Te melyiket mentenéd meg?

  2015. április 10. - Sturcz Antal Címkék: afrika tunézia elhagyatott miért? utazunk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

Remélem a Citroënnel jössz haza- kommentelte Perkó Rudi az elhagyott Méhari láttán. Romokat nézni indultam Karthágóba, és végül romokat is találtam, de még milyeneket! Nem mernék rá megesküdni, hogy a pun háborúk általános iskola végi, vagy gimnázium eleji tananyag-e, de a lényeg, hogy nem ma volt.

2

Aki hozzám hasonlóan elfelejtette, annak álljon itt egy rövid összefoglaló: a várost i. e. 814-ben alapították a föníciai gyarmatosítók utódai, három évszázaddal később pedig már a térség meghatározó kereskedelmi központjává vált. Olyannyira, hogy később a megerősödő Rómának is kellemetlen lett, így megkezdődtek a pun háborúk, amelyek eredményeképpen i. e. 146-ra a várost elpusztították, és a legenda szerint földjét sóval hintették be.

Később kiderült, hogy a besózást csak jópár évszázad múlva, a megszaladt fantáziájú középkori krónikások költötték a történethez. A háborúk után a térséget Africa provincia néven a birodalomhoz csatolták, és római mintára szervezték meg az ottani életet. A helyreállított és feltárt romokból is átsüt, hogy a Rómaiak azért tudtak élni. Nézzék meg például ezt a kilátást:

9

A város alig negyedórányira fekszik Tunisztól, bár ez függ a taxis vérmérsékletétől is. Napjainkban üdülő- és turistaövezet, de arra nagyon odafigyeltek, hogy a romok köré építkezzenek, így simán kiállhat egy dór oszlop a hátsókertből. Sok diplomata lakik a festői környezetben, ebbe a flottába egy belga villa előtt futottam bele.

6

Nem készült sok fotó, mert sajnos a többiek – ki tudja, miért – nem osztották a lelkesedésem a pálmafák tövében rohadó autók iránt. Naná, hogy a fekete fólia alá dugott nyúlánk, semmi modernre nem emlékeztető valami fogta meg a tekintetem. Eltelt néhány perc, mire a két első sárvédőtől megvilágosodtam: létezik, hogy egy 356-os Porschét így tart valaki? Hogy az ezer éve leeresztett gumi miatt a felni már belevájt az aszfaltba? Hogy a fóliában összegyűlt esővíz már algásodik?

8

Szívből remélem, hogy csak replika, és tudom, hogy ciki, de ebből a konkrét típusból még az utánzatot is sajnálom, nagyon tudnám szeretni. Az utca túloldalán a furcsa sárga kocka sem járt sokkal jobban, a gaz lassan eléri az alkatrészekkel telehányt csomagtartó peremét. A Citroën Méhari nekem új volt, pedig a Louis de Funes-féle Csendőr-filmekben vagy százszor láttam, valószínűleg a doboz zavart meg. Az ABS műanyag kaszni alá a Citroën Dyane technikáját rejtették, a 602 köbcentis, kéthengeres bokszerrel. És ha már Afrikában jött szembe, akkor nem mehetünk el a helyi vonatkozása mellett sem: a méhari egy rendkívül erős és szívós dromedárfajta, amit a kereskedelmi útvonalak mellett még versenyeken is futtattak.  

4

A francia és német után persze angol és olasz kocsi is kell a kerti díszek közé: egy FIAT 500 és egy Triumph Spitfire pusztul a szomszéd pálma alatt. Érdekes, hogy a FIAT még így romosan is mennyire vidámnak hat, és a 790 kilós angol roadster sem tűnik menthetetlennek. Láttam már Spitfire-t, de leginkább csak magában, és így az 500-as mellett látszik, hogy mennyire apró. Az aszfaltot sosem szedte fel, még a legerősebb, 1500-as változat is csak 73 lóerős volt. Az Egyesült Államokban még ennél is kevesebbel kellett beérni: a két SU karburátort egy darab Zenith-Strombergre cserélték, és katalizátorral, valamint kompresszió csökkentéssel is megfejelték, így 53 lóerőre gyengült a négyhengeres.

7

Kíváncsi lennék, hogy miért hagyták így a kocsikat. A pénz, vagy csak simán a lelkesedés fogyott el? A felhalmozott alkatrészekből ítélve a felújítás lehetett a cél, és lehet, hogy ennyi autó túl nagy feladattá vált egyszerre. A kérdés adott: ön melyiket hozná haza és rakná rendbe?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr787319094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2015.04.10. 16:39:51

Az ilyen elhagyott járművek története tök izgalmas lehet.

eszgbr 2015.04.10. 16:54:42

akkor menjen egy szavazat a Porschére is

Don_Matteo 2015.04.10. 17:11:38

Valóban mutat némi rokonságot a Méhari és a FAF, de a képen az utóbbit látjuk. Nem akarok nagy hülyeséget mondani, de csendőr filmben szerintem nem szerepelt. Jó helyen van, Afrikába szánták. Itt pl. olvashatsz is róla:
en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_FAF

Tsakazertish 2015.04.10. 17:34:57

Kövezzetek meg, de én egyiket sem tudnám otthagyni...

Robert Cahier 2015.04.10. 18:29:26

@Don_Matteo: Valóban FAF pontosabban Pony, a FAF a gyűjtőneve volt a hasonló konstrukcióknak. Görögországban is gyártották NAMCO Pony néven. Lényeges különbség, hogy ez fém karosszériás volt, a Méhari pedig, ahogy a cikkben is szerepel, műanyag.

Don_Matteo 2015.04.10. 18:34:15

@Robert Cahier: valamelyik kacsa találkozón volt szerencsém egy ilyenhez. Ha választani kéne inkább kicsit spórolnék még egy mehari kasznira. :)

Sanzistift 2015.04.10. 18:55:33

Nekem a Fiat.
Bár nagy rizskályha rajongó vagyok, de a Fiat alatt látnám értelmét bujkálni, még így negyvenen túl is... :)
(a 65' Cortinát annak idején kár volt elherdálnom, de hát még fiatal voltam)

sgarde 2015.04.10. 20:04:19

A Porsche. Bár egy hosszú futóra talán felférne együtt a Triupmh meg a Fiat. A vontatójármű adott. Vajon a kölcsönzős mit szólna, ha Afrikáig mennék a trélerével?

ifrance 2015.04.10. 20:42:16

barmok, ez Csikós helyi lerakata. fut még néhány projektje, amiről már az asszonynak sem mert szólni, hát ott támasztotta le őket, amíg összejön rájuk a lóvé. akkor aztán beülnek az Isnigniába Karesszal, és meg sem állnak afrikáig, csak néha cigizni. jó kis sztori lesz, már előre dörzsölöm a tenyerem... :)

Kannás 2015.04.10. 21:14:37

Hát persze, hogy a Méhari! Lábon hazahoznám, itthon meg egy kétszámjegyű főút mellett "csányi méz" görögdinnyét árulnék belőle. Kizárólag strandpapucsban, meg telepakolt oldalzsebű rövidgatyában vezetném! Ennél nagyobb kedvenc már csak a portugál UMM, az még igénytelenebbül néz ki.

1kutya 2015.04.10. 21:32:58

egyértelműen a méhari, természetesen csak a micsu mellé jáccani :)

Rónarider 2015.04.10. 21:40:07

a csendőrfilmek szinkronjában is dromedárnak hívták. Jóhogy azt.

88jk88 2015.04.10. 21:57:05

Karthágót, elég romos az is. :D

Inner Circle 2015.04.10. 22:21:04

@3gb: ez 1,1 literes, 67 lóerős Spitfire Mk2-nek néz ki. 1500 majd csak az Mk4 után lesz. Volt :-)

A Méhari egyébként mintha "teherhordó"-t is jelentene, de hogy ebből jött a teve neve, vagy ez a tevéből, a fene tudja. Valószínűleg a teherhordás szükségessége és a teve erre a célra való felhasználása körülbelül egyidősek azon a környéken :D

Gazsi bácsi lótetű 2015.04.10. 23:02:35

Ez nem Méhari. Ez egy Pony, ami fémből van, míg a Méhari műanyag. Ez egy némileg modernebb változat, és tizedannyit ér mint az eredetije... Természetesen mindene - motor, váltó, futómű - a Méharié, de raktak rá egy modernebb bódét.

supernem 2015.04.10. 23:26:39

Spitfire. Ha minden jól megy lesz is egy az udvaromban pár héten belül egy 1300cc-s 1973-as születésű. :)

B.GY. 2015.04.10. 23:35:57

Én a Jaguárt hoznám haza :)

Rocko- 2015.04.11. 00:50:04

egyébként fura mód a Spitfire ártop (hardtop) tetővel elég jól néz ki.
már hogy a Mark IV.

Antony Mann 2015.04.11. 10:45:42

Kizart dolog hogy 356-Pors,a lokos teljesen mas,es a folia alatt nincs utasterteto.( mondjuk lehet teto nelkuli cabrio is)

Erre licitaltam par hete,es horror aron adtak el:

www.bonhams.com/auctions/22718/lot/2/

Glover 2015.04.11. 17:31:07

Egyiket sem. Vagy pénzt is adnak a felújításhoz, rendbetételhez?

Mycrobi 2015.04.13. 08:12:58

Porsche (ha eredeti), amúgy a Spitfire...
süti beállítások módosítása