Sebességhatárt emeltek

  2008. március 04. - Winkler Róbert Címkék: sajtóközlemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra



A Gazdasági és közlekedési minisztériumból még nem sikerült érdemi választ kihúznunk KRESZ-módosítási javaslatainkkal kapcsolatban, melyekkel kapcsolatban már olvasóink ezrei nyilvánítottak véleményt. Meg persze néha, talán emiatt is olyan benyomás alakult ki bennünk, hogy a GKM-ben nem sanyargatják halálra a dolgozókat, legalábbis nem munkával. Ha valakit érdekelnek az előzmények, meg ráér, hát parancsoljon:

Egyik kapcsolódó cikkünk
Másik kapcsolódó cikkünk
Egyik levelünk a GKM-nek
Egy, a maga módján vicces államtitkári válasz

Most viszont kiderült, hogy bár egy fecske nem csinál nyarat, lassú víz partot mos, ki mint vet, úgy arat, és a régi autókban még volt anyag, a minisztérium jó 200 kilométeren emelte meg a sebességhatárt 100 illetve 110 km/h-ra.

kommunikációs főosztály


Kisbér, 2008. március 4.

SAJTÓKÖZLEMÉNY

 

25 útszakaszon magasabb sebességhatárt állapít meg a gkm

 

A KRESZ 2007. évi módosítása megteremtette annak a lehetőségét, hogy a sebességhatár – a belterületi szabályozáshoz hasonlóan – külterületen, a közúthálózat egyes elemein is felemelésre kerülhessen az általánosan 90 km/h-ról. Az elmúlt időszakban szakemberek elemezték az útszakaszok különböző műszaki paramétereit, pl. a vízszintes és magassági vonalvezetést, a megfelelő előzési látótávolságot, az ívviszonyok kialakítását, és a hosszabb, előzésre alkalmas egybefüggő útszakasz meglétét. A vizsgálat tanulságai alapján a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 25 szakaszon, összesen 122 kilométeren döntött a sebességhatár felemeléséről: 31 kilométeren 100 km/órára, 91 kilométeren pedig 110 km/órára – jelentette be Felsmann Balázs, a tárca szakállamtitkára a kisbéri városházán tartott egyeztető fórumon, amelyen a térséget érintő közúthálózat-fejlesztésekről és a régióban található alacsony forgalmú vasútvonalak további hasznosítási lehetőségeiről tájékoztatta az érintett települések polgármestereit és az érdeklődőket.

 

A betartható és betartandó sebességhatárok megállapításával a közlekedési morál javulását szeretné elérni a GKM.

Jelenleg két főúton – mindkettő autóútból főúttá visszaminősített szakasz – van 100, illetve 110 km/h maximális sebességet engedő jelzőtábla: a 8-as út, valamint a 3-as út egy-egy szakaszán. A megemelt sebességű utakon a tárca kiemelt figyelmet fordít a balesetek okainak elemzésére, felhasználva a rendőrség által végzett baleseti vizsgálatok eredményeit, továbbá a rendőrség közúti ellenőrzési tapasztalatait is.

A megemelt sebességhatárt jelző táblákat a Magyar Közút Kht. szakemberei március közepéig helyezik ki az alábbi útszakaszokra:

 

Érintett útszakaszok:

Sebesség

1. sz. főút Tata - Almásfüzitő közötti szakaszán, 4 km

100  km/h

1. sz. főút Ács - Gönyű közötti szakaszán, 7 km

100  km/h

81. sz. főút Bakonysárkány - Kisbér közötti szakaszán, 2,6 km

100  km/h

117. sz. főút Esztergom - Tát közötti 2 szakaszán, összesen 4,9 km

100  km/h

405. sz. főút Albertirsa - Újhartyán közötti szakaszán, 12 km

100  km/h

3. sz. főút Novajidrány - Tornyosnémeti közötti szakaszán, 18 km

110  km/h

4. sz. főút ceglédberceli elkerülő szakaszán, 4 km

110  km/h

4. sz. főút ceglédi elkerülő szakaszán, 6,7 km

110  km/h

4. sz. főút Surjány - Szapárfalu közötti szakaszán, 2,6 km

110  km/h

7., 8. sz. főutak Székesfehérvár elkerülő szakaszán, 11 km

110 km/h

8. sz. főút Székesfehérvár - Várpalota közötti szakaszán, 8,5 km

110  km/h

8. sz. főút Veszprém - Márkó közötti szakaszán, 2,7 km

110  km/h

8. sz. főút Csákánydoroszló - Gasztony közötti szakaszán, 1,7 km

110  km/h

21. sz. főút 5 db előzési szakaszán, összesen 7,8 km

110  km/h

37. sz. főút Felsőzsolca - Gesztely közötti szakaszán, 8,4 km

110  km/h

44. sz. főút Békéscsaba - Gyula közötti 2 szakaszán, összesen 7,6 km

110  km/h

354. sz. főút Debrecen északi elkerülő szakaszán, 2,5 km

110  km/h

67. sz. főút Somogytúr – Balatonszemes közötti 2 szakaszán, összesen 9,1 km

110  km/h

 

A megemelt sebességhatár az adott útszakaszon a táblák kihelyezésével egyidejűleg lép érvénybe.

A GKM 2008-ban az országos főúthálózat egészén (külterületi és belterületi szakaszokon egyaránt) átfogó forgalmi felülvizsgálatot tervez elvégeztetni, amely elsősorban a sebességszabályozásra terjedne ki.

A betartható és betartandó sebességhatárok intézkedéssorozat részeként a tárca felülvizsgálja az útépítések idején alkalmazott ideiglenes forgalomszabályozási előírásokat azzal a céllal, hogy a 2008. évben a Közlekedési Operatív Program keretein belül megkezdődő – jellemzően több 10 kilométer hosszúságban zajló – főútrekonstrukciós projektek esetében csak a tényleges veszélyeztetettségnek megfelelő sebességkorlátozások lépjenek érvénybe.

A jelzett intézkedésekkel párhuzamosan a GKM – együttműködve a társszervezetekkel és az önkormányzatokkal – mindent el fog követni a sebességellenőrzés hatékony kiterjesztése érdekében.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr81364786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KissZoli 2008.03.04. 22:59:38

cso zsi:
Milyen erdekes!En is a Dagaly utcaban szereztem a jogsimat!
Azert a Nemetorszagi "utikalauz"-od kicsit tulzas volt!De mint mar irtam ,nem vitazni akarok!Lehet hogy te jobban ismered az itteni kozlekedest.En csak 12 eve elek itt. :)
Kamionos vagy,hogy 3000 kilometert tettel meg itt egy honap alatt?
udv

ommm 2008.03.04. 23:04:02

Kifordított kacagány 2008.03.04. 21:35:34

így van ez.

cso zsi 2008.03.04. 23:30:15

"KissZoli 2008.03.04. 22:59:38"
Nem egy hónap alatt tettem meg a 3000-et, hanem január első hetében.
Egy hónap alatt csak 2000-2500-at szoktam megtenni Bp-n. Mivel itt dolgozom, és néha vidékre is hívnak. Mai benzináron egész kellemes lenne a bankban az eltankolt/vezetett ft/km.
Persze volt, hogy fatertól elkértem az S100-at, és "százé" tankoltam a hatforintosból. (lehet, hogy tévedek, ötliteres tankolásra azért emlékszem még)

Rocko- 2008.03.04. 23:35:06

AP 2008.03.04. 17:47:44
neked meg Karinak. nem elég? :D

AP 2008.03.04. 17:59:21
OP-t megszégyenítő rajz! :DDD de egyértelműsít. és vhogy így kéne kinéznei a közlekedésnek nálunk. ;)

burnsie 2008.03.04. 23:45:46

Bukott Rockzenész 2008.03.04. 15:22:15

Hát erre nem gondoltam. Igazából az járt a fejemben, hogy amikor én lenéztem egy k130-as sáncról majd összeszartam magam. Pedig csak lenéztem. MEg az is hogy kb egy opel corsa méretű autón volt ez a jel, hogy viszi el azt a cseszett nagy lécet?:-)

Brigi "B. A." főnöke 2008.03.04. 23:47:23

Tavaris: Pécsett jók azok a táblák.
Ha nyugatra mész, Szigetvár felé, a Thyssen... Ferro..-nál (nem írom ki), ott mindennaposak a balesetek. Jártam arra nem keveset. Szélesíteni kéne, kanyarodósávot (sávokat) építeni, és akkor tényleg le lehetne szedni a korlátozást. (Egyébként 60-as tábla van arrafelé.) De nem egy rövid szakaszon, az említett céghez és szomszédaihoz leginkább kamionok járnak.

Bp felé: Hirdnél is jó, lévén, hogy a városi busz kijár arra. És az ottlakók hideg motorral nem fogják ezerrel tolni, amikor elindulnak Pécs felé.

kicsi79 2008.03.04. 23:49:49

Sziasztok! Csak olvasok, és ámulok... Milyen sok autóversenyző van ebben az országban! Nekem egy 92-es Omega a Caravanom van 3.0 24V 200 lóerő... mégsem megyek városban 55-60-nál többet, pályán 130 a max. De tudom, ha kell ott az erőtartalék. Én levezettem az elmúlt 11 évben kb. 4.5 millió kilométert, mégsem mondom, hogy tudok vezetni. Nézzetek meg egy WRC belsőkamerás felvételt mondjuk az öreg Colin-ról! Amit Ő művelt, az tudás!!!

hurkahab 2008.03.05. 00:19:55

Nem értem én ezt a törvényhozást. Nem is olyan rég be lettünk fenyítve, hogy a gatyánk meg a zoknink (és persze a téligumira, fékbetétre, bármire szánt pénz) is rámegy a gyorshajtásokra. Meg hogy a szomszéd is letraffizhat, ha alkalmas rá. Most meg elkezdik felfelé tologatni a sebességhatárokat. Ami különben nem lenne baj, csak ez így logikátlan, amolyan magyar módi. Remélem lesz mindennek a kavalkádnak tesztüzeme. Nem hiszem, hogy mindenki elsőre tudni fogja, mikor, hol, mennyivel mehet - azért vannak csekély értelmű medvebocsok is az utakon (akik alkalmasak úrvezetőnek)... És azt is szeretném, ha nem kellene nem egyértelmű tiltó vagy feloldó táblák miatt (amik akkor is eltűnnek időnként, ha húszcentis betűkkel van ráírva: nem alumínium) senkinek a zsebébe nyúlnia és pontot kapnia. Na ez szép mondat lett, de már így hagyom.

Autót és motort is vezetek, más a két dolog. Mindkettőt lehet nyugodtan, körültekintően és egyben gyorsan vezetni. Kicsivel a megengedett felett menni főúton, olyan 100-110-zel: szerintem ez a szokás nálunk. Bárki bármit mond. Én is így megyek. 4 keréken, persze. És nem fröcsög a nyálam, ha valaki 70-80-nal megy: biztos van rá oka. Vagy mert mókol, pakol valamit az autóban, vagy mert ezt érzi biztonságosnak. Ha gyér a forgalom, úgyis meg lehet előzni a lassabbakat. Ha sűrű, akkor talán nem is érdemes.

Nem tudom, van-e összefüggés a PÁV I-II-m és a vezetési stílusom között. Szerintem nincs egyébként, egyszerűen annyi, hogy alkalmas vagyok. Ekkora változásocskát meg nem kell annyira felfújni, hogy megkérdőjelezzük a magyar járművezetők pszichés adottságait és szellemi képességeit... Sok mindent összehord a szél egy ilyen blogra.

AP (törölt) 2008.03.05. 00:23:04

Megszületett a döntés.. Okulva a tapasztalatokból, 185/50 R14 Yokohama A539 lesz a nyárigumim.
Egy finom kis ültetés-keményítés mellett. Velem még egyszer vizes út nem fog kibaszni!

Eric 2008.03.05. 00:33:05

Valamit nem értek... Egyesek miért veszik élet elleni bűncselekménynek, ha valaki rájuk villant hátulról???
Nem kést döfködnek a hátába, hanem az autó erre kitalált eszközével jeleznek. A fénykűrtöt erre találták ki, ez a funkciója.
Ha valakinek ezzel problémája van, javaslom forduljon orvoshoz. Komolyan!
Mit kell besértődni egy egyszerű jelzésen?
Jobb az(amit valaki korábban említett), ha a hátulról érkező féktávon belülre húzódva türelmesen megvárja, míg a másik méltóztatik lehúzódni? Nem kicsit balesetveszélyes...

stevebee · http://totvazsonyitelek.fw.hu 2008.03.05. 00:33:30

OFF
(főleg neked,) nemhyszem:

13 éves rutinom van, 17 évesen kezdtem vezetni. Édesapám nekem is nagyon jó autóvezető, (egykori) vadászpilóta lévén félelmetesen jó reakcióidővel és döntési képességgel, helyzetfelismeréssel rendelkezik. Valamennyit igyekezett is átadni, felhívta figyelmemet sok mindenre. Eleinte én is úgy gondoltam, hogy én májer vagyok, annak idején a családi kocsival (én is) megnéztem mi az autó vége, villogtam a lassúbbakra - 65 éves papára is, és 20 éves vagányokra is, mert ezt láttam a barmoktól, meg mert engem is levillogtak. (Ha már itt tartunk, kulturáltabb balra kitenni az indexet, mint villogni).

Azóta jártam/vezettem több helyen külföldön (Németországban is, de Dél-Olaszországban is). Állatok mindenhol vannak, de ami például minket magyarokat megkülönböztet az átlag európai közlekedőtől, hogy nem törődünk a másikkal. Velünk ellentétben az olasz nem azért dudál, mert idegbeteg, hanem fel akarja hívni a figyelmet vmire, (pl. hogy nem menj a szerpentinen középen, mert ellenkező irányból másik jármű várható), a (jó) német pedig számomra etalon. Ott amikor gyalogosan 20m-re voltam a zebrától, már zebra túloldalán megálltak - feltartva további 5 autót, és senki nem dudált. Én ezt a fajta közlekedési morált igyekeztem magamévá tenni.

Ma egyébként már feleség + gyerek akikkel utazom, autópályán inkább 120 és 130 között. Ideális fogyasztásban és időben, és amit a 150-nel nyernék, mondjuk a 120-hoz viszonyítva, az kilométerenként 6 másodperc!!! Ki lehet számolni 100km-re: 600 sec, azaz 10 perc, de szerintem egybefüggő 100km-es autópálya-szakaszon a 150-es átlagsebesség megfutásához azért olykor kell 170-180-at is menni... Szóval én tartom a fent leírtat, én inkább (esetenként kényszerből, ritkán nevelési szándékkal) jobbról előzők autópályán, ami ugyan nem szabályos, de az sem, hogy belül döcög (az én 120-amhoz képest is) vki a belső sáv(ok)ban jobbra tarts mellett...

Amúgy sok előttem szólóval egyetértek, főleg akik boncolgatták a műszaki állapotot is, illetve az autós oktatás koncepcióját...

Bocs a hosszú kommentért, üdv!

Good year 2008.03.05. 00:39:25

Sokmindenhez szólnék hozzá.

Közlekedési kultúra. Én hetente egyszer-kétszer megyek Pestre, kb. 250 km. távolságról. Oda-vissza egész úton nincs annyi veszélyhelyzet, mint délután négykor a munkahelyem és a lakásom közötti egy kilométeren. A magyarázat: hétköznap országúton (és napközben Pesten) azok vezetnek, akiknek muszáj, akiknek napi rutinjuk van. A munkaidő végén egy vidéki városban azok vezetnek, akik max. 100 km-t tesznek meg egy hónapban.

Baj akkor van, amikor a második csoport elindul nyaralni, és belekeveredik az első csoportba. Nem véletlen, hogy a baleseti csúcsok nyáron, a turnusváltások napjain vannak.

Németek: a közlekedési kultúrájuk még mindig jobb, mint az itthoni. Viszont, a németek nem tudnak vezetni! Hozzászoktak az autópályához, iszonyú bajban vannak, ha kétsávos úton előzni kellene. A magyar (főleg a pesti) közlekedési morál sokat javult az utolsó pár évben! Lehet, hogy aki mindennap benne él, nem veszi észre a változást, de van javulás.

Kocsik, bizonyítási vágy, Suzuki, stb.
Egy (mai) átlag alsó-közepes kocsi (mondjuk egy 1.6-os motorral) képes tartósan 180-nal menni. Ehhez megfelelő alváza, fékje, mindene van. Már a 92-es Ford Escortnak is megvolt hozzá mindene. Kb. egymillió km-t vezettem ilyen kocsikkal (ami kilóg a kategóriából, de azokkal nem sokat: Polo, Mondeo). Nem feltétlenül az egoját építgeti, aki 160-nal megy egy átlag kocsival, egyszerűen csak siet, vagy így érzi jól magát.
Amúgy pár éve az akkor új 5-ös BMW-nek háromcsillagos volt a töréstesztje, a Renault Megane-é meg öt. Hiszitek, nem hiszitek, az utóbbiban jobb az esélye a túlélésnek. A Suzuki meg egy jó kis pörgős motorral felszerelt hokedli, fiatalok ideális autója, mint régen a Peugeot 205 volt. Más kérdés, hogy ex-Trabantosok tömegei is Suziba ültek bele, ezért a többi autós nem tudja, mire számítson egy Suzitól. (Azt kell figyelni, van-e kalap a sofőrön :))

És hogy a témához is legyen valami: a pályán a 160 tökéletes megoldás lenne, be is tartanám a korlátozást. 10-20 km/h pluszért nem kockáztatnám a szabályszegést. A jelenlegi szabályoknak megfelelő 120-130 közötti haladás (pályán, ami jóval ingerszegényebb a normál közútnál) kimondottan elalvásveszélyes, biztonságosabb a 140-150.

Országúton a 100-110-es engedés: nagyon fontos lélektani tényező. Ausztriában azért is szívesebben tartja be az ember a szabályt, mert lépten-nyomon ilyen megengedő táblák vannak, érződik, hogy a hatóság a szabályozással segíteni szeretné az embert, nem ész nélkül korlátozni. Ha 100 km-en van 20 ilyen megengedő szakasz, én már elhiszem látatlanban, hogy a többin sem ok nélküli a szigorúbb korlátozás.

Szóval ez a változás egy nagy lépés a jó irányba.

Eric 2008.03.05. 00:41:52

kicsi79:

"...levezettem az elmúlt 11 évben kb. 4.5 millió kilométert"

Ja. Na ne kábítsuk már egymást! :))
Ha vetted volna a fáradtságot és utánaszámolsz annak amit kamuzol, akkor rájöhettél volna, hogy ez a mennyiség napi több mint 1100 km-t jelent átlagban(!), 11 éven keresztül minden nap, beleértve a hétvégéket és a karácsonyt, húsvétot, stb. is.
Szóval mennyi is volt az az annyi? ;)

De no offense, tévedni emberi dolog! :)

Good year 2008.03.05. 00:46:08

Ja, még Nemhyszemnek és a többi bátor fiatalnak: Az a legveszélyesebb, amikor 2-3 éves rutinnal az ember elhiszi, hogy tud vezetni, ezt az időszakot kell túlélni!

A másik: mindenkinek el kéne menni néhány évenként valamelyik vezetéstechnikai centrumba. Párezerért rádöbbentik, hogy ötvennel se egyszerű kivédeni egy váratlan helyzetet, utána jobban vezet az ember (nem azért, mert egy óra alatt olyan sokat tanul, hanem mert óvatosabb lesz:))

fury 2008.03.05. 04:26:06

'117milliárd kilómétert vezettem az elmúlt héten....nem hiszed???105ös Skodával...480km/órával mentem átlagban...2literrel...fogyiban..Hogyne..majd ha a verebek kardot rántanak)))"Klásszik-szjúper mendemonda,falmelléki blabla")))))Walt Disney amagrammái.

RedRiot 2008.03.05. 07:35:52

"A jelenlegi szabályoknak megfelelő 120-130 közötti haladás (pályán, ami jóval ingerszegényebb a normál közútnál) kimondottan elalvásveszélyes, biztonságosabb a 140-150."

Na ne! Ezt most poénból írtad remélem! Ha kipihenten indulsz el, akkor nem alszol el. Ha mégis fáradt vagy, akkor megállsz egy benzinkúton és iszol egy kávét. És lassabban mégy, mert tudod hogy fáradt vagy, így valószínűleg nagyobb a reakcióidőd mint egyébként.
Gyengébbek kedvéért még az info-táblán is kiírják: hogyha fáradt, álljon meg. :)

Ha meg má' defaultba' fáradt vagy, elalvásveszélyes szinten, akkor ha jól tudom KRESZ szerint nem is szabad elindulnod. Vagy kérj meg egy nem fáradttad hogy ő vezessen.

Kanadában mi lenne veled? Ott egy picit nagyobbak a távolságok és a speed limit 100km/h (esetleg 110?). És ugyanolyan monoton az ottani pálya is mint a magyar: naaaaagyon ingerszegény. Hülyék ezek odaát teljesen, há'de nem? :)

Szép álmokat.

Kifordított kacagány 2008.03.05. 09:42:48

hurkahab 2008.03.05. 00:19:55
pedig úgy jó a törvényhozás, hogy amennyit szigorít, máshol annyit enged is. nincs ezzel semmi baj. én úgy látom, hogy sokkal több a közúti ellenőrzés mint korábban. talán a szigorítások miatt, talán csak azért, mert a rendőrök meg akarják mutatni, hogy idegen trafipaxok nélkül is el tudják látni a feladatukat. ez jó. én remélem nem csak kérészéletű akció a részükről, hanem tartósan így is marad.
és ami nekem nagyon tetszik, az az, hogy végre elkezdtek bringásokat is birságolni. remélem ez a gyakorlat meg egyenesen élénkülni fog

AP (törölt) 2008.03.05. 10:02:00

Minél többet vezetett már valaki, annál lassabban jár az úton, mert annál jobban tudja, mennyire nem tud vezetni igazából!
Itt is érvényes az, hogy boldogok a lelki szegények.
Lelki szegény=fogalma sincs, hogy folyamatosan csak a szerencsének köszönhetően nem esik be valahova, és ezt a saját kiváló képességeinek tulajdonítja, a helyzet felmérése során.

Mercurius 2008.03.05. 10:13:08

hjjjaaa de felpaprikázódtak ittennék a zembörkék! Hinnye no!

Ungarise avtobánon (M7) hétköznap de inkább a 7 vége felé a 130 stabil előző sebesség. Kaposvár Bp távot rendszeresen megfutom oda is meg vissza is. Pláne, ha a reggel, ér a pályán (munkába menet), a Bp környékiek simán 90-100-zal poroszkálnak a külső sávokban. Ennek ellenére ritka,hogy igazából ne lehetne menni rendesen.

Ide sztem nem köll a 150 160. Múltkor trafiztak Szfehérvárnál. Tempomat 150-en állt. Mire észrevettem késő volt. És még csak egy szigorú ejnyebejnyét sem kaptam (eddig-7. hónapja) szal a zsernyákok sem szemetebbek az átlagnál. Autópálya szerintem maradhat 130.

Közutak: Nos erre itten a setét Somogyban minden útszélét jelző műanyag oszlopra jut egy, az úttesten átkelni kívánó róka, őz, szarvas, nyúl, vaddiszmó, vagy éppen malacka. Éppen elég 90-ről baromira kifékezni-kikerülni őprémességüket. A Kaposvárt elkerülő autóúton ugyanez a helyzet. Emiatt szürkülettől és/vagy rossz időben (eső, köd, hó,stb) szintén 90 a jó sebesség, vagy alatta. Sajnos a megnövekedett sebességre nem készítették fel a vadakat.

Biztos vagyok benne azonban, hogy 230-cal egy BMW-ben, vagy 205-tel egy Suzukiban állati biztonságos közlekedni. Ja és csendes, nem fogyaszt, 15 m-en állóra lehet fékezni stb. Mivel egyik fajta verdám sem volt, nemtom. De az biztos, hogy egy kb 4 kilós rókaifjonc lebontaná akármelyiket az útról, az héccencség. Még akár 2-3 év igen nagy tapasztalattal is.

Várom a jelentkezéseket azokról a környékekről, ahol nem él róka!

Ahol 90 a megengedett, eddig is lehetett 100-110-et futni. Ha most ennyire engedik a forgalmat, semmi sem fog változni. Gizi néni majd kipróbálja egyszer, hogy a 206-os tényleg tud-e 100 felett menni. Kell ez?

Én maradok notórius szabályszegő a magam részéről. Közúton, és autópályán is. Viszont nem akarom, hogy Józsibá' a Skoda favorittal, és Gizinéni a olyan közlekedési szicsuésönbe legyen belevillogtatva, vagy beletolva a lökösön utazó menőmanó által, amit nem tud megoldani, és kénytelen lesz belémcsattanni, vagy a kedves, egyetlen és legédesebb barátnőmbe.

És azonnali jogsi és rendszámbevonással büntetném az autópályán akármilyen indokkal jobbról előzőt.
És a zsernyákoknak a forgalmat feltartő öntörvényűtörvénykikényszerítőszáróvonalnálszándékosanlassanautózókat, a dinamikusanjobbra-nem-tartókat is ki kellene szűrniük, és kötelező mejdénmegmutatom-típusú tanfolyamra kényszeríteniük őket.

Ja és végre valaki a sok politikai hirdetés helyett megtaníthatná már a magyar autósokat a nyomorult körforgalom használatára!!!!!!!

Uff -beszéltem. És ezúttal komolyan gondoltam, amit írtam.

SsPL71 2008.03.05. 10:22:03

Good year: "A Suzuki meg egy jó kis pörgős motorral felszerelt hokedli, fiatalok ideális autója, mint régen a Peugeot 205 volt."

Persze :)

"Egy (mai) átlag alsó-közepes kocsi (mondjuk egy 1.6-os motorral) képes tartósan 180-nal menni. Ehhez megfelelő alváza, fékje, mindene van."

Persze, sőt, i g a z a d van. :)

Nennyé' a jó kis rönyómegányoddal 180-al utazóba. Mert az jobb, ellenben a szar törés tesztű béjemvével.

AP: "Minél többet vezetett már valaki,...."
ezen hozzászólásoddal teljes mértékben egyet értek.

Sokan tudnak itt vezetni (de csak elméletben), érdekes módon mégis egy kalap kaki a közlekedési morál és a vezetési tudás Magyarországon.

SsPL71 2008.03.05. 10:30:08

Mercurius: "És azonnali jogsi és rendszámbevonással büntetném az autópályán akármilyen indokkal jobbról előzőt."

Én meg a bal sávban tartósan 100-al azért közlekedőt, mert nem tud a jobb szélsőbe lemenni, mert annyira esik az eső, hogy nem is látom, melyik sávba kell mennem és inkább feltartom azokat akik mögöttem tudnának szabályosan 130-al is haladni.

SsPL71 2008.03.05. 10:32:39

SsPL71 2008.03.05. 10:30:08

Kiegészítés képen:

...és különben sincs a mellettem lévő jobb sávban kilóméteres távolságban senki, minek menjek le?

Shadowbull 2008.03.05. 10:47:23

"Apró adalék: Németországban, csupán -egyes szakaszokon-, ami áll: legtöbbször 2*3 sáv, VALÓBAN nyílegyenes nyomvonal, esetenként kis ívű, de kilométerek hosszán elnyújtott kanyarokra, VALÓBAN kifogástalan minőségű aszfalton, amin nincs bukkanó a műtárgyak előtt etc... van az a szabályozás, amely szerint az -ajánlott legnagyobb sebesség- (fontos a megfogalmazás, így is értelmezik az autósok) 130. Természetesen csupán a forgalmi viszonyok megléte esetén (száraz aszfalt, ragyogó napsütés, minimális forgalom), máskülönben a sztrádán elhelyezett elektronikus táblán szépen kijelzik a limitet. "


Na te sem voltal meg Nemetorszagban.

sb

Shadowbull 2008.03.05. 10:51:24

En sokkal fontosabbnak tartanam az autopalyan felemelni a tempot 160-ra mint kozuton 110-re.

A maygar palyakon minden tovabbi nelkul lehet biztonsagosan 160-nal menni.

Megkockaztatom, Magyarorszagon sokkal hamarabb lemennek a gyorsabb auto elol, mint Nemetorszagban. Azok kepesek kilometereken keresztul 140-nel a belso savban csorogni, es csak akkor kimenni, ha nem kell hozza elvennni a gazt.

a 160-as korlatozasssal elvennek a kedvet annak a nehany onkentes rendornek, aki csakazertis 128-cal megy a belso savban, es masokkal is betartatja.

sb

cso zsi 2008.03.05. 10:54:49

"Eric 2008.03.05. 00:41:52
kicsi79:

"...levezettem az elmúlt 11 évben kb. 4.5 millió kilométert"

Ja. Na ne kábítsuk már egymást! :))"
Megcsinálható ez, ha az embernek nincs más dolga.
Fizikum sem árt hozzá.
Én pl. 1000 km körül álltam meg pihenni hajnalban, a késődélutáni indulás után. másfél óra pihi, és a maradék 500 jöhetett. Pár nappal később vissza ugyanez.

kicsi79 2008.03.05. 11:38:37

"Kedves" Eric!
Nem is a mennyiség a lényeg, lehet, hogy elszámoltam magam. De nemegyszer megvolt 1 nap alatt 1500-1600km, mivel sofőrként jártam-járom-az utakat. Vagy ha úgy jobban tetszik, és ez elég sűrűn előfordul, NAPI 350-400 km Budapesten, 50-55 címmel. (1.2-es "a" Corsával!!!) Privátban mégsem szálguldozok, nem tolok le senkit, és a melós autót sem töröm össze. Csak arra akartam utalni, hogy NEMHYSZEM-nek van másfél hónapos jogsija, és jaszkarizik a béjemwéjével. Nekem is elég komoly vas van a seggem alatt, 16 évesen is tökéletes állapotban, mégsem vagyok hülye, és nem villogok le senkit csak mert lassabban megy. Alapból bunkóság, a kultúra teljes hiányát mutatja.

kicsi79 2008.03.05. 11:47:07

Számolj kicsit Eric!

Bp-Kolozsvár-Bp egy héten ötször. Hétvégén nem. 2év 8 hónapon keresztül. Majd ezután 2év 7 hónapig: Bp-Ljubjana-Tolmin-NovoMesto-Bp. Egy héten 3szor. Hétfő reggel kezdve, szombat délelőtti befejezéssel. Mindez Úniós tagságunk előtt. Szerinted?

tamaska 2008.03.05. 13:11:49

...öööö nem akarok akadékoskodni, sőt barátja lennék én is a pályán 160-nak (mégjobban a főút 110-nek), de azt azért megjegyezném csendben, hogy pályán, főúton, lakott területen belül nem 130/90/50-el KELL menni, hanem annyival LEHET...
Persze attól még rühellem a 100-al tépő kamion mellett a belsőben 110-el elhaladó személyautót, de attól még a KRESZ ellen nem vét semmit, ezt ne hagyjuk figyelmen kívül.
Az meg hülyeség, hogy az átlag 1,4-1,6 autókkal tudod tartani a 160-at. Az akkor már 5000 körül forog... Ahhoz szvsz kell legalább az 1,9 tdi

Mercurius 2008.03.05. 13:12:32

SsPL71
...és különben sincs a mellettem lévő jobb sávban kilóméteres távolságban senki, minek menjek le?

Aki közlekedési morálról beszél annak ismernie kellene a Dinamikus jobbratartás szabályát is nemigaz?

Ardo 2008.03.05. 13:18:33

én büntetni szoktam a levillogós kis buznyernákokat :)
M7- céges vectra nyomult, én be elé, villog a fasz, padló, na a hülyéje alaposan lemaradt :) 250 le ellen a dízelje szart sem ért.
Amúgy meg, 160 km/h lenne a normális, mivel nyáron unalmas kamionok mögött tötyögni a balcsira...

Mercurius 2008.03.05. 13:25:26

Egyébiránt meg nem valószínű, hogy az autósok véleményére és kívánságaira alapozva fognak szabályokat módosítani, illetve hozni.
Jól megfontolt politikai és/vagy gazdasági (gazdaságpolitikai???) érdekek vannak a háttérben. Magyarnak autobahnja csak így lehet elég. Rendes pályák építésére rendes nyomvonalon rendes mennyiségben nem mostanság lehet számítani. Így kinevezik az utakat. - Félreértés ne essék: ez nem baj. Csak ne legyünk érte olyan baromi hálásak.

Ha meg a kis lokálpatrióták kiheverik a komplexusaikat, akkor majd lesz úgynevezett közlekedési morál is. Mert most assincs. Csak közlekedés van. Bp-n meg assincsen.

És komolyan nem értem, hogy 20-40 másodperces, maximum 4-5 perces időelőnyről vitázik itt mindenki, amikor Budafoki út-Örs vezér tere 2,5 óra naponta. kocsival. Ha meg a 348764kg rendes családi cuccost kölkekkel mindenestül tömegközlekedem, akkor majd többe van pénzbe a kb 30 perecnyivel korábbi érkezés pénzben, mint a kocsival tötymörgészés.
Nem beszélve a 78 éves mamikákról, akik a sarokban remegő családon és a pakkon úgy vágnak keresztül a botjaikkal, mint ha ott se lennének. És itt a lényeg:

Mindegy, gyalog, vagy kocsival, vagy bárhogy, de gondolkodás nélkül átgázol itt mindenki bárkin. - Nos, ezért nincs itt még morál se

UFFTAM

schnee 2008.03.05. 13:32:36

Zotyó:"Valahol olvastam egy tesztet ahol 110/140/170 km/h-val közlekedett egy vezető és mérte az átlagsebességet autópályán."

Itt olvastad: www.vezess.hu/magazin/170_nel_autopalyan/13066/

Shadowbull 2008.03.05. 13:33:45

Szerintem a magyar palyak boven alkalmasak a nagy tempora. Egy-ket rovid szakasz kivetelevel, de ott lehetne kulon korlatozni.

sb

cso zsi 2008.03.05. 13:45:09

" Mercurius 2008.03.05. 13:25:26
...Budafoki út-Örs vezér tere 2,5 óra naponta. kocsival"
Tolod?
Az utóbbi öt évben kétszer futottam bele a Lágymányosi-híd budai oldalán akkora délutáni csúcsba, hogy sokáig tartott átjutni Pestre.
De napközben 40 perc alatt megjárni a Budafokiról az Örsig.

Mercurius 2008.03.05. 13:50:07

Dehogy tolom! Pedálozzuk

Sajna munka, sulik reggel kezdenek...

Ricky3153 2008.03.05. 13:54:44

ommm 2008.03.04. 19:16:18

Ford értékesítő is voltam. Vezettem KA-t
SportKa-t is.
Nem személyeskedni akartam.
Az is életveszélyes az említett körülmények között. Fizika...

Ricky3153 2008.03.05. 13:55:50

Az egyetértést köszönöm!

ommm 2008.03.05. 14:02:08

no problemo.
az autó nem tehet semmiről
ha a baromarcú elhanyagolja, arról sem
ha nem tudja, mennyi az elég, arról meg pláne nem

cso zsi 2008.03.05. 14:25:54

" Ardo 2008.03.05. 13:18:33
Amúgy meg, 160 km/h lenne a normális, mivel nyáron unalmas kamionok mögött tötyögni a balcsira..."
Mi köze ennek a kettőnek egymáshoz?
Hazánkban a kamion 90-nel mehet a pályán, a szgk 130-cal. Miért tötymörgés ez?
Ha nem tudod megelőzni, az tötymörgés.
Akkor nem mész se 160-nal, se 130-cal.
Ha a kedvünkért kiürítik a pályát, és egyikünk 160-nal, a másikunk 130-cal akadálymentesen lemehet Siófokig, vagy Fonyódig,
Ez a százhatvanadik km-nél 15 perc előny.
Mit veszített a második? Sátorhelyet a kempingben? Lemaradt a vacsoraosztásról, vagy elszaladt a Balaton?

Car Fiol · http://CarFiol 2008.03.05. 14:28:15

Kalapos Wartburgos a 6-os út egyik emelkedőjén a belső sávban 60-nal!!! Villogok, dudálok, jobbról előzök! Az ilyeneket meg kellene büntetni. Én No-ban dolgozom. Itt sem sokkal jobb a helyzet. Igazán kultúráltan Ausztriában lehet vezeteni. Autópályán az osztrákok is tervezgetik a 160-at. Támogatnám itthon is, de az autókat ennek megfelelően kellene műszakiztatni és a rendszeresen vétő, vagy baleseteket okozó sofőröket keményen büntetni.
Az is aggasztó, mikor egy lassú jármű feltart egy hosszú sort és bár lehetne előzni, de sokan nem mernek. Ekkor elkezdem hátulról (utálom). Aztán valaki meggondolja magát és kijön a sorból elém. Ezekre a helyzetekre fel vagyok készülve és a KRESZ előzéskor megengedi, hogy dudálj, élek is vele, de akkor én vagyok a bunkó száguldozó.
A 100-as és 110-es emelés meg nagyjából lóf@sz. Valószínű ezeken a szakaszokon eddig is magasabb volt a sebesség, mégha nem is szabályosan!
Na ennyit!
Üdv mindenkinek!

Ricky3153 2008.03.05. 14:34:11

Az emberek nem azért mennek 160-nal, mert sietnek. Ez a kevesebb legalábbis. Gyorsan menni jó. Ha van 3-3,5m tengelyteáv, négy jó tárcsafék, jó gumik, futóművek, meg min. 1300kg önsúly akkor még lehet biztonságos is, ha nem esel át a relatív gyorshajtás oldalára.
Látótávolság, útviszonyok, forgalom stb. függvényében.

Shadowbull 2008.03.05. 14:35:12

cso zsi,

ha en kimegyek a palyara, altalaban 600 kilometert lenyomok, de meg belfoldon is 350et minimum.

40 kilometeres tavon nem is nyersz semmit, arra felesleges is szamolgatni.

sb

nemhyszem 2008.03.05. 14:44:16

mondeo: bocs öreg de h te 18t-s izéddel a seggembe állsz és villogsz az max a pirosnál fordulhat elő...
Egyébként nemtom te pl mit akarsz itt mert véletlenül sem a teherautókról van szó, azok alapból tartják a forgalmat amiért nem hibáztatja őket senki, előzni kell és szevasz... :-)am meg nem értem mér katasztrófa ha rávillantok v.kire???
Rád azért nem villogok mer tudom hogy nem bírsz gyorsabban menni, és nem azért mert béna vagy hanem mert kamionod van...
Eric: igazad van, kövezettek meg mer a balfaszokat levillogom magam elől...

Ricky3153 2008.03.05. 14:50:14

Panaszkodik a magyar a romló életkörülmények miatt. Mennyi pénzt is spórolok, ha az 1.8-as szekeremmel 7-8 literrel járok szabályosan és nem 14.15-tel "fittipaldisan" ??
Na pont annyit. Nem számolom ki, nem is fontos. De biztos hogy az fog idegbeteg lenni a benzináremelés miatt, aki 100 kilométerenként fizet 20-50 ft-tal többet, miközben villog, dudál, 160-nal "kíván" menni, meg miegymás. Este meg családnak zsíroskenyér, gyereknek kínai cipő, hadd szokja a lúdtalpat. Én meg a havi 10-15000km-es futásteljesítmény mellett elviszem Petrámat vacsizni a megspórolt lóvén még itt Siófokon is. Na??

Ricky3153 2008.03.05. 14:57:07

Szeretem a zsíroskenyeret. :D

kicsi79 2008.03.05. 15:21:42

nemhyszem:
Te olyan nagyra vagy magaddal meg a másfél hónapos jogsiddal... ja, meg a BMW-del. Megnézném, mit csinálnál Bpest belvárosában mellékutcákban ha időre kéne menned! Sztem az első sarkon rommá törnéd a kétoldalt parkoló autókat. Nem egyenes úton művészet gyorsan menni. Próbálj csak meg 90 fokban kanyarodni csak 50-nel úgy, hogy a két tükör és a parkoló autók közt max 30 centi van. Ha sikerült, és kijöttél a kórházból, szólj. Megvárom...
Ricky3153: igazad van, jobb spórolósan közlekedni. Az enyém városban gyárilag 15-öt fogyaszt, ha nem nyomom neki. És inkább nem nyomom, de nem suzukival égetem magam, hanem járok egy ritkasággal. Mármint a motorja...

kispia 2008.03.05. 15:21:48

cso zsi:autópályán a kamionnak is max 80,mint minden taherautónak.

nemhyszem:te mint pár hónapos jogositványos ne villogtass,főleg azért,mert éppen ámokfutsz.ha egy uton 90 a max,és előtted 85-el mennek,az nem "balfaszság", hanem lehet hogy neki már 90-et mutat az órája, és veled ellentétben ő nem óhajt a kanyarban egy fára felkenődni csak azért,hogy megmutassa mindenkinek hogy milyen nagy májer.

Shadowbull 2008.03.05. 15:39:24

na igen. szabalyosan kozlekedore villogni igen nagy surmosag. mondom ezt annak ellenere, hogy en is szoktam gyorsan menni.De villogni nagyon ritkan szoktam. De akkor is elobb a feket nyomom....

sb

Kifordított kacagány 2008.03.05. 15:41:17

tamaska 2008.03.05. 13:11:49
kár, hogy a kresz nem csak arról rendelkezik, hogy mennyi az a maximálsi sebesség, amivel haladni lehet. amúgy igazad lenne.

Ardo 2008.03.05. 13:18:33
ettől egész biztosan meg fognak változni

Car Fiol 2008.03.05. 14:28:15
én nem merek ilyen helyzetben dudálni és alapvetően nem tartom túl jó ötletnek mástól sem. ugyanis az a nagytudású, akinek annyi esze sincs, hogy előzés előtt meggyőződjön arról, hogy őt nem előzik, annak annyi esze sem lesz, hogy ezt a helyzetet balesetmentesen megoldja. remélem azzal egyetértesz, hogy egy oszlopot előzve belekerülni egy tömeges karambolba egy megijedő idióta miatt nem túl szerencsés napi program.

Kifordított kacagány 2008.03.05. 15:49:39

kispia 2008.03.05. 15:21:48
bármit mondhattok neki, nem érti, hogy a vezetés az nem tudás, hanem rutin kérdése. minden téren. ha majd erre rájön, akkor majd arra is rá fog jönni, hogy nincs neki.
persze nem mindenki jön rá, ezért van az, hogy sokan sok km után úgy képzelik tudnak már vezetni, pedig dehogy.

nemhyszem 2008.03.05. 15:50:41

kicsi79: olvasd vissza a kommenteket, am meg időre 50-nel 90 fokos kanyarban 30-30 centire??? :-) ha te mondod....:P
Én azt nem szeretem ha v.hol lehet BIZTONSÁGGAL KANYARBAN IS menni, és v.mi nyugdíjas 60-nal "száguld előttem"
Zsenikém olvasd vissza a komokat, aztán lehet fkázni a másikat...Peace:)

Brigi "B. A." főnöke 2008.03.05. 15:53:09

Én azon a véleményen vagyok, hogy nemhyszem szülei kiszámolták, hogy napi áron olcsóbb a bömös meg a temetés, mint az egyetem, esküvő, stb.. :D

Bár kétségtelen, hogy az óvszer pár évvel ezelőtt gazdaságosabb lett volna.

jenko 2008.03.05. 15:58:06

a baj az, hogy a közúti sebességkorlátozás emelésének ilyen távolságok mellett, amik nálunk vannak, nincs értelme (nem beszélve az előttem szólók által említett hátrányokról, az 1,5l alatti hengerűrtartalmú autók többségéről stb.). 2 perc előny 300 km-en. Csak annak kedvez, aki kedvtelésből hajt gyorsan, szereti nézni a kilóméteróráját, hogy hűdesok.
A tömegközlekedést kellene fejleszteni, különösen a vasútét - menjenek a vonatok 160-nal.
Valaki felhozta Skandináviát, én Dániában voltam, a vonat Odense-Koppenhága vonalon 26 éves kor alatt olcsóbb, mint Szeged-Pest viszonylatban a teljesárú (távolság hasonló), a menetidő 1,5 óra. Napi biciklibérlet bármelyik városban egy bkv napijegy töredéke, bicikliúthálózat kifogástalan.
Rohadt messze vagyunk még onnan, és majd ha bagóért privatizálják a mávot, akkor se lesz jobb.
A kocsihasználatról kéne kicsit leszállni, a budira is mindenki a havi 9999Ft törlesztőjű chevi aveojával jár...

Shadowbull 2008.03.05. 15:59:44

"Én azt nem szeretem ha v.hol lehet BIZTONSÁGGAL KANYARBAN IS menni, és v.mi nyugdíjas 60-nal "száguld előttem""

En eddig nem sok ilyennel talalkoztam, konkretan egyre sem emlekszem, de biztos volt.

Persze te masfel honap alatt olyan sokkal talalkoztal, hogy mar elkezdett idegesiteni :)

sb

Shadowbull 2008.03.05. 16:03:40


"a baj az, hogy a közúti sebességkorlátozás emelésének ilyen távolságok mellett, amik nálunk vannak, nincs értelme (nem beszélve az előttem szólók által említett hátrányokról, az 1,5l alatti hengerűrtartalmú autók többségéről stb.). 2 perc előny 300 km-en. "

2 perc elony? Jo lesz az fel oranak is, vagy tobbnek. Persze mondhatod hogy minek sietni, de en meg azt mondom, hogy miert ne?


"A tömegközlekedést kellene fejleszteni, különösen a vasútét - menjenek a vonatok 160-nal."

A ketto nem zarja ki egymast. Raadasul az elobbi csak annyi hogy atirnak egy jogszabalyt, az utobbi meg milliardok, nem kene a kettot osszekotni...

sb

cso zsi 2008.03.05. 16:09:25

" kispia 2008.03.05. 15:21:48"
Abszolút igazad van. Elsiettem, de azért így is érezhető a lényeg, ugye?
Igaz, elég sokat járok az M0-ás déli szakaszán, ami végig 80 szgk-k szánára.
Nem autópálya, nem autóút.
Na itt 100 alatt alig látni kamiont....

fury 2008.03.05. 16:51:04

múltkor,megyek a Trabant kombimmal a belsö sávban,190nnel....és akkor levillognak....)))))))))))))Közben 3litert fogyasztottam csak..és nyolcan ültünk benne..felháborító!!))))

nemhyszem 2008.03.05. 17:31:19

Brigi: mondja ezt egy csaj akinek 60-nál halálfélelme van?? :)
am meg a kotonról annyit, h lehet ha anyádék a jövőbe látnak, ott hagytak volna a kórházba :-)

tamaska 2008.03.05. 17:56:14

Na azért ne kezdjünk el már anyázni, he!

SsPL71 2008.03.05. 18:22:37

Mercurius: "Aki közlekedési morálról beszél annak ismernie kellene a Dinamikus jobbratartás szabályát is nemigaz?"

Ezt most mire írtad?
Amit én írtam az arra vonatkozik, hogy az előttem a pályán a bal sávban 100-al tötymörgő gondolatmenetét próbáltam felfogni, de mivel én mentem volna szabályos autópálya tempóban ezért villogtatás helyett, kihasználtam a jobbról előzést. Nem tudom te meddig bírtad volna mögötte, se előtte, se mellette kilóméterre senki, de ő a belsőben 100-al. Biztos azért mert ott jobb volt az út, vagy olyan béna volt, hogy nem látott az orránál tovább abban az esőben. Az ilyen ne vezessen akkor, ha csak ennyit tud, meg a nevét.

RedRiot 2008.03.05. 18:27:26

"Az meg hülyeség, hogy az átlag 1,4-1,6 autókkal tudod tartani a 160-at. Az akkor már 5000 körül forog..."

Ez így van, kb. ezt írtam én is. Fabia/Kalos/Corsa is biztos megcsípi a 160-at, 1.2-es motorral, de ott már biztos üveghangon szólnak. 120-130-al azok is szépen mennek -> ilyen autóval meg azért elég szopás lenne ha belül végig jönnének 160-al a Mondeók, kívül meg araszolnak a kamionok.

Ráadásul tegyük fel, lehúzódik az 1.2-es Fabia hogy elengedjen egy gyorsabb autót: neki sokkal nehezebb majd visszagyorsulni 95-ről 130-ra, mint a Mondeonak 130-135-ről 150-re.

Kisautósként igyekszem elengedni a gyorsabbakat, eddig még nem volt komoly afférom a sztárdán, de amikor egy nagyfejű elvárná, hogy füstölgő fékbetétekkel vágódjak ki előle egy 10 méteres résbe, mert képtelen kivárni míg megelőzök egy kamiont, azt nem igazán szeretem.

Nem az ilyenek tolják a bevásárlókocsit az ember sarkára, amikor még hárommal előtte sem fizettek? :)

nyócvan 2008.03.05. 19:57:02

80-as korlátozást az autópályákra!
Mentsük meg az esőerdőket!

mondeo 2008.03.05. 20:30:02

nemhyszem:

Civilben egy 2.5-ös mondeot hajtok, ez a saját autóm, úgy gondolom, van létjogosultságom itt lenni és véleményt nyilvánítani.
Másrészt szar úton, ahol Te a kátyuk miatt nem mersz vagy akarsz a saját és az autód jól felfogott érdekében ( drága az alufelni javítása) 70-nél jobban menni, én ott a 22,5 kerekekkel simán megyek, mint az országúton. Így akár le is villoghatnálak.
De nem teszem!
Üdv

Brigi "B. A." főnöke 2008.03.05. 20:44:20

nemhyszem: Képzeld, nekem már 40nél is volt halálfélelmem. Konkrétan a 10 éves kerékpáros kisgyerek nem ismerte a macisajtot. Azóta nem aggódok magam miatt. (megjegyzem az ijedtségen kívűl semmi baja nem lett, rendőr, mentő, minden volt.)

Lehet. Viszont nálad ráutaló magatartást tanusítanak. Ez a különbség.

Eric 2008.03.05. 20:57:56

cso zsi:
Nem állítom, hogy nem lehet egy nap ennyit levezetni, mert én is megtettem már.
De azért remélem érzed a különbséget ez "egyszer-egszer", vagy akár a "sok esetben" valamint a "11 éven keresztül minden áldott nap" között. :)


kicsi79:

"Számolj kicsit Eric!

Bp-Kolozsvár-Bp egy héten ötször. Hétvégén nem. 2év 8 hónapon keresztül. Majd ezután 2év 7 hónapig: Bp-Ljubjana-Tolmin-NovoMesto-Bp. Egy héten 3szor. Hétfő reggel kezdve, szombat délelőtti befejezéssel. Mindez Úniós tagságunk előtt. Szerinted?"

Szerintem?
Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Nem vitatom, hogy sokat vezetsz, csak a számokkal állsz hadilábon.
Amit leírtál példákat, az összesen nincs 1 millió km(nem mintha ez kevés lenne, sőőt). De hol vagyunk a 4.5-től???

Egyszerűen mellé saccoltál:)
Van ez így, ha az ember sokat vezet, összefolynak az évek és a kilométerek.
Csak bátorkodtam arra a pár millió km-nyi differenciára felhívni a figyelmedet. ;-)

Szamuraly 2008.03.05. 21:08:44

Kedves kis kacagány! Kiváncsi lennék a nagy rutinodra ha egész nap csak itt lógsz a neten! Ja igen öreg ez itt a hozzászolások helye és Neked szinte mindenkihez van!

Szamuraly 2008.03.05. 21:24:58

Igazad Mondeo ha kihuznád a sebességhatároló biztijét akkor azt hiszem Te is tudnál villogtatni!

Tavaris 2008.03.05. 21:28:38

Brigi:
Könyörgöm, azt ne mondd, hogy te a Magyarürögi úti kereszteződéstől kifelé a 6-oson betartod a 60-at. Az az út sok helyen nemhogy 4, de 6 sávos a kanyarodósávok miatt! A hirdi hidegmotorosok meg ki a frászt érdekelnek? Gyanítom, hogy nem ők vannak számszerileg többségben az úton, ha meg annyira nem merik használni a kocsijukat, akkor ott van nekik a szélső sáv...
Nemhyszem:
A villogással tökéletesen egyetértek, annyi különbséggel, hogy én magasról teszek rá, hogy kinek a kis lelkivilágát bántja, majd megnyugszik a kissebségi komplexusos, suzukis formája.nekem fontosabb az életem, minthogy a másik seggébe menjek kilómétereken át, hogy méltóztasson lehúzódni az ELŐZŐSÁVBÓL.

KuKori 2008.03.06. 00:48:00

Istenem... Már megint a sok önjelölt "énbetartomaszabályokatbasszátokmeg" okoskodó. Örüljetek, basszátok meg, hogy ha egy nagy nullát is, de kaptunk valamit, egy csekély kis engedményt.

Aki eddig akart, az ment is 160-nal pályán. Aki nem, az ezután sem fog. Mindezt most kicsit legalizálnák, mekkora para...

Csehországban is bevezetik, nem csak az osztrákoknál, ezt olvastam egyébként. Mindenki hülye, tudom... De nézzük meg a gazdaságukat.

Kifordított kacagány 2008.03.06. 08:21:50

Szamuraly 2008.03.05. 21:08:44
tudod én egy kicsit olvasgatok, kicsit beszélgetek, kicsit irogatok, kicsit vezetgetek, kicsit sokmindent csinálok és mindig figyelek. én így fejlesztem a személyiségemet. tudom azt is, hogy úgy is lehet, ha valaki üvöltözve vagdalkozik, bár erre is azt mondják a keletiek(akik ennek nagy művelői), hogy leginkább a két üvöltés és vagdalkozás közti csend az ami a lényeg. erről viszont nem fogok itt vitát nyitni veled, mert nem itt van a helye és éppen emiatt is fogom lezárni az előzőt. reméltem, hogy megérted észrevételemet, de tudomásul veszem, hogy csak megsértődni voltál képes. semmi baj. mindenesetre engedj meg még egy észrevételt, ami a saját figyelős módszerem eredményének köszönhető: nem az sértődik meg, akit megsértenek, hanem az, aki meg akar sértődni.

Kifordított kacagány 2008.03.06. 08:31:50

Tavaris 2008.03.05. 21:28:38
a kresz többek között rendelkezik arról is, hogy hogyan kell viselkedni a forgalomban. erről sajnos a komlexusos suzukisok is szeretnek időnként elfeledkezni, de szerintem ez még nem ok arra, hogy mások is így tegyenek.

Kifordított kacagány 2008.03.06. 08:32:55

na nem mintha ez még eddig nem fordult volna velem szintén elő:)

Mercurius 2008.03.06. 15:16:26

Vegyük el mindenkitől a kocsiját, aki valamilyen szabályt megszeg. És mindenki feljelentheti a másikat. Feltéve, ha ezt dokumentálja (fotó, v. video)Legyen ez a törvény.
Lenne mindjárt nagy rend! Minden kocsiban potenciális besúgó üne, mint a régi szép időkben. És persze mindenki körülnézne, mielőtt valaminek nekiállna... és esetleg átnéznék a KRESZ gyűjteményét is.

És megoldódna Bp-n a dugó is.

IV-es metró nélkül is.

Mercurius 2008.03.06. 15:18:32

Ez egy egészen jó hozzászólás volt! Még nekem is tetszik...

No m1ek és vezetek egy keveset

kicsi79 2008.03.06. 15:32:33

Nemhyszem! Te akkora paraszt vagy, hogy szédülsz a betonon! Ez látszik abból is, hogy BMW-d van. Sajnos ezen márka tulajdonosainak 95 százaléka akkora tuskó, hogy fát lehet rajta vágni... Tengermély Tiszteletem a Kivételnek!!!

kicsi79 2008.03.06. 15:54:54

Eric!
Oké, igazad van, lehet kicsit sokat írtam. (Kolozsvár oda-vissza 1430Km, ha Gyulát érintve mész, nekem arra kellett járnom a főnököm utasítása szerint. a Szlovén kör 1760 Km volt, a kettő összesen több mint 1,5 millió km az eltelt idő alatt.) A lényeg, hogy k...va sokat vezetek, mégsem mondom, hogy tudok vezetni. Maximum van egy kis rutinom. De minden helyzetet én sem tudnék kivédeni, nem lehet senkit fölkészíteni mindenre. Igazából Nemhyszemnek szólt, hogy másfél hónapos jogsijával ne jaszkarizzon 230-al, mert még megöl valakit. És ne higgye azt hogy tud vezetni. Fateromnak 30 éves jogsija van, 13 éve kamionozik, és előtte is mindíg vezetett. Vagy az országot, vagy Európát járta-járja. Na ő tud vezetni! És szegény megboldogult Colin McRae is tudott. Mostmár az égi pályákon nyeri a versenyeket...

Santman 2008.03.06. 16:36:04

A gyorshajtóknak üzenem, nem a közúton kell tövig nyomni a gázt másokat veszélybe hozva.(el kell menni rallyzni, ott aztán meg lehet mutatni) És nem ők az ügyesek, hanem akik lehetővé teszik, hogy ne legyen ebből baleset.

Santman 2008.03.06. 16:36:06

A gyorshajtóknak üzenem, nem a közúton kell tövig nyomni a gázt másokat veszélybe hozva.(el kell menni rallyzni, ott aztán meg lehet mutatni) És nem ők az ügyesek, hanem akik lehetővé teszik, hogy ne legyen ebből baleset.

nemhyszem 2008.03.06. 17:14:40

kicsi79: leszophatsz, savanyú a szöllő buzigyerek???
Mér neked mid van, Zetorod??

kicsi79 2008.03.06. 17:41:03

Ha odafigyelnél, olvastad volna (ha tudsz olvasni, bár edig úgy tűnt) OMEGA 3.0 24V! Ha nem a nagy arcodal lennél elfoglalva! És 200 Le-vel sem villogok le senkit! Megvárom míg lehúzódik, vagy ha nem, kikerülöm-szabálytalanul- jobbról. Nem az a baj, hogy BMW-d van, hanem az, hogy nagyobb az arcod mint a sokéves átlag! Az összefüggés meg csak annyi, hogy sajnos a BMW-tulajdonosok nagyrésze ilyen nagyképű f@sz, mint Te. Mégegyszer tisztelet a kivételnek!!! Majd 10 év múlva, ha Neked is lesz 1 kis rutinod, (persze ha adig nem kenődsz föl 1 szalagkorlátra) nna, majd akkor társaloghatunk. Adig meg csak csendben figyelsz, és tanulsz a gyakorlottabbaktól. De ha szólunk, ugrasz és mész gyufáért! Kisköcsög! (Hú de utálok írásban szitkozódni! :-) )

hemhyszem 2008.03.06. 18:34:28

kicsi79: aztán ki a f**om kezdett itt baszakodni??? Mi a f**ra mész te a rutinoddal, meg a 200le-s omegáddal??
Azért mert másfél hónapja van jogsim mindjárt nem tok vezetni te baromarcú???
Am meg ha itt tartunk a bömös M5/E34 3.8-as 340 LE, szabályozva 250 a vége azt ki a f***om kérdezte?? Nem azért villogok mert sietek, vagy mert bunkó vagyok hanem azért mert utálom ha feltartanak INDOKOLATLANUL!!!
Am meg hol a 3.14csába előzöl jobbról te félnótás?? , kétsávos úton jobbról-balról szántóföld meg fasor???
Ezt nem tudod felfogni??? Meg néhány ilyen faszagyerek még akik halálos bűnnek veszik ha valaki villog az úton...
Istenem a sok okos, aztán majd ha beálsz v.mi szerencsétlen mögé mondjuk baja kalocsa közt és pl akkor is időre mennél de nem tod kielőzni akkor majd megnézném hogy mennyire leszel ideges, és hogy kielőzöd e jobbról... Na Peace :-)

Szamuraly 2008.03.06. 20:23:10

7 év mindennapos vezetés kell ahhoz, hogy valaki megfelelően át tudja látni a forgalmat és fel tudjon készülni midenféle szitura. A sebbeség növelésével csökken a információk mennyisége. A profik gazdaságossan vezetnek.

Tavaris 2008.03.06. 21:15:03

Kifordított kacagány:
Erősen kétlem, hogy egy villantás (fénykürt használata, csakhogy a KRESZ-nél maradjak) nagyobb viselkedési zavar, mint 2 km/h-s sebesség különbséggel "előzni" fél órán keresztül. Szerintem meg az utóbbi a határtalan tahóság netovábbja, feltartani a forgalmat. Azok, akik a másfél hónapos jogsikat és tulajdonosaikat cseszegetik (még mielőtt nekem esik valaki, többéves a jogsim), nézzenek már körül, hogy kik okozzák a legtöbb balesetet! A kormányba foggal kapaszkodó, városban és azon kívül 40/70-el szarakodó "defenzív sofőrök" a potenciális veszélyforrások. Sok frissjogsis klasszisokkal jobban vezet, mint ezek akár harminc év után is.
A BMW-s általánosítgatáson meg csak röhögni tudok, szánalmas...Kiváncsi vagyok mikor jönnek a rohadék Audisok is sorba. :)

Mercurius 2008.03.07. 09:22:57

Rohadék Audisok!
És Rohadék BéeMWé-sek, és rohadék Ladások, és Rönósok, és pözsósok, és szitroenesek! És rohadjanak meg a Kiások, Hyundaiosok, meg a mazdások, Totoyások, Fordosok, Trabantosok, Wartburgosok, stb.

Ennek mi érteleme van? Nem arról van szó, hogyan lehetne RENDESEN közlekedni? Tulajdonképp ha ezt figyeljük, tök mindegy MIVEL közlekedsz a lényeg, hogy nem legyél ön- és közveszélyes.

És rendszeresen fizess adót, meg úthasználati díjat, meg jövedéki adót is, és átírási illetéket, és rendszámilletéket, és matricákat vásárolj, és vizsgadíjat, és parkolási díjat fizess, és utána a büntit is, és teljesítményadót is, és kötelezően felelősséggel is biztosíttasd magad, meg a verdát is, és legyen kaszkód, és fizesd a havi törlesztőt is.... Nem vagyok normális, hogy vettem kocsit....

Shadowbull 2008.03.07. 09:51:01

"Azért mert másfél hónapja van jogsim mindjárt nem tok vezetni"

A vezetesnek csak egy kis resze a jarmu normalis kezelese, az hogy tudsz valtani, meg nem fulladsz le indulaskor. A nagysagrendel fontosabb resz a rutin, azt meg csak akkor szerzi meg az ember, ha jopar szazezer kilometert lenyomott mindenfele korulmeny kozott.

A masfel honapos jogsidat nezve teljesen jogos a feltetelezes, hogy nem tudsz vezetni. Ha ez meg parosul egy nagy adag arcoskodassal, meg egy qrva eros autoval, akkor gyakorlatilag egy potencialis hullajelolt vagy. Renmelhetoleg senki artatlant nem viszel majd magaddal.

Es ez nem sertes, meg kocsogbejemvezes, hanem teny.

sb

nemhyszem 2008.03.07. 10:35:58

ShadowBull: Igazad van sokat számít a rutin is, de az hogy tok vezetni nem áll meg abban hogy nem fulladok le indulásnál meg hogy tok váltani, nem gondolod?
Mert egy dolog a rutin, egy dolog a felelőség meg egy dolog az hogy tudok bánni a kocsimmal, ismerem a tulajdonságait és a hibáit (ami nincs vagy csak elenyésző)Tudom azt hogy ha tökig nyomom a gázt egy erősebb kanyarban akkor kitolja rendesen a farát meg ilyenek, éppen ezért tudok vele biztonságosan közlekedni mert ismerem, és nem hajszolom bele magam olyan helyzetbe amiből igen szarul is kijöhetek... pl veszélyes előzés, és éppen ezért is villogok hogy a szerncsétlen aki a felezőn repeszt előttem kemény 70-nel, az húzodjon le és engedjen el, és ne kelljen a szántóföldön kielőzni, mert akkor talán ott maradok...
Am meg csak azért akadtam ki, kicsi79-en mert a köcsög nagyarcú bms-meg stb...:)

Shadowbull 2008.03.07. 11:29:15

Nem tudom milyen habitusu ember vagy alapbol, de abban biztos vagyok, hogy a sajat erdekedben is jobb lenne, ha leszoknal a villogtatasrol. A villogas a legtobb esetben egy agressziv beallitottsag eredmenye, ami vezetes kozben nem igazan egeszseges. Erosen javallott annak elsajatitasa, hogy adott esetben te is 70-nel tudjal cammogni a masik mogott, anelkul, hogy megprobald virtualisan lelokni az utrol.

A masik dolog az, hogy addig a pillanatig fogsz magadban ketelkedes nelkul megbizni, amig egyszer igazan meg fogsz ijedni, amikor majd kicsuszik a kezedbol az iranyitas. Ha szerencsed van, meg fogod uszni, es akkor fogod latni, hogy milyen vekony hatar a kontroll es a tehetetlenseg kozott. Akkor talan fel fogod ismerni azt is, hogy gyakran amikor azt hiszed, minden az iranyitasod alatt van, az egyaltalan nem ugy van, hanem egyszeruen csak szerencses vagy.

Van akiknek ez nem adatik meg, mert az elso nagy ijedtseguk egyben az utolso is.

En is szeretek szaguldozni, es vezetek neha valoban eros autokat is. De csak ott teszem, ahol erre valoban adottak a korulmenyek, es igyekszem masokat ezzel nem veszelyeztetni. Azaz a szaguldozas gyakorlatilag az autopalyara korlatozodik. Orszaguton max 110-120, lakott teruleten viszont szigoruan 50.

Villogni meg csak akkor szoktam, ha valoban veszhelyzet van, azert nem, mert valaki lassabban megy mint en, azt szepen megvarom, mig kisorol elolem, vagy nyugodtan meg tudom elozni.

sb

nemhyszem 2008.03.07. 12:13:35

ShadowBull: alapból nem vagyok agresszív sofőr, pl: városban betartom az ötvenet, a gyalogost átengedem a zebrán, még egyszer sem mentem át piroson, mindig megállok a stoppvonal ELŐTT mert ezt sem tudják sokan hogy ott bizony meg kell állni meg ilyenek..
Ha hajtok az nem azért van mert másoknak akarok imponálni, hanem mert szeretek tempósan menni, mert nekem úgy jó...
Városban különben sem hajtanék gyorsan mert egyrészt fontos a biztonság (saját magamé és másoké egyaránt) másrészt pedig igen komolyan meg lehet szívni...
Ott elég ha el cammogok 50-nel.
Ez kicsit olyan mint a nagymotorok: ha városban végigbrummogsz egy hayabusával csak 40-nel akkor is mindenki tudja hogy egy ilyen motor mennyit tudhat kint az úton... Na ilyen a bömös is kb :)

Rocko- 2008.03.07. 12:24:34

nemhyszem: ne mondd, h tudsz vezetni. nekem kb. 3-4 éve van jogsim, és én se mondanám, h tudok vezetni. pedig egy kis rutin azért van. a kocsi amit vezetek, az is tud néha meglepetéseket okozni.
nem nagyzolásból mondom, de 1,5 hónap az kevés eléggé. árokhoz nem, de hogy életben mardj, ahhoz igen.

Kifordított kacagány 2008.03.07. 12:26:49

Tavaris 2008.03.06. 21:15:03
próbáltam óvatosan, feltételes módban fogalmazni, mert az tény, hogy levillogás és levillogás közt is van különbség. az, hogy az adott szituációban éppen kinek van igaza, az attól függ, ki az aki a viselkedésével nem tud beilleszkedni a forgalomba. ez lehet a komplexusokkal küzdő suzukis is, de lehet a villogva száguldozó ámokfutó is az adott esetben.
ami a friss jogosítványosokat illeti, szerintem csak részben van igazad. potenciális veszélyforrást jelentenek a magukat túlértékelő, helyzetrutint nélkülöző ifjú titánok is éppúgy, mint azok akik analfabéták a vezetéshez és soha nem is fogják megtanulni.
a BMW-s általánosítás tényleg faszság. nem tudom minek ezt mindig elkezdeni.

Mercurius 2008.03.07. 15:17:32

Isten ments! Nem akarok beszállni a szócsatába, csak mint gyakorló(gyakorlott) úrvezető pupillán bökött egy mondat:
"alapból nem vagyok agresszív sofőr, pl: városban betartom az ötvenet, a gyalogost átengedem a zebrán, még egyszer sem mentem át"

Télleg nem cikizésből meg minden! De egy emmötössel hogy a mennydörgősradaikaporszakállúistennyilába tucc TE ötvennel menni városban? (persze, csak ha a forgalom olyan?)

sokkal szívesebben elhiszem valakiről, hogy 300+ pacival biztonságban m1 230-cal, minthogy városban 50-nel. nekem nincs ennyi lovan, harmadakkora a ménes oszt mégsem m1

pláne, ha visszagondolok arra az időre, amikor jogsit kaptam, oszt fater 4lámpás egyhatosával kóbászótam ... már azzal sem lehetett 50-nel menni. Pedig az hasonlított a bömösre... 4 lámpa, farhajtás, benzinmoci...

:-) sztem temessetek bárdot! Ne bárdoljátok annyit egymást. Néha bárdolatlanul is lehet valaki elismert!

uff

nemhyszem 2008.03.07. 16:06:24

LoL, jócsávó ez a mercurius XD
Úgy tudok egy m5-sel ötvennel menni városban, hogy ha 55-tel megyek akkor megbasznak a rendőrök vagy jópénzért, vagy két hónapig nem látom a jogsimat, ugyanis v.mi barom állat bevezette ezt a szokást, és most már minden jöttment senkiházi szaralak is tehet ki trafit bárhova, úgy mérnek mint a huzat.
Képzelheted szegény autó hogy érzi magát 50-nel, erre jó az Ipari Összekötő (3km tükörsima, minimális forgalom), meg erre jó a Meszesi út, meg erre lenne jó általában minden közút, de ott meg azért nem lehet menni, mert sok olyan ember van aki azt gondolja hogy még mindig a városban van és szépen cammog 70-80-nal.
Hát ezért :( :-)

Tavaris 2008.03.08. 00:06:50

Kacagány, nincs több hozzáfűznivalóm, tökéletesen egy nevezőn vagyunk. :)

Rocco 2008.03.09. 23:40:16

Szánalom ez az M5-ös szöveg.

nemhyszem 2008.03.10. 07:13:59

Rocco: Szánalmas barátom, én elhiszem hogy te a kispolszkiddal tudsz békében menni 50-nel, de ha meg csak savanyú a szöllő, akkor talán, tanulni kellett volna, és most lenne sok pénzed, és akkor neked is lehetne szánalmas M5-ös BMW-d, te tanulatlan, buta paraszt, legközelebb ugassál majd annak aki vevő rá, ok?
;-)

Shadowbull 2008.03.10. 11:41:00

"De egy emmötössel hogy a mennydörgősradaikaporszakállúistennyilába tucc TE ötvennel menni városban?"

Öööö. az 5ot is elattak azzal az elmes szerkezettel, amit ugy hivnak hogy gazpedal :)

Ha kicsit nyomod kicsit megy, ha nagyon, akkor nagyon :) Ilyen ecceru ez :)

sb

nemhyszem 2008.03.10. 12:50:42

V.hogy így :)))

randomuser1 2008.03.12. 15:11:26

te nemhymen, az emo-s írásmintád alapján most lehetsz túl az ivarérésen meg a jogsi megszerzésének alsó életkorhatáránál, meséld már el haveri alapon, miafaszt tanultál te meg olyan jól 17 éves korodra hogy ennyi pénzed lett?
hogy én is vehessek egy űberkirály autót , persze csak azért, hogy ne tartsalak fel ha épp a seggem mögött akad járásod...

nemhyszem 2008.03.13. 13:16:12

Először is: Nemhyszem, tanulj meg olvasni ;)
Másodszor: Emos akkor lennék ha bele akarnék szállni az első fába, nagyon király lehetsz, hogy még ezt sem tudod..
Am meg elég sokat dolgoztam az überkirály autómért, meg segítettek is sokan. ( am mielőtt elélveznél, 3700.000 volt a kocsi )
Nemtom te hány éves vagy, milyen kocsid van meg hogy hol élsz és hogyan, de ritka elbaszott egy paraszt vagy az biztos..
Előbb kérdezzél, aztán szóljál be bárkinek mert így előbb-utóbb nagyon rá fogsz baszni :)
Na Peace
süti beállítások módosítása