Pelenkázó kétmillióért

Családi utazás a Tehénnel a da Vinci kiállításra

  2007. szeptember 01. - Égő Ákos Címkék: gyereknevelés művészet toyota 4runner

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

Égő Kati és az Égő ikrek

Akár négy gyereket is pelenkázhatunk szimultán. Hely bőven van, és a padlólemez magassága is megfelelő. Kicsit vigyázni kell a vonóhoroggal, nehogy szétrúgjuk a lábunkat, de egyébként a 4Runnerben pelenkázni jó mulatság.

Az ikrek Debrecenben a Leonardo-ló előtt

De nem is ez a lényeg, hanem hogy cserépkályhát kell építeni. A szomszédban most húztak fel egy szépet, de sajnos a hat kilót nyaldossák a lángok. Ez nálunk nem megy, ezért veszettül bontott kályhák után kezdtem nyomozni a tél közeledtével.

Találtam egy veteránt Debrecenben, és mivel a da Vinci kiállítás is ott van, gondoltam összekötjük a dolgot. Hogy ne legyen túl egyszerű, a friss ikerpárt is beszerveztem a kalandba. A Scion ilyen jellegű küldetésre alkalmatlan, ezért Winkler tehenét kértem el. Most a kocsira nem érdemes kitérnem, mert szarrá írta a tulajdonosa.

Megdöbbentően jó autó, és a legjobb válaszás volt a feladatra. Amit a cikkben olvasni, szó szerint igaz, az elfogultság talán csak a kényelem terén érezhető. Amikor megvettük, akkor is szar volt a vezetőülés, és sajnos a frissen kárpitozott se lett tökéletes. Hiába lett gyönyörű az új bőr, a ferde támla az 500. kilométer után egyre idegesítőbbé kezd válni.

A cserépkályhával és babakocsival megpakolt Tehén

A csomagtér a körülbelül 100 kályhacsempét finoman nyelte, még a babakocsit is betuszkoltuk a tetejére. A hátsó övek alig érték át a hordozókat. De már több helyről is hallottam, hogy néhány autó hátsó biztonsági öve nem támogatja a gyerekülést. A tömeget a futómű megérezte, a pattogásból hullámzás lett. A motor viszont fittyet hány minden kályhának. A tempomatot visszafelé is 130-on rögzítettem, úgy mentünk hegyen-völgyön át.

A Tehén az autópályán a Lenin utca felé tart

A fogyasztási adatokra nem vagyok kíváncsi.

A da Vinci kiállítás nem volt rossz, bár a 2900 Ft-os belépő (hétvégén 3200 Ft!) kicsit húzós. Táadásul eredetiben egy szerény, piros papírra rajzolt korai vázlatot láthatunk, illetve láthattunk volna, ha nem lett volna tök sötétben. Bár nem is ez volt most a lényeg, a számomra egyre szimpatikusabb mester sokoldalúságára mentek rá.

Gyakorlatilag minden érdekelte. Jó autódoktor lett volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr61153869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sany 2007.09.01. 05:50:02

A gyerekek aranyosak ...

AP (törölt) 2007.09.01. 08:34:16

Vinciben is voltam kétszer..

ekkerjoz 2007.09.01. 08:44:04

Szép dolgozat volt, bár nem tudom igazából, mire kellett volna jobban figyelnem, mert nekem is csak a skacok tűntek föl. Grat.

Lyózsi 2007.09.01. 08:44:06

Miért kell bele két GPS ?

andris 2007.09.01. 09:15:10

A két GPS használata ősi román szokás.

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2007.09.01. 09:18:48

A igen, azt elfelejtettem beleírni, hogy menet közben összehasonlítottuk a piacon kapható egyik legolcsóbb és a legdrágább GPS-t. Az olcsó kicsit késik a sebesség mérésben, de értékre ugyan annyit mutat. Az irányításban az iGo szerintem profibb, de a Garmin térképgrafikája sokkal részletesebb és szebb.

huba 2007.09.01. 09:26:48

és miért kell 156km/h -val száguldozni két gyerekkel, egy tehénnel?? vagy Cat vezetett?:)

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2007.09.01. 09:38:12

Néha rosszul mért a GPS, ki is szedtem a gelériából.

chipie 2007.09.01. 09:39:59

Szia! Elöl 2 GPS, utána ti ketten, utána két aranyos gyerek, majd 100 cserép és 1 babakocsi. Majd 130-as tempomat. Vészfék esetén bele sem merek gondolni a sorrendbe...

ghatto 2007.09.01. 10:36:15

azt hiszem ezentúl mindenkinek át kell gondolnia ötször, hogy milyen képeket tesz fel..:D

SzJ 2007.09.01. 11:21:04

"A fogyasztási adatokra nem vagyok kíváncsi."
"A da Vinci kiállítás nem volt rossz, bár a 2900 Ft-os belépő (hétvégén 3200 Ft!) kicsit húzós."
Akkor most mi van?
A benzinkútnál Csekonics bárót játszunk, a múzeumnál meg sírunk, hogy kint van a fenekünk a nadrágból?
Nem írom ide mit gondolok...

knajf · http://www.knajf.com 2007.09.01. 11:23:07

gondolom a fékek megfogják ezt a terhet is, hisz az ilyen tehenekre mindig túlméretezik a fékeket :) jó.

ommm 2007.09.01. 11:33:34

a da Vinci itt, Pozsonyban kitűnő volt, már csak azért is, mert ki volt állítva (nem tudom milyen összefüggésben) egy komplett Enzo-motor is. Debrecenben nem volt?

+egy kérdés: miért terelődik el minden téma szépen lassan a jajmitörténtvolnaha irányba? ide csupa közlekedési rendőr és kalapos hétvégi biztonságisofőr jár kommentelni? vagy mindenki ennyire betart írott-íratlan törvényt csak én vagyok ilyen marha?

az autó ettől függetlenül újra bizonyította sokoldalúságát, a winklinek meg üzenem, hogy tehetne fel egy-két képet az újrabőrözött cuccokról.
ja, és a Karotta kormánya hogyan sikerült?

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.09.01. 12:46:14

o.O azt olvastam a neten hogy a da Vinci kiállítás ingyenes, na most akkor hogy van ez? o.O ja a találkozón is volt már róla szó, kérünk képeket :)

Shomee E34 2007.09.01. 13:27:22

Mit basztatjátok már,ti ezt az utat ilyen feltételekkel 80-nal tettétek volna meg?
Szerintem is gáz a 3200 ft-os belépőár,mert nem értem,h mir ekell ennyit beszedni,nem ebből eteti Michalangelo a családját.DE emiatt mne tartsatok bunkóünak,ha az állatkert lenne ennyi,oda akkor is mennék,mert tudom,h mire megy a lé....

Bambano 2007.09.01. 13:36:46

Emberek, Debrecenbe megy autópálya!
Nem tudom, mit kell raplizni azon, ha valaki betűre betartja a kresz sebességhatárokat...

TrutHurts 2007.09.01. 14:21:09

nem azert, de nem volt tul bolcs dolog a csemeteket is vinni, ha vallami gaz van, a hatso tamla nembiztos, hogy megfogja azt a 2-300 kilo csempet...

ommm 2007.09.01. 14:41:03

gondolod, hogz mikor azt a 4Runnert tervezték a japánok, akkor csak tollpiheszállításra dimenzionálták a belső és rakteret?
ugyan, ugyan.

hagyma 2007.09.01. 15:17:32

Milettvolnaha!! Faszsag!! Ommnak van igaza. Ez majdnem teherauto. Mindenki csinalt mar eleteben ennel nagyobb faszsagokat, bar ez nem az. Reszegen autozni, friss jogsival nyuzni apu autojat ejjel a varosban a haverokkal. Utalom amikor emberek alszentkednek. aztan ha valakinel valami törtenik, akkor lehet barmozni meg hülyezni meg mindent. Ha Hamilton elbasz egy elözest, es kiesik akkor nincs milettvolnaha, hanem ezt mondjuk hogy de vagany, agressziv a stilusa. Ha egy deszkas csavo ugrik egy szepet, tutijol landol, akkor azt mondjuk hogy zsir. De ha elkurja, akkor meg egy kis pöcs aki feltünesi viszketegsegben szenved, es milett volna ha horgolo keszletre költi inkabb a penzet deszka helyett.

mugen 2007.09.01. 16:14:52

"A benzinkútnál Csekonics bárót játszunk, a múzeumnál meg sírunk, hogy kint van a fenekünk a nadrágból?"
Szted azért vett bontott kályhát az Égő család, mert játszák a milliomost? Hogyan kellett volna elhozniuk? A hátukon? Vagy tehertaxival?
Amúgy meg rohadjanak meg, mert olyan perverz igényeik vannak, mint egy kiállítás megtekintése?! Idióták, mert az amúgy is "kötelező", de kurva unalmas fuvart közös, családi nappá próbálták tenni?! Gondolom baromi sok idejük van együtt lenni a hétköznapokban, mert ők is a budin szarják a pénzt! A kölcsönautó meg olyan, amilyet hirtelen szerezni tudott apuci és akkor sem eszik kevesebbet, ha kiszeded a 2 gyereket meg az asszonyt! Na ezért nem érdekelte, hogy mennyit fogyaszt!
Szánalmas vagy SzJ és az összes nagyokos fikagép is!

Rapa 2007.09.01. 16:26:43

Ha már mindenáron bele kell kötni valamibe, akkor nem a 138-at vagy a 300 kilós rakományt említeném, mert egy ilyen autóban nem hiszem, hogy ez bárkit is veszélyeztetett volna.
Beleköthetnék abba, hogy hogy lehet ilyen parasztul parkolni. Nem fér be a 2 vonal közé?
De nem teszem mert:
1. Feltételezhetjük, hogy csak a pelenkázás idejére állt ott és úgy az autó, és különben is volt hely máshol bőven.
2. Ez a fórum nem arról szól, hogy mindenbe belekössünk, kiemeljük az olyan hibákat amik nem is hibák.
Miért kell mindig azzal jönni, hogy hajszálon múlt a 2 kicsi élete, lapul a gumi, a bordó szín agresszíót vált ki a többi sofőrből?

Rapa 2007.09.01. 16:33:04

huba! Hol láttál 156-ot?

Dr.Eck 2007.09.01. 18:17:05

Lenin utca?

porsche 2007.09.01. 19:01:27

Tipp: a cserépkályhát érdemes tavasszal összerakatni, hogy a nyáron szépen lassan rendesen kiszáradjon, ne hirtelen. Sokan gyorsan a télen összerakatják, aztán meg elkezd repedezni, szétesni, a mester meg csuklani. Ismerősömnek ezt mondta aki összerakta az övét, és valószínűleg lehet neki hinni (25 éve csinálja). Ő áprilisban csináltatta és csak október végefelé gyújtott be előszőr.

AP (törölt) 2007.09.01. 19:12:08

Sok köcsög, ebbe is beleköttök?

Kenguru 2007.09.01. 19:50:10

Aszondja a GPS:
"Tovabb a Lenini uton"
Osszeskuvest gyanitok. Kinai chip lehet benne vagy mi.

Amugy videken meg siman vannak ilyen utcak.
Ha valtozik a neve, az osszes lako lakcime valzozik.
Gondolj bele hany helyen kell bejelneteni.
Uj lakcimkarya, viz muvek, gazmuvek, bank, apeh, biztosito...

Inkabb elviselik a munkasmozgalmi hosoket.

crazy 2007.09.01. 20:35:43

Komolyan mondom megdöbbentő, hogy mennyi hülye írogat ide (mások szerint biztos én is ebbe a kategóriába tartozom :). Belekötnek mindenbe, hogy mit pakol, mennyivel megy, stb. Komolyan mondom meghülyülök már ettől a "mi lenne egy vészfékezésnél" mániától. A Dacia Loganról szóló blognál is ezt elemezték napokig, mikor a kocsi gazdája a tetőn szállította a cuccokat. Szerintem meg mindenki maga tudja, mit hogyan szállít, meg mennyivel megy. Most aztán lehet azzal jönni, hogy másokat is veszélyeztet..... :)
A fogyasztás nem érdekli. Elhiszem neki. Itt egy útról volt szó, ahol tök mindegy, hogy 7 vagy 12 litert eszik, a lényeg, hogy a kályhát haza kellett hozni.
Aztán a legjobb, aki szerint parasztul parkol. Mondom megnézem a képeket, hol áll a tilosban, vagy a járdán, vagy a hídon, esetleg a kapubejáróban, vagy a mozgássérült helyén. Erre mit látok, kb. 20 centit tévedett olyan helyen, ahol láthatóan "Nagykanizsától-Záhonyig" a környéken senki, gyakorlatilag 3 kocsi áll futballpályányi helyen. Ezen a helyen még azt sem tartanám bunkóságnak, ha keresztbe (menetirányba jobboldalt) megáll, amíg tisztába teszi a gyerekeket. Nem értem miért kell állandóan kötekedni, mindig minden apróságban találni valami hibát, úgy látszik ez magyar betegség.
Az viszont tényleg egy jótanács (mondom jótanács, nem fikázás, kötekedés), hogy a cserépkályhát tényleg jobb tavasszal, vagy nyáron rakatni, hogy kiszáradjon. Ha most elkészül esetleg csak a következő télen kellene befűteni.

crazy 2007.09.01. 21:27:23

Bocs Rapa!
Most látom, hogy nem is kötöttél bele a parkolásba, csak megemlíted. Csak addig olvastam, felkaptam a vizet, megnéztem a képet és írtam :))))))

Sanya 2007.09.01. 21:29:04

A kombi csomagtartóban pelenkázás szerintem is nagy királyság!
Nem bántam meg a w202-es Mercedest a kisgyerekemmel.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.09.01. 21:40:43

A hátsó támla kibírta volna az biztos,elég komolyan összerakták ezt a kocsit. 156? Nem vészes,ha sima az út,nyilván ha nyálkás,csúszós,zsúfolt az út akkor az Égő család sem halad( persze így sem haladt,psszt)a megengedett sebesség felett. Ákos,amire rohadtul figyelj az a kályha összerakása-rakatása. Ha normálisan rakják össze akkor évtizedekig nem kell hozzányúlni,DE annyi kontár van aki ilyennel foglalkozik,hogy érdemes vigyázni. Csa olyannal csináltasd akinek komoly referenciái vannak,mert ebbe csűnyán bele lehet bukni.

tribonianus 2007.09.01. 21:44:53

omm 2007.09.01. 11:33:34

Debrecenben nem volt kiállítva Enzo motor, mert ez nem azonos a pozsonyi kiállítással. A debreceni állítólag a firenzei és a tokiói kiállítás kicsinyített anyagát adja. (Az ottaniak hét részéből 7 részből három részt nem, mert eredeti Lenardo képeket nem adott kölcsön a firenzei Uffizi képtár.)

Shomee E34 2007. 09.01. 13:27:22

A kiállítás azért kerül ennyibe, mert Gulyás Gábor szerint, aki a MODEM igazgatója ebbe semmilyen állami és uniós pénz nincs benne. Ki kell hozni nullszaldósra az eseményt.

Leonardo da Vinci kiállítás és nem Michelangelo

kkn 2007.09.01. 21:48:00

Jaaj, kedveskéim, ezek a mai fiatalok olyan felelőtlenek! Kimennek az utcára a forgalomba, ahol bármikor baleset érheti őket! Vagy tömegközlekednek, ahol kirabolhatják őket! Meg strandolnak, és bármilyen fertőzést összeszedhetnek! Meg büfébe járnak, és szalmonellásak lehetnek! Meg otthon ülnek, és a meteorit agyoncsaphatja őket! Meg levegőt vesznek, és a levegőben lévő szennyeződéstől rákot kaphatnak! Jaaj kedveskéim, miért nem akasztjátok fel magatokat, megelőzvén a sok veszélyt? A kombim csak 420 literes, de nagyon bírom, hogy nem kell gondolkodni, mit hova pakoljak.

ekkerjoz 2007.09.01. 21:51:54

Egyetértek a kályhás commentekkel: legalább 30 nap a szilárdulási ideje a legjobb ragasztóknak is, nem szabad gyorsítani, nem érdemes. Akkora koszt csinál a mester, hogy soha többé nem akarják majd beengedni. 300 kg kályhacsempe nem sok, egy nagy kályha majdnem 10 mázsa, lehet, hogy csak dísz lesz, vagy kandallót burkolnak vele?
Mindegy, kérünk egy beszámolót a kályhás kocsijáról, és a kész kályháról, gyerekestül:)

Sosperec 2007.09.01. 23:51:18

Sziasztok!

Nagymamam mult evben rakatta a kalyhat. 1 honap pihentetes utan kezdhetett tuzelni, de szigoru rend szerint. Elso nap 1 kg fa, masodik nap 2 kg fa... 5 kilo utan mar mehet barmennyi, es nincs vele gond.

Edelweiss 2007.09.02. 00:57:49

"Néha rosszul mért a GPS, ki is szedtem a gelériából."

muszaj ezt a maszatolos szar dumat nyomatni minden egyes alkalommal?

vagy komolyan azt gondolod, hogy ezt barki is elhiszi?

Égő Ákos · http://etanolblog.hu 2007.09.02. 07:54:42

Kivánok! A kályha rakásnak már rendesen utánanéztem. Van vagy öt cserépkályhás szakkönyvem, abból kettő tankönyv. Séróból vágom a lengyel és a svéd rakási módszereket. Pár éve már magam is építettem egyet, most inkább szakemberhez fordulok. De felügyelek rá nehogy valamit elkapkodjon. Hehe.
A nyári rakással tökéletesen igazatok van, de mit csináljak, a bontot cserépkályha piac nem mindig igazodik az évszakokhoz. Legfeljebb jövőre épül fel, vagy idén nem fűtünk.
Ma mindenesetre átválogatom a csempéket.

A sebesség, vészfékezés, parkolás témához azt hiszem felesleges hozzászólnom, -crazy- nagyjából jól vázolta a dolgokat.

HondAttila 2007.09.02. 10:27:03

Kedves kommentelők, és persze kedves Totalcar!
A véleményemet itt már páran nagyjából elmondták, de én is kiemelném érthetetlenségem, hogy miért létezik az a jó magyar szokás, hogy mindenhez negatívan állunk hozzá. Akármit, de tényleg akármit teszek közzé interneten, mindig megkapom ugyanazt a fikázást. Legviccesebb talán az, hogy ugyanaz az ember fikázza le az egyik véleményt és lefikázza annak a véleménynek a kultúrált cáfolatát is. Akkor mivel ért egyet? Itt már tényleg csak arról van szó, hogy leszóljon valamit. Újságírónak készülők. Nagy álmom, hogy amikor felkészültem rá, esetleg bekerüljek a Totalcar szerkesztőségébe. DE! Ilyenkor mindig öszeszorul a szívem mikor látom mennyire nem értékelik ezt a szakmát és mindig okoskodó balfa**-oknak nevezik őket. Már bocs, de csináld jobban vagy ne fejtsd ki véleményed ha nem értesz hozzá.
További sikeres munkát kívánok és még sok sok értelmes cikket bármilyen témában. A negatív emberekkel ne foglalkozzatok, csak annyira mint minden negatív kritikával szabad.
Üdv.

hagyma 2007.09.02. 11:33:05

Hello mindenki!

Utalkozni egy remek ösi magyar szokas. Ha nem masban ebben profik vagyunk. Annyira tudom utalni azokat az embereket akik nem tudnak mast csinalni, csak picsogni, meg sirni mint a fürdös kurva. Azatan ha elöallsz valami megoldassal ötlettel akarmivel, neadjisten rakerdezel hogy van e neked jobb ötleted, akkor meg kuss van. Ahogy Attila mondta:
"Már bocs, de csináld jobban vagy ne fejtsd ki véleményed ha nem értesz hozzá."

bopat 2007.09.02. 11:38:08

Hehe hagyma..
Én is pont ezt akartam írni, a pesszimizmus egy ősi rossz magyar szokás, és úgy tűnik még sokáig meg is marad...

Mondjuk a külföldön élőkről már nem mondható el ugyanez..

Z 2007.09.02. 11:53:04

Úgy tudom utálni az utálkozókat... :)

Z 2007.09.02. 11:56:02

"hagyma" is utálja az utálkozókat, "bopat" pedig sajnálja, hogy Magyarországon már nem fog a pesszimizmus soha megváltozni. Mi ez ha nem a peeszimizmus maga?

Z 2007.09.02. 12:01:34

Csak azt akartam mondani, hogy a változást/változtatást mindenkinek SAJÁT MAGÁN kell elkezdenie...
...de ez nem ennek a blognak a témája.

A cikk szerintem úgy jó, ahogy van.

hagyma 2007.09.02. 12:14:30

Z a kerdes inkabb az hogy tudunk e bopattal az utalkozason kivül mast is csinalni. Igen tudunk. Addig amig az ember kinyilvanitott velemenyenek mondjuk a 95 szazaleka pozitiv, es ami negativ az figyelmeztetes azok szamara akik mindent szarkent ertekelnek.

Valamint: bopat nem azt irta hogy a magyar pesszimizmus soha nem fog megvaltozni, csak azt hogy meg sokaig igy marad. Az hogy soha nem valtozik meg, az a te velemenyed volt. Es ha most szörszalhasogatok, akkor azt mondom hogy te vagy pesszimista, mert egy kicsit is kettösen ertelmezhetö mondatbol, a negativabbik ertelmezest hoztad ki.

Mas az ha az ember mindent lefikaz, es mas az ha az ember realista. Realistakent is lehet pozitivan gondolkodni. Tudod: a Lambo egy nagyon zsir auto, de ne akarjon vele az ember bevasarolni, ellenben ha megteszi, ne szarozza le mert kicsi a csomagtartoja.

kaszko 2007.09.02. 19:35:36

Namost, a GPS általában alámér, tehát én megyek 90-el, ő mér 78-at, és csipog, hogy től gyorsan mész városon belül. Tehát a 156 az nem annyi... és nem olyan irányban más:))

Amúgy meg ne tegye senki a szentet egyetértek, nem hinném, hogy az aki mindenhol negyvennel megy poénból (és emiatt áll a qva autópálya, város meg ilyesmi), nem követ el más dolgot az életben ami éppúgy káros vagy épp helytelen.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.02. 21:40:21

HondAttila: Nem volt ez itt mindig így, és nem véletlen a dolog. Az, hogy egy újságíró amagánéletében kockáztat magánügy. Nem sokkal rosszabb mint más.

A gond ott van, hogy az uóbbi időben egyre több a negatív példa amit a Totalcar felmutat. ÉS egyre kevesebb a hozzáértés.

Egy újságírótól elvárható bizonyos szintű objektivitás, a tények végiggondolása és számos más dolog is. Beleértve azt is, hogy a véleményét tudja a valóság talaján is képviselni. Akkor is, ha az ő tettei jelennek meg az újságban.

A motorosbaleset kapcsán csúnyán leverték a lécet, ezek után úgy döntöttek, el kell kezdeni fikázni egy sport magazint, mert az korábban nem a közlekedésbiztonságot képviselte. Felállítottak egy mércét, egy elvárás csomagot másokkal szemben, elég képmutató módon, úgy, hogy az adott esés kapcsán ők a minimumnak sem tudtak megfelelni.

Ezek után nem nehéz elképzelni, hogy azta mércét amit ők felállítottak másnak, de sorozatosan levernek sok olvasó számonkéri rajtuk. Maguknak, köszönhetik. A gond az, hogy sorozatban verik le a lécet, és nem csak a veszélyek kapcsán (jól volt rögzítve a rakomány?), hanem szakértelem kapcsán is.

Lásd: A tetőn szállítás kapcsán az az újságíró akitől azt várja az olvasó, hogy jobban értsen az autókhoz, autózáshoz, a dolgok műszaki és fizikai hátteréhez az átlagnál, tudjon újat mondani, az csúnyán melléfogott amikor rosszul ítélte meg, hol és hogyan okozhat gondot a többlet rakomány.

Nem csak az a gond, hogy nem akar biztonsággal vezetni, hanem az is, hogy kiderült: Nincs is meg a tudása. Ha egy újságíró felelőtlen, és ezzel el is dicsekszik, akkor sokan átveszik a rossz példát. Ha egy sportadó, sportműsorával szemben ezért elvárás a közlekedésbiztonság képviselete a sport kapcsán is, akkor az ilyen elvárást támasztó újságírótól is el lehet, el is kell várni a felelősségteljes példamutatást és a szakértelmet.

Nem elég az, hogy a lécet sokszor leverték, hanem eljutottunk oda, hogy egyre több embernek elsősorban ilyen esetek jutnak eszükbe róluk, így pedig a kritika természetes. Maguknak teremtettek ilyen helyzetet.

És sokszor akadt olyan hozzászólás amiből úgy érezni, sokan úgy gondolják azért mert ők a totalcar nekik szabad sok olyat amiért mást ők is megköveznének, stb. ez pedig sokaknak nem szimpi. Nem csoda, hogy beléjük kötnek.

Csodálom, hogy még senki nem kérdezte, hogy rögzítették a rakományt...

Rás 2007.09.02. 22:07:54

kaszko:
megnyugtatnálak: a GPS pontos, a km-óra direkte felfelé csal uszkve 10%-ot...

tomee 2007.09.02. 23:14:36

Nemtudom melyikőtök látta a tvben azt a műsort amiben egy telerakott szerszámostáskát raktak a csomagtartoba, és 50 el ütközött az auto.
Elmondom hogy akkora sebességnél lebontotta a hátso ülést és jol kupanb****a a sofőr és a mitfahrer bábut... és az ablakot repesztette sza**á. Javaslom a nagyon bator embereknek. Persze nem kötekedni akartam csak gondoltam szolok...

Csá!

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2007.09.03. 00:31:56

hát izé, mi ütköztünk úgy félfrontálisan kb. negyvennel (80ról fékezve), h közbe benn volt egy rotakapa meg egy rekesz sör a csomagtartóban, és a hátsó ülés meg se rezzent csak döngött hátul a cucc.

Chismenmw 2007.09.03. 00:49:35

üdv mindenkinek, látom még mindig nem változtt semmi a nagy Magyarországon érdekelt a teszt az autóról mondom elolvasom, és lásd kommentek, temészetesen elszokva ettől a mentalitástól nem ezt vártam volna, pedig csak egy éve élek külföldön, EMBEREK MIKOR LESZ MÁR VÉGRE AZ AZ ÓRSZÁG ROSSZINDULAT MENTES!!!!!? Talán mindenhol rendet teremtene, de persze hogy is mondhatnád el ilyen embereknek akik csak ezért olvasnak fórumokat, hogy hozzá nem értve belekössenek az "élő fába" is. Értük van, nekik szól és ez a hála. Csak, hogy ne legyen támadni való, képzeld itt kint mükősik nincs irigység nincs rosszindulat, és még ráadásul nem is vagyok Skót:-), 47 éves a fönököm, most jutott hozzá egy olyan autóhoz ami nekem van, de kissebb felszereltséggel és kissebb motorral, egy pillanatig nem éreztem azt hogy zavarná vagy irigy lenne, sőt kéri a véleményemet hogy hogyan miként ismerheti meg jobban az autóját, na nem suzuki fapad stiftről beszélünk hanem egy új korában 33 milcsit érő autóról, szal van mit megismerni benne, amúgy autószerelő vagyok, otthon egy márkával foglalkoztam a legjobb tudásom szerint, szart rá mindenki, itt mindennel foglakozom és hmmm lásd nem kicsit elismernek:-), remélem váltózik a mentalitás, ha máshogy nem is, de ha kihalnak az ilyen emberek elöbb vagy útóbb és talán Magyarország is életképes órszág lesz, nagyon szeretném mert hiába a szép világ de az embernek akkor is az otthona a legszebb, elnézést hogy ilyennel zaklattam ezt a fórumot. Természetesen én is élek azon szólás szabadságommal mint az említett negatív kommentelők!!! Várrom negatív FIKÁZÓ válaszát mindenkinek:-) kiváncsi vagyok mire nem kell reagálnom megint Sikerekben gazdag boldog jövőt mindenkinek:-)))

nikii 2007.09.03. 07:29:02

Hogy milyen felelőtlen emberek vannak! Ha nem kötöd be a gyerekeket, még lehet kis esélyük, hogy kirepülnek, így bekötve viszont semmi, a 100 csempe lerombol mindent. A 130 tempomat viszont jó választás, így nem marad senki aki sirasson.

Láttál már töréstesztet fél tonna kővel a raktérben?

Edelweiss 2007.09.03. 09:32:45

"megnyugtatnálak: a GPS pontos, a km-óra direkte felfelé csal uszkve 10%-ot..."

igy van (ha 10%-ot nem is, de 5-7 km/h-t mindenkepp). raadasul egy sirf3 chipsetrol 2007ben el ne magyarazza mar nekem egy technikai analfabeta, hogy "csal".

index.hu/cikkepek/totalcar/tesztek/impr08bem//.gdata/gp_imp08bem_033.jpg

foszerkeszto ur, ezt nem szeretned kiszedni? biztos itt is "csalt" a muszer.

egyebkent latom nem sikerult reagalni a kerdesemre, ezert megismetlem: miert kell minden egyes alkalommal ezt a szar maszatolos dumat nyomni? tenyleg azt hiszed, hogy ezt beveszik? vagy azt gondolod, ha benn marad a kep a galeriaban, ejjel jon ertetek a rendorseg egy lefuggonyozott volgaval?

kisse csalodas ez szamomra, eddig ugy gondoltam, hogy a hazudozas a politikusok reszortja, es nem az ujsagiroke.

Géb 2007.09.03. 10:22:37

Tényleg, én is láttam rakományos töréstesztet... kb. 10 éve volt valamilyen szaklapban, lehet, hogy külföldiben, nem emlékszem. Azért lehet érdekes, mert a Tehén se mai járgány. teszteltek ott kistehert, személykocsit, stb, stb.... Hát borzalmas.. átszakított ülések, konzervdobozként szétváló raktérelválasztók, elszakadó rakományrögzítő fülek olyan kocsikon amiket direkt teher szállítására készítettek. És mindez 50-60 as sebességnél ha jól emlékszem. Persze én is és mindenki szállított már nehéz cuccokat....mindenesetre fikázás nélkül mondom, érdemes belegondolni kicsit szállítás előtt, hogy mondjuk 100 kg cementnek, csempének, stb mekkora a mozgási energiája 130km/h-nál. Tudtátok, hogy négyzetesen emelkedik a sebesség növekedésével???????

Géb 2007.09.03. 10:42:06

Egyébként TheElf írására reagálva....
És ezután kövezzetek meg, rúgjatok tökön, bármi...

Szerintem is kezdi elveszteni a Totalcar a szakmaiságot. A cikkek egyre inkább semmitmondóak, érdektelenek, és inkább tűnnek újságírós freestyle-nak mint autós szakújságírásnak. A csúcs az egész ben X Anna megjelenése. Nem tudom, kinek az oldalvizén úszott a csapatba, de kár volt bevenni. Műszakilag nem ért többet az autókhoz mint nagyanyám, nincs semmilyen szakmai háttere, ráadásul az írásai is maximum középszerűek.
Én személy szerint azért olvaslak Titeket, mert szeretnék komoly műszaki szemléletű cikkeket látni az autók világából szakemberektől, de az utóbbi kb. 1 évben nem adtok többet egy 20-ad rangú életmód magazin autós rovatánál.

Toff 2007.09.03. 12:44:15

Üdv. Szánalmas, szánalmas... nem a cikk, hanem a magyar szokás.. =)
A cikkhez gratulálok, perfekt. Az vesse az első követ a szerzőre, aki minden törvényt betart (írott és íratlant)!! A szálka és a gerenda esete!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.04. 11:52:31

Géb: Érdekes, hogy kevés újdonság van pl. a technika rovatban. Ott például elég sok dologról lenne értelme írni.

De nem ártana azt sem elmondani, mi is a gond a rosszul rögzített rakománnyal, mert nagyon sokan elintézhetik annyival: A rossz rögzítéstől nem lesz nagyobb a mozgási energiája, ergo az ülés így is úgy is megfogja, személyautóban pedig sok dologhoz nem tudod rögzíteni.

Igen, előfordul az életben, hogy sok dolgot kell vinni, egy erre alkalmasnak tartott autóval, legyen szó csempéről, butórról, hangfalakról, stb.

Kérdés az: Hogyan próbáljuk meg ezt rögzíteni. Miért úgy?

El lehet mesélni, hogy a fokozatos lassulás esetén az ülésnek, rögzítő füleknek egy viszonylag állandó erőhastással kell megbírkózniuk, ha pedig egy elszabadult csomag "üt" akkor hirtelen jön anagyobb erőhatás, a csomag helyzetétől függően esetéeg még kisebb felületen is.

Ha a csomagot rögzíted, annak elszabadulása esetére is kialakítasz a csomag és az ülés (utas) között egy vagy több energia elnyelő zónát, akkor nő ugye az esélyed a túlélésre. Rengeteg praktikus megoldás lenne, több jó cikkre is elgenedő lenne.

Tetszik nem tetszik, hiába a tesztek jelentik a legkönnyebben elkészíthető anyagot, és ezt támogatja a kereskedő, az importőr, egy átlag autós ritkábban vásárol autót, mint ahányszor praktikus megoldásokra, a saját biztonságát is szolgálló érdekes ismeretekre van szüksége. Akiket általában érdekelnek az autók azok közül sem mindenki teszt mániás...

Egy autót kipróbálni, és jópofizva véleményt mondani nagyon sokan tudnak. Valódi hozzáértésről tanőúskodva érdemben tanácsot adni kevesebben. Itt lehetne kicsit kitörni.

Ethan 2007.09.04. 13:59:26

kapja be minden 60-al autopalyan maszatolo barom aki itt predikal, miattatok kell ugy fekezni hogy a csomagtartobol kirepul a cucc, ugyhogy pofa be...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.09.04. 15:08:07

Ethan: Remélem nem fogsz nagyon megsértődni, de elég jól látszik, hogy vannak a blogon olyan emberek akik képesek értelmesen érvelni, elmondani mivel van bajuk. És vannak hozzád hasonlók, akik kitalálják, biztos milyen a másik, utána ez alapján szidják, minden értelmes érv nélkül.

Szeretném felhívni a figyelmed, hogy az értelmes ember egyik ismérve, hogy képes értelmes módon, érdemi érvekkel vitatkozni. Neked kell eldöntened, hogy az értelmes emberekhez akarsz tartozni, vagy a beszólogató hülyékhez. Ha az utóbbihoz, akkor kívánom, találd meg a hasonló társaságodat, és viseld jó, ha sokszor küldeneke el a... (Tetszés szerint kiegészíthető)
süti beállítások módosítása