?

marek 2008.03.11. 10:50:45

igen! merthogy?

ommm 2008.03.11. 10:53:36

Gomulka Béla · Gomesz 2008.03.11. 10:35:57

na ja, de a Mustang a 23-as, nekem pedig 21-es Sport-om volt :)
és 150-es MZ-m, na azon zúgtam akkorát...:)

Péter Anna 2008.03.11. 10:53:43

"marek te dunántúli vagy igaz?"

Motra, nekem is feltűnt. Gyönyörű.

Vityaz 2008.03.11. 10:54:02

Baowah! Miféle Cagivákhoz fértetek ti hozzá? Amúgy nagyon penge kis gépek ezek manapság is. :D méghogy Vespa!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 10:56:42

csak lejött az egyik mondatodból ami egy tipikus dunántúli szófordulat:

>kicsit rendbetettem de a motrához nem kellet nyúlni

Csak onnan jöttem rá, hogy ezt máshol az országban nem mondják így, csak a Bakonyban és Fejér megyében:)

merek 2008.03.11. 10:58:11

a kérdés után átfutottam újra a kommentemet, és már láttam is a kérdés okát :) még annyit hogy 15E Ft ért vettem, ugyanis az elhunyt gazda unokája annyira értett hozzá, hogy azt mondta nekem: "van egy eladó MZ érdekel?"
megesik az ilyesmi
és köszi Anna

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 10:58:19

És ez annyira rendjén van, hogy az hihetetlen. Mai napig mosolyt csal az arcomra mikor hallom..

marek 2008.03.11. 10:59:56

scheerti! győrben is így mondják ezek szerint ;)

Borisz 2008.03.11. 11:07:42

Győrben és Tata környékén is, pl láttam egy egy szép motrot. Szegény Grétsy tanár úr forog a sírjában

(kivéve ha még él)

OverDanube RULEZ

bervas 2008.03.11. 11:14:10

Pannónia motoros csettegő. Ahh... :-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 11:17:18

Anna, vegyél egyet bátran, aztán beballagsz a PPG-hez kikevertetsz néhány deci Fuji White nevű festéket(ilyen van a Karotta elnöki Datsunján) meg egy szebb piros üléshuzatot neki, szép krómozott felniket( van új is) és kész is! Milyen szép lenne ha azzal járnál időnként:)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.11. 11:20:31

Omm,

sose tudtam mi a száma vagy mije a Mustangnak. De a burkolt modell ismero''s: a Bognár Pali bácsi (sebész, a fél várost o''sszerakta egyszer-kétszer) azzal járt ki a szaunába. Mintha a tank a nyereg alatt lett volna, nem?
Mikor sólymot o''riztu''nk a Pisznicén, valami út épu''lt a Nagy Gerecsén levo'' orosz toronyhoz. A munkagépek javarészének benzines indítómotorja volt. Azokból lopkodtam mindig o''ssze a hazamenésre elegendo''t. Lehetett vagy huszas a keverék, cso''po''go''tt az olaj a kipufogóból.
Motrot? Hallottam már így (Transdanubia), de másképp is...

poteka 2008.03.11. 11:25:47

Azért ne hagyjuk ki a Simson-Jawa-Riga aranyháromszög harmadik tagját sem :). A képen a saját, 1967-es Riga 3-asom látható, miután 40 éves korára újjászületett.

kepfeltoltes.hu/view/071007/100_3067_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lajaa 2008.03.11. 11:33:25

A "kistraktorról" nem lesz poszt???
feljebb vki írta, hogy csettegő, de az nem csettegő!!! Sztem az Anna is tudja, de a Winkler az tuti hogy tudja, hogy mi milyen az igazi "csettegő" !!!
Schwalbe örök és elpusztíthatatlan!!!
A "kékcsapból", meg mindig nagyon hideg víz jött iszonyatos erővel, milyen jó is volt az nyári hőségben....

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 11:34:24

poteka, ezzel mész a Budapest-Szeged MOPED rallyra igaz?

hurkahab 2008.03.11. 11:35:12

Oóó, azok a régi szép idők, gyermekkorom nyarai! Két Romet Pony, Jawa Mustang, három Schwalbe (az utolsó,'77-es még megvan ugyanilyen gyári kopottkékben), szarból kivakart 125-ös Trophy MZ és végül a Kesjár-spoileres orridomos 70 köbcentis hosszú 4. fokozatú S51 Electronic komplett műszerfallal... akkor már pici papírjogsim is volt SMKP-ra és lovaskocsira :) Anna, ettől a poszttól majdnem könnybe lábadt a szemem... Persze dunántúli lévén néha látok ilyeneket, de itt teljesen más. Hüpp...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.03.11. 11:36:31

érdekesek ezek a régi robogók, de engem nem hoznak valahogy lázba

még egy korábbi nagy motor talán, például a 70es évek moto guzzijai nagyon teccenek

hurkahab 2008.03.11. 11:39:25

Borisz: Grétsy tanár úr él még, most múlt 70. Hallottam pár napja az MR1-en. Tudod, a 'sutrádióbudapest.

poteka 2008.03.11. 11:43:18

scheerti:
Reméljük a legjobbakat, bár egyelőre a negyvenéves, külső trafó nélküli mágnesgyújtás nem áll a helyzet magaslatán. Működik, de a Budapest-baMAKÓ elég nagy távolság:)
Átszerelni nem akarom, mert akkor nem lenne eredeti. Szerencsére van még Riga a garázsban...

Borisz 2008.03.11. 11:55:46

hurkahab: kösz az infót, és isten tarcsa meg sokáig de szerettem a műsorait

Érdekes, hogy nem hinnénk el ki él még, például Margaret Thatcher, legalábbis én multkor rácsodálkoztam, olvastam róla vmi évforduló alkalmából kérdezték

bervas 2008.03.11. 12:00:34

Simson felni legfeljebb polír, nem króm. Alcsi az istenadta. Jawa felni, Riga felni, az krómos.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 12:07:19

bervas, és tényleg. Elnzését a pontatlanságért.

ommm 2008.03.11. 12:09:55

Gomulka Béla · Gomesz 2008.03.11. 11:20:31

dede, ott volt :)

borisz: ja, vaslady most lett rosszul valami ünepségen, sima 70 ő is.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2008.03.11. 12:18:49

h nálunk gyakran látni efféle gépeket...

martong 2008.03.11. 12:25:05

óh azok a kék kutak, mikor nyáron hajnalban a restiből hazafelé támolyogtunk de jól is esett alátenni a kobakot mielőtt hazaértél :)

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2008.03.11. 12:28:16

Meg a foci után...trükkös gyerekek meg tudtak vele csettinteni.

Tommi 2008.03.11. 12:38:15

Anna!
Akkor te láttál Schwalbe-t burkolat nélkül is?
Aki még nem látott volna, nézzen meg egyet... Felejthetetlen...

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.11. 12:40:09

Hej, az én szépemlékű Komarom...

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 12:47:39

vityasz, a haverom faterja vett egy cagiva blues 125-ot, azt forgatta neha a lakotelepen, a valos veszelyu, sulyos atyai verest kockaztatva.

es dunaszerdahelyen, csallokozben is motrozunk :) mar ja jo standban van a vas :)

asszem ideje beinditanom a jawa perak versenymotor projektemet.

yenoee 2008.03.11. 12:49:30

Az én rövid motoros pályafutásom úgy kezdődött, hogy falusi nyarakon előbányásztam nagyfater kék-fehér 125-ös MZ Trophy-ját a tyúkólak és néhány köbméter faapríték mögül, és lemostam, levakartam róla a koszt, felfújtam a kerekeit és nagyon örültem neki. Mindez úgy 10-14 éves korom körül évente ismétlődött.
Két baj volt a géppel, egy kisebb és egy nagyobb. A kisebb, hogy nem volt benne akksi. A nagyobb, hogy anno nagyfater azért támasztotta le, mert egy ködös hajnalon munkába menet belezingetett egy mellékútról érkező szürke Trabantba, amit egy kivilágítatlanul alvó személy vezetett. Nagyfater mindezt, a csatoltan érkező lábszártöréssel együtt afféle isteni jelnek tekintette, és lerakta a gépet. Nagybátyám még összerakta valahogy, de nem lett az igazi, vizsgáztatni is alig bírta, életveszélyes is maradt közlekedni vele, egyszer még ő is megfektette talán, aztán vett egy 250-es ETZ-t és az neki jó volt.

Eltelt néhány év, eljötta kilencvenes évek eleje, és az én évről évre ismétlődő motorbuzerálási mozgalmam. Mert nem akartam nagyon unatkozni, és a Trophy szerintem egy szép tárgy. Úgy annyira azért sosem voltam megőrülve a motorokért, de a legutolsó alkalommal már a család részéről is némi jóindulatú figyelmet kapott a történet.

Aztán vettek nekem egy Simson robogót, a Trophy blokkját meg kiszerelte valami rokon, akinek a TS-e beállt, mint a szög. A robogót másfél év múlva ellopták, a motorkiszerelő rokon elhunyt csakhamar, nagyszüleim háza is el lett adva már, a Trophy, immár blokk nélkül, visszakerült a tyúkól mögé, és szerintem már a vastelepre jutott az új tulajdonosok által.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.11. 13:09:00

Mindenki nézze meg a linket amit scheerti ajánl! Akik a cikket írták, nem tudják mi a chopper lényege. A Pannonia blokk teszi a gépet azzá ami, ahogy egy HD chopper is akkor szép ha flathead vagy shovelhead blokk van benne. Egy IZS motorral szerelt példány volna még szép. De le a ketto''tvenes Virago-val, én azt mondom.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.11. 13:23:16

Szabad kérnem egy csettego''s cikket? Winkler állítólag tudja, Anna meg ceglédi. Ez így majdnem elég. Szerintem a blokk egy jawa, jut eszembe. És egy ismero''so''mnek van gyári csettego''je. Dízel. Ku''ldhetek fén'képet.

Borisz 2008.03.11. 13:27:33

yenoee: grat a képeidhez, g"ci jók!!!!!

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 13:32:32

Gomulka Bela - hat abban egyetertek veled, hogy a chopper/bobber pan, shovel meg knuckle blokkbol szep, vagy regi angol paralel twinekbol, vagy singlekbol. ez a pancsi viszont igenyessege ellenere sem szep. filigranul, tisztabban sokkal utosebb lenne a chopper koncepcio. de ez csak privat izlesem okan mondom. a munka elott le a kalappal.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 13:52:15

Maga a konsztrukció nekem se jön be, nem sok köze van a chopperekhez. Viszont: Ha V-Twinekkel (nálam a Pan és a Shovel viszi k a pálmát)tudna dolgzni, rendesen felszerelt műhelyben akkor valszeg tudna olyan ütős munkát végezni mint a tengerentúli építők nagy része.. Nekem a kormány és a túlzottan megnyújtott villa árnyalja kicsit az összképet, a bőr rojtokat meg egyenesen betiltanám.

chopper · http://www.ironhorsesmc.hu 2008.03.11. 13:58:36

A Ravasz Zoli féle Pannónia építés tényleg igényes,de nekem sem tetszik...és ez nem a Zoli hibája,nekem másféle az ízlésem.
baowah,Perak versenymotor projekt??? Mesélj!! :)
Nekem egy IZS 56 múmia hever a nagypapám istállójában,a terv az hogy a télen munkábajárós motort faragok belőle,merevváz,laprugós eleje,hátul 19"-os kerék korabeli Avon Trial gumival,elöl 21-es régi enduro kerék virsli gumival,Mustang tank,ecsetes mattfeka-piros "fény"...kalifoniai rendszám...letöltendő börtönbüntetés...:)))

Manyizga (törölt) 2008.03.11. 13:59:00

Felhívnám a figyelmet, hogy a képeken szereplő Fecskék nem azonos típusúak. A régi, Star-motoros változatoknak a BAL oldalon van a kipufogója, az újabb, S51-blokkosaknak a JOBB oldalon. (A kannibalizáció miatt a lámpák eltérései nem egyértelműek, csak gyári állapotban.)

Nekem volt Schwalbe-m (a fatertől örököltem) meg S50-es Simsonom utána.
Utóbbiba venni akartam az ehemalige DDR-ben egy hetvenes hengert/dugót/gyűrűt/csapágyakat/hajtókart. Már ki is pakolta az eladó elém az összes áhított cuccot (30 keletnémet márka értékben = 210 Ft volt 1985 tájékán) amikor azonban mentem volna velük a pénztárhoz az eladó kérte, hogy adjam le a régit! "Milyen régit?!" kérdeztem én. "A régi hengert és cuccokat. Nem ám feketézünk itt az alkatrészekkel!!" Így nem lett hetvenes gépem... :(

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 14:01:56

chopper -wow, jol hangzik. en egy elol hatul laprugos kawa z1r-rol almodozom. a donor meg is van, es teljesen vazhalott.

perak projekt? nos meglett fater regi perakja. darabokban van, de komplett. papirjai nincsenek, de arra gondoltam, hogy nehany ceriani, dellorto, tomaselli cucc segitsegevel egy klasszikus versenymotort epitek belole, korhuen, stilustisztan, aztan evi 2-3 veteranversenyre elmegyek vele. a szine mar meg van borsozold es vajszin. :)

chopper · http://www.ironhorsesmc.hu 2008.03.11. 14:08:01

scheerti : Hidd el,V2-ből is ugyanilyen stílusú vasakat építene,Neki ez a stílusa...a tengerentúli építőkről meg...nem mind arany,ami...OCC-ék például hasonló minőségben produkálnak motorokat,mint anno kerítést,meg karámot,amivel eredetileg foglalkoztak...persze azért vannak ott nagy teljesítmények is,az is biztos.
Bőr rojtok azok tényleg agyhalál kategória,én annyit vágok le suttyomban amennyit csak tudok! :)))

ommm 2008.03.11. 14:11:50

jajjaj...baowah projektezik! :)

nem vagyok motoros, de nem értem, miért kell hanyatesni az ősöreg, elavult HD blokkoktól?

bocs, ha valakinek az önérzetébe vagy a rúgózatlan villájába gázoltam

hukk 2008.03.11. 14:16:43

Nekunk rigánk volt, anyám (!!!) vette nekem meg a bátyámnak, de sajnos összesen 2 napig volt üzemképes, aztán soha többé nem lehetett beindítani. Már nem emlékszem, hogy mi volt a baja, de lekerült a tisza melletti hétvégi házunkba, ahol odaadtuk valami szakin ak, hogy csinálja meg, persze soha többet nem láttuk viszont, se őt, se a szörnyeteget. Legyen vele boldog.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 14:21:26

omm...mi a varazsa? ugyanaz ami az 1958-as jawamnak. el, letezik, robbanasbol mozgast varazsol. igaz, nekem jobban fekszenek a triumph blokkos cuccok mint az usa hd-k, de egy knucklert odaadnam a fel karod.


tegnap ezt az enfield atepitest talaltam, persze a japanok csinaltak, a zen-minimal istenei:

www.enfield-japan.jp/showroom/img/toolbox_b.jpg

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 14:25:37

omm ugyanaz a tatkika mint egy HEMI-nél. letisztult,kiforrott, zajos, ráz, izmos és csodálatos.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 14:31:15

scheerti, te reklamszereto ember vagy, nezd ezt: youtube.com/watch?v=eMJPm9iK7aI

Vityaz 2008.03.11. 14:34:08

Ez irgalmatlan baowah! :DDD

lakka 2008.03.11. 14:42:59

és amikor motroztok, mindig van nálatok hajtási! :)))

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 14:47:06

lakka: sőt még opcsánszki is :)

lakka 2008.03.11. 14:49:20

azért az is megérne egy misét (ha már nyelvészkedünk), hogy ki hogyan emlegette a schwalbe-t! Mert 10-ből 9-en biztosan nem "svalbé"-nak mondták.
Persze baromi nehezen kibetűzhető a felirat, de kezeket a szívetekre! Hogy ejtettétek ifjú korotokban?

lakka 2008.03.11. 14:51:48

baowah: ???????? opcsánszki?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 15:03:48

az, opcsanszki a maszkacszsebben .)

labi 2008.03.11. 15:03:49

Ki mert beszólni a lindababettának?!

Találkozunk hétkor az áfész mögött! Hozhatod a szimszonos haverjaidat is, he! :)

lakka 2008.03.11. 15:13:34

mi a búbánat az az opcsanszki?
És milyen zsebben?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 15:16:45

a maszkacs a kanadi folott van :)

na jo leallok a csehszlovak nyelhasznalattal :)

vau 2008.03.11. 15:20:07

Csak beszoptam megint, cimre rakatt, gondoltam hatha ertelmes poszt lesz, de nyilvan nem.

Nemtudom minek mutogatjatok ezt a motrot. :)

grigorij (törölt) 2008.03.11. 15:20:39

Mondjuk megérne egy kis emlékezést az is, hogy melyik Schwalbe? A rendszámos vagy a lefojtott? Mert falun sokszor leszerelték a rendszámot, de nem cseréltek hátsó áttételt...

üjjéle 2008.03.11. 15:20:56

most nekem is könny szaladt a szemembe, mert az én első motorom egy fecske volt. 12 éves koromban vettem húsvét után. 6000 forintot locsoltam össze, ennyi pénzért egy '66-os évjáratú, teljesen szakadt, üzemképtelen, de gyári állapotú gépet kaptam. az öreg el is felejtette volna, ha kutyasimogatás közben nem akad meg rajta a szemem. talán sosem voltam annyira boldog, pedig még csak 24 vagyok és egy SV1000 nyergében ülök. :)

lakka 2008.03.11. 15:22:44

és a Komár moped (2 gang, kormányváltó) kutyafasza?
mini romet?
sr50 (kisszimszon)?
simson star?

lakka 2008.03.11. 15:27:43

mellesleg a kék kút (a.k.a hidrancs :)))
"karilag diszfunkcionált", szóval vizet már nemigen "ád"

lakka 2008.03.11. 15:32:15

grigorij: természetesen rendszám leszerel, egyéb szimók, tabletták, miegyebek lealáz, legyorsul. A falusi élet szépségei. Persze ott ma is 125-ös, 250-es robogókkal járnak rendszám nélkül.

Ragtapaszi csávó 2008.03.11. 15:40:31

Mindig egymást bántjátok, ahelyett, hogy a témára koncentrálnátok!
Nem mndegy ki honnan jött?
Tudtátok, hogy van egy magyar zenekar, akik azt éneklik: "Apámnak hála, hamar megtudtam, hogy a Simson egy jó márka!
4 sebességes, 80-nal is megy, hasít a szélben!
Tessék szórakozni: www.youtube.com/watch?v=gJigmavJU0o&feature=related

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 15:43:44

Persona Non Grata-Simson

yeah, tibicsoki a kiraly, imadom a PNG-t!

Héttörpe (törölt) 2008.03.11. 15:44:50

schwalbe helyesen: svarbli

Nekem is ilyen vót, egykét lábtöréstől megvédett a burkolat. Egyértelműen király

Héttörpe (törölt) 2008.03.11. 15:46:57

És az abszolút halálkategória, bocs, hogy egyáltalán említem: Kinetic és eko

ommm 2008.03.11. 15:51:59

lakka 2008.03.11. 14:51:48

občianský preukaz (ejtsd. obcsianszkí preukaz)

személyi igazolvány

azaz

opcsanszky

jó mi? :)

lakka 2008.03.11. 15:55:21

ragtapi: szó nincs bántásról. A változatosság gyönyörködtet. Aki élt tartósan olyan közösségben (gimi, de főleg pl egyetemi kolesz) ahol sok tájegység képviselteti magát (incl. határon túl), annak ez nem új.
De ettől függetlenül mosolyt csal az orcámra ha "és ugrik" helyett "s szökell
", odaát helyett "túl", furik helyett talicska (mi furiknak hívjuk), szotyola helyett makuka, stb. hangzik el

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.11. 15:56:39

Hehe, annak idején 14 évesen Verhovinával kezdtem, később jött a vágyak netovábbja, a Simson S50... de volt egy nagy király csávó a téren, annak egy Simson Starja volt, a tankot leszerelte és a régi 250-es Jawa csepp formájú tankja került rá, az első villát is kicserélte, oda asszem a Simson S50 villája került amolyan chopperesen döntve, és Riga kormányt tett rá, ettől az eleje egészen chopperes fazonú lett. :)
Az egyik szomszédnak meg szintén Schwalbeja volt, de már az újabb fajta, ami nem ventillátoros hűtéssel volt. Azt is vezettem párszor, hát azért az S50 jobb volt, de a nagypapáknak kijárni a hegyre a Schwalbe ideális... :)

lakka 2008.03.11. 16:01:13

ommm: köszi, baowah nem fedte fel a lapjait. Bár ez már nem a "magyar nyelv szépségei" kategória...

bár nekem a "hajtási" is új volt, csak a belga nyomán futottam bele, de besz@rtam a röhögéstől...

ismét leszögezem, és is "vidéki suttyó" vagyok, és bőven használok olyan szavakat, kifejezésket alkalomadtán, amin mások derülnek...

de ez a szép, ízes magyar nyelv.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 16:03:05

lakka - igy van. szamomra okvetlen a tajszolas a kovetendo. habar a kagyillokon en is sokat kunczogtam.

Péter Anna 2008.03.11. 16:04:18

"Mondjuk megérne egy kis emlékezést az is, hogy melyik Schwalbe? A rendszámos vagy a lefojtott? Mert falun sokszor leszerelték a rendszámot, de nem cseréltek hátsó áttételt..."

Pontosan így történt Cegléden is. :)

chopper · http://www.ironhorsesmc.hu 2008.03.11. 16:07:33

baowah:Akkor majd tedd közzé a blogodon a projekt állásait és én is küldöm ha alakul valami,nagyon érdekesnek tűnik ez a klasszik-perak dolog...
Persze elvileg egy Shovelből kéne alakítanom melóba járós vasat,dehát szegény ember dízelgőz...a Twin Cam elvitte a zab árát,ma délután megyek leelőlegezni a leendő saját házamat,szóval ide már nem fér bele egy Shovel behozatala az USA-ból...méééég...:)
Viszont olyan szerencsés helyzetben vagyok,hogy ott figyel az az IZS és kézenfekvő hogy megkínáljam némi vágással,alakítással.És mivel nem kell holmi papírozással vacakolni,hát radikális lesz az istenadta,amennyire csak lehet.Projektelni KELL!!! :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.11. 16:09:03

Baowah, a reklám megvolt, de megint hülyére röhögtem magam rajta:)


Bamzeg én emlékszem ,mikor Móron nekiálltak csehszlovák nyelven viccet mesélni Barikával, mi meg a doktorral és asszem milumannal nem tudtuk, hogy miről szól a történet:)

Marcus_86 2008.03.11. 16:17:22

Nekem egy Starom van, '71-es, indexszel, akksival, dudával, fullos. Nagyfatertól örököltem, megvan a használati utasítása is. Ritkán használom, tavaly nyáron lett felújítva Tatabányán, miután hazaértem vele, nem indult (megszakító beégett), így várom a jó időt, elviszem szerelőhöz aztán uzsgyi. Szegény dögöt annyira nem csípem, párszor végigtoltam Tata leghosszabb utcáin rekkenő hőségben. Akkor kicsit messzebbre kívántam a motromat.

tomi 2008.03.11. 16:19:40

"...egy kivilágítatlanul alvó személy..."

:)Én sem szoktam magam kivilágítani az alváshoz, igaz nem is Trabiban, hanem ágyban szoktam aludni :)

Marcus_86 2008.03.11. 16:20:00

Borisz: nem Overdanube, inkább Transdanubia.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 16:21:17

chopper - twincamfujfuj .) sok boldogsagot hozza, es balesetmentes km-t.

hat elsozor legyen kesz a jawa 250-353 ulese, akkor az egyik projekt kesz. aztan johet a kovetkezo, el kell hozni a perakot egy padlasrol. noch dazu apam regi motorja.

de mi legyen a z1r-rel?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 16:25:04

chopper ajanlom az alabbi remek galeriakat, szemezgess, erdemes.
sparetime.jp/photo/

csiky944 2008.03.11. 16:33:40

Simson S50 ajajj,az ütött-kopott Sámuelem,de még mindig megvan :D

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.11. 16:48:40

Nemtom, felétek is szokás volt annak idején pótkocsi hátsólámpá-házból műszerfalat gyártani?
Ideális formájú ház volt két műszernek, visszajelzőknek, kapcsolóknak. Persze a legtöbbet lopták, valóságos beszerzőtúrákra indultak olykor a helyi motoros vagányok a környékbeli téeszek járműtelepeire...
Ha belegondololok, micsoda tuningok mentek nálunk...
A Verhovinára a következőket csináltam zöldfülű ifjoncként:
- Sárvédő rövidítés és megemelés, amolyan enduro-cross stílusban
- Riga kormány (az volt a legmenőbb)
- "hurkás" bőrülés
- Rézcsőből, fából, szivacsból, műbőrből háttámla
- visszapillantó mindkét oldalra (na nem a biztonság miatt, csak mert jobban nézett ki) :)
- féklámpa, visszajelzővel(!)
- műszerfal pótkocsi-lámpából
- gyári hátsó lámpa helyett a szögletes és szebb fény adó, szoffita izzós, autóra való kiegészítő ködzáró lámpa
- beömlők, stb. polírozása
- gyári légszűrő kidob (aszonták, nagyon lefojtja), helyette porszívógégecső, végére néhány réteg géz szigszalagozva

A Szimón már kevesebb extra volt, az úgy volt egész jó, ahogy megcsinálták.
- Metálzöldre fényezés
- "hurkás" bőrülés
- visszapillantó mindkét oldalra
- az első villa teleszkópjaira az a gumiharmonika került, ami egyébként az autók kormányműveinek védelmére szolgált

kujoon 2008.03.11. 16:49:55

Nekem egy mini Rigán sikerült kezdenem tizen valahány évesen, már akkor is nagydarab álat(egy L-lel!) voltam, úgy nézhettem ki rajta , mint a majom a köszörűkövön...Persze mikor nagyritkán mentünk vele (nem az enyém volt) akkor mindig a born túbí vájldot dúdoltam... :D
Nemrég akartam venni egy svalbét (egyébként hogy kéne ez ejteni másképp?) de elég szenvedés volt a próbakör vele, úgyhogy inkább felujítottam a robogómat, azon mégse kell váltani...utólag jobb is így...

lakka 2008.03.11. 17:08:41

kujoon VÁZEL, nem az a kérdés, hogy hogyan kéne ejteni, hanem az, hogy a nép egyszerű gyermeke 15-20 éve hogyan nevezte fecskéjét / ejtette eme idegen szót, ami ráadásul nehezen olvasható betűtípusal került feltüntetésre a gépjárművön.
Lehet, hogy nálatok mindenki vágta a németet, kedélyesen fecskézte, ill. ékes hochdeutschban svalbézta motorját.
Mi baromira nem tudtuk kiejteni, és fingunk nem volt róla, hogy mit is jelent. De ld. Héttörpét is: svarbli, miegyebek.

lakka 2008.03.11. 17:13:29

továbbmegyek: a hagyományosnak modható "magyarított" német szavak analógiája is fellelhető a "svarbli" kiejtésben. Ld. még
dűzni, dekli vagy egy aktuális: Lidli (a.k.a Lidi)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 17:56:24

lakka - na es a kalfasz, hobli, tipli? :D

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.11. 17:57:59

Az Enfield (Royal, Bullet) chopper nekem nem jo''n be. A Flathead, Indian, és vegyu''k észre: a kétu'temu'' Pannonia blokkokban az a lényeg hogy alacsonyak. Amiért aztán vagy átfúj a szél a tank alatt (Ízirájder), vagy a blokk fo''lo''tt u''lu''nk (az eredeti darabok). A fehértankos viszont kéne, most. Meg a magasan vitt kipufogós is - valakinek a városban volt egy Horex Victoriája, istenkém. Amúgy le a kalappal a japánok elo''tt, ido'' kérdése hogy a királyno''t is lemásolják.
Apropó királyno'': valahol megvan a motorbiciklik to''rténetéro''l egy csodaszép ko''nyv. Angol, és persze az angol motorok szuperioritásával van elfoglalva. A to''rténet valahol a soros négyes Kawa és az Electra Glide táján ér véget. És a szerzo'': Erwin Tragatsch!

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 18:15:08

gomulka bela - meg szep h magas, kulonben nem lenne hosszuloketu egyhengeres :)

mondjuk nem is choppernek teremtettek, de szep customokat lehet csinalni belole, ennek ellenere.

Gabi 2008.03.11. 21:10:03

Baowah: Ha egy 1958-as Jawa tulajdonos vagy, akkor tudod értékelni a 2007 nyári szerzeményünket..:)) ez 8 évvel idősebb...:)

fotoalbumy.azet.sk/gabi101/jawa/?i9=2e95afa32265

Roro 2008.03.11. 21:49:36

Csákány Anna! Csak nem te voltál a BAKTA RIDER cimű videó rendezője? Vagy mit keres ott Májkül night kerti robogója...?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.03.11. 22:55:40

gabi--power, most gyurok egy ilyenre.

gabi101 2008.03.12. 07:27:02

baowah: remélem beszámolsz, ha már otthon lesz.. :)

Krisi 2008.03.12. 16:01:16

Simson a lekkirályabb, nekem is van egy, Nagyapámtól örököltem (ez a legjobb módja a Simsonhoz jutáshoz), 1988-as S51 Elektronik, 3000 km volt benne amikor kétéve átvettem. Majdnem minden gyári rajta, blokk még sose volt szétkapva, igazi unikum.
Városban nem is merem használni, ha ellopnák, akkor egy világ omolna össze bennem. Nagymamámnál pihen, amikor lemegyünk, akkor meghajtom, megtisztítom, majd visszarakom sztenderre, ki az akksi és letakarva pihen tovább.
Sokan mindják, hogy vigyem el, és felfúrják, meg rakjam fel a kipufogót endurósra, meg hogy mit alakítsak át rajta.
Meg még mit nem. Nincs értékesebb, mint egy gyári Simson!
Még népítélkeztem is róla:
totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=65433

adam 2008.03.15. 17:30:38

Marektől kerdeznem hogy nem adod el a motorod?üdv: neilnejmed@freemail.hu
süti beállítások módosítása