Ecclestone beintett

  2015. február 03. - ommm Címkék: nürburgring ecclestone német gp

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

A Mercedes bajnok lett 2014-ben. Az utóbbi öt világbajnokságból négyet német pilóta nyert. Most pedig az egyik legrégebbi Grand Prix, amit 1950 óta csak két alkalommal nem rendeztek meg (1955, 2007) kiesik a naptárból.

Ecclestone erősítette ezt meg a Rhein-Zeitung-hoz írt levelében. Az indok: nincs elég néző, nincs elég bevétel, ami fedezné a FOM költségeit. Mi ez? Bosszú a korrupciós botrányért? Új kiindulási alap a jövőbeni tárgyalásokhoz?

ecclestone.jpeg

Nem tudni, Ecclestone-tól nem áll távol egyik sem, sajnos azonban úgy tűnik, hogy a patinás, motorsporttal átitatott helyszínek, versenypályák úgy sodródnak el a mindenféle, kérdéses és ingatag kormányok által kínált pénzfolyamban, mint száraz levél az őszi szélben. A modern ringek, a megvilágított éjszakai, városi pályák és az 50 méter széles, síkbeton bukóterek lassan, de biztosan nyalják be magukat az Eau Rouge-Parabolica-Becketts szentháromságba.

És tudják mit? Minden racionális indok ellenére csak annyit mondanék erről: ez így szar. Menjenek ki Monzába vagy a Dunlop-kanyarba a Nürburgringen reggel és vegyenek egy nagy levegőt. Aztán csinálják meg ugyanezt a Yas Marina betonján vagy Marina Bay szmogjában. Nem ugyanaz.

(via: Axis of oversteer)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr467136543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sygma 2015.02.03. 14:51:53

Jojo, de hol az egester? :D

Inner Circle 2015.02.03. 14:59:11

Nem a FOM költségeire nincs elég bevétel, hanem a pályától kérnek akkora jogdíjat, amit nem tud kigazdálkodni a jegybevételekből. Eddig is felváltva volt futam a Nürnburgringen és a Hockenheimen, tavaly H. volt soron, szóval amúgyis valószínűtlen volt, hogy megint fel tudják vállalni. A Nürnburgring meg csődbe ment, Bernie-ék vételi ajánlatot tettek, nem nekik adták el, aztán állítólag nem jött össze a bolt, és ilyen előzmények után egyébként sem várható el, hogy nagyon nagy haverságban legyenek a helyi vezetéssel.

mt-03 2015.02.03. 15:05:48

xar iranyba megy az f1 mar evek ota. regen neztem, de ma mar nem kot le, pedig mar az is eleg uncsi volt amikor csak a cipesz koma nyerhetett, de most aztan mar telleg semmi masrol nem szol csak szabalyok kitalalasabol es azok megkerulserol meg ezernyi korlatozasrol. az is milyen mar hogy nem tesztelhetnek, nem fejleszthetnek?

Alte 2015.02.03. 15:08:46

Volt szerencsém egy promóciós eseményen beszélgetni 15 percet a Mercedes csapat egy tagjával. Ő azt mondta, az új pályákat a csapatok is utálják, mert csak a pénzről szól az egész.

United Steaks 2015.02.03. 15:13:26

Miért nem tavaly rágott be, mikor a legutóbbi 4- ből négyet nyert német?
Pista, téged otthagytak egyedül a szerk.-ben, hogy tartsd a frontot?

madbalee 2015.02.03. 15:15:04

Amugy 2007 kicsit kakukktojas, mert akkor volt Nemetorszagban F1 nagydij (Europa nagydij neven). Ellenben 1960-ban nem volt semilyen.

Buckethead 2015.02.03. 15:15:46

Panelházban lakom, és nemrég egy szarkapár költözött valahova a közelbe. Bármit megesznek. Na őket érdekesebb nézni mint a mai Formátlan 1-et. Tilkeringek, hogy lassan már a 4-es fokozatot se lehet betenni, a ,,pilótáknak,, már semmit sem szabad (még ünnepelni sem) aztán mi marad? -Panaszkodás a csapatrádióba. Egy versenyforma, amely állítólag a jéghegy csúcsa, de egy ötödik csapatnak már a gumit kell fogni a gatyában, hogy le ne essen a nadrág. Minden évben új helyszín, mert a felépített pályák a csőd szélén állnak. Ecclestone vitathatatlanul beírta magát a történelembe azzal amit kiépített a F1-ből, de amit ma csinál, ... ismételten belezúzassa a sok pénzt a dolgokba, aztán meg egy-két év és cserben hagyja az embereket. Mert nem megy a bolt. Hát ami nem megy azt be kell csukni. Például a Dakar jó volt.

VHB 2015.02.03. 15:17:12

@sygma: Várjál csütörtökig. Az előző érdeklődés hiányában elmaradt.

madbalee 2015.02.03. 15:18:41

Gondolom Hockenheimben örülnek, hogy bö 10 eve Bernie atepitette velük a palyat, most meg nem tudjak kifizetni a versenyt, ugy nez ki 2 evente sem. (Nem mellesseg a regi nagyon kedvelt nyomvonalat a zöldek miatt meg sem tarthattak)

octy 2015.02.03. 15:19:24

Remélem összedől az egész és újrakezdik majd.
Akkor talán nézhető lesz ismét. Jelenleg unalmas, érdektelen és ezek a mesterségesen "izgalmasító" szabályok nevetségesek.

Eljutunk még oda hogy majd bevezetnek olyan szabályt, hogy a motorvezérlőben milyen proci lehet és mekkor memória, a kerékcsavaron hány menet és hányszor lehet kicsit, közepeset vagy nagyot fékezni egy verseny alatt. Kicsi, nagy, közepes definíciója akár versenyek között is változhat egy szezonban.
Hm... egész jó ötletek, megyek is Bernie-hez egy kis részesedésért.

United Steaks 2015.02.03. 15:19:41

@VHB:
Bizony. Nem érdekelte a fiúkat, hogy várjuk...

KPali 2015.02.03. 15:31:11

Én azt nem értem, az hogy lehet hogy nálunk 67000-en voltak a versenyen, Hockenheimben meg 52000-en? A Merci végre jó lett, 3 német pilóta ... A hang hiánya miatt?

ommm 2015.02.03. 15:38:28

@KPali: Úgy, hogy közben (illetve pár héten belül) volt ott kamionverseny és DTM is, márpedig mindkettő izgalmasabb és olcsóbb, mint az F1.

vinyard 2015.02.03. 16:06:54

@ommm: látod, látod ennyire német a Merci. még a célcsoportjuk se német.

8jk8 2015.02.03. 16:21:53

"Minden racionális indok ellenére csak annyit mondanék erről: ez így szar."

Ezzel kb. az egész F1-et összefoglaltad, ami az elmúlt kb. 10 évet illeti.

beavereater 2015.02.03. 16:32:32

Bring the petrolV8s back, old dickhead!!!

1000rörö 2015.02.03. 16:40:50

Ezt a Börni csak el kéne már hajtani, mint a magzatvizet.

nincs_nick 2015.02.03. 17:26:44

@vinyard: Ezt leírtam már pár agyatlannak aki még Hamilton balfaszkodásai kapcsán nagy német összeesküvésről hadovált. Pedig elég egy némettel beszélgetni erről vagy két percig google-t használni. Nagyjából nulla szinten érzik a németek a magukénak a Mercit vagy Rosberg-et. Azt a nemzeti hatást, amit Schumi vagy éppen manapság a labdarúgó válogatott ki tudott váltani ők nem tudják. Mondjuk nem csoda, azért egy F1 iránt picit is érdeklődő német tudja mennyire német Rosberg és tudja, hogy a Merciben kb. a csapat neve a német, a dolgozók 90%-a angolszász, meg hát London mellett is székelnek ugye...

Shadowbull 2015.02.03. 17:49:05

@8jk8: szerintem eg az elmult 5-6 ev egyertelmuen az F1 aranykora volt. Az utolso talan kicsit egyoldalu volt a Merci-foleny miatt, de fog ez valtozni.

Soha ennyi akcio nem volt a palyan mint most.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2015.02.03. 19:56:03

@Shadowbull: sot, tavaly is voltak remek csatak, pont a mercisek kozott is.

1kutya 2015.02.03. 20:03:05

@Shadowbull: arra gondolsz Pista, mikor Valtteri utolérte Seb-et, nyitotta a hátsó bizbaszt, megnyomta a villany gyorsítógombot, körbeautózta, aztán ezt még megcsinálta 2-3 másik pilótával, majd bement gumit cserélni és megcsinálta mégegyszer elölről az egészet (majd minden versenyen)???

mert ha igen, akkor az minden volt csak nem akció!

ps: sértődés ne essék, nem utálom se Bottast, se Vettelt, sem egyik pilótá sem...

1kutya 2015.02.03. 20:08:12

@1kutya: pilótáT

@Shadowbull: az meg már csak csak hab a tortán, hogy fentiek előtt 2 ezüst nyíl autózott szinte végig a szezonon és kizárólag az volt a rulett, hogy melyik ér be hamarabb...

@Buckethead: kollegával értek egyet, nálam a tavalyi évvel sikerültelérniük, hogy inkább kimegyek az erdőbe, felülök a lesre és csendben nézem a rókák hancúrozását vasárnap délutánonként, mintsem ezt a xart nézzem (aka. aludjak rajta).

Dacia Dubstep 2015.02.03. 20:47:13

"Menjenek ki Monzába vagy a Dunlop-kanyarba a Nürburgringen reggel és vegyenek egy nagy levegőt. Aztán csinálják meg ugyanezt a Yas Marina betonján vagy Marina Bay szmogjában."
utána megfürdök domperignonban odalógatom a farkam pár modellcsajnak közben meggyújtok egy köteg százeuróst meg egy köteg százdollárost és leszelfizem magam a vertummal

Dacia Dubstep 2015.02.03. 21:01:32

1500 ló kell és süvöltés, ne értsük egymás szavát a lelátón se
néha ifjú életek essenek áldozatul
előzés, kicsúszás, ütközés, eső, safetycar
a boxutcában lángok csapjanak föl, néha robbanások
nem steril gumitaktikázós telemetriarobotok körözzenek
sennát, huntot, villeneuvet (gillest)

de lehet csak én gondolom így

ommm 2015.02.03. 21:09:23

Gilles +1
Senna +2

Rónarider 2015.02.03. 21:10:44

@Shadowbull: ez fájt.
Alesi, Andretti, Berger, Brundle, Coulthard, Frentzen, Fittipaldi, Häkkinen, Hill, Irvine, Lauda, Lewis, Mansell, Patrese, Piquet, (Keke)Rosberg, Schumacher, Senna, Stewart, Verstappen, Villeneuve, Zanardi, Zonta stb. mondanak valamit?
Kb. '95-ig volt értelme a sorozatnak.

Rónarider 2015.02.03. 21:17:52

kb. annyi szabály kellene, hogy amelyik istálló 6 éven belül elveszít két sofőrt, azt minden formációban eltiltják valamint irgalmatlan büntit kell kifizetni, amit a hozzátartozók kapnak, aztán győzzön a jobbik. (jó a technika méreteit még rögzítenék, de azon kívül mindenki úgy fejleszt, ahogy mer).

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.03. 21:17:58

Ez az üzletember még sokáig pusztítja a motorsport csúcskategóriáját? Ő örökké él?

Rónarider 2015.02.03. 21:29:49

És vissza a "B-csoport" ralit is!

Rónarider 2015.02.03. 21:31:59

@Aranyba mártogatott étnyúl: Szerintem Fidel-lel egy dokihoz járhatnak. ;)

Hasta la victoria Bernie! :I

daneel1976 2015.02.03. 21:36:15

nem él már olyan sokáig...viszont az a lehetőség is fenn áll,hogy,ha meg is örökli valaki a helyét,az valami könyvelő,vagy közgazdász lesz,nem egy olyan ember aki részt vett benne elég sok ideig!( mint pilóta,csapatvezető,tulaj)

H_M_CS 2015.02.04. 06:36:37

Tudjátok mit? Ez a bejegyzés igy egy szar.
Miért?
Megindokolnom nem kell, pláne nem írnom róla érdemben, csak fel kell tennem néhány kérdést, valamint keseregnem egy kicsit a múlton.
Pista, szeretem az írásaidat, de ez kritikán aluli lett.

tlantos 2015.02.04. 06:38:34

Lesz.rom a nemeteket.
A regi Hockenheimring egy nagyon jo palya volt.4A mostani egy dogunalom.
Regen 2x is volt nemetorszagban verseny. Ha ennyire csokken a nezoszam, akkor a sajat hazuk tajekan kellene korulnezni.

Shadowbull 2015.02.04. 07:10:00

@ejszarny: Igy van, amit pl. Bahrain-ben muveltek az felejthetetlen.

Shadowbull 2015.02.04. 07:12:16

@Rónarider: perszepersze. Az akkor futamok halal unalmasak voltak a maiakhoz kepest.

Es a mai pilotak nagy tobbsege kenterbe veri a regi nagyokat, egyszeruen azert mert a maiak szinte hamarabb tanultak meg autot vezetni mint jarni, es a valogatasok, versenyek miatt a legtehetsegesebbek vannak ott.

Shadowbull 2015.02.04. 07:13:22

@Rónarider: igen! es engedjuk a tomeget a palyak melle! ha baleset tortenik, akkor azt szarjuk le, van eleg ember a vilagon, hulljon a fergese!

(nomalis vagy?)

Rónarider 2015.02.04. 08:29:01

Jah, a sofőr keze kötve van, a tervezők keze kötve van, a pályák már éépencsak nem Nascar -szerű dögunalmak, a technikák folyamatos butítás alatt. Valóban most jobb, nem is tudom mit gondoltam. Igaz évek óta nem is érdekel.

Shadowbull 2015.02.04. 08:46:10

@Rónarider: amiota szabalyok vannak, azota kotve van a tervezok es a versenyzok keze, ebben semmi valtozas nincs.

Butitva van a technika? LOL wazzeg, erre tenyleg nem lehet mast mondani.

KPali 2015.02.04. 08:46:29

@ommm: A spielbergi DTM-en kinn voltam, az időmérő alapján joggal számítottam izgalmas csatákra. 16-an voltak 0,3 sec-en belül! A versenyen viszont szétkszakadt a mezőny és alig volt akció.
2-3000€-s fizetésből könnyebb megvenni a kicsit drágább jegyet, mint nekünk.

Buckethead 2015.02.04. 08:48:25

@Aranyba mártogatott étnyúl: Bizony örökké. Ha majd nem lesz, akkor meg a hologramja fog téblábolni a rajtrácson.

nikarágja 2015.02.04. 09:58:21

@H_M_CS: az az indok, hogy csupán a "Cimkék"-böl derül ki, hogy a Nürburgringról van szó. Pista, köszültök égéstérrel holnap? Merakkor nem megyek ki korizni a gyerekkel. Kösz!

okta 2015.02.04. 10:14:16

@ommm: és ezek után idén nem hozzák ide a DTM-et! Persze, hogy tavaly kevesen voltak, mert talán jobban is lehetett volna promótálni, illetve a célegyenesben azért túl sok izgalmas dolog nem történik...a pálya hátuljánál kukucskáltam be a kerítésen, azért amit ott láttam szívesen fizetnék az ülőhelyért: a Mercik lángoló kipufogója, a Mansell kanyarban és a sikán előtti előzések! (Valószínűleg amúgy a pályát "féltik" az autóktól és tartalékolják a kamion EB-re.) DTM szvsz veri a F1-et látványban és technológiában sincs nagyon messze...
Michelisz Norbit nagyon bírom és elismerem, de most őszintén: mennyire izgalmas egy WTCC futam? Ahhoz képest, hogy TÚRA autók, mire bemelegednek a gumik, le is intik a versenyt...más téma már nagyon, de miért nem lehet egy hosszabb és egy rövidebb futamot rendezni a túraautóknál? Szerintem lennének meglepetések. :-)
Ecclestone meg egy igazán unszimpatikus figura nekem, tipikus kisebbségi komplexusból kinövő hatalommániás, bosszúálló önkényes figura, pár évtized múlva tanagyag lesz a pszihológia szakon. :-D
Ja, jut eszembe! Kínában meg Ááámerikában mennyi néző szokott lenni?...

Tudjátok mi izgalmas? Pl. Macauban (a WTCC futammal együtt) a Forma 3 - na, az komoly verseny volt. Meg az Indycar (vagy mi most a neve) futamok sem rosszak (nem az ovál, bár még azt is elnézegetem...)

Börtönőr 2015.02.04. 10:16:20

Miről szól a cikk??????? Valaki írja meg legyen szíves.
(Van aki nem tud angolul)

madbalee 2015.02.04. 10:24:08

"DTM szvsz veri a F1-et látványban és technológiában sincs nagyon messze..."

Most veri, vagy nincs messze?

madbalee 2015.02.04. 10:26:21

Felmerül bennem a kerdes, hogyha Nemetorszag nem tud eltartani egy F1-et sem, akkor a Magyarorszagnak hogy sikerül?

Alapbol arra tippelek, hogy Magyarorszagon nagyobb az allami tamogatas, de ezt biztosan nem tudom.

Valakinek vannak infoi, hogy mondjuk egy Hockenheim összevetve Hungaroringgel, hogy nez ki a befektetett penzeket tekintve?

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.04. 11:11:47

Shadowbull biztos ugyanazt a versenyt nézi, mint mindenki más?

Halálosan unalmas az egész, a mű korlátozásokkal, azzal hogy lassan már előzni se szabad, stb.

Rónarider 2015.02.04. 11:22:45

@Shadowbull: '90 körül 1000 lóerős gépek mentek, aztán most ott járnak, hogy megint ott körül van a teljesítmény 25 év alatt? Szabad turbot, nem kör keresztmetszetű dugattyúkat használni? Van gumiszabály? Motorcsere szabály? És ezeregy másik amiről nem tudok, mert már annyira nem érdekel, hogy még az írott összefoglalókat is kerülöm. És szerinted az az érdekesebb, amikor nem vezetnek egy autót (Patrese, Mansell e.t.c.), hanem a mostani célgépeket kezeli egy suhanc. Én ezen röhögnék, ha érdekelne.

Shadowbull 2015.02.04. 11:33:10

@Aranyba mártogatott étnyúl: az ne zavarjon hogy az utobbi evekben tobb elozes van a versenyeken mint elotte barmikor.

Korlatozasok pedig mindig is voltak, legfeljebb te nem tudtal roluk.

Shadowbull 2015.02.04. 11:35:51

@Rónarider: "aztán most ott járnak, hogy megint ott körül van a teljesítmény 25 év alatt"

Biztonsagi okokbol van visszafogva a teljesitmeny. Egyebkent meg az elso turbokorszak lezarta utan is jelentosen visszaesett a teljesitmeny. A 83as VB BMW-motor 1500 Le korul tudott, pontosan senki sem tudja hogy mennyi volt.

"Szabad turbot"

Ööö, ugy latom te kurvara lemaradtal. Ugy szidod a versenyt hogy sajat bevallasod szerint nem is nezed evek ota, nem olvasol rola semmit, es a szabalyokat sem ismered?

"a mostani célgépeket kezeli egy suhanc."

Perszepersze.

Fingod sincs az egeszrol.

Rónarider 2015.02.04. 12:17:11

Szabad turbot....felsorolásban, végén kérdőjel. Ha lehet, akkor nem tudtam. Az hogy le vagyok maradva, egyértelmű. Valamikor néztem, még Mogyoródon is párszor. Aztán jöttek az idióta megkötések, akkoriban egy évadból 2-3 versenyt még megnéztem, aztán azokat sem. De ezt a korlátolt alfabétázást az arról pofázol amit nem is nézel, de pofázol tehát nézed, úgyhogy hazudsz-marhaságot hagyjuk már az ötéveseknek. A neten jönnek szembe cikkek, videók amelyeket vagy megnézek vagy nem, amit tájékozódok f1 témában azt máramár csak onnan, azt is nagyon ritkán. Le vagyok maradva, és ez nekem meg is felel. Neked meg egy gépkezelő = félisten. Én kibírom, ha neked bejön amit f1 néven mutogatnak, bírd ki, ha nekem nem. Vagy csak szard le. Én is azt teszem. Písz.

Shadowbull 2015.02.04. 12:37:15

@Rónarider: a mai gepkezelok barmelyik regi nagy sztart porra vernenek...

Oteves szinvonalon vitazol, alkotsz velemenyt, teljesen jol mondod.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2015.02.04. 12:45:43

@okta: Hát én egyszer bealudtam a DTM-en pár percre, pedig ott ültem a lelátón. Annál még a Maserati-verseny is sokkal izgalmasabb volt és az autók is jobban szóltak.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2015.02.04. 12:54:53

Ahogy már leírták többen is: a 'ring csődbement, pedig Börni még meg is vette volna, Hockenheimnek meg csak simán nincs pénze, egy fokkal áll csak jobban. Nem áll mögöttük állambácsi, mint a Hungaroring esetében.

Ennél sokkal tragikusabb, hogy Francia Nagydíj sincs 2008(?) óta, pedig hát minden szál oda fut(na) vissza.

Conan The Librarian 2015.02.04. 13:06:28

Nekem nem az elozesek darabszama adja a verseny elvezetet elsosorban, hanem a csata ami azt megelozi. Ha van. Voltak a legutobbi szezonban is jo akciok, de ez mar nem az az orulet ami regen volt. Sajnos nem valoszinu, hogy megint latunk olyat, hogy a celegyenesben lerobbant kocsibol kiugro pilotat egy masik utana betaxizza a celvonalon, vagy a vezeto poziciobol kieso elrohan sirni a fak koze, stb stb. Ezeregy emlekezetes sztori a multbol. Ez ma egy masik vilag, Shadowbull szereti, sokaknak mar nem izgi. Nekem sem.

Rónarider 2015.02.04. 13:30:54

@Shadowbull: Nem is lehet őket összehasonlítani. Mindenki a saját ligájában játsszon. A mai egyvágányúak egy tisztességes váltást sem biztos, hogy meg tudnának csinálni (első pár alkalommal biztosan nem) egys régebbi autóban, főleg ha a kezüket le kellene venni a kormányról. De lehet egy elindulást sem, ha nem vigyáz rájuk a számítógép. A régiek persze hogy ugyanúgy nem vágnák az új játékokat, csak épp szerintem hamarabb szoknának bele a seggkinyalós technikába, mint a mai csipák a régebbibe.

El vagy tájolva. "A maiak porrá aláznák" ez a duma. Mikor jön az én bátyám erősebb? Ki az öt éves? überloál

Nancsibacsi 2015.02.04. 13:31:57

@Shadowbull: "az ne zavarjon hogy az utobbi evekben tobb elozes van a versenyeken mint elotte barmikor"
Egy 6 éves gondolkodik így, hogy több előzés=izgalmasabb verseny. Ami gond jelenleg az F1-el van:
1. Mesterséges fogyasztás korlátozás. Egyes pilóták (Kimi) szerintem elbókolnak 1-1 hosszabb egyenesben, annyira nem nyomhatják. Az nem verseny, ahol szinte végig 85%-on mennek, mert nincs több üzemanyag.
2. Azért van DRS, ERS-es előzés, mert anélkül kb 0 db lenne. Egyszerűen a gumikat az is tönkreteszi, ha szorosan tapadnak az előzőre.

Amin változtatni kellene:
1. A fogyasztást nem korlátozni, és ne is érje meg spórolni a benzinnel. Ne legyen az egy motornál előny, hogy 300 km-en 20 literrel kevesebbet fogyaszt. Vagyis ha ez az A opció, a B meg azt, hogy 50 lóval erősebb, akkor ne érje meg a 20 literes fogyasztási előnyt választani.
2. Magánvélemény, de picsába az ERS-el. Ne azzal előzzenek, hogy jól taktikázva tároltak 1 kis energiát. Ez egyszerűen csalás.
3. Ne kelljen a gumikkal spórolni. Felőlem tegyenek kötelezővé 4 vagy 5 gumicserét, és legyen 1 féle szuperkemény keverék, ami akkor is kibírja, ha végig driftelnek, de ne lássam már azt többet, hogy X fél másodperccel gyorsabb Y-nál, utoléri, 2 körben próbálkozik (ugyanott), nem sikerül, majd lemarad 3 másodpercre, hogy kímélje a gumijait.

Ettől lenne verseny, nem az előzések számától.

Shadowbull 2015.02.04. 13:36:59

@Rónarider: nem baratom, te vagy fullra eltajolva, es meg nyomod is nagy arccal annak ellenere hogy a sajat bevallasod szerint semmit sem tudsz a mai F1rol csak feltetelezel dolgokat, ill. meg az sem, pusztan a nepszeru tevhiteket bofogod vissza, tehat meg sajat velemenyt sem birsz alkotni.

Na meselj, milyen szamitogep vigyaz a mai pilotakra?

Azt nem veszed figyelembe hogy ezeket a sracokat pici koruktol kezdve erre treningezik, mellette baromi tehetsegesek egytol egyig. Olyan szinten erzik az autot, es olyan pontossaggal vezetnek, valamint olyan allokepesseggel rendelkeznek amit egy regi pilota meg sem kozelitett.

Shadowbull 2015.02.04. 13:43:06

@Nancsibacsi:

1. Nem a fogyasztast korlatozzak hanem a maximalis atfolyast es ezzel a teljesitmenyt. ha nem lenne ilyen megkotes, ezek a hajtaslancok rohogve 1500 loero felett lennenek, csak az meg eletveszelyes lenne.

2. DRS nelkul lattuk hogy milyen unalmas vonatozasba fulladtak a versenyek. A DRS szerintem a legnagyobb F1 ujitas az elmult 30 evben. Ezzel is csak az bir elozni aki tenyleg gyorsabb mint az elotte levo, ha nincs nagy koridokulonbseg akkor bizony a DRS sem segit, lattunk erre is ezer peldat.

3. A gumikkal valo manipulacio tavalyaelott tenyleg tulzas volt, de tavaly egesz jol sikerult beloni.

A gumikkal mindig is kellett taktikazni, az uzemanyaggal es a fogyasztassal is. az F1 SOHA nem volt "amiacsovonkifer" sprintverseny. Mindig is a taktika, a technika, es a vezetesi kepessegek kombinacioja kellett a sikerhez, ezert erdekes az F1.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.04. 13:45:15

Az F1-et szerintem az idióta szigorítások fojtják meg. Nem műszabályokkal kéne akciót csiholni, az lenne magától, ha a versenyzőket hagynák versenyezni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.02.04. 13:50:00

@Shadowbull: "Az utolso talan kicsit egyoldalu volt a Merci-foleny miatt"
Előtte meg mindig valami Sebastian nevű nyert.

Shadowbull 2015.02.04. 13:57:12

@ColT: Igen, de azok messze nem voltak ennyire egyoldaluak.

madbalee 2015.02.04. 15:19:46

@Shadowbull: "a mai gepkezelok barmelyik regi nagy sztart porra vernenek..."

Szerintem nem lehet altalanositani. Akkor is voltak fizikalisan jobban felkeszültek, mig a maiak is tudnak regi verdakkal jol zuzni. Ez egyen kerdese, kit mennyire mozgat a dolog, mennyire tud alkalmazkodni mas szerkezethez.
Ott van pl. Röhrl v.s Schumi esete a Norschleifen. A palyafutasa csucsan levö Schumi birta 5X evesen kicsit "felhergelni".
www.youtube.com/watch?v=lrXEKIZ4N5s

De ugyanugy hülyeseg az, is, hogy a mai verdak csak ügyes gepkezelöknek vannak.

Rónarider 2015.02.04. 15:39:05

@Shadowbull: Mondtam, én másképp gondolom. Ha neked bejön a szerencsétlenkedés, nézzed. Ne téríts, nem vagyok rá vevő, nem érdekel tíz éve nagyjából (nem ülök elé), szerintem még van benne 5-10 év, kifullad, elmúlik, az sem érdekel. Ez már nem a versenyről szól szerintem, így a hátralévő hattyúdala sem érdekel a szériának.
Amugy aki életében mást sem vezetett, mint ilyen kompjuterizált szarokat, garantáltan lefullad egy ezeröcsivel, ezért gondolnám hogy nagyban sincs ez másként. Ám mivel az egyvágányú fröcsögésed már untat, ezzel zárom soraimat.

Sinistroll 2015.02.04. 16:52:14

Az új pályák között is van jó is, rossz is. A régen-minden-jobb-volt duma itt sem ül. Nekem pl. az új Hockenheimring nem mond semmit a két dupla sikán és az Ostkurve nélkül. Imádtam a pályát, ezt az újat fizikai fájdalom nézni. A Nürburgring is smafu a Nordschleife nélkül. Vagy az átépített Silverstone. Vagy Imola a Tamburello nélkül. Bizony, ha tényleg van dekadencia, az a szegény Senna halála utáni sikándömpinggel kezdődött.

Egyébként pedig a Forma 1 üzlet. Ecclestone azért van ott, hogy pénzt csináljon. Többek között a gyáraknak, csapatoknak. Nem szerelemből, vagy szentimentalizmusból tartják őt sem. Megbukni akkor fog, ha nem stimmel a matek.

A többi az magánvélemény.

bnorci71 2015.02.04. 18:15:17

@Shadowbull:

elég fiatal lehetsz....
nekem ez volt az F1 aranykora
www.youtube.com/watch?v=SwuE73pU0dY
itt még azok a hús vér emberek vezették az autót és még váltani is kellett....
ja és akkoriba úgy ment az időmérő is hogy volt 1 órád arra hogy fuss egy gyors kört, nem volt taktikázás...
Senna kiment elsőre futott egy legjobb időt majd 41 perc múlva megismételte :) csak a többiek miheztartása végett
A mai F1 nulla :(

bnorci71 2015.02.04. 18:22:26

@Shadowbull:

nézz már utána a 90-es évek sztárjai mikor kezdtek gokartozni
a maiak azokat az autókat lehet el se tudnák vezetni, akkoriba nem lehetett beülni a szimulátorba és úgy hülyére gyakorolni a pályát csak ott a valóvilágba

Lesterx 2015.02.04. 18:32:30

Vajon a mai 15-20 éves rajongók ugyanúgy nosztalgiával gondolnak majd a Yas Marina Circuit-ra,mint mondjuk én Imolára vagy Magny Cours-ra?Egyáltalán vannak 15-20 éves rajongók?A versenyeket elnézem,de a mai pályák túl sterilek.Szuper színesek,de inkább nézném a Török nagydíjat a 8. kanyarjával,mint az ultramodern szarokat.

Sinistroll 2015.02.04. 18:42:36

@Lesterx:

Minden relatív. Az első beton bukótereket Magny Coursban láttam. A török pályát pedig szintén az "ultramodern szarok" atyja, Tielke tervezte, ha nem tévedek nagyot. Milyen király tud lenni pl. Sepang, és nekem az indiai versenyek is bejöttek.

Ha meg vissznézed, hogy hogy néztek ki a pályák akár még a hetvenes években - időnként szinte kerítés nélkül - elhűlsz, hogy hogy lehetett szerencsétlen pilótákat ilyen veszélynek kitenni.

Szóval: ami régi, nem biztos, hogy jó. Ami új, nem biztos, hogy szar. Az pedig, hogy akár a Hockenheimringért, akár az új Nürburgringért sírjak, eszembe se jutna. Majd ha megint kimennek a Nordschleiféra... A WTCC pl. jövőre megy megint :-)

vinyard 2015.02.05. 00:46:18

@Sinistroll: Ecclestone-t el lehet temetni, kárhoztatni, jómagam is gyűlölöm ezt a világot, de kurva nagy tévedésben van az, aki azt hiszi, van alternatíva. '08-as válság és a bagó elűzése kurva nagy nyomott hagyott, miközben költségtakarékosság címén pénzt basznak el iszonyat volumenben. a hibrid-technika bevezetése nem volt szükségszerű, de tény, hogy trendibb a zöld agenda mögé besorolva wankelni a vb-győztes motorra. mert ez a lényeg: a szar plecsni: "vb-győztes motor". mindegy, milyen versenyben szerezték meg, maga az f1-brand adja meg a porcosodási faktort.

vinyard 2015.02.05. 00:53:42

@Shadowbull: azt nem vágom, hogy a wtcc rajongóbázisának minimum 70%-ának otthonául szolgáló országban, mijafaszért kell még szájba rágni: a versenygumi nem beton, egy fostos 10+nkörös verseny folyamán se lehet flat out nyomni, mert mindig a kontaktfelület képezi a szűk keresztmetszetet.

Shadowbull 2015.02.05. 07:59:15

@bnorci71: jaja, vegul is csak azota kovetem az F1et, miota Magyarorszagon rendszeresen kozvetitik.

Akkor is volt taktikazas, legfeljebb nem tudtal rola, mert nem vettek korul a hirek, pletykak, interjuk, velemenycikkek a nap 24 orajaban.

Szamomra az F1 a technika csucsat jelenti, abba meg nem fer bele az anakronisztikus kezzel valo valtogatas.

Shadowbull 2015.02.05. 08:00:18

@bnorci71: "maiak azokat az autókat lehet el se tudnák vezetni"

jaj dehogynem. semmivel sem nehezebb azokat vezetni mint a maiakat, csak mas.

Shadowbull 2015.02.05. 08:02:13

@vinyard: "a hibrid-technika bevezetése nem volt szükségszerű,"

Valoban. Nem szuksegszeru volt hanem elkerulhetetlen. Ahogy a turbok visszaengedese is. XXI. szazadban vagyunk, a remsegesen elavult szivomotorokkal nem lehet eladni egy ilyen sorozatot.

vinyard 2015.02.05. 12:44:22

@Shadowbull: magam is utaltam arra, hogy ez marketing-stratégia. viszont, mindez azt is jelenti: nem a nézősereg 95%-át célozza meg a sorozat, mert akkor nyilvánvalóan az lenne a törekvés, hogy az állandó költségeket lefaragva csökkentse a különbségeket a pályán vagy legalábbis a bankautomatánál. az pedig tévedés, hogy a felszabadult forrásokat egy-az-egyben betolnák a fejlesztésbe.

szerinted az f1-nek mint az "edge cutting" letéteményesének be kell építenie a névleg legkorszerűbb technikát. szerintem meg akkor cutting edge, ha a limitált viszonyok közt képes röhejes szinten megközelíteni a virtuális topot.

vinyard 2015.02.05. 12:49:58

".... betolnák a fejlesztésbe a nagyok"
süti beállítások módosítása