Az új ötös a világ tetején

  2008. január 03. - Nínó Karotta Címkék: dizájn bmw chris bangle

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Duda alert! Totalcar élő tévéfelvétel Focus ST-vel, Komondorral, csajokkal
2012-11-19 14:50:33

Ma (hétfő) este (19:00) a Hootersben vesszük fel a következő két tévéadás konfjait. Mit jelent ez?

Koenigsegg Agera, BMW 7 vs Audi A8 a 90-es évekből
2012-10-17 20:30:00

Szeretettel köszöntünk mindenkit a DoQ szoknyája alól. Mint mostanra tudjátok, újra van Totalcar tévéadás

Honda NSX, Tokyo Motor Show - tctv3 10. adás
2011-12-18 22:46:00

Mindenekelőtt arigato gozaimas NSX Tominak, aki két napját áldozta a TC forgatására. (Miután egyszer már

Dödzs B-series vs Mercedes Sprinter mentő, Krejzler Thema
2011-11-27 22:45:00

Habkönnyű nyári közszolgálat – küldj két infantilis majmot gyermekmentőt tesztelni, hogy kiderüljön:

Elnézést, én lecsúsztam az előző körről, de megőrülök, ha ezt nem okoskodhatom ide. A Bangle-Ötös egy igazi leendő klasszikus, fenntartások nélkül imádom. Éppen a tökéletes időben érkezett, hogy csináljon végre valamit a tunya 90-es évek formavilágával. Jé, vazeg, egy lemez nem csak konvex lehet? Sőt, nem is csak konkáv, hanem mindjárt mindkettő?

BMW E60 5-ös. Fotó: BMW
Fotó: BMW

Az öncélú kozmetikázás címkéje értelmetlen: evolúciós értelemben minden olyan változás, ami nem az autóként szereplés javulásának célját szolgálja, öncélúnak mondható; azaz minden dizájn eleve felesleges, ha nem a térkihasználás javítását, az aerodinamikai hatékonyságot vagy a struktúra merevségét szolgálja.

Van viszont egy másik evolúciós szempont is: hogy az autó akkor marad fenn és szaporítja génjeit sikerrel, ha kívánatos. Ahogy a páva farka is attól lett évmilliók alatt színpompás legyező, mert buktak rá a csajok, és nem attól, hogy jól jön alatta egy kis árnyék a nyári verőfényben. És az ötösre buknak a csajok.

Ráadásul nem is csak szó szerint. Mert ugye a bangleiánus lemezmunka egymillió helyen bukkan fel, az autók poszt-E60 generációinak legnagyobb része elkezdett mindenhogy hajló, ezerélű idomokat növeszteni, mert szép.

Még a kurrens japán organikus-éles dizájn is evolválodott bangleizmus, nézzük csak meg a csodálatos Lexus LF-A-t:

Lexus LF-A. Fotó: Lexus
Fotó: Lexus

És az IS-F-et. Vagy a Honda egyértelműen bangleista CR-Z-jét:

Honda CR-Z. Fotó: Honda
Fotó: Honda

De ne gondoljuk ám, hogy ez csak a gyökértelen japánok utánzómániája: még a nagymúltú, korábban Chris Bangle-t kuncogva cikiző germánok és britek is megtértek ám: látott már valaki Audi A5-öt oldalról?

Audi A5. Fotó: Audi
Fotó: Audi

Megvolt a Mercedes-Benz Ocean Drive tanulmány?

Mercedes-Benz Ocean Drive. Fotó: Daimler AG
Fotó: Daimler AG

Jaguar C-XF? Mármint a csodás koncept:

Jaguar C-XF tanulmányautó. Fotó: Jaguar
Fotó: Jaguar

Nem az a szomorú rútság, ami lett belőle végül.

Nem túrok további képeket, nálam nem kétséges, hogy a szakállas ördög olyan eszközt adott a többi dizájner kezébe, amit eredetileg kiröhögtek, sunyin kivárták, hogy a nép mit kezd vele, aztán most mindenki igyekszik legyártani belőle a sajátját. Ezt élte át az első sapkás ősember is. Aztán már cilinder is van, meg mici, meg trucker.

De ez csak annyit jelent, hogy sikeres. Amit leszarok. Viszont nagyon tetszik.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr87283540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.01.03. 19:50:27

na nézd csak!
Karotta élt, él és élni fog.
végre valami jóember.
ügyes kis írás lett. végülis elmagyaráztad miért tetszik ez az organikus dizájn dolog.
hmmm...Móron lesz egy hely neked is, mégha minden bizonnyal nem is érsz majd rá (mint tavaly:))
erről komolyabban el kéne beszélgetni.
de nem gondolod, hogy ez a hullámzó, szinte élő útvonal pusztán egy evolúciós zsákutca, mivel a "minden ki volt már találva" elv alapján nem lehet újat alkotni?
lehet, hogy csak az autós formatervezés végső, görcsös rugdosása és utána ellepnek minket a színes buborékok?
bárcsak igazad lenne és legalább ilyen lenne a jövő, Karotta.
a patinás formatervező stúdiók hanyatlása azonban mást mutat sajnos.
hullámzó élő szövet kontra letisztult régi szép, tényleg forradalmi idők.
én már maradok nosztalgikus, valahogy elveszett a formai magömlések között az elegancia.
de megértem ha tetszik. ám legyen.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.01.03. 20:02:44

Lehet, hogy párás szemmel emlékszik majd erre a kocsira az is aki most utálja. Idő kell neki, hogy az emberek feldolgozzák. Mindenesetre egyáltalán nem "németes" a megjelenése..

hoze 2008.01.03. 20:05:19

"Van viszont egy másik evolúciós szempont is: hogy az autó akkor marad fenn és szaporítja génjeit sikerrel, ha kívánatos."

Khm., most konkrétan mint "5er" vagy mint "bimmer"?
Nem mindegy.
Egy nagyon-nagyon régi ponyva könyvben (is) volt, "ha túl magasra jutsz, nem engednek leesni".
Ez igaz a BMW-re is, sokáig tartana elrontani a márka sportos image-ét, bár egy kicsit talán az E60-al sikerült csorbítani rajta.

Azt meg a kislányok korán megtanuljék hogy a négykarikás, csillagos, és valami hülye fehér-kék karika emlémás autók tulajai még a többinél is jobb pasik.. :)

Design, jön a rokokó?
Csavarjuk meg azt is amit nem muszály?

today05 2008.01.03. 20:09:53

még hogy minden ki van találva?
totalcar.hu/tesztek/hondafcx/
elegancia meg
www.cochesplus.com/fotos/Maserati-Gran-Turismo.jpg
carcraft.ru/wp-content/gallery/random/aston-martin-dbs.jpg
de én saját szájízem szerint még legalább 10-15 autót be tudnék linkelni, ami nekem gyönyörű.

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2008.01.03. 20:10:51

én fiatal vagyok, alig 24, kisgyerekként sosem értettem mit esznek az autókon a többiek, egyszerűen ronda volt az egész amit az utcákon láttam, és még a magazinokban látott sportautók többsége is hihetetlenül DOBOZ alakú volt. nem értettem miért nem cseppformájúak az autó k, miért nem íves éleik vannak. aztán mondták, hogy azt nehéz gyártani és megértettem. de példaul az összes doboz bmw formáját utáltam és utálom. vannak autók amiknek jól áll a szögletesség, mondjuk ford mustang gt 68 ból csodálatos, de az más. teljesen más.

és amikor a bangle féle bmw-k megjelentek akkor életemben először igazán tetszettek autók. és végre kezdenek olyan autókat gyártani mások is amik kinézetre nekem tetszenek. :)

CSL 2008.01.03. 20:12:05

Szerintem is egy klasszikus darab lesz mint annó a cápa de ezt kifejtettem az előző posztban is! Ezt abból is észreveszem hogy eleinet nem tetszett ( a cápa sem) és ahogy múlik az idő egyre szebb és szebb és szebb!

eunos100@freemail.hu 2008.01.03. 20:14:47

Végre! Szivesen olvasnánk ilyen írásokat, sőtt rendes cikket is tőled! Nem szabad teljesen elfeledni a Totalcar-t és cserben hagyni az ólvasókat, vagyis minket:) Vissza!:) Vissza!:) Vissza!:) Vissza!:)

Ami a bömbit illeti, sztem az előző generáció eléggé jellegetelen volt és nagyon 90-es évek és semmi más nem tud róla eszembe jutni, mint a Cobra11:) Pedig elég ritkán néztem, de nem vagyok nagy BMW fan, de a mostani BMW-k sztem jobban néznek ki. Különösen az új 6-os, abban rengeteg gyönyörű részlet van és elég egyedi, bár szerencsére nem vitték túlzásba az egyediséget. Én vagyok az a bizonyos új vevőkör, akit sikerült a BMW-hez csalogatni, bár sose vennék BMW-t:)

Eunos 100 2008.01.03. 20:18:37

Hoppá:) Nem az e-mail címemet akartzam névnek írni... na mind1, mostmár késő.

Tommi 2008.01.03. 20:21:49

Nekem is egyre jobban tetszik... A Bangle-féle BMW a 1-es és 3-mas, ami nem tetszik... A 7-es egy szép nagy bálna, a 6-os egy sportos kupé, az 5-ös egyre inkább tetszik...

Csubakka Junior 2008.01.03. 20:22:46

Sikeres irányzat lesz, már a kisautók közt fel-fellelhető a vonal. Azért annyira nem kellene elku.vulnia a dizájnereknek, hogy márkajelzés nélkül már fel se ismerjük az autókat. Pl. a fenti Lexus LF-A-t, Honda CR-Z-t, vagy a Jaguar C-XF-et - ha nincs odaírva a neve nem jövök rá, hogy mipöcs az. A bomba conceptek után már odacsesznek valami gyíkságot.

enakivagyok 2008.01.03. 20:31:51

Óh igen, óh igen, igen...
(Bocs.)
BMW E60 kéne. Most.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.01.03. 20:37:20

ommm: és mi van ha ez nem egy zsákutca, hanem tényleg valami új, mert szerintem az, nekem nincs bajom az 5össel, tényleg egy új műfaj megalkotója, és szépen kezeli a fény-árnyék játékot a vonalak hullámzásával, és valóban, ,köze sincs a minimalista dizájnhoz :) ettől függetlenül, vagy épp egyetemben a kivagyiságot tükrözi felém, a hűvös tigristank fíling...csak egy csupakróm csilivili tigristank...vagy nemis, inkább valami csatahajó...és valahogy ugyanez jön a jaguarból is, csak ott még durvábban, valószínűleg a megvilágítás is az oka, de akkor is :) az M5ös meg maga a multifunkció szinonimája, és amilyen szolid spoilerezést kapott, olyan brutális lett tőle, szerintem :) és valószínűleg azért is kapott olyan böszme nagy különleges motort, mert nem sikerült olyan sportosra mint a többi bmw, ahogy ezt hoze is említette :) érdekes elegy ez, csak jól meg kell nézni ;)

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.01.03. 20:43:05

Két dolgot várok már csak autófronton:

- legyen egy 5ös BMW a 3 literes ikerturbós benzinessel x-drive-val (tudtommal egyelőre nem terveznek 535xi modellt sajna)
- legyen egy ismeretlen, mocskosgazdag amerikai nagybácsim, akinek egyetlen élő rokona vagyok, és - hogy legyen némi autós kötődés - autóbalesetben elhalálozik, hogy meg tudjam venni valamiből az egyelőre nem létező autót. És itt, ezen a ponton beleért a kezem a bilibe.

muhahaha 2008.01.03. 20:48:20

nekünk eddig volt az utóbbi 3 ötösből (E34, E39, E60), de én egy E46-ot vezetek, és az a legszebb:P
Amúgy meg igenis a Bangle design hatalmas áttörés! Én is le voltam döbbenve 2001-ben Frankfurtban, mikor megláttam a 7est, mert fantasztikus volt!
BMW fan-ként persze mindegyik rohadtul tetszik, régi és új egyaránt:)

Flankerr 2008.01.03. 20:51:27

Nekem semleges az új ötös, de ez vsz nem jó.. a 7-s szériából a Bangle előtti naggyon bejön, különösen az eleje... és a 3-s szériából a "kocka" E36 jön be de nagyon.. pedig 29 vagyok.. vagy épp ezért? Ferrariból pedig az F40 jön be legjobban..

ommm 2008.01.03. 20:54:02

today05: keress vissza az időben. imádom a Maseratit, de ez a GT is még a bumeránglámpa formájából építkezik.
nem kizárólag, de javarészt.

mondom, legyen igazatok és maradjonak meg az autók autóformájúnak, inkább ez az organic design, mint a rózsaszín buborékok :)
písz

Eunos 100 2008.01.03. 21:04:02

Flankerr:

"Ferrariból pedig az F40 jön be legjobban.."

Na itt félig-meddig egyet értünk, bár azt nem tudnám egyértelműen eldönteni, h a legjobban-e, de a top3 ferrarik között mindenképp ott van. Nekem, ha azt mondják, h Ferrari, akkor elsőnek az ugrik be.

hm 2008.01.03. 21:06:34

Szerintem az Audi a nyerő...

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.01.03. 21:11:38

az A5öt tényleg nagyon eltalálták :) ommm, sajna az idő az autógyártásban sem áll meg, idővel valahova lépni kell, és el kell hagyni a régit, még ha az számunkra sokkal szebb is volt, megszokjuk, elfogadjuk, talán még kicsit meg is szeretjük ezt az újat :) aztán hétvégén felnyílik a garázskapu és valami fura hörgő meg prüszkölő ordító masina gurul majd ki a versenypályára ahol kiélheti magát...sweet dreamz :)

ommm 2008.01.03. 21:14:55

nem kell, hogy fura legyen.
elég egy jó kis öreg abarth vagy seven/caterham.

lehi 2008.01.03. 21:22:19

Nekem valahogy nem tetszik az új autók kb 95%-a. Valhogy úgy érzem túl vannak dizájnolva. Túl sok ív, túl sok vonal, túl sok törés. Pl. az 5ös farkiképzése valami rettenet. Mér nem eleht azt normálisan megoldani? csak azért kell, hogy legyen benne valami eredeti ötlet, amit más autón vagy márkánál még még nem láttunk? Pár év múlva úgyis lemásolják, akkor meg mi értelme??? A sok egymást metsző vonal miatt az autó darabos lesz, mintha úgy legózták volna össze, pontosabban nem is legózták volna, mert az szögletes, hanem mondjuk vékony, össze-vissza hajladozó faforgácsból lapátolták volna össze. Vagyis a legtöbb autó dizájn szempontjából Golf IV és V ellentéte. Ezek ugyanis olyan benyomást keltenek az emberben mintha az egész autó egyetlen darabból lenne öntve, a tojásdad fenék meg mintha egy patak vize által lecsíszolt kavics lenne. Szóval szép :)
Hogy szemléltessem amit mondok, íme egy példa, hogy a témánál maradjunk, nézzétek meg a legfelső lépen az 5ös farát oldalnézetből. a hátsó ablak íve, vagyis a C oszlop szinte azonnal folytatódik a lámpa vonalában. Miért baj ez? Mert a szintén hangsúlyos övvonallal egy lefektetett X-et formáz, ami igaz hogy "érdekes", de nem túl előnyös...
Rádasul így az autó csomagtartója és a lámpa együttesen egy elég kis háromszöget formáz, amit mintha utólag toldtak volna hozzá az autóhoz, hogy legyen helye a csomagoknak is... És még sorolhatnám az ehhez hasonló (szerintem) bakklövévesekt. Ezek okozzák hogy az autó nem áll össze egységes egésszé, mert sok részlet nem simul be a kasztni főbb vonalai közé (mint például az övvonal vagy a tetővonal) hanem ellenszegül nekik, megpróbál kitűnni közülük, holott valójában neki csak mellékes szerep kellene jusson. Ezért hívják őket "részletnek", hogy ne akarjanak túlnőni az egészen, hanem együttesen alakítsák ki azt.
Nem tudom mennyire voltam érthető, igyekeztem annak lenni :)

G 2008.01.03. 21:37:10

Néha elgondolkodok azon, miért fontos, hogy néz ki az a BMW. Már persze ha a sajátunkról beszélünk. Hiszen az esetek túlnyomó részében nem nézegetjük, hanem vezetjük. A magam részéről E21, 30, 34, ezek voltak és tetszenek.
Az "új" BMW nem, viszont amikor vezettem az 535d-t, nem kifejezetten érdekelt, hogy néz ki...

Wezo 2008.01.03. 21:51:12

Itt szerintem nem a bangleizmussal van a baj, vagyis a designnak az ebbe az irányba menő változása a probléma. Az A5 szerintem zseniálisan szép ahogy a Jaguar és a Lexus LF-A is, de az 5ös bimmer egyszerűen ronda.
Lehet hogy klasszikus lesz és mutogatni fogják majd hogy ez mekkora mérföldkő, de számomra az 5ös emészthetetlenül csúnya :(
De az a furcsa, hogy mondjuk 1es egyszerűen nem működik, lehet csak a méret miatt, mert a 6os meg kifejezetten szép, bár lehet ebben a Porsche alapformának is köze lehet amire ráragasztottak egy Bangle-segget :D

today05 2008.01.03. 21:53:40

azért ez vicces, végre egy épkézláb post (azaz 2 ugyanabban a témában) és már 200 commentnél járunk:)
ommm: az építkezésről agyalgattam rajta egy kicsit, hogy lehet e valami ennyire komplex dolgot teljesen egyedire megtervezni, és arra jutottam hogy nem. látszik az evolucio az elso otto motoros szornytol a mai napig, és láthato ebben az evolucioban eleve kihalásra ítélt ág is multban, jovoben, jelenben egyaránt. amugy előbutobb szerintem ujra rájövünk, hogy nem a különös csavarok miatt lesz szép egy auto, és megint jonnek majd szép autók és nem designos lemezkupacok:) az organic design gyoztese nekem a ferrari p3 és a 250gto szvsz.:)
nah, további jo postolgatást, elmentem jégkorongozni... a haverom e39 528i bmwjének anyosulésén :D muhaha ebbe csak most gondoltam bele

Kacorka 2008.01.03. 21:54:56

Hát pont ez az én nagy bajom a mai autógyártással. Most bejön a népnek az amit Bangle kitalált (csavarodik, hullámzik, fénylik) hát jól legyártjuk mi is. Mindenhol el lehet adni a barokkos hullámzást, mert jól mutat, de a legnagyobb bajom vele, hogy nem jön sehonnan és nem mutat sehová. Éppen ezért beilleszthető bármelyik autógyártó koncepciójába. A tippem az, hogy a Bangle forma most erős és jól mutat, de nem hosszú távon kifuttatható és főleg nem értéktartó forma. Pár év és már nem hat, mert részleteiben szép, de összharmóniát nem nyújt.

Az olaszok még próbálják tartani magukat és megpróbálnak kialakult stílusjegyeket megőrizni (ami meg mondjuk uncsi retrózásba fordul néha), de akkor is úgy gondolom, hogy ha most ők is kicsit zsákutcában vannak, onnan jön a tuti.

Jó autó a BMW meg minden, mindenki tudja, hogy jobb mint amit az olaszok ebben a kategóriában tudnak, de nem ott van a tuti dizájnilag. A csajok meg nem a konvex-konkáv dillemára, hanem a kis kék-fehér propellerre buknak az orrán.

Kacorka 2008.01.03. 21:59:35

Lehi faszán leírta azt amit én csak próbáltam.

Az 5-ös egy olyan hanglemez amin vannak fasza számok, de nem áll össze egységes egésszé. És ez baj.

akos696 2008.01.03. 22:01:38

Én bizony nagy BMW fan vagyok, de elmondhatom, hogy az e30-tól kezdve az utolsó előtti 7-es ig imádom mindegyiket (favorit e36 M3 copue). De az újak is teszenek, de nagyon távolinak és ridegnek tűnnek. Az igazi egy 94 utáni e34 520i-tól nagyobb benzines, vagy e39 528i mindkettőből lehetőleg touring... A világ egyik legjobb autói....

Karpathy · http://artofmax.com/ 2008.01.03. 22:04:19

Nekem bejött.
Viszont nem kéne, ahogy általában béemvé se, hacsak nem kis roadster az illető.
Esetleg valamelyik batárjuk, de az se nagyon.

Nem pontosan vagyok a cégtarget inverze, de majdnem.

A formavilággal emberünk viszont kétségkívül újított.

Enzo · http://www.hvtm.hu 2008.01.03. 22:08:40

Én személy szerint nagyon elismerem Bangle-t, mint dizájnert.Ezek a BMW-k csodásak...az új 6-os széria, a jelenlegi 3-as széria...ezek kiemelkedőe szépek.Bangle féle hátsó részek a legszebbek.És igen, ez az 5-ös is hátulról valami egészen más, nem mondják rá hogy "fúúúúj, koreais", mint a Mercedes C Klasséra mondjuk.Pedig az új Mercik is nagyon formabontóak.És hogy mégvalamit hozzátegyek szerintem az utóbbi évek legszebb német autóit az audi gyártotta.Az S6,A8,RS4,R8,A/S5,A6 és még lehet sorolni...

akos696 2008.01.03. 22:08:52

Szóval régebben vitték tovább a stílusjegyeket az előző generációról, kívül belül egyaránt. Otthonos volt belül egy BMW, nagyon is. Pl a műszerfal már a 70 es évektől stílus jegye volt a BMW-nek, mindíg csak annyi módosítással, amennyi kellett. Az új, viszont picsán rúgta az egész BMW feelinget, amiért a régiekért oly okan rajonganak. Divatos prémium fogyasztási termék lett lélek nélkül. Bár lehet, hogy 8-10 éves korára megjön a lelke...;)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.01.03. 22:15:32

Szép az A5, de egy kupénak akkor se legyen B-oszlopa.

csongi 2008.01.03. 22:17:59

Szép vagy nem szép, ez egy relatív dolog. 10 év múlva, mikor már az előző szériákból elvétve akad majd az utakon, szebbnek fog tűnni a majdani új ötösnél, mert megszokja majd a szemünk ezt a formát.

docgoyo 2008.01.03. 22:46:43

Csonginak teljesen igaza van. A szépség relatív és szubjektív is.

De ez a hosszúra nyúlt okfejtés a konvex-, meg konkáv formákról... Hát nem tudom; nem értek annyira a dizájnhoz de erős a gyanúm, hogy aki ért hozzá az jót röhög ezen a sok sületlenségen. Egy autós újságíró értsen az autókhoz, de ne dizájnerkedjen!

A BMW-ről pedig annyit, hogy akinek már volt, az tudja csak igazán, hogy a bajoroknak - hogyan is fogalmazzak - nem erőssége az elektronika...

George 2008.01.03. 23:15:07

Nem a Bangle-dizájnnal van baj, mer jól néz ki, meg minden (nekem spec. a Z4, 1-es, hármas hellye közzel tetszik), igazán csak az öreg vasak képesek megmozgatni a fantáziám... Nem tudom miért, lehet, hogy azért, mert mindig öreg vasaink voltak, nem tudom, de az új autók nem tetszenek. Biztos a megszokáson is múlik, nem tudom, nem is értek hozzá, de egy E30 M3-ra elélvezek, egy vadiúj M3-asra viszont alig áll föl... Lehet velem van a probléma, és rossz korba születtem, az is lehet, hogy aberrált vagyok, de lesz@rom...

G.Gambino 2008.01.03. 23:15:52

Nekem összességében mind a mai napig jobban tetszik az E39. Persze a facelift utáni. Az E60 hátulról szebb, az E39 pedig elölről. De... A belső kialakítását tekintve, mind a mai napig nem tudok kibékülni az E60-al.
Az E39-nek gyönyörű műszerfala volt. Elegáns, gyönyörű formavilágú, kívántam, hogy megérinthessem. :) Az E60 műszerfala rideg és fellelhetőek rajta a spórolás jelei. Pl. a sérülékeny,
gumiréteggel bevont műanyag elemek... :(((( Szégyen. :(((( Ezért billen a mérleg nálam az E39 felé.
Egyébként a karosszériát tekintve a 7es bűn ronda, az 1es idétlen, a 3as limuzin
eleje gyönyörűszép, a hátulja azonban elképesztően gagyi hatást kelt, ez a legrondább BMW hátsó manapság. Mintha találkozna az ember egy gyönyörű arcú nővel, aztán meglátod hátulról is elmegy a kedved az egésztől... :))

ommm 2008.01.03. 23:31:03

na, valami ilyemsmit akartam ugatni, nem reklám, csak nincs kedvem újra leírni:
ommszem.blog.hu/2007/08/15/szarozok_egyet

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.01.03. 23:38:19

"A BMW-ről pedig annyit, hogy akinek már volt, az tudja csak igazán, hogy a bajoroknak - hogyan is fogalmazzak - nem erőssége az elektronika..."

Érdekes, nekem volt, és van.
E30nak 1 év alatt semmi elektronika gondja nem volt
E36 nak 3 év alatt kiment egyszer komfortelektronika bíztosítlka, és pár ízzó. Felfüggesztéssel volt több gondom, elektronika semmi.
E39 1 év alatt: Kezdi beadni a kulcsot a gyári akksi így 7 éves korára:)
Eddig a legtöbbet az E36ra költöttem, de általában az én, és az utak hibájából.

micar 2008.01.03. 23:41:33

Senki nem hozta szóba, de van még egy modell ami nekem kicsit kilóg a sorból.
flickr.com/photos/trucker13/64260459/

gergo 2008.01.03. 23:49:53

Nagyon okosat akartam irni ide de mar elottem joparan elmondtak azt amit en egyben leirtam volna. Nekem csak az a bajom, hogy ezeket a formabonto formakat lehetett vonla alkalmazni ugy is, hogy meghagyja a bmwes imige -et az autokon. En annak orulnek a legjobban a jovoben ha capa orr format is visszahoznak.

gergo 2008.01.03. 23:58:43

Gambino 2008.01.03. 23:15:52

"jobban tetszik az E39. Persze a facelift utáni"

Erdekes amugy ez. Mert a sima 5-osnel nekem is jobban bejon az angyal szemes viszont a M-es nel mar hagyomanyos dupla kor lampas. Sokkal impozassabb az osszkep.

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.01.04. 00:09:44

Ha már autókról meg formákról van szó, vessetek egy pillantást erre:
www.carstyling.ru/resources/studio/94id_lexus_landau_2.jpg
Bár nem Bangle, úgyhogy bocs, ha ez off.
Lexus Landau tanulmány az Italdesign-tól.
Vegyétek figyelembe hozzá, hogy 1994-es tervezés, amikor olyan autók futottak, mint a III-as Golf. Az arányai ma már furcsának hatnak, de tanulmányautó létére még ma is tetszik nekem. 1994-ben pedig a legszebb autó volt szerintem. Kár, hogy nem került gyártásba.

KisM 2008.01.04. 00:25:28

Szerintem meg lehet vitatkozni sokfajta design elemen, lehet sírni a régi formák iránt, lehet vágyakozni a csepp alak után, eddig is volt, és a jövőben is lesz mindig számunkra szép, illetve kifejezetten taszító jármű. A múltban sem csupa szép darab készült, a közelmúltban pláne nem, és a lekerekített autók sem mindig szépek (mazda 121). Valójában azonban, nekünk mániákusoknak mindegy, hogy ló vontatja, vagy hibrid rendszer, netán üzemanyag-cella hajtja azt a nyomorult gépet! A lényeg úgyis az, hogy guruljon, száguldjon, szaggassa az utat, visítson, rángasson, vagyis vezethessük!:) A lényeg az ilyen járműveknél úgysem a csilli-villi cicoma, nem a külső számít, hanem az, hogy mit rejt a motorháztető...

E30-as 2008.01.04. 00:29:35

Nagyon örülök, hogy Karottából kirobbant ez a cikk. Ha végiggondoljátok kiderül, hogy nem mindenkinek egy bizonyos autó tetszik. Ez a hétköznapi életben is így van és szerintem ez az élet egyik mozgatórugója! :)

Én jelen pillanatban két BMW-t birtoklok. Az egyik egy 22 éves E30-as, amitől valószínűleg soha nem fogok megválni, a másik meg egy 12 éves E38-as csoda, tudjátok amiben annyi gomb volt, hogy jobbnak látták feltalálni az iDrive-ot és bosszantani vele a jónépet.

Nekem az E38 óta egyik BMW sem dobogtatta meg külső designra a szívemet, de ez az E60-as egy formatervezési csoda. Aki nem talál benne harmóniát az valószínüleg soha semmiben nem fogja megtalálni. A belső design az E39-ig tetszett. Azóta a japános feeling a nyerő és a szamurájkard vonalvezetéső műszerfalak, amik szerintem borzalmasak. Az E60 próbálja feloldani egy csepp alakó formai megoldással, több, kevesebb sikerrel. Na ezen a téren lehetne egy kis „visszafejlődés".

Arról lehetne vitatkozni, hogy BMWs-e, vagy nem. Új szelek fújnak és ebbe a formába nagyon bele találtak. Ezt bizonyítja a többi gyártó részletkoppintása, ami rendszerint balul sül el.

Winkler mester aranymetszési teoriája nem rossz út a formatervek vizsgálatához, csak ebben az esetben vizsgálni kellene az aranymetszést a vízszintes tengelyre vetítve is és a két vektor alapján súlyozni. Lehet, hogy érdemes lenne kipróbálni!

Mellesleg ha a topchop sportosít, akkor sportossabb az E60, mint az E39. És ugye ez a BMW egyik védjegye. :)

CSL 2008.01.04. 00:33:41

Cápa BMW ét akartok! Itt van egy igazi pöröly cápa!:) www.autogaleria.pl/fotografie/bmw/bmw_cs_concept_2007_08.jpg

CSL 2008.01.04. 00:38:21

"jobban tetszik az E39. Persze a facelift utáni"
Pedig az is Bangle műve...

AP (törölt) 2008.01.04. 00:57:13

KisM: pont az a gondunk, hogy az akkus meg hibrid meg zöld kocsi nem szaggat, nem rángat, nem visít.

vargatom 2008.01.04. 01:30:21

Igazából a Bangle-korszakban két tényleg gázos dolgot tudnék mondani, az egyik az X3, de a SUV téma nem érdekel úgyhogy az nem gond. Az új 3-as komplett hátsó része viszont úgy ahogy van, érthetetlen... mijez báz??? :(

KissM 2008.01.04. 01:41:45

AP: szerintem az általad "zöld kocsinak" nevezett szerkezetekben a modern technológiával nem fog gondot okozni vezetési élményt lopni a gépekbe, hanghatást, meg rángatós kormányt már most is lehet kapni pc-játékokhoz. ( www.vatera.hu/szamitastechnika_pc_kiegeszito_pc_kormany_c1736.html )Sokkal fontosabbnak tartom - bár ez csupán szerény "zöld" véleményem - hogy azzal, amivel szaggatunk, és száguldozunk, ne öljük meg a Földet, mert az annyira nem jó! Bár köztes megoldásként - kövezzen meg, aki nem így látja - az E85-öt jó megoldásnak tartom, egyelőre, amíg hozzá nem szokunk az újhoz!

charger 2008.01.04. 07:47:44

Az A5 valóban gyönyörű, de az E90-es bímer akkor is egy okádék, ha egyes dizájnelemeket más típusokon felfedezni vélünk.

Persze lehet a rondaságot fokozni: a most futó hetes bömöshöz képest még az E90 is jól néz ki.

tomnemtom 2008.01.04. 09:22:16

jól látja Karotta, ez a jelenség végigkíséri az autógyártást.
anno pl. a már említett mazda121 íveiben-arányaiban chrysler neon volt tulképp, ezt egy morpher szoftver is bebizonyította, mikor a két autó képét kiindulás-végállapotnak megadva nem sok lépést kellett végeznie. manapság legfeljebb annyiban más a helyzet, hogy márkánként megvannak a régi-új egyedi stílusjegyek ( szinglifrém, vesék, egyre nagyobb háromágú csillagok, szintén egyre nagyobb vw-jelek, volvó-átlók ), az arányok, vonalvezetések, fény-árnyék játékok majd minden típuson hasonlók, emiatt azonnal tudhatod, mely márka autóját látod. kevésbé vájtszeműek manapság márkán belül nem tudják, mely típust látják ( legjobb példa a mostani volvó S40-50-60-70-80-90-100 ), régebben azt nem tudták, mely márka kis-közép-felsőkategóriás modelljét látják ( lásd kilencvenes évek egyen-japánautói kategóriánként ). amúgy meg a legújabb formavilág mindig az emberiség öt évvel korábbi elképzelését tükrözi az ufo-dizájnról. sztem. lásd ford probe anno, mikor megláttad tanulmányként '80-valamikor az autó-motorban egy fekete-fehér ötszörötös fényképen. senki nem hiszi, hogy a ma formabontónak, furcsának, utcán elképzelhetetlennek tűnő autók iksz év múlva használatban lesznek, kétszer iksz múlva divatjamúltak. pedig de, ha visszanézünk.
ellenben hála a jó istennek és néhány olasz, angol, cseh, svájci dizájner földi helytartójának, kaptunk néhány elévülhetetlen, elnyűhetetlen, minden koron átívelő formai megoldást ( lásd porsche 911, Lendvika-vonalak, stb-stb. )

dhrbikes 2008.01.04. 10:23:04

Nem tudom ki hogy van vele, de nekem a 135i coupe tetszik, az kicsi, viszonylag könnyű, duplaturbós, hátsókerék-meghajtású és autóformájú. Picit az első M3-at idézi.

ommm 2008.01.04. 10:34:32

igenigen...a 135i a valódi M3
inkább

matysa 2008.01.04. 12:00:54

Sziasztok!

Most kristályosodott ki bennem valami, ugyhogy kicsit off leszek. Sorry...

Végre egy cikk-szerűség. Szép, következetes, rendes véleménnyel. Olvastam a Winkler hóhányó (:)) cikkét is. Teljesen rendben volt. Érdekes volt. Tetszett. Vagy a Gyula Vitéz traffic jam mentalitást részletező irása. Es az is tetszett. Itt sorolhatnám még tovább, de...
Belefutottam az új Fiat Bravo cikkbe tegnap. Az auto egészen szep, izgalmasnak tünt, és szinte mosolyogtam, ahogy belegondoltam, hogy Karotta milyen cikket rittyentett volna belőle... És rájöttem, szeretnek az autóról egy cikket is olvasni. Látni az érzéseket, amiket kiváltott az autó... Semmi bajom az Annával. Teljesen jó csaj. De mindíg az az érzesem, hogy valahogy ez nem jó ez így. Nem érdekel pl. hogy a barátnőjének milyen hosszú combja van.
Jót mosolyogtam (sőtt tetszett) a volvo feketére fényezéséről szóló post.
De! Én - a kvázi célközönség - szeretnék rendes férfias és néha vicces cikkeket olvasni az új vagy akár régi tesztautókról...
Nem morognék én, ha Nissan Micra lenne. De azért, azt sem értem pontosan, hogy a talan az új XC70-esről miért egy férfi írt nöi énnel cikket. Pedig az ötlet király volt! Anna is eljátszhatta volna hogy Ő egy békés szerető családanya... És még hihetőbb lett volna :) (Valaki aki ismeri! El lehet ezt hinni róla? :) )
Mindegy. Ez csak az én véleményem. Meg lehet kövezni, ki lehet fikázni, de akkor is. Eddig szinte-szinte kulturalis elmenyt jelentett egy-egy uj auto tesztje, abba sem tudtam hagyni az olvasast. Most viszont... ez nem lesz így jó, hogy önmagamat ismételjem.

danken 2008.01.04. 12:06:19

Karotta, Winkler írja a legjobb cikkeket(sajnos már lassan csak írta) , írhatnának több tesztet is ők.

subtotal 2008.01.04. 13:38:41

Bennem az kristályosodott ki, hogy a Toyota már megint másolt és megint elbaltázta: Lexus LS600h - semleges forma (benne minden európai prémium megoldásából) amit mindenki max semlegesnek tart, van akinek még tetszik is. Itt járt a BMW a 2000.09-től gyártott 5er-rel: tökéletes gyalult sportlimuzin forma. Csakhogy azóta a BMW már túllépett ezen, nem akar tökéletesen letisztult lenni, inkább formabontó és kísérletező, mint pl. a cápa orr volt annak idején. Szerintem 40 évvel ezelőtt ugyanilyen polémiák folytak mint most erről a designról.
Vissza a Toyotához: belül is letisztult minden pár apróságtól eltekintve, egy valami maradt ki belőle: az egyéniség! E nélkül európainak prémiumterméket nem lehet eladni.
Aki inkább a letisztult, részleteiben rafináltabb E39-et szereti, azt is megértem, aki a hangsúlyosabb, provokatívabb E60-at, azt is. Ami közös, hogy amit az autók képviselnek, az tiszta: Freude am Fahren.
És a Toyota mit képvisel? Bármikor eljuttatlak A-ból B-be, bár-mi-kor. A többi meg ne érdekeljen, inkább szunyókáljál egyet. Hát akkor inkább mennék vonattal...

Kula bácsi 2008.01.04. 13:49:42

Bangle egy fasz, a mostani BMWk undorítóak főleg a puttonyos seggűek.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2008.01.04. 14:45:52

Amikor a főiskolán én ilyesmi formákat tettem bármire, a tanáraim leszólták, hogy "tésztaszerű". Igazuk volt. A formatervezés nem arról szól, hogy összevissza kenegetem a modellmasszát, hanem hogy miután összevissza kenegettem, hogy hozom össze egy formává. Chris Bangle sehogy. Formailag szétesik minden autó, amit ő csinált. Kellett volna mellé valaki, aki gatyába rázza, amit kiötletelt. Mert azok az erényei, amiket felsoroltak, még lehetnek erényei. Csak kéne egy jó finiselés rá. Klasszikus meg szerintem az az autóforma lesz, amelyik összehozza egy remek egésszé ezt a stílust.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2008.01.04. 14:53:31

Ja, és a siker okainak félreértelmezése végigkíséri a piacgazdaságot. Ha készül valami, ami sikeres, légyen bármiről is szó, elkezdik _minden_ vonatkozásban másolni. Másolják azt a tulajdonságát is, aminek köze nincs a sikerességéhez, sőt, legtöbbször csak ilyen tulajdonságokat másolnak, mert a sikeresség receptje általában úgy kezdődik, hogy igényesség, az pedig nem másolható, csak elérhető. Aki másol, az pedig depláne nem az igényes fajta.

Szóval az, hogy boldog-boldogtalan másolja, csak annyit jelent, hogy sikeresek ezek a bmw-k, és nem azt, hogy formailag bejöttek. Ahhoz, hogy általában az új tetsszen, általában elég annyi, hogy közben jobb minőségű lett a lakkozás, jobban el tudnak dolgozni bizonyos részleteket, más technológiájúak a lámpatestek és a felnik. És kész, már tetszik is. Majd tíz év múlva, koszosan belesüpped a tömegbe. Ha harminc év múlva, mattan is belelkesít, na akkor már lehet ott valami.

Jozef 2008.01.04. 15:25:34

Az 5er-t az E34 széria emelte oda ahol most van

charger 2008.01.04. 23:25:22

Bangle néhol majdnem fenomenálisat alakít. Az Z4 teljesen ott van a szeren, arányos, dögös forma. Sehol egy erőltetett dizájnelem, semmi izzadtságszag.

Aztán ott van a hatos kupé. Majdnem jó, de azért csak agyonbassza a harmonikusnak indult formát a Carrera-utánzatú segge, rajta az irdatlan tákolmány spoilerrel. Ami úgy néz ki, mint 1984-ben a Dácsiára rágyógyított üvegszálas csomagtartóbővítés, csak szebb a fényezése.

Az egyes sorozat eleje meg tényleg olyan, mint a varacskos disznó. Mint egy kifelé kancsalító varacskos disznó.

Devil 2008.01.06. 21:26:11

A király az E28 M5, az E34 gyönyörű, az E39 megjárja különösen a faceliftes, de az E60 már nem BMW a szó minden értelmében, amit az elődök adtak ennek a három betűnek, egy dizájntörténeti csavar, egy életérzés bukása, egy másik születése. A gyár nem kis örömére sok sznobnak megnyitja a pénztárcáját a tévelygők meg majmolják őket.

LT 2008.01.08. 12:38:40

Egyszer az araboknál láttam egy fehér E60-ast és soha nem tetszett még előtte annyira kocsi mint az, pedig nagy autóbuzi vagyok. Aztán vettem egy fehér 5-öst még akkor, amikor nem jött divatba a "jó autót fehér színben venni" trend. Azóta sincs olyan autó ami jobban tetszene, ugyan olyan szívesen nézegetem mint két évvel ezelőtt új korában. Mellesleg még jó is a kocsi (de jó autóból azért van bőven), pedig ültem már jó autókban azelőtt is. BMW-m nem volt soha.
Szóval fehérben csak az igazán jó formájú autók néznek ki jól, azok viszont nagyon állatok. Az E60 szerintem ilyen, Bangle-nek gratulálok !
süti beállítások módosítása