Aggyad neki! Tapossad! Nyomd ki a szemét! Megbírja!
Ezt tanulhatjuk a legtöbb mai sportos autó hirdetéséből, prospektusából, reklámjából. Az Opel például egyenesen azt állította az új Astráról, amikor számonkértük a műszerfalról eltávolított vízhőfokmérőt, hogy ez hidegen is vollgasfest, lehet küldeni bátran.
Ehhez képest a Peugeot – nyilván új, 1,6 literes, a BMW-vel közösen fejlesztett turbómotorja kapcsán – inkább óvatosságra int. Szórólapon, marketingkommunikációs büdzséje terhére a cég arra figyelmeztet, hogy a turbós autó nem (csak) élvezeti cikk, ám gép, szerkezet, masina, aminek üzemeltetési szabályai vannak. A lapot szervizekben osztogatják, hogy a tulajok megtudják, hogy növelhetik a feltöltő élettartamát – illetve hogy ne vigyék vissza pár tízezer ész nélküli kilométer után az elgyengült autót garanciális küszködésre azzal az érzéssel, hogy ócska szart vettek. Okos!