Dákó a Belsőség szemével

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (6. rész)

  2007. augusztus 24. - RT76 Címkék: dacia logan dacia logan tartósteszt belsőség szülinap 2007

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Volt egy évforduló, volt egy találkozó. Nem bírtam ki, és elvittem a Belsőség első születésnapjára a Daciát, családostul. Aztán amíg a család ette a kemencés lángost, nézte a Lúdas Matyit az augusztus 19-i martosi magyar rendezvényen, én a Totalcar blogjának törzsgárdájával beszélgettem a kombi dízel Daciáról.

 

 

iPod (640x360, 30 MB) | WMV (640x360, 27 MB) | DivX (640x360, 43 MB)

Omm

A Logan? Egy autóbuzi célkeresztjébe nem fog sosem bekerülni, már csak praktikuma, formája és érdektelensége miatt sem. Nem tépjük le üvöltve a Countach-posztert a falról egy Logan MCV miatt. Viszont ha nem mint imádat tárgyát, hanem mint használati eszközt vizsgáljuk, akkor a célnak megfelel. És valószínűleg a legnagyobb hibája, hogy Dacia logó van az elején, nem Renault.

Hát, pedig a Renault úgy gondolta, jó ötlet Kelet-Európában feltámasztani a Dacia brandet, épp a kellemes emlékek miatt (Omm nyilván nem volt ott a fókuszcsoportban). De az oroszoknál Renault a Logan, sőt, úgy tudjuk, itt-ott már Nissanként is fut.

Sámuel

Érkezést követően első kép: a falu kocsmája előtt egy bakancsos torzonborz úriember kamerázza makró közelségből egy Dacia hátsó lámpáját. OMG. Jó helyen járunk. Ez Orosz doktor lesz. Hihetetlen, mindenhol keresi a szépet. Haladó szint keretében rá kéne ereszteni egy négyajtós Logan hátsó lámpájára. Ha arról összehoz egy posztra való elemzést, akkor előttem egy életre letette a névjegyét.

Én nem mertem megnézni a Logant közelről.

Jó, hát soha senki nem mondta, hogy a Dacia szép.

Belsőség-olvasók és a Logan. Fotó: Hammer

Baowah

Hagyjuk a cölöpként földbe vert álláspontot, hogy egy autó ne legyen román. Ne gondoljuk arra, hogy egyszer csak megelevenedik, majd jól kiforgat saját garázsunkból. Lépjünk odébb egyet, esetleg hármat-négyet, hogy nagylátószögben érzékelve égessük retinánk RGB térképébe a látványt.

Ez kérem szépen egy autó. Talán az egyik utolsó, kihaló egyede a használati tárgyként értelmezendő közlekedési eszközöknek. Nem életstílus, nem sebesség, nem cukiság és nem mindent elsöprő kivagyiság a gyártás alapja, hanem a jól megformált eszközhasználat. Mert a balta sem szép, de azzal, hogy kialakításával alkalmazkodik a felhasználási terület minden igényéhez, aktuális marad, és életgörbéje alatt folyamatos csíkban hasítja a kivágandó bozótosok hosszó sorát.

Ideális esetben így kéne, hogy legyen. A farokhosszabítás célszerszáma a szike, nem pedig a családi autó, sokan mégis félrértelmezve ezt, hibás vásárlói attitűddel rossz döntéseket hoznak. A jármű múltja az A és B közé eső távolság leküzdése, azonban van valahol egy csavar a Homo sapiens genetikai szerpentinjén, amellyel valamiért mindig csak többet és többet akar, persze tudásán túl, a kihasználatlan distanciában elveszve. Az ember az ilyen.

Csöndet ott hátul, kérem, senki ne kiáltsa ez alapján, hogy a román nem is ember. Ember az, igaz duzzogós, ahogy most is hátat fordítva fajtájának, igazi autót épített. Mert hölgyeim és uraim, ez valóban az. Közlekedési célszerszám, ami a szükséges minimummal nyújtja a használati maximumot. Értékét, az egy igazán fontos, az idő igazolhatja.

Én mindig örömmel veszem kézbe nagyapám baltáját.

Khm, a Logan nagyjából annyira román, mint az Eiffel-torony, de azért a többit értjük.

És végül Gergely Gábor, aki ugyan nem volt ott a Belsőség-találkozón, viszont Dacia Logan-inszájder:

Nekem egy 2004 novemberi van, 1,4-es benzines és a napokban lesz benne 80 000 km. Az alapkoncepció nagyon tetszik, persze az autó is, Igazából a formájával sincs semmi bajom. Valamikor a jövő év vége felé szeretném lecserélni egy MCV-re.

Úgy gondolom, hárommillió forintig nem nagyon van olyan autó, aminek a minősége gyökeresen felülmúlná, szóval teljesen vállalható. A normál használatból eredő dolgok cseréjén kívül probléma nem volt vele. Talán ami hiányzik, az 1-2 erősebb motor, bár már rendelhető 86 lóerős dízel is, és az a Mégane Grandtour-ban nagyon szépen megy már.

Két dolog volt, ami számomra borzalmas, az egyik az ablaktörlő lapát, amiből Bosch Aerotwin került rá, a másik pedig a gumik: gyári Barum. Ehelyett került fel a Pirelli P6, ami hihetetlen jó.

Megjárta már Magyarország szinte minden megyéjén kívül Angliát, Svájcot, Csehországot, Szlovákiában a Magas-Tátrát sokszor, és Görögországot. Itt nagyon hiányzott a klíma, de csak magamat okolhatom, hogy nem voltam hajlandó megvárni az egyedi gyártású autót, és készletről vásároltam.

Alapvetően azért választottam, mert amikor vettem, akkor a már nem teljesen fapados verzió (metálfényezés, központi zár, szervókormány) 2,1 millió forint volt, téli kerékszettel. Akkoriban egy Ignis alapváltozata hasonló felszereltséggel 2,3-ról indult. Nem szántam több pénzt autóra, persze így is hitelre vettem, mint legtöbben. Ha meg a méretében kerestem volna új autót, akkor a lépcsőshátú Focus jöhetett volna szóba. Így nem volt nehéz döntés. Bíztam benne, hogy az egyszerű felépítés beválik a mindennapokban és így is történt.

Szóval négy éves korában lejár a hitelem, és úgy döntöttem, egy új, kék, dízel, 7 személyes MCV-t fogok beszerezni.

Köszönjük mindenkinek.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten pénteken olvashatnak róla itt a Belsőségen. Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr18147270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

serialkiller01 2007.08.24. 09:04:59

"De az oroszoknál Renault a Logan, sőt, úgy tudjuk, itt-ott már Nissanként is fut."
Valóban, pl. Dél-Amerika egyes országaiban Nissan Aprio-ként fut:
www.nissanaprio.com.mx/

Mercurius · http://www.aurel.hu 2007.08.24. 09:18:00

Kicsit fura, hogy egy céglogóhoz kötjük a használati érték fogalmát... Miért lenne kevésbé használható egy kevésbé menő cég valamely terméke? Úgy tudom, hogy nem a Mercedes vezeti a vevőelégedettség-listát.

Olyan ez, mint az egyetemen a pofára osztályzás. Egy dekoltázs többet ér egy élre vasalt nadrágnál...ugyanolyan teljesítmény mellett is (.) (?) (!)
(hehehe próbálok objektív maradni, ám ez igen nehéz)

Jó dolognak tartom ezeket a feltámasztott egykori márkákat. Sok ilyet a népnek! Ezerszer is Logant, Swiftet, Ignist, Thaliát, meg Astrát a Trabantok, Wartburgok, Zsigák, Latviák és Barkaszok helyett!

Még csak arra lennék kíváncsi, hogy Rácz Tamás vajon érzett-e valaha szégyent amiatt, hogy egy Logan MCV-vel kellett eljutnia valahova. (Függetlenül attól, hogy saját választása volt a kocsi, avagy 'munka'). Szólták-e már meg emiatt?

További szép napot mindenkinek!

janek 2007.08.24. 09:18:53

Nem elég, hogy az amúgy sem fényes Renault nevet a Dácia lerontotta, de hogy már a Nissannra is rátapadjon a "Dácia" név ez nagyon szomorú! Hiszen a két név és autómárka között ég és föld a különbség... Sajnálom azokat akik Dácia-ra költik kevés pénzüket.:(

sirtomi 2007.08.24. 09:24:04

Én ugyan még nem ültem új Dacia-ban, de eddig csak elégedett tulajokkal beszéltem. Senki sem a szépségét dícséri hanem azt hogy kevés pénzért egy jó és jól használható autót kapott.
Szüleimnek volt régi Dacia-ja, elég gyorsan megszabadultak tőle, mert szar volt, de ezt szívesen használnák. Bár lehet hogy egy Renault vagy Nissan logóval jobban eladható lenne. Renault a Thaliat lecserélhetné erre, az rondább szerintem :)

Géb 2007.08.24. 09:25:26

Ommm és Baowah! Nagyon jól látjátok a dolgokat, szívemből szóltatok!!!!

Azonban szerintem a Renault logo nem sokat dobna az autón. Én akkor sem venném meg, pont ezért. Ameddig a Renault a háttérben van semmi esetre sem.
Ma reggel a híradóban mutattak egy nagyon újnak kinéző Megane-t (4 ajtós, kb. 2-3 éves)aminek egyszerűen kitört az első kereke menet közben és fejjel az árokban kötött ki két falu közt valahol az alföldön. Közelről mutatták, az első lengőkar egyszerűen kettétört. Saját horror tapasztalataim pedig egy 97-es Megane-nal vannak. ÉS ezekre rá merik tenni a Renault logot, a Daciára nem....
Máskülönben nem tudom, hol van az országban az a papíron rengeteg eladott Dákesz, mert sehol nem látni őket. Sokat járok vidéki településeken, ráadásul vidéki megyeszékhelyi lakos vagyok jelenleg, de alig 1-2 futkos belőlük, legalábbis amerre én járok és fővárosi életemre visszaemlékezve sem tudok felidézni sokat. Sőt, talán egyet sem láttam.... Hova tűnhettek??????

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.08.24. 09:25:45

*Mercurius - uhh neked az oldalal comic sans betutipussal van irva!

tamás 2007.08.24. 09:26:06

basszus!
én erről az aprióról nem is tudtam?!
honnan jött, stb.. kérdések állnak fent?

rognork 2007.08.24. 09:26:29

váááhh, már 4 komment, és még nincs anyázás....
hát öregszik a nép, na!

Gábor 2007.08.24. 09:31:00

Kicsit már sok a fikázás és szerintem értelmetlen is.
Az autó egyetlen hibája, hogy kínai szisztéma szerint készült, "Nézzünk szét a maradék készletben és rakjunk belőle valamit össze!". De, ma ez működik mindenhol a világban.
Lehet egy autónak lelke a tervezőasztalon, amit aztán szépen megtépáznak, megnyomorítanak mire lefut a szalagról. S ebben mindenki részt vesz a mérnökökön, a marketingeseken, a részvényeseken, a beszállítókon és az ő beszállítóitókon át mindenki. Volt már téma régebben, hogy extra márkák is hol, melyik országban készülnek. Dolgoztam magyar gyárban, ahol BMW főkábelek készültek és láttam, amikor az egészet Romániába telepítették. Akkor most a BMW román autó?
Ezek után szerintem minden csak hitvita.
Ámen, testvérek. ;)

serialkiller01 2007.08.24. 09:35:24

tamás 2007.08.24. 09:26:06
Van itt Thalia is Nissan emblémával, Nissan Platina: www.nissanplatina.com.mx/

ommm 2007.08.24. 09:35:42

ha nem is teljesen, de meglepő módon baowahhal ugyanabból a szemszögből vizsgáljuk a Logant. másból nem lehet, de arra, amire kell elég.

és evidens, hogy le kell fogynom...

(ja, jut eszembe, hogy szívta a fogát a Dr. mikor a Logan átment a kamerán-leér? nem ér le? nem lóg valami?)

Hammer · http://hvtm.hu 2007.08.24. 09:35:53

csak én fotóztam le az autót? :D

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.08.24. 09:37:19

most h neztem a videot, hat omm, nem mernek toled hasznaltautot venni, ha nem ismernelek. igaz igy is meggondolnam, plane, hogy mazdad van :)

nalunk szerdahelyen audi meg merdzsa kebeleket gyartanak. asszem. de lehet hogy mar csak audi.

en ujra csak azt tudom mondani, hogy nincs a logannal semmi gond, nem hinnem hogy puruttyabb az autogyartas naluk mint mondjuk a "cseh" skodanal. csak a hutomaszk ne lenne oylan csunya!!!!

tamás 2007.08.24. 09:40:54

hát köszönöm az infót fiúk
eddig azt hittem tudok vmit, de most már tom , hogy semmit sem .
meglepett ez a nissanos dolog
olkyannyira, hogy most megyek és főbelövöm magam a bűneimért:)

avc 2007.08.24. 09:45:43

Géb,

Mo-n nagyon kevés Dacia fogy: az első negyedévben 254 kelt el, ami 40 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál (MGE-adat), miközben a teljes újautó-eladások 5 százalékkal 42 ezerre csökkentek

kswturbo 2007.08.24. 09:47:46

No, megint témánál vagyunk... de erről később. A Logan alapvetően józan választás mind pénzügyileg, mind funkcionálisan. Nem túl tehetős, de annál racionálisabb emberek autója. Akikkel ugyan ki van tolva gyárilag (esztétikum, belső bűz, stb.) de csak annyira, hogy legközelebb inkább Renault-t vegyenek, ha már nem kell 5 teljes hely. És úgy tapasztaltam, a vezetők tudják, hol a helyük: sávelfogyásnál nem emberkednek fölöslegesen, előzés után nem villognak-dudálnak. Mennek szépen a saját tempójukban A pontból B-be. (Ellentétben másokkal, akik azt hiszik, +1 millió Ft a vételárban = +50 LE. Hát nem.:) Én se kezdek harcolni pl. egy M6-ossal, minek házhoz menni a ... pofonért?)
Csak azt a kvázi "áltudományos" köntösbe burkolt irigy ökörséget kéne elfelejteni végre, hogy aki nem Logant vagy hasonlót választ, az alapból rövidfarkú impotens köcsög. Aki meg többszáz lovas géppel jár, és olykor még azt is élvezi, ami a gázpedál lenyomása után jön, az ugyanez a négyzeten. (Sajnos nem olvastam a vonatkozó orvosi szakcikket, ahol mindezt bizonyították, úgyhogy kérném a forrásmegjelölést... Saját tapasztalataimmal valahogy nem vág egybe. Eccerű, hagyományos magyar irigység lesz ez barátaim, semmi több. Elárulom, hogyan gyógyul: sok munkával, aztán még több munkával, ötletekkel, kitartással és a vele járó sikerekkel. De persze irigykedni mindig könnyebb, mint belevágni egy 15 éves, kőkemény taposómalomba, ugyebár.)
Nekem 2,1 millióm se volt egy Loganra, pláne 3,6 egy dízel kombira, mivel a mostani kocsimhoz képest csak a 6 éves értékvesztés-különbségből kijön egy komplett pincefelújítás biliárddal-házimozival-konditeremmel meg egy kisebb kertimedence - így most kénytelen vagyok egy öregebb, 250 lovas luxus családi kombival járni, viszont - elvben - nem mindig érek oda B pontba. Akit ez utóbbi lehetőség aggaszt és hozzám hasonlóan sajnálja a sok gurigát ócskavasra, vegyen Logant. A legolcsóbb klímás benzinest. Szerintem.

Csanad 2007.08.24. 09:49:02

sose fogom tudni felfogni hogy egyeseknek milyen baja van a dacia nevvel, ha egyszer jo auto. nevetseges ahogy reagalnak az emberek erre az egeszre, kinek nem tetszik ne vegyen, vegyen thaliat

Run 2007.08.24. 10:03:09

Akár tetszi akár nem az emberek már csak ilyenek ("a nép"). Ha ezt a Dáciát Renault néven hozták volna ki, és gyárthatnák akárhol, sokkal többet adnának el !! Én is amikkor megvettem a fater azt mondta "meg vagy őrülve?". Aztán amikor megismerte már belátta ez a Dacia nem az a Dacia. Szóval inkább neveznék Renault Logan-nak !

ommm 2007.08.24. 10:04:33

az a baj, hogy magáról a névről még az átkosban kapható félkész termék jut mindenkinek eszébe, ami lépten-nyomon ledöglött, szétrohadt stb.
volt a családban egy 1310TX, tudom, miről beszélek. simán újra össze kellett rakni, mikor megkaptuk.

baowah: én meg nem is adnám el neked. az a mazda alólam fog kirohadni.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.08.24. 10:16:18

Én azt hiszem, hogy amiről itt szó van az a marketing tudományokban megfogalmazott "sznob hatás". Magyarul úgy is mondhatnánk, hogy azért se veszek ilyet, mert ez egy Dacia. Én a Renault helyében alaposan körülnéztem volna, hogy az egyes régiókban milyen asszociációk társulnak a brand-hez (feltéve, ha ez az, mert ezzel az erővel mondjuk a Zaporozsec is egy márka). Szóval ha ezt megtették volna, Magyarországon simán elhagyják ezt az egész márka újrabevezetést és mondjuk thalia II-ként behozzák. Vagy úgyis nagyon megy most a retro, mit szóltak volna egy Új Renault 12-höz??? Eszméletlen siker lett volna, zabálnák a népek.
(Abba is érdemes belegondolni, hogy az esetek nagy részében az emberek vásárlásaik során döntően nem racionális döntést hoznak. Millió hatás érvényesül de szerintem autót nem úgy vesz az ember, hogy jó ez nekem, hanem úgy, hogy az anyagi lehetőségekhez mérten valamit adjon nekem és valamit üzenjek vele a külvilág felé is.) Hát itt az üzenet nem tudom mi lehetne. Csóri vagyok, de új autót szerettem volna???

Ami a Nissan - Renault együttműködést illeti, nemkem az maga a misztikum. El nem hiszem, hogy ebbe a japcsik belegondoltak e ténylegesen, egyszerűen megeszik őket a franciák. Néhány év és emléklbe sem marad, legalábbis európában biztos nem. Erről sokat lehetne írni de em teszem, szerintem alapvetően elbaltázott együttműködés, piacfelosztás st. de ami a legszomorúbb, hogy itt a jobbik fog elveszni a nagyobbal szemben.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.08.24. 10:21:21

Én azt hiszem, hogy amiről itt szó van az a marketing tudományokban megfogalmazott "sznob hatás". Magyarul úgy is mondhatnánk, hogy azért se veszek ilyet, mert ez egy Dacia. Én a Renault helyében alaposan körülnéztem volna, hogy az egyes régiókban milyen asszociációk társulnak a brand-hez (feltéve, ha ez az, mert ezzel az erővel mondjuk a Zaporozsec is egy márka). Szóval ha ezt megtették volna, Magyarországon simán elhagyják ezt az egész márka újrabevezetést és mondjuk thalia II-ként behozzák. Vagy úgyis nagyon megy most a retro, mit szóltak volna egy Új Renault 12-höz??? Eszméletlen siker lett volna, zabálnák a népek.
(Abba is érdemes belegondolni, hogy az esetek nagy részében az emberek vásárlásaik során döntően nem racionális döntést hoznak. Millió hatás érvényesül de szerintem autót nem úgy vesz az ember, hogy jó ez nekem, hanem úgy, hogy az anyagi lehetőségekhez mérten valamit adjon nekem és valamit üzenjek vele a külvilág felé is.) Hát itt az üzenet nem tudom mi lehetne. Csóri vagyok, de új autót szerettem volna???

Nissan - Renault együttműködés? Ne-vet-sé-ges!!! Ha így haladunk a Nissan márka kipusztul Európában, és a fő baj az, hogy a jobb fog veszíteni a nagyobb ellen.

refuse/resist! 2007.08.24. 10:24:12

A Pirelli P6 miért is borzalmas????
Nagyon érdekelne a magyarázat...

klarky 2007.08.24. 10:27:41

vesszek meg ha értem ezt a blog motort

bocs az ismétlésért...

Mercurius · http://www.aurel.hu 2007.08.24. 10:30:32

Na tessék! Megvan az oka, miért fogy az ország:
"aki nem Logant vagy hasonlót választ, az alapból rövidfarkú impotens köcsög. Aki meg többszáz lovas géppel jár, és olykor még azt is élvezi, ami a gázpedál lenyomása után jön, az ugyanez a négyzeten."
Valóban kellemetlen amikor így általánosítanak. Mint pl szőke nők, Móriczka, stb....

Azonban talán elárul valamit a nemzőképes magyar lakosság vágyairól az is, amit a saját gépjárműveikről írnak.

Nézhetünk Ladát, Daciát(régebbit), Skodát, de még Daewoot-is. döntő többségük nem kedveli a kocsit, amiben ül. Ha tehetné(pénz), habozás nélkül átülne egy új kocsiba.-Gyanítom, hogy lottó 5-ös esetén nem egy Kalina lenne az életcél.

És ebben a gondolatmenetben egyetértek az irigség teóriával. Persze csak annyiban, hogy aki 15 éve Kispolákban álmodozik egy BMW-ről, az hiába irigykedik. Az csak szájal. És azt mindannyian tudjuk, hogy honfitársaink között nagyon sokan erősek, kemények és tettrekészek, amíg csak szájalni kell. Ha tenni kellene, akkor megkukul a nemzet.

Mindenkinek van indoka a saját kocsijára. Szerintem erkölcstelen leszólni amiatt valakit, mert ilyen, vagy olyan kocsival közlekedik. Pláne úgy, hogy nem ismered az indokait. És értem ezt mindkét irányba. Ne parasztozzuk már le a Daciásokat, de ne nézzenek "impotens köcsögnek' se, ha szeretek kanyarban gyorsabban menni.

(többek között ezért voltam Kíváncsi, hogy Tamást illették-e megjegyzésekkel a vezetett autót illetőleg)

Cris 2007.08.24. 10:30:49

Szerintem a Dacia vásárlók pont azt a vásárlóréteget képviseik, aki nem üzenget a kocsijával. Ez nem az a kategória. Csak hát mi magyarok szeretünk mindig kicsit tovább nyújtózni, mint ameddig a takarónk ér, és ebbe a képbe a Dacia nem fér bele... Merthogy ez milyenmá'.

Közlekedési eszköz, kéremszépen.

Cris 2007.08.24. 10:32:54

Mercurius: ott a pont.

kispia 2007.08.24. 10:35:25

Most láttam az uj Autó-Motorban,hogy 2008-ban jön a clio kombi.Szvsz ezért is maradtak errefelé a Dacia névnél

kispia 2007.08.24. 10:37:12

"008-ban jön a clio kombi.Most láttam egy ujságban.Ezért is maradhatott Dacia a neve.

kzolika 2007.08.24. 10:41:00

Az utóbbi napokban megvilágosodtam: a Logannak még van értelme, de a Logan MCV-nek nem sok. Akinek Magyarországon annyi gyereke van, hogy 6-7 személyes autó kell, annak nem lesz 3 milliója autóra. Sőt ők létszámtól függetlenül elférnek a Zsiguliban purdéstól, 30 éves nagyszülőkkel, mindenestől. Vagy annyira egyszerű, hogy nemcsak a fogamzásgátlásra, de a vezetésre sem gondol. Aki meg felelősségteljesen vállal 3-4 gyereket a mai Magyarországon, annak valszeg van pénze úgymond normális 7 személyes autóra.
Ui.: az elmúlt napokban Ausztriában jártam, tele volt románnal, mint tik tetűvel, sok szép Logan volt, de MCV egy se! Tehát ott se nagyon viszik.

peter 2007.08.24. 10:46:24

Szerintem a romanoknak ingyen kellene adni a Daciat, hiszen Erdelyt 1918ban ingyen kaptak Magyarorszagtol! Tehat a jarmuvet zero forintert megvennem.:))

kswturbo 2007.08.24. 10:54:06

Mercurius: persze, mindkét irányba. De (fiatalon) irigykedni természetes. 20 évesen, ha megláttam egy új 3-as Bimmert bécsi rendszámmal, majd' fölrobbantam az idegtől, hogy ezt egy punnyadt nyugdíjas vezeti. A baj akkor van, ha a frusztrációs kvóciens nem konvertálódik motivációs faktorrá. (Elég áltudományos így?:)) Azért Loganom vsz. sosem lesz: mert nem olasz :))

Géb 2007.08.24. 10:57:32

Én ezt a 230 lóerős dolgot akkor se vágom. A vállalkozó apámmal (60) beszélgettem erről, hogy miért nem vesz valami hasonlót. Minek jár egy Hyundaial, ha ezerszer jobbra is futná. Erre ő azt kérdezte, hogy ok ok, de mi a lóphast csinálna ő 200 lóerővel. Egyedül jön-megy tárgyal, városban 60-al menni ez is tud, autópályán 170-el stabilan, minden extra benne van ami neki kell és egyébként is nagyívben leszarja a kék-fehér propellert meg a csillagot továbbá a W betűs kombinációkat. Mondjuk ez nálunk családi vonás anyám is, én is 5x olcsóbb autóval járunk mint megtehetnénk. Én személy szerint próbáltam már 200lóerő felettivel élni a mindennapokat, de nem sok értelme volt. Szóval egy Daciát se éreznék cikinek. Továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy aki giga terepjárókban, több száz lóerős kocsikban éli a mindennapjait valamilyen szinten pszichés kényszerben él, amiért felül kell kerekedni a többi közlekedőn, le kell őket győznie, megaláznia. Telejsen mindegy, hogy miből fakad ez,péniszméret, diplomahiány, gyerekkori elnyomás,stb. Mert élménynek, pályára jó egy sport autó, élvezkedni, szellemileg maszturbálni tökéletes. De egyébként egy ilyennel dugózni, parkolni, stb... Meg egyébként is, az üzleti partnereink mindent 10x drágábban adnának ha valami ilyesmi autóval mennénk tárgyalni, mert ugye nekünk tellik, akkor le is lehet nyúlni.
Szóval hajrá Dákó és racionális, épeszű gondolkodás!!!

wwwwwwwwwwwww 2007.08.24. 11:03:33

azért durva hogy nincsenek normális tesztek stb. hanem ilyen szeméttel töltik meg a TC-t

kswturbo 2007.08.24. 11:10:54

És olyan is van, hogy ritka típusú használt autót keresel, és amelyik elfogadható állapotú, az az egy pont +200 lóerős. S mivel a váltás sürgős, megveszed. (A legolcsóbb új Logan árának 70%-áért... És most hagyjuk, hány X Ft lett volna autóra, páran úgy besárgulnának, hogy Józsefvárosban kergetné őket reggel-este a VPOP.) És olyan is van, aki szerint a Chivas jobb mint a Johnny, van aki szerint Chivast inni csak felvágás, és van aki csak sört iszik... (Én az elsőbe tartozom, de nem gondolom hogy a többiek degenerált idióta "impotencsek" lennének.)

Géb 2007.08.24. 11:19:47

Chivast inni élvezet... de nem mindennap iszom, miként egy Lambót is élmény meghajtani egy pályán, de minden nap zötykölődni vele???? Csak mert mutatnom kell, hogy vagyok valaki??? Az eredményeim beszélnek helyettem, nem az autóm és hála az égnek a társaságomban ezzel mindenki így van. Madarat tolláról...

trukkkker 2007.08.24. 11:20:39

hat hogy mi hol keszul, errol mint kamionos sokat tudnek irni. PL caterpillar. magat a kasztnit (lanctalpas forgorakodorol van szo ) temesvaron gyartjak, egy regi hadiuzemben, megvannak meg korulotte az ortornyok, nem messze a vasutallomastol. a lanctalpak, a csapszegekkel es a kanalra a fogak ukrajnaban keszulnek, egy nemes egyszeruseggel indusztrialni zavod nevu gyarban, zaporozsjetol nem messze. a kabelek is ukran, azokat lvovban csinaljak. na mindezeket elviszi a buta kamionos livornoba ( olasz ), ahol 20gep per nap sebesseggel osszerakjak a gepeket, rajta a cimke: MADE IN USA. mas. fekbetet. istanbultol 50km re van egy rohadt nagy gyar, a gyartosorrol jonnek a fekbetetek, es kb 5 fele nagynevu cegnek csomagoljak be. no comment. szegeny dacia amirol beszelunk annyira renault mint bmw vagy hummer. valaki valahol megtervezi, valaki megveszi a terveket, dizajnugyileg raigazitja a termekpalettajara es valakik valahol elkezdik gyartani. ( amugy azert daciat nevemre nem vennek, el kell telnie ahhoz meg 100evnek, de addigra mar nem fogok elni ugyhogy kerdes kipipalva)

Vis 2007.08.24. 11:22:35

Szerintem aki Daciat vesz, az egyszerre támogat egy francia multinaci céget, és a román gazdaságot. Ami nem gond, bár nem hiszem, hogy a román kormány sokat fordítana azokból az összegekből a helyi magyarok boldogulására...

trukker 2007.08.24. 11:26:26

amugy azt tudjatok hogy a rolls-royce kipufogokat egy kis magyar faluban hegesztik? az S, E, C szeria mercedesekre az elso lampa kabelkotegeit szekszardon keszitik?

Mercurius · http://www.aurel.hu 2007.08.24. 11:34:49

Ha ez így megy tovább, akkor a Dacia népszerűbb lesz aLambónál itt a belsőségben...

Még mielőtt bárki megkövezne, csak a hozzászólások intenzív voltát tekintve -természetesen- gondoltam így :)

Az irigységről még csak annyit, hogy az alapvetően nem rossz dolog, amennyiben motivál. Mégpedig nem arra, hogy megkulcsozzon valaki egy autót, hanem hogy beszerezzen egy olyat.Vagy egy hasonlót.

Élvezni az autózást sokféleképpen lehet. Hogy ne menjek nagyon messze: Olasgassunk csak vissza, vjah imádot TC stábunk flottájában hány 0km-es autó van? nem túl sok. És a cégautó? (megvan még)
Van akinek az autózás közlekedés.
Van akinek kikapcsolódás.
És olyanról is hallottam már, akinek erektálja az impotens nemi készülékét. Nem feltétlenül köthető ugyanahhoz a gépjárműhöz a csak említés képp felsorolt 3 lehetőség sem. Egy Daciával el tom képzelni az első kettőt. És egy 200 lovas Lancia Kappával a harmadikat is. Ám hogy ez mennyire nem a lóerőtől függ, ccsak egy példa. Egyszer volt szerencsém egy Smart roadstert vezetni. Pontosan nem emléxem, tán 85 lóerős turbo motorja volt. saját igényeimhez képest vigyorra fakasztó kis kocsi volt. Szerette a körforgalmat, és lehetett vele előzgetni is. Egészen valószerűtlen élmény. ÉLMÉNY. Tán ez az egyetlen, ami nincs egy Dacia logan 1,4mpi-ben. Hacsak nem az eutomobil birtoklás élménye. Pláne ha új, és csak nekem zsíros, csak nekem büdös.

dhrbikes 2007.08.24. 11:35:01

Bocs mindenkitől, félreérthető voltam, a gyári Barum gumi a sz*r, ahelyett került fel a Pirelli P6 ami hihetetlen jó!

Nekem nem a gyerekek miatt kell 7 személyes MCV majd (mivel még egy sincs, de amúgyis csak 2 lesz) hanem mert a haverokkal rendszeresen járunk snowboardozni és így többfelé oszlik az üzemanyagköltség :) , a boardok meg úgyis tetőboxban utaznak, nem kell a csomagtartó ilyenkor. És inkább elmegyek nyaralni, meg telelni 1-2 hetekre minthogy 1,5x ennyit költsek autóra.

Amúgy nem tudom mi a Logan üzenete. Nem vagyok csóró, de tudom a határaimat, ezért nem vettem mondjuk Focust viszont nem fogok otthon lavórban mosdani azért, mert új autót vettem :) Magamnak. Nem a szomszédnak...

Akit zavar a neve, az meg ne vegyen, ilyen egyszerű.

mzs 2007.08.24. 11:36:54

Géb,
Az első hozzászólásodban azt mondtad, nem vennéd meg a Daciat. MOst meg
"Szóval hajrá Dákó és racionális, épeszű gondolkodás!!!"

Akkó most mi van???

klarky 2007.08.24. 11:38:09

trukker: Sőt! RR alkatrészt a Prec -Cast is gyárt Sátoraljaújhelyen.

Plusz még egy rakás más gyártónak is. A BMW-re konkrétan emlékszem az RR mellett.

kswturbo 2007.08.24. 11:39:27

Na, ez nehéz így. Kedves Géb, szerinted egy 8 éves olasz luxusautónak (Lancia) mennyi a presztízsértéke? Elárulom: egy 20 éves kettes Golfé alatt. MO-n tán még egy Logan is megelőzi (árban is, mint írtam). Viszont nem zötyög. Nem kell hosszú percekig fuldokolni (a családomnak sem) füstokádó buszok, teherautók mögött, nincs gond az autópálya-felhajtással, az atyád által is használt 170-nél még nagyon-nagyon csendes. És bizony, élmény vezetni. Ezt sajnos mind nem tudja a Logan. Amúgy, ha már ésszerűség, akkor Volán. Csak pontos, betartott menetrend kéne, hétköznapra simán váltanék. De az nincs.
(Amúgy nem értem: az egyébként kiváló minősítésű diplomámat kéne visszaadni, vagy elválni szeretett feleségemtől, két tündéri kölök édesanyjától 15 év után, mert nem tucatautót választottam? Vagy kicsi a háromszintes, dupla garázsos házam? Vagy mit is akarok kompenzálni? Nagyon sánta ez a gondolkodás... Fel kéne fognod, hogy az élet élvezetéhez másoknál az autózás is hozzá tartozhat. Én meg pl. sose pecázok, de jó lehet.)

Juve 2007.08.24. 11:39:38

Azért nem látni nálunk sok új Daciát, mert a románok veszik meg nálunk. Nekik nem kell reg.adót fizetni utána, a román állam meg még támogatja is, ha román terméket visznek be külföldről! Így kb. 1,5 millába kerül nekik a nálunk vett autó...

dhrbikes 2007.08.24. 11:49:20

Ja a lépcsőshátúakat ősztől Marokkóban fogják csak gyártani (Eddig is készült ott, elsősorban a francia és spanyol piacra) így a Románia probléma is meg van oldva :)

Csanad 2007.08.24. 11:53:56

ki nem sz.rja le hogy kell-e nektek vagy sem, igy is oriasiak az eladasok europaszerte...nem tudom mi ertelme ennek a sok ures dumanak, teny hogy a renault nagyot robbantott a dacia logannal, ha tetszik jo s ha nem ugyis jo kell legyen

kswturbo 2007.08.24. 11:59:07

Jó hogy mondod, Juve. Anno a miénket is románok vitték el, a piaci ár duplájáért. Honnan van az infó?

cyd 2007.08.24. 12:00:19

Baowah írásával vitakoznék annyiban, hogy ez nem autó. Ez tökéletes közlekedési eszköz.
Jelenleg két személygépjármű van a családban:
1987 BMW 325ixA
2004 Suzuki Ignis 1,5 GS
Ebből az egyik autó, a másik egy ugyancsak tökéletes közlekedési eszköz.

herrmann 2007.08.24. 12:09:59

kezd unalmas lenni ez a romanozas meg brand igy brand ugy
Adott egy kibaszott masina amirol le kene irni hogy milyen
meg ez a csunyazas is. nem csunyabb mint anyad

kkn 2007.08.24. 12:11:26

Környezetem szerint autóbuzi vagyok, ezt én is elismerem. Olyan 2 éves koromtól 19 éves koromig faternak FIAT kupéja volt, így gyerekként megszoktam, hogy az autónkat mindíg megnézik, kirívó.Kedvenc márkám a BMW. 25 évesen vettem első autómat. A külföldi meló előtt E30-akat néztem hirdetésekben. Hazajöttem, és vettem egy Kadett 1.6D-t, mert amúgy csóró voltam, és hétvégére 180km-ert kellett utazni haza. Utána 1.6D Golf, majd 1.0 Swift, mert a munkahely azt dupla áron dotálta benzinpénzben. Most 1.4MPi fabia kombi, ami 68 LE-vel a legerősebb autóm, de a Swift dinamikusabb volt. Hiába vagyok autóbuzi, ha sóher is vagyok. BMW-t soha nem vezettem, de egy kolléga most vett majd 20 éves E34-esére csorgott a nyálam, milyen jó lenne, de fizetem tovább a részletet a sajátomra. Habár az első Focust, meg a mostani Megant bűnrondának tartom, és szépnek a 90-es évek jellegtelennek mondott gömbölyű autóit, tetszik a Cadillac, és a Logan is. Utóbbival szemeztem is a Fabia előtt, de nejemnek nem tetszett, meg nem akartam minden pénzemet újautó részletre költeni 10 évig. Szóval fel lehet mérni a korlátokat, főleg, ha már nam csak magunkról szól az élet. Le lehet mondani sok dologról, mert hiába szerettem volna én is hajdan dögös pipkkel járni, ha magam sem szívesen látom a képem. Baj, hogy vannak racionális emberek is?

ready_real 2007.08.24. 12:13:58

Géb, mi a bajod a hyundaijjal?
Mert szerintem hasonlóan arra jó , amire a logan is ki van találva: eljutsz vele kéynelmesen a-ból b-be.
De én úgy látoma koreai kocsik is hasonlóan "hanyagolt" téma autós berkekben, peig sokan nem is imerik, csak rámondják:"szar koreai"

ready_real 2007.08.24. 12:14:32

Géb, mi a bajod a hyundaijjal?
Mert szerintem hasonlóan arra jó , amire a logan is ki van találva: eljutsz vele kéynelmesen a-ból b-be.
De én úgy látoma koreai kocsik is hasonlóan "hanyagolt" téma autós berkekben, peig sokan nem is imerik, csak rámondják:"sz*r koreai"

ommm 2007.08.24. 12:21:46

kezdődik az anyázás.
hogy ez a Logan ezt mindig tudja?!
de jóóó

kkn 2007.08.24. 12:21:46

Valószínűleg én is olyan 50-esként kupét, vagy kabriót vásárló fószer leszek (ha megérem), aki csak akkor engedheti majd meg magának, hogy megvalósítsa autóbeli álmait, és kiröhögnek majd a fiatalok. Megtehettem volna mostanság is, de akkor még mindíg albérletben laknék, nem vehettem volna, meg a lakást, és fizethettem volna ki a részletet, és életem értelme sem jött volna hozzám.

atomgape 2007.08.24. 12:48:05

Ha a Dacia-ra Renult embléma kerülne, rögtön megemelkedne az ára is 800e Ft-tal. Na ezért az egyért ne kerüljön rá Renault embléma; de kitalálhatnának valami mást; egy új márkanevet.

rognork 2007.08.24. 13:05:31

omm, a találkozón nem volt anyázás? szép lenne leölteni mondjuk egy "RT fejbebassza xy-t a logan keresztkulcsával" című videó...
stílusos lenne egy-egy logan poszt mellett...

Sala 2007.08.24. 13:09:56

Hali
Én eddig a legtöbb Dacia MCV-t német rendszámmal láttam.Balcsin kiszált belőle nagypapi utána a mami és mentek gulyást fogyasztani...
Véleményem a Daciaról,hogy jó autó,ár-értékben a legtöbbet nyújtja talán és még mindig inkább,mint egy Suzuki:-)

Géb 2007.08.24. 13:11:58

mzs!

Olvass kicsit figyelmesebben! A Dákeszt megvenném, ha nem a franciák állnának mögötte. Csupán ennyi a bajom vele. És a ritka ronda középkonzol...de ez mellékes.

A mindennapi élményautózás szerintem nem létezik. A dugóban araszolva feltűnik a kemény sportülés, a magas fogyasztás, parkolásnál a padka leszedi a lökhárítót a felniket meg szétszedik a kátyúk....tényleg élmény... ne hasonlítsuk a hobbi jellegű dolgokhoz, mint horgászat pl. Aki szeret horgászni az nem minden nap bottal meg damillal a kezében járkál, és nem lógatja be a kukacát a dunába minden egyes alkalommal amikor épp a rakparton autózik. Van egy nap a héten amikor elmegy horgászni és akkor csak arra figyel, nyugisan, átszellemülve. Kb az élményautózással is ez a helyzet nálam. Persze van akinek az az élmény ha szivathatja a Suzukisokat és Matizosokat.

Juve 2007.08.24. 13:13:57

kswturbo: Már nem emlékszem, hogy hol hallottam, vagy olvastam. De teljesen megdöbbentett engem.
Egyébként lehet példát venni, többek között erről is, a szomszédainktól.

serialkiller01 2007.08.24. 13:15:07

az anyázásról: én már reggel röhögtem magamban, mikor megláttam ezt a postot :))

kicsee 2007.08.24. 13:22:32

Aki új gyári friss autót vesz 15 éves részletre 0 forint befizetésével az sikeres ember nem lehet... Minek venni több, mint 2 millióért egy olyan autót, aminél az még az ablakot is nekem kell tekernem... vagy külön kell rendelni (horribilis összegért), hogy a 21.században építsenek már bele egy mp3-mas fejegységet és ez nem csak a daciára vonatkozik. Minden valamire való autó, ami megközelít egyfajta minőségi szintet az manapság kb 5 milliótól kezdődik. Mivel ennyi pénzem nincs, hitelre meg hülye lennék vásárolni ilyen nagy értéket, ezért veszek egy 4-5-6-7 éves autót, maximum 2-2,5 millióért. Azokban olyan extrák lesznek amire csak a nyálukat csorgathatják a "csóró vagyok, de mindenképpen új autót akarok, mert a szomszéd is vett" emberkék. Mindig nagyot nevetek a suzukis meg hasonló "LoL" kategóriás barmokon, akiknek annyi pénzük se volt, hogy a lökhárítót színre fújassák. "Anyukám, hiszen az még +110ezer". Igen bevallom van egy mazda 626 GTi-m. 125 lóerős, ha kell otthagyok mindenkit, ha meg kell akkor 50-nel megyünk a városban. Az hogy viszonylag erős autóm van még nem jelenti azt, hogy egy állat is vagyok.

Kahuna 2007.08.24. 13:23:24

Az ideális autó szörfösöknek. Én egy kombi Mondeo-t vettem szörfözni, de ez a hátul oldalra nyíló ajtajával mindent visz. Miért nem csinál ilyet a többi gyártó???

2007.08.24. 13:27:01

> csak én fotóztam le az autót? :D

Haha, igen!

> azért durva hogy nincsenek normális tesztek stb. hanem ilyen szeméttel töltik meg a TC-t

Durva tesztjeinket a tesztrovatban találod: totalcar.hu/tesztek/

> Bocs mindenkitől, félreérthető voltam, a gyári Barum gumi a sz*r, ahelyett került fel a Pirelli P6 ami hihetetlen jó!

Ezt javítottam a szövegben.

ommm 2007.08.24. 13:30:20

nem, nem volt anyázás, mert többen meg sem nézték, akik pedig megnézték azok elismerték a használati értékét ennek az eszköznek.

kswturbo 2007.08.24. 13:30:34

Kár, Juve, érdekelt volna. Az tény, hogy valamiért annak idején is megérte nekik a dupla árat fizetni apám öreg 1300-asáért.
Géb, már mindent értek. BP tőlünk 150 km. Mifelénk egyszerűen nincs olyan, hogy dugóban araszolás. Van viszont új autópálya, ami elszívta a forgalmat a korábbi főútról. Van tehát mindennapi élményautózás, bizony, bizony... És nem mindegy, milyen autóban töltesz évente átlag 300 vagy többezer órát, elhiheted, elég sokat kipróbáltam. Ha valakinek nincs igénye a luxusra, az elfogadható, csak miért is fikázza azokat, akiknek van? Pláne ha neki is futná rá. Sánta ez még mindig...

medve 2007.08.24. 13:32:16

Nekem csak egy apró részlet tűnt fel a videón. A textilpelenka másodhasznosítása a hátsó ajtó üvegébe csíptetve. A két nagyobbik gyerekünknél mi is így oldottuk meg az árnyékolást. Először kétütemű Wartburgban, majd négütemű Wartburgban, majd VW Poloban. Legkisebb csemeténk most egy Berlingó hátsó középső üléséből figyel, mint a hajóskapitány. Nincs szükség árnyékolásra. Persze billenős hátsó ablaknál elég nagy kézügyességet igényelne a dolog.

mugen 2007.08.24. 13:38:11

Őszintén szólva, már nagyon unom a logan saga-t, ezért egy pici off!
Már megint QVA jó lett a video és hanganyag! Ha jól vettem ki a sorokból, ismét az Orosz keze van a dologban!? Vagy ez most stábosmeló volt?
Über kameraállások, patent vágóképek, látványos fish-eye obi megspékelve tizenhatkilencel és megint egy odab@szós zenével! Talán habként egy-két vis jól jönne néha a riportbetétek közé... Már az olasz lambós videótól is elestem, pláne, hogy mindent egyszemélyben handmade a mester...
Lehet, hogy a Doki újságírni csapnivaló, de ez a videjózás nagyon megyen neki! :D
Péter Annának azonnali és kötelező leckéket Orosztól, mert amit ő "gyártott" le, az hómvideónak is siralmas!

Mar C 2007.08.24. 13:39:15

Venne valaki Mercedest ha fele annyiba kerülne de az orrán virító csillag ötágú lenne? Igen, de csak kevesen. Így van ez, autóvásárlásnál nem csak a józan ész dönt, az érzelmek is.

ommm 2007.08.24. 13:41:02

az anyázás következő alanya: Anna.

már megint.
de a videó tényleg jó

kswturbo 2007.08.24. 13:59:55

Akinek bejöttek a használtautók, az sosem fog Logant venni. A vásárlóközönség vsz. az a réteg, aki 1x már csúnyán beszopta egy nepper által kipolírozott csődtömeggel (elment a pénz, plusz sokat álldigáltak az út mentén meg a szervizben), és azt mondják: "Használtat soha többé!" Egyszer én is vettem új autót hasonló okokból, nincs ezzel semmi baj. A Logant nekik készítették, a direkt ronda/büdös elemektől eltekintve tisztes ajánlat.

Pityorka 2007.08.24. 14:24:06

Mindenki olyan autót vesz, amilyet akar. Semmi értelme fikázni a más kocsiját. Az ízlés nem lehet vita tárgya. A Logan racionális választás lehet, főleg, mert a használtautók között meg nagyon sok a lestrapált, nem karbantartott, hiába lenne néha jobb vétel.

dhrbikes 2007.08.24. 14:37:41

Kösz a javítást, OP! Kicsit fáradt voltam :)

Megnyugtatásképpen:
Csak kb 2-3 hónapig van szaga, aztán vettem bele gumi+filc szőnyeget, na az volt az igazán kemény :)
De csodákra képes némi természetes illatosító!! (fahéj vagy vanilia darabkák valamilyen vékony textilbe csomagolva a műszerfal tetején lévő légbefúvó nyílásnál)

JMC 2007.08.24. 14:45:10

Mac C ha jól emlékszem a Chrysler embléma pont ilyen volt. Csak épp nem feleannyiba került mint a Merci. Nem is nagyon vette USAn kívül a kutya se, ott se sokan.

Géb a Suzukisok és Matizosok baszogatása nem feltétlenül élményautózás (bár van aki számára az sajnos), de ezerszer inkább megyek át egy kacskaringós útszakaszon mondjuk egy 1.6TD Focussal (1-2 évesen 50e km alatt sérülésmentesen annyi mint egy új MCV, igaz csak 5 (jó legyen 4) személyes), mint egy Logannal vagy MCV-vel. Az autópályákat leszámítva van is nálunk kanyar bőven. Még az alföldön is, ahol pedig igazán lehetett volna vonalzó mellett utat rajzolni, bár lehet a nyomvonal tervezője nem ismerte a regressziós egyenes fogalmat, cserébe viszont jó sok pénzt keresett vele. Ez viszont már egy egészen más tészta.

Az MCV pedig egy alapjában elhibázott konstrukció sztem. Nem azzal van a baj hogy román vagy francia, azt pont leszarom. Személyautónak nagy, teherautónak meg gyenge és az ÁFA sem igényelhető vissza utána. Egyedüli előnye az ára, bár az MCV normális felszereltséggel és motorral ugyanott van már mint a vetélytársak. Ja igaz, nagyobb. Naés? Minek?

Sopánka76 2007.08.24. 15:23:01

Szerintem meg a Hyundai nem ugyanez a kategória (igen, talált, nekem is az van :)), ki nem nézi belőle senki, de az Accent 1.5-öt élmény vezetni, a 2900-on ébredő nyomatékmaximumával (132 Nm), a gyors gázreakciójával, a viszonylagosan kemény futóművével, a 139 cm-es magasságával, a 11s-es 0-100 sprintjével. Élvezem.

A Dacia meg jól leírtátok, izgalmat nem kereső, olcsó új autó, és semmi több. Ugyan szerintem újat venni pénzkidobás, de ez csupáncsak az én véleményem, ízléseken nem érdemes vitatkozni, mindenkinek más a fontos.

Mamut 2007.08.24. 15:39:33

Használati tárgy, szerszám, olyan eszköz, aminek funkciója van. Tud annyit amennyit kell, nem többet, nem kevesebbet. Újban nem kell, de majd 2-3 év múlva használtan veszek egyet. Nekem eszköz egy autó, nem cél. Az igényszintemnek megfelel. Tekintsetek igénytelennek akár.

Sanya 2007.08.24. 15:45:18

"És valószínűleg a legnagyobb hibája, hogy Dacia logó van az elején, nem Renault."

Hááát, fene tudja.... Valami jobb nincs? :))

janek 2007.08.24. 15:59:04

subkeyer!

Miért kell védeni a Skodát? Nekem nem kéne akkor se ha 1. lenne a németeknél. Nálunk a Suzuki az első, azt meg Te nem szereted. Amúgy a Twingót már kb. 15 éve gyártják. Akkor ez a legszarabb autó??
A legjobban rothadó pedig mindig is a Dácia volt. Mi újként vettük 1985-ben, de fél év múlva már kezdett rohadni. Szerintem a svéd kocsik is jók még, no meg a RR és Bentley.:) Én egyenlőre maradok az L200-asomnál és az SX4-nél. Te meg vegyél nyugodtan Dákót v. Rúmszart, ha akarsz! :)

renegade 2007.08.24. 16:43:40

Néhány kiigazítás.

Janek:

"Nem elég, hogy az amúgy sem fényes Renault nevet a Dácia lerontotta, de hogy már a Nissannra is rátapadjon a \"Dácia\" név ez nagyon szomorú! Hiszen a két név és autómárka között ég és föld a különbség..."

Elárulom neked, hogy a fenéklemez és a hátsó futómű a Reanult Modus/Nissan Micra párosé. Az első futómű Clio, a kormánymű szintén stb., stb. Valójában tök mindegy, hogyan hívják, hol gyártják. Ez az autó egy autóipari konszern standard alkatrészeiből épül fel, és pont annyira Dacia, mint amennyire Renault vagy Nissan.

Éppen ezért ne sajnálj, amiért erre költöttem a pénzem. Abszolút tudatos vállalás volt, egyetlen dologgal nem számoltam csupán: azzal, hogy a magyar sznob fajta -- tisztelet a kivételnek --, aki lesajnál azért, mert a 2,5 milliómat nem egy használt autóra költöttem el.

(Ebből azért valamennyit előre lehetett tudni. A Renault marketingesei rettenetesen elszabták ezt az ügyet, most aztán szívhatják a fogukat.)

kzolika:

Az MCV annyira kapós, hogy Romániában a teljes gyárat átállítják arra, a szedánokat ezentúl Marokkóból kapja Európa.

Jah, és még pár év, és ne tessék Opelt se venni, pár napja olvastam, hogy a GM autógyárat akar építeni Romániában... Vagy az máááás, mert azt a kocsit továbbra is Opelnek hívják majd, holott pont annyira lesz román, mint a Franciaországban tervezett, Renault és Nissan elemekből álló Logan?

rognork 2007.08.24. 16:48:52

doki, baszod! télleg patent lett a
video! a zene kicsit befordulós. javaslom legközelebb a tomorrow never dies-t rita coolidge-dzsal.

kkn 2007.08.24. 17:32:16

A hétüléses MCV miért kerül annyiba, mint egy hétüléses Zafira? Nem sok, de vannak 3-gyermekes családok, akiknek legalább két gyerekülést el kell helyezni a kocsiban, plusz a nagyobb lurkót. Esetleg 3 ülést. Meg új autót szeretnének, és nem mernek használtat venni,hála a hazai neppergyakorlatnak. Nem nagy réteg, de nekik pont megfelel, ha nem akar egy 300E-t futott, 110-re állított órájú, mindent cserélni kell rajta féle autót venni. A Fabia kombiba pont elfért 4-ünk egyheti cucca (anyósékkal mentünk). De sátorozáshoz már kevés lett volna. Van, aki nem szereti a tetőcsomagtartót. Még lehetne sorolmni célcsoportokat. Sokan közülük nem veszik meg amúgy.

refuse/resist! 2007.08.24. 17:39:17

"Bocs mindenkitől, félreérthető voltam, a gyári Barum gumi a sz*r, ahelyett került fel a Pirelli P6 ami hihetetlen jó!"

-Így mindjárt más!
A gumi/biztoság téma megérne egy cikksorozatot a TC-on, lehet, hogy néhány ember élete megmenekülne a pár ezerből évente...
Én is pont így jártam a használtan vett Fábiámmal, amin szintén Barum volt gyárilag. Az a gumi trabantra való, volt, hogy normál fékezéskor is csúsztak a kerekek, hál' Istennek nem kellett vészfékeznem!
A felnire téligumi került, nyárra pedig egy Goodyear F1 :) Kicsit vicces, 1.2-es motorhoz, de a családom biztonsága bőven megéri (ABS nuku, a magyar Fábiák igen nagy része anélkül fut, agyrém!).
Akinek nincs pénze téligumira, tisztességes nyárigumira, lehet, hogy jobban teszi, ha buszozik!

[kivétel:az a kb. 1%, aki tényleg nem engedheti meg a biztonságos autót, és tényleg rá van utalva az autózásra]

rognork 2007.08.24. 17:53:08

nekem a suzukin 2 db falken nyári van elöl, amit középmárkának mondanak. hát nem az. én is többször csúsztam már. hátul dayton nyári, (régen ez volt elöl) az nem csúszott, pedig ezt a márkát jobban fikázzák.

Alibiman 2007.08.24. 18:02:47

Irigylem azokat, akik még akkor is egy Loganhoz hasonló autót vásárolnak, ha attól sokkal drágábbat is meg tudnának finanszírozni. Ezek az ember nagyon józan gondolkodásúak. De - valószínűleg- nem különösebben fogékonyak a művészetek iránt. Mert az autóépítés is egyfajta (ipar)művészet. És a Logan nem sorolható az ilyen remekművek közé, hanem funkcionális, mint egy kávédaráló, vagy ahogy itt valaki megfogalmazta, mint egy balta. Ettől még szerethető. És elhiszem, ha valaki szereti. Csúnya korcs kutyát is lehet nagyon szeretni. Sőt! Hogy szép-e a Logan? Ízlés kérdése. Szerintem nem szép, de nem is csúnya. Belesimul a tömegbe, funkcionális, és ez jó. L. később, hogy miért.

Azok is irigylésre méltóak, akik csak addig nyújtóznak, amíg a takarójuk ér, és ennek okán Logant vásárolnak. Az ilyen emberek felelősségteljesen gondolkodnak. Képesek jó kompromisszumot kötni. A Logan jó kompromisszum. Ez belátás kérdése. Hiszen pl. nem rosszabb a minősége, mint egy Renault Megane-e. Ezt a Renault szervizekben halottam.

Szóval, ha én Logant látok az úton, nem a lesajnálás jut az eszembe, hanem fenti variációk. És valóban kicsit irigykedem, mert az jut az eszembe, hogy lehet, hogy én nagy f@sz vagyok. Miért is?

Mert egy picit mindig nagyobb autót vettem a szükségesnél, vagy méretben, vagy motorizáltságban. És egy picit mindig többet költöttem (költök) az optimálisnál. Tény, hogy ettől még nem vonom meg a családtól a falatot, de mégis időnként lelkiismeret furdalásom van. Ha másért nem, azért, mert nem látom az igazi használati értékét a mostani közel 18 millás, igazi faroknövelő, propelleres emblémájú, terepjáró-szerű szekeremnek.

Néha nagyon zavar, ahogy rám néznek, amikor beülök a kocsiba. Na ez is egy puhapöcsű buzeráns. Ráadásul az élmény, amit az ember az első időkben érez, amikor odatapos a gépnek, és a hátán jön ki bele a gyorsításkor, nagyon hamar elmúlik. Kb. egy hónap. Egy dolog tartós. Hosszú utakon a kényelem, a csönd, és a biztonság, hogy van erőtartalék, és van fék. A világ legjobb féke. De ez nem ér annyit. Nem 5x gyorsabb, nem 5x kényelmesebb, mint egy Logan. De hát a világ nem racionális, ahogy én sem. És ez már nem fog megváltozni. Nincs meg az akarat hozzá. A változáshoz külső nyomás kell, aminek hatására pl. legatyásodom, és rákényszerülök a racionális viselkedésre. Akkor biztosan Logant vennék. Már ha megtehetem.

Minden alkalommal elolvasom a Logan tartósteszt újabb híreit, mert nagyon érdekel a dolog. Őszintén szurkolok, hogy a sztori jó véget érjen, és drukkolok a románoknak, hogy a Logan sikeres legyen. Általában drukkolok a szlovákoknak és a románoknak, hogy fejlődjenek, gazdagodjanak, mert akkor jó üzleteket lehet majd velük kötni, jó sok cuccot el tudunk majd adni nekik. Csórókkal nem lehet üzletelni.

ommm 2007.08.24. 18:11:45

a gumi külön téma.
vannak szar gyártók (általában a nankang-féle kínai, tajvani vagy akár a szlovénok és egyebek)
aztán vannak, akik le szeretnék fedni a piac minél nagyobb szegmensét, ilyen a Barum és a Matador is, nem védeni akarom őket, de elhihetitek, hogy nekik is vannaak nagyon jó minőségű abroncsaik, igaz drágábbak is.

rognork: nekem is Falkenem van, asszimetrikus, nyári mindenütt és pl. én igen elégedett vagyok velük.
típusa válogatja

ommm 2007.08.24. 18:13:30

Alibiman: hahá, csak figyelj oda, a Kofola hogy lenyomja majd Magyarországot:))

Alibiman 2007.08.24. 18:18:05

Nem lesz itt lenyomás, nagyjából egyformák leszünk. És ekkor lesz jó mindenkinek. Pár % ide-oda az életszínvonalban nem számít.

Blacktron2 2007.08.24. 18:20:10

Én csak azt nem értem, miért nem szép a Logan? Szerintem kellemesen letisztult a formája, ellentétben sok mai túldizájnolt autóval.
De amúgy szívesebben vennék majd pl Skoda Fabiát v sőt Fiat 500ast!

Mercurius · http://www.aurel.hu 2007.08.24. 18:24:42

FIAT 500 rulez!

Remélem, tiszta szívből remélem, hogy lesz pénzem rá!

Barummal, Matadorral, vagy bármivel :-)

Mercurius · http://www.aurel.hu 2007.08.24. 18:27:41

Fiat 500 Rulez!

Remélem ,tiszta szívemből remélem, hogy lesz pénzem rá!

Mindegy, milyen gumija lesz!

(remélem, nem dupláztam!)

xyz 2007.08.24. 18:49:25

Dacia Loganból/Nissan Aprióból ilyet is lehet csinálni:
www.imagedump.de/img/virtual-tuning-2d-loc2.jpg

2007.08.24. 19:00:25

> Már megint QVA jó lett a video és hanganyag! Ha jól vettem ki a sorokból, ismét az Orosz keze van a dologban!? Vagy ez most stábosmeló volt?

Köszönöm. Ezt most én csináltam mindenestül.

> látványos fish-eye obi megspékelve tizenhatkilencel

Haha, a halszem csalás (és véletlen): a nagylátószögre csavart UV szűrő belelóg a képbe és nem vettem észre.

> Péter Annának azonnali és kötelező leckéket Orosztól, mert amit ő "gyártott" le, az hómvideónak is siralmas!

A traktoros egyébként közös munka volt, az Anna forgatta, én vágtam, akárcsak múlt szombaton a siklóernyő, amit a Jermann forgatott és én vágtam. Tanulunk mindnyájan, pár hónap és mindenki sokkal ügyesebb lesz.

Tamas · http://www.beeline.ro 2007.08.24. 19:02:15

"Khm, a Logan nagyjából annyira román, mint az Eiffel-torony, de azért a többit értjük."

No sebaj fiam, éljen a magyar Suzuki!
Megint bunkóra sikerült a blog :(

conman 2007.08.24. 19:21:11

"Továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy aki giga terepjárókban, több száz lóerős kocsikban éli a mindennapjait valamilyen szinten pszichés kényszerben él, amiért felül kell kerekedni a többi közlekedőn, le kell őket győznie, megaláznia."
Ez ugy hulyeseg ahogy van.
"Megtehetned, hogy otszor dragabb autoval jarj, de neked jo az" Ok, neked jo, ezzel nincsen semmi problema, de a sajat igenytelenseged ne probald meg beallitani mint kovetendo utat, es ne szolj le mindenkit aki nem olyan mint te. Van aki lapu;evellel torli ki a segget van akinek csak az illatositott wc-papir a jo. Nem vagyunk egyformak. szerencsere....

licsa 2007.08.24. 19:24:21

Daciám van, Logan MCV dci. Akármennyire szeretnék egyesek, akkor sem fogom szégyelni magam ez miatt. Nekem tetszik és jó autónak tartom 7000 km megtétele után is, nem bántam meg, hogy ezt vettem. Örülök, hogy sok embernek örömet szerzek azzal, hogy lenézhetneés növelem az önbizalmuk, hiszen nekik alig pár éves, alig párszázezer kilométert futott presztizs (német, japán) autójuk van. Ez legyen a legnagyobb örömük!

mugen 2007.08.24. 19:42:15

"A traktoros egyébként közös munka volt, az Anna forgatta, én vágtam"

Tehát xarból próbáltál várat...
No nem akarom bántani Annát, a saabos anyaga pölö parádésra sikerült! Olvasmányos, nem erőltetett, kellően megtámogatva technikai infókkal stb. mindezt egy hölgy tollából...respect! Mindenesetre a te filmjeiden folyamatosan látszódik a fejlődés és tetten érhető a rengeteg kísérletezés is, sokat foglalkozol a témával. Az átlag nézőnek csak a gyenge anyag szúr szemet (lásd: alfa-lambo), ezért is drukkolok Annának, hogy belejöjjön ő is. Mivel fotó/film fetisiszta is vagyok, külön csemege a sok kis "amatőr"video a négykerekűek mellett. Azt mondom hajrá fiúk-lányok, jöhetnek a kisfilmek kilószámra!

ZeRGe 2007.08.24. 19:50:44

Elgondolkoztam, hogy a 20 éves corsámat lecserélem egy Logan kombira, bővül a család, a pénz meg nem vet fel...

Emlékszem amikor pár éve Renegade mesélte, hogy Logant vesz, szerintem furcsán néztem rá...
Hiába, most már racionálisan gondolkozom, lehet, hogy felnővök végre? :)

AUDI GARAGE 2007.08.24. 19:52:57

Sz@punk mi sokat jó nevű autokkal,a DÁCIÁT nem ismerjük igy nem i szidom.
De ez a sok idiota hozzá szolónak még
szerszám se volt a kezébe máris szakértő.
Azért az tény minél "egyszerüb" a verda
anyival kevesebb a cumi!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.08.24. 20:02:12

"az a baj, hogy magáról a névről még az átkosban kapható félkész termék jut mindenkinek eszébe, ami lépten-nyomon ledöglött, szétrohadt stb"

Omm,hát baszod a francia verdák ma is ilyenek. Én gyakorlatilag minden francia kocsit gyűlölök a szemétségük miatt. A világ leghülyébb és legbonyolultabb megoldásait képesek összevegyíteni. Furcsa mód az olasz kocsikat meg imádom,mindenestül. Egy Alfával azért más szopni mint egy Renault-al. Az ESPACE tervezőjét pedig szemrebbenés nélkül küldeném pokolra egy jól irányzott lövéssel.

Rocko- 2007.08.24. 20:27:02

OP grat a videóhoz, jó a (micsoda?) zene!

ommm 2007.08.24. 20:30:17

azt nem tudom, mai francia autóm még nem volt, próbáltam már sokat...hááát...a zsírúj C2 VTR-ben mondjuk a kezemben maradt az ülésállító kallanytú...

danaa 2007.08.24. 20:36:01

jó lenne,ha majd lehetne olvasni,hogy menyi a fentartási költsége az autónak,milyen a szervíz,van-e utángyártott alkatrész hozzá,körűlbelűl menyibe fáj a 100E nagyszervíz (vezérműszíj,meg ilyenek...)

Easy Player 2007.08.24. 21:09:07

Úgytom, a Logant patinás angol márkákkal lehet egy kalap alá venni. Annyi benne a kézi munka. Sajna annyira ócsó a munkaerő, hogy a sok robot beállítása belátható időn belül nem térülne meg.
Hogy ez az MCV-re is igaz-e azt nemtom. Sőt az egész csak állítólag! Ja és:

Szerintem

ramirez 2007.08.24. 22:09:48

Végigolvasva a kommenteket olyan érzésem van, mintha valami Dubai szintű országban élnénk. Csak a nagy lóerő meg a vezetési élmány, meg a presztizs. Ehhez képest tele Mo. úthálózata 10-15 éves autókkal, amiket nem az "oldtimer feeling" miatt vesznek meg az emberek. Arra van pénz.
Nálunk azért leginkább még mindig az ár-érték arány meg a csili-vili külső a lényeg. Vajon miért vesznek pl.Chevrolet Aveot, ami szinte agyontört a (laboratóriumi) törésteszten. Óccsó és cicomás.
Pedig vannak olcsó és jó autók manapság is. Az összes Dél-Koreából való vas ilyen nagyjából.
Ja, hogy csúnya, akkor tessék Maseratival járni.
Ja, hogy nincs presztizse, akkor tessék Mercedest venni.
Ja, hogy nincs menetdinamika, akkor Subaru Impreza.
Az átlagos ember ilyen autókról csak álmodozik, de sosem veszi meg. Még talán akkor sem, ha van rá pénze.

klarky 2007.08.24. 22:32:12

mugen: Hogy lehetett ez fish-eye obinak nézni??? Az nem zavart, hogy egy csepp torzítás sem volt benne? 8-)

mugen 2007.08.24. 22:43:45

"javaslom legközelebb a tomorrow never dies-t rita coolidge-dzsal"

Megőrültél?! Egy ilyen "elcsépelt" slágert?! :D
OP-nek már lassan védjegye lesz, hogy olyan zenéket tol, amiről a többségnek fingja sincsen! Biztosan a jogdíjak elkerülése miatt szelektál, mert nem tudják beazonosítani az előadókat a fináncok :D De hogy ő honnan szedi ezeket a facca muzsikákat?!

"jó a (micsoda?) zene!"

télleg mijisez Péter?

mugen 2007.08.24. 23:01:20

"mugen: Hogy lehetett ez fish-eye obinak nézni??? Az nem zavart, hogy egy csepp torzítás sem volt benne? 8-)"

De bizony hogy torzít, nézd csak meg figyelmesebben! ;) Igaz a fullközeli beállításoknál feltűnően kicsi a torzítás, tehát valóban nem voltam eléggé figyelmes, jogos a balta! 8-o
Egyébként egy átlagos fisheye-nál sem szúr szemet a torzítás ha távolról kattogsz! Persze ha akkora halszemobit tolsz fel mint egy asztronauta sisakja, az más... :D Meg különben is! Hogyan kerülne bigfish eye egy "olcsó" videokamerára?! Ez nem halivúd baah, hát persze hogy sima nagylátószög! Mekkora állat vagyok neszenekem! :D

csiky944 2007.08.24. 23:02:58

Omm nem lehet h túl erős vagy és letörted az állítót?Kofolára lehet gyúrni,na de csigára? :D

Gecko 2007.08.24. 23:09:06

ready_real 2007.08.24. 12:14:32 Géb, mi a bajod a hyundaijjal? Mert szerintem hasonlóan arra jó , amire a logan is ki van találva: eljutsz vele kéynelmesen a-ból b-be. De én úgy látoma koreai kocsik is hasonlóan "hanyagolt" téma autós berkekben, peig sokan nem is imerik, csak rámondják:"sz*r koreai" Osztom ready_real véleményét! 1992-93-ban dolgoztam Hyundai szervízben, mint diák. Az akkor futó Pony kivételével (az volt a legkisebb model) az összes kocsit számítógépes rácsatlakozással diagnosztizálták, a motorok háromszelepesek voltak hengerenként és még tucatnyi dolgot tudtak, amit a hasonló korú európaiak még nem. Ráadásul még ma is látni lassan húszéves Ponykat az utakon. A Hyundai kifejezetten az a márka, amit csak az szeret, akinek már valahogy volt köze hozzá. Ja, és két éve meg volt alkalmam nyúzni egy H1-est (vagy 100-ast???), céges kocsi volt, minden héten más vezette, már 200,000 km volt benne és kutya baja nem volt. Pedig 130 alatt ritkán mutatott a műszer!

ommm 2007.08.24. 23:11:22

nem, mert eleve tesztautóhoz finoman nyúlunk. egyszerűen ott maradt. mikor mutatom a kollégámnak, aki mellettem ült és előtte ő vezette, csak a hátsó üllésre mutatott és mondta, hogy "csak dobd a többi közé".
volt ott már egy maréknyi műanyag.

Cimbi 2007.08.24. 23:49:32

A nagyszerviz nem 100e hanem 60e.
A propellereseknek annyit, az X3-X5 teloi Szebenben keszulnek csakugy mint a csilagosoke (nem mindegyike).....

Cimbi 2007.08.24. 23:52:04

4 honap alatt 30 ezer, levegoszuro, olajszuro 3X, uzemanyagszuro 1X, ez draga, speci. Ennyi!

CMB 2007.08.24. 23:57:43

Egyebkent a fogyasztas relativ (a fogyasztas is): harom Logan Van van a cegnel es a fogyasxztasuk nagyon temperamentum fuggo. 4.58, 5.23, 6.52. Ez nem a varos/egyeb ciklusok fogyasztasa hanem a jobblabe.
Atlag/honap

CMB 2007.08.24. 23:59:20

Ugy latom mar mindenki alszik.

CMB 2007.08.25. 00:14:27

Jo munkat!
Igaz jo munka nincs ...

ommm 2007.08.25. 00:29:58

ááá, meglepetést készítek egy barátomnak.

GhostPunk 2007.08.25. 03:12:12

Ha még nem volt válasz rá:

A zene A.O.S. - History(Repeats itself), Natural Born Killers ost-ről lehet ismerős(szerintem).

L. 2007.08.25. 03:30:04

Artist: A.O.S. Song: History Repeats Itself Natural Born Killers soundtrackről lehet ismerős.

L. 2007.08.25. 03:37:14

Wazz GhostPunk, néha ijesztő, hogy többen vagyok.

Geri 2007.08.25. 06:04:54

Gergely Gábor Úr!

Csakis és kizárólag csampion (Champion) ablaktörlőt szabad venni. Sokszezonos korában sem fog olyan hangot hallatni mint a Fosch.

Nekem volt hosszmotoros Nissan Bluebirdem '82-ből, most egy hosszú Patrolom van '88-ból (3.3TD), de hogy a Nissan mért pont a rönóval állt össze sohasem fogom megérteni.

Szép napot!

dhrbikes 2007.08.25. 06:58:26

Üdv Geri!

Egy ablaktörlő sem marad fent nálam több szezonig, mivel nem bírják. (Használtam már Championt is)
Amúgy az aerotwin sokkal jobb mint a keretes Bosch ablaktörlők, biztos még nem kínában gyártják :)

Nekem 50 alatt volt a vezérműszíj cserés szervíz, igaz nem márkaszervízben, hanem egy sima szakszervízben, viszont semmi gond a garanciával.

Hogy örüljenek a fikázók is, tegnap felvillant az obd lámpa, beszaladtam Újpesten Zsóttikához :), rádugták a gépre, mondták, hogy égés hibát rögzített a rendszer. Emiatt nem aggódtam, mivel benzin-gázos és említették, hogy előfordulhat az egyikről másikra váltáskor (igaz 1,5 év alatt még nem történt ilyen). Szóval törölték a hibát, megnéztek még valami kábelt amire figyelmeztették őket központilag, hogy problémás lehet (nálam rendben) majd közölték, hogy természetesen nem kell fizetnem és jó utat kívántak.

Szar román.... :)

Ati 2007.08.25. 08:33:30

Janek:
"Nem elég, hogy az amúgy sem fényes Renault nevet a Dácia lerontotta, de hogy már a Nissannra is rátapadjon a "Dácia" név ez nagyon szomorú! Hiszen a két név és autómárka között ég és föld a különbség... Sajnálom azokat akik Dácia-ra költik kevés pénzüket.:("
Ebből is látszik, hogy nincs olyan nagy külömbség köztük ;) amugy nissannak jobban tetszik :)

Rose-Marie 2007.08.25. 10:19:45

Szeretném tudni, milyenek a Logan töréstesztjei. Kb. két hete halt meg egy ismerősöm egy ilyenben Romániában, három órát tartott, míg kivágták az autóból,a a kocsi annyira összetört, hogy a kerekeit nem találták meg.

nem fontos 2007.08.25. 10:33:48

"a frusztrációs kvóciens nem konvertálódik motivációs faktorrá. (Elég áltudományos így?:)) "

Ja, nagyon. Talán lehetne frusztrációs koefficens, az még találóbb. :))

majom 2007.08.25. 11:52:11

sztem meg nagyon nem mind1 h mivel ácsorog az ember a dugóban. én a kényelmet a csendet és az automata váltót preferálom. igy nem leszek se ideges se fáradt mire hazaérek. és ugyanezt tudom elmondani az autópályázásról is. sznob vagyok?

megnéztem a használt árakat, éshát elég nagyot esnek a loganok. lehet h ez is számít, főleg ha nincs sok pénz. persze ha valaki hosszú távra tervez (6-10 év) akkor ez annyira nem érdekes.

Shomee E34 2007.08.25. 17:17:23

DE jó,akkor mostmár mindenki tudja,hogy igazából ez egy fasza autó,gyakorlatilag nem is érdemes mást venni... :S

Nemet 2007.08.25. 20:35:44

Dákó egy jó kocsi lehet. Ha nem látom, el se hiszem, hogy az Eger melletti Egedre a bicajokat(montival nem bírtunk fölmenni a hegyre, mert elkapart a köveken)gyalog toltuk fel. Oltári köves, sziklás, vízmosásos, vájús kegyetlen a terep. Mit látunk a kilátó alatt ????? 2WD Vw Passat kombit....fölment.. Semmi terepgumi, kb 15-16 cm magasan lehetett a hasa alja. Hogy jött le orrnehezen nem tudom :) Dákó FÖLREPÜLNE ODA 7 FŐVEL...

kswturbo 2007.08.25. 20:36:42

Shomee: Nem bizony. Sőt, mindenki imp.köcs.alulműv.csór.nyomi., akinek ennyi nem elég. Na jó, max. egy Hunyadi, de csak hatvantól fölfelé :)))

Nemet 2007.08.25. 21:51:40

Honda CR-V...jó hobbiterepjáró. Profi, japán 4x4. De a hegytetőn már lógott valami az aljából, valami nagyon letört róla. Fócvágenből nem lógott semmi... Töprengtünk, ez a terep egy UAZT is megizzasztana, de a Passat is fölment. Azért én még nem megyek föl a Skoda kocsimmal. Féltem a teknőt... Daciat is feltenem. DE inkább Daciat vennek ejtőernyősként nehéz terepre mint Suzuki Swiftet, vagy Dodge Viper 600 le 12 hengeres ültetett űrhajót... Nekem a hegyi parasztnak tetszik a Dákó.

Keri · http://www.kericars.com 2007.08.26. 09:03:57

Sziasztok!
Én sajnos úgy vagyok vele, nem tom miért:D talán agyilagbeteg vagyok. De most inkább vennék használtan egy márkásabb autót, mint egy újat 3 milióért. Mivel sztem 10 év múlva egy jó állapotú 320d is fog érni 1,3-1,4-et is akár vagy lehettöbbet.:D Mai pénzbe nézzük, mivel akkor még kitudja mi lesz. Na de az a lényeg hogy sztem egy 10 éves dáciért egy vevő, sosem fog adni ennyi pénzt. De amúgy egyett értek majommal, mivel én is jobban kedvelem a kényelmet, és azt, hogy nyugodtan tudjak autózni. Avagy inkább egy régi de márkás, mint egy új alsó kategóriás. Ja és mindegy ez alatt nekem az, hogy suzuki, vagy skoda, vagy épp a dacia logan.
Üdv.:Keri

Dzsimbo · http://teszkopolisz.blogspot.com 2007.08.26. 11:19:38

Romám. Román?
Régen volt egy körlevél, amivel talán sokan találkoztatok. Voltak benne mindenféle hülye kérdések, és azokra a saját válaszaidat beírva tovább kellett küldeni a barátaidnak, hogy "jobban megismerjenek"...
Volt egy kérdés ami így hangzott:
"Opel vagy Seat?"
Erre egyik ismerősöm így felelt:
"Opel, mert az német"
Németebb az Opel a Seatnal? Az Opel már a General Motors-é ami amerikai, a Seat Volkswagen-é ami német. Akkor most melyik a német autó?
Dacia nem született román, csak a neve. A Renault restelt kiadni a saját nevén egy olyan autót amiben több a praktikum mint a marketing. Ehhez kellett egy már ismert márkanév. Dacia kapóra jött, ennyi. Most akkor a Dacia román?

Rebele 2007.08.26. 12:03:20

A videóhoz csak annyit szeretnék
hozzá füzni, hogy a leghátsó ülés
meg áll felhajtva és nem esik vissza,
ha kivesszük a fejtámlákat

Zsanreno 2007.08.26. 13:44:30

Geri!
Talán azért állhat össze a Nissan a Renault-val, amiért haszonjárműveknél a a Volvo, kisfiam!
Talán azért is mert jelenleg a Renault gyártja a világ egyik legjobb dízelmotorját, 2.0 dci (olvassál teszteket, de ne gyere a BMW-vel, ami 2-2-szer annyiba kerül). De nektek ezt úgyis hiába mondom, német-japán imádó idóták...

Zsanreno 2007.08.26. 13:45:26

Bocs, IDIÓTÁK

istvánazignises 2007.08.26. 15:06:14

Halli!
Gondoljatok bele! A rönó már nem nagyon tudta emelni az eladásokat, ezért életrekeltette a dácsiát. A "rönó" eladások pedig nem csökkenek. Merthát csak egy cég. ((Például: samsung=>dimarson.)) Ugyanaz (na jó, lehet, hogy egy évvel korábbi "újítások", de akkor sem 6-8 éves technikai frincfrancok esetleg szarráhajtva.) csak nem a brand áron KELL árulni. És itt a KELL a fontos szó. Féláru termékkel tudja tartani, esetleg nővelni az eladásokat.
Más.
A régebbi, a lépcsőshátú nem tudott megfogni (szerintem, MONDOM SZERINTEM, csunyább mint a tália), De ez az MCV egyből megfogott. Az asszony már fétékeny is rá. Sajnos egyenlőre nem tudok váltani mert nincs kedvem (anyagilag), pedig kényelmesebb, tágasabb, használhatobb mint az ignis. Na de még 1-2 év, és rendbe jövök, majd akkor kiderül mit is tudnak ezek az új dácsiák.
Maradok tisztelettel: ÉN

Autós 2007.08.26. 23:45:39

Attól függ, hogy kinek mi a fontos. Nagy csomagtérben biztos, hogy MCV, de ha valakinek számít a vezetési élmény is akkor inkább Ignis. Nagyon jól gyorsul, és simán viszi a 190 Km/h is, ha valaki meri nyomni. Minősége is bizonyítottan jobb. Ráadásul sokkal jobb a felszereltsége, hiszen alapáron is ABS, 2 légzsák, ford.mérő stb. van benne. A Dácia nagyon fapados, és lassú, de nagy a csomagtere.

majom 2007.08.27. 03:17:39

Ignis??? jaj. (akkor már inkább a dákó) vezetési élmény? na ne.
190-el meg csak akkor menj vele ha mindenképpen meg akarsz halni.

az MCV-t még megértem, mert nagy. De azt soha nem fogom megérteni h ki képes egy új ignis-ért pénzt adni. mennyibe is kerül?

ommm 2007.08.27. 09:17:54

jajjajj, milyen Ignis "viszi" a 190-et ember?
hogyan? mivel?
az óra mutathat annyit, de hidd el, nem annyi...

Sopánka76 2007.08.27. 10:32:05

a "viszi" is már nehezen hihető, a "simán" meg végképp nem. Még az 1.5-ösnek se lehet sima ügy azt a magas kasznit fölgyorsítani.

De maradjunk a dácsiánál. Ennyiért tényleg jó vétel, csak hát elő-előfordulnak rejtélyes hibák. A Népítélet szerint a 93 ítéletből jó 5-6 nagyon csalódott ember van, akinek motorcseréje vagy ahhoz hasonló kaliberű problémája volt. Ez szerintem sok egy új autótól. Sok mindenen spórolnék, de a megbízhatóság szerintem az első. Ha alaposan odafigyelek, a használtpiacon 3millióért szerintem kapok ennyire megbízhatót, hasonló méretben. És még válogathatok is az ízlésem szerint.

Sopánka76 2007.08.27. 10:36:36

Igenigen, ahhoz a magas kasznihoz még az 1.5-ös 99 lóereje sem igazán sok. Lehet, hogy fölszenvedi valahogy 190-ig, de azért "simának" nem nevezném... :)

A Dácsiáról meg nézzük a Népítéleteket! A 93.ból 5-6 ember nagyon elégedetlen. Motorcsere, féltengelytörés, ablaktörlőcsere az első pár ezer kilométereknél. Szerintem ennyi hiba egy újautónál sok. Pont ezt a rizikót akarják elkerülni, akik új autót vesznek! Én a megbízhatóságon nem spórolnék.
Logan Népítéletek:
nepitelet.hu/?op=modell&cat_id=24535

zebu 2007.08.27. 10:56:36

A "Dacia" azért jó márkanév, mert azt az imidzset hordozza, hogy ócsó cucialista autó. És akkor már nem is kell annyival olcsóbban adni, a márkanév elhiteti, hogy olcsó. Egy kicsit a Skodára is igaz ugyanez.

zöldi 2007.08.27. 12:36:57

Szerintem meg használt Logant érdemes vennni. 1.5ért megkaptam egy fullextrás, első tulajos, töretlen 2 éves autót. Előtte fél évig a használtautó.hu-val keltem-feküdtem, ez volt az egyetlen ésszerű választás.

maszületett 2007.08.27. 12:43:27

Sopánka76!

Nem azért, mert nekem Loganom van és az ellenkezőjét tapasztalom, de a negatív népítéletet én nem nagyon veszem komolyan.
Van köztük olyan akinek 1.4 MPI és 1.6 MPI egyszerre volt, és 6.000 km után motort kellett cserélni benne. Na, ezt nehezen hiszem el, mármint azt, hogy két ennyire rossz autót fogjon ki.

Érdekes módon mindegyik ilyen szintű népítélet után ott van kiemelve, hogy "akkor inkább egy használt japánt, vagy németet", és ha megnézed az előző autóját, akko suzuki 99%/-ban...

higgins 2007.08.27. 13:27:38

A legtömörebb és a legokosabb hozzászólás "hangzott el"!
zebu, isten vagy.

BB 2007.08.27. 13:32:10

dácsia fanek!

miről beszéltek, h olcsó a dákó, meghogy a szegény ember autója??
a sima 4ajtós 1.4 8V 2,65 (G asztma 2,5 ért 100x inkább!) körülre jön ki átlagos/normális felszereltséggel, 1 MCV dci 3,85 misire!!
ez nektek olcsó, meg a szegény ember autója?
használtan azért már van kínálat AUTÓBÓl is ennyiért! tudom, az akármilyen lehet, törött, meg más fingott bele először, de van épeszű ember aki 1 új 1.4 loganhoz hasonlít 1 3-4 éves corollát, v 1-2 éves almerát??

persze, közlekedési eszköz, meg csak A-ból B-be kell hogy elvigyen... de azért mégis számít, h ne nézzek a kocsira undorral, erre pedig máshogy nem igen lehet!
én elhiszem, és elfogadom h megbízhatóan üzemel, és nem esik szét a szalonból hazafelé, mint a régi dácsiák, de attól még nem ér meg ennyit!
na meg azért 100-150e km után térjünk vissza, h miként muzsikálnak a Dci-k, mennyibe is kerül az a nagyon jó fogyasztás, amikor röpködnek a 100ezres javítások..(lásd uez a motor thalia népíteletek)


francia-román koprodukció, magyarul két ellenséges (főleg ők utálnak minket!) nép szövetségének terméke, tehát ilyet elvből nem kéne Magyarországon venni!
ahogy ők sem tennék ezt fordított esetben!

istv 2007.08.27. 14:55:16

Kedves BB (és sokan mások)!

Mit hasonlitasz mihez? A szart a krumplihoz? Írd már le, hogy mennyibe van egy Asztra kombi 1.5-1.6 diselmotorral. Vagy egy Zafira szintén diselben. Persze egy öreg kisautót lehet olcsobban venni, de az akkor sem 7 űlés, vagy 2350 liter.
Bocsi,hogy téged támadtalak, de már csak egy csepp kellett.
Maradok tisztelettel: ÉN

istvánazignises 2007.08.27. 14:58:03

Bocsi mindenki!
Istv = istvánazignises

BB 2007.08.27. 15:54:53

hello István

a hasonlatod jó! mármint ha a szar az oláh verda, a krumpli meg a többi autó..:-)

a 7 ülés az egyetlen érv amit elfogadok, h ha vkinek tényleg sok ülés kell (nagy család) akkor korlátos a kínálat, hiszen a zafirára korlátozódik a kínálat.
s ha a dízeltől eltekintünk, 3,6 millióért ami 1 átlagos felszereltségű 1.6 16V 7szem MCV ára, már zafirákat is lehet találni pár éveset, és azért az se 1 kaliber a logannal annak ellenére h nem vagyok németautó párti.

ha meg ignist nézünk (ignises vagy?) 2őt is lehet venni használtan 1.4es sedan (tehát egyáltalán nem praktikus) és 5 személyes logan áráért..:-))

a 3,88 millió (dízel 7szem MCV) nem az átlag magyar nagycsalád vadászterülete sajnos, azt már kevés magyar sokgyerekes szülő tudja bevállalni..
főleg ha a hatalmas értékvesztését is nézzük a logannak, ami 1 ilyen 4 millió körüli kocsinál nem lesz piskóta 5-6 éves korára..(max 1.8-2 millió lesz kb akkor)

Autós 2007.08.27. 18:41:14

BB-nek igaza van! (a dácia fanek) levelének tartalmára gondolok.
Más: Az 1.3-as Ignis bizony bármikor elviszi a 180-185 Km/h-át (persze óra szerint). Nem kell hozzá lejtő. Naggyon sokszor mentem Ignissel 190-195 Km/h-át. De a csúcs 201 Km/h volt! (Ebben már volt egy hosszú tartós lejtő a Prága-Pozsony közötti autópályán). Kölcsön Ignis volt. Nincs Ignisem és saját sosem volt, de nagyon megszerettem a meglepő dinamizusát és a nagyon szép műszerfalat. Egyszer menet közben le is fotóztam az órát amint 191 Km/h mutat. (Pont azért, hogy a hitetlenkedők is láthassák). Szerintem jó ár-érték arányú autó. Gondolom ezért lett népszerű.

ommm 2007.08.27. 20:59:56

Autós: igen, ha kinyomom a szart is belőle, akkor az én kicsit berhelt 1.5-ös mazdám is megy 2 kilót, de nem az UTAZÓ-ja 190 ember! és nem viszi "simán" ha 3-4 kilóméter kell neki addig...

maszületett 2007.08.28. 09:37:50

Autós!

Bocsi, de Te nagyon egyszerű ember vagy.
Talán megérted amit írok...

Az én Loganom 160-at megy.
Ha céges volna, akkor menne 175-öt is.
Ha bérelném, simán menne 200-at is.
Miért? Nem azért, mert az anyém szarabb, mint a többi, hanem azért mert az enyém, és az enyém is lesz holnap is és holnap után is...


Te egyszerű, Te! Kölcsön Ignisszel én 1-esben mennék 200-at, ha olyan suttyó lennék, mint Te!

Fú, kora reggel így felhúzni öregem...
Ne vegyél Logan, de Ignist sem! kérjél inkább kölcsön egyet és porolj vele 200-al!

üdv,

maszületett

BB 2007.08.28. 10:59:59

elmegy off ba a téma..

persze, nem azért rossz vagy jobb 1 kocsi mert 170et vagy 200at megy.
jól teszi mindenki, ha vigyáz a verdájára, mert sokan sajnos eléggé hanyagul, és kíméletlenül kezelik a kocsijukat.

a szerkesztőknek meg javasolnám, h ha hosszabb távon is foglalkozni akarnak ezzel a román csodával, akkor keressenek flottában dácsiát üzemeltetőket (ha van olyen cég, ami ilyennel égeti magát..:-), ahol komolyabb, nagy km futású (100-200 között) tapasztalatok vannak.
az segítene vmit a renomé javításán, nem csak az ömlengés, h mennyire jó kocsi, és mennyire megéri..
vki írta korábban, h ez olyan mint a skoda, h elkönyvelték "olcsó" kocsinak, pedig az sem az (szutyok 1.2-es varrógép fábia II 3 millió fölött), és igazából a dácsia sem.

Loganfan 2007.08.28. 11:53:22

Pedig az. :) Iránban pl a 16v motoros Logan szedán ilyen felszereltséggel mint ez az MCV ~ 2 milla. Teccikérteni??? Nem az autó a hibás, hanem a (no politika)...

bb 2007.08.28. 13:07:36

persze, nagy adó terheli a kocsikat, ezt nem vitatom.
de a kínálathoz viszonyítva se olcsó a logan.
az jól hangzik, h 2 millió körül lehet kapni 1 ekkora kocsit 1.4-es motorral, de ha már közelíteni akarjuk a mai igényekhez, akkor rögtön 2,6-2,7 lesz az ára az extrákkal.
2,43 berlingot, 2,5ért( nem tudja vki h ez csak hitel esetén igaz?) asztmaklasszikot adnak.

az vicces, amit szoktak hangoztatni, h a szegény ember csak ezt engedheti meg magának, nem más csillogó márkákat..
akinek nincs elég pénze ne vegyen új autót (ahogy az emberek többsége nem is teszi)

Autós 2007.08.28. 18:24:04

maszületett!

Sajnálom, hogy nem hiszel a tényeknek. Az is sajnálatos, hogy csak ilyen primitív módon tudsz kommunikálni! De ez a Te bajod! Pont ilyen vevőkörnek való a Dácia...
(Amúgy mentem tavaly 1.4-es új Dáciával is. De 5-ik fokozatban 100-nál tövig tapostam a gázpedált. S csak 3-4 másodperc után mutatott az óra 102 Km/h-át. Szuper lajhár!! A 200-at még vákumban se érné el...) Élvezd csak az t a szart!!! (Nyugodtan írhatsz mégrondább választ. Nem fogom olvasni. Nem pazarlom az időmet tovább egy "dácsia" blog-ra.)

PAlex 2007.08.28. 18:55:56

Gyereket!
Ne használt autóhoz hasonlítsátok az árát, hanem új autóéhoz. 2-3 éves használt autón már nincs garancia, és bizony költeni kell kopó, fogyó alkatrészekre sűrűbben, mint egy új autónál.

Mofli 2007.08.28. 19:54:49

Autós!
Amúgy egy "új autón" nem célszerű tövig nyomni a gázpedált, az efféle próbákat bejáratás után célszerű végezni.
Egyébként az 1,4-es Dacia ilyen irányú képességeiről van pár felvétel a youtube-on, ott tessék csemegézni.
Példa képpen:
www.youtube.com/watch?v=2zJw4EysBuw&mode=related&search=
Sajnálom, hogy ezt Te már nem láthatod, mert nem pazarlod az idődet egy dácsia (helyesen írva: Dacia) blogra.

BB 2007.08.29. 09:54:01

Palex

milyen kocsikkal van tapasztalatod?

1 jó japán verdára használtan is alig kell költeni,
fékbetét meg kellhet egy 1-2 éves 30ezret futott dácsiához is, ahogy egy 130ezret futott használthoz.

meg azt kell mérlegelni, h 1 4 millió körüli "fullos" dci-vel spórolsz mert elvileg nem kell rá költeni és keveset fogyaszt, de évente bux rajta 400-ezret, vagy 1 használtat, amire ha rá is kell költeni, akkor se visz el annyit mint az új értékvesztése

Easy Player 2007.08.29. 17:52:31

XXI. századon innen, T-Modellen túl, ott ahol ...
www.youtube.com/watch?v=eley5e5kcd0
www.youtube.com/watch?v=P2y7rMoL4jM

Szerintem

Pít 2007.08.30. 01:59:15

Helló mindenki!

Remélem már hiányoztam, de csak nemrég értem haza a horvátországi nyaralásból!

Igen, a 3 hónapos Logan MCV-vel.

Úgy kezdődött, hogy 11 fős baráti társaságunk arra adta a fejét, hogy néhány felejthetetlen napot tölt el a tengernél.
Ennyi ember általában min 3 autóban fér el. Mi 2 autóval mentünk: MCV és Astra.

Mondanom sem kell, hogy mennyire meg voltunk pakolva.

Mivel a Dákó 7 üléssel már nem rendelkezik túl sok csomagtérrel, ezért felszereltünk rá egy tetőkoporsót.
Csak a csomagok méreteinek "elképzelhetősége" miatt mondom, hogy az autóban 6an ültünk, ebből 4 hölgy...

Tehát a tetőcsomagtartó igen hamar megtelt utazótáskákkal, ezután jött a hátsó üléssor mögötti hely, ahová még további 2 nagy utazótáska, az Astrába már be nem férő egyéb táskák, és legalább 2 tálca sör befért.

Persze nem kell megijedni, nem csak 2 tálcány seritalt vittünk, de a többit az autó különböző pontjain helyeztük el.

Sörtárolásra kiválóan alkalmasnak bizonyult a középső üléssor feletti plafonra szerelt csomagtartó. (min. 15 üveg)
Ja, a középső üléssor középső ülésén szintén utazótáska, rajta ezmegaz, és 1 tálca sör.

Tehát ilyen szépen megpakolva vágtunk neki a közel 550kilométerre fekvő uticélunknak.

Mivel saját autó, ezér sem kinyírni, sem széttaposni nem áll szándékomban, ezért lakott területen kívül 90 és 110, autópályán pedig a 120 és a 140-es tempót tartottuk végig az úton.

A 100-110 es sebesség különösebben nem erőltette meg az 1.5-ös dci motort, de a 130 at is szemrebbenés nélkül abszolválta.
Igaz, amikor az autópálya 10%-os emelkedőjén szeltük keresztül Horvátiát, bizony előfordult, hogy a sebességmutató visszacsúszott 110-100 körüli értékre. Persze ezt egy visszaváltással meg lehetett volna oldani, de mint mondottam volt ez saját, és nem céges kocsi...
És amúgyis, azon az 5-10 KM-en szerintem nem veszítettünk számottevő időt.

A fent említett úthoz a számítógép szerint 5.8 literes fogyasztás járult. Én úgy gondolom, gogy így megpakova, ilyen tempónál, időnként klímahasználattal ez teljesen megfelelő.

Idáig teljesen meg vagyok elégedve a véleményem szerint méltatlanul becsmérelt autóval.

De hát ugye mindenkinek joga van a véleményéhez...

Pít 2007.08.30. 18:10:49

Jé! Mindenki elszaladt MCV-t venni! :D:D:D

jan · http://janlogan 2007.08.30. 20:17:19

Szia mindenkinek!
En is egy hetig tavol voltam kepzeljetek egy Logannal! Ami erdekes volt eppen Magyarorszagaban es Ausztriaban.
2600 km menten autopalyan es orszaguton, fovarosban es videken. 4 szemely sok csomag... roviden csak annyit hogy nagyon, nagyon helyt allt minden korulmenyek kozott - 130-140 es tempo, elozeseknel 150-160 de megprobaltam a maximalis sebbeseget is termeszetesen rovid tavon- 170.Megjegyzem 1.4-es sima Logan. Mindig figyelemmel olvasom a velemenyeket de az ut soran azt tapasztaltam hogy semmi ok szegyenkezesre amiert Loganom van, sot jobban ereztem magam mind a sok fustolgo regi autok vezetoi. Apropo Grazban is lattam MCV-t es senki nem mutatta ujjal oket.Udv

jan · http://janlogan 2007.08.30. 20:42:02

Szia mindenkinek!
En is egy hetig tavol voltam kepzeljetek egy Logannal! Ami erdekes volt eppen Magyarorszagaban es Ausztriaban.
2600 km menten autopalyan es orszaguton, fovarosban es videken. 4 szemely sok csomag... roviden csak annyit hogy nagyon, nagyon helyt allt minden korulmenyek kozott - 130-140 es tempo, elozeseknel 150-160 de megprobaltam a maximalis sebbeseget is termeszetesen rovid tavon- 170.Megjegyzem 1.4-es sima Logan. Mindig figyelemmel olvasom a velemenyeket de az ut soran azt tapasztaltam hogy semmi ok szegyenkezesre amiert Loganom van, sot jobban ereztem magam mind a sok fustolgo regi autok vezetoi. Apropo Grazban is lattam MCV-t es senki nem mutatta ujjal oket.Udv

mazso 2007.09.17. 07:54:46

bazzeg az a sok huJe "azert is huje" mi a fenet irnak ha mar nem kepesek 2 okos szot kibokni a szarszagu szajukon? kell dacia? oke vedd meg irjal 2 sor velemenyt hogy miert .ha nem akkor irjal ket sort hogy miert nem. dehogy inkabb belepunk lekurvazunk mindent meg mindenkit es voooaaa de okos vagany es huJek vagyunk...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.17. 09:52:32

@ramirez:
Azért vesznek az emberek aveót, mert ellentétben a törésteszttel, a valódi balesetek esetén élve ki lehet szállni belőle. Az ajtajában több vas van, mint egy swiftben összesen.
süti beállítások módosítása