Kanadai modell, meg nyilván az amerikaiak számára is jó, ha egy SUV hátsó ablaka, mármint a csomagtérajtó ablaka lehúzható. A 4Runner korábbi generációival épp az volt a baj, hogy a csomagtérajtó pickuposan, lefelé nyílt, miután leeresztettük (beleeresztettük) az ablakot. A 3. generációnak már azonnal nyitható a hátsó ajtaja, de ugyanúgy, a könyöklőn elhelyezett gombbal, vagy a hátsó ajtózárba dugott kulcs elfordításával továbbra is mozog az ablaküveg.
Egyszer tett jó szolgálatot, amikor a nővérem parkettát szállított vele: a faanyag nyomta belülről az ajtót, ezért nem lehetett nyitni. Viszont az ablakon át ki lehetett szedni néhány dobozzal, úgyhogy hamar nyithatóvá lett az ajtó is.
Azt hittem, csak ennyi az előny, vagy a jóég tudja, Amerikában mire használnak még egy ilyen ablakot, amikor ők két keksz közé benyomnak egy pehelycukrot (marshmallow), berakják a mikróba, pár másodperc alatt összeolvasztják és megeszik. Egyszer kipróbáltam, meg is értettem az amerikai kultúrának azt a szeletét, hogy miért fogyasztják csipszként a hamburgert; annyira lekúrja a vércukorszintet, hogy azonnal zabálni kell, mindegy, mit, csak ne édes legyen, viszont sok.
Tehát nem csodálkoztam volna, ha sose értem meg a lehúzható hátsó ablak hasznát. Viszont a nagy melegben egyszer lehúztam, már nem is tudom, miért, és megvilágosodtam. Hirtelen olyan könnyed, frissítő szellő járta át a Tehenet a forró belvárosi araszolásban, amilyet a Nivában szoktam érezni kibillentett elefántfüllel. Két lehúzott első, plusz lehúzott csomagtérablakkal sokat spórolhatunk a klímával, igazából ha nem viszek kutyát vagy gyereket, nem is klímázok, csak hátsóablakozok.
Viszont a hétvégi telki kerti sütéshez (az új tárcsás boronával) kellett hoznom egy kis tüzifát. Azt találtam ki, hogy onnan hozom, ahová futni szoktam, a régi falusi szennyvízülepítőtől, amit már rég lezártak, a szippantók már máshová járnak, de az aszfaltozott kis út megvan. Tényleg találtam egy rahedli alkalmas fát, pompás Bundeswehr-ásómmal legallyaztam, majd behajigáltam hátra. Végtelen tér, mint egy kabrióban.
Tudom, kellett volna kötnöm rá piros rongyot, de közúton csak kb. 50 méter tettem meg, a többit a kertek alatt. És most már igazi haszonjárműként tekintek a Tehénre.