Peugeot: szemben az árral

  2007. június 26. - RT76 Címkék: peugeot technika turbó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Aggyad neki! Tapossad! Nyomd ki a szemét! Megbírja!

Ezt tanulhatjuk a legtöbb mai sportos autó hirdetéséből, prospektusából, reklámjából. Az Opel például egyenesen azt állította az új Astráról, amikor számonkértük a műszerfalról eltávolított vízhőfokmérőt, hogy ez hidegen is vollgasfest, lehet küldeni bátran.

Ehhez képest a Peugeot – nyilván új, 1,6 literes, a BMW-vel közösen fejlesztett turbómotorja kapcsán – inkább óvatosságra int. Szórólapon, marketingkommunikációs büdzséje terhére a cég arra figyelmeztet, hogy a turbós autó nem (csak) élvezeti cikk, ám gép, szerkezet, masina, aminek üzemeltetési szabályai vannak. A lapot szervizekben osztogatják, hogy a tulajok megtudják, hogy növelhetik a feltöltő élettartamát – illetve hogy ne vigyék vissza pár tízezer ész nélküli kilométer után az elgyengült autót garanciális küszködésre azzal az érzéssel, hogy ócska szart vettek. Okos!

Peugeot-féle útmutató a turbós autók használatához

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr53106596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sancy 2007.06.26. 22:18:33

Az új Astra? Ugyan már, fapadosabb, mint egy 20 éves Zsiguli...

Ebből majd a sok okos azt hozza le, hogy a francia autók nem jók, mert nem lehet széthajtani őket.

series_one (törölt) 2007.06.26. 22:19:32

teljesen korrekt.
és ebből mit szűr le a fekleteöves németbuzi?
szarfrancia, nem bírja.
én kérek elnézést.

Krisi 2007.06.26. 22:40:06

Na végre! Volvonál is átvehetnék. Csuda rossz érzés látni amikor egy 2,5 ös turbos XC70-nel megáll egy anyuka, és hitrelen leállítja motort! És hallom, ahogy "kattog" még a motor meg a turbo... kezdem sejteni, miért marad alul az ADAC felméréseken a volvo... Csak az vegyen turbos autót, aki ért hozzá, és ismeri az itt is leírt "aranyszabályokat"!!!!!

Valaki más 2007.06.26. 22:42:40

Szerintem ez korrekt. De aki csak egy _kicsit_ is törődik az autójával, az tudja ezt, márkafüggetlen módon...

omm 2007.06.26. 22:45:29

az újgazdag, teljesítményhajhász, de még a kispénzű turbódízelesek 70 százaléka nincs ezzel a dologgal tisztában, sajna.
aztán anyáznak saját hülyeségük miatt.
nagyon helyes, kvittelem az ötletet, nem kis dolog, hogy meg merték lépni

sámuel 2007.06.26. 22:50:46

Ha már Pug reklámanyag - én attól a példánytól dobtam hátast a napokban, amelyen az egyik legnagyobb budapesti dealer azzal hirdeti a 307-est, hogy a legfrissebb ADAC statisztikák alapján megbízhatóbb, mint a Corolla.

lacee83 2007.06.26. 22:59:13

Szerintem az Opel értéksítői is (és talán minden márkánál) megemlitik h miként is kell bánni egy turbós kocsival illetve talán mellékelnek az autóhoz valamiféle könyvecskét is használati utasitásként. Ez persze nagyjából annyit ér egyeseknek mint h tartsd be a sebességhatárokat kösd be az övet ne telefonálj vezetés közben és hasonló apróságok, pedig ezeken nem csak az autónk élete mulhat.

akos696 2007.06.26. 23:01:19

SZerintem is korrekt. A sírógörcs kerülget mikor egy turbós autóval az anyuka hidegen teligázzal indul, vagy melegen azonnal leállítja (vagy egy tdi vel 2 be 60 al közlekedik folymatosan (nemrég láttam, nem vicc)!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.06.26. 23:03:03

nem feltétlenül kell az alanynak németautóbuzinak lennie ahhoz, hogy ne legyen anyni intelligenciája és agya, hogy felfogja, hogy ahhoz hogy sokáig tudjon állatkodni a kocsijával tennie kell érte, mégpedig azt amit leírtak hozzá...mert aki egy kicsit is tájékozott ebben a témában és úgy áll hozzá, az tudja hogy turbós autót nem állítunk le gyilkolás után egyből, ez már a lancia delta hf integrale idején is szépen be lett verve a fejekbe, már ahova bement...mért kell egymásra mutogatni...

madafaka · http://madafaka.blog.hu 2007.06.26. 23:26:34

Ezért(is) mondom,benzines-t kell venni,a dizelel fogyasztásán amit sporolsz annak többszörösét turbora,hengerfejre,meg befecskendezésre költöd. De nembaj,a látszat,hogy a te passatod 5 litert eszik az megvan. Grat,okos magyar.
Mert azthiszed te figyelsz rá??az lehet,de az asszony nagyivbe fogja leszarni... meg a gyerekek is ha elkérik a kocsit.

Turbosat az vegyen akinek hobbija,szereti,ért hozzá,kihasználja(pl nem turbolyukon hajtani nonstopp,pláne dizelt,pláne koromszürőset)és csak ojannak adja aki érti miaz.

Németek stratégiájáról annyit(vw-t emelném ki),hogy nem törödnek ők holmi turbokkal,és hogy ijenre tanitsák a népet??pfff... Még az abszolut konstrukcios hibás dolgokat sem hivták/hivjá vissza,levan szarva. Itt az 1,4 16V és 1,0 16v(ami már nincs),és 1,6 8v motorokra gondolok... első kettö a szétfagyás botrány,az utolsó a fogyasztás problémájával. Gari lejár,náluk elég rövid idő alatt,te meg fizetsz ahogy kell.

proci 2007.06.26. 23:30:36

ezekután felmerül a kérdés, hogyha eljutottunk a drive by wire szintjére, és ott a kocsiban a fedélzeti számítógép, miért nem lehet ezt automatán megoldani.

legyen hőfokszabályzó, de ha effektíve mostanában mindenen van érzékelő (két éve hallgattam autóvillamosságot, megdöbbentő volt), akkor normál működés mellett a kocsi memóriájában le lehetne tárolni a használatot, és a kocsi leállítása után a motort lassan le lehetne hűteni. ugyanúgy a napellenzőbe írt airbag mellé fel lehetne tüntetni, hogy hidegen a kocsi a motor élettartalmának növelése érdekében a motor/turbó leszabályoz (adott esetben szeleppel kitiltani a turbót a rendszerből).

ugyanígy, ha a folyadékok nem stimmelnek, érthető és hatalmas hibaüzenetek a kontrollerre. nem hibalámpa, hanem pontosan mi is a hiba és mit csináljál (húzz el a benzinkútra, olajért). jó előre (ld benzintank), szintén letiltással. azt ha hülye a vevő, meg lehet mondani, hogy vagy veszt sok lóerőt ideiglenesen, vagy fél-másfél millát permanensen.

amit leírtak, természetesen nem igazán autóbuzi megközelítés és nem feltétlenül tesz jót a szervizek bevételeinek sem... ellenben a Toyota példáján tudjuk, hogy megéri olyan autót csinálni, ami nem romlik el folyton.

jürgen baromartz 2007.06.27. 00:23:44

proci 2007.06.26. 23:30:36
nemt'om mennyi értelme volna "adott esetben szeleppel kitiltani a turbót a rendszerből", hiszen akkor a büdös életbe' nem melegszik be üzemi hőfokra. de mindegy.
amúgy az nem lenne egy utolsó megoldás, ha mondjuk a delikvens leparkol, kiveszi a kulcsot, lezárja a kocsit, de a motor még teszemazt két-három percig menne alapjáraton aztán szépen a kompjuter magától leállítaná. ez azért valamennyire megoldás volna a problémára.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2007.06.27. 00:38:34

Nem szeretem a francia autókat, de ez dícséretre méltó hozzáállás.
Egyszer vezettem egy ismerős Celica turbóját, a fordulatszámmárő alá szigszalagra fel volt írva: TURBO!!!
Sok turbó tulajdonos csinálhatná, így nem felejtik el.

hat ya 2007.06.27. 00:56:47

A mai dízeltulajok nagy része nem elégedett, sokat költ turbóra, befecskendezésre, stb. Ennek 2 fő oka van szerintem.
1.Tulaj: Nem értenek a turbóhoz, és a dízelhez. (lsd.: 60-nal másodikba)
2.Gyártók: teljesítményhajhász dízelmotorok (lsd.: 2.0 blokk - 150 LE váltózogeometria, nagy nyomású befecskendezés, stb.) A kenés minősége, az olajgyártók pedig nem tudnak annyira lépést tartani a "fejlődéssel". Maga a blokk agyon van terhelve. Valahol olvastam hogy ezek a motorok már úgymond eldobhatók. Kb. 150000-200000 km élettartammal átlagosan.
A véleményem az, hogy ha dízel, akkor a régi dízelek, soros adagolóval, esetleg turbo nélküli szivódízelek. (Pug 1.8, 1.9; Mercedes 2.5; 3.0; Opel 1.6; Ford 1.8) Ezek nem mennek, de legalább bírják és olcsó hozzájuk minden. Aki hajtani akar vegyen benzinest, az megy. Új dízelt is vehet, de vigyázzon rá nagyon akkor talán meghálálja. Én inkább vennék egy régi dízelt 300000-el lehet hogy tovább bírná.
A turbós autóhoz pedig tényleg szerető gazda kell, különben zsebbenyúlás ha benzines ha dízel.
Üdv.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.06.27. 00:57:31

vagy olyat is lehetne, hogy megállás után az autó egyszerűen nem engedné leállítani magát 2-3 percig, sajátvédelme érdekében, és ezt érthetően a sofőr tudtára is adná

series_one (törölt) 2007.06.27. 01:06:39

miluman

aztán a tulaj meg közben micsinál?
strázsál ezerrel, nehogy meglovasítsák a járó motorú gépet?

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.06.27. 01:13:41

laci bácsi párás makkja (:D) is említette ezt az ötletet, kicsit tényleg sántít és merész...de meg lehetne oldani, pl kiveszed a kulcsot, és 3 percig jár a motor még, lezárod, riasztó rá meg minden, és ha jönnek ellopni akkor azt veszik észre hogy a pedálok nem reagálnak...ehhez persze elektronikus pedálok kellenek...megoldható csak kicsit körülményes...akkor már inkább az legyen hogy leállítás előtt a kompjuter küldjön egy felszólítást hogy a turbo forró, ne állítsa le rögtön, aztán onnantól a sofőr dolga hogy mikor és mennyit akar fizetni a szervízbe...vagy a bontóba...

omm 2007.06.27. 01:28:27

mellesleg érdekes, hogy pont a Corsa turbójáról írják, mikor abban van egy rendszer, amelyik a leállítás után kényszerkörön hűti vízzel a turbót.

proci 2007.06.27. 04:27:43

laci bácsi párás makkja:

igen, a teljes kitiltás mégse működik, viszont addig talán valahogy le lehetne szabályozni. esetleg úgy megoldani a motort , hogy az elvezetendő melegből kapjon az elején a turbó is. ez viszont lehet, hogy problémás lenne.

az elektromos pedál egyre inkább gyakorlatban van autóknál (bizonyos felülbírálások csak így oldhatók meg), szóval a lopásgátlást is meg lehetne oldani, ha nagyon akarnák (akár más módon is).

a kényszerkör szintén megoldás, csak a hűtővíz köre újabb problémákat jelenthet. szintén bazinagy feliratra tudok gondolni, hogy tőccsed újra... ismerek olyat, aki az ablaktörlőfolyadékot is lusta töltögetni.

egyébként mintha ilyen leállítás után még pár percig járó ötlet már autógyártóknál is felmerült volna.

az olaj más tészta, ott bejön a spóroljunk tényező is. és adott esetben nem csak a sofőr, a szervíz is (itthon ugye soha nem számláztak fel cserét olyan alkatrészhez, amihez soha nem nyúltak hozzá...).

cornholio 2007.06.27. 06:33:01

Nemrég vettem autót, előtte tesztelgettem ezt-azt. Pl. egy Alfa159 1.9jtdm-et. A tesztúton kapott gazdagon :) A hozzáértő dealer a jobb egyen ült, két elfehéredett kézel kapaszkodott :) Nos, amikor visszaértünk a szalonhoz tűzforró motorral-turbóval, megkérdeztem hogy mennyi ideig illik még járatni. A szemembe mondta, hogy ezeket a típusokat nyugodtan leállíthatom forrón is, nem árt neki. Csak a régi turbókat nem szabad hidegen hajtani és forrón megállítani. Hát, lelke rajta... Ekkora dilettáns baromságot! Mindenesetre az új járgánynál szigorúan betartom a bemelegítést-visszahűtést.

Lionel 2007.06.27. 07:38:22

Ilyen szempontból a Smart(0,8 diesel) nagyon bírja hiszen anyám belerakott 2,5 év alatt 60ezer kilómétert és az életben nem hűtötte, de aztsem várta hogy felmelegedjen. Bár olvastam a Smart kezelési útmutatójába hogy a turbo rendeltetészerű használat melett is max.100ezret bír ki. Na ennek akkor már nincs sok hátra...

csiky944 2007.06.27. 07:42:11

Ommm ez a leállítás utáni vizes turbóhűtés már 1987-ben működött a turbós Porschékban,mármint 944-esekben...

bervas 2007.06.27. 08:14:11

Végre engdtek egy mérnököt is a marketingesek közé.
Vagy csak túlzottan elszállt a garis turbócserék költsége.
Ki tudja...

AP (törölt) 2007.06.27. 08:29:33

Turbóbenzinest vegyenek az autóbuzik!

Semmi keresnivalója a mai divatautókban, csak kinyírják őket!

Kocka húszéves turbós Corollát mindenkinek alanyi jogon.:)

pityu 2007.06.27. 09:05:22

Leszarom bazzeg én széttaposom a belét

GiXXXer 2007.06.27. 09:18:51

Nem volna egyszerűbb egy elektromos vízpumpa, és egy elektromos olajszivattyú beiktatása a rendszerbe, akár a mechanikusat ki is hagyni. Persze ezzel bemelegíteni még mindig nem lehet, de visszahűteni visza tudná szépen csendben.

ommm 2007.06.27. 09:28:40

csiky: szerintem is ez a legjobb megoldás. nem bolondbiztos, de elég jó.

és hogy miért nincs minden turbós autóban (dízel v. benzin)?
hát mert akkor jóval kevesebb turbó fogyna gari után:)

DavidMolnar · http://www.ford-klub.hu 2007.06.27. 10:45:25

Gyermekim, 2001-ben okultam jogsiért, mikoris a műszaki előrehaladást szolgáló könyv pontosan ezt írta vagyon a turbós motor üzemeltetéséről. Azonban manapság az index jelzés használata is némiképp ótofdét, hát miért pont a feltöltők úsznák meg a hétköznapok jobb lábbal esendő tiprását?!

Valaki más 2007.06.27. 10:58:48

Nekem van egy barátom, irdatlan sokat költött az autójára. Turbós. Nem is lehet leállítani, elektronika állítja le, amikor a turbó lehült.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.06.27. 11:55:09

Valaki más: nah akkor mégiscsak van ilyen, én is elképzelhetőnek tartanék egy ilyet, de csak abban az esetben ha a turbó tényleg qurva meleg és mikor lehűl egy bizonyos hőmérsékletet, akkor szépen leáll a motor és onnantól a leállítás utáni vizes turbóhűtés hűti a turbót

AP (törölt) 2007.06.27. 13:10:42

pityu én meg leszarlak bazzeg széttaposom a beledet

tetszik a stílus?

Mára Gábor 2007.06.27. 13:59:36

Skacok!
Azért a turbót sem eszik ilyen "forrón". Nem kell alapjáraton forgatni, mindössze az utolsó pár száz métert kell "nyugiban" leautózni. Pl. mire kinyitom a kertkaput és beállok a garázsba (min. 2 perc nyitásokkal-csukásokkal), tuti normális a turbó állapota. Értelemszerűen az utolsó saroktól "laza a tempó".

Grafithuszár 2007.06.27. 14:13:36

Csak beírtam a google-ba hogy "turbo timer"

www.eleanor.hu/eleanor_web/greddy_elektronika.htm

ommm 2007.06.27. 14:21:19

jaj, de jó, pont ilyesmit kerestem. mindjárt bele is ásom magam. kösz

Kertész Péter 2007.06.27. 14:25:46

Sámuelnek!
Dobhatod a hátast, mert az ADAC statisztika korrekt, azzal a pontosítással, hogy a 2006-ban gyártott autókra igaz. PEUGEOT 307: 3,0 meghibásodás/1000 autó Toyota Corolla: 8,0 meghibásodás/1000 autó. Sőt a PEUGEOT 206 is leverte a Yarist. Peugeot 206: 2,9 meghibásodás/1000 autó. Toyota Yaris: 7,5 meghibásodás/1000 autó.
Az ADAC-ot eddig is autentikus forrásnak tekintettük, gondolom az idén sem hazudnak.

oPal 2007.06.27. 18:35:01

Turbo timer eléggé egyszerű ketyere, nem is olyan régen a szomszédom cdi mazda6-osába raktunk be egyet.

jó dolog ez a felhívás, de aki nem akarja, úgyse tartja be.
(részemről ezért idegenkedek használt turbo-motor vásárlásától)

...végül szívó wankelem lett... :)

makmarci 2007.06.27. 20:43:14

Elektromos vípumpa, és kész. Ja és követelem vissza a hőfokmérőket az autókba !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

otchy 2007.06.27. 21:01:43

Elektromos vízpumpa (leállítás után):
PSA-BMW 1.6 benzin ;-)

jürgen baromartz 2007.06.27. 22:22:02

nem tudom mennyi értelme volna például indításnál bemelegítéshez: a kipuffleömlőbe rakni egy szelepet ami indítás után néhány percig félig nyitott lenne, így aztán a turbo nem kapna annyi kipuffgázt. ez mondjuk azért problémás, mert ha nem elég a gáz nyomása ahhoz, hogy megforgassa a turbót, akkor nem tud elmenekülni a gáz, a verda meg lefullad. de ez a szelepes téma azért mégis elgondolkodtat..

akos696 2007.06.27. 23:08:33

Egyszer már kifejtettem az ötletem (meg is jelent itt a TC-n): Egy kisegítő elektromos olajszívattyú. Elkerülhető lenne a hidegindítási probléma, mert pl mikor gyújtásra rakod, már elkezdené keringtetni az olajat, és mire a főtengely megfordul, már mindenhol van olaj (illetve érzékelné ha leesik az olajnyomás, ekkor bekapcsolna, megelőzve a teljes motorhalált), valamint jól jöhetne a turbónál is, mert leállítás után még juttatná 1-2 percig az olajat a csapágyakhoz és a turbó nem rágódna be, illetve ha még pörög, lenne kenése és hűtése.


akos696 2007.06.27. 23:08:34

Egyszer már kifejtettem az ötletem (meg is jelent itt a TC-n): Egy kisegítő elektromos olajszívattyú. Elkerülhető lenne a hidegindítási probléma, mert pl mikor gyújtásra rakod, már elkezdené keringtetni az olajat, és mire a főtengely megfordul, már mindenhol van olaj (illetve érzékelné ha leesik az olajnyomás, ekkor bekapcsolna, megelőzve a teljes motorhalált), valamint jól jöhetne a turbónál is, mert leállítás után még juttatná 1-2 percig az olajat a csapágyakhoz és a turbó nem rágódna be, illetve ha még pörög, lenne kenése és hűtése.


Varadi Peter · http://www.t-shirt-shop.ro 2007.06.28. 21:51:20

Turbo timer: letezik tavinditos-turbohutos riaszto is... uresbn hagyod, kezifek felhuz, auto bezar es a motor x ido mulva leall.

Sutus Matyi 2007.07.03. 20:32:09

Nem pontos a szorólap,soha nem szabad leállitani a motort minimum fél perc alapjárat.Az olajszervíz 10000km!
Hidegen sohasem nyuzunk semilyen motort.
De ha beszarik nem gond , hozhatod!
audigarage@citromail.hu
süti beállítások módosítása