Hogyan készítsünk autóbuzit?

Előzetes: 20 éves a Peugeot 405

  2007. november 27. - Péter Anna Címkék: előzetes peugeot művészet

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a többivel

1978-ban születtem, 11 évesen Nyugatról beszivárgott autókatalógusok voltak kedvenc olvasmányaim, az ideális flottát egy 240-es Volvo és egy 8-as BMW jelentették, és rajongtam KITT-ért. Már csak egy utolsó csepp hiányzott. 1989-ben, az öcsém születésekor érkezett meg hozzánk Pözsó. Egy vidéki városban nagyot ütött a családunkba már második nyugati autónak érkező dízel 405-ös. Az akkor és ott mindenki szemében álomautó volt. Ezzel a teljesen valószerűtlen címlaplénnyel kialakult személyes kapcsolat eldöntött nálam pár dolgot:

  1. Az autó egyenlő szerelem, de ő van értünk
  2. Az autó kocka
  3. Az autó nagy
  4. Az autó nem túl színes, lehetőleg szürke (azóta nő lettem, ez kicsit árnyalja a képet)
  5. Az autó dízel (megdőlt, de egy bunkó dízel kerregésére néha még most is ellágyulok)
  6. Az autó megbízható
  7. Az autóban eszünk (a Pözsóban nem lehetett és ezt személyes szabadságom durva megsértéseként éltem meg)
  8. Az autó tiszta és jó műszaki állapotban van (összemorzsázás után ki lehet takarítani)

Pözsó még mindig megvan, már nem megy tőlünk sehova. Nem sikerült elpusztítani, pedig mindent megtettünk az ügy érdekében. Horog került rá és földúton húzta a malacokat. Kapott a tankjába ezt-azt, amit a kilencvenes években gázolajnak hívtak. Anyám leöntötte hideg vízzel a motort, amikor felforrt a hűtővíz, forró vízzel a szélvédőt, amikor vastag volt rajta a jég. Soha nem állt garázsban, puszta földön annál többet. Rajta tanultam meg forgalomban vezetni, vele jöttem először kocsival Pestre. Az öcsémet is ő tanítja.

A durva merényletek ellenére (a rendszeres, lelkiismeretes szervizelést mindig megkapta) nem hagyott ott senkit (a hűtővizes kalandot is túlélte), nem rozsdásodik sehol, és máig jól van. A baleseteket megúszta, egyszer egy csikó berúgta az egyik lemezét.

Újkorában egész albumot rajzoltam belőle, ami elpusztult, ezért nem fotó készült róla.

Peugeot 405 rajza

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr82241572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BenTLor 2007.11.27. 13:31:59

Ford: "Minden színű autót eladok. Feltéve, hogy ez a szín a fekete."
1. Az autó használati tárgy, akinek nem, az utcai versenyző, vagyis őrült, és bűnöző.
2. Mivel az autó használati tárgy, dízel. Az olcsóbb.
3. Eszünk benne, de azért nem annyira disznó módra, hogy összekoszoljuk.
4. Nem szemetelünk benne.
5. Nem cigizünk, mert büdös. (Máshol sem cigizünk.)
6. Ez vélemény, nem paródia.

BenTLor 2007.11.27. 13:32:55

7. Az autó Ford, vagy Mercedes. Szélsőséges esetben Lexus.

humm 2007.11.27. 13:35:57

"Az autó Ford"

Neked meg senki nem mondta, hogy a Ford az nem auto???? Jezusom, az auto Ford, te jo eg...

ommm 2007.11.27. 13:38:18

humm...ki lehet, illetve minden ablak le ha szívod. tapasztalat. kutya összekeni hátsó üveget-szentigaz. de többnyire alszik.

BenTLor: ha használati tárgyként kezeled, akkor nem vagy autóbuzi és fölösleges itt dekkolnod :)

7. pont-faszság. csak így egyszerűen. autóbuzi szemmel.
szerintem

de viccnek jó volt

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2007.11.27. 13:40:55

Kövezzetek meg, nekem a 406-os a Peugeot.
Az a maradandó design netovábbja.
Szemben a 407-essel...

Krájzler 2007.11.27. 13:48:30

Üdv Mindenkinek!
Az autó értem van.
Az autónak mindig tisztának kell lennie kívül belül (láttátok volna tegnapelőtt, tetőig dzsuvás volt)
Az autóban ehetünk, de a sültkrumpli olajos és pereg róla a só az ülésre. Sajtburger minden további nélkül ehető...
Dohányzás tilos, az autó büdösebb lesz belül mint egy Toy-toy budi 40 fok melegben...
Karcolásnak horpadásnak helye nincs....
A műanyagelemeknek pedig mindig élénk fekete színben kell pompázni- persze nem a szilikonolajtól..... és persze ha a műanyag elem eleve fekete....
Az autó legyen színes (mondjuk fekete)
Nos, ennyi! (mellesleg a haverok bolondnak tartanak, h. állandóan ragyog a kocsim)

csongi 2007.11.27. 13:48:41

Annának mind a 8 pontjával maradéktalanul egyetértek.

Azért a Ford is csinált autót. A Mercedesz is. Igaz, jóval ritkábban, mint mások. :)

ommm 2007.11.27. 13:54:26

egyszerűen tudni kell, hogyan lehet a bagószagot eltüntetni (nem elnyomni) egy-egy takarításkor. ennyi a trükk.

Andris 2007.11.27. 13:54:46

BenTLor:
"Fiam, ha ezt a sz@rt eladom, nem hogy másikat, de Ford még a ház előtt sem parkolhat!" - Tibi bá, Andris faterja, sokórai Escort szerelés után, a fia Ford Mustang GT utáni vágyait hallva

részben csatlakozva tanult kollégámhoz, kérdezném: ha nem vagy autóbuzi, akkor minek vagy itt, mér' szólsz hozzá, mi ez a közlési kényszer, miért, miért, MIÉRT?

katicska 2007.11.27. 13:57:24

Sajtburgert lehet enni, mást nem?
Egyszer azt ettem vezetés közben és egy uborka ketchuppel kiesett belőle pont az öv és a világoskék kabátom közé, fél órán keresztül ott volt. El tudjátok képzelni, mekkora ronda folt lett ennyi idő, hogy folyamatosan ott "mozgott" az ubi? Fújjjj

ommm 2007.11.27. 14:00:00

ott? mozgott-az-ubi?

hmm....

katicska 2007.11.27. 14:02:54

ott=az öv és a kabát között.

subtotal 2007.11.27. 14:03:12

A 405 igenis lerohad, de csak közel az otthonhoz. A bátyámé folyamatosan otthagyta, pedig ápolta, karbantartotta.
Egy több, mint 6e km-es túrát Ankaráig meg vissza viszont gond nélkül megcsinált. Kényelmes. Arányos is, nem úgy mint a 407. A 4ütemű Trabija, ami a Pug előtt volt, dettó ugyanezt csinálta: hosszú úton semmi, otthon a városban meg makrancoskodás. A 405-től megszabadultunk, a bátyám megvette az én autómat. Azzal 5 hónapja semmi gondja, ahogy nekem sem volt 3 évig. Pedig az is lassan 15 éves. Annyi a különbség, hogy az egy BMW...nem kocka, de kombi...fekete...és szép :D

ommm 2007.11.27. 14:07:39

melyik oldalról? :)

katicska 2007.11.27. 14:12:45

Na!
Most már elég legyen!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.11.27. 14:14:48

Az, hogy az autó van e értünk, vagy fordítva nehezen eldönthető. Én azt mondom, hogy az autó megérzi azt ha szerető kezekben van és azt meg is hálálja. Úgyhogy érdemes figyelni rá. Továbbá szerintem az autóban nem eszünk. Ez alapszabály. Az autó utasterébe nem pakolunk csomagot. Ezt is komolyan veszem, arra ott van a csomagtartó. Az autóban nem dohányzunk. Ez különöswen nagyon fontos nálam. És az autó mindíg legyen makulátlanul tiszta kívül belül. El nem tudom képelni, hogy különösen azok, akik nap mint nap szinte az autójukban élnek, hogy bírják elviselni azt, hogy körbe vannak rakva szeméttel. Az ilyenektől egyszerűen hányok...

A 405-ös Peugeot valóban egy gyönyörű darab volt, papám sokat álmodozott róla, hogy majd olyan lesz a családi kocsink, aztán sajnos az égiek ezt nem engedték, hogy így legyen.

3. Mi számít nagynak?
4. szürke Ez tipikusan magyar baromság. Ha jól tudom már külföldön rég kiment a divatból. Nálunk meg a Hyundai Atos Prime-ot is abban veszik, mert az már majdnem olyan cool mint egy All Road Quattro... Amúgy ez a tézis használtautó piacon nem igen tud érvényesülni, ott nem nagyon van szín választási lehetőség. Új autót meg ugye elvből sem veszünk.
5. Az autó benzines.
6. ez a minimum, de tudjuk, hogy szerelemben mindent elfogad az ember...

rognork 2007.11.27. 14:26:42

baromság. autóban mindent szabad.

flatliner 2007.11.27. 14:36:49

szerintem is ki lehet szellőztetni a cigifüstöt, de csak akkor, ha nem zárt ablakokkal szívod.

1. az autóért néha én vagyok, néha meg ő értem.
7. rendszeresen eszünk benne.

Radar 2007.11.27. 14:48:17

Miért ne lehetnék lehetnék AUTÓBUZI attól, hogy ugy gondolom az AUTÓ van értem (az esetek 99%-ban)?

ommm 2007.11.27. 14:52:34

klarky: jó, legyen neked, de amire te gondolsz az a mentőautó, abban meg nem szívesen utazom.
és az, hogy eszem és cigarettázom az autóban még nem jelenti azt, hogy tele van szeméttel és piszkos.

flatliner: biza, ki lehet

Gomulka Béla · http://Gomesz 2007.11.27. 15:00:37

Ref. 1 és 4
Az teljesen mindegy hogy az én autóm hogyan néz ki (alak, szín, horpadás), mert én nem látom belu\\\'\\\'lro\\\'\\\'l. A másember dolga az, hogy szép autót vezessen: nekem, értem.

Akos_h 2007.11.27. 15:07:45

1. az autó értem van, én az autóért vagyok
2. az autó nagy ( 5 méter körül )
3. az autó nem szögletes, mert az már unalmas, ellenben nincs túldesignolva, hanem letisztult, szárnyak és sztrítrészing matrica tilos
4. az autóban inni lehet, enni csak nekem, dohányozni soha, még megkérdezni is tilos!
5. az autó nem szürke, annál rosszabb nincs is
6. az autó V8-as, kivételes esetben V6-os
7. az autó lehet diesel de csak akkor, ha abból a típusból az megy a legjobban pl. VW Touareg
8. az autó német vagy japán, semmiféleképpen sem francia!!!

Egyébként volt egy pug 505-ösünk, amikor kicsi voltam, egy 2.3 TD automata, az akkor tetszett, de teljesen szétrohadt 15 éves korára.

RaPe 2007.11.27. 15:09:50

Én most is napi szinten nyúzom a 309-em, semmi gond nincs vele, 89-es évjárat, benzines és szürke. Kb negyedévente van kiporszívózva, lemosva jó esetben havonta. Enni/inni szoktam benne hosszabb utakon, se én se az autó nem dohányzó. Azért rohad már, de meglepően egészben van korához képest. (csak a hátsó kerekek előtti szokásos 205/309 rohadás) Aki volt az 1 éves belsőség talin az láthatta talán :) Igen, simán elindulok vele külföldre.
Pözsóéknál nagyon eltalálták anno a 205/309/405/605-ös szériákat. Sajna a lendület elfogyott azóta, bár a 306/406 még kellemesen kockás :)

Peu405 · http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=68523 2007.11.27. 15:15:49

A 405-ös imádni való autó. Sajnos néhány hónapja váltam meg tőle. 15 éves volt. A rozsda félt tőle, messze elkerülte.
Most egy alacsony presztizsü, mások által lenézett, még járműnek sem tartott, autót használok. A szívem még mindig a Peu-é. De az új is nagyon tetszik.

humm 2007.11.27. 15:15:53

Az en nezeteimre atalakitva a felsorolas:

1, Az autoval kolcsonosen egymasert vagyunk
2, Az autó nem kocka
3, Az autó merete funkciojanak fuggventeben valtozhat(pl. CRX auto, illetve Mitsu Galant szinten)
4, Az autó fekete, vagy citromsarga, vagy piros, semmikeppen nem szürke
5, Az autó semmikeppen nem dízel
6, Az autó megbízható
7, Az autóban eszünk, iszunk, de nem cigizunk
8, Az autó tiszta és jó műszaki állapotban van (összemorzsázás után ki lehet takarítani)

sima 2007.11.27. 15:20:09

1. Az autó egyenlő szerelem, de ő van értünk -- ez így van.
2. Az autó kocka -- lehetőség szerint. de feltétlenül uralnia kell a kockaságnak a design-t.
3. Az autó nagy -- nézőpont kérdése. nekem eddig fordokhoz volt szerencsém, mindegyik 5 ajtós volt, és mindegyikkel könyvet terítettem. a mostani fiestám is szép mennyiséget el tud nyelni.
4. Az autó nem túl színes, lehetőleg szürke (azóta nő lettem, ez kicsit árnyalja a képet) -- a szín engem nem nagyon izgat,- persze kanárisárga, libafoszöld, hasonlók kizárva, én inkább a szerényebb pasztelszíneket kultiválom, lehetőleg metálban.
5. Az autó dízel (megdőlt, de egy bunkó dízel kerregésére néha még most is ellágyulok) -- ifjú koromban megőrjítettek a kerregők, de anyai nagyanyám td unoja megtanított őket szeretni.
6. Az autó megbízható -- én eddig szerencsés voltam (bal kéz asztalon kopp-kopp-kopp) és nem volt semmi gáz az autóimmal.
7. Az autóban eszünk (a Pözsóban nem lehetett és ezt személyes szabadságom durva megsértéseként éltem meg) -- mivel én nagyjából a kocsimban élek, ezért a benne való étkezés elngedhetetlen. persze nem paprikáskrumplit fogyasztok a volánnál. dohányos vagyok, de cigizés nekem autóban, lakásban, liftben, telefonfülkében, bármilyen zárt helyen kizárt, mert gyűlölök nem szabadlevegőn füstölni, ezért ha a hideg fogcsikorgató is, inkább kabát-sapka-sál és kinn blázolok.
8. Az autó tiszta és jó műszaki állapotban van (összemorzsázás után ki lehet takarítani) -- szeretem a tisztaságot a kocsiban, ellenben lusta is vagyok, de ha néhanapján rászánom magam, akkor a fátyol legyen sarkig. a műszaki részéhez meg sajnos keveset értek, de szerencsére meg van hozzá az infrastruktúra.
hát így.

taksoft 2007.11.27. 15:30:43

Akos_h:
Azért azt megnézném, hogy Peug505-el azonos korú japán, vagy német autók 15 éves korukra mennyire rohadtak szét.
Szerintem a francia is belefér az "autó"-ba, a szerelem kategóriába mindenképpen (a régiek biztosan).
Egyébként meg szerintem mindegy a szín, a forma, a motor. Az érzések számítanak, hogy lehessen rajongani érte, vigyázni rá, és boldogan használni. Ebbe meg minden belefér, a trabi és az oltcit is.

katicska 2007.11.27. 15:37:30

Nálam egy 17éves 205 cti (kabrió) volt 1 hónapig a nyáron kölcsönbe, mert éppen autót készültem venni a régit meg már eladtam.
Egy ép elem nem volt rajta, kb. 10 litert evett és lukas volt a kipufogója, így gyakran visítottak a parkoló autók riasztói, ami mellett elmentünk.
Nem szeretem a francia autókat, de ez valahogy a szívemhez nőt. Egy haveromtól kaptam kölcsön, nála csak a kertben állt második autóként. Ránéztem és csak annyit bírtam mondani, csórikám...
Kitakarítottam rendesen, gyönyörű lett a lehetőségekhez képest, egyszer sem hagyott ott. Mindenhol, mint érdekes jelenség könyveltek el. 150-nel simán ment autópályán (természetesen Németország :-)).
Visszaadtam, aztán eladták. 80ezerért. A szívem szakadt meg, Csórikám!

McJames 2007.11.27. 15:38:21

Az autónak négy kereke van, és motorja, és az aki közlekedik vele - szereti. A többi lényegtelen egyénieskedés... ;)

Hexer 2007.11.27. 15:42:26

Nezetem szerint egy ferfinek mit is jelent egy oto.

1.Az auto van ertem, en csak kiegeszitem (tehat legalabb olyan mint en)
2.Az auto sziep
3.Az auto akkora hogy mas felrealjon ha jovok.
4.Kifejezetten szines (fekete minden arnyalata, kiveve szurke)
5.Az auto benzines turbo/kompreszor-os es legalabb 3.0L
6.Az auto tulel engem.
7.Az autoban eszunk, iszunk, cigizunk persze mi, nem az utas, azt nem erdekli a lelkivilagunk(asszony/baratno takarit)
8.Az auto tiszta (gondoskodunk jolkepzett asszonyrol/baratnorol) hibatlan muszaki allapot (inkabb sporolok az ovszeren de olajat cserelek, aztan jonnon aminek jonnie kell...)

Egy kulon tulajdonsag, csak hatsokerekes gepellat lehet, mondjuk egy atepitett \'60 evekbeli S-osztalynak megfelelo Merci Air-ride + AMG moci...hm...

tomnemtom 2007.11.27. 16:25:34

na, felment a pumpám. beülök a kívül koszos belül kevésbé autómba, rágyújtok nyitott ablaknál és elmegyek sültkrumpliért. közben félkockára töröm.
és szeretem.
:D

AP (törölt) 2007.11.27. 16:48:41

írják itt az emberek a v8-asokat meg v6-osokat, meg hogy az AUTÓ az lényegtelen mennyit fogyaszt..
nos, ők AUTÓ alatt a hobbiizéket értik?
az autóban pont az a nagyszerű, hogy használni kell, nem nézegetni meg porolgatni.

AP (törölt) 2007.11.27. 16:51:28

ja és izé, marad Iván, egyszerűen elméletben jobbnak tűnik az új kocsikat vezetni, mint a valóságban..
de az érzés, az érzés, hiába, nem tehetek róla, pokolba a racionalitással.
pedig új c merci vette el a kedvem az autócserétől, nem valami pocsék tákolmány.
az érzés, az hiányzott.

Gerhardt 2007.11.27. 17:01:27

Igen, az autó nagy, kocka, dízel, lehet benne enni, dohányozni, szívni. Viszont: a Pözsó 405 sosem tartozott a kedvenceim közé, mivel előbb ültem 605 2.4 srdti-ben. Azóta az az autó nekem. Meg persze a Golf, de az inkább retrománia.

Andris 2007.11.27. 17:02:24

AP, én is írtam V8-ast, még nincs az, de a mostani 2.0-ás sor4-et sem a fogyasztása miatt vettem, (mondjuk szerintem 10l/100km -sacc - nem sok) egyszerűen, ha az autó/motor élményt nyújt a számomra (akár gyorsulás, hang, stb) lesz.rom a fogyasztást. Egyen 10-et, 20-at, 30-at nem érdekel. Lehet, hogy minden hónap 20-tól gyalogolni fogok, ha meglesz a V8, de nem bánom. (és ez így egy kicsit Mad Max-es is: fél szem az úton, fél az üzemanyagjelzőn :))) )

Gerhardt 2007.11.27. 17:03:03

Tisztaság és műszaki állapot? Alap.

Foximaxi 2007.11.27. 17:13:15

Az AUTÓ az kocka, nekem például a Kocka Lada. :) És egyébként tényleg mindegy, mennyi fogyaszt és mit költök rá, lehet kényelmetlen is, egy bizonyos szintig (pl. kagylóülés, 4pontos öv). Ha eltörik meg kell csinálni/tatni, persze csak igényesen és szépre. De azért ne törjön ha van rá mód. :) Autóban nem eszünk, mert nincs rá idő. Etapon különben sem eszik az ember. :)
Azok a tárgyak amik meg eljuttatnak A pontból B pontba és keveset esznek, igénytelenek és lelektelenek, meg a formájuk se szép, azok közlekedési eszközök.

Zolo 2007.11.27. 17:14:40

Most biztos gyűlölni fogtok és nem célom itt parasztozni, mert az olyan "ledegradáló", de valahogy én mindig éreztem..... 8-)))))

Kornel 2007.11.27. 17:25:58

Szerintem kétfajta autós létezik:
1. Az autós ismertető jegye egy autója ezt használja ezt szereti ezt tartja tisztán, ízlés alapján dízel vagy benzines. Igény szerint mossa illetve porszívozza.
2. Az autóbuzi, minimum kettő autója van egyet mint használati tárgyat szereti is meg nem is, néha dízel, eszik és iszik benn, ritkán lemossa és kiporszívozza, természetesen rendszeresen karbantartja ha lerobban akkor szidalmak közepette háborog.
Második autója az igazi szerelem, benzines, nem eszik, nem iszik, nem dohányzik benn, állandó jelleggel ragyog kívül belül, ha furcsa zajt hall felőle azonnal hibát keres, esetleges lerohadás esetén sztoikus nyugalommal veszi tudomásul, majd elfeledetnek vélt karbantartási fázisokon gondolkodik. Csajozni is ezzel jár (opciónális takaró a csomagtartóban).

Szerintem.

ui:
Aki állatbarát az megtalálja annak a modját, hogy hogyan legyen szőrmentes a verda pl: kutyazsák nagyon jó találmány.

Gábor 2007.11.27. 17:43:58

Érdekes, hogy mindenki ford-ról ír.. szerintem a régi e30-as BMW-knél nem igen született olyan autó, ami számunkra elérhető. Jó persze a ford mustang sem rossz, de azért azt nem tudsz venni akárhol. Persze beszélek én aki egy e36-os bmw-vel rohangálok, és fülig szerelmes vagyok a kocsiba. És igen.. eszek és dohányzok is a kocsiba, mert nekem az AUTÓ-m a szabadság jelképe és a szabadságba az tartozik bele amit én akarok.. és a szabadságérzés akkor is rajtam van, ha naponta 2-3 szál cigit elszívok, vagy éppen férfiúi jólétemben megtömöm a hasam, vagy elfogyasztok nagy átéléssel egy energiaitalt. Igen.. AUTÓ = BMW = szabadság.. nálam.. vezettem, hondát, audit, suzukit, opelt, VW-t.. de egyik sem adta át azt a szabadság érzést, amit a BMW-m nyújtott..

Hilfy 2007.11.27. 17:46:18

Naszóval.
Nekiduráltam magam, hogy elolvasom, végigolvastam.
Gyűlt-gyarapodott a mondandóm.
Aztán kikristályosodott..
és végül: Kornel leírta helyettem. :)

kivivéve, hogy a szerelem sajnos korral jár, ergo bizonyos hangokat kénytelen az ember megbocsájtani :(
nah mindegy, kösz a délutáni olvasnivalót :)

Peet 2007.11.27. 18:00:03

Arról senki sem ír, hogy dugni lehet-e az autóban. :-D

AT · http://pug405 2007.11.27. 18:04:29

a p405 az egyik legjobb francia/europai autó.Nekünk egy 1.9 sri van és nem lehet agyon ütni ez mig lesz egy kis fölös pénzmag menni fog és már tőlünk max a roncstelepre kerül.mindennapos használatban van és apróságoktól eltekintve nagyon jó.

mishabv 2007.11.27. 18:12:11

1. Autóban nem eszünk, csak ha nagyon muszáj
2. Autóban lehet cigizni, de ne legyen büdös! Hamuzni csak is az ablakba!
3. Kocsinak lelke van, ha te hálás vagy hozzá ő is hálás lesz.
4. benzin-diesel mind1 lényeg, h szívből szeresd
5. a kocsi olyan mint a feleség, azt sem adja kölcsön senki
6. sufnituningmentes legyen!
7. ne legyen szutykos, koszos (kivűl-belül)
8. mindig időben mennyen dokihoz!

ommm 2007.11.27. 18:22:25

Kornel: jójó, de én pl. mindkettő vagyok. akkor most mi legyen? :)

klarky 2007.11.27. 18:24:35

ommm: Most nem értelek! Mi ez a mentőautó dolog? Ha a tisztaságra érted, akkor itt elég sokan a mentőautóra esküsznek ha jól olvasom a kommenteket. Egyébként meg akinek nem inge, nem veszi magára...

vitéz Matschkássy Izidor 2007.11.27. 18:30:13

El kell döntenünk, hogy paripát, vagy öszvért akarunk.

Mondhatnám, hogy az autó benzines, V8-as, nagy böszme jószág, és semmiképpen sem TDI feliratot viselő, csúnya, kék, dízel kombi, de sajnos nem vagyok abban a helyzetben.

Ellenben 5,7 liter/100km es átlaggal megúsztam egy Bp-Balatonfüred-Bp túrát és működött az ülésfűtés.

405fan 2007.11.27. 18:53:47

Szüleimnek is volt. 1.9 D 71 LE, 1991, klíma, fehér.
430000 Km-el váltunk meg tőle. Mindig beindult, utánfutót huzott (750Kg), és terepre is ezzel jártunk hetente sokszor, motor tökéletes volt.
A futómű alkatrészeket a terhelések miatt sokszor kellett cserélni, azon kívül tökéletes. De tényleg tökéletes.
Én is azon tanultam vezetni, és az első pár ezrest is ezzel mentem.
Az elmúlt 20 évben ez az egyik legarányosabb kasztni, és legmegbízhatóbb francia. Gyönyörű.

405fan 2007.11.27. 18:54:26

JAH!!!
car of the year 1988

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.11.27. 19:11:28

Én dohányzok benne, vessetek meg! A hamutálat viszont apró tárolására használom, álló kocsiban és/vagy felhúzott ablaknál véletlenül se gyújtok rá. Csakis menet közben, résnyire lehúzott ablakokkal. Viszont rendszeresen kitakarítom és minden nap kicsit kiszellőztetem (meg ha tudom, hogy mindjárt odaérek, akkor se gyújtok rá, mert egyrészt büdös maradhat, másrészt bunkóság cigivel beállítani valahová...)

Viszont a kocsiban enni TILOS és dohányozni is csak nekem lehet (nehogy már az utasom kiégessen valamit lámaságból). Középen meg ott a pot-pourry, ami dekoratív és kellemesen szolíd illatú.

Rapa 2007.11.27. 19:28:13

Módodítanám a hozászólásomat:
A 4-es pontot elfelejtettem említeni. Az autó nem szürke. Alapból szép szín, de mivel majdnem minden autó szürke (ezüst), így unalmas lett. Megjegyzem az enyém is ezüst, de használtan vettem, nem a színe miatt. És különben is a szürke kezd kimenni a divatból, felváltja a fekete. Tudom, ezzel sokan nem értenek velem egyet, de hányingerem van a fekete autóktól.
És autóban nem dohányzunk.
Az pedig, hogy az autó kocka. Igen kocka, de mennyire? Sierra, 405, 406.
És az autó német, esetleg japán, de semmiképp sem olasz vagy francia.

g 2007.11.27. 19:31:14

Lehet,hogy neked NAGYÉSKOCKA,nekem kicsiésgömbölyű és ez előbb volt kicsiésgömbölyű,mint az NAGYÉSKOCKA.
911

Kornel 2007.11.27. 19:33:17

Hilfy bocsi :)

ommm határozott vonalat nem lehet húzni az autós és az autóbuzi között, ez a határ legalább annyira ködös mint Anglia, de ahogy szoktam olvasni a kommentjeidet, szerintem te inkább az autóbuzi kasztba tartozol. Én se vagyok bebetonozott autóbuzi de erősen arrafelé tendálok úgy 8 éves korom óta!

ui:
Autóban igenis lehet d*gni ezért kell az opciónális takaró hideg esetére!

Kornel 2007.11.27. 19:46:54

Ja tényleg a színek, lassan már annyira szürke lesz az autóparkunk, mint egy elefánt csorda. Miért nincsenek naracssárga, pisztáciazöld, vízműkék, égővörös, banánsárga autók. Mindegyik autómárkának jobbnál jobb színei vannak de mit látsz ha kinyitsz egy katalógust 17 féle szürkét meg három másikat abból is kettő kék lehetőleg sötét, hogy ne különbözzön a szürkéktől meg egy piros (bordó).

Visszatérve a gyártó nemzetekre a Francia és az Olasz autóknak lelkük van gyárilag, viszont a Német és a Japán autók teszik a dolgukat de lehet leket nönteni beléjük.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.11.27. 20:18:02

szervusz Anna :) cool a rajz gratula hozzá, és a listád több pontjával is egyetértek, mint pl hogy az autó nagy, a dízelt viszont elítélem :) na sebaj. haladunk haladunk :)

lawrence 2007.11.27. 20:19:49

penda.hu/index.php?fid=3335&elozo=%2Findex.php%3Ffid%3D2%26qs%3Dtuning
Tuningot a földekre :D:D(toom h nem ide tartozok de hát most mit csináljak)

rognork 2007.11.27. 20:24:22

vessetek meg, de nekem jólesik a swiftben pattogni a családi astra után. és még racionális is.

Rocko- 2007.11.27. 20:29:52

nekem tetszik a 405, csak egyszer találkoztam vele, az a példány franciásan kényelems volt, viszont a szerény 2*1600 méteres út alatt többször fulladt le, mint amennyit számolni tudtunk volna.

dorka57 2007.11.27. 20:30:42

Az AUTÓ színes (sárga, zöld, lila, piros, magenta stb) V8 (min 5000 ccm) kocka...................................vagy SAAB (OG 900)

ommm 2007.11.27. 20:31:47

klarky: pontosan úgy, ahogy KuKori írja, nem szeretm, ha szemetes belülről vagy sáros kívülről, de nem is kapok szívbajt, ha netán valami morzsa vagy hamu a földre pottyan.
és a hamutartóm patyolattiszta :)

Kornel: valóban, elég nehéz, igazából az segít, hogy a racionalitás vagy az érzések vannak-e túlsúlyban adott fejben/szívben.
de ez egy hullámgörbe dolog. mikor anno a GSi-met vettem, absz. az érzés volt első, mikor a legutóbbi mazdámat, akkor a racionalitás (illetve az előrelátás, hogy legyen egy autóm a sok potenciális közül ami nem rohad le).
de így jártam a tatrámmal is, amitől meg kellett válnom de nem tehettem mást.
most azonban úgy tűnik, némiképp fordult a kocka és újra választhatok valamit érzésre. sajna mindet nem lehet egyszerrre, de ami késik, nem múlik

pártatlan (?) 2007.11.27. 20:33:30

Autóban enni: kiváltság.

De csak ha előtte személyesen engedélyezem, nem morzsáló-zsíros-folyós stb. kaját (a sajtbuci rulez, fedeles poharas kólával, utána sznikerszkrancser vagy sportszeletduomaksz), és csak ha megérdemli (mármint Ő). Közben persze Rock FM.

Ésszerű kompromisszum: Merci 190 2.3 benzin (nekem sajna csak 1.8 jutott). Se nem nagy, se nem kicsi, AUTÓBÓL :-) van, kellően kocka (\\\'80s rulez), megy is, mégsem szül irigységet.

anti70 2007.11.27. 20:52:41

A legmegbízhatóbb kockakocsikat a japánok gyártották,főleg a 80"as években.Szinte mind benzines kivitelben.Nekem ami kocsi,verda,járgány vagy egyszerüen Autó az csak japán lehet,tipustól függetlenül.A pözsó 405 azért az én szívemet is megdobogtatta.

Terveüdekszi 2007.11.27. 21:01:23

bgy! Tényleg nem rozsdásodnak. A "hülye" PSA rájött, ha galvanizálják a kasztnit, akkor az ellenáll a rozsdának. Ugyan ezért nem rozsdásodott a 205-öm, 305-öm, 309-em, 605-öm sem. A Citroen sajna igen, de ő 29 éves, akkoriban még nem volt ilyen.

Guyon 2007.11.27. 21:15:47

Nekem az autó "ideám" dízel, kombi, összkerekes, min. 150Le és sötétzöld.(Ja, és legyen svéd, német vagy japán)...a hétköznapokra. Ez persze lehet, hogy nem tűnik túl izgalmasnak, de egy hétvégi használatra tartott kabrió vagy motor mellett O.K.!
Mindig csodálom a benzin imádó - dízel utálókat és itt csatlakozom vitéz Izidorhoz: Bp.-Debrecen 1,5 óra és 6,5 l/100km. Ülésfűtés dettó...
És álmodozom egy XC 70-ről, meg hogy legyen már dízel Subaru!!!

tibke 2007.11.27. 21:19:43

Az AUTO: "csepp kadett", piros és ötajtós. "Gyári" állapotú, alkalmasint lehet benne enni, cigizni nyitott ablaknál, illatosító nem kell elég a parfüm rólunk, és nem poros a műszerfal!
családi autó volt 8 évig majd, 2évig csak az enyém :), ja és benzines és manuális váltós.

akos696 2007.11.27. 21:22:45

Lehúzott ablakokkal cigarettázni óriási baromság, mert össze vissza viszi a parazsat az utastérben. 1 jó módszer:
résnyire lehúzott vezetőablak, lgrostély az ablakfele 2 es fokozaton, és a cigi a rés felé nézzen. Hamutartót nem használni. Így sosem érezni az autón, h dohányoztak benne. Enyémen senki nérezné meg, bár már nem dohányzom benne, meg egyébként is ritkán.

Kaját én nyomatom benne ezerrel, főleg a cégesben, de utána becsülettel kitakarítom.

üdv

subtotal 2007.11.27. 21:40:50

Legyünk már precízebbek egy pötit: a szürke az szép, az ezüst pedig már konvencionális lett, főleg friccből. A fekete gyönyörű ha van garázs, de kényes ha nincs.
Az autó sztem mindegy, hogy benzin vagy dízel, ha nem nyafogunk amiatt, mert nincs meg az a tulajdonsága, ami a másikban annyira jó.
Ha benzinest vettél akkor két tankolás között élvezd a hangját, kultúráltabbságát 2 tankolás között. Ha dízelt akkor a nyomatékot és azt, hogy mondjuk az 525d autópályán sebhatárokat betartva 6,5 litert eszik. És ebben az is benne van, hogy Németországban nincs limit :).
Az autó legyen akkora, hogy férjen bele minden, az is ami csak évente néhányszor kell, hogy beleférjen.
Becsülni kell, de használni is a szolgáltatásait. Nem azért van teteje, hogy esőben se ázz? Ha olyankor nem hozod ki a garázsból, akkor máskor meg minek?

Agent Cooper 2007.11.27. 21:43:31

Az autó nálam v1: igénytelen, nagy belterű, ropogós, lószar minőségű műanyagokkal megáldott, soha el nem romló, 15 éves, dízel, 58 lóerős Opel Kadett. Ebben lehetett enni, ha lecsöpögött a zsír, ottmaradt a folt, nem érdekelt senkit. Fenntartani nem került semmibe, könnyen ki lehet belőle látni, és mindene működött. A dízel hangosan morcogott, az egész kasztni zörgött tőle, ordítva kellett benne beszélni. 850 ezer kilométerrel adták be anyámék egy akciós Ford Fusionért.

Az autó nálam v2: Alfa 156 1.9 jtd SW, full extra, első saját névre vett, nem céges autóm. Gyors, keveset fogyaszt, marha jól néz ki, rendszeresen szervizelve, 2 éve megvan, soha semmi baja nem volt.

De ha választanom kéne, az Opelre szavaznék. Sőt, ha választanom kéne egy Ferrari és egy szakadt Kadett között, akkor is a Kadettre szavaznék.

Lehetett benne élni, nem kellett rá vigyázni. A 405-öket látva asszem a szerzőnél ugyanez lehet a helyzet.

omadjoe 2007.11.27. 21:51:25

Trabihoz kicsit vissza kanyarodva: útszéli karbi javitáshoz csavarhuzó, és 10-es kulcs kellett, nálam a csomagtartóban +3 db tiszta karbi volt, + 2 garnitura vadiúj gyertya, féltengelycsuklók + a cserékhez szükséges célszerszámok! nem is estem kétségbe amikor vhol lerobbant az NDK-s technika. amugy 4 évig volt meg a gép.

nálam ez autó:
1. keveset fogyaszt
2. nem benzines...
3. legalább 4 ajtaja van.
4. olcsó a fenntartása
5. könnyen javítható, akár az utszélén is.
6. csomagtartó használható, nem ugy mint a swift sedannal.
7. egyéni legyen.
8. szin: bármilyen lehet, csak NE piros, és annak árnyalatai...

Andjis · http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1632036&command=ugras&screenwidth=1024 2007.11.27. 22:24:53

Az én családomhoz is 89 ben érkezet az első nyugati egy Ford Escort ezüst metál tetöablakkal. Milyen jó is volt az a tetöablak. Én épp németböl beszerzet katalogusokbol szocializálodtam. A szobám falán az ép akkor megjelent pug 106 oriásplakátja volt. egyébként meg anno volt 2db 205 GTi kisautom mindig olyant szeretem volna. azaz most is megvenném. az még autó volt. a mostaniak meg tele elektoronikával. bezzeg a régieknek volt lelke, mint régia trabimnak ha csunyán szoltam hozzá nem indult el, megsértödöt. Most Peugeot 306 ost vezetek anyukámé volt 4 évesen el akarta adni na inkább én vettem meg mint hogy elkerüljön a családtól. ennek már lassan 6 éve. 1 honappal fiatalabb mint a jogsim. jaa és tényleg nem rohad. sajna a nyár elejém meghuztam a jobb hátsókerékivnél, festék lepatant de azota ugyanugy birja. Sajna most meg kell válnom töle mert nagyobb rakterü kocsi kéne. Ha valaki tud egy Octavia 1.8 20v turbot combiba szoljon. ismerösömnek is van immár 14 éve egy 405 1.9 disele a világon semmire nem hajlandó elcserélni és már 13 éve nála van a kocsi. jaa és az autónak a tipushoz illő szinünek kell lenni. pl ferrari piros lamburghini sárga meci fekete bmw s.kék trabi bugyikék stb stb stb az én kis pugom meg vil.kék és ezüst :)

Mrc 2007.11.27. 22:24:58

AUTÓ kívülről:
1. hallod
2. nézed
3. látod

AUTÓ belülről:

1. kormány
2. pedálok
3. sebváltó
4. kézifék
5. fordulatszámmérő

AUTÓ menet közben :

1. (hegyi) út
2. kanyarok ( ívek )
3. terhelésváltás ( négykerekes csúsztatás )
4. helyes fordulatszám
5. jó féktáv
6. gyorsabbat elengedni, lassabbak lehúzódni

Mindegy, hogy dízel vagy benzines. Nem az a lényeg milyen az autó, hanem az, hogy Ki vezeti ! Azért álmaimban sorhat, boxerhat, V8, V10, V12 előfordul, hogy a jó kis turbós sornégy soröt és subaru féle "bubu"-ról ne is beszéljünk.

Minden autórajongót kérek, hogy ne a közúton bizonyítsa be, hogy mekkora "királyok vagyunk". Ott vannak a versenypályák, nyilt napok, vezetéstechnikai tréningek. Örüljünk, hogy jobban tudunk vezetni mint elöttünk az a balfék, és így még arra is van időnk, hogy helyette is gondolkodva elkerülhetjük a balesetet, vele vagy egy másik hasonlóan nagytudású versenyzővel. Fontos, hogy ismerjük a saját vérmérsékletünket és autónk korlátait. Mindenkinek jó utat !

ommm 2007.11.27. 22:34:04

akos696: a rendkívül pontos és általam is előszeretettel praktizált definíciót még kiegészíteném annyival, hogy sűrűn pöcköljünk, de csak pillanatokra kidugva a bagót, majd (jajmitkapokmost) a csikket JÓ MESSZIRE penderítsük ki, így esélye sincs megragadni valahol az esetleg vizes karosszérián. és szigorúan csak menet közben.

Akos_h 2007.11.27. 22:36:05

Taksoft:
Ez az 505-ös 84-es volt és tényleg kegyetlenül szétrohadt, pedig nem volt elhanyagolva. Az alváz olyan állapotban volt, hogy kézzel tudtál rá bárhová lyukat csinálni. Az alja olyan volt, hogy azért nem is lehetett javítani, mert egész egyszerűen nem volt épp rész, amihez hozzá tudtál volna heggeszteni valamit. Amikor eladtuk, az új tulaj tisztában volt vele és kb 2 hónappal később kiszakadt a bal első felfüggesztés mindenestül, mert annyira elrohadt. Pedig nem állt vízben az autó sosem és rendesen karban volt tartva.
A 605-ről meg annyit, hogy annak az elektronikájával rengeteg hiba volt és ezért nem látsz belőlük sokat, mert alig vették.

És valami lemaradt a listámról, amit senki nem említ meg:
Az autó legyen biztonságos!
Meg tudjon állni, ne boruljon fel egy hirtelen kormánymozdulattól és védje meg a benne ülőket, mert lehet, hogy nálam az utas nem ehet az autóban, de azt nagyon a szívemre venném, ha megsérülne miattam vagy egy barom miatt aki belémjön!

Bukta! 2007.11.27. 22:58:44


Ne má! Pont most volt az AM-ben is a 405-ös Peugeot, erre Annácska is ezt veszi elő....gáz!
Ez bukta kislányom, ülj le!

ommm 2007.11.27. 23:04:03

Bukta!

ha most 20 éves és nekik is volt akkor mit vegyen elő? kolbászt a sifonból ember?!

kemény vagy mint az étcsoki, csak először gondolkozni kéne.

Blasius 2007.11.27. 23:11:19

Ladán nevelkedtem elsősorban, de a fő szerelem a Volvo! 4 éves koromban szerettem bele egy ismerősünk 244-esébe (én is 78-as vagyok:)), majd 2001-ben sikerült beszerezni egy 1982-es darabot (az álom megvalósulása:)). Így sok dologban egyetérthetek Annával.:)

1. Kölcsönös szerelem szerintem is, az öreg sem hagyott az út szélén, hazavitt. Ha szereted az autót, akkor ő is téged.:)
2. Kocka - a Volvo az volt.:) (a Meriva már nem, csak a lámpája:))
3. Nagy - szintén:)
4. Igen szürke volt, de annyira nem is ez izgatott. A mostanin már zavart a szürke, amikor megvettem, de raktári akciós kocsi volt és kompromisszumot kötöttem. amúgy tényleg uncsi a sok ezüstmetál.
5. Dízel.:) Most benzinest hajtok, mindkettő másért jó.
6. Ez fontos, de legyen biztonságos is!
7. Általában akkor szoktam enni, amikor már úgyis behordtuk a sarat főleg ilyenkor télen. Takarítás után 3 hétig evési moratórium!:)
8. A jó műszaki állapot a legfontosabb. Már egy kiégett izzó is fel tud bosszantnai.:P

a_hippy 2007.11.27. 23:11:28

1. autóban nem eszünk, iszunk, fogyasztunk tudatmódosító szereket - utóbbi kivételével egyetértek
1/A: utasok még inkább nem. örüljenek, hogy nem kell tömegközlekedniük. - sajnos, de a legtöbb nem bírja ki mert dohányzásfüggő (ellentétben velem aki soha nem szív el egy sima cigit)
2. az AUTÓ benzines. vannak megfigyelések AUTÓ-nak hívott diesel meghajtású (hát igen mióta nekem is benzines van... végülis de kivételek az újabb járgányok)
3. Trabant rúlz

kisaudi 2007.11.27. 23:15:40

Az autónak a teteje azért van, hogy egybetartsa, nem vicc! Ha levágod rosszabb esetben ott helybe összeesik az egész vas, jobb esetben elcsavarodik 5 km után :).

Autó:
1. Dízel- Német/Japán
2. Autóban nincs kaja!
3. Autóban nincs cigi!
4. Az autó tiszta.
5. Az autó nagy.
Persze mindegy milyen, lényeg, hogy az ember szívét melegség járja át ha beül a volánja mögé.

Nem értem azokat, akik leírják, hogy 5000 ccm+, V8, BENZIN nem baj ha kieszi a kenyeret a kezedből de a szerelmed. Hát mikor ezeket olvastam így rendesen felébrettem félálomból. Mai világba ilyen autót tartani? Őrültség. Persze majd ha a kölyök ordít, mert pl éhes. De a V8 jól van lakva... :)
Autóba dugni, 94'es Audi 80 szedanban esélytelen...(saját tapasztalat :D )

ommm 2007.11.27. 23:55:12

kispókban is...igaz a segged odafagy a szélvédőre a nyelved meg a hátsó üvegre...de lehet

Zolás 2007.11.28. 00:59:20

Pénteken vitte el az új tulaj a 25 éves Trabimat. Az utóbbi 5 évet vele húztam le, bejártuk együtt fél Magyarországot, ha gond volt, mindig a falu határából kellett haza vontatni. Vérzett a szívem, pedig már otthon állt az új szerelem: egy 19 éves Citroen BX. A barátnőm szerint csúnya, haverok meg azt mondták: olyan mint a szamara :)

katicska 2007.11.28. 02:02:04

kispókban is lehet, egy igazi kámaszutra kocsi. hihetetlenül kicsi. modjuk télen az biztos, hogy hideg lehetett.

enakivagyok 2007.11.28. 02:07:33

Én valamit nem értek: itt mindenki Trabiról, valamint böszme nagy, ősöreg, túlmotorizált, benzinzabáló szörnyekről ír. Ha meg kimegyek az utcára, tele van minden Skoda Fabiával, Suzukival, Opel Astrával, Ford Focusszal.

Az AUTÓ pedig Pug. 206. Már csak tudom, kettő is volt belőle. A másodikat 29 évesen (mármint én voltam 29) adtam el és elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában. De tudom, hova került. Kéthetente arra fordulok, megnézem. Mindig büszke voltam rá, hogy egy olyanban ülök, amiből WRC is van. És pont rám volt szabva. Minden a helyén, semmi se volt kényelmetlenül közel vagy messze. És még nálam volt, amikor legördült a szalagról az 5 milliomodik. És ebből a legendából nekem volt kettő is.

Az AUTÓ pedig majd, amikor a mostani közlekedési eszközt cserélem, a \"legolcsóbb BMW\" lesz: Mini. Vagy egy Pug 207. Vagy az új kis Alfa. Lényeg, hogy kicsi legyen, körülöleljen és legenda legyen. Na jó, a 207 nem az, de a Pug = szerelem.Az Alfa meg a fene tudja, hogy legenda lesz-e.

Ha meg beüt a gyerek projekt, akkor lelket keresek egy batárban: Skoda Octavia RS, Mazda 6 MPS, Ford Mondeo ST.

Ja, és az AUTÓ mindenképpen új. Ahogy mondani szokták, én fingjak bele először.

És az autó színe fekete.

Lotyó 2007.11.28. 07:30:16

A böszme nagy, ősöreg, túlmotorizált, benzinzabáló szörnyeket azé' nem látod az utakon, mer a gazdái ott ülnek a számítógép előtt és a Belsőségben írogatnak. És ahogy melegból sincs sok, így Autóbuziból is kevés van.
Az autóbuzi pedig úgy készül, hogy az autóbuzik egymás közt házasodnak (autóbuzi nő és autóbuzi férfi).

ommm 2007.11.28. 09:02:48

Lotyó: lOl :)

enakivagyok: nem akarok az önérzetedbe gázolni, de tényleg a 206-osra gondoltál? legenda? már az is? hmm...te tudod

ha neked jó én nem bántalak.

taksoft 2007.11.28. 10:31:22

Ákos_h: kár értük, én szerettem a 505/605 sorozatot. De akkoriban minden rohadt. A 85-ös BX-em már nem (érdekes), csak az ajtók, de azokat könnyű cserélni. Az 1982-es GSA-m jóval veszélyesebb ilyen szempontból, nem is fog esőben/hóban gurulni garázson kívül (majd ha kész a restaurálása).

Zolás: helyes! => BX fórum az indexen! :-)

AP (törölt) 2007.11.28. 11:29:48

pont ezért vesznek részt a különböző versenyprogramokban a gyárak, hogy vedd meg az alapmodellt és legyél büszke arra, hogy wrc is van belőle..

nem vicces, hogy 206-ból, focusból, fábiából és octaviából is van wrc, egyébként meg az utcán ezek sehol sincsenek?:)

tamaska 2007.11.28. 12:37:17

van itt egy mellékes cselekményszál is, mégpedig az autóbuziság, mint olyan. Szerintem ez érdekesebb, úgyhogy ebben fejteném ki inkább a véleményemet.
- Először is én nem lehetek autóbuzi, merthogy anyukám nem az, így nálam megdőlt a Lotyó által felállított elmélet:)
- Csak egy autóm van, az pedig új (volt másfél éve), kicsi, félig kocka (fiesta) és nem utolsó sorban haszonállat. De azért néha tiszta, és szeretem is. Ennek ellenére viszont eszek benne időnként. Viszont nem dohányzom benne, merthogy egyébként sem..

Szerintem az autóbuzinak több vállfaja van, én az átlagos autóbuzik táborába tartozom.
Vannak ugyanis a főállású autóbuzik (ilyen a Winkli, a Karotta és úgy kábé az egész TC stáb), Ők ugyanis autóbuzik, és még ráadásul meg is élnek belőle.
Vannak a mellékállású autóbuzik (a kommentek alapján többek közt Ommm és AP tartozik ide), akik tán nem ebből élnek, de rajongva szeretik az autókat, sajátjukkal is sokat foglalkoznak.
És vannak az átlagos autóbuzik, akiknek van egy haszonállatjuk, talán nem is értenek az autókhoz (pl én sem. Indítom azt megy) anyyira, de azért megdobogtatja a szívüket egy-egy ferrari, lambo, vagy valami szép és/vagy régi és/vagy erős vas.

persze további kategorizálás is lehetséges..

Bocs, ez kicsit off és hosszú lett.
Ja, és a témához:
- az autó fekete. vagy fehér. (és a lónak is csak két oldala van:))) ) Esetleg olajzöld.
- az autó nagy (az enyém kicsi)
- az autó benzinnel megy (bár ebben már nem vagyok biztos)
- a saját autóban azt csinálunk amit akarunk, úgyis nekünk kell rendberakni, ha valamit összegányázunk. Ez a dohányzásra nem vonatkozik.
- az autó megbízható.
- autót nem adunk kölcsön. és nem is kérünk kölcsön

AP (törölt) 2007.11.28. 14:13:37

Sok mindent mondtak már rám, de hogy mellékállású autóbuzi lennék, az nagyon hízelgő, köszönöm.

g 2007.11.28. 18:11:22

Bár mindegyikőtök álma valósággá válna,akkor Én milliomos lennék.Mo-t meg katasztrófasújtotta övezetté kellene nyilvánítani.
AUTÓSZERELŐ

Karpathy · http://artofmax.com/ 2007.11.28. 18:39:10

Akkó' tamáskától nem kérünk kölcsön autót.

Még jó hogy egy csomó nemtamást ismerek. Némelyiknek egész jó volt a szerelmével.

Old Timer 2007.11.28. 19:21:49

Micsoda hülyeség ezt a szánalmas Ascona-epigont ajnározni! Komolyan gondoljátok, hogy egy 405-ös Peugeot-ból kultautót csináltok? Ezzel az erővel a Tavriját is lehetne fényezni!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2007.11.28. 21:50:32

A 405 dögunalmas. De nem feltétlenül megbízható az, ami unalmas, pláne ha még francia is. És nem youngtimer, sosem lesz az, mert egészen egyszerűen nincs lelke. Ahogy a fent említett Tavriának sem. Nem is nagy a különbség kettőjük közt :)

Akkoriban persze még vonalzóval terveztek, de lehet, hogy egy ovis rajz alapján készült el a gép. Tudjátok-e milyen a "kocsi" egy óvodás szerint? Rajzoltassatok egyet és szinte biztos, hogy 90%-ban megegyezik a 405 formájával :)

A fantázia hiányát felesleges megideologizálni. A kocka unalmas, a kocka nem ergonómikus, a kocka nem áramvonalas, sőt, nem is természetes forma. Az ívek jelen vannak a természetben, na de kockák? Ugyan már... Felejtsük el ezt "az autó kocka" marhaságot, hagyjuk meg a gyerekeknek. Vagy nem nőttetek még fel?

Rocko- 2007.11.28. 23:24:30

"Az aerodinamika azok tudománya akik nem tudnak erős motort építeni"

enakivagyok 2007.11.29. 06:04:12

"nem vicces, hogy 206-ból, focusból, fábiából és octaviából is van wrc, egyébként meg az utcán ezek sehol sincsenek?:)"

Már a WRC-k? Miért, pl Subaruból van WRC az utcán?
Vagy arra gondolsz, hogy a 10+ éves 3 literes füstokádók alázzák őket. Igen, az 1.1, meg 1.2 (tényleg) alulmotorizált autókat. De nekem olyan nem volt és nem kell. És fentiek utcai változatából is létezik állat (206 GT, GTi a homologizációhoz, a Ford ST, Skoda RS-ek). És ezeknek nincs olyan brutál ára, mint egy nagynevű autónak, de az utakon tudnak (nemcsak az autópályán egyenesen 200-zal menni, hanem kanyarodni, kanyarból kigyorsulni és talán megállni is).

enakivagyok 2007.11.29. 06:08:25

"tényleg a 206-osra gondoltál? legenda? már az is?"

Azért 1998-2004/2005 között 5 millió példány a mai túlkínálatos autópiacon nem rossz. És ez még nem a gyártás vége volt. És ha jól tudom, ezzel minden idők legnagyobb példányszámú Pug-ja lett.

ommm 2007.11.29. 08:38:15

a legendák sosem az eladásról szóltak
a 205GTi esetleg legendás
cica 206?
naaaaa....
ahoz még túl gyerek, esetleg sok év múlva
písz

Old Timer 2007.11.29. 08:42:10

Ha már Pug, akkor az 504-es. Az akár lehetne kultcar is. Vagy a Columbo-féle 304-es cabrio. De a 405-ös? Egyszerűen lekoppintották a kor egyik legnépszerűbb európi középkategóriás autóját, a C Asconát, csak rosszabb minőségben és szarabb futóművel. Egyedül az utolsó évjáratok 1.9-es turbódízele ütős, a többi motor fos. Az MI16 ugyan nem néz ki rosszul, de megnézném azt a példányt, ami elment 150 eze kilométert motorgenerál nélkül. Már új korában zabálta az olajat és füstölt.

dennisthemenace 2009.01.17. 11:15:41

Old Timer;Nigeriaban meg a kilencvenes evekben is szereltek oket ossze,valami gagyi muanyag lokharitokkal..De Argentinaban is sokaig gyartottak,en is beulnek egybe szivesen..
süti beállítások módosítása