Renault 5 színes képen

Privát autós ereklyék (1. rész)

  2008. január 10. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta renault

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Este átmentem anyámhoz, mert a hibiszkuszom (mályvarózsa, sárga) elég rossz állapotban van. A kertésznagykerbe elvittem pár levelét: atkafertőzést diagnosztizáltak. Ajánlottak is egy atkaölő szert, aminek otthon bekeverés előtt elolvastam a használati utasítását, de nagyjából az volt a lényeg, hogy atkán kívül rengeteg mindenre jó. Azért befújtam az erkélyen, és vártam két hetet. Persze szegény hibiszkusz szarabbul néz ki, mint valaha. Nem tudom, mi lehet az állatorvosi ló kertészeti megfelelője, de a hibiszkuszom olyasmi lehet.

Szóval anyám azt mondta, neki van atkaölő permetezőszere, úgyhogy este felugrottam érte. Anyám épp régi fényképeket rendezgetett, de valami döbbenetes káoszban, úgyhogy kis híján meg is feledkeztem az atkairtóról. Na persze, végül kiderült, hogy neki is csak egyéb irtói vannak, de egyelőre a régi képek kötöttek le. Apám laza autóstáskája egy fekete-fehér szovjetunióbeli látogatáson, meg egy hatodikos kori levelem, amit neki írtam a kórházba, és látszik belőle, hogy az írás már egész jól megy, a rajzolás sose fog.

És akkor…hopp!

A szerző Renault 5-öse. Fotó: Winkler mama
Fotó: Winkler mama

Én azt hittem, második autómról, a zöld Renault 5-ösről csak két darab fekete-fehér kép készült, azokon is csak hátulról látszik, erre itt ez a szép, kissé homályos, de majdnem egészalakos, ráadásul színes. A terasz lépcsőjén bolgár akusztikus gitárt pengető barna hajú elmosódott illető is én lehetek.

Renault 5 1,4 TS Saint Tropez. Jó kis autó volt, már amennyire akkoriban fogalmam se volt a autókról. White Zombie volt a neve, az azonos nevű metálbanda matricája után, amit a hátuljára ragasztottam, meg persze áttételesen a kultikus Lugosy Béla-filmről.

Egyszer volt menyasszonyi autó, amikor Csaba esküvőjére nem jött meg a bátyja, Gábor, aki egy 7-es Bimmert hozott volna, de kicsit megcsúszott valami melóval. Úgyhogy leszedtem a hátsó ülésről a kutyapokrócot, meg nagyjából kihajigáltam a szemetet, úgy fészkelt be az ifjú pár az előredöntött támla mögött, hogy átfuvarozzam őket az óbudai házasságkötő terembe.

A rendszámára még emlékszem, CKF-172, ha valahol betűzni kellett, általában azt mondtam, cica-kutya-fóka. Esetleg nem látta valaki, valahol? Él-e még?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr38290658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.01.10. 11:27:36

ritka akorabeli alufelni egy ilyen ötösön.
gondolom még a klasszikus 3 lyukas volt.

az öreg renault-okban mindig volt valami, amiért szeretni lehetett őket minden bajukkal együtt.
(sóhaj) hajjaj, az én jó kis 15-ösöm.
kevés dolgot bántam meg életemben, de hogy attól megváltam, azt nem bocsájtom meg magamnak sosem.

Süni 2008.01.10. 11:49:07

omm !

Hosszmotoros R5-ön (1984-ig gyártott típus) csak 3 csavaros felni volt. A keresztmotoros, u.n Super5 -nek van 4 csavaros kereke.

Sipi- 2008.01.10. 11:53:21

Hmm, mikori kép ez? Régen két betű + 4 számos rendszámok voltak.

gatsy 2008.01.10. 11:53:26

Hát ha már retro:

comment.blog.hu/2008/01/09/title_18819#more291066

Ahogy a blog is írja, a hölgyet Stefania Sandrellinek hívják. Korábban is voltak ilyen sejtéseim, de mostmár tuti, hogy a Vespat csupa női vonalakból rakták össze!:)

apamacko 2008.01.10. 12:18:39

Eszembe jutott hogy kb. 3 évesen egy trabi kormányánál vigyorgok :-)))

Anyámnál is érdekes fotókat fogok találni ha egyszer körbenézek :-)

Jó a retro csaj !

ommm 2008.01.10. 12:20:21

Süni: de ez erősen első szériásnak tűnik, már csak a rejtett kilincsből is gondolom.
szinte lehetetlen volt olyan alufelnit szerezni a15-öshöz. pedig kerestem mindenütt anno.
akinek volt véltelenül 17-es Gordiniról, az meg persze nem adta el.

Lotyó 2008.01.10. 12:28:42

Életem első autója egy bogár volt. Kb. 3 éves korom óta tudatosan készültem rá, hogy ha megnövök olyet veszek. Bár eléggé leharcolt állapotban, de még meg van. Egy garázs mélyén várja, hogy felújítsam. Előbb költözök a híd alá, mint hogy eladjam és utánna életem végéig bánkódjak miatta.

Farkas 2008.01.10. 13:13:59

Nekem nagyon kicsi koromban a Niva volt valamiért a kedvencem, aztán nem lett Nivám (de még lehet:D).:D

Első kocsimat (120L) meg ~5 éve használom, túlvan már 2 gazdasági totálkáron, egy motorfelújításon, meg elég sokminden máson is.:D

sd 2008.01.10. 13:23:31

öö...ez csak nem balatontomajon készült??
by the way...érdemes ilyen autót venni manapság?

BJanó 2008.01.10. 13:30:29

Az első nevemen lévő kocsi egy kék 1.1-s volt, 4 seb. váltóval. sokmindent kibírt. Pl. megjártuk vele Skóciát 4-en úgy hogy benne aludtunk..
Hát igen, én is kötődtem hozzá, de a végén már kritikán aluli volt (katrergáz miatt lefulladt, gázadásra félrehúzott a kormány, rozsda is rágcsálta...)

pmobil 2008.01.10. 13:56:48

Winkli! Írj egy levelet erre az email címre, ő megtudja nézni neked, hogy még forgalomban van-e:
canapee@totalcar.hu

hbarby 2008.01.10. 14:13:49

www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatasok/gepjarmukereso
Itt meg tudod nézni, forgalomban van-e még az autó, csak most valamiért nem enged regisztrálni.

Múltkor pedig belefutottam egy zöldkártya-nyilvántartó programba, az még érdekesebb volt, szintén rendszám alapján mutatta meg, mikor, hol és milyen eredménnyel zöldkártyázott az autó. Ezt sajna most nem találom.

Brigi "B. A." főnöke 2008.01.10. 14:17:56

A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: ckf-172
Gyártmány: RENAULT
Típus: 5 TSE
Szín: MÉLYZÖLD
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban

Peelou 2008.01.10. 14:18:42

Nincs már forgalomban a gepjarmukereso adatai szerint:

Rendszám: CKF-172
Gyártmány: RENAULT
Típus: 5 TSE
Szín: MÉLYZÖLD
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban

ommm 2008.01.10. 14:19:28

az internet csodálatos :))

Peelou 2008.01.10. 14:20:22

áhhh, csak második lettem...

klarky 2008.01.10. 14:24:23

A közösségi tudás!!!

Jó ég! Hegyeket lehet vele megmozgatni! 8-)))

ezoli83 2008.01.10. 14:33:47

Kedves hbarby!
A magyarorszag.hu oldalon csak és kizárólag az önkörmányzati hivatalokban lehet regisztrálni. Neten keresztül sajna nem.

hbarby 2008.01.10. 14:54:04

Akkor már valószínűleg a zöldkártyás adat sem dobna ki túl sok mindent :) Én azon még meg tudtam nézni azt a bukott zöldkártyavizsgát, amin feldühödve a kocsim volt tulaja eladta az autót :D

ezoli83: Gondoltam az ideiglenes regisztrációval lehet. De ha nem, akkor újfent csak gratulálni tudok az okmányirodák "vevő"barát megoldásaihoz!

The good boy 2008.01.10. 15:17:00

Az utolsó használt(an) vett autóm egy R5 GT Turbo volt. Szinte teljesen gyári állapotban, 0 rozsda, hibátlan turbo, tökéletesre felújitott gyári kagylóülések és profi módon felújitott és profi szakival beállitott karburátorral. Még ma is dühös vagyok, amikor eszembe jut, hogy ettől a (hibátlan) brutális vadállattól megváltam annó. Ja az '86-os volt, azaz az ujabb kasznis

Mulder 2008.01.10. 15:54:15

Valaki,aki be van regelve a magyarorszag.hu-ra megtudna nézni nekem is egy rendszámot?

Winkler Róbert 2008.01.10. 16:07:56

Kedves utánanézők és hozzászólók,

köszönöm.

Szóval nem él szegény. Most egy kicsit gyászolok. Remélem, szép halála volt. (egyébként ma már szerintem nem érdemes ilyen régit venni, az enyém is iszonyú széthullófélben volt, úgy 8-9 éve)

Roro · http://www.csibi-csabi.hu 2008.01.10. 17:51:19

Szervusz Winkler Robus! Ha már az első autó meg volt, akkor feldobhatnál egy kölyök kori képet is magadról. Mondjuk a második felvonásban. Megnézném, hogy hogyan néztél ki, amikor még nem voltál szökített, borostás hippi. A szirénázó répával hol ismerkedtetek meg? Együtt kezdtetek gyúrni járni? :D Na, ha már itt tartunk, akkor jöhet róla is egy gyermek kép. Tutkók a cikkeid, úgyhogy írjál minél többet! Robi

Matska 2008.01.10. 18:39:03

Sziasztok!

Anyukámnak volt évekig egy pizsamakék 1,1-ese. Aszfalton igen billegős és esetlen volt szegény (mármint az 5-ös, nem anyám :)
de amint kipróbáltam friss 10cm hóban átértékeltem a járgányt. Mintha rallyra termett volna, (a pontatlan váltójával és a Daciát idéző motorhangjával együtt) mindíg kiszámíthatóan ment keresztbe. A sebesség érezhetetlen volt benne, anyám 140-150-nel járt vele mindenhol, tudván a fékek állapotát elég félelmetes volt.

Panda 2008.01.10. 20:13:07

Sziasztok!
Én egy fél éve tettem szert 83-as 1.1 5 gangos renaultomra. Az autó nekem nagyon bejön. Diák autónak tökéletesen megfelel. Gyönyörű állapotban tettem rá szert de sajna pesten sikerült összetörni. Most hommlokfalat keresek :) vagy vmi bontásban lévő roncsot aminek az eleje épp. De lehet h sikerül kilkatolni.Nem annyira halálos.Egyetlen egy dolgot sajnálok h egy AE86-os corollát(szivem másik csücske) adtam le érte. Mondjuk nem volt papírja meg törve is volt (melyik nem) de viszont lett egy vizsgás autóm.

Bál 2008.01.10. 20:49:36

Hm... jah a régi Renault-k... Nekünk egy ilyen 18-as, GTS szedán csoda volt, asszem 1980-as évjárat. 1.7-es motorral, plüss fotelekkel, elektromos ablakokkal. Egy más világ volt a rozzant Dacia után:)Máig siratom, hogy eladtuk 8 év után
www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet265940.htm

gitarhero 2008.01.10. 20:52:14

Kedves Winkler!

A bolgár gitár véletlenül nem egy Kremola volt?
Én is egy olyanon kezdtem, de az csak egy kölcsöngitár volt.

Matte 2008.01.10. 21:14:30

Robi! Olyat nem mondunk, hogy nem érdemes ilyen régit venni :)) Érdemes..Meghálálják a gondoskodást...Az más kérdés, hogy anyagilag megéri-e....De ha valaki szerelemből vesz járművet, az nem nézi ugye, hogy mi pénzt beleöl :))

Danaskull 2008.01.10. 22:17:56

Nekunk a családban egy 120-as Skoda volt az első, de sajna ugy 8 éves koromban elajándékoztuk unokatesómnak aki megígérte hogy majd nekem adja ha lessz új autoja.De új autója volt azóta már egy-kettő a kis piros skoda meg sehol... mikor megtudtam ugy 6-7éve kb hogy már rég eladta csak nem akarták megmondani hát az szívenszúrt...de viszont mikor nagymamám képei között rábukkantam hogy néha ottvan a háttérben hát az csodálatos érzés volt...így lehet az első autóm egy 120-as lessz ,főleg h egy fityingem sincs és azt is ami van bringára koltom:D de talán nyárig még összegyűlik egyre.

obafgkmgv 2008.01.10. 22:43:36

ATKAÖLÉS? Elsőre talán furcsán fog hangzani, de csikkeket kell nyomkodni a növény földjébe. A kioldódó nikotin megmérgezi az összes állatot, viszont a növényeknek nem árt. Legalábbis abban a dózisban, ami már elegendő az atkák elpusztításához, nem árt a növénynek. Csak kell valaki, aki cigizik...

Rocko- 2008.01.10. 22:55:31

Robi, mi volt az első autód?

r5 aussi 2008.01.10. 23:05:05

Nekem az első volt egy ugyanilyen R5. Csak 1.1 és piros. És szegény roncsként végezte. Mondjuk 14 évesként vettem, 14 évvel ezelőtt... Imádtam. A haverjaim betegágynak szólították. A rendszáma megvan bekeretezve. :)

r5 aussi 2008.01.10. 23:07:43

Mármint ő volt 14 amikor vettem. És már akkor is vérzett a torka de életben tartottuk. Mindjárt a könny szökik a szemembe...
A hűtőventillátort az utastérben kellett bekapcsolni egy klasszikus billenőkapcsolóval mert a termosztát meghalt és nem tudtam szerezni. Pl.

a doktor ur · egyetlen1.blogspot.com 2008.01.10. 23:52:49

Höhö, az én esküvôi autóm is egy R5 volt (csak sárga), és szintén az óbudai házasságötö terem-be és -bôl vitt :)

Brigi "B. A." főnöke 2008.01.11. 01:37:17

Robi: Én nem keserednék el, ha kellően régóta nincs forgalomban, akkor lehet, hogy csak a rendszámot adták le, akkor még lehet valahol egy pajta mélyén mondjuk Portugáliában...
Vagy amatőr rallykon az élmezőny tagja..

És akkor már csak meg kell találni, hazahozni, és máris mehet rá a vanuatu-i rendszám. :)

Az én exgolfomat is alkatrésznek vették meg 99ben, és most decemberben egyszer sikerült mögötte mennem..

Van egy mondás a reményről meg a lepényhalról, de azt most nem írom ide.

Bandi boy 2008.01.11. 09:22:39

A mai napig emlékszem az apám első autójára. Egy 1973-as fehér szinű Wartburg 353-as volt. A rendszáma: IV-44-66 Az autó annyira bejött neki, hogy ezenkivül még kétszer vett Wartburgot.

csuf (törölt) 2008.01.11. 09:51:50

megnéztem volna én is 1-2 régebbi verdámat a magyarorszáponthu-n, de ez az ügyfélkapus regisztráció kiakasztott. az SDX nevű digitális aláíró szoftvert sehol nem találom. aztán még azt is mondja, hogy : "Az adatlap kitöltése előtt kérjük olvassa el tájékoztatónkat!" aztán hivatkozás egy pdf-re ami nem található az opldalukon. aztán beírva az SDX betűket a keresőjükbe, a 2 találat közül az első "Az Ön által keresett oldal nem található." a másik pedig visszavisz oda ahonnan elindultam... eeh sz@r az egész...

boomer 2008.01.11. 10:01:54

jó, jó, de ki az a winkler..???

Yeto 2008.01.11. 10:23:27

1-ső: Skoda 105(!), 96-ban vettem kivándorló osztálytárstól, Budapest-Kaposvár-Taszár ingázásra használtam egy évig, jó volt... aztán lejárt a műszaki, és amennyiért megcsinálták volna, annyiért vettem egy BMW 520i-t. Pár hónapig bírta csak szegény, utána jött egy XR3i, ő is, és aztán 97 novemberben, kb másfél évvel az első megvásárlása után jött a 635 CSi, akivel felejthetetlen éveket töltöttünk együtt. Bár a többieket méltatlan lenne feledni, de én igazáből őt tartom az első autómnak. Vagy legalábbis az első igazinak. Nem az ára vagy a márkája miatt...

Ügyfélkapuhoz meg be kell menni az okmányirodába, és igazolni magad, hogy te tényleg te vagy-e, és kapod a jelszót, amivel minden működik. Én megcsináltam, nem fájt. Ezzel együtt a magyarország.hu tényleg fos, és inkább nem működik mint igen.

csuf (törölt) 2008.01.11. 10:45:33

én a kaposvár-taszár ingázásra egy sárga golfot használtam :-)

rafi 2008.01.11. 11:06:27

ROBI!

Én azt is tudom hol van az autó és azt is hogy kié volt utoljára. Ha érdekel.

Ocsua 2008.01.11. 11:37:06

ÓÓÓ...ilyen vót az első csocsim...csak a
GTL nem pedig menő st tropez.
Ezeket már majdem mind felfalta a rozsdabogár...

Kornel 2008.01.11. 12:24:14

Az első nevem lévő autó egy 1987-es évjáratú Nissan Micra 1.0 volt még a régi kockalámpás. Színjátszó volt minden eleme más árnyalatú ezüst volt szürkületben vettem /tanulság: sötétben és szürkületben NE vegyél autót/.
Ja és keverékkel üzemelt egy tank benzin 2l olaj /a kutasok örültek mert az akkor kifutó Stndard Dízel oljat én hordtam el ez volt a legsürűbb/ de nem hagyott ott sehol, én igen egyszer egy hegyi buli után...

Gazdagon bővitette élményeim számát :D

beluga 2008.01.11. 23:12:02

Az első egy '89-es, 1,4-es R5TL. Kicsit horpadt tetővel sikerült behozni a rendszerváltás hajnalán. A motorral gond nem volt, azóta is megy mint kistraktor - a hangja is olyan :D -, csak új tető kellett rá és egy kis gatyábarázás. 12 évig naponta nyúztam és a végén nem volt szívem eladni, így megmaradt garázsdísznek. Ha előszedem néha, akkor teszi a dolgát. Pöccre indul és megy.
süti beállítások módosítása