Célegyenesben vagyunk: már csak hetek, talán napok kérdése, hogy meglegyen a 30 ezredik Népítélet-bejegyzés. Ez alkalomból az eddigieknél is nagyobb szabású ünneplés veszi kezdetét. Nemcsak a bitek hullámain, hanem valódi, kézzel fogható, kakaóval leönthető, nehéz perceinkre is magunkkal vihető papírformában is megemlékezünk e jeles eseményről.
Teljes újságra ne készüljenek: a Népítélet egy hasznos, bő lére eresztett, szédületesen érdekes, alapos statisztika, nem autós újság, de ha száz oldalas magazin nem is, de azért egy 32 oldalas, színes, szagos betét bőven kifakadt belőle. Az Expresszel csináltuk, 387 forintba kerül, és így néz ki:
Keressék már ma az újságárusoknál a Képes Autó Expressz október 25-i számát, még mielőtt elfogy. Nyomdatermékre 2007-ben ennél hasznosabban nem költhetnének pénzt. Egy hétig lesz kint a standokon, aki addig hozzájut, boldog és okos lesz, a többiek a tudatlanság poklában égnek a tisztítótűzig.
Ebben most összesen három cikk szerepel, no meg Nínó Karotta vezércikke. Utóbbit mindenképpen érdemes elolvasnia, aki kíváncsi arra, milyen mételyek marcangolják az autós újságírói lelket. Az újság többi része e mételyek elűzésének egyetlen hathatós eszközéről szól, három felvonásban.
I. Népítélet-elemzés
Programozónk, Füge, valamint Rácz Tamás kollaborációjában megszületett az újabb, még alaposabb, még szélesebb vásznú Népítélet-elemzés. Készítése során több meglepő dolog kiderült. Például hogy egy huszonsokéves típus a legkedveltebb ma Magyarországon, mindeközben ugyanennek a kései rokonai örvendenek szinte a legegyöntetűbb közutálatnak. Megtudhatják azt is, hogy megbízhatóbbak-e az olasz autók a franciáknál, és a nép vajon jobban szereti-e az angol kocsikat a japánoknál. Emellett tippet adunk 0,3, 1,5 és 4,0 milliós kocsik vásárlásához. És kitekintünk külföldre, ahol a nagy piacelemzők nagyjából a miénkhez hasonló mintavételekkel nagyjából a miénkkel azonos következtetésekre jutottak.
II. Olcsón, ótvart, okosan
Rámegyünk egy olcsó, eladó autóra, nagyító alatt elemezzük a fenyegető jeleket. Sikítva meneküljünk-e a trappistasajtszerű hátsó sárvédő láttán, avagy perkáljuk-e ki nyugodtan a pénzt, ha csak a szélvédő repedt? Válasz az írásban – aki az újságot elolvassa, nem vesz többé olcsó és rossz autót. De drágát és rosszat sem.
III. Expressz-hirdetések: létezik-e jó rossz, rosszak-e a jók?
Riportereink hada végigfésülte az autópiacot, utánajárt, milyen verdákat takarnak az Expressz-hirdetések képei. Egyúttal arra keresték a választ: vajon a Népítélet szerint tökéletesnek tartott kocsiból találni-e épkézláb eladó példányt, és hogy tényleg olyan szörnyűek-e azok a típusok élőben, amelyeket szintén a Népítélet szerint mostani tulajdonosaik legszívesebben felgyújtanának.
Meg aztán lesz benne még sok-sok böngészni való táblázat, néhány szép fotográfia is. Mi beletettük a lelkünket, tudásunkat, időnket e sok információ tudásanyaggá sűrítésébe, ott lotyog az egész. Önnek viszont ingyen van – csak a mai Képes Autó Expresszt kell megvásárolnia.
És ne feledje: mielőtt bármilyen autót venne, nézzen utána a Népítéletben! Ha pedig önnek van olyan autója – vagy motorja –, amelyről már gyűjtött elég tapasztalatot, írjon róla ítéletet, segítsen másokat a döntéshozásban!
A statisztika – tudás.
A tudás – hatalom.
A hatalom – mézédes.