Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről

  2015. május 26. - Winkler Róbert Címkék: frankfurt fényezés 2015

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

dsc05192.jpg

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe hullt négy órában viszont jól körül tudtam nézni a frankfurti légikikötőben, ahol mindig van néhány kiállított új autó. És persze ha az embernek ilyen sok az ideje, előbb-utóbb a fényezést is elkezdi nézegetni.

Itt van például a szép új Jaguar XE, ami elég szép, de persze az új F Type árnyékában mindenféle aljnövényzet elsorvad. De azért szép, na. De ha nézegetjük, elég hamar feltűnik, hogy akár Ford-örökségből kifolyólag, akár nem (az új Mondeo elképesztő fényezési anomáliáira célzok), de nekik sem megy egy műagyag és egy fém felület azonos árnyalatra történő festése.

dsc05190.jpg

Ez tehát az új Jag - mentségére szóljon, hogy az új Mercedes AMG GTS, ami nemrég tesztautóként nálunk járt, és 59 millió forintos árából 2,3 millió az ordító narancs-gyöngyház fényezés felára, na az is durván elütött a műanyag és fém felületeken. Frankfurtban láttam még egy új Corvette Stingrayt; a Chevrolet vagy jobban fényez, vagy az ezüstmetál kevésbé érzékeny a műanyag alapra (utóbbira tippelnék).

dsc05195.jpg

dsc05194.jpg

Bónusz: tavaly jártam a BMW amerikai formatervező stúdiójában, ahol hosszasan szívtam a színtervező ügyosztály vérét, hogy a fekete az új fehér, de mi az új fekete, vagy mi lesz a matt barna után, amit a BMW néhány éve behozott. Elég titokzatosak voltak, de most lehullt a lepel: az új 6-os Gran Coupé matt fehér lett. Alig várjuk a tesztautót, hogy kiderüljön, egy kiadós sztrádázás után hogy boldogul a légytetemekkel egy gépi mosó.

dsc05193.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr597492562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2015.05.26. 18:26:01

ezt a színt GRAFITszürkének, bazaltszürkének, vagy antracitnak szokás mondani. Az ezüstmetál ez:

i.ytimg.com/vi/6O_y8GI2R-E/maxresdefault.jpg

El is üt a lökhárítója a sárvédőtől...

megun6atlan 2015.05.26. 18:34:05

Érdekes lehet újrafényeztetni a sarki karosszériásnál a meghúzott lökhárítós BMW-t :) És amúgy a lökhárítója jobb alján mi az a fekete anomália? Csak nem magas volt a padka? :-D

Antracitról: A B6 Passat "mocca antracit" színe az egyik legelb...ttabb szín, éppen pont olyan, mint egy nagyon durván kiszívott megfakult fekete. Se nem fekete, se nem szürke, se nem...semmi.

2015.05.26. 18:47:20

A Corvette külseje teljesen műanyag, nem?

Nap 2015.05.26. 18:50:41

Az nem úgy van, hogyha a kályhaezüstöt mindenhova megfelelő vastagságban felkenik, akkor mindenhol kályhaezüst lesz?
Vagy már az alapozót is lespórólják?

TaaT 2015.05.26. 19:23:56

@Nap: "hogyha a kályhaezüstöt mindenhova megfelelő vastagságban felkenik, akkor mindenhol kályhaezüst lesz?"

Arra a 80-150mikronra gondolsz amire a gyártók fújják a karosszériát kívül?

subtotal 2015.05.26. 20:03:42

@Tű: kívül mindenképpen, belül ízlés kérdése :)

nov2016 2015.05.26. 20:14:03

Nembajaz, a sarki autókozmetikában egy 20-asért jófajta polírpasztával megoldják ezt a csúnya mattulást a bömösön. :)

Rebel ED 2015.05.26. 20:19:38

Na akkor elárulom a hiba okát!

A Rolls Royce lökhárítóit mi csináljuk és a színek közötti eltérés nem a különböző anyagok miatt lesz,hanem azért,mert más cég csinálja!

Mi is küldtünk már olyan lököst a Rolls Roycenak ami nem volt jó árnyalatú,de ez csak akkor derült ki amikor felkerült a kocsira.

A Showroom kocsik,meg főleg ilyenek.Azok főleg első szériás kocsik amikkel rengeteget szívunk.Rossz az öntésforma,megfolyik a festék itt ott stb szóval showroomos kocsik nem mindig tökéletesek,mert az első legyártott kocsik ugye és mindenkinek új minden alkatrész,de ha még behoznak nekünk egy pár új színt akkor máris a mennyekben járunk :P

pulcsi1 2015.05.26. 20:22:27

más a fém és a műanyag statikus feltöltődése és emiatt lesz más a festék színe.más szögben állnak a szemcsék ezért olyan színüek amilyenek.plusz a felvitt lakk mennyisége is befolyásolja a szint.a lakk vastagság függvényében változik az áteresztő képessége igy a szin is.sárgásabb lesz de mivel már a szineket sem ugy keverik ahogy normálisnak tünne az ember fiának ezért ez a kijelentés,hogy sárgul nem biztos hogy igaz.

Zsó Egerből 2015.05.26. 20:36:57

A fehér BMW lökhárítójának alja vélhetően a trélerre történő felállásnál sérült meg. Velem is fordult már elő,hogy lekoccoltam a rámpát,annak meredeksége okán, mikor kiállításra vittünk új autókat a szalonból, ahol dolgoztam...

dried 2015.05.26. 21:00:02

Szerintem az csak egy erős tükröződés nem pedig sérülés. (27" monitoron kinagyítva néztem.)

nagyember2013 (törölt) 2015.05.26. 21:26:15

én is kinagyítottam és erősen karcos!!!

megun6atlan 2015.05.26. 21:39:22

Erős tükröződés a MATT festésen? :-DD

megun6atlan 2015.05.26. 21:42:46

Robi! Tedd fel légyszi linkben az eredeti fotót is, lássuk mennyire van megpadkázva a bemutató BMW :)

12csab 2015.05.26. 21:59:12

Érdekes ez a dolog. Nekem az egyik ajtóm újra van fújva. Sima
mezei fehér, nagyon hidegben enyhe kékes beütése lesz. Nulla fok felett egyforma fehér és nem lehet észrevenni a különbséget.

vittore 2015.05.26. 22:32:45

Tizeniksz éve árulok új autókat, soha a büdös életbe' nem tudták egyformára fújni a fém és a műanyag elemeket. Azt hittem, hogy az évek előre haladtával ez változni fog, de nem. Nekem az nem magyarázat, hogy más a sztatikus töltődése, meg másképp esnek rá a festék szemcsék.

makmarci 2015.05.26. 22:50:11

Más helyen, más festékkel fújják. Ennyi. Szerintetek a műanyag lökhárítóra rá lehet fűteni 160 fokon ? Na ugye.

De nyugi, pár hónap különbséggel, ugyanazon a gyártósoron legördült autók közt sem kellene felcserélni a fém karosszéria elemeket, tök más színűek, pedig nem csak a színkód ugyanaz elméletileg....

Kopi3.14 2015.05.26. 22:54:48

A színeltérés további okai: másképp tapad, amikor a kemencében van, az alapanyag más hőmérsékletű lesz- eleve műanyagot nem lehet túl magas hőmérsékletre hevíteni- és ezek mind befolyásolják a színeket.

Blindmouse 2015.05.26. 23:38:17

A Corvette már a hetvenes években is műanyagkasznis volt. :)
Volt rá pár év, hogy megtudja egyik-másik autószerető ember ezt a tényt. :)

Rebel ED 2015.05.26. 23:39:49

@pulcsi1: Ezért használnak alapozót..

Rebel ED 2015.05.26. 23:46:26

Nem minden elemet fújnak ugyanott,de még ha ugyanott fújják is akkor se biztos,hogy ugyanolyan lesz. English white Arctic,Andalusian,cornish. Ez csak 4 fajta fehér amivel mi dolgozunk,és mindegyikből láttam már mutáns színt,mert aki keverte az elbaszta. Ki lehet keverni ugyanazt a színt és az alapozó miatt szinte mindegy,hogy mire fújod.

Blindmouse 2015.05.27. 00:09:06

@Rebel ED: Műanyagot hiába fillerezed meg, akkor is el fog térni az árnyalat legtöbb esetben.

Imperial 1969 2015.05.27. 01:19:02

En deszkakat szoktam a Stingray kereke ala rakni mikor a rampara jarok vele... A Hellcat-et legyen az Charger vagy Chellanger, meg valamiert papiron Prowler-nek hivjak.

std 2015.05.27. 02:02:42

Mint annyi minden mást, ezt is jól meg lehet magyarázni. ''Háttő izé meg josé, tulajdonképpenvoltaképpen azé' mer' há' statikus töltés na...'' Sajnos már kezdünk hozzászokni, mert mást ugysem tehetünk. Elüt a két elem szine? El.

szipipeti 2015.05.27. 05:02:40

@TaaT: és, ha esetleg 200 micront kenne fel, akkor tényleg egy színű lenne. Nem megérné az a kb.: 1,5 dl festék? Egy autó nem ettől lesz "túlsúlyos".

ZYLO 2015.05.27. 06:39:55

Vettem egy sötét metálzöld Fordot, otthon azt vettem észre, hogy az egyik ajtókeret olyan kékes beütésű. Azt hittem, újrafújták és nem találták el a színt - de nem, más szögből nézve pont olyan árnyalatú, mint a kocsi. Egyszerűen a festéknek van ilyen tulajonsága, talán tényleg nem mindegy, hogyan állnak a szemcsék.

Amúgy, ha az új Jaguáromon picit eltérne a lökhárító színe, az pont nem nagyon érdekelne... :)

gigabursch 2015.05.27. 07:26:39

Vissza kéne térni a krómozott lökhárítókhoz.
Amúgy is sokkal szebbek.

gigabursch 2015.05.27. 07:30:00

Amúgy a cikkből nekem az volt az olvasat, hogy MIÉRT üt el a két szín?
Erre a kommentek többségében megérkeztek a szakszerű válaszok, úgymint: festékvastagság, elektrosztatika, más helyszínek.

Az nem volt kérdés, hogy kit zavar, meg miért nem oldják meg?...

rashy729 2015.05.27. 08:09:24

@ZYLO: Gyöngyház ezüstmetál Audimon ugyanez. Néhány elem úgy tűnik mintha más színű lenne. Aztán 2 lépés jobbra és egyformák. :D

Amúgy engem lehet pont a Jaguáromon zavarna csak igazán, hogy elüt a szín. Ennyi pénzért már illene egyszínű autót csinálni, na. :)

Schütii 2015.05.27. 09:02:44

@rashy729: Na igen a gyöngyház fényezés az egy "csoda", azt ha javítani kell és homogén szín az elvárás akkor telibe kell fújni, nincs mese, vagy belenyugszunk hogy bizonyos szögekből másképp néznek ki a különböző elemek.

bigpond 2015.05.27. 09:12:55

A metal mindig maceras, ha peldaul egy metal szinu butorlapot kettevagsz ezutan az egyik felet elforgatod 180 fokkal majd ismet osszeilleszted  a ket felet , mar 2-3 arnyalat kulonbseg  is lehet a ketto kozt attol fuggoen milyen szogbol eri oket a feny.

En dolgoztam mar mindenfele iparban es az a velemenyem , hogy minoseget konnyu gyartani , viszont ha tokeleteset akarunk ( pl ez a metalfeny)  akkor a koltsegek elszallnak az egbe. Premium kategoria ide vagy oda valahol meg kell huzni a vonalat es metalfenynel lehet , hogy  a vonal itt van. 
Nem tudom a sok szorszalhasogato mit gondol , hogy ha egy gyarba megerkezik 500 lokharito es a gyartosoron kiderul , hogy azok egy arnyalattal  elternek a kocsi szinetol akkor majd leallitjak a gyartast??
Ez utan rendelnek meg egy tetelt es a meglevoket kidobjak a szemetbe, aztan kiderul az uj tetel sem passzol. Masnap kiderul hogy a muszerfal nem illeszkedik rendesen, az egyik vegen 1mm a masikon 2mm az illesztesi hezag. Sebaj , leallitjuk a gyartast nehany orara amig megerkezik az uj szallitmany a rosszakat meg kib@sszuk mert  a minoseg mindenek felett.  Ezt valakinek meg is kell fizetni, es ezt reszben a fogyaszto fogja. Ha a mai atlag minosegnel jobbat akarunk gyartani az mar csak a raforditott ido, energia, hulladek aranytalan novekedesevel erheto el. Mindezt miert? Mert bantja a fogyasztok 10%-anak szemet, a tobbi meg eszre se veszi?!

Ugy erzem tul sokat rugozunk a kinezeten,  egyeseknek bele kene gondolni mivel koltseg es kornyezeti terhelessel jar ez.

madbalee 2015.05.27. 09:39:49

Esöben, nedves felhös idöben meg jobban latni ezeket az eltereseket. Az mitöl van? Szort feny miatt?

Szkotti 2015.05.27. 09:40:35

Esztergomban is nézegettük mindig, hogy sose volt egyforma a sárvédő és a lökös, kb. mint itt a Jaguarnál, pedig ott egy műhelyben készültek, nem beszállítónál.
Ott az volt a magyarázat, hogy a kaszni vízbázisú, a lökös oldószeres festékkel készül. Akkor is azt mondtam, hogy bazze, egy 3 milliós Swiftnél ne nézzen már úgy ki, mintha egy javított fényezésű elemet dobtak volna fel rá. Nade egy Jag pláne nem ez az árketegória, és itt is belefér?

A legjobban azon mulattam, amikor a telepi tuner átfestette flipflop kékzöldlilametálra a Golfhármat, csak valószínűleg a bal hátsó ajtót fordítva lógatta fel fényezéskor, mert pont amikor a bódé flip, akkor az ajtó flop színű volt, és vica versa :o)

Szkotti 2015.05.27. 09:42:47

@madbalee: ugyanaz, ami miatt neonfénynél hibátlan a dukkó, kitolod a napra és broáf.
Egyenletes megvilágítás minden oldalról

Szkotti 2015.05.27. 09:44:58

@Rebel ED: wow!
Képesek innen utaztatni a fényezett elemeket?

Agr3ssor 2015.05.27. 10:56:20

Fapad, RL felszereltség, matt fekete lökhárító, és mindenki boldog...

Ciri 2015.05.27. 11:05:16

@bigpond:
Nyugodt lehetsz, ha határérték felett van színben, méretben az nem szerelik be. És nem, nem dobják ki a kukába, hanem reklamálnak és visszaküldik a köztes raktározó cégnek, ahol a szerződések értelmében ott várakozik 500 másik alkatrész.
Másrészt meg ha a beszálító az 500. lefényezett lökös után is selejtet gyárt úgy, hogy nem veszi észre a végellenőr, ott már nagy a baj.

vasgyuszi 2015.05.27. 11:38:42

@ZYLO: Ha lenne Jaguárod, hidd el, hogy érdekelne. Legalábbis én más szintet várok el egy Jaguártól mint egy Daciától. Na ott pont nem pattognék az árnyalateltérés miatt.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2015.05.27. 11:41:07

@Blindmouse: A Corvette már az első generációnáél is full műanyag volt.

@Robi: ezt benézted ;)

88jk88 2015.05.27. 12:51:15

A kérdés az, hogy pl. egy Lamborghini Aventador-nak, vagy egy Ferrari 458 Italia-nak is elüt a fényezése a különböző elemeken? Ha nem, akkor nyilván az a válasz, hogy ők normálisan megcsinálják, a többiek meg csak taknyolnak. Vagy pedig nagyobb volumenű gyártásban egyszerűen ez az a minőség, amit tartani lehet. Bár az is fura, hogy pl. a VW polon nem üt el a lökhárító a többi elemtől.

bigpond 2015.05.27. 12:54:16

@Ciri:

Lenyeg ugyan az , az alkatresz a szemetben, jobb esetben az ujrafeldolgozoban vegzi.
A hatarerteket meg ugy tunik lejjebb engedtek a lokharito ugyeben ugye.
Valamiert ugy erzem te nem akarod erteni a mondokamat.

2015.05.27. 13:31:14

@bigpond: Csodálkozni fogsz, megteszik persze a beszállító költségére, aki ráadásul a szerelősor állásidejét is fizeti. Ráadásul komoly jelentést (8D report) kell készítsen a hibáról és kiküszöbölésének módjáról.

Másrészt, hogy mindezt megelőzzék az autügyár rendszeresen auditálja a beszállítóit (nem elégednek meg a WCpapír ISO 9001-el), és minden új termék(változat) indítása jóváhagyáshoz kötött. A színek, felületek megfelelőségének vizsgálatához van jóváhagyott aranyminta. A méret ellenőrzése egyszerűbb, mindössze agy jó rajz és egy 3D mérőgép kell hozzá :)

2015.05.27. 13:32:58

@bigpond: Ja, és ha mégis elczeszték, akkor válogatás majd (jó magyarosan) rework.

2015.05.27. 13:34:33

@bigpond: No még egy: láttad volna, mit rugózott a Nokia a kinézeten. Ha belegondolok, hogy a telefonok 90% a használat első órája után sz@arabbul nézett ki, mint a selejtünk, röhögnöm kell.

mv3 2015.05.27. 13:52:07

"hogy a fekete az új fehér, de mi az új fekete"
Bakker, én ezt pont fordítva látom. Régen bármilyen autóból a fekete tűnt menő/sportos/vagány színnek, az elmúlt években meg a legtöbb gyártó a fehéret nyomja, gondolom mert tisztább, környezetbarátabb hatást kelt. Szóval szerintem a fehér az új fekete.

Szkotti 2015.05.27. 14:01:45

@pityókabor sommelier: Ezt most hagyd abba! :o)
Ebben élek a melóhelyemen, ide jövök, hogy olvasgassak némi autós tartalmat, tisztítsam az elmém, erre jössz a 8D-vel, APQP-vel basszus.

2015.05.27. 14:14:29

@Szkotti: Bocsika. Engedelmeddel: ha az autóiparban amortizálod le magad, akkor jobb lenne vmi horgászlapot böngészni, bár az igazi a Hustler lenne :)

seahawks 2015.05.27. 14:15:56

különböző anyagokon nehéz leutánozni a színeket, ez kémiai-fizikai tulajdonságukból fakad.

(nyomd ász)

Palcsikov 2015.05.27. 14:19:45

Tavaly akartunk venni egy Mazda6-ot. Szétnéztünk a szalonban, és meglepődve tapasztaltuk az autók fényezési minőségét. Minden autó lökhárítójának a sárvédő felé forduló része olyan narancsos volt, hogy szinte mattnak nézett ki. Kivéve az MX-5, mert az tisztességesen meg volt csinálva.
Azt gondolom, hogy a lökhárítókra túl kevés anyagot tesznek spórolásból, és ez megbosszulja magát.

RepÜlő 2015.05.27. 14:50:46

Bezzeg a mi időnkben,(80' as évek) amikor a szép ibolyakék Daciámnak egy fél év múlva ilyen mattos fénye lett,mint a Bömösnek. Azt akkor nagyon fikázta mindenki!:)
Elmondhatjuk, a Dacia megelőzte a korát. Persze a piros színű autók is így jártak akkoriban. Kicsit később a sárga Astrák jártak hasonlóan, bár azok fakultak is!

Szkotti 2015.05.27. 19:41:59

@pityókabor sommelier: Á, horgászni nem szeretek, a Hustler meg "access denied". Marad a TC ;o)

Rebel ED 2015.05.27. 22:00:54

Hát azt el tudom,Mondani,hogy a Rolls Royce-nál hogy megy. Beszállítócégem küld egy szar színű lököst,ami valahogy átcsúszott a színteszten.Azt másnap megkapj az összeszerelő egység ott szépen felrakják a kocsira.Anyáznak egy jó nagyot,mert szerelhetik szét az egészet. Rendelnek tőlünk egy másikat hűűdeqvagyorsan elküldjük.Addig az a félig összerakott kocsi vár valahol a szerelősor mellett.Napi 18-22 darabot csinálunk ott olyan nagy baj nem történhet :) 60% ban csak metálfekete és fehér megy 35-25 % ban a többi minden féle szín. De a legtöbbet az ilyen idióta színekkel szopunk mint Anthracite (metál,lilás szürke) meg ilyen babakék színnel amire a Rolls Royce azt mondta,hogy inkább majd ők megcsinálják,mert azt folyton elbasszuk. :)

Szkotti 2015.05.28. 09:30:19

@Rebel ED: Egy korábbi helyemen kellett fekete autót összerakni, gyári új minőségben, de kisipari fényező műhellyel.
Profi fényezőműhely csinálta, a korábbi fényezéseikkel semmi gond nem volt, a feketét 3x vittük vissza, nálunk (és náluk) az volt a mumus.

Rónarider 2015.05.28. 22:53:09

megmattult festékkel a gépi mosó + tisztességes viasz + polír csodát tesz.
süti beállítások módosítása