Próbaüzem: megpróbálok nyugodt maradni

  2015. január 14. - papptibi Címkék: vélemény útdíj

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Vettem egy megyei matricát, hisz próbaüzem van, mert hozott egy próbatörvényt a próbaparlament.

Azonos című írásunk kommentposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr937073703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arcade Macho 2015.01.15. 01:38:54

iden megvettem a pestit, igy megneztem mire is eleg, es megnyiltak elottem a tavlatok az M5 es M3 -on

Egerbe azert nem mentem eddig mert meltanytalannak tartottam a 3ason valo bumlizast, de igy hogy Hatvanig van ervenyes matricam, hat igy akkor nyaron mindenkeppen el fogunk oda menni
mondjuk meltanytalan az a Kerekharaszt piheno, de hat ki lehet birni evente egyszer

Arcade Macho 2015.01.15. 01:41:45

@cso zsi: elkerulo ut, azaz bypass road

en.wikipedia.org/wiki/Bypass_%28road%29#Italy
"In Italy the most important bypass, built as motorway, is the Passante di Mestre (part of the Autostrada A4)."

tehat egy autopalya az elkerulo ut, es fizetos!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.15. 01:43:05

@Arcade Macho: Nem mindenki abból az irányból érkezik. Van aki mondjuk Dunaújváros, stb. környékéről menne a 8-as út felé. Eddig nem kellett matrica, elkerülte a várost, most meg nem.

cso zsi 2015.01.15. 01:43:05

@Arcade Macho: Szfv mellett maga az M7 volt ingyenessé téve, tehát 62-64 km közötti szakasz zárta az elkerülő körét.
Nem tudom, honnan volt ingyenes, lehet, hogy az 57-től, ami egy Dinnyésinek, vagy Pákozdinak az Auchanba eljutást ingyenessé tette.
Tudom, mocskos multi, aki ott akar vásárolni, az fizessen.
Csak épp ott van egy csomó munkahely a környéken, a 62-es kijáratnál.

8jk8 2015.01.15. 01:46:19

Inkább vegyen mindenki 2 megyei matrica áráért rendszám eltakaró "redőnyt", aztán ott mehet, ahol akar, V. Iktor meg benyelheti a kékerest.

dried 2015.01.15. 01:50:44

Orbán szopjon le.

cso zsi 2015.01.15. 01:55:31

@Arcade Macho: Az a4 úgy tűnik, az "elkerülő" szakaszon nem fizetős. A körgyűrű további része A50-A51 is ingyenesnek tűnik, amíg a kört zárja.

Arcade Macho 2015.01.15. 01:57:27

@Válasszunk: na akkor a csimota cserpalkovicsnak fel van adva a lecke
ne csak beleugasson a nagyfiuk dolgaba, lasd a budaorsi buszsav saga

mondtam mar hogy szar ha az "autos vagyok mas orra ala gorenykedek" fagyi visszanyal?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.15. 01:58:18

@Arcade Macho: Amit mondasz nem így látszik. Ha megnézed, akkor az adott úton vannak fizető kapuk. Az elkerülő ugyan az autópálya részeként épült meg, de figyeld meg a rendszert.

Jössz az autópályán. Jön egy fizetős szakasz határát jelentő kapu, táblák, stb. ert egyik irány útdíja. Jön az elkerülő. Majd újra jön a kapu... és újra jön nagy távolságra a sztráda.

Na találd ki, hogy a két kapunak mi a funkciója? Miért kell a kapuknál megfogni a forgalmat, méghozzá ilyen rövid távon belül, amikor amúgy nagyon messzire nincs utána hasonló kapu egyik irányba sem, mert csak úgy nem fogják meg a sztráda forgalmát...

Ugye kezded érteni az okot?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.15. 01:59:53

@Arcade Macho: Lehet vitatkozni azon mennyire lehet az autóst terhelni, le is írtam miért lehet, mennyit lehet. A kérdés inkább a hozzáértés hiányáról, a dolog mögötti rosszindulatról szól.

Arcade Macho 2015.01.15. 02:05:34

@cso zsi: nagyon finom ez pelda!!!
hiszen bypass road italy wiki oldalon az egyedul ez van csak megemlitve, igy erot vettem magamon :)

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Sistema_autostradale_venezia.svg/650px-Sistema_autostradale_venezia.svg.png

igen az a hatalmas nagy kerulout az ami fizetos, en a guglin neztem meg nekem azt irta ki hogy fizetni kell rajta

Arcade Macho 2015.01.15. 02:13:01

@Válasszunk: mashol mar beirtam de itt senki nem trollkodott olyan sulyosan!

a masik blogon az tortent hogy a blog gazdanak sirt a szaja mint a furdos k.rvanak, hogy Godrol amikor bejar de rossz az evi 5e
tehat aki napi legalabb 50 km megtesz (+++ telinyari gumi), ami legalabb egy ezres naponta csak az uzemanyag, az elkezd sipakolni hogy de sooooooooooooook az az 5e :)
lehet amugy vonattal is bejarni, barcsak at tudna szoktatni ez az osszeg barmilyen agglomeracios betamolygot vasutra

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.15. 02:20:06

@cso zsi: Nem ez a baj.

Gondold végig, adózás, közlekedés, stb. kapcsán volt egy törvényhozási roham.

1. Az útdíj és a közlekedés miatti hangos hiszti pont akkor üt nagyot, amikor sok fuvar "kockázatossá válik".

2. Sok KKV fog panaszkodni a D2 és U kategória miatt, de sok más adminisztratív és egyéb teher miatt.

3. Sikerül egy kis Budapest vs Vidék ellentétet szítani

4. Nyáron kiderül, hogy az idegenforgalom is szív, de a sírásra kezd mindenki immunis lenni, az ellentétek okán pedig "akkor Budapest sem áll ki a vidék mellett"

5. nagybani piacra krumplit vinni kockázatos, és ha nem dokumentálsz előre mindent (vevőt is, mennyit viszel vissza, stb) bukó. De a dinnye, és sok más dolog is kockázatos.

A gaz multi is kevésbé akar a vevők kedvében járni magyar termékkel, aki marad filléreket fizet. Ja és sok kis zöldséges is szív. És sok vendéglő is. Ki diktálja a feltételeket?

És ekkor ki fog törődni a szállítást, stb. érintő balhéval amikor az ezer szempont már csak kaotikus zaj, nem tudsz mindenre oda figyelni. És amikor arról van szó, hogy lett már ezer engedmény.

6. Ugye emlékszünk a Budapest vs Vidék ellentét szítására? A falvak lakossága kevésbé aktív a neten. Ebben az időszakban fog az elhangozni, hogy "igen, a papírmunka egy kis adminisztratív teher a szállításban, de a hasonló cégek kaptak nagy könnyítést a matricáknál, ez kigazdálkodható". És, hogy ugye ők sem voltak szolidárisak Budapesttel, és mennyire tetszett nekik a helyzet.

Oszd meg és uralkodj!

7. Közben ugye a nem átlátható cégeket tolják kereskedelembe, jól működik sok ÁFÁs trükk, így a gazda őstermelőként is drágább, mint a baráti bolt... Gondold végig mennyire tud érdeket érvényesíteni egy vidéki gazdálkodó ilyenkor? Ha pedig gond van...

8. Külföldi befektető nem ruházhat be annak a birtokára aki bajba kerül, de lesz rá belföldi befektető, felvásárló... Épül a centrális erőtér. Amire az elmúlt időszakban láttunk példát és nem egy hasonlóan aljas trükkel volt eddig is föld szerzés.

9. A nagy táblát hatékonyan lehet művelni, sok dolgot vissza lehet csinálni, és lehet nem csak szóban támogatni a mezőgazdaságot. Az ÁFA csalásokat fékező hatékony fellépés és intézkedések, a szép új nagy gazdaságokat előnybe hozó lépések. Aki kicsi és nem tud versenyezni az csatlakozhat.

Megkérdezem: Egy olyan rendelkezés csomagban ami nagy számú gazdát lehetetlenít el, miért kerül olyan gumicsont ami szimbolikus ügy, nagy vitát gerjeszt, de látszólag könnyen orvosolható. Viszont az egész szállítás témát, KKVk kapcsán tematizálja, és az oszd meg és uralkodj elven "véletlenül" az intézkedés csomag legnagyobb veszteseit hozza olyan helyzetbe, hogy ne számíthassanak együttérzésre.

A "ha több az orvosolható hiba, nagyobbat szólnak azok, jobban működik a porhintés" helyzetben téged sem érdekelnének a helyi sajátosságok...

cso zsi 2015.01.15. 02:29:53

@Válasszunk: A felsoroltakkal tisztában vagyok, hálistennek se dinnyét se egyebet nem termelnek eladásra a családban.
Furgon viszont van, maradt a tönkretett vállalkozásból, nemrég lett kifizetve a frankhitel. Az a családi kocsi, mert az egyebeket is azzal lehet szállítani. Nekik elég, a többiek oldják meg az útjukat.
Ha még az EKÁER-t is a nyakukba kapták volna, ahogy sok nagybanis megjárja, felgyújtják a kocsit, és felkötik magukat.

cso zsi 2015.01.15. 02:33:27

@Arcade Macho: Dettó a guglival néztem, ha csak a kört húztam, nem jelölte fizetősnek. Ha egyenesen vettem mindhárom utat, akkor már jelezte, hogy van rajta fizetési kötelezettség.
Nem veszünk össze rajta, nem jártam ott, és nem is akarok.
A magyar helyzeten nem ront, és sajnos nem is javít a külfölddel való példálózás.
25-ért majd mindenki megvenné az évest, és abból valós bevételt látna a kormány.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.15. 02:39:13

@cso zsi: Nem kell nagybani... HA a piacról vásároló kisvendéglőnek is értékesít az is elég lehet...

@Arcade Macho: Persze. A MÁV Start Klub kártya fenntartása olcsóbb, mint az autóé. És, ha ugye ICre, első osztályra is érvényes, ingyen kapod a helyjegyet lehet a vonaton dolgozni, enni, olvasni és nincs 1 perc kidobott idő sem.

Nem véletlen viszont az, hogy megjegyeztem, hogy amit a vasúton műveltek annál sem mindegy mit tekintünk emelt szolgáltatási szintnek. Hogy a hiba itt is ott is ugyanaz.

De sok olyan helyzet van amikor akár saját, akár bérelt, akár kölcsön autó formájában szükség lehet rá. És meg merném jegyezni, hogy a technikai sportokban több elfogadható példakép van (akár versenyző, akár mérnök), mint a labdarúgásban.

És tudod nem egy remek példakép arra is rámutat, hogy érdemes tanulni.

És tudod inkább akarjon valaki hasonlítani Ross Brawn-hoz, Adrian Newey-hoz, stb. mint egy színészkedő, durva, aljas, a tetteiért felelősséget nem vállaló labdarúgóra.

cso zsi 2015.01.15. 02:41:41

Az origon találtam:
"A Nyíregyházát elkerülő 4sz főút kb 5km-es darabon, Debreceni elkerülő 2km hosszan az M3 autópályán megy. Évente 5-8 alkalommal megyek Peugeot Partnerrel, utánfutóval. Szerintetek fizessek 30 000 Ft matricát? Meg akarom én ezt az utat venni? Én leszek az egyik aki átmegy a két megyeszékhely központján?"

Tökösmákos 2015.01.15. 06:09:46

Mindenki nyugodjon le a picsába, a 3. világháború majd eltörli ezt a kamatra épülő kizsákmányoló rendszert. Nagy valószínűséggel még az idén ;) De ha nem akkor jövőre. Nem érdemes idegesíteni magad 1-2 éven. Főleg mivel pontosan ennyid van még rá hogy élvezd az életet.

ropile 2015.01.15. 07:30:12

ezzel az 5000es megyeivel megjelentek az emberek az autopalyan, az m3 -on eddig szerintem eletemben nem lattam ennyi autot, de cserebe a 130 mar inkabb 110, vagy kevesebb. Gyakorlatilag lett egy ketsavos fout az egeszbol, a vegtelen mennyisegu leharcolt daciaval, trabantal

ropile 2015.01.15. 07:52:24

M3 -on Budapest és Gödöllő között. Igaz nem csináltam statisztikát, de nem emlékszem, hogy 2014 -ben ennyi autó lett volna arrafele.

ropile 2015.01.15. 07:59:42

@alvázvédelem: M3 -on Budapest és Gödöllő között. Igaz nem csináltam statisztikát, de nem emlékszem, hogy 2014 -ben ennyi autó lett volna arrafele.

ropile 2015.01.15. 08:05:46

@P1sty: ugymegjegyzem technológiailag az osztrák van lemaradva jócskán. Azért tekintsük már nevetségesnek, hogy a 2015 -ös matricám még mindíg egy matrica amit a szélvédőre kell ragassz.

Az persze igaz, hogy olcsóbb az ára, viszont hoszabb szakaszra érvényes...
Nekem a német példa jobban tetszik. Viszont ugye az autós barát társadalom, idényrendszámmal, korrekt ügyintézéssel és drágának nem mondható autópályával.

protézisesh 2015.01.15. 08:35:06

kicsit sok benne a pesti sírás, de amúgy minden szavával egyetértek.

ex-dr. vuk 2015.01.15. 09:23:59

@Arcade Macho: jo hat amig vasarolt auto afajat hasonlitod utdijhoz addig sokat nem tudok erre irni ...

majd mindenki szepen hasznalja a kisutcakat es akkor orulni fogsz. ennyike. akkor majd talan megerted

ex-dr. vuk 2015.01.15. 09:34:01

@Arcade Macho: semmi gond, szuleim eddig az 51-es ut felol az M0-son es a 4-esen mentek a repterre, most majd bemennek a varosba a Hungariara ezert. Gond egy szal se.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.15. 09:51:10

@Arcade Macho: bécs 23 miva? ez egy országos matrica. Értelmetlen az ötezres érved mert eleve mindnki sokkal olcsóbban kap éves matricát. Ez nálunk közel kétszeresébe kerül reaáláron is. Vásárlóerőt figyelembe véve (vagy akár a költségeket) Ha 8-10-e lenne az országos matrica az lenne arányos. De ehelyett egy megye fog ennyibe kerülni.

@augustiener: nem, te az EU csatlakozást akarod elbagatellizálni. A mai jólétben a térkövezésekre rinyálnak egyesek, elfeledve hogy 20 évvel ezelőtt olyan épületekkel volt tele a lefrekventáltabb V. krület is amihez 50 éve nem nyúltak, még egy újravakolás szintjén se... Jelenleg minden fejlesztés EU-s pénzből jajlik. ja nem, kapunk pár stadiont saját zsebből...

@nincs_nick: ÁFA: eredetileg a Merkel féle stratégiát akarták követni. A szoci kevesebb kulcs nekik egyszerűbb volt, mi rosszabbul jártunk.
A többibe most nem megyek bele de van amiben nem áll messze a véleményünk, van amiben igen.

Arcade Macho 2015.01.15. 09:54:08

@ex-dr. vuk: elsurmantott lukszusauto AFA, az penz, utdij az is penz

de hadd erzekeltessem meg jobban egy masik peldan!
SZJA vs ingatlanado
egyiknel elmegy elsurmanjta mashol mig a masikat meg be kell fizetnie mert helyhez kotik, igy az az udvozlendo ami helyhez van kotve

igen fogjak hasznalni a kisutcakat, az itteni kisutcat mar regen megszallta a sok kocsog, nem fog odaverni ha meg jobban szopnak, en majd felhajtok az M3+M0ra, es elsuhanok

ingyenebed 2015.01.15. 09:55:10

@z.fuse:

tudod, hogy Budapest a GDP negyedét termeli meg?
tudod, hogy a központi ktsvetésbe befizetett adójából Budapest mennyit kap vissza? Kb a huszadát.

játszuk azt, hogy minden település szépen szerez pénzt ahonnan tud.

mondták ma már, hogy a kva anyd?
büdös vidéki suttyó.

ennyi.

Arcade Macho 2015.01.15. 09:56:13

@Ződ2000: "bécs 23 miva? ez egy országos matrica. Értelmetlen az ötezres érved mert eleve mindnki sokkal olcsóbban kap éves matricát."

miert lenne ertelmetlen ez a pelda?
az miert jo hogy elmehetne barhova de nem fog?
a becsi aki ott hasznalja az 23e -t fizet egy evben a helyi utakert a budapesti meg 5e -t

ex-dr. vuk 2015.01.15. 10:02:27

@Arcade Macho: áá .. hat ugyanennyi erovel hozzacsaphatod a porszivoarakat is, az is penz...
kb ennyire komoly amit mondasz.

beavereater 2015.01.15. 10:15:19

Kötexünk itt egymással, de az igazi bajkeverők csak röhögnek a markukba. Ki kezdi a próba-Molotov-cocktailozást?

I_Isti 2015.01.15. 10:23:33

Igen, hülye népet hülyének lehet nézni!

I_Isti 2015.01.15. 10:26:31

@z.fuse: szerencsétlen vidéki, én nem fizetek ezután se, és úgy használom a munkába járáshoz az m0-t, mert az a rész, amit használnom kell ingyenes. Most akkor roppantul igazságos, hogy én ingyér' járok dolgozni, sok vidéki meg fizet azér' hogy eljusson oda, ahova el kell jutnia...

ex-dr. vuk 2015.01.15. 10:28:57

@ingyenebed: ugy latom a kormanyzat elerte a celjat

Azagtoth 2015.01.15. 10:29:37

A 9 fős mikrobusszal autókat trélező román ukrán kollégák viszont rendesen megsegítik most a szent költségvetést, vagy mennek át a falvakon városokon.

duhr 2015.01.15. 10:35:18

Jó cikk. Minden szavával egyetértek és legalább ennyire tartom én is felháborítónak, viszont az alább idézett részt nem teljesen értem hacsak nem 4 autója van a cikk írójának:

"...aki novemberben kénytelen megvenni egy ötezer forintos matricát, maximum három hónapos jogosultságot vesz. Mennyi is az egy évre vetítve? Négyszer ötezer, azaz húszezer forint, mindezt egyetlen megye útjainak használatáért."

nincs_nick 2015.01.15. 10:39:53

@Ződ2000: Követni???? Bakker, de hát Orbán megmondta, hogy Merkel a gonosz liberális nyugat eklatáns példája... Vagy félrebeszélt megint? Btw, van akik nagyon jól jártak a magas áfával. Pl. az összes webes bolt, akik húztak is át szlovákokhoz és máris közel 10%-os versenyelőnyben vannak csak az áfa miatt. Érdemes ránézni egy céginfo-n, hogy gyakorlatilag az árösszehasonlító oldalak első találatai a nagyobb áfa óta húzta ki...

@nikarágja: Hát azt nem kétlem. Elvégre annak a párszezezer buszoztatott cigánynak a szavazatán kívül még kaptak máshonnan is.:D

nincs_nick 2015.01.15. 10:43:07

@Azagtoth: A 9 fős román, ukrán buszok eddig sem fizettek matricát és eztután sem fognak. Ha megnézed az autópálya matrica eladásokat, az időszaki matricák kb. a hazai igenyeket fedezik...

Emellett a mi hős szabadságharcos kormányunk tavaly előtt teljes kussban aláírta a németekkel, osztrákokkal, szlovénekkel, hogy minden személyes adatunkat (még tb számot is!) kiadnak közlekedési szabálysértésekhez. Az egyezményhez a románok, bulgárok, ukrának, albánok érthető okból nem csatlakoztak, de pl. német és osztrák adatszolgáltatás máig nincs. Német rendszámos autóval ugyanúgy szarhatsz a szabályokra itthon mint eddig....

gigabursch 2015.01.15. 11:01:13

@Válasszunk:
Az előző négy csak szövegben állt volna ki érte, és mind ugyanaz a brancs, tehát tettekben sosem => érted is nyugodtan mehetnek. Védd őket kedvedre...

Ha elolvastad volna évek óta éves díjjal járok, szóval semmivel se fizetek többet vagy kevesebbet az M0-ért mint másért.

Az úthálózat és a megyék határa ebben a kérdésben irreleváns, felvetésed csak szájkarate indításra alkalmas.
(Például mi a pék f...t keres a történelmi Hont vármegye része Pestben, ezerszer logikusbb lenne Nógárdban - ennek már lenne értelme, de nem ide való).

gigabursch 2015.01.15. 11:20:28

@P1sty:
Ha majd egyszer nem lesz kenyered, elmerengsz a GDP-n, hogy ehető-e.
Amúgy nem csak GDP-ből áll a világ, de majd egyszer kinövöd...

Ami az osztrák és német életszínvonalat illeti.
Köszönöm abból nem kérek, ahogy nem kérek Mohamed vér nélküli hódításából sem. Nemhogy a véreséből.
Majd felnőssz egyszer, s kinyitod a szemedet.

@cso zsi: Biztos vagy ebben? :-) Egy hónapja megy a hiszti, kissé unalmas...

@válasszunk.
Választok. Belőled nem kérek.
Végignézegettem a blogodat. tizenkettő egy tucat.

gigabursch 2015.01.15. 11:22:13

@nincs_nick:
Ez a fő probléma.
Meg az hogy zsandárjaink nemhogy idegenül, de még magyarul is néha igen-igen gyatrán tudnak.

augustiener 2015.01.15. 11:30:47

@Ződ2000: Ha jólét van, akkor miért kell minden hónapban egy új adót bevezetni?

Még egyszer, miközben az ember fizet egy fix adót az autóra minden évben, valamint az üzemanyagon keresztül igazságosan mindenki fizet az úthasználatért, valamint az úthasználati adóra még áfát is kell fizetni, miért kell extra az autópályáért még egyszer fizetni?

Tehát az autópálya díjjal már a negyedik adót fizettetik az emberrel. De ti ezt már észre sem veszitek, csak azon veszekedtek, hogy ez nem igazságos, meg máshogy kéne, példákat hoztok más országokból, röhej.
Aztán majd elmentek szavazni három év múlva és szépen megszavazzatok újra őket.

P1sty 2015.01.15. 11:42:26

@retkab: Mit tudsz ebből cáfolni?

qmatch 2015.01.15. 12:34:28

az ország ferdén felfelé nyilaz

qmatch 2015.01.15. 12:35:51

a prorbán.... a próbál..... na: a kormány próbál kormányozni

qmatch 2015.01.15. 12:38:41

...ó csak egy állna egyszer is szemben velem azokból a fajankókból , akik azt kommentelik ide , hogy milyen rendben van itt minden.
de nem.... - nem is tudom , melyikünknek nagyobb szerencse.

remixer 2015.01.15. 13:35:53

@protézisesh: Ja. A budaiaknak tök jó az új rendszer, ők nem panaszkodnak. (Tényleg ennyi suttyónak van internet hozzáférése?)

protézisesh 2015.01.15. 13:48:57

@remixer: légy erős, nekünk itt a gumicsizmában ugyanúgy fáj az új rendszer, mint nektek ott a betonon.

protézisesh 2015.01.15. 13:51:33

@ingyenebed: "tudod, hogy Budapest a GDP negyedét termeli meg?"

Igen, ha úgy nézzük, hogy a MOL, a TESCO, az összes bank és egyéb szolgáltató, akiknek országos láncolata van Bp-i székhelyjel, akkor valóban Budapest a világ közepe.

De én boldogabb lennék, ha Gy-M-S megyét Burgenlandhoz csatolnák. Akkor sokkal büszkébbek lehetnétek magatokra.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.15. 14:16:07

@gigabursch: És azt mondod 7 éve megveszed az országosat. Sok panaszkodó is, akiket a plusz forgalom zavart. Te viszont nem azon hisztiztél, hogy ki mit használ (tényszerűen) ingyen, hanem az ingyenes használat lehetőségén. Amiről te magad mondtál le, így a fröcsögésed, stb. alapja hazugság volt.

Lehet előadni, hogy min a 10 egy tucat. Tényleg. Nézd, hazug gyűlölködő pöcsöknek, amilyennek itt mutattad magad, nem is szándékom "gyűlöld a cigányt, a zsidót, a multit, az anyádat" blogot írni, így azt hiszem érted, hogy a választásodat miért szarom le.

Csak tudod nem érdekel. És nem is érdekelsz. Hogy miért? Mert az alapján amit leírsz túl hülye vagy ahhoz, hogy felfogd a különbséget az ingyenes használat ténye és lehetősége között. Hogy nem azok használták az elkerülőt akiknek a városban van dolguk, hanem akik vidékiként elkerülték.

Az egy bites write only anyázók fröcsögdéje szintre kár munkát pazarolni. Amihez pedig kéne második általános második szintű szövegértés az neked már mind egyforma, mert egyiket sem érted.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.15. 14:18:05

Az egészről az "idióta majmok" kifejezés jut eszembe.
Tulajdonképpen tényleg nem baj hogy Somogyban-Baranyában csak az M6-M7 van, mert azok felé úgysem járok, tehát csak a laposvári elkerülőt kell elkerülnöm.

De azért be lehet kapni. Nem a kormány dolga hatástanulmányokat készíteni... akkor kié...? Vagy úgyis tudják, hogy a többi hatástanulmány is csak kamu volt, hogy lehessen azzal is mutyizni?
Idióták.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.15. 14:18:38

@protézisesh: TESCO => Nem Budapesti a székhely, de nem is így számolják a GDP-t.

Elég megnézni Budapest és vonzáskörzetének arányát a lakosságon belül, az itteni alacsony munkanélküliségi rátát és magas átlagbért... Hamar rájössz, hogy ez két dolgot biztosan jelent.

1. Itt van fizetőképes kereslet sok mindenre...
2. Mivel a versenyszféra itt sem ingyen adja a pénzt, van mögötte megtermelt érték.

Megjegyzem Győr környéke is viszonylag fontos GDP szempontból, de ők is szívnak az új rendszerrel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.15. 14:19:41

@ingyenebed: Tudod, hogy a vidék nélkül Butapest éhen hal?
Tudod, hogy a pestziek nagy része valahonnan költözött oda?
Tudod, hogy az egész vidék adójából működik a BKV is, amit az ország lakosságának nagy része nem használ?
Ne írjunk baromságokat.

Arcade Macho 2015.01.15. 14:49:31

@ex-dr. vuk: szerintem most majd azzal valaszoljal hogy a turmixok adojat is vehetnenk

mintha en mondtam volna a BRIT peldat
nem en mondtam hanem TE !!!!!!!!!!!!!

de a brit pelda tudod, az egy kicsit valahogy mas, es ha az ujauto AFAjat nezzuk, es erosen, de nagyon erosen belegondolunk hogy megis mi koze lehet e temahoz, es neked ez tenylegesen nem esett le eddig, akkor segitek

ha veletlenul a balfasz ervedhez tenyleg eddig egyaltalan nem esett volna le, egyaltalan nem jutott volna eszedbe akkor meg egy kis varakozas utan... ... ...
jobbkormanyos

erted ugye?
ott MINDEN autora befizette valaki az AFAt, de leirtam egyertelmuen hogy hiaba surmantottak a holland szalonnal, a britek vegigvertek hogy meglegyen a bevetel

nezzuk meg egy 4 millas autora az AFAt: 800e, WOW kb annyi mintha 18-20 evig a magyar eves teljes autopalya matricat fizetne

szoval akkor legyszi gyere elo a turmix AFAval, vagy valami mas balfasz peldaval
en neked kuldtem az olasz elkerulot, azt felfogtad?
elkerulo es fizetos hat ez milyen....

ex-dr. vuk 2015.01.15. 15:02:31

@Arcade Macho: valoszinuleg kevered a korgyurut egy sima autopalyaval, de ez mar a te gondod.

Gozom sincs mit akarsz az auto AFA-javal.. angliaban is szabad hasznalni import autot, amit te magad hozol at, nem kell ra meg regadot sem fizetni mint magyarorszagon .. Igaz, hogy tankolni kulfoldre jarni maceras, de hat a sziget mar csak sziget ..

Szoval egy Budapest korgyuru es hidak fizetosse tetelenek tovabbra sem ertem mi a fax koze van az autok AFAjahoz... Eddig annyit tudtal irni, hogy van, es hogy pl. Hollandiaban vett jobbkormanyos auto utan anglia valahogy bevasalja. Es??? Ettol meg nem lesz fizetos a Londoni korgyuru!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.15. 16:24:52

@ColT: Nem. A vidék nélkül az itt megtermelt értékből nem drága magyar tejet inna, hanem olcsóbb prémium alpesi tejet. És kaja is jutna. Csak nem a "Bunkófalvi dögkút és húsfeldolgozó" gyártaná a bécsi virslit, hanem valamely osztrák vállalkozás.

És egyelőre az adóbevételek és a költések arányát összehasonlítva látható ki is finanszíroz kit. És tudod addig-addig magyarázza sok vidéki azt, hogy nincs kiállás egymásért, nincs összetartás, míg az ő falujából való magyar tej helyett sok a szlovákot, osztrákot veszik majd le a polcról jóval olcsóbban.

Mert az adón túl a budapesti ezzel is támogatja a vidéket. És egyszer sem láttam azt, hogy a bunkófalvi beszólogató az termékekből, szolgáltatásokból, stb. felárral is előnyben részesítette volna akár Budapest, akár más hazai nagyvárosok termékeit.

Sőt azt sem, hogy akkor már viszonzásként, ha verseny nélkül is preferálják, legalább igyekezne jót adni.

NekemNemEzKell 2015.01.15. 16:27:44

Naggyon jó! Az éves matrica díjam 42900-ról, 15000-re csökkent!
Tehát évente 27 ezret spórolok meg! Ki nem szarja le, hogy más évi 5 ( azaz öt!) ezer forintot fizet "feleslegesen"!
Éljen a megyehatáros útdíj fizetés!

remixer 2015.01.15. 16:38:08

@ColT: Akkor te se írj baromságokat.

'Talán érdemesebb lett volna a 3-as metrót felújítani, ez szállítja a legtöbb utast, a MÁV-ot is ideértve.'
hvg.hu/itthon/20140919_Tarlos_2016tol_jon_a_dugodij_a_4es_metr/

'a vidék nélkül Butapest éhen hal'
LOL

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.01.15. 18:13:08

@augustiener: az üzenetem lényege: egyrészt lehet sokkal rosszabb ha felelőtlenül szavaznak és az is hogy igenis sokkal jobb most mint 15-20 éve. Vagy akár 30 pláne 40 éve. És nem csak a műszaki haladás miatt...

Arcade Macho 2015.01.15. 18:56:11

@ex-dr. vuk: "valoszinuleg kevered a korgyurut egy sima autopalyaval, de ez mar a te gondod."

mi van gond van az elkerulo ut fogalmaval?

bypass road italy, gyerunk nezzel utana es okuljal, leirtam masszivan szajbaragosan csomoszor, ne kelljen mar bemasolgatnom

Rónarider 2015.01.15. 19:51:23

Mióta épül az M0? 40 éve? Ennyi idő alatt egy ásóval meg egy tisztességes talicskával egyedül megcsinálom. Ezért szedik a pénzt?
Továbbra is azt mondom az elkerülő célja és indoka az lenne, hogy a városból legalább azokat a sügéreket kiemelje, akiknek semmi dolguk ott, csak átmennek. Ezek az autósok nem fognak megállni megnézni a halászbástyát, nem fognak elnyalni egy fagyit a Váci utcában, nem fognak a Palatinuson herétverni, mert akik ezt akarják, azok bemennek ezért, akik meg nem, azok szopnak a dugókban, és füstölik a városlakókat egy-másfél órán keresztül, majd mennek tovább, ki sem szállnak az autóból. TEHÁT a város érdeke az ingyenes elkerülő biztosítása, mert olyan tömegek szennyezőanyagaitól mentesül a város, amely amúgy sem értékelhető turista/vásárlóerő, csak kényszerből van a városon belül azzal az egyetlen céllal, hogy hagyja végre maga mögött az egészet. Ha egy évben 2-szer elkeveredek arra, nyilván nem veszek semmilyen matricát, mert van elkerülhetetlen fizetnivaló elég, ez meg nem az. Viszont lehet idegesebben nyomom majd, ezt-azt elütök, hasbaszúrom a rendőrt, vagy taposóaknákat telepítek pályafelhajtókra. Márcsak ezért sem éri meg. ;)

vasgyuszi 2015.01.15. 21:35:47

@ arányos teherviselés-2: Ezt én is besz_ptam, meg az összes EV2 (Eurovan 2) tulaj (Citroen C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse, Lancia Phedra). Eddig nem is tunt fel különösebben, hogy 8 személy van beleírva a forgalmiba, mert én eleve 5 személyes konfiggal vettem a kocsit. Hátra amúgy sem tennék be egy háromszemélyes padot két különálló ülés helyett, de leginkább semmilyen ülést sem teszek be és élvezem az alapból 1160 literes csomagteret (és ez csak üléstámla magasságáig értendo).

Szóval nagyon nem kisbusz jelleggel üzemel a kocsi. De örömmel fizetem az eddigiek duláját és költsék gyógyszerre, akik ezt az apró módosítást kitalálták!
Már csak az kell, hogy a zsarukat kiokítsák és indulhat a vadászat a sunnyogó családosokra... Az EV1-rol nincsen információm, hogy az alapból hány személyes.

cso zsi 2015.01.15. 21:38:42

@ColT: Mivel úgy általában egy húron pendülünk...
Ahogy @ex-dr. vuk írta: "úgy látom a kormányzat elérte a célját"
Ellentétet szít a vidéki, és a városi között, ő meg röhög a markába.
Úgy általában egymásra van utalva a két oldal.
Valaki vinné Győr-Mosont? Ha az Audi átpakolna Romániába, vagy a szlovákokhoz, akkor ott is nagy lenne a csend.
A fővárosba viszont régóta nem 40-50 km-ről jár be a nép, hanem 120 is van. Veszprém - Gyöngyös, stb...
Termelni a krumplit.
Ja nem, a gdp-t.
Én, mint fővárosi, utazok a vidékiek adójából a BKV-n, egye fene.
Az én adómból ezek szerint vonaton jár a nép, én évi 10x ha használom. Sárga buszt az utóbbi tíz évben egyáltalán nem.
Peace.

cso zsi 2015.01.15. 21:51:20

@vasgyuszi: A pártodon állok, én VW Transporterrel, és Ford Tranzittal példálóztam.
De az általad felsorolt autókra találat majdnem kizárólagosan 7 személyeset mutat.
És ekkor: pictures.topspeed.com/IMG/jpg/200511/2005-citroen-c8-14w.jpg
Innentől kezdve el lehet küldeni melegebb éghajlatra a 9 ülés alatti, valamint az egérkamionokat büntetőt.
www.opel.be/Media/publicsite/models/heros/corsa_van.jpg

De a T4-es Transporter 8-9személyese kisebb, és könnyebb, mint egy X6-os.

cso zsi 2015.01.15. 21:52:26

@Arcade Macho: Kicsit rágódj még rajta.

P1sty 2015.01.15. 22:34:51

@gigabursch: Kedves Bence, mindig kedvesen elnéző mosollyal nézem a hozzád hasonló "felvilágosult" embereket, akik egyik reggel ráébredtek, hogy milyen romlott ez a világ, és ők ebből az egészből nem kérnek, és térjünk vissza az ősközösséghez, meg a minden 10 falu építsen egy templomot dologhoz, mert 1000 éve valaki azt mondta, az milyen frankó lesz.

Aztán az ilyenek szokták 1-2-3 év alatt elveszteni a kapcsolatukat teljesen a külvilággal, ami után jobb esetben a családjuk nyakába szakad, rosszabb esetben az _én_ általam megtermelt GDP-ből osztanak vissza valami alamizsnát. Ahelyett, hogy adnának egy szekercét meg két kovakövet, aztán boldogulj, ahogy tudsz.

Arcade Macho 2015.01.16. 00:40:20

@vasgyuszi: kedvenc temam a gumi
ugyebar az megy hogy ezekre a batarokra a teljes gumiszett az 120e -nel kezdodik, mig egy rendesen pakolhato autora 50e
ez 2 gumiszettel 8 evre PLUSZBA ~ 18e

es most kell hallgatni a sirast a +5e -rol

amugy minek veszed meg ha olyan sok? az elkerulok megvannak, siman lehet matrica nelkul hasznalni a pesti utakat, az hogy par helyen dugo lesz mit szamit? eddig szamitott? hat nem...

Arcade Macho 2015.01.16. 00:43:17

@cso zsi: en.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A4_(Italy)#Passante_di_Mestre

ez ELKERULO
erted?
elkerulo!!!
"The city of Venice (or rather, Mestre which is the "land" part of Venice) originally formed a bottleneck on the A4, but is now bypassed by the Passante di Mestre (the old route through Mestre was renumbered A57). The A4 passes through the city of Milan, where it is toll-free."
gugliban at lehet fordittatni ha nem menne...

azaz kiderult hogy olaszoknal is az elkerulo az ugyanugy fizetos, mint svejcben vagy az osztrakoknal!

most sirni ez ellen az csak a balkani mentalitas, eddig ingyer vot, most meg fizetni kene erte es ez milyen rossz...

vasgyuszi 2015.01.16. 00:51:21

@cso zsi: Kösz a képet, szemléletes, meg az együttérzést. Mással nem szolgálhatunk egymásnak úgyse ;)

Egyébként ez is olyan magyarosch-an lett tálalvan, mert az index cikkébol kell megtudnom, hogy változtak a kategóriák? Nincsen vastagon kiemelve a matricaeladó honlapján, hogy hé paraszt, vigyázz, mert alattomosan változtattunk? Na jó, akkor már nem lenne alattomos.
Jobb helyeken ez úgy muködik, hogy kapok a szolgáltatótól valamilyen értesítést (levél email ,hírdetmény, stb). Sot, több cég úgy csinálta, hogy egymás mellé szedte oszloposan a régi és az új üzletszabályzatot és vastaggal, eltéro színnel kiemelte a változásokat! Ja, hogy így is lehet?

Direkt megnéztem a forgalmimban, mert én sem voltam biztos benne, de tényleg nyóc van beleírva. Egyébként dec. 24-én vettem 1 hónapos matricát. Ezek után január elején komolyan elgondolkodtam azon, nehogy megbüntetssenek, mert ezekbol bármit kinézek. De nem volt semmi gáz.

Egyébként vasárnaponként nincsen "kamion-stop"? 4-én teli volt az M1-es Gyor felé kamionokkal. De csak a magyar oldalon... Viszont elképeszto volt látni azt a rengeteg, de tényleg iszonyat mennyiségu magyar rendszámú kocsit kifelé menet. Vagy én nem mentem jóideje vasárnap napközben visszafelé (igen), vagy tényleg ilyen mértékben dolgoznak az emberek külföldön (ez is igen). Eszméletlen volt mindenesetre.

vasgyuszi 2015.01.16. 01:02:54

@Arcade Macho: Nem vág földhöz, hogy évente 1-2-3 alkalommal D1 helyett D2-es matricát kell vennem, de a sunnyogas már annál inkább undorító. Eddig tök egyszeruen volt 3,5t alatt/felett. Erre behozták hozzá még a száll. szem.-ek számát is. WTF?
Örülök, hogy pályán mehetek és nem valami huszadrangú elkerülo szaron. Nincsen kedven szétcseszni a kocsit pár ezres megtakarításért. Budapesten közlekedve is inkább a hosszabb úton megyek a célom felé, csak ne szerezzek maradandó emléket. Érdemes megnézni, milyen iszonyatos sebességgel amortizálódnak a magyarországi kocsik. Hiába van már mindenkinek "nyugati" kocsija, még a 10 évesnél fiatalabbak is annyira le vannak gatyásodva, hogy ihaj. Úgyhogy akármennyi is lesz a matrica, én megveszen, efelol biztosíthatlak ;)

A gumi téma most lesz aktuális, igazad van, nem ócsó, de ezt tudtam a kocsi megvétele elott is, ezért nem is sír a szám.

cso zsi 2015.01.16. 08:14:35

@vasgyuszi: A kamionstop igazából a kamionnak vélt járművek 10%-ára vonatkozik, és az alól is van kivétel, romlandó, élőállat, stb.
Ezen a hétvégén: "2015 január 16. és 19. között az alábbiak szerint tilos közlekedni a 7,5 tonna megengedett össztömeg feletti, illetve a veszélyes árut szállító járművekkel az európai országokban."
www.mkfe.hu/hu/mediamenu/hirek/aktualis-hrek/a-lapoz%C3%B3-h%C3%ADrei/7059-janu%C3%A1ri-k%C3%B6zleked%C3%A9si-korl%C3%A1toz%C3%A1sok-magyarorsz%C3%A1gon-%E2%80%94-2015.html
"2015 januárjában Magyarországon a „kamionstop", azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek közlekedési korlátozása szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart. A tilalom alól egész hónapban mentesülnek a legalább Euro 3-as, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik."

A D2 elvileg nem volt titkolva, csak épp az azt megmutató honlap volt ismeretlen.
Persze, ki gondolta volna, hogy azt is "nemzeti"-ként kell keresni:
www.nemzetiutdij.hu/Dijfizetes/Dijtablazat-2015/

cso zsi 2015.01.16. 08:18:36

@Arcade Macho: Ignorállak.
Annyira nyomod a fideszes mantrát az 5000-ről, mert te is az egyike vagy, akinek éppen jó, míg sokaknak nagyon nem jó.
Mert nem 5000, hanem 10000, és nem egyszer, hanem sokszor.
Most vannak a "csakazértsemveszekmatricát", akik átmennek a városon. és vannak azok, akiknek jól jön a kedvezmény, ezáltal felkerült a pályára jópár olyan autós, aki 60km/h felett szédül.

Arcade Macho 2015.01.16. 09:31:37

@cso zsi: na persze...

az fideszes mantra hogy a Passante_di_Mestre az
1., elkerulo
2., autopalya
3., fizetni kell erte

es rakerdezek hogy ugyan mar a sok Kadar alatt szocializalodott kommancsnak miert is faj hogy ugyanugy kell fizetnie valamiert, mint nyugaton?

Arcade Macho 2015.01.16. 09:36:10

szerintem az a 250e devizaspekulans autosnak is hatalmas nagyokat nyog ezen az evi 5e -n
persze a banknak most betolnak havi 10e -t pluszba de az az 5e mennyire de mennyire faj :)))

ex-dr. vuk 2015.01.16. 09:52:35

@Arcade Macho: de, kerlek magyarazd el mi ertelme a korgyuru fizetosse tetelenek, mert tovabbra sem ertem. es ne azt ird le, hogy vannak, akik elcsaljak az auto regadojat es afajat, mert az egy teljesen masik problemakor (meg az is, hogy miert letezik egyaltalan regado).

Arcade Macho 2015.01.16. 10:33:34

@ex-dr. vuk: termeszetesen nem lehet direktbe bizonyitani hogy miert is jo az M0 fizettetese, ha mar a Passante_di_Mestre nem hatott meg teged sem :)

en csak ugy tudom belatni hogy okes, hogy orszagos szinten nezem!

ahol megepult mostanaban egy uj autopalya ott a videki ha eddig hasznalni akarta volna, akkor 43e lett volna evente, igaz a varosokat elkerulo ott (szerintem!!! hiszen en nem videki vagyok) kb fele aranyban volt fizetos eddig, fizetos alatt azt ertem, hogy a nagyvaros mellett elhalado autopalyat arra a szakaszra nem tettek fizetes mentesse (a gyori peldat ismerem, hogy az M1en vagy 3szor ki van irva hogy Gyor, azaz cca elkeruli vagy tevednek?)

most hoztak egesz orszagra torvenyt, hogy minden autopalyanak vagy gyorsforgalmi utnak kinezo targy utan fizetni kell, de az ottlakoknak megkonnyitik hogy legyen megyematrica

en meg empatikusan elfogadom, hogy nalunk is kell fizetni :)

ex-dr. vuk 2015.01.16. 11:43:09

@Arcade Macho: "vagyis csak egyetlen igaz hit létezik"

Ez tehat az indok: anelkul, hogy ertened, elfogadod.
Gondolom a karos hatasai meg nem erdekelnek...

Egy pelda: szegeden az M43 lekerulo fizetos volt eddig is, hiaba lobbiztak erte. Szoval ha valaki pl. jon az 55-os uton Baja felol, es at akar menni a 47-esre, akkor annak (hacsak nem akar fizetni par km-ert ezreket - marpedig nem akar) be kellett menni a nagykorutig (ami azert kb szeged fo utoere a varosban, tulzsufolt, iszonyu forgalmu, lakohazak kozott vezet, stb. ahelyett, hogy felmenne az 502-re, ra az 5-osre, M43, es kesz, elkeruli a varost.
Meg is latszik a szegedi nagykorut forgalman. Amig az M43 csak az 5-osig ment az M5-tol, durva, hogy mi volt. A kamionok vegigmentek a varoson. Most mar van elkerulo, fasza, de ilyen kis szakasz fizetosse tetelebol tul sokat nem nyer az allamkassza, viszont iszonyuan sokat veszt a varos (es hosszu tavon az OEP).

Na pontosan ugyanez igaz az M0-ra is, es minden varosi korgyurure vagy hidra.

A megyei matricaval egyetertek, ha valaki csak pl. Kiskunfelegyhaza es Kecskemet kozott megy minek vegyen 43e ft-os eveset, es ha sokallja akkor a falvakon fog keresztulmenni az 5-oson. Igy evi 5ezerert inkabb palyazni fog - tokeletes, fasza otlet.
De az elkeruloket???

cso zsi 2015.01.16. 11:44:00

@Arcade Macho: Figyelj droid!
Neked mi a búbánatos lószerszámért jó az, hogy fizetsz olyan dologért újra, amit egyszer, vagy kétszer már megfizettettek veled?
Ez lehet vizitdíj (tudod, fizetünk TB-t úgy a munkavállalásunk kezdete óta), adók címén (minden adózó állampolgár) megy a nagy kalapba, és a pályák mentén azt olvashattad: "az önök pénzén önöknek épül"...
Hülyének lenni nem baj.
A hülyeséget példával alátámasztani sem.
De tapsolni annak, hogy fizetsz azért, ami eddig "ingyen" volt, az nem teljesen vall ép észre.
Eddig sem volt ingyen, csak most még kérnek érte.
A "kommerek" építették fel ezt az országot, sokan valóban a két kezükkel, és sokan csak a hozzájárulásukkal.
Nem adónak hívták, egyszerűen nem kaptak valós bért.
Ettől volt "ingyenes" az oktatás, olcsó a víz.

cso zsi 2015.01.16. 12:01:19

Egy kis vásárlási adat, egyértelmű, hogy lehúzás az egész.
www.origo.hu/gazdasag/20150113-melyik-megye-nyeri-a-matricahaborut.html

cso zsi 2015.01.16. 13:01:58

Ezen is lehet gondolkodni:

"Van aki úgy érzi igazságos és van akinek nem. Minden esetre érdemes átgondolni azt mondták hogy egyenlő teherviselés miatt kell.
A következő példa mutatja hogy egy "kicsit" sántít.
A szomszédos országbeli maszek autó kereskedő egy 7 személyes VW Transporter busszal és egy autószállító utánfutóval (4,5 tonna össztömeg) átmehet az országon 1db 10 napos matricával 2970.-Ft,
egy helyi vállalkozó egy opel corsa kis teher + egy 750kg utánfutó (nincs 3 tonna össztömeg) 2db matricát kell venni ha 10 napos akkor pontosan 4 szeres áron.
Egy biztos,, valszeg viszem a vállalkozást a szomszédba, nincs személyautó adó stb stb... "

Arcade Macho 2015.01.16. 14:04:18

@ex-dr. vuk: legyszi valaszoljal Gyorrel kapcsolatban!

az az M1es autopalyaszakasz Gyor mellett 2014 -ben fizetos volt vagy nem?
te elkerulonek tartod azt a szakasz vagy nem?

Arcade Macho 2015.01.16. 14:08:43

@cso zsi: "Neked mi a búbánatos lószerszámért jó az, hogy fizetsz olyan dologért újra, amit egyszer, vagy kétszer már megfizettettek veled? "

figyelj ide te Kadar faszan nevelkedett es Orban csecsen csuggo droid!

ez Orbanista duma, ok???
felejtsd el hogy egy allitolagos fideszdroidot megcimzel egy olyan dumaval amit az Orban szajabol szedtel ki, legyel egy kicsit kreativabb!!!

leirtam egy csomoszor...
de meg egyszer!
aki kepes teli+nyari gumi szettet fenntartani es sir a szaja a megyei 5e miatt az egyeb aljassagra is kepes

cso zsi 2015.01.16. 14:19:59

@Arcade Macho: Ha sikerül értelmezned a további kommenteket, talán fejlődésnek indulsz.
Téli-nyári gumi hogy jön ide?
Te nem vettél?

ex-dr. vuk 2015.01.16. 14:53:52

@Arcade Macho: van olyan szakasza, ami annak szamit (ranezesre a 85 es 81-es ut kozott). Attol, hogy valami fizetos volt a regi rendszerben is nem jelenti azt, hogy az jo volt. Pl. az M1 ezen szakasza is ingyenes kellett volna, hogy legyen, eppugy mint az M43 szeged-elkerulo szakasza. Es ahogy az M5 M43 es hatar kozotti szakasza VOLT (mostmar nem), de minimum az 5-os uttol.

Az M19-nek amugy nem tudom mi a celja... Eleg feleslegesnek tunik. Lehet, hogy a 14-es utra valo rateres kedveert epitettek meg.

ex-dr. vuk 2015.01.16. 14:57:26

@cso zsi: alapvetoen nincs baj azzal, ha egy kozossegi szolgaltatas fizetos: pl. BKV, MAV - ezeket is az adodbol epitettek, megis kell fizetni. Ezzel alapvetoen nincs is baj, mert a fenntartashoz jobban jaruljon hozza az, aki hasznalja, es kevesbe az, aki nem. "Kevesbe" - ezek sosem nyeresegesek, szoval az allami tamogatas azert kell ra, mert strategiailag fontos (autozas visszaszoritasa miatt alacsonyabbak az arai, mint amivel eltartana magat). Szoval a fizetos autopalyaval nincs baj, de azokat a szakaszokat strategiailag ingyenesse KELL tenni, aminek a fizetositese kart okoz: hidak, elkerulok.

Szoval az elved rossz: miert fizess olyanert amit az adodbol epitettek, de igazad van az uj fizetos utakkal kapcsolatban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.01.16. 15:07:31

@ex-dr. vuk: Tudtommal előbb volt az M19 és később az elkerülő...

Arcade Macho 2015.01.16. 15:51:40

@promontor: koszi a valaszt!

ezt nem tudtam :)

ex-dr. vuk!!!
viszont akkor felmerul a kerdes, nem mintha kerdes ez, hanem inkabb kotekedes, de hat vannak a Zelvek!!!

tehat lathato hogy Budapest utan az M1 (a 2014es allapotok szerint) elkeruli Budaorsot, Torokbalintot, Biatorbagyot, Herceghalmot, Bicsket es a legeslegvegen Tatabanyat
(Obarok es Szarligetet eleve elkerulte az 1es ut!)

na a kotekedesem az az hogy miert termeszetes hogy ezekbol az ELKERULOKBOL, Biatorbagyot Herceghalmot es Bicsket elkerulo az fizetos volt regen? ezek szamodra okesok voltak? nem zavarta az elveidet?

ez annyira de annyira izgi es fontos dolog fokent a Zelvek miatt...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.01.16. 16:07:16

@Arcade Macho: Az a kérdés, mekkora forgalmat szenvedett el emiatt az adott település.

Ez egyrészt lehet a település egyik végéből a másikba menő forgalom: ez kisebb településeknél nyilván elenyésző. Nagyobb városnál lehet jelentős, bár Győrött elég messze kerül az autópálya, tehát szerintem ez ott sem lehetett jelentős.

Másrészt lehet távolabbról érkező forgalom. Ez utóbbi viszont csak akkor "játszik", ha nem az autópályáról érkezik (mert az eleve fizetős). Győr esetében elég jelentősnek tűnik az iyen forgalom, négy országút fut be itt (81, 82, 83, 85). Tehát pl. a Sopron-Veszprém vagy Sopron-Fehérvár forgalomnak az elkerülőre való terelése szerintem indokolja az elkerülő ingyenességét. Kiváncsi leszek, hogy emiatt lesz-e forgalomnövekedés (illetve mekkora) Győrött...

vasgyuszi 2015.01.16. 20:48:26

@cso zsi: Kösz az infókat kamion-stop ügyben. Azt tudtam, hogy a 7,5t feletti jármuvekre vonatkozik. Furcsa volt mindenesetre, hogy mindenféle lepukkant bolgár meg román kamion (az az igazi nagy kamion) furikázott Bécs felé, de átérve az osztrák határon nyomuk sem volt. Németországban sem voltak kamionok. Gyanúsan sok éloállat és romlandó cuccot szállítottak Magyarországon azon a vasárnapon. De szerintem közelebb áll a valósághoz, hogy tudják a tróger kamionosok, hogy a magyar rendor szarik a kamion-stop-ra és/vagy megkeni oket és el van intézve.

Rónarider 2015.01.17. 18:30:56

@Arcade Macho: Az egy dolog hogy nyugaton is fizetni kell, ott is vannak lehúzások nem vitatja senki, a logikátlanság is határtalan, ahogy a hülyeség is. Az nem mindegy, hogy nyugaton nemcsak reálértéken fizetendő kevesebb (esetleg hosszabb időtartamú engedélyért), hanem sokszor még abszolút értékben is. A bicskanyitogató az, hogy arrafelé egy éves bérlet is egy félig komoly, majdhogynem jelképes összeg (a fizetés tekintetében), addig itthon egy fél minimálbér. Nem mindegy havi kétezer euróból kifizetni háromszázat az éves engedélyért, vagy a havi száz-százötven-kétszázezer nettóból negyvenhármat.
Meg ott az elv, miszerint elkerülő. Semmi dolgom a városban, nem megyek tovább a pályán, visszamegyek a főútra. Az elkerülők most az autópálya részei, vagy megörökölték a főutak besorolását(E573 és M3 mert a főútért nincs tallér ugye)? Lófaszt fizetek ezért img42.com/n5LiG (30 percig van ott a kép)

enté 2015.01.23. 00:16:34

Ja persze, Svájc... Egy átlagos kisautóra 450 CHF az alap útdíj, hogy egyáltalán kihajthass kocsival a kapun.

enté 2015.01.23. 00:21:10

És a biztosítás is csak 1400 CHF. Itthon mennyi is? Külföldiként biztos filléres tételnek tűnik az autópálya, de ha ott kell élni, akkor egyből jönnek a brutális összegek. El kéne már felejteni, hogy Svájc egy marha jó hely.

Arcade Macho 2015.01.26. 00:12:16

@enté: tok jo hogy irtad!
amugy most irhattad volna hogy 450 EUR :)))

Arcade Macho 2015.01.26. 00:13:33

@Rónarider: osztrakoknal a becsi 23e -rel szembe a budapesti 5e elegge igazsagosnak tunik :) mondhatni diszkont
jo jo tudom a 0nak az 5e is a tobbszorose fujj fujj...

battayy 2015.01.27. 16:56:41

Egyre laposabb a TC. Hőbörögni egyébként mindig könnyebb.

cso zsi 2015.01.28. 21:26:38

@Arcade Macho: Megint hülyeséget beszélsz.
28-ért egész évben járhatod az összes állami pályát.
süti beállítások módosítása