Pont a névnapom volt, amikor az egyik éber Saab 900 klubtag felhívta figyelmem, hogy LED-es oldalindex érkezett az egyik legnagyobb európai netes Saab-alkatrészáruházba a partsforsaabs-ba.
Az oldalindexek pont kimaradtak a ledesítésből, gondoltam, nincs ennél szebb névnapi ajándék. 27-én rendeltem meg, kártyával fizettem, másnap már jött az értesítő SMS, hogy úton van. 4-én átvettem a postán. Négy munkanap alatt megérkezett. Áfástúl szállítástúl 29,52 font volt, ami jelenlegi árfolyamon kb. 10 200 forint.
Nem mondom, nem a legszebb termék, de végül is meg lehet szokni. Az áramvonalas Saab villogó mellett nekem kicsit Bauhaus. Viszont van rajta E minősítő betű, vagyis vizsgán sem lehet baj. Ez egyébként különlegesség, mert az utángyártott LED-es lámpatestek jellemzően nem rendelkeznek európai minősítéssel, ezért könnyen gondot okozhatnak a vizsgán, közúti ellenőrzésen. (A beépített LED-es izzókkal nem hiszem, hogy gond lehet, ha a gyári bura alatt dolgoznak.)
Szóval megjött, kicsomagoltam, és öt perc alatt bent is volt. Univerzális darab. Minden bizonnyal nemcsak a Saabhoz jó, hanem más, hasonló lemezkivágással bíró autóhoz is. A régit kipattintottam, az újat be.
Az univerzálisságra utal a csatlakozás is, ugyanis a régi izzó foglalatába kell betolni a csatlakozót. A polaritás nem mindegy, de valószínűleg van benne diódás védelem is, mert én elsőre fordítva kötöttem be, de simán túlélte.
Szerelés közben az elakadásjelzővel próbálgattam, de ahogy üzemszerűen indexeltem volna, a relé veszett kerregésbe kezdett, és az index stroboszkópként villogott. Tudtam, hogy ez lesz. Az 5 W-os izzóhiány ismét zavart okozott a rendszerben. A LED-es izzógányolás cikkben már írtam, hogyan lehet kiküszöbölni a hibát. Most gyorsan ment, mert szerencsére volt kéznél - pontosabban a kesztyűtartóban - egy házilag gyártott relé, amit még Xenon Géza adott. Annak idején LED-es fényforrásokkal és izzószálas oldalizzókkal ez a relé túl gyorsan villogtatott, de most, hogy az egész rendszer ledes lett, tökéletesen működik.
Az egyik kör bezárult, az index ledesítése megtörtént, de a többi lámpával még nem vagyok megelégedve. Az első helyzetjelző leddel túlságosan kék, hagyományos izzóval meg nagyon sárga. Erre még kitalálok valamit, az tuti.