Az Istennő nagy, én kicsi vagyok

Próbakör: Citroën DS20 – 1972

  2007. december 15. - Péter Anna Címkék: citroën ds featúra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a többivel

Katalógusban, vagy a tévében láthattam meg az elsőt, de biztos, hogy nagyon régóta tetszik a DS. Nem tudtam technikai furcsaságairól, gőzöm sem volt az ötvenes évekbe berobbanó forradalmi dizájnról, de már osztódott bennem az autóbuziság csírája és fogalomnélküli kislányként is éreztem, ez egy tiszteletreméltó alkotás. Elég sokáig húzta ez a plátói szerelem, az elsővel huszonöt évesen találkoztam élőben. Minden évben elmegyünk Camogli-ba sajtos focaccia-t és camogliese-t enni, 2003-ban, pont ezen a napon, ugyanott megpihent egy DS-karaván.

Camogli helyes tengerparti városka Liguriában, a pici öböl partján trompe-l’oeil-el díszített házak sorakoznak, lapos kavicsok és vitorlások választják el a széles sétányt a türkizkék tengertől. De aznap a hullámok hatalmas, fényes cápákat vetettek ki a partra. A széles utakat és a szűk utcákat mozdulatlan és méltóságteljes, ragyogó páncélú lények borították, feltorlódtak az apró tereken és közönséges gépjárművek közé szorulva fuldokoltak némán. A pici helyen rendezetlenül összetorlódó tengeri istennők tucatjainak látványa megdöbbentő volt, hatalmas krómpikkelyeik vadul tükrözték vissza a tűző nap sugarait, közben dühösen forgatták hatalmas szemüket. Én csak bután bámultam őket és hagytam, hogy a focacciából az alkaromra csordogáljon az olívaolaj.

Akkor elvesztem egy kicsit, de onnantól egyáltalán nem azonosítottam a DS-t az autókkal, eszembe se jutott, hogy lehet vezetni, sőt birtokolni is egyet, nem is tettem lépéseket ebbe az irányba. A 25 éves BX-ekkel szervezett találkozóra (erről később bővebben) odahívtak nekem egyet a szervezők, hagy örüljek. Nagyjából annyit aludtam előző nap, mint amikor a Volvómért mentünk. Keveset. Ez az izgalom a DS esetében teljesen indokolt, itt már egyszer megírtuk mit tett a világgal, ez itt egy blogbejegyzés arról, mit tett velem. Vigyázat, ez nem teszt.

A DS, aminek bemutattak, egy 95 lóerős, félautomata váltós restaurálás alatt álló DS20. 1985-ben, a Volgánál többre vágyó téeszelnök hozatta be az országba, azóta a harmadik tulajdonosánál van. Kék színe még jobban kiemeli a cápa-formát, de a DS minden szögből másik oldalon lapozza fel a Brehm lexikont. Az orra felülről egy elegánsabb harcsa két rövid bajusszal. A hátsó lökhárító lecsúszott krómszája egy pörölyfejű cápa fejének arányait idézi, a kasztni egy hosszúszárnyú bálna méretes, de elnyújtott teste. Autó nem nézhet így ki.

Jó húzás volt a hidropneumatikus rugózást egy halakkal közeli rokonságot mutató testben prezentálni. Tökéletes a harmónia, a DS nem gurul, úszik a gáz és folyadéktengeren. Ülések helyett puha fotelek fogadnak, az egyküllős kormány mellbevágó szupernormális inger, nem akarom soha többet elengedni. Szerencsére a műszerfal teljesen átlagosra sikerült, különben még most is ott ülnék.

A DS automata váltót kíván, de a félautomata is illik bele, automatikusan kuplungol, így nem sok munka van vele, csak a kormány mögé helyezett váltókart kell pöckölni. A könnyű (hidraulikus, naná) szervókormány és a légpárnákon suhanó test minden várakozást felülmúl. Az érdi út lágyan sodródó folyóvá változik, mi ezen lebegünk a körforgalom torkolatába, ahol Diósd felé egy határozott hullámot küldve, lendületesen visszafordulunk morgó bálnánkkal. A pedálerőt érzékelő fék-gombtól sokan óvtak, lesz bólogatás. Nem lett, jobban lehet adagolni, mint sok átkozott új autó kétállású pedálját.

A DS könnyű és finom, de nem idegenít el a vastól. Mintha kifordított vibrátorkesztyűvel dolgoznánk a motortérben. Fémeket fogdosunk, de egy kellemes közvetítőn keresztül. Kényeztető élményautó a javából, semmi fizikai erőszak, semmi kényelmetlenség, de nem elszigetel a tecnikától, ahogy egy Lexus, hanem pihe-puha, illatos takaróba csavarva bevon a motortérbe, hogy a részei lehessünk, ahogy erre senki más nem képes.

A negyvenedik szülinapomra már nem gondolkozom az ajándékon.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr100260560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutyavonat 2007.12.15. 09:40:35

vajon mire utalhat, hogy a művésznő ennyiszer "lekislányozza" magát? :)

DS imádó 2007.12.15. 09:44:11

Átérzem a vágyat! 15 éve vágyom rá én is! :-))

CSaB · http://bernhardt-fashion.hu/ 2007.12.15. 09:47:03

mikor megláttam ezt a f*st a főoldalon tudtam, hogy Péter Annás cikk :D

pszihó 2007.12.15. 09:54:43

Ds.

A citroén akkor kezdett bohóckodni a formákkal,és a cx volt az utolsó aminek igazi stílusa volt.Azóta olyan eröltetett a formaviláguk,mintha félnének az újabb ötletektől.Szeretnék meglepődni a formákon,de mostanában nem tudok.Régi sablonokat pufogtatnak.
Kár!

pszihó 2007.12.15. 10:00:31

Csab.

Nyominger reklámod a lényeg mi?

Megértem hogy nem értékelsz egy veteránt!

ommm 2007.12.15. 10:10:37

sok szerencsét Anna. át tudom érezni a dolgot.
ez már nem is autó. sosem volt az.

letscho 2007.12.15. 10:41:26

"Kedves" CSaB!
Azt hogy kiírta a cikket elég sok mindenből ki lehet deríteni. Pl. ODA VAN ÍRVA!
Te kis Sherlock Holmes!

Maad 2007.12.15. 10:49:36

Ommm jól írta, már megint. Ez MÁR nem autó.

Andris 2007.12.15. 10:54:19

Fantomas cool. DS gyönyörű. Anna jó cikket írt.

pszihó 2007.12.15. 10:58:54

Miért nem ot-s a rendszáma?

Minden sokkal olcsóbb lenne.Ahogy elnézem az állapotát,nem lenne gond a veteránvizsga.

Szabó Csaba 2007.12.15. 10:59:26

CSaB · bernhardt-fashion.hu/ 2007.12.15. 09:47:03
mikor megláttam ezt a f*st a főoldalon
tudtam, hogy Péter Annás cikk :D

Szervusz kiscsávó.... gondolom a németeknél kezdödik az autó s ottan végzödik igaz te kis szerencsétlen anyaszomórito??:)
Végülis nem is vártunk többet mint kommentár. Sajnálom hogy ennyire hatalmas intellektuális ember vagy,de attól eltekintöen az itennő legszebb s egyik legnagyobb alkotása volt a André Citróenéknek:)) Bár lehetséges hogy elfogult vagyok:))

Péter anna köszönjük ezt a cikket végre valaki aki fel figyelt az apró mégis ritka csodákra:)

Csaba

nyekk 2007.12.15. 11:10:28

Szép ez a kocsi. De azt jól pofán
vágnám egy serpenyővel, aki egy rendes
képet nem rakott be róla, hanem csak
ilyen sárhányó csücsköket, meg
hasonlókat

dansun 2007.12.15. 11:11:55

Hajrá Anna!
Pápán van valamilyen Citroen klub, ezt szoktam ott látni:
href.hu/x/46bb

immortalis 2007.12.15. 11:13:13

On: Az írás jó, Anna jó, a ds jó, a ds szép, a ds instant get. ( Mondjuk Anna is:))
Off: Helyesírás: \"odahívtak nekem egyet a szervezők, hagy örüljek.\"A \"hagy\" helyett \"hadd\" kellene, szerintem. De ez csak szőrszálhasogatás...

Taksoft 2007.12.15. 11:15:52

Azt hiszem, mindent leírtál, nincs mit hozzátenni. :-)

gyz 2007.12.15. 11:48:54

"Mintha kifordított vibrátorkesztyűvel dolgoznánk a motortérben. Fémeket fogdosunk, de egy kellemes közvetítőn keresztül."

hmm...

rio 2007.12.15. 11:49:01

vicces h egyeseket milyen mélyen bánt, hogy egy autósmagazinba puncisok is irnak. pedig-pedig. grat, anna, képanyag lehetne gazdagabb, cikk okés, imádatod osztom!

Pt 2007.12.15. 11:49:07

Igen, a CX volt az utolsó igazi citro. A C6 is arra hajaz, és sok év óta végre a dicső múlthoz méltó utód.

A DS egy álom.
A Traction meg még egy álom...

Bowrain 2007.12.15. 11:50:48

Szerelmes vagyok ebbe a kocsiba. Egy kocsi nő, Anna is nő, és még Anna is szerelmes beléjük. Ezért izgalmas, ha nő ír autókról.
A fiók csokszor elvesznek a hagyományos jellemzésmódok közöttés s gyorsulási adatok dákóznak.

Bowrain 2007.12.15. 11:52:10

bocsánat a félreírásokért, nem kellett volna az az utolsó rum tegnap este

Lally 2007.12.15. 11:52:58

B@sszameg...Fűtőszálas hátsó ablak,félautomata,valódi króm?

Jó is az a hidro rendszer, ha újszerű,és nem hanyagolják el. Nekem BX-em volt,kurvára elhanyagolva vettem,orrán-száján folyott a hidroolaj,de újonnan akármikor bevállalnék egyet.

CSaB · http://bernhardt-fashion.hu/ 2007.12.15. 11:57:20

na már bocsi, hogy odaírtam a linket, azt hittem, hogy arra van az a sor :)

a többivel kapcsolatban nem is írok semmit, felesleges..

pszihó 2007.12.15. 12:01:31

Csab.

Kár volt ennyit is!
Ha flémelsz legalább érdemlegesen!
Akkora nimand lehetsz mint a hsz-eid!

Squeky 2007.12.15. 12:07:20

van egy ien a szomszéd parkolóban, ott rohad már vagy egy éve...Kéne...

Rocko- 2007.12.15. 12:22:34

csókolom, hol van az innováció manapság, ami ebben a kocsiban van?

the_lonewolf · http://youaredamned.com 2007.12.15. 12:23:07

Az istennő tényleg egy instant get. Akinek nem tetszik az megállt a törzsfejlődés egészen alacsoby szintjén (egysejtűek, és szivacsok). A Citroen azóta sem tudott kijönni egy ilyen autóval, mert manapság már nem is lehet ilyen forradalmi kasztnival kijönni, mint annak idrjén a DS volt. Ha valaki most jönne ki hasonló kasztninal, azonnal UFÓ-nak néznék.

MCock 2007.12.15. 12:24:16

hagy? hadd? hagyd már :)

A környékünkön állt egy kombi DS egy időben. Az sem volt randa.

Nash vs. Keynes 2007.12.15. 12:31:40

zseniális autó. Én is csorgatom a nyálam utána.
(ps. a rendszáma HUY mondjuk olvassuk huj-nak, oroszul.. ;)

tincze 2007.12.15. 12:34:43

Camogli maga a Riviera, super.Ott aztán igazán elemében van a DS.Ezek az autók-meg a többi latin is- valahogy teljesen máshogy mutatnak, viselkednek ott.(biztos az a saját közegük)

Czigler Zsolt 2007.12.15. 12:41:05

Sok-sok képet legközelebb ,ha már a szöveg formákat dicsér...

somogg 2007.12.15. 12:42:08

Szia Csab,
miért nem húzol a kurva anyádba a szar reklámoddal?

heavy mental 2007.12.15. 12:45:54

na.
az 'Isten nagy én kicsi vagyok' egy rettentően szar film, vetekszik a 'nyomul a nyolcadik dimenzió'val. ettől függetlenül a poszt címe találó.

a francia autókat nem szeretem, bár vitathatatlanul kényelmesek, számomra a francia autó nem autó, eltekintve néhány kivételtől.

a DS nem autó hanem műalkotás.
1-2 régebbi amerikai autóval kapcsolatban gondolom csak ugyanezt (tehát hogy ÖSSZESSÉGÉBEN, technika-design-kivitelezés vonalon).

a vibrátorkesztyűn, és a vibrátorkesztyűs hasonlaton kiakadtam,
a) mert ilyen van
b) mert egy nő cikkében találkoztam vele
(mégha súgtak is neki esetleg)
c) mert lehet, hogy túl normális a szexuális életem... hehe. mik vannak...

a DS: kéne (x)
nem kéne ( )

csiky944 2007.12.15. 13:12:36

számomra a Déesse előbb Instant Get,mint az R8...

Falurossza 2007.12.15. 13:15:15

DS kéne ( )

Anna kéne (x)

Péter Anna 2007.12.15. 13:30:43

"De azt jól pofán
vágnám egy serpenyővel, aki egy rendes
képet nem rakott be róla, hanem csak
ilyen sárhányó csücsköket, meg
hasonlókat"

Megpróbálhatod, hol, mikor szeretnél találkozni?

salamas 2007.12.15. 13:35:54

Ds kéne ()
Anna kéne()
Anna a Ds hátsóülésén (x)

:D

Csiga 2007.12.15. 13:37:30

DS...nagyon kéne...:)
Esetleg egy SM...az is kéne...:)

Tommi 2007.12.15. 13:41:08

A DS a Cote d'Azur-re való...

A DS és Anna kéne (X)
Swift 1.0 és Répa Kata ( )

seagull 2007.12.15. 13:42:37

Anna és DS. tökéletes. A pofánvágónak meg üzenem, hogy én is ott leszek Annával, igaz, Anna?:))))

majkulnajt 2007.12.15. 13:46:30

CSaB....mekkora tahó állat vagy...ahelyett hogy tisztelnéd az olyan Nöt...aki szereti és becsben tartja az ilyen csodákat...ez nem f.s....rajongj csak a pillepalackból készült,6évre tervezett csodákért-amiket a formájuk miatt választanak meg"év autója" dijra...tudod-mikor nem voltál még---az autoipar maradandó dolgokat is alkotott..de TE csak egy bunkó soviniszta vagy....ami jó lett volna benned-az lecsorgott az Apád combján...kapd elö..a Liener-Autótipusokat..és T A N U L J !

amora 2007.12.15. 14:01:02

Péter Anna 2007.12.15. 13:30:43
Annácska, meglepő, hogy egy ilyen kommentre te így reagálsz, úgy látszik, tetszik az áldozat szerep, de szerintem jobb lett volna részedről egy link, ahol lehetne az autóról még több képet nézegetni. (merthát amire reagáltál, mégicsak azt mutatja, hogy másnak is tetszik a kocsi, NÉZEGETNÉ MÉG, vagy te vagy a lényeg, nem a DS??)Khmm..:D

GGG77 2007.12.15. 14:06:15

Ez az autó tényleg gyönyörű, az autóipar történetének egyik csúcsa. Mégse kéne, illetve, nagyon sokan előzik meg. Például az a nigériai rendszámú fecskefarkú Merci is...

Péter Anna 2007.12.15. 14:11:13

21 db kép van a galériában, az első képre kattintva lehet ezeket megtekinteni, gyanítom ez a feladat (meg sokminden más) okozza a problémát a pofozkodni vágyó szakasznak.

bervas · http://gt550.freeblog.hu 2007.12.15. 14:14:54

A Citroen utolsó normális saját típusa a CX volt. A cégre jellemző volt, hogy kifejlesztett egy tuti forradalmi kocsit, épp akkorra, mikor jött egy jó nagy gazdasági válság. És belebukott.

1918-ban már gyártották az első kocsit, ami az első szalagon gyártott európai autó volt.
Amikor a Traction Avant (11CV) kijött 1933 körül, pont akkor érte el a franciákat a világválság. André bácsi belebukott, megvette a céget a Michelin.

A Traction meglehetősen sikeres lett, '54-ig csinálták. 1946-ban jött ki a 2CV, ami szintén nagy siker lett, de csak mérsékelten zseniális kocsi. 1954-re lett félkész a DS, akkor mutatták be. Mikor az autókiállítás első pár órájában több ezren tették le az előleget és rendelték meg a kocsit, nem lehetett azt mondani, hogy még egy évet finomítani kell :-) A kocsi 1974-ben, a gyártás leállításakor még mindig korszerűnek volt mondható. Utána a 60-as években jött a Diane, az Ami 6, de egyik sem volt sikeres típus. Aztán csomó pénz belement az SM-be, a CX, a GS és a Wankel motor fejlesztésébe. Mire az SM pénzt kezdett volna fialni, jött az olajválság. A GS és a CX kijött, de a Michelin besokallt.

A Peugeot vette meg a súlyosan deficites gyárat. A Peugeot a francia Weiss Manfréd. Konzervatív magáncég, a kocsik is olyanok. Épp ezért sosem forradalmian innovatív, inkább visszafogott, egyszerű, megbízható. Azóta a Citroenek csak fékezett habzásúan avantgardak, alig maradt nyoma a szerethető debilségnek. Talán majd a C6...

amora 2007.12.15. 14:22:10

Anna, vannak dolgok, amiket szerintem nem fontos meghallani vagy komolyan venni(feltéve, ha a cikk kapcsán a DS a fontos). Éppen ezért lehet, hogy elsőre is a képekre vonatkozóan kellett volna reagálni. És tényleg szégyelje magát az, aki pofozkodni akar néhány kép miatt! muhaha

bervas · http://gt550.freeblog.hu 2007.12.15. 14:24:22

A műszerfal meg a kilincsek csak 72 után ilyen egyszerűek. Előtte a belsőhöz hasonló nyomógombos volt a külső kilincs és eszelős összevisszaság a műszerfal.

observer 2007.12.15. 14:28:06

Nem ehhez a cikkhez járna ki, de a szerző speciel nekem is nagyon bögyömben van. Egy DS ciknél nem lehet objektíven megnyilvánulni, ez érthető, és ezért a cikk bejövős. Ellenben a sok hülyeségét amit néhány korábbi cikkben leírt, nehéz megemészteni. Kicsit ugyanúgy ellenszenves, mint sok feminista ismerősöm. Úgy szabadulnak meg női erényeiktől, hogy a férfiektól csak a rosszat próblják felvenni. A cikkekre eddig jellemző volt az elnagyoltság, a túlzott érzelmek (és nem a Winkler-Karotta féle értelemben) és az objektivitás némi hiánya. Szal amúgy értek CSABbal, de ennél a cikknél nem zavar.

DS Fan 2007.12.15. 14:46:18

Ezen az oldalon van még pár kép és eladó autó is

www.la-deesse.hu

radiátor 2007.12.15. 14:50:15

Anácska!

Nem a képek számával van a gond, hanem azzal, hogy egy darab sincs közöttük amin az egész autót lehet látni! Én nem értem miért nem lehet az autót körbefényképezni a négy sarkától, és utánna a részletekben elmerülni! Amúgy jó a cikk, és a serpenyö mégiscsak túlzás. Én egy vibrátoroskesztyüs arcon legyintést javasolnék. :P

bervas 2007.12.15. 14:52:14

DS Fan, ne viccelj ezekkel az autóárakkal. Odakint a frankoknál 5-8e €-ért olyan pöpec DS-t kapsz, amivel lábon hazajössz, itthon meg átsuhansz az OT vizsgán.

rATdrAgOn 2007.12.15. 14:58:23

Hejho!

DS az instant get. :) Meg az osszes hidros citrom (kivetel S1-es C5). :)
Igazabol a Citrom mindig probalt egyedi lenni, altalaban az elso szeriaban sikerult is (pl. S1-es CX muszerfal es S1-es BX muszerfal igazi urhajohoz melto kinezetu :DDD). Altalaban S2-nel meg valtanak konzervativabb/atlagosabb dizajnra belul. :)

A nem hidrosakat is kedvelem, kiveve a kozelmult elbaltazott probalkozasait (AX, Xsara, Saxo), a kozos testvermodellekrol mar nem is beszelve. :D Igaz, azoknal is az az erdekes, hogy amin Chevron logo van, azok valamiert mindig kenyelmesebbek. :)

Na, en kerek elnezest! :)

Vaskalapos Zsurnaliszta 2007.12.15. 15:04:30


A DS fantasztikus és szép, a képek valóban nem az igaziak, így ha nem tudja valaki jól lefényképezni a járművet, kérjen meg egy profi fotóst! Anna cikkei mindig is az eröltetett autóbuziság és a női kivagyiság keverékeinek tűnnek nekem. A legnagyobb bajom mégis az velük hogy nincs Információtartalmuk! Szép dolog a lelkesedés de ez nem újságírás így maximum figyelemfelkeltő érdekesség!

Pofán vágni serpenyővel pedig azt kell aki mégegyszer használja azt hogy INSTANT GET!!!

AP (törölt) 2007.12.15. 15:10:42

ha nagyon minimális tempóval megpöccintettem a padkát a gumival, de semmi nyoma, akkor megúsztam ennyivel?
(elég magas az oldalfal úgyhogy remélem igen)

mugen 2007.12.15. 15:18:18

Utálom a mai francia autókat!
A DS nem mai gyermek és nem is tegnapi, a legszebb citroen ami valaha készült! Soha nem illett bele az utcaképbe, sem akkor amikor megjelent, sem most, de a jövőben is ujjal fognak mutogatni rá korosztálytól függetlenül. Egy olyan autó, ami azonnal nyomot hagy egy életre az emberekben, példa erre Anna is, vagy bármelyikünk!

Bevallom, magam is a szkeptikusok táborába tartoztam, ami Annát illeti, de jónéhány olyan írást hagyott már maga után, amitől meginogtam. Ez a cikk az, ami teljes mértékben meggyőzött arról, hogy Anna bizony jó irányba halad!

A DS-nek pontosan a képeken bemutatott részleteiben rejlik a legnagyobb varázsa, így részemről sokkal értékesebbek az ilyen fotók, mint amik a neten amúgy is tucatszámra megtalálhatóak a DS-ről!

mugen 2007.12.15. 15:22:24

Aki Répa Katát mégegyszer lefikázza mint NŐT (nem mint újságírót!) azt én vágom fejbe azzal a serpenyővel! ;)

AP (törölt) 2007.12.15. 15:27:00

Csak szerintem ronda és céltalanul nyakatekert ez az izé? :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.15. 15:35:08

az igazi freak-eknek pár igazán jó kép:

DS 21 IE Palm Beach Cabriolet

www.wunscholdtimer.de/index.php?id=singleview_de&type=1&uid=371&L=

még egy

www.wunscholdtimer.de/index.php?id=singleview_de&type=1&uid=367&L=

DS 21 Le Mans Coupe (Chapron)

www.wunscholdtimer.de/index.php?id=singleview_de&type=1&uid=368&L=

DS 19 Chapron Coupe

www.wunscholdtimer.de/index.php?id=singleview_de&type=1&uid=361&L=

ez annyira amorf ez a kocsi, hogy ez már nekem is kéne ((:

ja és persze mindez egy kereskedőnél, sajnos elég drágák, annyira hogy ki se írják az árukat (:

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.15. 15:43:46

nekem ez van:

www.wunscholdtimer.de/index.php?id=singleview_de&type=1&uid=374&L=

és ez azért szebb autó szerintem, legalábbis én nem tudok betelni a formájával (:

ha lecserélném, két dolog jöhetne szóba:

www.wunscholdtimer.de/index.php?id=singleview_de&type=1&uid=322&L=

vagy

www.wunscholdtimer.de/index.php?id=singleview_de&type=1&uid=378&L=

jó ez a kereskedés, mindenük megvan ami kell az embernek, kár hogy ilyen itthon nincs

ommm 2007.12.15. 15:47:31

a DS, csaskúgy, mint több legendás korabeli társa, egy olyan , mára sajnos letűnt idő, ikonja, amely számomra az autógyártás fénykora.
nem bántani, el kell ismerni, mert szép és filigrán és csodálatos.

ma ilyenek nincsenek.

banka 2007.12.15. 15:49:31

Elvonatkoztatva autós ujságírónőinktől,
és a kialakult parázs vitátol, szerintem igazán megható lett a cikk.
A kapcsolódó fotóanyag sem rossz, de tény, hogy néha tényleg nem látni a fától az erdőt.
Egyébként vásárolni ma már nem érdemes ds-t.
Ha citroent akarnék én egy elsőszériás cx-ben gondolkodnék. Azok még elérhetőek, mert csak az utobbi években indult meg felfelé az áruk. Soha nem érnek majd fel az istennő magaslatába, de a gyár utolsó igazi alkotásaként nem lesz rossz hosszútávu befektetés.

Laca 2007.12.15. 15:51:25

A képekről: Én, aki nem annyira ismerm az autót, csak kicsit érdekelnek a régi autók: Az itteni képek alapján, nem tudom hogy néz ki az autó oldalról és hátulról (sajnos nem tudom a hátuljáról a 2D-s képet magamban 3D-be konvertálni, ha csak nagyon kis részleteket látok). így egy laikus nem tudja eléggé értékelni az autót, és a részleteket, ha nem látja pontosan, hogy milyen összképet alkot. Utánanéztem, kerestem több képet, az autó nekem is kéne. :D

baird 2007.12.15. 16:03:44

autós téma! segítsetek. tud menni 1-esben 40-nel egy 1.0-es 3 hengeres legelső suzuki swift?
tompa.blog.hu/2007/12/10/soforok_2

Maad 2007.12.15. 16:12:06

Aki egy autóbuzi blogban adatokra, meg hasznavehetetlenül száraz információkra éhes, az lehet hogy egy csomó olyan dologra is vágyik, ami az öklözőzsír használatát indolkolja.

klarky 2007.12.15. 16:17:55

Örülök ennek a DS-nek, épp a napokban volt, hogy álmodtam vele (ezt itt meg is írtam 8-).

Nekem nagyon tetszik, ilyen nem volt és nem lesz még egy az autótörténelemben az biztos. Ma már nem mernek a gyártók ilyenekbe belevágni, a profit mindennél fontosabb. Mindíg elcsodálkozom azon, hogy a kiállításokra elvitt prototipusokból (amik amúgy még innovatívak is), micsoda tömegcuccok lesznek mire a kereskedésekbe kerülnek.

Amúgy a DS futóművét magyar fickó tervezte. Megcsinálta a terveket, a gyár elfogadta, de sajna nem azokat az anyagokat alkalmazták, amiket kért, mert szerintük az drága lett volna. Az eredmény: rengeteg reklamáció, az autóból orrán száján folyt az olaj. Hálából a tervezőt kirugták. Később azonban önvizsgálatot tartottak citroenék és miuátán rájötek, hogy nem a tervekkel volt a hiba, hanem a megvalósítással hazánk fiát rehabilitálták és visszakönyörögték. Csak, hogy ez a csoda se legyen magyar szál nélkül.

csisz 2007.12.15. 16:23:19

Király!
Meggyőző, kedves igaz!

Agent Cooper 2007.12.15. 16:23:26

Ez végre tényleg egy olyan autó, ami az autótörténelem része, szemben pl. a Jockey-Mercivel:)

Viszont a Citroen soha többé nem fog ilyen autót készíteni, nem céljuk már az őszinte innovativitás. Az egész PSA csak "marketing-márkákat" gyárt. Ami azt jelenti, hogy először kitalálnak egy színes-szagos kiaknázatlan piaci szegmenst, és ehhez gyártanak autót, nem pedig fordítva: először gyártanának jó és innovatív autókat, és azokat próbálnák meg jó marketinggel eladni. Ilyen a Citroen már sohasem lesz.

heavy mental 2007.12.15. 16:27:18

AP:
lehet, hogy nem vagy egyedül a véleményeddel, de nekem olyannak tűntök, mint akit elraboltak az ufók.
kevesen vagytok, és alig hisszük el amit mondtok...
:))))

ommm:
felháborítóan tökéletesen tudod kifejezni a valóságot...

bervas 2007.12.15. 16:32:56

Klarky:
A futómű tervezője, Paul Mages neve elég franciának tűnik :-)

Bx 16TRS 2007.12.15. 16:43:38

Kezdetekkor tényleg sok gond volt a hidraulikafolyadékkal, ugyanis mindent megevett. Az igazi megoldást az LHS, majd az LHM jelentette. LHM ugyanis nem bántja se a gumi-, se a fémalkatrészeket.

A magyar paraszt persze beletölt mindent amit talál, például ATF (automataváltó olajat) aztán meg csodálkozik, hogy idő elött elöregszenek a csövek, és döl mindenhonnan a lötty.
Azt sem szokták tudni, hogy 60 ezer km-enként vagy 2 évente illik lecserélni a hidraulikaolajat. Ha ezt mindig megtették volna a Citroëneken, akkor nem igazán hallanánk hidrós bajokról. Ez egy plusz dolog az autóban, amire figyelni kell!

indep 2007.12.15. 17:03:10

amúgy meg a sok paraszt serpenyősnek meg kiemelnék egy mondatot: "Vigyázat, ez nem teszt." Szerintem Anna egyre jobb lesz, hajrá :)

peti.0 2007.12.15. 17:15:29

Szerintem már bekéne zúzni ez az öreg szart!

Papi 2007.12.15. 17:16:12

Azért az egy színvonal, hogy egy autós újságírónak új a Citroen DS. Mintha a szakácsnak iemeretlen lenne a fakanál.

Tie 2007.12.15. 17:17:21

Na de Annával találkozni csak ennyi? :-DDD
Kicsit több elérhetetlenséget - ha úgy tetszik, párhuzamot a Déesse-szel. :)

Ja, és ne felejtsük, a pofon nem más, mint egy elhadart simogatás. :)

klarky 2007.12.15. 17:18:09

bervas: Érdekes amit írsz, és valóban az ő neve van megemlítve a legtöbb helyen. Ugyanakkor én egyszer saját szememmel láttam egy filmet a tv-ben erről valamelyik ismeretterjesztő csatornán, ahol mondták ezt a magyar dolgot. Az nem lehet, hogy egy team csinálta aminek a vezetője volt ez a Paul nevezetű fickó, és annak tagja volt egy magyar mérnök is???

Vesszek meg, nem fogok tudni aludni. Isten bizony láttam!!! Nem mondanám csak úgy...

klarky 2007.12.15. 17:21:41

Az indep által linkelt hirdetés harmadik képén is ott áll a háttérben a DS 8-)))

danken 2007.12.15. 17:24:23

Cikkel nincs semmi gond, szubjektív véleményt ír le, nem teszt, de az autó szerintem ronda

valencio 2007.12.15. 17:25:43

azért '85-ben a DS már nem volt nagy szám.Bécsben 5-20 000 Schilling között mozgott.A vámja meg a svájci AutoRevue katalogus alapján az új ár 50%-a volt.Akkoriban egy M24-es Vologyka sokkal jobb vétel volt.sok itt az urban legend.

kuksi 2007.12.15. 17:31:07

peti.O
Téged kéne bezuzni bazz....miért nem lehet kulturáltan kifejteni ha valakinek nem tetszik?

gyebe 2007.12.15. 17:31:24

A DS-en azért nincs (még) OT-s rendszám, mert a képek készítése előtt öt nappal volt veterán minősítő vizsgán (sikerrel !) és még nem volt idő elmenni az OT-s rendszámért.
Annának gratulálok az anyaghoz. Férfiasan szakszerű, ugyanakkor nőiesen lírai hangvételü. Ha nem egy ilyen szép fiatal hölgyről lenne szó, azt mondanám, hogy \\\\\\\"jó mulatság, férfimunka volt\\\\\\\".
Köszönöm.

alexei 2007.12.15. 17:39:04

Kuksi ez jó volt! :) bár szerintem csak szimpla provokáció

cw.cam/s 2007.12.15. 18:03:12

hello anna' 'gratulalunk a 'ds'-z,a cikkhez es a nagyon jo kepekhez-itt pont a reszletekben van a lenyeg..-.' a 'negativ'velemenyezok termeszetesen nem tudjak mirol irnak.. udv.,;laszlo

Tie 2007.12.15. 18:03:46

Egyvalamit azért nem kéne szem elől téveszteni. Anna eredeti vonala, ha jól sejtem, némileg közelebb áll a művészetekhez. Nem csoda, ha nem "hétköznapi" módon kattog a zagya, és nem olyan asszociációk mentén halad, mint jóskapista.

Van az a mondás, hogy attól, hogy nem értenek meg, még nem vagy művész. Anna viszont az. Naná, hogy kicsit használni kell a fejeket a megértéséhez. :)

Farkas 2007.12.15. 18:05:30

Többen írták, hogy ez nem autó.
Pedig az. Erre akkor jöttem rá, amikor sokadszorra láttam egy fekete OT- s rendszámút a városban közlekedni.

gaga · http://eskuvoids.googlepages.com/home 2007.12.15. 18:13:01

Bervas! A pöpec DS kicsit más sávban mozog, a 8000 EU-os kocsival haza fogsz jönni, de nemigen suhansz át az OT-n. Bár lehetnek alkalmi vételek, de az átlag kicsit más..és bár ránézésre elég egyformák, nem minden ds DS. Létezett az ID, ami a DS egyszerűbb kivitele, a kínálat jelentős részét ID-k alkotják, főleg a 10000 EU alatti tartományban.

Desert 2007.12.15. 18:19:59

aki annácskától mint nő hanyattesik az azért nem egyszerű izlésre vall... :))

A post az hozta a szokásos formát, nulla infotartalom, erőltetett stilus. Valaki meg szakszerűnek nevezi, LOL :)))
A képek azok viszont tényleg no comment kategória, biztos leesne a gyűrű az újjáról, ha belátná, hogy nulla affinitása van ehhez és meg kéne kérni valami hozzáértőt, hogy segitsen...

A DS az meg inkább érdekes mint szép vagy éppen használható. Pár évtizeddel ezelőtt még valóban mutatott újat, ma már azért inkább mosolyogtató technika.

pébé 2007.12.15. 18:21:48

Hölgyek, urak,

lehet fikázni, lehet isteníteni, ki hogyan érez az autóval kapcsolatban, DE: amit mifelénk sötét ötvenes éveknek hívtak, az a világ boldogabbik felében a DS, a Mini, a Merci 300SL (gy.k.: a szárnyasajtós), a BMW 507, a Chevro Corvette színrelépésének ideje volt! Ha ezt akkor átélhettük volna, valószínűleg másképpen éreznénk ezekkel a csodákkal kapcsolatban... Akinek meg az újkori techno-gagyik tetszenek, hááát, neki legyen mondva...

csiky944 2007.12.15. 18:23:54

áááá f.szom kivan,már átlényegültem az olasz autók imádatára,erre most jött a DS,és megint ellenállhatatlan vágy fogott el egy bonyolult-értelmetlen luxuskényelmű francia iparművészeti darab iránt :)

Péter Anna 2007.12.15. 18:32:47

"aki annácskától mint nő hanyattesik az azért nem egyszerű izlésre vall... :))"

Ez így van jól, egy faék nem tud sokáig lekötni.

rognork 2007.12.15. 18:48:58

köcsögök ha info kell, vegyétek meg a veterán autó és motor ide vonatkozó számát, aztán toljátok fel vastagbélig. esetleg ajánlom a kevéssé ismert wikipediát.
b+.

gyuszi bácsi neked télleg ilyen mercid van? beszarok.

csiky944 2007.12.15. 19:12:36

Anna látom te többször válaszolsz a kritikákra :)

ottopappa 2007.12.15. 19:15:02

Szép autó, és mint alegtöbb Citromnak, ennek is van stílusa. Persze ezek az öregek messze jobb minőségűek voltak, mint az újak.
Péter Anna drága meg ismét hozta a formáját, hogy nem bírt egy szép egész alakos fotót készíteni a gépről. Nem baj, azért szeretjük...

Desert 2007.12.15. 19:52:29

"egy faék nem tud sokáig lekötni."

nem biztos hogy megértetted a lényeget, de nem baj, majd legközelebb majd egyszerűbben fogalmazok, hogy mindenki megértse. :))

bervas 2007.12.15. 19:52:57

Anna drága, fel se vegye az írásos személyeskedést.

Csipkelődni élőben kell, amikor szépen látszik a hölgy szikrázó szeme, meg ahogy kihúzza magát... :-)

bervas 2007.12.15. 19:59:14

gaga:
Nézegesd a hirdetéseket és örülj. Van 8e € alatt jó állapotú.

gazoline.net/annonceshttp://gazoline.net/annonces/paweb.php?deb=130&cat=va

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.15. 20:08:10

télleg ilyen van, csak nem ennyire szép állapotban

ráadásul azt is egy téeszelnök vette 1967-ben egy gyári mérnöktől egy évesen, azóta magyarországon fut (:

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.15. 20:09:32

azaz most nem fut sehova, várja az újjáéesztést (:

hotrod lesz belőle (: sokak örömére (:

Gomulka Béla · http://Gomesz 2007.12.15. 20:19:31

1. A Citroen ma is gyárt szép autókat, nézzétek csak meg ahogy a négyajtós c4 hátsó-oldalsó ablak-háromszo''ge csatlakozik az o''vvonalhoz. Meg a forma általában. Egyébként nem értem, miért nem kezdik el megint gyártani a DS-t. Egy kis gyu''ro''do''zóna itt, egy kis hdi amott, és hadd menjen.
2. Itt van egy autós lap, egy írás egy Citroenro''l, és demeglátogatnámannácska meg pofánváglak lesz belo''le. A múltkori Mercedesbo''l négerezés/cigányozás lett. Kérdés: ugyanaz a néhány ember teszi a to''e telheto'' legjobbat, vagy ilyenek vagyunk?

Nem vagyok fideszes 2007.12.15. 20:23:25

A DS királyság, a cikk jó, Anna stílusa meg amúgy is bejön. Nem az a fantáziátlan nyávogógép, mint Répa Kata.

Amit viszont nem értek, hogy mit pattognak egyesek, mert nincs egészalakos fotó a gépről (írta is valaki, hogy egyben nem tudja elképzelni a részletek alapján, röhej). B*sszátok +, a google-ról, mint olyanról nem hallotatok még???

gaga · http://eskuvoids.googlepages.com/home 2007.12.15. 20:45:37

bervas: Nézegettem már jó sok hirdetést, meg láttam egynéhány DS-t is, de amelyik nics felújítva, az 99%, hogy erősen korrodált, amit meg tisztességgel megcsináltak, hát az már nemigen fér be a 8000 EUR-ba. Amúgy fényképen minden autó jobban néz ki mint a valóságban. A DS meg rafinált, elsőre egész jónak tűnik, de csak szedd szét, aztán nézel nagyot... Nézd csak: picasaweb.google.hu/szlivkag/DS23IeBW De végül is mindegy, aki DS-re vágyik, majd beszerzi a neki leginkább jó vételnek számító darabot. MIndenesetre észnél kell lenni, van néhány hozzáértő ember, érdemes előzetesen meghallgatni őket.

Taksoft 2007.12.15. 20:50:38

Azért nincsenek teljes képek, mert körbeállták a BX-ek, így is belelógnak a képekbe. Elég rosszak voltak a fények is, egy ilyen autóhoz nem a fedett, borús ég, hanem a napsütés és vidám háttér való, azt nehéz lett volna megvalósítani.
Annát meg nem kellene ócsárolni, szerintem igazi autóbuzi, és csak az írjon róla rosszat, aki látta már, beszélt vele élőben. Azt hiszem jól meghatározta sokunk érzéseit, érzelmeit a DS-el kapcsolatban, persze van akinek nem tetszik. Még szerencse, mindenkinek nem is lehet DS-e.

bervas 2007.12.15. 20:52:56

Szép munka. Le a kalappal. Ha jól láttam, a kasznielemek jól voltak, csak a váz volt elporladva itt-ott :-)

heavy mental 2007.12.15. 21:10:50

"Csipkelődni élőben kell, amikor szépen látszik a hölgy szikrázó szeme, meg ahogy kihúzza magát... :-)"

a női nem értő rajongója...
[ebből a szempontból (is) alapmű az "egy asszony illata". ismered bervas?]

gaga · http://eskuvoids.googlepages.com/home 2007.12.15. 21:12:23

Porladt ez becsülettel... A galériákban fenn van a fellelési állapot is, azokat a fotókat az előző tulajok küldték, tök korrektek voltak, nem fényezték a dolgokat. De mikor megnézték a szétkapott autót, ők is csak ámultak...

Stock 2007.12.15. 21:20:30

Nekem a legnagyobb problémám az volna, hogy ez az oldal ugye arra szolgálna, hogy látogatottságot generáljon, mait csak úgy lehet elérni, ha kiszolgáljuk az emberek elvárásait, főleg ha ebből még meg is akarunk élni!! Azzal viszont hogy a kisasszony nem viseli el legalább az építőjellegű kritikát, azzal csakis magáról állít ki bizonyítványt.. Mert ugye, ha van 1-2 kritikus hozzászólás, az egy dolog, de ha a többségnem nem jön be (ráadásul rendszeresen) az talán már jelent valamit....... mert önmagunknak mások számára értékelhetetlenül művészkedni, ahoz valljuk meg őszintén nem sok ész/tehetség/energia kell!

rognork 2007.12.15. 21:54:18

gyuszi bácsi tegyél mán fel képet. nehogy hotrodot csinálj. ezzel krúzolni kell.

sracc 2007.12.15. 22:16:42

Az a szar a cikkben, hogy semmi információ tartalma nincs. Sósvízi állatok hasonlatai oszt kész. Erre felesleges helyet adni. Talán kitalálhatttátok, hogy én írok különbet egy tesco-s kék felmosóvödörről is...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.15. 22:19:15

csak papír alapú képem van a kocsiról, mert amikor vettem még nem találták ki a digitális fényképezőt, és azóta el van dugva egy vidéki garázsban és nem lehet fényképezni

szkennerem meg nincs

különben azon a héten vettem mikor a taxisblokád volt és nem is tudtam emiatt hazahozni

azóta utálom a taxisokat (:

ha nem hotrod lesz, akkor rat rod (: mint pl ez:

www.hotrodhappenings.com/ShowTell-Brads30FordRatRod-003.JPG

bervas 2007.12.15. 22:24:30

Stock:
Bármilyen hozzászólás, de még egy egyszerű idekattintás is nézettséget generál. Nem kell semmit kiszolgálni, csupán elérni, hogy minél több ember nézzen ide. A kiinduló írás tartalma ebből a szempontból másodlagos. Elég pl. egy csinos női poci + egy Renault emblémás bugyi, ahogy nemrég volt. Még szöveg sem kell hozzá, azt megírják a hozzászólók, és megvanaz öngerjesztő folyamat.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.15. 22:31:23

vagy ez? a benne lévő schubeck 904-es motor tetszene is (14,9 literes, 1300 LE és 2200 Nm) ...

elég jól megcsinálva, érdemes megnézni (:

images.rodandcustommagazine.com/eventcoverage/0701rc_ambr_z_15.jpg

images.rodandcustommagazine.com/eventcoverage/0701rc_ambr_z_17.jpg

itt az egész galéria, van sok szép bringa:

www.rodandcustommagazine.com/eventcoverage/0701rc_grand_national_roadster_show_saturday/photos_2.html

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.15. 22:45:57

ezt a videot ha megnézitek, se DS-t, de murcielagot nem akartok majd, csak ilyet (teljes hangerőt javaslok)

www.youtube.com/watch?v=2Omj6zxtIB0

www.youtube.com/watch?v=mVlov_t4fjg&feature=related

hórihorgas 2007.12.15. 22:57:25

A DS úgy ahogy van ronda!
Valakinek bejön, de leginkább taszítja az embereket. Elvetemült franciaimádat kell ahhoz hogy valaki közelébe is menjen. Innováció? Technika? Kit érdekel?Az évszázad tele volt innovációval, minden autógyár tudott mutatni valamit.
De a lényeg, túl azon hogy furcsán néz ki ronda. Leginkább a Fantomasban szórakoztatott a kihajtható szárnyaival :)))
Szánalmas!!!

gaga · http://eskuvoids.googlepages.com/home 2007.12.15. 23:31:52

hórihorgas: Leginkább taszítja az embereket? Mire alapozod ezt a véleményedet? TAPASZTALATAIM szerint az emberek szép autónak tartják, csodálják. Persze lehet, hogy vannak, akik hasonló ízléssel bírnak veled, de ízlésről nem nagyon érdemes vitatkozni. Vagy ha leparkolsz a nyilván általad gyönyörűnek tartod autóddal, akkor jellemzően körbeállják, fényképezik, kérdésekkel árasztanak el vele kapcsolatban? Vagy az ilyen reakciót csak a taszító autók váltják ki az emberekből?

cab 2007.12.15. 23:54:46

Ezt a DS-t én is kipróbálnám, persze Annával a hátsó ülésen!Azért elszomorító, hogy mennyi idióta van aki nem is ismeri az igazán jó autókat, csak max. pár germán gépet és kész.ez az ami jelenleg is jellemző a honi autópiacunkra is.Egyébként érdemes ellátogatni a Lancia Thema 8.32-es blog bejegyzésre, ott is volt egy pár nyomott, aki oszatni próbálta az észt!Sajnos egy Magyarország!!!

Petrisz 2007.12.15. 23:57:25

Ha nem bántana a károsanyag kibocsátás és hasonlók, meg a felesleges autótartás, akkor vennék, és ilyet. Bár nem hiszem, hogy kéket. Én egy krémszínűbe szerettem bele anno.

Yogi 2007.12.16. 01:05:11

pébé: errefelé az 50-es években volt a Tatra 603. Jó, azt elég kevesen élhették át...

csiky944: ezt a francia iparművészeti darabot történetesen egy olasz férfi tervezte (mármint a külsejét).

Kula bácsi 2007.12.16. 02:43:03

hórihorgas te faszszopó köcsög! Anyád a ronda!

pwkey 2007.12.16. 06:05:24

A cikk nekem kicsit semleges, az Autó viszont tetszik.
Ami viszont taszít, az a sok bunkó aki a legkevesebb tiszteletet is nélkülözve Qrwa anyázik a másikra. Pedig lehet hogy egy autóstalin egymásra kacsintanának egy jobb verda láttán. Úgy látszik így ismeretlenűl nincsenek gátlások...

hórihorgas 2007.12.16. 09:18:58

Savanyú a szőlő?
Olyan nehéz belátni ha valami nem sikeres az maga a bukás? (Kivételek mindig lesznek)
Az alkalmazott ürtechnika sose lépett ki a Citroen kapuin túlra, az önimádó franciákon kivül senki sem értékelte a DS-t igazán.
Jó példa volt a Tatra is. Nem hasonlított az sem autóra, max a csehszlovákok büszkeségét építgette.
Ma már mindenki veteránként nézi őket, én bizony láttam párat utcán is DS-t ahhoz hogy eldöntsem szép-e vagy nem.

kuksi 2007.12.16. 09:37:45

valoszinű hogy a nem sikeres autot 20 évig gyártják nemigaz?:)

Szőr 2007.12.16. 10:07:15

B*zzd meg,Gyuszi bácsi,télleg akarok egy olyat...:)))De csak az elsőt.Bár szépen fütyül a turbó a 2es számú versenyzőben,de dízel nem való ilyen verdába.Legalábbis szerintem.

csiky944 2007.12.16. 10:23:16

Na igen Yogi,de a kretén megoldások azok a franciaságot jellemzik,na de nem baj,ettől különleges és ettől imádjuk

Az azonban tény,h Ausztriában egy áruház parkolójába a GT3-as Porkék meg M-es Bömbik és egyéb hasonló autók közé megérkezett egy DS(egy idős ösztrák házasoárral).Ezek után érdekes módon minden arrafelé járó megnézte,fényképezték és a lényeg h megmosolyogták....

rATdrAgOn 2007.12.16. 10:53:20

Kedves Hórihorgas!

Látni lehet, hogy láttál már pár istennőt, de ez kevés, hogy objektív ítéletet mondjál róla. Tessék ki is próbálni egyet, akár utasként, de igazából vezetni kell egyszer egyet. Utána rájössz, hogy miről is van itt nagyban szó.
Viszont, ha mégsem tudnál DS-t kipróbálni, ajánlom az istennő bármelyik leszármazottját, azok is megvillantják, hogy mit is tud az öreg hölgy. :)

(Igen, minden hidrós citrom _NŐ_. Tapasztalatból mondom :D).

heavy mental 2007.12.16. 11:18:10

remélem Anna mikor olvassa a kommenteket szénné röhögi magát.
ilyen f*szkalapokat mint mi vagyunk...
megy a köpködés, az anyázás, ha az én cikkem váltana ki ilyen viharokat, biztos, hogy könnyesre röhögném magam. pláne, ha ez még a személyemnek is szólna, írnék mégtöbbet, hogy mégtöbbet röhöghessek...
érzi valaki rajtam kívül a nevetségességet?

Ibn al-Haiszam 2007.12.16. 11:56:18

Régebben a Vámház krt.-on (nem a 9 sz. előtt) szokott állni egy fekete DS, gyönyörő állapotban. Mindíg elidőztem előtte, annyira szép az az autó...

Fanoknak pár SM kép:
www.kroy.hu/gallery2/main.php?g2_itemId=2643
Balga módon nem vittem pótakkut, elnézést a z itt-ott homályos képekért.

TeeJay 2007.12.16. 12:22:01

Cimbi a 19-esre esküszik, az sem éppen csúnya. Nekem a 21 Convertible az autóépítés ne továbbja.

keljfeljancsi 2007.12.16. 13:36:59

Hello!

Gondolom, hogy "nem teszt", az olyan csökkent gondolkodásúaknak van kiemelve, mint én is vagyok, akik egyszer elolvasva a cikket nem jönnek rá erre. Kétszer elolvasva már magamtól is tudtam volna.
Az írás terjedelme alapossága nem elég ehhez. Valószínűleg egy a típus iránt rajongó hölgy firkálgatott. Merthogy szerintem még ennek bizonyítása sem sikerült teljesen. Néhol még a komolysághoz is kétség fér néha a cikk során. Álmodozásból viszont jó sok van. Ami nem baj egyáltalán, ha ennek közlése volt a cél. Pl. a saját születésnapjára senkinek nem okoz gondot kívánni bármit is. Csak egy kis ész kell hozzá. Néhány cikket elolvasva a szerző hölgytől, gondolom kislánykorában sem volt ezzel probléma.

Egyébként meg szerintem belleillik a nagy Totalcar-os masszába.

Legjobbakat.

pébé 2007.12.16. 14:22:05

Yogi,

valóban volt Tatra 603, de csak formájában volt új, műszakilag a Ledvinka által a 30-as években megalkotott 87-es szériára épült; kétségtelenül voltak a pangás évtizedeiben is figyelemre méltó autók a keleti blokkon belül (Melkus-Wartburg, Skoda 130 RS, Lada VFTS, aztán kimúlt a rendszer), de én azért továbbra is úgy érzem, hogy lemaradtunk néhány dologról. Ja, és el ne felejtsem megemlíteni: a FIAT 500 (a régi!) is a korábbi kommentben említett időszakban lépett színre, most meg, 50 év után, új tartalommal újból kihozták a retro-láz jegyében, szóval, ami jó, az jó...

Alf (törölt) 2007.12.16. 15:57:24

hórihorgas ugyanúgy elmondhatja a véleményét, nem kell anyázni.
Az, hogy a Citroen DS nyerte el a huszadik század legjobb formaterve díjat, valamint a z évszázad autói között a 3. díjat nyerte el, az némileg ellentmond állításainak, dehát ízlések és pofonok....

én mellesleg erre az autóra gyűjtöm a pénzt : )

von staufen 2007.12.16. 16:13:02

Gyuszi Fater. Több mint 45 éve lyukas a v@lvg@m, de ilyen trágya járművet még nem láttam, mint amit belinkeltál ide!!!www.hotrodhappenings.com/ShowTell-Brads30FordRatRod-003.JPG

mayree 2007.12.16. 16:50:06

Nő létére lég nehéz lehetett az "akkor elvesztem" szöveget a porba hugyozni. Gratula :)

gyebe 2007.12.16. 17:52:42

\"A DS ugy ahogy van, ronda\". Elfelejtetted hozzátenni, hogy \"szerintem\". Ilyen kijelentést olyan emberek tesznek, akik gyerekkorukban a szüleiktől rendszeresen 2-3 számmal nagyobb mellényt kapnak, aztán úgy megszokják, hogy felnőtt korukban is ápolják ezt a családi hagyományt.
Egyébként tudod-e, hogy 55-ben a párizsi Szalonban, amikor a DS-t bemutatták, olyan érdeklődés övezte a DS-t, amilyen sem előtte, sem azóta nem fordult elő. Aznap több mint 700 megrendelést vettek fel és négy nap alatt 12 ezret.Ezt a rekordot sem a germán merevvasak, sem más járgányok nem múlták felül azóta sem.
Még egy adalék a Citroenhez, az Évszázad Autója pályázaton az első 10 között 3 Citroen volt.Ezt sem hozta egyetlen autógyár sem, csak az általad oly megvetett Citroen.Lehet hogy ezek az emberek,akik így döntöttek 55-ben is és 98-ban is mind hülyék voltak ? Nem gondolod hogy te mész szembe az autópályán a többi autóval ?

tompa 2007.12.16. 18:10:04

Van valami igaza azoknak, akik a cikk és a fotók minőségét kifogásolják. Nehéz a műfaji besorolása és a célközönség meghatározása. Hogy nem teszt, az biztos, de ez a "pihe-puha" feminin stílus egy autós cikkben nekem kifejezetten hányingerkeltő. Aki ráklikkel, az autóra kíváncsi, de egy korrekt, szakmailag kompetens és objektív cikk helyett egy velvetbe vagy kiskegyedbe való bárgyú ömlengést kap. Szerintem a hölgynek kellene egy külön totalcarvelvet rovat, ahova csak ő ír, és akkor mindenki tudja, aki oda klikkel, hogy mire számíthat.

Hogy miért akarják sokan a hátsó ülésre tenni a szerzőt, szintén rejtély, én egy képet láttam róla egy korábbi cikkben, az alapján legfeljebb csak fizető utasnak venném fel. De annak is csak akkor, ha nem beszél útközben, mert sajátos stílusa nem mindenki számára befogadható.

kkn 2007.12.16. 18:38:43

Az ízléseken elég felesleges vitakozni. Viszont, ha valamely elismert tudományos fórumon van egy szabatos meghatározás a

BLOG

szóra, fel kellene rakni a fejlécbe, hogy tudják az emberek, mit is olvasnak itt. Hiszen minden napló személyes jellegű. Lehet ellenvéleményt kifejteni, de az ízlést nehéz megváltoztatni.

Dövan 2007.12.16. 18:41:11

Keziccsókolom! Hol lesz a pofozkodás?

Soviniszta 2007.12.16. 18:46:46

Menj el spermabankba, aztán szülni. Adj egy esélyt a totalcarnak! Légyszíves!

kuksi 2007.12.16. 19:50:29

tompa:megértem miért ezt a nevet választottad.....hogy tehetsz emberről olyan kijelentést addig amig egy szot sem beszéltél vele,és nem is láttad?tényleg tompa paraszt vagy!!!!!!!!

heavy mental 2007.12.16. 19:54:10

Soviniszta:
hihihihihi......
statisztamasinisztasovinistakálvinista...
nevetséges...

alvó szegek a jéghideg homokban
plakátmagányban ázó éjjelek
égvehagytad a folyosón a villanyt
ma ontják véremet

és, ha lukas!?
és, ha úgy ír!?
és, ha neked nem tetszik!?
NE LEGYÉL MÁ' FASZKALAP!!!

ottopappa 2007.12.16. 20:09:34

Nem csúnya ez a Citroen, de ha már régebbi verdák, nekem ezektől indul be a nyálelválasztásom... Naggyonnaggyon!!!!!

jaguar.fiboy.com/images/HJK_-_meeting_with_Jaguar_Saloon_cars.jpg

merci_fun 2007.12.16. 20:26:13

Sziasztok!

Örülök, hogy újra látok cikket a DS-ről, ami számomra tényleg egy csoda.
Amugy a Citroenről anniyt szerintem a BX volt az utolsó tisztességes példánya. Nekem volt 2 hidroprenumatikus autóm, és elég kellemes élményeim maradtak róla fenn.
Jelenleg egy 190 (2.5 td) mercim van, de ez nem változtat azon, hogy nagyon szeretem a hidrós Citroeneket is.
Tartanék DS-t másod, inkább harmad autóként, de a kedvenc listán a DS-t lehet egy állólámpás merci megelőzné....

Tie 2007.12.16. 21:10:37

Ez a minden hidrós Citroen NŐ ez azé' necces.

Haverom ütött-kopott, 380ezret futott 2.1-es szívódízel (csattog, csühög mint a veszedelem) XM-jét három másodperc múlva elkereszteltem Csótánynak. :)

De azért szeretjük őt is. :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2007.12.16. 21:21:19

Tompa,
Annácska egy rovat maga. Másságrovat, és a másságot ugye elfogadjuk. Eleinte engem is a ragya vert to''le (a Három ku''lo''nbo''zo'' no'' három ku''lo''nbo''zo'' autót vezet címu'' alkotás maga volt a rettenet), de elmúlt. Anyám ékszertekno''s-elmélete jut eszembe, hogy tudniillik azért tart az ember tekno''st, hogy mindíg lehessen valakinél okosabbnak érezni magunkat. Igen, nem tudja a no'' hogy melyik alvázszámhoz milyen kilincs járt, viszont érzelembo''l egész jól teljesít. Ez is szaktudás, az o''vé, csak másmilyen.
(Nem mindenki választ autót hideg, racionális alapon. ((Én igen; legyen másnak szívdobogtató autója, én meg majd nézem. Múzeumba el-elmegy az ember, de nekem például nem kéne az Egri no''k a nappali falára.))
Azért a Tatra kéne. Jóformán bármelyik, de a Hanzelka és Zikmund féle a legjobban.

rATdrAgOn 2007.12.16. 21:46:09

Tie, erre akkor jössz rá, ha birtokolsz egyet. :)
Az én nagykorú, ütött-kopott, csörgö fapados BX-em is asszonyból van. :)
Tudnek mesélni, hogy milyen amikor nekiáll hisztériázni, majd abbahagyja. :)
Néha bemutat fatálisnak látszó hibákat, majd ezek elmúlnak maguktól. Becsületére legyen mondva, soha, sehol nem hagyott ott, maximum nem volt kedve elindulni hazulról. Fél órával később már volt, pedig igazából nem nyúltam semmihez sem. :)
Hozzáteszem, hogy igazából a "tipikus" hibáit még nem produkálta, tehát a hidraulika totál rendben van, elektromosan mindene - az a kevés - működik, kivéve a motort, amit valszeg előttem párszor megfőztek, sőt, amikor hozzámkerült, olajcserénél kiderült, hogy isten tudja mióta nem kapott friss olajat, csak töltöttek rá.... most zajlik a nagygenerál, de remélem jövőre hazavihetem a vénlányt. :) Szeretnék róla egy fotót csinálni, ahogy áll a gyár előtt, ahol született :)

Grigorij 2007.12.16. 22:44:40

Először és utoljára...
Szóval régebben rendszeres olvasója voltam a Totalcar-nak, de amióta PA és CsZs rendszeres szerzővé vált - elpártoltam! (most is csak a DS csalt ide!)
CsZs-t azóta tartom hiteltelennek, amikor, talán 97-ben, még az MotorPressénél egy Polo/Punto/mittudoménvalamifrancia tesztben szándékosan hibásan rossz eredmény hozott ki, hogy a Polo nyerhessen! (a pontszámot úgy hozta ki, hogy a Polonál az alapmodell árával számolt, míg a tesztben egy két árkategóriával bővebb példány próbált... A másikaknál meg a valódi, drágább árral...) De ő mellette szól az Alfa-buzisága és a veteránautó szeretete!
PA viszont számomra kakukktojás! Aki szerelmes bele, vagy szereti, hogy egy műszaki termékről "művészi" filozófiákat kapjon, hát lelje örömét benne! Répakatához képest valóban magasabb szinvonalú írásai vannak! (hogy mint nő milyen, nem tudom, még nem láttam, de nekem RK is elég gizda, műnő)
Tehát szerintem kellene számára egy saját rovatot nyitni, oda úgy és olyan anyagokat írhat, amiket csak akar, de akit nem érdekelnek a sok esetben értelmezhetetlen körmondatai, nem fog véletlenül sem belebotlani!
Nem tudom, de én ki nem állhatom ez a mai "kva modern vagyok" féle antinő viselkedést! Ráadásul mint férfi, egyáltalán nem érdekel, hogy milyen egy autó NŐI szemmel! Szrok rá, olvassák ezeket a nők - tehát újabb indok a saját rovathoz!!!
Ennyit szerettem volna, nem akarok vitatkozni (remélem a kritikámmal nem bántottam meg sem PA-t sem pedig rajongótáborát), a TC-nek meg egyébként is csak az arcivumát érdemes olvasni... Hja a pénz ott is nagy úr! Hol vannak már a régi, szórakoztató, szókimondó anyagok?

Hilfy 2007.12.16. 23:37:20

Én szeretem az autókat, a cikkeket, a Totalcart is.. többnyire. Különböző írók vannak, különböző stílusokkal.
Van valami, ami nincs:
EGYETEMES NÉPSZERŰSÉG.
Így aztán nem érdemes duzzogni sem, ha nem kapja meg az ember.
Akinek nem tetszik PA stílusa, tegye meg magának és mindannyiunknak azt a szívességet, hogy azokat a cikkeket, amik mellett az Ő neve szerepel, nem olvassa el. Szerintem. Ha meg reménykedik benne, hogy az újabb cikk kivételesen nem fogja kihozni a sodrából, lásson neki az olvasásnak, de ne hibáztasson senkit (önmagán kívül), ha mégis úgy lesz.
Tudom, hogy hiú ábránd, de szeretnék egyszer egymás után 10 kommentet elolvasni úgy, hogy ne legyen benne úgyiscsúnyátfogokmondanimertnemkellazarcodbamondjam.

Azért jó lenne..


A DS egy meseszép AUTÓ. Szerintem.
Nekem kéne, nagyon is. De van egy csomó minden, ami legalább annyira kéne.
De egy jó cikket, érdekes gondolatokat bármikor elolvasnék egy olyan autóról is, ami amúgy nem kéne. Azért, mert attól még a téma maga érdekel.
Ennyi.

Lotyó 2007.12.17. 07:30:40

Pont az a jó a Totalcarban, hogy különböző írók, különböző stílusban írnak, igy nem unalmas. Nálam is van olyan ember akinek a cikkeit szívesebben olvasom (pl.: Csikós), de Ő tőle is olvastam már unalmas cikket. Sza szerintem pont ez a változatosság ami ezt az oldalt olyanná teszi, hogy minden nap felkolbászoljak rá.
Autós ujságba már nagyon régóta az AM-et olvasom és az pont a Totalcar ellenkezője. Kezdem unni a Toyota az húdejó, meg a rohadt magas a szennyezőanyag kibocsátása az autónak, meg a dízel az kurvajó, de a szokás hatalma... A Totalcar ahoz képest igazi felüdülés. És akkor Répa Katáról még nem is szóltam.
A DS pedig egy csoda. A fanyalgóknak üzenem, hogy tegyenek félre minden előítéletet és próbáljanak meg szerezni valakit aki visz őket egy próbakörre. A műszaki érdeklődésüeknek pedig kötelező egyszer egyet alaposan szemügyre venni. Hú de fognak csodálkozni....

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.17. 09:18:15

Nekem a képeken látható autó egy kicsit fura. Jobban szeretem a modernebb külsejű karosszériát.

aranyhaj.blogspot.com

ommm 2007.12.17. 09:20:16

tompa: bemutatkoztál rendesen. gratula!

Jules 2007.12.17. 09:32:46

hórihorgas!

\"Az alkalmazott ürtechnika sose lépett ki a Citroen kapuin túlra\"

Mercedes-Benz, RollsRoyce. Ezeket mind megvette volna a Citrom, hogy ne kerüljön \'kapun túlra\' a hidropneu?

Mondd, fiam, jó érzés tudatlannak lenni?

ommm 2007.12.17. 09:53:25

hórihorgas: neszójjábe!

Tatra neked tabu. Felületes ismeretekkel ne gyere ide jóember.

mbw108 2007.12.17. 09:53:51

Pont azt akartam írni, amit Jules: a hidropneu hódítását.
Az más kérdés, hogy üzletileg az olcsó szart éri meg gyártani (lsd. Mcpherson futóművek), így a hidropneumatikus megoldás csaknem kihalt.
Tény, hogy motorikusan nem volt olyan kifinomult a DS, mint a többi eleme (milyen kár, hogy az ertedetileg tervezett 6 hengeres boxermotor nem valósult meg...), de egy istennő sem lehet tökéletes...

Ja, még egy: aki azt írta, hogy a Jockey-Merci (w116) nem volt nagy durranás, az megint egy nagy szakértő... az egy dolog, hogy év autója volt annak ellenére, hogy az egy Francia-Olasz kisközép-kategóriának kitalált díj, de biztonsági megoldások és extrák terén olyan dolgokat hozott be a szériagyártásba, melyeket évekkel-évtizedekkel később hozott be sok ismert márka.

Kazimír 2007.12.17. 10:01:48

Egy extravagáns, eredeti(!!) formaterv, mely valamennyire korszakokon is átível, megspékelve a gyártásakor kuriózumnak számító műszaki tartalommal. Hol van már ez a gárda? Öreg is meg kiégett is, és nem jött az utánpótlás. A Citroen sajnos a múltjából él, hosszú évek óta nincs egy - megközelítőleg ennyire - eredetinek nevezhető ötletük.

Zolo 2007.12.17. 10:05:45

Még most sem szeretem ezt a nőt... A DS nekem mindig "Fantomas Autója" marad... Tény, hogy a formát sokszor csodáltam gyerekként, de inkább egy V8as benzintemető... 8-)

szg 2007.12.17. 10:56:24

Grigorij:
"Ráadásul mint férfi, egyáltalán nem érdekel, hogy milyen egy autó NŐI szemmel! Szrok rá, olvassák ezeket a nők - tehát újabb indok a saját rovathoz!!!"

És mikor mondott ilyet a TC, hogy csak és kizárólag férfiaknak szabad a cikkeiket elolvasni/TV-ben megnézni?

szg 2007.12.17. 11:04:59

Grigorij:
Ja, bocs, kicsit lassú a felfogásom.
Most jövök rá, hogy ez a mondatod azt jelenti, hogy a TC csak a te szórakoztatásodra írhat cikkeket?
Senki máséra?

hmm...

efhábé 2007.12.17. 11:23:51

Gyermekeim az úrban, ez itt egy BLOG, nem pedig autósújság. Egy olyan blog, ahol az autósmédia szerzői osztják meg személyes élményeiket főként autós témákban. Mentem-megláttam-tetszett-leírom, nagyjából erről szól. No ezt a mentem-megláttam-tetszett-leírom négy szót bővítette fel Anna egy élvezetesen olvasható naplóbejegyzéssé. És akként tessék olvasni, most épp valakinek a személyes naplójába kukkantottatok bele, ahová beírta a témával kapcsolatos gondolatait, érzelmeit.
Cikk már született a DS-ről, be is linkelték, aki adatokra vágyik, olvassa azt.

Egyébként meg a DS '55-ben négy tárcsafékkel készült, félautomata váltóval, szervókormánnyal, szervófékkel (igen, tudom, igazából nem az, hiszen hidraulika, de a lényegen nem változtat, nem emberi erővel kell működtetni), melyik autó tudta ugyanezt akkor (vagy akár 15 évvel később)?

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2007.12.17. 14:03:49

Én Anna cikkeit még mindíg némi fenntartással olvasom. De egy ideje már meg kell mondanom, jó cikkeket ír, ez is tetszett.
Szóval Anna, hajrá, így tovább!

És ha megtaláljátok a fehér fecske gazdáját, és lesz teszt kör, Te menj vele :)

xmcsabi 2007.12.17. 20:41:09

Mindazoknak akik ennyire fikázzák a típust:1.nézzék már át a kocsi leírását és utána járjon a szájuk,hogy mennyi mindent vettek át az alkalmazott technikából más gyárak(kanyar fényszóró,alu futómű és kaszni elem,seb.függő szervó,osztott klíma,stb.)2.kétlem,hogy egy rossz és csúnya autóval miniszterek(nem csak francia)és diplomaták jártak volna.3.azután alkosson véleményt miután vezette vagy ült benne.Az,hogy személy szerint tetszik vagy nem a kutyát sem érdekel.4.Ezeknek az AUTÓKnak egyéniségük,varázsuk van,amit a maiakról akkor sem lehet elmondani ha megfeszülnek.Egyforma mind.Nekem szintén hidrós autóm van 15 éves és röhögök az ilyen hülye hozzá nem értő okoskodókon.Nem kell mindenkinek Citróval járni,de aki nem ismeri az ne ítélkezzen személyes tapasztalat nélkül.Lehet újat venni,lehet megbízhatóbbat,kíváncsi leszek rá 10 év múlva menni fog? Az űrtechnika nem lépett ki a Citró kapuin kívülre?Az ilyen hozzá szólások minősítik a beszélő tudását,felkészültségét.A Citroenek nagy többségében szériában benn volt 25 évvel ezelőtt amit a mai szutykokban csak felárért kapsz meg.És még működnek.Ha a Merci átvette a hidrós futóművet akkor az biztos szar,mi?Kedves okos hozzá szólók,pattogjatok csak az új számítógép tervezte egyen masinátokban,én pedig suhanok az út felett,nem érdekel a vasúti átjáró,fekvőrendőr,rossz út.800 km múlva is frissen szállok ki,kapásból látom a parkolóban a kocsit,nem keresem a többi egyforma között,és jó érzéssel megyek vele A-ból B-be.

xmcsabi 2007.12.17. 21:09:53

Nem vagyunk egyformák,nem tetszhet mindenkinek ugyan az ugyan úgy.Ott vannak a Bogarasok,Trabisok,Mercisek,Citrósok és még sorolhatnám,mind külön táborban és mégis valahol egyforma gondolkodással.Ezek mind egyforma "fanatikusok" csak rajongásunk tárgyát hívják másképp.Csak azok az autóknak van és lesz klubjuk amik történelmet írtak és egyéniségük van.A maiaknak nem, néhány kivétellel soha sem lesz,néhány év múlva nem fog emlékezni senki milyen volt egy Lacetti,ezekre pedig még 50 év múlva is.Egy példa is elfér még:Volt a tévében egy műsorban egy Szaudi herceg.Mint ilyen nem szegény,a világ legnagyobb autó gyüjteményével rendelkezik.A képen mutatták a gyűjteményt,minden elképzelhető márka képviselte magát.Megkérdezték,hogy melyik a neki leginkább szeretett és becsült darabja.A válasza pedig a DS volt.Hát ennyit az istennőről.

Kinizsi100 2007.12.17. 21:33:08

Minden autóban van valami egyedi. Más érzés beleülni/vezetni/birtokolni. És mindenkinek más élményei vannak az egyes autókkal kapcsolatban. Én például mindig szeretni fogom a Skoda gyár 120-as modelljét, mert ilyen volt az első autóm, és ez ráadásul már a 21. században volt. Megszületésekor sem volt nagy durranás, hát még 2002-ben. És szeretni fogom a Honda 25 évvel ezelőtt gyártott Civicjeit is, pedig összetörtem egyet. Szóval kinek a pap, kinek a papné. Nekem a lányuk... ;) De azt sosem fogom szeretni, ha valaki ész nélkül fröcskölődik. Ha nekem nem tetszik egy cikk, legfejjebb leírom, hogy miért nem, de nem gondolom azt, hogy csak ez lehet mindenki másnak is a véleménye. Ez ugyanis némi korlátoltságra vall. Diplomatának semmiképp ne menjen az ilyen, de ne dolgozzon olyan helyen se, ahol emberekkel kell foglalkoznia. (Ilyen helyeken ugyanis valószínűleg nem fogja jól érezni magát, és nem lesz sok sikerélménye). Röviden ennyi jutott eszembe a kommentek elolvasása után. Jó 'ccakát mindenkinek!

kuksi 2007.12.17. 21:39:18

xmcsabi:respect:))

silverghost 2007.12.17. 22:01:04

Hát kedves Uraim, van itt bőséggel érdekes hozzászólás, ilyen is, olyan is.
A DS témához (személyes érintetség okán) inkább nem is szólnék hozzá, de azt semmi képp nem hagyhatom, hogy egy ilyen klassz csajt, mint Annácska bárki is szidalmazzon!!!
Arra áldozta a vasárnapját, hogy egy rakás fanatikus Citroënessel együtt fagyoskodjon órák hosszat és élményeket-infókat gyüjtsön cikkjeihez, amivel szélesíti az érdeklődő olvasók látását és (nő létére!!)próbált ráérezni, milyen is egy autós klubba való tartozás.
Tartom valószínűnek, hogy bármelyik hasonló esemény (BX-25 éves) és márka felcsigázta volna az érdeklődését, ha nem rest valaki írni neki és összetrombitálni egy mikrotalálkozót.
Annácska !! Ugye jössz velünk a 2008-as római Citroën Világtalálkozóra !?!? Ha minden jól megy, mi DS-el megyünk :-))))
Jut is eszembe! Germánimádók!!
A ti márkátok is tart több, mint harminc éve ismétlődő világtalálkozót ??? Ha igen még a végén beújítok egy jó kis Golfot, úgyis kínoz a vesekövem, majd az lerázza, mert hát sem az XM-em, sem a BX-em, sem a DS-em nem tud ilyet. Azok csak biztonságosan, kényelmesen, kényeztetően szolgálnak minket.

xmcsabi 2007.12.17. 22:29:43

A Citrósok össze tartanak.Egy sokak által művészi alkotásnak jellemzett autóról beszélünk.Az itt fröcsögő tudatlanoknál komolyabb emberek minősítették azzá ami.Az ujságíró hölgy pedig leírta olyannak amilyennek ő érzelmesen látta.Valamit sikerült neki áthozni a Citrósok érzéseiből.Nem száraz műszaki adatokkal.Az csak azokat érdekli akik kicsit is otthonosan mozognak az autók világában.Egy ilyen kocsi bemutatása már sokszor megtörtént.Ez egy kicsit más volt,ez egy élet érzés felvillantása.Azok nem értik akik érzelem szegényen múlnak el.A Citrós is elmúlik csak boldogabban.Sokunk nem is tehetné meg,hogy új autót vegyen,bele csöppen egy Citróba és megfertőződik egy életre.(más márkával is van ez így)A legnagyobb baj,hogy a legtöbb acsargó nem személyes tapasztalatból szól,hanem valahol hallotta,meg látott olyan embert aki már látott ilyet."Tehetséges" szerelők is hozzá járulnak ezekhez az okosságokhoz.Reméljük Anna eljön a kaposvári találkozóra és még sok ilyen szép autót nézhet meg.Ja,a tudatlanok is eljöhetnének és kipróbálás után kérjük a kommentet alapra csavarni.Nem mindegy,hogy az okos ember hülyéskedik vagy a hülye okoskodik.Köszönöm.

ommm 2007.12.18. 00:24:37

csaba, csaba, te ide is jársz??

xmcsabi 2007.12.18. 07:40:16

Ja,ja néha itt is vagyok ott is vagyok.

keljfeljancsi 2007.12.18. 08:05:43

Tisztelt Hozzászólók!
Elsősorban XMCsabi és Silverghost!

Azért itt két dolgot sürgősen szét kellene választani. A szerelmet és rajongást. NEm ugyanaz a két dolog.
A cikk szerzője rajong a típusért (de engetessék meg, hogy igazából engem erről sem sikerült meggyőznie 100%-osan, hogy az olivaolaj a karjára csöpög a látványtól nem elég). Az Önök soraiból viszont átjön a szerelem a DS iránt. A rajongás szerelemmé alakulhat, de valószínűleg a hölgy a folyamat elején tart. Nincs ezzel semmi gond.


A tetszik- nemtetszik alaphozzáálláson már rég túl van a dolog.

Legjobbakat.

bigpond 2007.12.18. 08:47:34

immortalis ha meg olvasod:

Mi a F#**#M az az "instant get"
homalyosits fel legyszives!

europid 2007.12.18. 13:51:07

Én a német verdákat karmolom.Régebben azt mondtam, soha nem kéne Citroen.Semmilyen.Szarok, nehéz javíttatni, nem ért hozzá senki. Eltelt egy kis idő, a nyálam már a DS-re csorog.Meg talán egy nagy dög Pallasra.Az is lehet, hogy az új C4 Picassora.Rohadjak meg, ha értem, de a régebbi citromokba egyszer kell beleülni, menni vele, aztán lesed a hirdetéseket, álmodozol róluk.Ha egy kocsit meg lehetne nevezni, ami kell: Citroen Ds 21 Cabriolet. Az már döfi...

Jules 2007.12.18. 14:17:26

europid!

Pallasra? Jól van, szereted a közepes felszereltségi szintet, de mégis a márka melyik típusából szeretnél egy ilyet?

ppbb 2007.12.18. 17:18:16

már az a tény, hogy ann 240es kockavolvót hajt arra sarkall, hogy minden vélt és valós hibáját elnézzem...

ppbb 2007.12.18. 17:24:55

...a ds pedig szép, jó és használható. 3 éven át naponta tettem ezt az enyémmel... sajnos 1 hónappal ezelőtt elmúlt...

Kipe · http://www.gportal.hu/petersmoped 2007.12.18. 18:56:53

Hello mindenki !

Ti itt vitatkoztok hogy szép autó vagy sem,jó írás vagy nem,Péter Anna vagy ne többet.....én + tegnap (hirtelen felindulásból) vettem egy 37 éves DS 20-at és üzenem a hitetleneknek hogy szívesen elviszem őket egy kanyarra....leesik az álluk,az tutti hogy micsoda fííling egy ilyen verdával krúúzólni :0)

silverghost 2007.12.18. 21:58:23

Kipe!
Gratula és üzenem, lehet jövőre jönni Citroën találkozókra !!! :-))
Nézzd majd a www.cach.hu -t
Azonkívül szeretettel várlak a július első hétvégéjén tartandó kaposvári talira, ahol az én Dspecial-omon is ott figyel majd az OT-s rendszám :-)

Wingrider 2007.12.19. 08:07:33

Olyan ez a DS mint a zsiráf. Szép, szép, de otthonra nem kéne:)

yamakawa 2007.12.20. 12:14:56

2000-ben az "Évszázad autója" szavazáson a 2-ik (a T-Ford) mögött, az "Évszázad Ipari Terméke" díj első helyezetje volt a DS (megelőzve az űrrepülőgépet.)

gergoke · http://gergoke.hu/ 2007.12.20. 23:38:30

Anna!

Én maximálisan megértelek:
www.flickr.com/photos/gergoke/1535899384/

Az öreg Citroenek még AUTÓK. Nekem viszont egy kacsa kell! :)

Bakafánt Románia · http://www.koffer.boff 2007.12.21. 00:41:13

Szerintem a Volgák hasznosabbak, mint a TSz - elnökök és szebbek is.
1982 - ben már volt 3102 - es én inkább azt vettem volna. De nem vagyok TSz - elnök és 1985 - ben sem voltam.

Viszont a DS rajongóknak elárulom, hogy amikor még nagy szám volt a DS, akkor csak 2 volt belőle Magyarországon. Az egyik egy autóversenyzőé (ebben nem vagyok biztos), a másik egy mérnöké. Utóbbi autó egy busszal történt ütközés során javíthatatlanul sérült és alkatrésznek használták fel a maradék DS - be.

xmcsabi 2007.12.21. 10:38:46

Tisztelt keljfeljancsi! Elég jól látod a lényeget.Valóban sokunk van így az autójával.Mint az öregebb gépekkel általában velük is sok gond tud össze jönni.Szereljük és szidjuk őket,mégis kitartunk melletük.Ehhez kell fanatizmus.Mint írtam ez nem csak ránk jellemző más márkáknál ugyan ez található.Bármely más típus lett volna fikázva a rajongók valószínűleg hasonló módon reagáltak volna.A lényeg,hogy tapasztalat nélkül nem kell hülyeséget beszélni,csak azért mert valakinek nem tetszik egy adott típus.Szép is lenne,ha mindenkinek Citrója lenne akkor elveszne az egyedisége.Örüljünk,hogy vannak Golfok,Hondák,Suzukik mert így van különbség és összehasonlítási alap,van még rajtunk kívül így még hasonló "hülye".Személyes tapasztalatból tudom amikor beszélgettem egy Golf rajongóval,kölcsönös kipróbálás után kibeszéltük a típusok előnyét,hátrányát.Nem volt fikázás köpködés,tiszteljük ember társaink hasonló agybaját.

ppbb 2007.12.22. 23:19:50

gergoke: na ez volt az enyim...

efhábé 2007.12.23. 09:42:37

ppbb :((((((((((((((((
Hogyhogy kimúlt? A környéken lakom, sokszor fordultam utánad menet közben és még többször sóhajtoztam, amikor a Reviczkyben meg környékén láttam parkolni :(((((((((((((((((
süti beállítások módosítása