Kéne egy Tesla?

  2015. május 15. - papptibi Címkék: tesla

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A lényeg: kíváncsiak vagyunk a véleményedre.

tesla-52

Anna most diplomázik, és olyan témát választott, amely a villanyautókkal kapcsolatos. Ehhez szüksége lenne hazai véleményekre, mert ugye nem mindegy, hogy a norvég, államilag dotált Kánaánból nézzük őket, vagy a magyar valóságból. Szóval, ha van két perced, ugorj neki, nem bonyolultak a kérdések. (Nem kell megijedni, a kérdőív kétnyelvű, vagyis még annál is rövidebb, mint amilyennek látszik.)

https://docs.google.com/forms/d/1gCV41SOHOLCOobOH00gYWf5ZoVYqN4HZFETz_t5H4Uc/viewform

Anna nevében is köszönjük a segítséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr27462104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teddybear01 2015.05.15. 18:36:07

Nekem kéne, de amint lehet eladnám egy gazdag sötétzöldnek. Aztán az árából vennék egy normális, kisfogyasztású városi kocsit, a maradékból meg évekre meglenne a benzin ára, meg az adó.

Gülücsipacsodamuki 2015.05.15. 18:57:21

Hétköznapokra egy villany, hétvégére egy GTI Golf. :)

Sanzistift 2015.05.15. 18:58:37

Kéne.
De ha kicsi a zsák, akkor egy Prius-sal is beérném, nem vagyok nagyigényű...

w a s d 2015.05.15. 18:59:37

Inkább egy plug-in Outlander kéne.

Arcade Macho 2015.05.15. 19:01:21

agglomeraciosok siman meg tudnak oldani hogy a napi bejarasra elektromos autoval palyazzanak

jelenleg az elektromos meg tul draga, ezert kellene egy fincsi 50FT/km -es utdij (szemet dizelre 100) hogy ezt elosegitsuk...

Cobra. 2015.05.15. 19:11:46

Hétköznapokra egy Prius, hétvégére egy Tesla. Pontosabban hétköznapokra ott a Silver Wingem :)

pedaz 2015.05.15. 19:26:49

Ha feltalálják az aksi utódját, akkor mindenképp szereznék egyet. 30 perc töltés 500km hatótáv - körülbelül innentől lenne létjogosultsága. Addig városi zöld bohóckodásra.

kapitális 2015.05.15. 19:30:22

Az elején azt hittem, hogy mindenhol kilós szövegeket kell írkálni, pozitívan csalódtam.
Amúgy a fauvénél csak nekem nem jött be egyik felkínált opció sem?

Hawaii- 2015.05.15. 19:38:17

Egy plug-in hibrid, ami elektromos üzemmódban, átlagos használat mellett elmegy 50-60km-t, már kielégítené az igényeimet. Azaz egy GTE hajtásláncú Golf VII kombival (panoráma tető, bézs belső) tökéletesen elégedett lennék.
Persze a Model S is jöhet, ám az árát én is el tudnám költeni okosabban is.

Tomi1973Wien 2015.05.15. 19:40:31

@kapitális: nem csak neked... nekem is problemat okoz a vw velemenyezese...

Thor71 2015.05.15. 19:44:14

@kapitális: Én beírtam az egyébb részre hogy unalom :)

Tomi1973Wien 2015.05.15. 19:51:05

@Thor71: en azt irtam, hogy tularazott

cdtrack (törölt) 2015.05.15. 20:05:54

Nekem egy sűrített levegővel működő gépezet lenne alternatív megoldás a benzin helyett pl. Szuszog mint egy gőzmozdony és van benne gépezet is. Ne legyünk már annyira puhányok a villanyautóval...

gabors 2015.05.15. 21:15:12

Prius-om mar van (harmadik) persze hogy kene egy tesla ahogy gyorsul a D valtozat az orulet ... :-) de azoknak dollarba van 100k koruli aruk !!!

gabors 2015.05.15. 21:16:51

"Electrified cars are the vehicles which operate with electric current and only with this."

Holly crap !!! electrified car !!! ilyen nincs !!!

uki 2015.05.15. 21:18:38

@Thor71: ugyanezt irtam :-) sztem mindjart kapunk a fejunkre ezert :-)

Józsi bá\' 2015.05.15. 21:47:50

Hosszabb kérdőívre számítottam, de - ahogy én értelmeztem - valószínűleg nem ez lesz a szakdoga fő iránya, ez csak egy mellékes szál, ami emelni hivatott a szakdoli fényét, arra meg ez is elég.

Az meg csupa szerencse, hogy feltételes módban van kérdezve, hogy Vennék-e elektromos autót? Persze, vennék, ha lenne rá pénzem, de nem fogok. És ha nem kell rá ÁFÁt fizetni, attól nem fogok jobban elektromos verdát venni, mert még akkor sem érem fel anyagilag. Én 300-500k között szoktam autót venni, ha lesz annyiért használható Tesla, egy percig sem fogok habozni. :-)

Laci1982 2015.05.15. 22:32:20

Tesla túl drága, szerviz háttér kb nulla itthon (mellesleg volt egy cikk az árakról.....ehhhhh...az is hülye, aki Teslát vesz. Vagy szimplán még nem hallott arról, hogy a legkisebb probléma is csillagászati összegbe kerül) Plusz a forma szerintem már elavult, de igazából sohasem volt ütős. Tesla FAIL. Ha lenne 4-5 millió környékén 3-400 km-t elguruló villanyautó, amit pikkpakk lehetne tölteni, sokan vennék. De ilyen nincs. Az összes opció jelenleg túl drága, vagy használhatatlan

Mészáros Laci 2015.05.15. 22:46:54

Kisautó, még a Leaf-nél is kisebb kéne.
Talán egy villany-smart.

Nem, a Twizy nem az.
A Twizy egy villany-quad, vagy négykerekű villanymoped.

Mészáros Laci 2015.05.15. 22:48:24

a technológia két porblémája.

1. a neodímiumot kínában bányásszák, eszméletlenül szennyező technológiával. fél magyarországnyi területeket borít már mérgező galvániszap.

2. az akkumulátortechnológiában sem látok sok előrelépést.

3gb 2015.05.15. 23:27:50

Melyik fogalom illik a Tesla-hoz Ön szerint? *Erre ezt válaszoltam:
ac/dc :-) jó az ilyen ifjú hevület, én is gyűjtöttem a kérdőíveket mindegyik szakdolgozatomhoz és most válaszoltam a kérdésekre, pedig azt gondolom, hogy már a dízel is a sátán üzemanyaga:-) (köszi Jeremy):-)

sanyix 2015.05.15. 23:32:17

@Mészáros Laci: és a 3 fázisú indukciós motorba minek neodímium?

gabors 2015.05.16. 01:07:53

@Laci1982: az hogy kinek mi draga az nagyon relative... valoban a Tesla alapmodel 60k US dollarjaval nem olcso...

a Leaf peldaul mar elfogadhato arban is van es varosi kocsinak el is kepzelheto... (csak kell egy masik kocsi IS)

ma szerintem a hibridek-nek van realitasa en igy nyaron megyek 920-960 km-t egy tankkal ami kb 40 liter... az 1.8L-es prius-szal

TaaT 2015.05.16. 01:32:20

@sanyix: Ez bennem is felmerült.

Aztán eszembe jutott hogy Lítium, az akkumulátorokba. :)

nagyonnagyon 2015.05.16. 08:32:00

150 km hatótávolságú, személyre szabható, hangulatos, fapados "olcsó"! "visszaváltható", munkaeszköz kellene. Az ingázók 90%-ának elég. Családi programokra, hegyre, nyaralni, anyósékhoz menni, pályázni, meg bérelni azt szevasz..

Neurotoxin 2015.05.16. 09:05:38

Múlt héten egy partnerünk jóvoltából tesztvezethettem egy Tesla P85D-t. A gyorsulása, menetdinamikája összehasonlíthatatlan, akár egy azonos teljesítményű(700 LE), benzines erőforrású sportkocsival szemben is.Főleg nekem, aki 75-100LE-s autókhoz vagyok szokva. Egyszerűen fantasztikus érzés vezetni!IOlyat gyorsul, hogy elhagyod a fejedet!

Mészáros Laci 2015.05.16. 10:09:20

@sanyix:

Nem tudom, csak nézegettem a piaci trendeket, és a legnagyobb W/kg (fajlagos teljesítményű), legjobb (90% fölötti) hatásfokú motor/generátorok eze a neodímiumos egyenáramú csodagépek. viszont évtizedek óta nem foglalkozom az erősáramú gépekkel, nem követem közelről az ipart, így aztán simán lehet, hogy régesrég leköröztek.

Mészáros Laci 2015.05.16. 10:16:17

@Neurotoxin:

Ezt már a Nissan Leaf is tudja, persze csak (kb) 50 km/h-ig, de pont ez az a tartomány, ahol a városi kisautók vérszegények szoktak lenni.

Viszont ha kihasználom ezt a nyomatékot, akkor nem számíthatok a katalógusban levő "egy töltéssel megtehető út" értékre. Amikor leaf-et vezettem, a magam puha stílusában (dízel fordom van, és nagyon kímélve használom), azt mondta a bemutató cég embere, hogy így felül is lehet teljesíteni.

Thor71 2015.05.16. 10:19:10

Miért nem lehet minden cikkhez hozzá szólni? Ezt az Opel faszságot amit egész héten nyomtok remélem abba hagyjátok végre. opel-bmw-merci-fosvágen-audi.....más nincs? Bocs de máshova nem tudok írni ugyebár.

Mészáros Laci 2015.05.16. 10:26:44

@nagyonnagyon:

ez az, én is ilyesmire gondolok. valami smart vagy maximum toyota iq méretú "eutó." végsebességnek elég a 90, így a doboza is lehet könnyebb.
ha normál hálozatról tölthető (gyorstöltés nélkül), még olcsóbb.

sajnos az elektromosítás annyira drága, hogy egy nagyon lecsupaszított eutó is annyiba kerül, mint egy középkategóriás "mindenre jó" benzines...

Szabványok 2015.05.16. 11:08:03

@Gülücsipacsodamuki: Bevásárlóautónak, színházba járni, strandra menni, stb. egy villanyautó, utazni egy M5.

Mészáros Laci 2015.05.16. 11:51:05

@Szabványok:

"utazni egy M5."

kaszát a lónak. utazni max egy mondeo kombi. efölött meredeken csökken az egységnyi pénzért kapható kényelem.

sanyix 2015.05.16. 12:01:03

@Mészáros Laci: az elektromosítás nem drága, csak a haszonkulcs amit a gyártók pofátlanul rátesznek ;)

sechskant (törölt) 2015.05.16. 12:17:03

@Mészáros Laci: Sima valtozat is van:
www.smart.com/de/de/index/smart-fortwo-electric-drive/electric-drive.html
Kenyszerit ra valaki, hogy a Brabus valtozatot vedd, vagy mi a problemad?

Mészáros Laci 2015.05.16. 12:46:05

@sechskant:

nem kényszer az, csak lapoztam lefelé és láttam, hogy brabus. köszönöm, nem.

@sanyix:

"az elektromosítás nem drága, csak a haszonkulcs amit a gyártók pofátlanul rátesznek"

semmi akadálya nem lenne, hogy egy olyan gyártó lépjen színre, amely olcsón tud akkumulátort gyártani. de nincs ilyen gyártó, mexikótól kínáig. szerintem az összeesküvéselméletet tartalmazó gondolatmenetek mind egy szálig félrevezetőek.

Mészáros Laci 2015.05.16. 12:50:28

@sechskant:

megnéztem, érdekes, de ez még mindig inkább szórakoztató eszköz, mint ingázóautó. városba 12 másodperces gyorsulás? 120 fölötti végsebesség? fölöslegesen erős motor, fölöslegesen drága teljesítményelektronika, alacsonyabb akku élettartam és kapacitás.

drmeta 2015.05.16. 12:58:59

Az a gond, hogy a kérdőív eleve hibás. Keveri a technikát, a környezetvédelmet és a gazdasági megközelítéseket, márpedig ez így egyszerre nem járja...

Műszakilag a mai elektromos autók úri huncutságok, amíg nem valami értelmes, nagy teljesítmények leadására-felvételére alkalmas akkumulátor-rendszer (pl. Blewin, vagy hasonló) hajtja, addig nem a hatótáv, a teljesítmény vagy egyéb MŰSZAKI paraméter a fő konstrukciós szempont, hanem az, hogy hogyan lehet az elvárt teljesítményt és a nem ahhoz fejlesztett akkumulátor működését összehangolni... Ez macerás, drága és bonyolult... És persze ehhez tartozik a hosszú töltési idő és még pár olyan autóhoz nem illő valami, amiről szívesen hallgat mindenki...

A környezetvédelem már más ügy...

Amíg a biozöldséget étolajjal hajtott zöldséges-mercivel viszik a Bosnyák térre, addig nem egy úri passzióból tartott villanyautó fogja megoldani a grönlandi jég aktuális helyzetét. NEM az egyedi, napi 20-100 percet futó közlekedési eszközöknek kell megoldani ezt a kérdéskört, hanem a taxiknak, kisáru-szállítóknak, a városi buszoknak és sorolhatnám... Minek a villanyautó addig, amíg a mellettem menő jó öreg 280-as Bikabusz összekormoz? Itt szemlélet-váltásra lenne szükség, meg néhány szakértő meghallgatására és komplex megoldásokra. A mozaikkockákat elsodorja az élet, ha nincs egységes összetartó keret körülöttük.

A környezetvédelem NEM gazdasági kérdés, sokkal több annál, aki simán "lefordítja" a környezettudatot számokra, meg gazdasági mutatókra, az elpusztítja a jövőt...

Ezért nem lehet a környezetéből kiragadva a villanyautó-kérdést gazdaságilag kezelni, az, hogy megússza a villanyautó-tulajdonos a dugódíjat, az nem közösségi gazdasági szempont addig, amíg a 7-es busz vonalán mátyásföldi buszok járnak... Amíg a csomagot dízelmotorral hajtott autó hozza...

Jó lenne, ha akár ez a kérdőív is közelebb vinne a megoldáshoz, de a megoldást komplex módon kell keresni és megtalálni, ehhez sajnos semmilyen egyéni szándék nem elég, amíg a politikai-gazdasági környezet, a meglévő infrastruktúra nem egységesen és kölcsönhatásban működik.

Tommi_ 2015.05.16. 13:03:56

Kőgazdag lennék már tuti vettem volna egy Teslát.

sanyix 2015.05.16. 13:21:53

@Mészáros Laci: miért lépne színre ilyen gyártó, ha jól lehúzhatja az embereket így is?

sechskant (törölt) 2015.05.16. 13:40:44

@Mészáros Laci: "még mindig inkább szórakoztató eszköz, mint ingázóautó."
"fölöslegesen erős motor"

Tényleg nem érzed a logikai bukfencet? Pont egy ingázóautónak van szüksége olyan motorra, amivel autópályán is elboldogul.

"városba 12 másodperces gyorsulás?"

100-ra. 60-ra meg 4.8, amivel az autók 90%-ánál fürgébb vagy a városban.

"120 fölötti végsebesség?"

Miért, ingázás közben mennyivel szeretnél menni a pályán? 80-nal?

"fölöslegesen drága teljesítményelektronika, alacsonyabb akku élettartam és kapacitás."

Esetleg te megmutathatnad, hogyan lehet olcso elektromos hajtaslancot epiteni (kulonos tekintettel az akkura), mert jelenleg sajnos egyetlen gyarto sem tudja.
Az elettartamrol egy ilyen uj modellnel meg leginkabb nulla tapasztalat van, ezt mar te koltotted ide.

sechskant (törölt) 2015.05.16. 13:44:17

@sanyix: Talan azert, mert szabad piaci verseny van, es aki olcsobban tudja adni az adott termeket, az elszipkazhatja a vasarlokat a tobbiek elol, es betegre keresheti magat.
Piacgazdasag, how does it work?

sanyix 2015.05.16. 14:15:04

@sechskant: Hát nem így működik az biztos. Ajánlom a következő fogalom megnézését: kartell. Vagy a "minek adjuk olcsóbban ha így is veszik" gondolatot.

Mészáros Laci 2015.05.16. 14:41:21

@sanyix:

ha van egy piac, ahol "A" gyártó rohattnagy haszonnal dolgozik, ott hamarosan megjelenik "B" és "C" gyártó is, mert szeretnének ők is rohattnagy pénzt keresni. Viszont ahhoz, hogy én mint bizalmatlan vevő egyáltalán megfontoljam az ismeretlennek tűnő "B" és "C" termékének vásárlását, bevezetési árkedvezményeket kell adnia.

ráadásul azt is észre kell venni, hogy a jelenlegi rohattmagas áron nem nagyon lehet több akkumulátort eladni, mint amennyit most eladnak: egyszerűen ilyen drágán nincs rá nagyobb kereslet, mert kevés olyan kőgazdag ember van, aki egy felső középkategóriás autó árát kifizeti egy gyenge bevásárlókocsiért.

tehát, ha "B" vagy "C" gyártó a ritka forint helyett a sűrű fillért részesíti előnyben, akkor annyival olcsóbban fogják adni a terméküket, hogy tízszer annyi villanyautót el tudnak adni, mint a tesla, bmw, a renault és a nissan együttvéve.

ez az úgynevezett piaci verseny :)

nincs világméretű összeesküvés, mert az összeesküvők nem bíznak egymásban.

Mészáros Laci 2015.05.16. 14:54:05

@sechskant:

"Tényleg nem érzed a logikai bukfencet? Pont egy ingázóautónak van szüksége olyan motorra, amivel autópályán is elboldogul."

nem, nincs szükség. aki gyöngyösről ingázik, annak persze igen, de a munkábajáróknak ez igen kicsi része. ők azok, akik ne vegyenek villanyautót. a többi 95% aki 10-20 km-ről jár, annak a 90-ben is bőven van tartalék.

"az autók 90%-ánál fürgébb vagy a városban."

fölösleges a fürgeség, városban az odafigyelés a közlekedés kulcsa.

"Esetleg te megmutathatnad, hogyan lehet olcso elektromos hajtaslancot epiteni"

én csak annyit tudok mondani, hogy 55 kW helyett 30 kW teljesítményelektronika olcsóbb, vagy ha az akkumulátorokból nem kell 400 ampert kivenni, csak 200-at, akkor egyszerűbb a szerelésuk és hosszabb az élettartamuk. ilyesmi.

"Az elettartamrol egy ilyen uj modellnel meg leginkabb nulla tapasztalat van, ezt mar te koltotted ide. "

Az akkuk élettartamáról sajnos kellemetlen tapasztalataink vannak. A li-ion akkuk élettartama "szokásos" használat mellett kb 1000 ciklus. Erősen kímélő használat mellett (névleges kapacitás 80%-áig feltöltve, névleges kapacitás 20%-a alá sosem kisútve) ennek többszöröse is elérhető.

Mészáros Laci 2015.05.16. 14:58:07

@sanyix:

"Ajánlom a következő fogalom megnézését: kartell"

A távközlési piacon figyelték meg, hogy kartell maximum három szereplőig működik, négy piaci szereplőnél csak átmeneti háttérmegállapodások jönnek létre, amelyeket elég gyorsan felrúg valamelyik szereplő (nem véletlen, hogy a piros, világoskék és a magenta iszonyú erőfeszítéseket tesz a negyedik résztvevő megjelenése ellen, legyen az narancssárga, sötétkék vagy lila)

drmeta 2015.05.16. 15:07:08

előfordultak itt oda nem illő gondolatok, kicsit át kellene gondolni néhány dolgot:

az élettartam-ár-divat paradoxon létezik, de az élettartam kérdéséhez ajánlom áttanulmányozni az alkotórészek életciklus-diagnosztikája mellett azt is, mi lesz pl. a robbanásveszélyes hulladéknak számító Li-ion akksikból? (Németországban betonfelépítményes tűzszerészautó megy érte!!) Meg ennek a környezetvédelmi kihatásaira is...
Egy másik kérdés az akkuval kapcsolatban: Miért nem kell a belsőégésű motor mellé megvenni a benzinkutat (ott közel üres tankkal adják az ótót..!), és miért kell a villanyautóhoz megvenni? (Csak megjegyezném, hogy az USA-ban egy Tesla töltőállás kiépítésének anyagköltsége meghaladja az 1600 USD-t, tehát ha a garázsban ilyen virít, hát kell hozzá egy ilyen töltőkütyü is...) És aki az utcán áll a kocsijával?
Kezd a dolog infrastruktúrája közelíteni a számítógép - dilemmához: A kompjúter segít minden olyan problémát megoldani, ami fel sem vetődött volna ámítógép nélkül...
Az akkuproblémát nem könnyű megoldani, ugyanis a klasszikus (elektronmosgásra alapuló) akkumulátor-ipar legfrissebb technológiai innovációja is elmúlt hatvan éves, ezek az újmódi, protonmozgásra épülő akkumulátor-rendszerek meg nem valók autóba, csak ezerféle kompromisszum árán...
És ott van az automobil klasszikus definíciója is, hogy tudniillik NYÍLT elektromos hálózattal rendelkezik... (Aminek felső feszültség-értéke 50 V). Ezek a hybrid, semi-hybrid meg teljesen villamos hajtású autók meg 500-750 V feszültséggel riogatnak. Persze, megvan ennek is a helye a közúton: úgy hívják, hogy troli!

TaaT 2015.05.16. 15:59:16

@Thor71: Facén lehet kommentelni.

bajan 2015.05.16. 18:43:26

Kitöltöttem a kérdőívet erre törölték a kommentem. Utolsó volt hogy a TC-n kérdőívet töltöttem ki. És igen, baromi gyenge a kérdőív még mindig. Nem hiszem hogy sértő ha valakinek megmondják, hogy vacak amit csinált.

Cobra. 2015.05.16. 20:56:22

Ezzel az E-Smarttal csak egy komoly baj van: egy jobb 250-es robogó ugyanúgy 2 személyes, egy nagyobb topcassel majdnem annyi csomagot elvisz, ugyanazok a menetteljesítményei, az üzemeltetési költsége meg talán alacsonyabb is (jóval olcsóbb gumik pl, plusz a 3L/100Km fogyasztás se vészes anyagilag). A tető meg a havas úton való közlekedésre alkalmasság (bár egy elektromotoros, hátsó kerekes autónál ez téli gumival is kérdéses) meg nem biztos, hogy megér 6-7m Ft felárat (ami pénzből életed végéig eljársz taxival olyan időben, amikor nem lehet motorra ülni).

Laconicus 2015.05.16. 21:44:39

Porsche Hungária reklám.
Kb. öt másodperc volt megtalálni.

stellaz1 2015.05.16. 22:20:02

Én is kitöltöttem a kérdőívet, majd kicenzúrázátk a véleményem.

Ez elég szánalmas, és sajnos attól csak rosszab, ha ennek a csajnak senki nem mindja meg, hogy a kérdőíve teljesen szakmaiatlan, értelmetlen és ebből kifolyólag használhatatlan.

Arcade Macho 2015.05.16. 22:35:07

@Laconicus: a foschvágen az az auto aki az elektromosba a legkevesebbet rakta bele
a Tesla es a bömbi is egy teljesen uj autot epitett erre a celra
a Tesla nagyot dobott a 18650 -es akksik elterjesztesevel es most a Gigafactory -val, mig az BMW i3 a karbon vazzal
a Nissan meg csak tolja masszivan tomegtermekkent az EV -ket

a VW meg le van maradva

irtak fentebb hogy meg 3 kartellezni tud, hat jo lenne ha a VW is beszallna a biznicbe rendesen

Arcade Macho 2015.05.16. 22:41:23

amugy a taxistarsasagok pont hogy ki tudnanak hasznalni az elektromos autot, csak nem ugy ahogy jelenleg uzemelnek, hogy egy sofor egy auto...
ja hogy ehhez kreativitas is kellene? hat erre valo az allam, hogy szabalyozza be szepen a piacot, modositsa a felteteleket, hogy a taxis tarsasagnak megerje a fele flottat elektromosban tartani

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2015.05.17. 08:18:27

@teddybear01:

A Tesla egy mérföldkő az autógyártásban, én csak simán használnám és óvnám.

Csapee 2015.05.17. 08:21:54

Hogy a viharba ne kéne egy Tesla! Mondjuk egy pickup verzióban, mennyivel könnyebb lenne a fát lopni testvéreim. :)

C@raVWelle 2015.05.17. 16:19:29

Tejóég. Ennyire vacak kérdőívet. Ez így egy igénytelen semmi. Komolyan, aki ennyire képes minek kap diplomát? ááááá :((

Rónarider 2015.05.17. 20:00:40

@Csapee: Én is azon gondolkodtam, milyen vadállatul nézne ki egy vonóhorog+kéttengelyes utánfutó kombóval. Éjszaka csempészgép, nappal meg utánfutóra a 4 bónusz akkupakkot és irány vmelyik tengerpart. XD

Horváth Gusztáv 2015.05.18. 08:40:26

Nem hiszem el, hogy muszaj mindenhova az adolfokat odakeverni. A Leafot akartad biztos megemliteni, csak épp nyakig a seggukben hordod sok más magyarral a fejedet. JD Power megmutatja, hol tartanak adolfék valójában. Szakadjal mar le roluk es peldanak es mintanak japant emlits mert azok megerdemlik, ráadásul előbbre is tartanak.

Conan The Librarian 2015.05.18. 13:15:23

@Mészáros Laci: Mondjuk a Smart hazai terepen -Stuttgart- ahol en is elek az ingazok siman belepakolnak 50-80 km-t is a kocsikba, muszaj autopalyaznod, es a reggeli/delutani duhongoben igenis elkel a furgebb gyorsulas. Itt reggelente siman teker a tomeg kifele a varosbol 80-al az 50-es tablanal ugy kollektive, mert mindenki el akarja kerulni a 7 ora utan kialakulo dugot. Most otthon a Gyongyosrol bejaroknak nem fekszik a villanyos Smart, de nem is ok az elsodleges piac. En amugy probaltam, tokeletes erre a celra. A cegnel tobbeknek van, a toltokon mindig log nehany darab.

Arcade Macho 2015.05.18. 21:03:38

@Conan The Librarian: azert nem kellene az elektromosakat lebecsulni...
jelen pillanatban szanaszet alazzak az atlagautokat gyorsulasban!!!

gyakorlatilag amirol szo volt az az, hogy nem egy alazos divatauto kellene hogy legyen az elektromos hanem csak olyan ami meg boven megszopassa az atlagot...

1127ccm 2015.05.20. 21:47:54

Meg szunt az űrlap. Nem tudom kitolteni?! Nem volt nagy merites.
süti beállítások módosítása