Kéz a lyukas biliben

Autonánia: Ford Taunus 17M – 1969

  2007. november 16. - Csikós Zsolt Címkék: ford taunus autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Itt a november, átállítottuk az órát, sötét van, esik, a depresszió idegesen kopogtat az ajtón. Nincs jobb orvosság az elmegyógy ellen, mint tervbe venni a járműállomány frissítését. Ennek persze meg kell adni a módját, az ember kényelmesen nekiül a netnek, kis körökben indulva, a spektrumot lassan tágítva masszírozza magát tova a http-hullámokon.

Lassan, zaftosan, ahogy parasztember kanyarítja a szalonnát, végignyálazza először a magyar oldalakat (mert az ott található autók mégiscsak közelebb vannak a realitáshoz), majd ha marad jártányi ereje, továbbevez a felfoghatatlan csodákkal kecsegtető német, holland, ha pedig igazi agyvérzésre vágyik, az olasz és brit szájtok felé. Én nekiültem.

A hétvégi lyukas Mergával terveim vannak még jövő nyárra, a Bianchit még alig használtuk, mióta készen lett a restaurálása, hiszen a motorja minduntalan megáll. Maradt a feleségem 190D Mercije, a mi kis elpusztíthatatlan szent tehenünk, az egyetlen, minden körülmények között működő, fűtő, külföldképes, a ridegtartást odaadó hűséggel és nulla étvággyal megháláló jószágunk.

Tehát egyedül az Alfa 75, az én saját, munkába járó gépemre vetődhet a piros célpont. Megvan már vagy fél éve, az nálam sok idő. Ráadásul itt az ideje, hogy újabb regadó-adományt helyezzek el szegényedő államunk oltárán, úgy hírlik, még mindig rozoga lábakon áll a kassza.

1984-nél öregebb autókra szűkített Használtautó.hu ablak

Eladó autó a Használtautó.hu-n, mint tenger, ezért érdemes szűkítéssel kezdeni a keresést. Rögvest kiszórok mindent, ami 1984 után készült, azokban több a műanyag, mint a vas, nem érdekelnek. Meg elektronikai szakember kell hozzájuk. Meg befecskendezős szakember. Meg egyáltalán, ugyanolyanok, mint a tesztautók, amikben úgyis ülök, csak ráadásul bénák. Igazi férfinak igazi vas kell. Egy olyannak, mint én, megteszi helyette a vasoxid is.

Mivel az Alfám olykor családi autóvá is előlép – a Merci olajcserére megy, én viszem a kölköket bölcsibe/oviba, kettéválasztjuk a purdékat és rám marad valamelyik utaztatása, ilyenek – ezért kizárólag négyszemélyes, vizsgás autóról lehet szó. És amióta eladtam a Hansit, rájöttem, hogy a nagy puttony dimenzionálisan megváltoztatja az ember életét. Egy menetben le tudja költöztetni a családot Balatonra nyáron. El tudja hozni a motorját a szerelőtől, akinél már ott rohad négy éve. El tudja vinni a lakatolnivaló autóhoz az ajtókat Egerbe. Kombi kell, esetleg négyszemélyes furgon, de mivel az Alfa nem hinném, hogy akár kétszázért is eladható lenne, lottózni meg elfelejtettem az elmúlt harminc évben, a keretek szűkösek.

Kék Ford Taunus csomagtartója. Forrás: Használtautó.hu

Hoppá, mit találtam! Ford Taunus 17M, 1969-ből, 222 ezres irányáron. A másfél literes, V4-es motor ismerős egy jó barátom korábbi Capri I-eséből. Jó randa, sánta alapjárata van (egy V4-es motor lényegében sehányadrendben sem kiegyensúlyozott), de fordulaton szépen dorombol. Az 55 lóerő mondjuk nem sok, de az állólámpás Merci is annyit tud, legalább nem kapok szívinfarktust az óriási különbségektől, amikor átülök egyikből a másikba. Persze volt belőle hathengeres, kétliteres és 2,6-os is, az bármelyik jobban kéne, de ha egyszer csak ez a legkisebb van…

Kék Ford Taunus motorja. Forrás: Használtautó.hu

Ezt a fajta Taunust, a P7b szériásat 1968-tól gyártották Kölnben, futott egészen 1971-ig – nem volt tehát rétestészta-széria. Ami nagyon fontos: ez volt egyben az utolsó, kizárólag Németországban készült Ford, utódja, a Taunus TC-sorozat már szinte tökéletesen megegyezett az angol Cortinával. Kék Ford Taunus elölről. Forrás: Használtautó.huHiába a szerény erő, a bugyikék szín, azért van tehát lélektani motiváció itt is: dörmögő motorhang, egy korszak záróköve, ráadásul ott a kisteherautónyi raktér – már ömlik is a nyálam.

Szolnok megye nincs messze, egy szombat délelőtti kiruccanást megérne a dolog. Abban a hullámpléh csomagtartóban nem mutatna rosszul az MDF-ből készült padlóbetét sem – tudják, mint a kisfurgonokban. Már látom is a BSA-t fetrengeni odabent, ahogy szokása szerint Niagaraként ontja a MOL Botondot. És – bár a tulaj nem írja a hirdetésben – ha mákom van, ez a kormányváltós kivitel, annál elegánsabb dolog pedig nincs, mint a kormányt hüvelyk- és középső ujj közé csippentve, mutatóujjal pöccinteni a hármast. És az a sok ablak, a vékony tetőoszlopok – mint egy dunai vízibusz.

Kék Ford Taunus oldalról. Forrás: Használtautó.hu

Veteránnak ez szegény már úgyse lenne jó, ahhoz rá kéne borítani egy lavórnyi húszezrest, de ütni-vágni, ringatózni a hátsó merev tengelyen igazán faja lehet. És legalább nem kellene folyamatosan attól tartani, hogy megkarcolódik. De ha megveszem, egy gyors autónk sem marad. Egy garázsnyi (és utcafrontnyi) vánszorgó betegággyá nyomorodna a gépjárműpark. Rossebbe, maradok inkább az Alfa négy karbijánál. És akkor el se jutottam még a Mobile.de-ig.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr82225983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.11.16. 00:24:32

igen. olykor sajnos megálljt kell parancsolni az érzelmeknek.
mit írjak meg?
a véreres szemekkel eltöltött órákat?
a kétségbeesés pillanatait, mikor rádöbben az ember, hogy "csakennyiért" van
aztán a következő gondolatot, hogy "németországban"
fájdalmas dolgok ezek...

Bukvalakó 2007.11.16. 00:52:40

ne vegyél szart öregem. érted már, legalább izlésed, az legyen, vagy mi, most nem akarlak leszólni, de érted, azért kicsit legalább, figyeljél már oda, ha már cikket írsz, nemdebár kéremszépen, a kiröttyentett életbe! Gondolkodjál el ezen, gyerek! :)

PepeXVI 2007.11.16. 01:29:02

Zsolt, király a cikked!
Én is mindig nézegetem a használt járműparkot, különleges ritkaságok után kutatva. Tudja valaki például, mi a neve annak a régi kis szódáskocsinak, amit a 17-ik kerület Pécel felőli végénél még néha-néha elcsíphet az ember? Nagyon érdekelne, de azt se tudom mi az! Tudjátok, féloldalas vezetőfülke, viszonylag nagy plató, gondolom aprócska motor.

Leeroy of SMV Design 2007.11.16. 05:07:39

Multicar? Csak tippelek. Én is laktam egyébként az említett környéken, de most nem nagyon dereng, hogy láttam-e egyáltalán szódást...

feketenap 2007.11.16. 07:01:19

Úgy gondolom, nagyon is húsbavágó témáról szól a cikk. Egy autóbuzi mindennapjai nem telhetnek anélkül, hogy legalább egy keresés erejéig ne nézné meg a hayználtauto.hu-t, vagy vmelyik másik szájtot.
Teljesen egyetértek azzal a felfogással, hogy ha használt autót vesz az ember, akkor mindenképpen a 83-84 előtti típusokra fókuszáljon. Hozzáteszem, hogy a vén vas mellett nem árt, ha van egy igazán megbízható és napi használhatóságú modern kocsi kéznél.
Ha viszonylag egyben van a tragacs, akkor az apránként ráköltött tízezresek fel sem tűnnek, sőt, úgy érezhetjük, hogy megmentünk valamit, ami egy "rég letűnt kor" vívmánya.
Sikeres keresgélést, várom a fojtatást!

petigyerek 2007.11.16. 07:27:27

Arra a kis kék gépre gondolsz?
Sajnos én sem tudom a típusát, de rengetegszer láttam már.

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2007.11.16. 07:56:27

Szintén 17ker, én is láttam a gépet.. Valaki igazán megmondhatná, mi az.. jó lenne ilyennel suliba járni:)

oPal 2007.11.16. 08:00:30

Akkor már a 85ös rx-7 széria (1. generáció utolsó szériája)
karbi, 13B, könnyű kasztni. hmmmm

Sopánka76 2007.11.16. 08:11:30

hány kiló az RX-7?
13B? Egykamrás 1.3-as? Az hány ló és mennyit eszik?

rognork 2007.11.16. 08:13:19

az kis féloldalas az ifa multicar lehet, a régebbi fajtából.

én 1982-ig szoktam szűrni.

Csikós Zsolt 2007.11.16. 08:19:00

rognork: 1982? Az még jobb...

rognork 2007.11.16. 08:29:58

csik:
onnantól már lehet veterán/hobbi biztit kötni. és onnantól van fiesta is! amúgy megírtam mélbe.

rozsdás bökő · http://rozsdasboko.blog.hu 2007.11.16. 08:41:54

Attól félek, hogy azért van ilyen kevés komment, mert mindenki írja a maileket, hogy ő ezt meg azt az oldalt szokta nézegetni és közben azon töri a fejét, hogy mit csináljon a kiteljesedést gátló tényezőkkel mint pl. pénzhiány, parkolóhely hiánya, akadékoskodó rokonok, féltő barátok, stb. Innét már az addiktológus ismerősöm felhúzza a szemöldökét... Jobb lesz, ha befejezem...

korzo 2007.11.16. 08:46:14

A bili minősített esete:
www.pim.net/Longchamp.html

(lassan kész a 70 nm-es garázsom, de már látom, hogy kicsi lesz 8-) ...de nem baj, van még hely 1440 nm a telek :o)

Lally 2007.11.16. 08:52:11

Ha egyszemélyes Multicar, akkor V2-es dízel moci van benne.

János bá 2007.11.16. 08:55:30

Szívszorítóan gyönyörű ez a Taunus; minden régi német autóért odavagyok, különösen a kombikért. Nagyon jó lenne, ha vki meg tudná menteni. A bugyikék helyett lehetne szürke, de akkora kínálatból, ami mo.on van 17m kombikból, nemigen lehet válogatni.
méltó ükapja az eggyel ezelőtti mondeónak, az újtól hidegrázást kapok.

flatliner 2007.11.16. 09:02:15

én meg pont amiatt vettem egy öregecske autót, hogy a hétköznapokra a megbízható motorú, zéró elektronikájú, strapabíró futóművű, szerelem autót használjuk. ha meg gyerekek és a család a csomag, és a messzeség a cél, akkor meg az újabb, biztonságosabb, kényelmes vas dolgozik.

Öcsibácsi 2007.11.16. 09:04:58

Azért szerencsére tudok szebbet is itthonról, például az én 1965-ös P5-ösömet. Igaz, ez nem kombi... :-)

kepfeltoltes.hu/071116/Tau1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/071116/Tau2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

korzo 2007.11.16. 09:06:52

Felesleges álmodozni. Szerintem, ha mindenki összedobja amije van, már az is elég szép felhozatal lenne ;)

pl.: c900se.wordpress.com/2007/10/02/zoltan-kordas-commander/

ommm 2007.11.16. 09:08:29

méghogy Ifa! méghogy multicar!
V2, léghűtés, na?

flickr.com/photos/9094576@N03/2036492277/

flickr.com/photos/9094576@N03/2037288994/

AP (törölt) 2007.11.16. 09:08:56

vegyél 83-as wartburgot vazzeh
az a férfiak autója :)

apropó, a v4 mennyiben különbözik működésileg egy boxertől? ugyanaz, csak csak a boxer kiegyensúlyozottabb?

KAROTTAFÜGGŐ 2007.11.16. 09:09:01

Részemről másnaponta fél-egy órát vagyok a használtautón... Mindíg azzal kezdek, hogy a keresőbe beütöm, hogy lj. ezzel csekkolom , hogy került -e fel új suzuki LJ terepjáró (a samurai elődje). Innen a régi patrolokhoz vezet az utam minden esetben, jó kis kockapatrol van-e...? Később egy nagyobb lélegzetű Japán youngtimer forduló következik amit a pár darab datsun megtekintésével kezdek aztán jönnek az öreg nissanok,toyoták,mazdák stb. Ezek után jellemzően részletesen átbogarászom az öregmercis részleget úgy a nagy benzineseket mint a jó kis zőccséggess verdákat a tip-top állapotútól a brutál gány rozsdaboglyáig:) Futok pár "tét nélküli" kört is: ferrari,viper,USA izomautók... Az UAZokat is mindíg átböngészem, különösen a dízel motoros gányokat! Haszonjármű vonalon nem hagyhatom ki soha a KRAZ-t (ha van) és az uralokat. Ha már ott vagyok az unimogok is sorra kerülnek mint lehetséges extrém lakóautó alapok (lottónyeremény esetén)... Sokszor csekkolom az extrém olcsó járgányokat is és rendre megdöbbenek, hogy miféle csodák vannak már 100ezer alatt! Persze a landcruiserek és a land-roverek sem maradnak ki soha, mit lehet tudni:) Be is fejezem mert egyre csak újabbak jutnak eszembe, soha nem lenne vége:)

Ja és Karotta fanclub az iwiw-en!

ommm 2007.11.16. 09:13:39

Öcsibácsi: nagyon-nagy respect neked, gyönyörű az autó

korzo: a Commander egyszerűen KÉNE

AP: a boxermotorban a hengerek 90 fokos szöget zárnak be egymással, míg a V motorban általában 60-at.

ommm 2007.11.16. 09:15:00

a mobile.de az autóbuzéria és autónördizmus egyik kifinomult önsanyargató kínzóeszköze.
csínján kell bánni vele, korán függővé válhat az ember.

Zolo 2007.11.16. 09:16:20

No igen, én is sokat böngészgetek. Indul a móka a hasznaltauto.hu amerikai autós szekciójával, aztán bepróbálkozok a 81 előtti Opelekkel, Fordokkal, esetleg pár bogár vagy veterán Fiat, esetleg szép, kereklámpás Jaguar, majd átmegyek a mobile.de-re és áll a zászló...
Többnyire az emerikai konpallal a www.cars.com - mal záródik az orgia, ahol végigböngészem a régi nagy vasakat, Caddy-ket Chevy-ket, jenki Fordokat, elgondolom milyen szép is lenne egy oylat lábon hazahozni a tajgán keresztül...
Ja, igen és kb itt lóg a bilibe a kezem... De addig úgysem halok meg amíg...

Marko56 2007.11.16. 09:16:48

Egyébként a régi autók értéktartásáról és különlegességéről csak annyit , hogy tegnap kiváncsiságból néztem a mobile.de -t és egy 25 éves Countach és egy zsírúj Murcielago között csak 5 millió forint a különbség....ebben a kategóriában az azért nem semmi!

ekkerjoz 2007.11.16. 09:21:59

ommm:

a boxerben a hengerek 180 fokon (egyvonalban) vannak, a főtengely van elékelve 90 fokkal, hogy ne rázzon a motor.
A v elrendezésben van 55-60-75-90 fokos nyitás a hengerek között, itt is játszanak a főtengely kialakításával, a kéthengeres v-motorokban többnyire 270 fokban ékelik el a hajtókarokat, szintén azért, hogy finomabb legyen a motor járása.

bigwhite 2007.11.16. 09:27:30

Strandkorlátkék

APROPO 2007.11.16. 09:28:35

APROPO:
a v4 az v4 = 45-60 fokos szogben allnak a hengerek
a boxer az boxer = 90 fokot zarnak be a hengerek

Annyi kozuk van egymashoz hogy negy henger.

Udv!

manodesign 2007.11.16. 09:29:28

Ommm: a boxerben 180 fokot zárnak be a hengerek, és van 90 fokos V motor is

Fitz 2007.11.16. 09:30:32

PepeXVI,
Én ott lakom a XVII.-ben.

Minden héten elmegy aház előtt az a kiskocsi.
Szerintem 1 hengeres. :)

ommm 2007.11.16. 09:31:19

ekkerjoz: bocsbocs, természetesen 180 fok. hülye vagyok...
és most ne menjünk bele, hogy a flat engine nem mindig boxer...

ommm 2007.11.16. 09:31:51

Fitz: ott van belinkelve. V2

ommm 2007.11.16. 09:32:42

azt írtam, hogy ÁLTALÁBAN...ahogy ekkerjoz írta lehet más szögben is.

ekkerjoz 2007.11.16. 09:32:48

Ommm:

flat-engine, bocs, respect

oPal 2007.11.16. 09:36:51

Sopánka76:

Kasztnikód SA22 vagy FB
1180kg ig ment fel a súlya

13B az 2tárcsás 1300ccm
karbival ez 130 ló körülre jó gyárilag, kb 250 lóig lehet elvinni.

fogyasztás 9-16 liter között.

ekkerjoz 2007.11.16. 09:40:17

Az RX-7 kéttárcsás nem turbós véletlenül?

jenko 2007.11.16. 09:40:46

én éppen eladni készülök egy '73-as Skoda S110R-t, és venni egy családbarát, modern példányt. Aztán elkezdem nézegetni a használtautót (3 hónapja napi másfél órát), majd azon veszem észre magam, hogy '83-ig szűrök.
lehet h el se adom, csak veszek tetőcsomgatartót? vagy utánfutót? szépen nézne ki

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.11.16. 09:46:13

nekem 85-ös Honda Accordom van :) szar mint az istenverése, de imádom.

feketenap 2007.11.16. 09:46:16

Öcsibácsi: Elismerés az autódhoz! Pláne, ha sajátkezűleg restauráltad.

lopi 2007.11.16. 09:46:58

hatkosszepeneztazegeszet :)
(komoly pszichologiai segitseg ez a cikk + a kommentek, kenyelmesebb ezzel a perverzioval abban a tudatban egyuttelni hogy masokat is kinoz :) )

Zolo 2007.11.16. 09:47:29

Jók is azok az RX-7esek bár nekem a II. generáció jobban bejön. Kár, hogy a régi Wankelek alig 100000-et mennek el, azt is csak igényesen, vigyázva használva. Ha az ember üti-rúgja-vágja, csoda, ha megéli az 50000-et.
Amúgy itt www.cars.com van sok rx7 egész baráti áron is akad...
Keep searching fella's... 8-)

ommm 2007.11.16. 09:48:08

ja, Öcsibácsi, szerintem izzítsd be a csikóst és írjatok róla egy jó kis cikket...

Andris 2007.11.16. 09:49:41

hát igen... egy matt fekete Charger, Hemi Big Block-al, nitroval, rejtett lámpákkal enyhén ültetett kasztnival, kétoldalra kihozott aranyozott-krómozott kipuvégekekkel, krómkoponyában végződő váltóbottal, belül bőr kagylóülések, fehér számlapos órák, a motorháztetőn pinstripping, minden zár, esőelvezető eltűntetve, egyéb apróságok, saját kezüleg építve valami leszakadt roncsból... , már nem csak a kezem, hanem a fejem is a biliben van... :(((((

yenoee 2007.11.16. 09:55:41

jenko!!!
Szerintem beszélgessünk arról a Skodáról... :)))
yenoee_kukac_index_hú

oPal 2007.11.16. 09:57:23

ekkerjoz:
Turbos verzió volt egy japán belpiacos 12A turbo (ez is két tárcsás), és a 2. generációtól kezdve volt turbo verzio (13B turboII), a 3. generáció csak szekvenciális biturboval volt lélegeztetve)

Zolo:
egy szívó wankel jó bejáratással elmegy 150k km-t, finoman használva 200k fölött.

ha tönkremegy akkor az éltömítések törnek el (kompresszio 0), felújítószettben meg benne van minden csapágy, tömítés, és kapsz egy újbol bejáratós 0km-es blokkot.

bejáratás mondjuk hosszú, 2400km minimum.
(szegény rx-8 asok mit kapnak....)
ha nincs jól bejáratva akkor halnak meg idő előtt.

Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=gWY7pYwVPSo 2007.11.16. 10:03:23

A szokásos köröm mindig az Istennővel kezdődik (DS), utána jöhetnek az amerikai benzintemetők, szigorúan 1985 előttről, aztán az Alfák, majd visszamászom a 206-osomba....

Zarquon 2007.11.16. 10:07:39

Nemrég még volt egy kasztni DeTomaso Pantera (bakokon, félig kilakatolva) másfél talicska alkatrésszel (szétterítve a kasztni előtt, ahogy kell) 1 milláért a használtautó.hu-n. Klasszikus rémálom, sose lesz kész, de legalább nagyon drágán. Pedig az egy must have gépnek tűnik.

Zolo 2007.11.16. 10:08:24

oPal, mennyi egy felújítószett? Gyári/utángyártott? Látom nagy a rutinod a témában... Én eddig eléggé fáztam a Wankeltőt, de megygyőzőnek tűnik amit írsz. Árak? Tartósság? Olajcsereperiódus? 8-)

Lally 2007.11.16. 10:13:51

Az igazi V2-ben a hajtókarok egy főtengelycsapra vannak kötve.

A V12-ben is csak 6 hajtókarcsap van!
Az már japán huncutság,hogy egy V2-est két hajtókarcsappal csinálnak a simább járás miatt/pl Intruder/

Ettől független a hengerek által bezárt szög!
A boxer egy 180 fokos hajtókarcsapékelésű,180 fokos hengerszögű V2-.
Természetesen a többi hengerpár is el van ékelve egymáshoz képest..
Ugye nem bonyolult ?

oPal 2007.11.16. 10:17:58

Zolo:

Nékem is 2. gen van egyébként.
Felujító szett rengetegféle van. főleg amerikából tudunk rendelni, de a cseheknek is vannak jó szerszámaik, lehet pár év múlva már tőlük is lehet komplett szettet beszerezni.

általában 250 ezer pénz postával eggyütt.

tartósság: ha eltörik az éltömítés, és sokáig jár utána a motor (erőtlenül de megy tovább) >> a belső felület karcolódhat. na a a blokk keménykrómmal ellátott alu >> javítani a környéken nem lehet... :S az meg drága + mivel nehéz a szállítás is drága.

olajcsere: gyárilag olajbefecskendezés megy a motor égésterébe. elhasznált olaj lerakódást okoz, kompresszióvesztést, érdemes sűrűn cserélni.
(nálam meg van kerülve a dolog, de igy is sűrűn (7000km) fogom cserélni)

ommm 2007.11.16. 10:20:06

Lally: pontosítsd még egy kicsit szerintem, mert öreg hiba az, hogy a 180 fokos hengerszögű flat-engine-t is boxernek nevezik, pedig nem az...

B 2007.11.16. 10:22:15

Miert nem veszel egy normalis autot a sok szemetdomb helyett?

Zolo 2007.11.16. 10:23:04

oPal, akkor ezexerint ez sem egy olcsó móka... Maradok a V8as álmoknál, ahhoz egy komplett felújítószett 3-500USD, nem bonyolult masinák, akad hozzá szakértő is itthon... Bár tuti, hogy még odébb lesz, mire belevágok. 8-) Addig meg 323, 2.0V6, szigorúan keresztbe... 8-)

ommm 2007.11.16. 10:31:35

Zolo: keresztbe??? max kézifékkel:))
habár ilyen időben lényegesen könyebb:)

ommm 2007.11.16. 10:32:49

B: kérdésedben a válasz: azért, mert normális...semmi extra 12 egy tucat

apamacko 2007.11.16. 10:36:06

baowah :
Rám hozod újra az agybajt !

6 éve áll szegény '82 Taunusom és ha nem ennék egy évig lenne is miből feltámasztanom !!!

( nagyrész eredeti fényezés, sibeda, gyári alufelnik, fabetét, plüssfotelek ... és VASOXID ! meg csak 1.6 )

rognork 2007.11.16. 10:39:00

a boxerben nem külön főtengelycsapra vannak kötve a hajtókarok? nem ez a különbség?

Zolo 2007.11.16. 10:41:58

ommm,

egyértelmű, jó is az, csak figyelni kell, ne legyen sok neki. 8-)

Drisa 2007.11.16. 10:42:13

Én a Skoda Rapidokat nézem. Kevés van sajnos, álmaimban egy felvidéki autónézegető- és beszerző túra képe sejlik fel. Talán ez nem is annyira bilibelógós!

Jenko! Mennyit kérnél a 110R-ért, ha mégis eladnád?

ekkerjoz 2007.11.16. 10:45:26

Lally:
"Az igazi V2-ben a hajtókarok egy főtengelycsapra vannak kötve."

Ezt "Ternai: A gépkocsi, vagy A motorkerékpár c. műveiben" olvastad? (Én abból tanultam, xxx évtizede...)

Már elég régen kitalálták a v2-re a 270 fokos elékelést, és nem csak a japánok csinálták.

Talán csak a Harley alkalmazta utoljára egy csapon a két hajtókart, mert egyszerűbb gyártani és centírozni.

"A boxer egy 180 fokos hajtókarcsapékelésű,180 fokos hengerszögű V2-."

Vannak négyhengeres boxerek, ahol nem 180 fok a csapok ékelése, vannak flat-enginek, 180 fokos hengerszögű big-bang vezérelt motorok, és így tovább.

Üdv: EJ

=Daniken= 2007.11.16. 10:48:00

Részvétem:-))
sajna én nem írok mailt erről a témáról.
de azért nézem a használtautó-t rendszeresen.Néha E24-et keresek, néha régi 3000CS-t és mindg ámulok azokon a felejthetetlenül karcsú, gyönyörű formákon. és régebben megnéztem, mennyi lenne egy sárvédő gyáriban: E24(régi 6-os bömös) olyan 200k felett. Bontva itthon nem találsz, mert nincs, vagy azonnal van rá tuti vevő.kijárkálni Németországba sem időm, sem energiám. Most elvileg lesz hely, ahol tárolhatnám, de tavaszig aknáról nem is álmodhatok, lévén itt a "kemény" tél és a felújítás végső fázisai sokkal előbbre valóbbak...szóval róka fogta csuka.Néha szégyellem magam, hogy bezzeg más meg nekiáll, ha asszony, ha lurkó, ha ház és család is van a vállán, akkor is.én meg hétvégén inkább arra vágyom, hogy lelépjek a városból és kizárjam ezt a kicseszett versenyszférát, vagy minek nevezzem...szóval elméleti síkon ez az én menedékem, álmodozom arról, hogy vmi szívemnek és lelkemnek igazán szép, tartós értéket találok és magam kezétől válik megint széppé és élvezhetővé. de aztán bedarálnak a mindennapok ésörülök, ha néha megint van egy kis időm éjjel 2-3 -ig végignézni a neten, hogy mi is van ott és mivel mit lehetne kezdeni..aztán persze végem lesz, reggel korán kelek, kialvatlanul, zúg a fejem és már az aznapi nyűg jár a fejemben..és amikor vidékre megyek tárgyalni, akkor van egy kis időm elmorfondírozni az előző esti kincseken...:-))) aztán megint úthenger...Tudom, Csernus Doktor elmondaná, hogy kurvára sok felesleges kört futok és lépjek már ki belőle és boldog ember leszek-legalábbis boldogabb mint Stohl Buci:-)))))) és milyen igaza lenne!!

ommm 2007.11.16. 10:55:19

csernus doktor bekapatja:)
ő nem autóbuzi

.Walaky 2007.11.16. 10:58:43

Én nemtudom mér jó ezekkel az öreg betegágyakkal foglalkozni..
A restaurálást még megérteném.. ha valaki idő és/vagy forint milliomos.
Nekemis volt ilyen korszakom 17-20 évesen.. egy öreg audi V8 volt a gépsárkány.. de egy ilyen pénznyelő után már rájöttem hogy az újautó a jóautó.
Én egy 2007-es Subaru Tribeca-t hajtok, és nem cserélném semmilyen vén pénznyelőre.

F.J.G. 2007.11.16. 11:00:16

Még szép, hogy vadászom a mobile.de oldalt, talán többet is, mint a hasznaltauto.hu-t. Van, amikor csak ugy végigszaladok a márkákon, s megnézem azokat, amiket nemhogy nem ismerek, de még csak le sem tudnám írni, mert egyszerűen nálunk nem is létezik. Igy ismertem meg a Wiesman-t, illetve a TVR-t. És ha már itt tartok, azota nem is tudok mit kezdeni a sok BMW 6os szériaval amik nálunk gurulnak, mert egyszerűen unom őket, minden sarkon az áll, s nem értem, hogyha van valakinek 30 misije, miert nem tud szétnezni egy kicsit jobban, hogy mit is vesz. Felemelő lenne, ha kis magyar utainkon kevesebb merci, BMW, Audi, Porsche szaladgálna,( s leszögezem, ha hozzámvágnának ezek közül egyet, hmm, vagy mondjuk jöhet mind, persze örülnék neki) nincs bajom velük, csak dühítő, hogy a tehetősebb réteg nem foglalkozik az utcaképpel, igenis felelőséggel tartoznak a társadalomnak azzal, hogy ha már tisztességesen összekapartak ennyi pénzt, akkor nem hirtelen felindulásból az első Merci, vagy BMW szalonba kellene szaladniuk egy szürke avagy fekete metál, vajbőr kárpitos grandturismoért, hanem igenis tessék leülni a gép elé, s vadászni a mobile.de oldalt, vannak más autogyártók is.

Lally 2007.11.16. 11:07:36

Cak azért ragaszkodtam az egy csapon két hajtókarhoz, V2 témánan, mert azt tartom igazinak.

Béke!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2007.11.16. 11:07:39

Bár már simán '85 utáni, de rendszeresen halászok olcsó Y10-re..... alcantara ülések, FIRE motor..... egyet találtam, de sajnos nem volt benne jó alkatrész, az elektronikus cuccokat (!!!!) leszámítva..... hüpphüpp. De majd leszen egyszer még jó napom!

vitéz Matschkássy Izidor 2007.11.16. 11:12:45

Én a Tatrákkal vagyok valahogy így. Gyönyörűek, izgalmasak,farmotorosak, V8-asok, léghűtésesek, ráadásul árban is elérhetők (2 milla alatt). DE aztán lejövök az oldalról és az utolsó kattintáskor már tudom, hogy sajnos marad az unalmasan megbízható, randa, ráadásul kék Passat, a szörnyű TDI kerregéssel.

karel 2007.11.16. 11:17:49

Húú, na ez a cikk betalált, csikós úr!!!

Rendes, becsületes autóbuziként minimum két-három óra per nap a kör nálam, hasznaltauto.hu, mobile.de, www.autoscout24.de(ezt ismeritek? kurva jó kis oldal). Nincs is jobb mint egy hideg sörrel leülni, és keresgélni a régi fordok, mercedesek, amerikai járgányok között, számolgatni, kalkulálni.

Én most egy 123-as Mercedest hajtok, 2000-es automata, benzines, hát mit mondjak. Folyamatosan újítgatom fel, de közben nem bírok a seggemen ülni nyilván, az új terv egy 88-as sorhatos 730i, tudom, tudom, tele elektronikával, de sajnos ez régi fétis, még a gyerekkoromból, muszáj birtokolni. Ezenkívül a további tervek: Mercedes W126 560SEC, és nyilván valami becsületes amerikai hörgő, mach1, a legnagyobb kedvenc charger, roadmaster, monte carlo, stb...
Viszont! Van egy szintén gyerekkori vágyálmom, ez pedig a Ford Granada, méghozzá nem a 80-as évekbeli kocka, hanem az az előtti. Consul, ha jól tudom. Na, most van egy eladó(www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1604803&command=ugras&screenwidth=1024) de sajnos nagyon drága. Nem tud valaki esetleg egy olcsó, felújítandót? Megköszönném!

Még sok ilyen cikket!

Üdv Karel

csongi 2007.11.16. 11:23:00

Uhhh, kiábrándultam. Mit lehet nyálazni egy ilyen ronda romhalmazon?

korzo 2007.11.16. 11:25:29

30misi egy új sportkocsiért? Kizárólag Morgan Aero8. Az legalább úgy néz ki, mintha régi lenne. (meg nem gépek rakják össze, hanem emberek kalapálják és faragják(!) embereknek.
________
(!): alu (al)vázra, favázas karosszéria

Agent Cooper 2007.11.16. 11:26:19

A legjobb használtautós vételek szerintem a régi alfák. Hugyé'-szaré' árulják pl. a régi GTV6-okat, és ha az embernek mázlija van, akkor kifoghat egy jó darabot. Emlékszem, gyűjteményből származó, teljesen felújított, újrafestett, bőrös GTV6 volt már 1 milláért. Már fotók alapján pöpec volt, nem kellett volna rákölteni semmit. A gond az, hogy ezeket 1 héten belül elviszik. És hogy nincs rá 1 millám.

jenko 2007.11.16. 11:26:49

Drisa! félmilláért elég jó 110r-t lehet kapni h.autón is. Rapidot meg 250-ért. Ezek azért jók, mert az alkatrészek beszerzése könnyű, és olcsó is.
Nem akarok itten piacot csinálni a sajátomnak, amúgy 400k :-)
De télleg, ez a keleti oldtimer téma a leginkább elérhető, és ezek között szerintem a skoda kupék viszik a prímet, meg a 312-es warbi. Azért a V8 hang engem is jobban lelkesít, mint a soros3 2T...
A tatra cool, nekem abból a 613 jön be leginkább

korzo 2007.11.16. 11:29:31

Mit lehet nyálazni egy csak képen látott műanyaghalmazon?

ommm 2007.11.16. 11:33:38

bocs, csonginak szólt.

Krájzler 2007.11.16. 11:55:24

Nem is olyan régen gondolkodtam azon, hogy mi volna ha mindenki, aki ide rendszeresen ír, kifejtené milyen autója is van, illetve mik a vágyálmai. Megdöbbentett a kommenteket olvasva, hogy hányan vagytok hozzám hasonlóan, akik egy-egy fárasztó nap után nekiülnek és a mobil.de-n vagy a használtautón szörfölnek hosszú órákon át. Épp a munkahelyemen ülök, nincs sok időm, de ha lesz beteszek pár linket a kedvenceimről. Nálam ezek egytől egyig minimum 20 éves járgányok. Na majd lopva be-bekukkantok, hogy állnak a kommentek. Javaslom linkeljen mindenki legalább egy kedvencet!!!!
További szép napot

ommm 2007.11.16. 11:59:36

egy nincs. sok van (illetve tán mégis, egy 613 MK 1)

Öcsibácsi 2007.11.16. 12:01:08

Köszi az elismeréseket!
9 éve az enyém, tavaly augusztusban kezdtem szétszedni, azt magam csináltam. A karosszériához, motorhoz, meg az összerakáshoz persze kellett szakember közreműködése. Ja és nem az én házam előtt van - sajnos - lefényképezve. Ezért tartott majd egy évig a projekt :-)

És persze a hivatalos papírok és vizsgálatok ügyintézése is önerő volt, na az még csak a horror... megérne egy külön cikket. De ma már vidám vagyok és OT-rendszámmal krúzolok... :-)

ommm 2007.11.16. 12:08:45

linkelj még képeket róla, ha vannak.

Rocko- 2007.11.16. 12:11:02

tanulni sose kár, mi az multicar?

Zolo 2007.11.16. 12:11:39

Úha.
Volt:

Opel Manta 2.0Gsi,
Peugeot 205Gti 1,9
Peugeot 205gti 1,6 (ez még megvan, rallyra átépítve, egy évet futott RTE-ben)
Renault 19 Cabrio 1.8 16V

Mostani egy Mazda323F 2.0V6 (98-as)

Álmok:

pff, sorolhatnám... Egy Régi Caddy Sedan DeVille 72 vagy 77-es, 79-es Camaro, 81-es Stingray Corvette (esetleg Cabrioban), újabbak közül Mazda Mx5 szigorúan 1,8 98-04 között vagy egy Fiat 500Abarth
Persze a lista nem teljes... sosem lesz az... Még álmomban sem... 8-))))

StationW 2007.11.16. 12:22:05

Nem kell félni az öreg Rx-ektől, ha tényleg nem nyúzták agyon. Úgy gondolom egyes mai soros mototok nem bírnak annyit, mint egy normál használatú wankel.

A mazda különben is mindíg kínosan ügyelt a motorjai élettartamára. Az enyém is óra szerint 300 000 km-et futott 90 óta, és még teljesen gyári! (Arról nem is beszélve, hogy -mivel svájcból jött- mennyitt pörgött vissza az órája a magyar határon. (170 000-el vettük)

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1625769&command=ugras&screenwidth=1024

(Az árról: csak próbahirdetés:)

Cappyka 2007.11.16. 12:22:26

Nem tudom hallotatok e már az angol LEA FRANCIS márkáról...

www.carzone.ie/usedcars/index.cfm?fuseaction=car&carID=734099

Zolo 2007.11.16. 12:33:19

StationW ne viccelj Neked nem is Wankeled van... 8-)

StationW 2007.11.16. 12:43:16

Nem, de a wankellal kapcsolatos eszmefuttatás áll. Ha előírás szerint kezelik, akkor nem döglik meg előbb mint bármilyen dugattyús típus. Plána a modern darabok.

Pl. a Rönó azzal reklámozza a mocijait, hogy 300 000 km-re tervezve. HA_HA_HA, hol itt az extra? Mellesleg a cégünknél nem volt olyan Clió, amiben nem kellett 100 000 környékén befecskendezést cserélni. Az egyik pl. 5000 km után, úgy ahogy volt besült! Megállt a tecsó előtt, és többé nem indult:)

rush4you 2007.11.16. 12:45:10

ilyen sokan szeretik a régi autókat itt az emberek? jó látni, hogy nem vagyok teljesen hülye, én is szeretem őket. ez is faja anyag. ha valakinek van renault estafette eladó szóljon. nagyon régen még láttam minden nap egyet a róna utcában, azóta soha egyet sem, és sajnos megszerettem a bamba pofáját :)

StationW 2007.11.16. 12:52:11

Nekünk (a csajomnak / kedvesemnek / páromnak:) tavaly volt pár hétig egy Autobianchi A112 Abarth-unk, de sajna nem volt akkor ZSÉ rendberakni, -pedíg nem kellett volna sok- veszett jó kis dög volt az!!!

cyd 2007.11.16. 13:26:39

hasznaltauto.hu-t, mobile.de-t, autoscout24.de-t böngészni és hagyni, hogy meghasadjon a szív? Akkor minek nevezzük, mikor a meglévő szerelemautót kell a racionalitás mérlegére helyezni és egy boldog ismeretlennek odaadni egy összegért, ami másanpra meg sincs, mert lakáshitel folyósítási jutalék, rendelkezésretartási jutalék meg kutyaf..sza.
Párom, aki nem különösebben szívlelte az autót, még Ő is fájlalta, mikor azon a hűvös őszi reggelen a konyhaasztalra dobtam a Júdáspénzt.

majkulnajt 2007.11.16. 14:32:14

nekem az elsö autóm 18évesen volt..1966os Taunus 17m p5,1700ccm,én ujitottam fel-ahogy a fizetésböl birtam..átlagosan--életem legkedvesebb autója volt..második autóm egy ilyen,1969es p7b...pirosra fényeztem,ezt is nagyjából felujitottam..DVY-526 rendszámmal..fenn van most a hasznaltauto.hu-n..mindig a Lézinger-mühelybe hordtam öket..az öreg nagyon értette a szakmát--csak engem nem értett--miért vonzódom az öreg vasakhoz)))de MEGDICSÉRT!!)))szép idök voltak..és csodálatos autók..mikor ezekután Wartburgot vettem...az is 1973as volt)))a kocka müszerfalas-..mára kihevertem a veteránokat---egész addig..mig lessz rá pénzem kényelmesen..és idöm..csak én kevés pénzböl,mindennapi közlekedésre használtam ezeket..mert tetszettek..a mai plasztikvilágban-ez menedék volt..de drága volt a jegy ebbe a világba))..de ma is tisztelettel tekintek ide-hmmm...az a sok elismerö tekintet--csodálatos érzés volt fiatal takonyként igy közlekedni..örökké emlék marad..! üdvözletem Csikós Zsoltnak-elismerésre méltó a munkássága--és a szeretete a mult iránt..autós témában..örömmel olvasom mindig minden betüjét--itt is-és nyomtatva is! thx.

csongi 2007.11.16. 14:35:41

ommm, baszod, én a cikkben ábrázolt taunusról beszéltem.
Hogy jön ide a tatra?
Akinek meg nem inge, ne vegye gatyára.

ommm 2007.11.16. 14:40:39

miért? az talán nem szép? nekem pölö tetszik...
mi a baj vele?

oPal 2007.11.16. 14:40:41

Ami most van:
'86 Rx-7 2.gen NA

ami kellene:
1 új "busz" - akár Pug Expert aktuálisa is jó + tréler
Alfa és a boxere
Subaru és a turbó boxere
Rx-7 4tárcsás wankellel (26B) pályára
Nissan Sil-Eighty szigorúan 2.0 turbó
Rx-7 3.gen nemgyári turbóval

nagyon mély a bili? :)

csongi 2007.11.16. 14:52:32

Tény, hogy ízlések és pofonok. Én autót nem csak képen láttam, vezettem is épp eleget, köztük jó néhány efféle öreg csotrogányt: nem akkora élmény, mint bámulni.
Már bocsánattal legyen szólva, de egy veterán autó egyetlen varázsa a szépségben rejlik (költséges, kényelmetlen, nem biztonságos és kifejezetten nem környezetbarát), de én ebben a kombi taunusban semmilyen vonzó részletet nem bírok felfedezni. Nem lesz minden autó szép, mert elmúlt 30. Bocs, hogy belepofáztam.

Dorka 57 2007.11.16. 14:55:39

Ezek szerint a nagy többséghez képest szerencsés vagyok, mert most is van a kedvenceim közül a birtokomban (OG 900, A112) Gazdaságosnak orion 1.8d de ez is 18 éves!
Amúgy egy új autó nagyságrendekkel nagyobb költség mint a régi. (Pl.értékcsökkenés, kötelező szerviz, adó, stb)

Zolo 2007.11.16. 15:00:16

egyetértek a "nem biztonságos és nem környezetbarát" dologgal. Ezt aláírom. Viszont, hogy nem kényelmes és drága? Hát nem tudom...
Volt szerencsém lágyan ringatózó 77-es Caddy-ben ülni, ami rendberakva volt 2,5 millába a tulajnak, USA-ból importálva. V8, klíma, elektromos, szervo minden. Ennyiből ezeket új autóban ilyen kényelemmel nem kapod meg. És ez csak egy példa volt a sok közül. És Dorkával egyetértve az értékcsökkenés meg a márkaszervízek "szakértelme" nem sok jót hoz... 8-)

Z 2007.11.16. 15:19:56

Cappyka! Hehhe, nem is tudtam, hogy volt Ford Prefect! Sajnos '42-ben még nem volt, de Douglas Adams akkor is rúlz!

ommm 2007.11.16. 15:25:50

egyszer az enyém leszel te imádott fekete ribanc!
www.oldtimer.sk/foto_inzercia/fi_10.htm

pink75 2007.11.16. 16:16:15

Mi a fene nem kényelmes, biztonságos, ha nem egy granada kombi? Aztán mi az, hogy "drága", meg "környezetbarát"?

szike 2007.11.16. 16:25:26

Nem akarok fikázni, de mit jelent az autonánia szó? Biztos nem elgépelés, mert három helyen is szerepel a cikkben.

ommm 2007.11.16. 17:00:03

autó és az onánia szó összevonása

egyszerűbben: cerkamerevedés mobile.de és autoscout közben:)

apamacko 2007.11.16. 17:00:22

Namostmegőrjítekmindenkit !

Nekem az a bokszer ami 180 fokos főtengely elékelésű (3 főtengelycsapja van így a 2 hajtókarcsap között is van egy.) pl. a BMW motorkerékpár 2 hengerese ami csak így nem ráz hiszen a dugattyúk így egymást kiegyensúlyozzák és egyszerre vannak felső ill. alsó holtpontban.

DE ! A Ferrari csinált 180 (!)fokos hengersorú (V)12 hengeres motort ! ( két sorhatos szemben :-)
Na ennek az elékeléséről már fogalmam sincs ! (bocs)

Úgy vagyok egyébkéntmint sokan mások egy kedvenc nincs csak sok kedvenc van !
Üdv.

majkulnajt 2007.11.16. 17:03:52

"környezetbarát??"a rohadt bmw-k meg audik a 330g/km koromkibocsátásukkal azok sem a facsokolók kedvencei éppenséggel...majd' fél kiló monoxid azért ma sem környezetbarát...szerencsére ezek a márkák hamarosan vagy szoknak-vagy szöknek...biztonság??egy mai kis szar müanyagot egy akkori vasdarab szó szerint felnyársal..egy ilyen taunus 1080kg...de az mind fém-és nem kábelkötegeknek a sulya...ugyanaz mint a SUV-ok....mindennél biztonságosabb---csak két ugyanolyan ne ütközzön)))))...maximum annak nem biztonságos,aki a mai fröccsöntött müanyag-fém kompozicióban ül...törtek már ketten százezres károkkal a 66os taunusom hátulján...mégcsak a lökháritó sem mozdult el)))volt vagy 35 kiló csak a hátsó)))..ez van--több kárt okoznak a maiakban...mint amit érnek))))

ekkerjoz 2007.11.16. 17:17:22

apamacko:

"Nekem az a bokszer ami 180 fokos főtengely elékelésű (3 főtengelycsapja van így a 2 hajtókarcsap között is van egy.) pl. a BMW motorkerékpár 2 hengerese ami csak így nem ráz hiszen a dugattyúk így egymást kiegyensúlyozzák és egyszerre vannak felső ill. alsó holtpontban."

Ez akkor lenne igaz, ha nem lenne robbanás a hengerben. Üresen, kompresszió nélkül forgatva nem ráz a motor, de gyújtáskor nagyon. Ezért alkalmaznak mellé nagytömegű kiegyenlítő-tengelyt, ami csillapítja a munkaütemet.

Csikós Zsolt 2007.11.16. 17:21:56

ekkerjoz: bocsánat a tudálékosságért, izé, de azt a forgó izét, ami a belsőégésű motorokban a mozgó tömegek okozta rezgéseket hivatott kisimítani kiegyensúlyozó-tengelynek hívják. Sokan használják a kiegyenlítőtengelyt - tévesen. Olyan, mint bordásszíjnak mondani a vezérműszíjt. Ami fogazott-, vagy népiesen fogasszíj, hiszen a bordásszíjnak (amin hosszában vannak a csíkok) van szlipje. Még egyszer bocs.

Csik

Csikós Zsolt 2007.11.16. 17:26:10

Egyébként kinek jött át a cím? Mármint nem az elsődleges jelentése, hanem a bili, meg a kék szín kapcsolata, illetve a bilikék cucc járulékos lyukassága? Soha nem tudom, hányan vannak azonos hullámhosszon, lehet, hogy csak az én fejemben léteznek ezek a badarságok.
Csik

ekkerjoz 2007.11.16. 17:26:34

Régen volt, mikor a szerkezettant tanultam, lehet, hogy rosszul emlékszem.
Elfogadom a kijavítást, de félek, hogy már a rossz kifejezés marad meg :)

Üdv: EJ

Krájzler 2007.11.16. 17:44:21

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1474103&command=ugras&screenwidth=1152

Na ez örök kedvenc. Mire lesz elég pénzem megvenni és fenntartani egy ilyet mai áron, addigra horribilis összeget fognak elkérni érte:(

Csikós Zsolt 2007.11.16. 17:45:26

Ez legyen a legnagyobb hibád. Hogy mi mennyit elkövetünk, amit hányan észrevesznek... Vedd az újságíró véres bosszújának az olvasón. :))

Csik

Krájzler 2007.11.16. 17:50:29

www.mobile.de/SIDjFdYgJDiVnwXcchfsXE4MQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1195235124A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B63%7F-t-vMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6B16C900BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=8&id=11111111195917184&


Erről meg ne is beszéljünk.Néha az jut eszembe, milyen lenne egy ilyen gyönyörűséggel gurulni a városban, és begyűjteni az elismerő és irigylő pillantásokat. Magasan szarnék a sok műanyag buborékban közlekedőre. Csak ott b*sztam el h. tavaly egy új autót vettem. Ha elég bátor lettem volna akkor most nem lehetne letörölni a vigyort a képemről... De sajnos ott lóg a kezem abban a bizonyos biliben....

Rocko- 2007.11.16. 17:53:59

Zsolt!
egyet hadd kérdezzek már meg, nekem nem teljesen kristálytiszta a kép. Te a kocsikat csak megvenni, és (amikor csak lehet) használni akarod, vagy felújítani, és megőrizni az utókornak is?

ommm 2007.11.16. 18:00:53

azt hiszem régebben volt már szó a Chiti által tervezett V12-es Ferrari flat-engine (laposmotor?) -ről, ami inkább Alfa, mint Ferrari és a Tipo 33-ban használták...
A 180 fokos V motornál közös csapon vannak a szemben lévő hengerek dugattyúinak hajtókarjai függetlenül magának a motornak a szögétől.

The 180° V engine, in which corresponding pistons share a crank pin, and thus each will reach top dead centre half a crankshaft revolution after the other. Flat engines with more than eight cylinders are most commonly V engines.

Csikós Zsolt 2007.11.16. 18:01:50

Krájzler: észrevetted, hogy annyi ezresért adják a 02-est, mint ami a típusa? Jó arc lehet az eladó.

Rocko-: 21 éves Alfát csak használni vettem, hogy maradjon energiám és pénzem a szörnyű régi rozsdatemetők rendbehozására. És hogy addig se kelljen új autóval járnom. A sors iróniája: a plusz idő és pénz részben arra megy el, hogy lényegében másfél éve egyfolytában építkezek :)) De legalább lett jó garázs, a jövő alapozódik megfele.
Csik

ommm 2007.11.16. 18:02:53

az az igazi, mikor a garázs nagyobb, mint a ház. na akkor jó az alap:)

Krájzler 2007.11.16. 18:22:26

Jaja, és hetek óta nem enged az árból. De így a képek alapján olyan pöpec állapotban van az autó h. én sem engednék lejjebb.

feri2360 2007.11.16. 18:25:32

Na, egy tűrhető cikk. CsZs szakújságírónak csak ilyen témájú írásokat szabadna elkövetnie (öreg és/vagy ritka autók és álmodozás róluk), ebben jó. Ilyesmibe belevágni viszont csak olyan embernek szabad, aki ért hozzá, vagy van típus specialistája, alkatrészbeszerzési lehetősége, ezek hiányában igen sok pénze. Sógorom a fentiek egyikével sem rendelkezett, amikor pár éve friss házasemberként a szívére hallgatott az esze helyett és az Alekója árából vett egy Ford Caprit aut. váltóval. Néhány hónapig boldog volt vele, de jöttek a sorozatos hibák, köztük kardántörés, stb. Kardánt pl. Bécsből kellett hozatni nagyon drágán. Végül anyagilag nem bírta, a kocsi az udvaron rohadt szét, évekig kocsija sem volt.

ommm 2007.11.16. 18:28:48

Krájzler: csekkold ezt, van esély, hogy olcsón beszámítja:
www.oldtimer.sk/foto_inzercia/fi_40.htm

ezt pedig te csik:
www.oldtimer.sk/foto_inzercia/fi_42.htm

Krájzler 2007.11.16. 18:51:55

ommm, köszönöm a tippet. Mivel továbbra is beszari vagyok, marad a Zastra még vagy 10 évig. És mivel nekem ennek is tetszik a formája,illetve tulajdonságai, ki tudja, lehet youngtimer korában is használni fogom...:)

majkulnajt 2007.11.16. 19:00:51

hmmm....most DeLorean DMC-12-esre gyüjtök!! ))van valakinek..?))))

sima 2007.11.16. 19:14:47

nekem ezek vannak a kívánságlistámon:
href.hu/x/3yqe
href.hu/x/3yqi
jó ötlet a cikksorozat Zsolt, hajrá!

Karpathy · http://artofmax.com/ 2007.11.16. 19:16:51

Hű.
Egész elérzékenyültem :D

Aki esetleg nem értené, hogy miért kell öreg autót venni, annak mondom, hogy 1. - olcsóbb (hitelelméletekkel ne fárasszatok, olcsóbb) 2. - olcsóbb

Ezért hozzáférhetsz olyan kocsikhoz, amiknek a mai megfelelői elérhetetlenek. Illen eccerű.
Magánízlésekről, miszerint az '50-es évek végétől a '70-es évek végéig volt a formatervezés a legtökösebb, már lehet vitatkozni :D

Őszinteségi roham kategóriában az én vasam (AP figyu;)) 27 éves, azért kéne már bele az a Volumex :D... és igen, elbírná a kompresszort vagy a turbót is.

Szóval csókoltatok minden nördöt a témában, nekem talán leginkább ommm gtv-je kéne.
AZTÁN a 400-as :D

Rocko- 2007.11.16. 19:18:51

Zsolt, csak érdeklődtem. infot vettem utóbbinak tudom be. :)

a kezem bele a bilibe 2007.11.16. 19:26:49

Hát igen, én is szerettem volna egy igazi amerikai nagyvasat V8-as mocival. De sajna leültem és gondolkodtam. 1,kell mellé egy másik (megbízható)kocsi. 2,két kocsit kell fenntartani (adó, kötelező szervízek stb.)3,két garázs kell két kocsinak 4,az alkatrészek nem drágák, de mire ideér az USA-ból a postaktg. drágább mint az alkatrész (és 1 hónapig áll a kocsi).5, azér' kajolja a benzint rendesen... Úgyhogy maradt az átlagos alsóközepes.

majkulnajt 2007.11.16. 20:05:40

neeem...inkább egy 1957es Plymouth Fury-t akarok...Christine-t...Virgil Exner formaterve..a legszebb korabeli autó Amerikából..node a 61'es Fury sem piskóta...nemde,Csikós Zsolt??Te legalább tudod értékelni:-))

Csiga 2007.11.16. 20:08:01

Naná hogy álmodozik az ember...és a legtöbben a régi vasakról...:)

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1291531&command=ugras&screenwidth=1440

Hogy miért? Mert nagy...mert V8-as...mert erős...mert műszaki kuriózum...mert egyidős velem...:)

Sajnos megvenni még megtudnám, de nem tudnám méltó módon felújítani, nem kapná meg a törődést ami egy ilyen csodás öreg vasnak kijár...:(
Talán majd pár év múlva...

rognork 2007.11.16. 20:13:58

csik, azér hansot nem kellett volna elkótyavetyélni.

stevee 2007.11.16. 20:14:22

Csikós Úr!! Naggyon tutttii a cikk!! (vagyis izééé...bejegyzés) :))) Szerintem sokan nem is értik igazán, hogy miről írtál. Nekem már vagy 4 éve a hasznaltauto a kezdőlapom.... Nincs olyan nap, hogy valami "vén szarra" rá ne keressek....Állólámpás Mergától CRXeken át a 6os Bömösig. (talán "nincs is" olyan autó, amit én már legalább egyszer ne akartam volna venni:)))) Hiába rajongok a G astrámért is, az csak kiszolgál, ki nem elégít. (de azért a kipuff d..ós kép mégiscsak túlzás!!! :))) ps: még ilyen irásokat, sokat!! :)) Üdv!

ommm 2007.11.16. 20:49:21

Karpathy: kapaszkodj, kb 1 évig volt fenn egy szlovák bazár honlapján egy Trevi Volumex, felujított állapotban. végül 60 ezerért (kb 420 ezer FT) vitték el.
sír a lelkem utána...

ommm 2007.11.16. 21:02:45

azt hiszem nem árulok el nagy titkot azzal, hogy csikós kollégával közösen csorgattunk nyálat az iráni sah számára készült Figoni et Falaschi Delahaye 165-re.
érdekes a sztorija, egyszer megírom, addig is nézzetek valami szépet:
www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=carGal&carID=3608&pgID=1&pID=416020

Dörmi06 2007.11.16. 22:31:48

Őt szinte minden nap megnézem: href.hu/x/3yse

De most pont nincs rá pénzem, mert belefogtam a két éve a garázsban álló 120-as felújításába :)

BushDoctor 2007.11.16. 22:32:35

Ennyi szemét roncshalmazra izgulót :D

(üssetek!)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.16. 22:50:06

Én is szoktam turkálni a Mobile.de-n, főleg motorok után, mert az itthoni választék SZAR! Aztán elolvastam, hogy mennyi cumi behozni őket, és elment a kedvem. Asszem örökre. Elöbb költözök el, minthogy EZEKNEK egy fillért is adjak,mindenféle adónak nevezett sarc címén. Az emberben akkor kezd felmenni a pumpa mikor szuper kis 70-es- 80-as évekből származó, kitűnő felújítási alapot jelentő motorra bukkan, beletörődik az árába, és kiszámolja, hogy behozni sem drága annyira, de mire itt forgalomba kerül addigra az ember megőszül. Hogyrohaggyonmegazösszes.

Zolo 2007.11.16. 22:52:56

Nem feltétlen kell ám rá itthoni rendszám. Sok más lehetőség van már, így az union belül. Előbb utóbb csak rájönnek odafönt, ha midnenki szlovák, ikrán, román, osztrák és német rendszámmal fog rohangálni, hogy valami nem jó a kalkulációban... 8-)

AP (törölt) 2007.11.16. 23:01:09

látom sikerült jót kérdeznem a boxer és v4 motor viszonyáról..
azt nem vágom, hogy minden fekvő motor boxer-e, vagy van 180 fokos v motor is. az semmiképp se v motor, de akkor mi, ha nem boxer?

Csikós Zsolt 2007.11.16. 23:23:21

omm: a kedvenc Taunusom. Elbasztad a hétvégémet te szörnyeteg!

sima: nem az én ötletem volt a sorozat, hanem a RÁcz Tomié. Neki köszönd, én csak gyári munkás vagyok a gépezetben.

gyules 2007.11.16. 23:30:35

Én itt szoktam nézelődni: www.pistonheads.com/sales/

És ha nem lenne ez a =/%!!+" behajtási díj a belvárosba (London), már valószínűleg egy japán import suprával,v skyline-nal járnék... :(
Bááár...lehet meggyőzöm magam és hobbiautónak mégis beújítok egyet. :)

ommm 2007.11.16. 23:41:22

89 000*7=623 000 ft. kábé. ez csak a vételár. mennyi lenne saccra forgalomba helyezni Mo.-on?
és nézd meg az öcsibácsiét, amott fent linkelte. azt meg kéne szagolni asszem...

donghatto 2007.11.16. 23:46:43

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1640942&command=ugras&screenwidth=1024

én erre izgultam rá....gáz?
nem is annyira bilibe lógós...

egyébként engem egy dolog zavar benne: a biztonság hiánya. (ami már említve vala)

jah, és minél öregebb annál menőbb? ne már..:)

ommm 2007.11.17. 00:12:47

donghatto: el tudom képzelni, hogy csik még ezt a konkrét példányt is ismeri abból az időből, mikor a sajátját hajtotta fel éppen.
de inkább legyen 2000-es...

Karpathy · http://artofmax.com/ 2007.11.17. 00:40:37

ommm: ki nem bírtam volna belezni egy ilyen tüchtig kis verdát, nekem csak a motor kell

... meg a váltó meg a minden :D

donghatto: mi ebben az átverés? Azért ennyiért (nálunk) csak lopottat/töröttet/szétullottat lehet kapni :I
Vagy mindhármat egyszerre.

majkulnajt 2007.11.17. 02:00:05

veterán?hmm..volt szerencsém egy Lincoln Mark IV-hez egyszer..rövid élmény volt..annál pazarabb autóban nem ültem még életemben..suhant majd'40évesen is..bödületes erövel..befékeztél a "power brakes"-be..és lebólintott a kocsi orra a földig))))majdhogynem megkoccantotta a földet)))..de szerintem egy 15cm magas járdaszegélyre is ugy ment volna fel,hogy a fogam nem koccant volna meg)))-elképesztö volt-és szemet gyönyörködtetö..egy olyan korból-ahol még nem volt hiány nyersanyagból..sem benzinböl..és nem egy padlólemezre épitettek egyszerre 3 kategóriányi autót..szobrász-müremek volt külsöre is..Amerika ebben volt a legnagyobb-kár,hogy ma már nem..de hát..lesz ez még igy se)))).

Rocko- 2007.11.17. 02:03:28

na, Csiga linkelte itt az Oldsmobile Toronadot. múltkoriban vki megemlítette (v itt v scheertinél), h van itthon Charger, gyorsan rohantam használtautóra, és hát egy kezemen meg tudtam volna számolni, h hány használható állapotú amcsi kocsit találtam. akár V8-as sportosabb dögből, akár Fleetwood vagy Eldorado méretű hajóból.

japoo 2007.11.17. 11:15:16

Bilikék Taunus, fúj! Akkor inkább ez:
href.hu/x/3yuq

Szerintem, ha kevés a pénz, de megbízható autó kell, akkor csakis japánt:
href.hu/x/3yul

(és ez pont 1984-es) :)

VOGAben 2007.11.17. 11:38:02

Z: Miért az új gépek jobbak? Pár tízezernél kifekszik a PDTDI oszt perkálod a százezreket a márkaszervízben.
A japán gépeken meg az eu luxusmárkáin/15 milla felett/ kívul minden mai autó egyszerhasználatos szarhalom.

Rocko- 2007.11.17. 13:11:03

korzo: nem azt mondtam, h nincs, hanem azt, h nagyon kevés olyan élvezhető amcsi dög van, amibe be lehet szállni, és rögtön használni.

fefe 2007.11.17. 16:27:12

en itt dolgzom angliaba ..egy MGB -1977-,vettem es jarok vele .nagyon klassz kb.800 font-ert vettem,eredeti es 70000 merfoldel...Itt aztan talalni ,most egy jaguart nezegetek-tökeletes-1986,xj6,500 font...Bökkenő,jobbkormany Otthon nem kellemes vezeni,de itt autozni elmeny,öröm.AZT hiszem mindket autot hazaviszem a magam örömere!!!

japoo 2007.11.17. 19:20:34

Nem tudom ismeri-e még valaki, én a craigslist.org-n szoktam a nyálamat csorgatni...

Citroen Maserati: href.hu/x/3yzy
Impala: href.hu/x/3z07
Oldsmobile: href.hu/x/3z0c
Chevy Pickup: href.hu/x/3z0b
Lincoln: href.hu/x/3z08
LeSabre: href.hu/x/3z09
Mercury: href.hu/x/3z0a
Cadillac Seville: href.hu/x/3z06
állólámpás Merci: href.hu/x/3z02
ua. Merci: href.hu/x/3z03
Jaguar XJS: href.hu/x/3z01
Nissan 300ZX: href.hu/x/3z05
Pontiac Fiero: href.hu/x/3z00 (ebből lehet a Diablo)
Cadillac Catedra: href.hu/x/3yzz (muhaha, ez egy Omega!)

rognork 2007.11.17. 19:38:37

fefe, tényleg ilyen árak vannak? van az a rettenetes kretén műsor vmi wheeler dealers, abban szoktak brutál kicsi árak lenni. szóval az télleg igaz?

Merida131 · http://Merida131 2007.11.17. 21:27:50

Sziasztok!

Kicsit off hozzá szólás: FIAT 131 Racing Volumex-s motorral... Volumex-s motorhoz értő embert keresnék. Olyan ne jelentkezzen aki már látott és volt is neki, AKI MEG IS TUDJA CSINÁLNI... ( volt már pár szerelőnél akik szerintük értettek hozá...:( aztán kiderült, hogy mégse.) Elöre is köszönettel.

ChK 2007.11.18. 18:59:40

...és még valami, amit eddig senki sem írt... ezeken az (öreg) autókon még gondolkoztak! forma, stílus, érzések és régi korok szelleme... nem kell ezen összeveszni, van akinek a mai műanyag és buborék jön be, van, aki sosem szabadul a csupa fa-bőr-vas-króm összhatástól... az első is praktikus, mert modern és halad a korral, új autó, stb, a második pedig hobby, tisztelet, emlékek, vasfüggöny, kihívásés még sok minden!
talán a legkülönlegesebb a vasfüggöny előtti japán autók korszaka, mert akkori német-olasz-francia autókat csak-csak láttunk, de japánt? hol?

és ha már japán: öreg is, nagy is, gyönyörű is és ritka is!
www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1553952&command=ugras&screenwidth=1280

fefe 2007.11.18. 19:45:28

ROGNORk-nak..en az MGB-t..a e-bay.co.uk.
vettem.De a jaguart az autotrader.co.uk.
vettem.itt lehet talalni olcson autot.De itt (angliaba)elszoktam menni veteren auto összejövetekre-nem talalkozora-,delutan 5-től este 8-ig tart.Itt összejön vagy 200 auto.tt mindig arul valaki jo aron .Mult heten egy bal kormanyos EREDETI LANCIA EVO HF INTEGRALT lattam 2000 fontert.gyönyörü volt..xjs cupe 1200font.

zöld oroszlán 2007.11.19. 23:31:57

84 előtti utolsó igazán jó autó a Peugeot 504 :). Nem kell csorgatni a nyálat, hozni kell egy szépet külföldről!

Zolo 2007.11.20. 09:23:54

Az504 valóban nem csúnya, de nem tudom alkatrészügyileg hogy áll a dolog. Nekem a franciák közül - bár nem tartom őket túl megbízhatóak - még mindig a 205 a kedvencem. Egy szépen összerakott kis Cti cabriolet a 405 1.9-es Mi16 os motorjával, csöppet felhúzva, kovácsolt leömlős, egycsöves egy dobos rendszerrel. Még nem klasszikus, de egyszer biztosan az lesz... 8-)

ssugame 2010.06.03. 14:27:06

nekem van egy ilyen p7 esem igaz 2 ajtós...

aki tud alkatrészt ehez a tipushoz bármit vagy komplett autót irjon nekem az ssug@citromail.hu ra köszönöm
süti beállítások módosítása