Nekem ez itt nem piros

Dashcam-videó az olvasótól 1.

  2015. január 06. - Máth Dávid Címkék: videó tahó piros lámpa kereszteződés Audi dashcam

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Le Mans-i raceface-hiéna
2015-06-19 17:11:41

Vannak gátlásaid? Fél percre tedd el mélyre, a fiók aljára, mert ide pofa kell – versenypofa. A

Matekos hiéna Le Mans-pendrive-ért
2015-06-16 20:53:41

A hiéna új konca 3,74 gigányi tömény sajtóanyag (persze törölhető) cseppalakú műanyagtokba csomagolva

Aztán stadionban aludtál-e már? Hiéna ugyanitt
2015-06-13 12:09:48

El nem tudom képzelni, milyen kemény csata ment a négy nagy csapat szervezői között, hogy ki mely pálya közeli

Nem csak a BMW-s lehet tahó
2015-03-13 16:18:11

De néha a porschés is. Meg a passatos phaetonos. Sőt, olykor autó se kell hozzá, hogy ugyanebből a halmazból

Kár volna csak a videómegosztók fedélzeti kamerás találatai alapján gondolkodni a közlekedéskultúra területi viszonyairól. Ideje tisztázni, hogy Kijevtől ide is van elég tahó az utakon, csakhogy a forgalomfigyelő fedélzeti kamera (közismert nevén: dashcam) itt nem alaptartozéka az autózásak. Az év végi nagy top 10 dashcam 2014-gyűjteményünk alatti felhívás meghozta azok kedvét, akiknél mégis. Kaptunk mindjárt négy videót, ebből egy Miklósé. Mint mondja: nekem is van fedélzeti kamerám, és sokszor akad érdekes esemény. Ez itt egy ilyen:


Érdekes közlekedési videója van? Küldje be a tcolvasok@mail.totalcar.hu címre.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr627046749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

w a s d 2015.01.06. 18:02:52

Nálunk nem működne a pirosnál is szabad jobbrakanyarodás, mert túl sok lenne a sérült/halott.

A kitakaráson meg nem lehet csodálkozni, amikor pár éve volt egy olvasói levél itt a totalcaron, amiben fel volt háborodva az írója, hogy a Mininek, amit ő megvett, látszik a rendszáma egy tesztben. Amit persze még azelőtt írtak és fényképeztek, hogy a leveles megvette volna azt az autót.

Körömcsiga 2015.01.06. 18:08:09

A rendszám ugye azért van kitakarva, mert állampolgári kötelességedként már jelentetted az esetet a rendőrségen?

mayree 2015.01.06. 18:16:16

Nehogymár egy 60-as izzó mondja meg egy igazi férfinak azt, hogy mit csináljon :D

vizsla_barat 2015.01.06. 18:16:41

@w a s d: egyebkent igy van. Magyarorszagon tul sok a biciklis/gyalogos akikre kulon kellene figyelni. Itt USAban max balra nezel,nem jon auto,mehetsz. Hogy a jardarol lelep eled egy gyalogos,arra zero esely van:) De. USAban a piros lampa az = stop tabla. Tehat jobbra kanyarodni csak teljes megallas utan szabad. En azert megneznek egy 4 stoptablas keresztezodest - hogy a sok kozlekedeskulturaban fejlett magyar mit kezdene vele.

anti66 2015.01.06. 18:39:14

@8jk8: Nem mindenki Audis és ha az is, korántsem biztos, hogy tahó

a távoli rokon 2015.01.06. 18:41:00

Ez halmozott közlekedési szabálysértés. Se több, se kevesebb.
Vagy ha jobban tetszik: felelőtlen döntéshalmaz.

voicespeed 2015.01.06. 18:41:50

Két észrevételem van.
1 A tahó audis szinonímája nem a 4millió és fölötte értékű verdákra vonatkozik? Ez egy békebeli C3-volt átagos érték 600000.
2 Ha meg nem takarja a rendszámot még a feltöltőt hurcolnák a személyiségi jogok megsértése miatt.

Bilok 2015.01.06. 18:45:31

Arra tényleg kíváncsi lennék, mi történne, ha egy ilyen felvétellel bemennék a rendőrségre. 1-2 évvel ezelőtt volt egy cikk videóval (talán az indexen?), amin egy Honda CRV szorított le egy biciklist. A biciklisen volt fejkamera, állítólag bevitte a felvételt a rendőrségre, és 50 pénzre büntették a hondást.

Ubi 2015.01.06. 18:45:59

Hát, engem ma reggel majdnem elütött a 8-as busz sofőrje, mikor befordult a Baross téri parkolóba. Feltételezem, piroson, nekem a zebra zöld volt. Szerencsém, hogy még zöldnél is szétnézek valamennyire, különben simán kimentem volna elé. És elég nagy lendülettel jött...

Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ 2015.01.06. 18:55:22

@dpeti: Mentségemre szóljon, hogy előbb kommenteltem, aztán néztem meg a vidijót.
A nyitóképen olybá tűnt, hogy jobbra fog menni, de korrigáltam magam.

Bilok 2015.01.06. 18:56:23

@voicespeed: a lef.s.tt bontószökevény egykori presztízsautókkal nagyzoló, futózott gumit is szövetig használó, gazdaságos olajat rátöltögető, kétezerért tankoló senkiknek is megvan a sztereotípiája, úgyhogy ha tahózásról van szó, akkor egy audis, akár öreg a kocsija, akár fiatal, nem jöhet ki jól belőle. :)
A 2. pontban sajnos igazad van.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2015.01.06. 19:03:34

@w a s d: ja, tudjuk, hiszen az elsőbbségadás/stop táblák sem működnek. Egy piros lámpa _gyakorlati_ szempontból semmiben sem különbözik egy mezei stoptáblától egy 2x1 (+ esetleg kanyarodó) sávos útra történő kihajtásnál. Ezt szem előtt tartva ne keltsük már a lincshangulatot, messze nem volt itt közvetlen életveszély, "csak" bunkóság és szabálytalanság.

Ami ebben a manőverben para volt, az a zebra előtt várakozó autó kielőzése, a szemből bekanyarodó riogatása, ebben volt kockázat, ezért jár is a faszkorbács, remélem nem marad következmények nélkül. Ilyeneket tényleg ne csináljunk már! A pirosnál jobbra kanyarodásban viszont abszolúte semmi kivetnivalót nem látnék.

Körömcsiga 2015.01.06. 19:09:35

@hungeri: annál több, tudatos veszélyeztetés.

anti66 2015.01.06. 19:11:10

@voicespeed: mindennel egyetértek, kivéve ez nem C3, hanem C4 :)

8jk8 2015.01.06. 19:15:27

@anti66: Nem mindenki audis, az tény. Vannak bmw-s és mercis tahók is. De legyen igazad, tényleg nem minden audis tahó, csak a 99.9%-uk.

2015.01.06. 19:23:13

@alvázvédelem: Én kurvára nem vagyok türelmes, csak félek, hogy 100.000 lesz a vége :-)

_jk88 2015.01.06. 19:27:29

@anti66: Senki nem állította, hogy nincsenek "más márkás" tahók is. De a tapasztalat azt mutatja, hogy az audisok 99%-a az.

Rocko- 2015.01.06. 19:29:02

konzekvenciák a kommentek alapján:
- a rendőrség feszülten figyeli a Belsőség-posztokat, és most fejcsóválva bosszankodnak, hogy ki van takarva a rendszám.
- csak a német autókat vásárló emberek lehetnek bunkóak, netán ha ugyanazon ember netalán Saabot venne, akkor a beülés pillanatában mentális változáson esik ét és a kiscicákat is átengedi az úton.
- folyománya, hogy ha eladja a német autóját, akkor azt csakis egy bunkó veheti meg. vagy ha használja, akkor a beülés pillanatában azzá válik.

_jk88 2015.01.06. 19:37:43

Na, grat a kommentrendszerhez, amikor egy cseszett hozzászólás 20 perc múlva jelenik csak meg...

_jk88 2015.01.06. 19:42:42

@Rocko-: A tahóság mögött álló logika:
- a drága autó erősebb, ha erősebb, akkor gyorsabb
- a drága autóban sok a biztonsági biszbasz, így az azt vezető akárki vatanennek képzeli magát
- a drága és biztonságos autóban bárhol és bármikor előzhet a vezetője, mert sérthetetlennek és szupergyorsnak képzeli magát
- a drága autó időben relatív, hisz egy régen drága autó ma is erős, és még mindig benne van a légzsák (jobb esetben)

- a fenti fogalmak (gyors, erős, drága, biztonsági biszbaszok) a mi hosszúsági körünkön a német preztízsautókat jelentik (bmw, audi, merci). -> innen ered az egész. Amcsiknál tahó cadillackesek vannak, angoloknál meg tahó bentleysek, olaszoknál tahó maseratisok.

subtotal 2015.01.06. 19:53:06

@_jk88: a tapasztalat azt mutatja, hogy akiknek a nick-jében van j, k és 8, a totalcar-on kommentel az 99,9%-ban általánosító f@sságokat irogat.

subtotal 2015.01.06. 19:56:28

ja, kimaradt: a feleségem 2 évig tahó volt, lassan megint az lesz, én 10 éve tahó vagyok, kivéve ha édesanyám autóját viszem szervizbe, mert az egy skoda. bátyám akkor lett tahó, mikor megvette az előző autómat.
üdv, egy béemvés

vigasztal, hogy legalább más autójára nem kell irigykednem...

Peti88 2015.01.06. 19:57:05

Ehhez a videóhoz semmi köze de mi van azokkal akik a jobbra tartást hírből sem ismerik és 40 -el araszolnak a belsőben (nincs audim) egyből tahó leszek mert ugye jobbról előzök amit rohadtul tilos.
Ugyan ez autópályán 100 al a belsőbe és még mutogat is ha rá biluxolsz...
De a 170-el nyakamra érkező sem tud 4 kilóméterre a jobb sávba húzódni amíg senki sincs, nem őő bérletet vett a belsőbe.
És azokkal a vezetésre alkalmatlanokkal mi a helyzet akinek 20 éve vissza kellett volna vonni a jogsiját mert 85 és a halál közt van. Reakció ideje 4 nap és a zöld lámpán is csak 20 perc után sikerül átgurulnia.
Hát a körforgalmakról ne is beszéljünk...

Szerintem nem csak a száguldó tahó létezik de az útra alkalmatlan szerencsétlen is

♔bаtyu♔ 2015.01.06. 19:57:18

Vérbeli gyökér, ez nem ma kezdte.

♔bаtyu♔ 2015.01.06. 20:06:25

@Peti88: Én városban simán levillogom ha sietek, félre is áll, még a terepjárós szőkék is.

Amúgy én azt figyeltem meg, hogy sokan nem jól vezetik az autójukat. Tök jó kocsija van, de a csóka nem tud sebességet váltani, nem képes kihasználni autója jó adottságait. Rengeteg jó autó sofőrje bénázik és hatan, nyolcan szívnak mögötte.

Azzal együtt akiket viszont nagyon utálok, azok, akik nem indexelnek. Ezeknek fingja nincs arról, hogy a közlekedés közösségi sport, emberek együttműködése azért, hogy mindenki gyorsabban és biztonságosan mehessen, mert gyökér, nincs agya. Ha belenézek az autójába látom is, hogy többnyire gyökértípusok.

uarempty 2015.01.06. 20:16:00

@Bilok: igen, az egy klasszikus videó és azért büntették meg a hondást, mert jobbra kanyarodott a körútra, pedig nem szabad jobbra kanyarodni ott... :D:D:D

uarempty 2015.01.06. 20:21:04

@Peti88: párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, elmehetsz jobb oldalt...inkább akkor van gáz, ha két 40km/h-s majom elkezd hokizni egymást mellett és nem tudod kikerülni

Én is itt vagyok 2015.01.06. 20:23:10

@Mental Militia: Nem kell olyan messzire menni. Lengyeleknél is lehet, meg még számos európai országban.

indapass90210 2015.01.06. 20:24:07

@vizsla_barat: "En azert megneznek egy 4 stoptablas keresztezodest - hogy a sok kozlekedeskulturaban fejlett magyar mit kezdene vele."

Ja, itt még mindenki lóval jár. Az a hét autó meg 1 busz van az egész országban, ami a felvételen látszik.

3gb 2015.01.06. 20:24:39

sok itt az igazságosztó bulldog seriff. lakjatok, olyan helyen, ahol a gyökér önkormányzat kb. 500 e ft beruházás miatt ellehetetleníti az ott lakó pár száz ember közlekedését. (nem ott lakom, ahol a video készült)!

mcc 2015.01.06. 20:25:38

@csaki-de: ne legyetek már úgy oda. Egy olasznak eszébe se jut megállni a pirosnál, ha nem jön semmi. Mi meg éjjel 2h-kor szobrozunk a Kőbányai úton a Richter gyalogosvédő (zebra) lámpájánál, ami fölött ott a gyalogoshíd, csak gyalogos nincs. Meg Leányfalun a CBA-nál este 10-kor, 8-kor bezárt a CBA, de hátha még valaki elfelejtett kijönni a parkolóból. Najó, én se megyek át, mert belém rögzült. De közben tudom, hogy marhaság, meg látom, hogy nincs ott senki és nem is jöhet.
A video-n volt veszély? Sztem nem.

Pityubácsi 2015.01.06. 20:33:38

@Peti88: @♔bаtyu♔: látom, vannak itt normális emberek is.
pont ezeken, amiket írtok, szoktam felkúrni az agyamat én is.
az audisok/béjemvések/mercisek nem érdekelnek, menjenek.
de ha nem muszáj, ne szopassuk egymást feleslegesen.

w a s d 2015.01.06. 20:34:01

@vizsla_barat: Na arra a lehetőségre még nem is gondoltam, hogy amikor a gyalogos és biciklis is csak a keresztbemenő forgalmat figyelné, amikor a (neki) piros jelzéskor át akar menni az úton... Csak arra, hogy akinek pirosa van, az próbálná kierőszakolni, hogy kifordulhasson a forgalom ellenére, mert neki szabad, hiszen megengedné a kresz. Akinek meg zöld van, az meg még csak a gázt sem lesz hajlandó kicsit elvenni, amikor kikanyarodnak elé, mert nehogymár kikanyarodjanak elé.

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád:
Nem is mondtam erről a videóbeli esetről semmit.
A stoptáblás kereszteződés meg abban különbözik a lámpástól, hogy a lámpást szinte teljesen biztonságosan lehet használni (legalábbis anélkül is működik többnyire, a "telizöldet" leszámítva) annak a mérlegelése nélkül, hogy kiférek- e az elsőbbséggel rendelkező elé. Merthogy a lámpa mondja meg, mehet- e az ember, nem a saját megítélése. Azért nem ugyanaz.

_jk88 2015.01.06. 20:37:52

@subtotal: Nálam meg azt, hogy a subtotal nevű felhasználók a "butthurt" kategóriába tartoznak, mert valszeg régi német prémiummal járnak, és magukra ismertek az írásomban/videóban.

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2015.01.06. 20:37:58

Kettő van amit még régebben raktam fel:
www.youtube.com/watch?v=7jF9lF46-Qk
A másodiknál egy kissé túlsúlyos chopper elé fordult ki (záróvonalon keresztül) egy Ford Ka, a motoros kb 50-ről fékezett, és így is kicsapta a Ka alól a hátsó futóművet teljesen.
www.youtube.com/watch?v=RPCmpIFtoX4

Mental Militia 2015.01.06. 20:37:59

@Én is itt vagyok: Igen, és lehet, h hozzánk is elér..évtizedek kérdése csak..

_jk88 2015.01.06. 20:38:58

@subtotal: Én meg csak most olvasok az alatta lévő hsz-t... Igazam volt.

subtotal 2015.01.06. 20:46:26

@_jk88: hátdemárhogynelenneigazad, neked mindigigazad van...najó, mivel szerény vagy ezért gondolom 99%-ra pontosítanál.

Pepejoe 2015.01.06. 20:49:27

@uarempty:

Ez így van, csak amikor fent említett ember a belsőben a mondjuk a 70-es táblánál 50-et megy, akkor te nem mehetsz el mellette 70-el, mert a szabály úgy hangzik valahogy, hogy "fokozott figyelemmel" vagy mi. Ebbe szerintem nem fér bele a 20-as sebességkülönbség. Ha meg visszaveszel az ő tempójára + valamennyi, akkor te is feltartasz. De az igazi f@sz az, aki a belsőben folyamatosan megy. Tényleg jó lenne ha megmagyarázná egy olyan, aki ezt a sportot úzi, hogy MIÉRT? Neki nem mindegy, hogy melyik sávban megy 50-et a 70-nél, vagy mondjuk a megengedett 70-et ugyanannál a 70-es táblánál? Én akkor is a külsőben megyek ha lehetséges, ha akár a duplájával is átléptem a megengedettet, hiszen lehet egy még gyorsabb (és volt olyan, hogy volt gyorsabb) és gáz állandóan a visszapillantót nézni.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.01.06. 20:57:58

Annál, hogy "Audis", százszor jobb kifejezések is vannak az ilyenre a magyar nyelvben...

pickdown 2015.01.06. 20:58:07

@Poqitito: Szia Az nem Kada,hanem Sibrik:)

mellomtiotto 2015.01.06. 21:05:37

youtu.be/ndR73UV0Yzs

A pirosnak árnyalatai is vannak...

Pistike1 2015.01.06. 21:09:37

föl van véve mongggya a kameratulajdonos: oszt akkor mi a pöcs van?

OstobaBMWs 2015.01.06. 21:16:08

@Rocko-: Az esetek 100%ban a német autó tulajdonosok a videón látható módon közlekednek.Nem egyet láttam már átmenni egymás utáni piroson. A BMV, Audi, Mercédes , Voswágen-quadro a legalja, meglátszik a soförökön min szocializálódtak. Az a felvetésed, ha átulnek egy Saab-ba megváltoznak. Nem. Mert nem ülnek Saab ba. Ezeknek az embereknek nincs szégyenérzetük, ha elmondanád nekik mi történt, fel se fogná, nem lenne képes megérteni.Ha eladja az autóját, ami egy a videón látható roncs, természetesen egy másik tapló veszi meg, mert neki imponál a videón látható magatartás.
Egy többdiplomás orvos, vagy vadászgép pilóta elvan Saab vagy Subaru BRZ kormánya mögött is, a KRESZ szabályokat betartva, mert a ponyva bazári pédétédéi turbó X quattro sallangot már rég ledobta. Nem divat. A kopaszság sem divat.Van még egy két őskövület 1,9 disel foswágen melegítős kopasz, de látszik rajtuk hogy hitelvesztett luzerek.
El kéne felejteni már ezt a német a jó autó szlogent.

hahópihehh 2015.01.06. 21:24:46

@8jk8: az a vicces, h mostanában nem csak audisoktól meg a többi hasonló kategóriás autósoktól látok ilyeneket. mintha már nem az lenne a divat, h épp pirosra váltó jelzésen mennek át, hanem a már stabilan piros jelzésen, csak mer nem jön senki.

etruszk 2015.01.06. 21:28:06

@Poqitito: Képzeld el a motorosok helyzetét ezeknél a hurkoknál. Tehetek én ott bármit, nekem soha nem lesz zöld.

anti66 2015.01.06. 21:48:59

@8jk8: Tudom, hogy akinek nem inge, nem veszi magára, azért mégis megjegyezném, hogy én is pont ilyen autóval közlekedek, de a szabályokat tiszteletben tartom...elvből. Szeretek ahhoz a 0,01%-hoz tartozni.

Rónarider 2015.01.06. 22:35:18

@8jk8: Nem érdekel a trollkodásod, de a matek hogy jött ki?
Az én tapasztalataim azt mutatják, amennyiben igazad van a 99%-nyi audis tahóval, akkor a béemvés marharépák az összes béemvés arányában legalább 300%-ban vannak képviselve. Ami több dolgot is jelent.
Minden béemvés tahó, és még így is jut rájuk fejenként kettő.
Azt nem tudni honnan, de szerintem a potenciális béemvések azok. Akik még a piros fazekat tologatják a homokozóban. Magyarul amikor majd megnőnek és béemvéjük lesz, majd azzal teljesen előzékenyen és helyesen közlekednek, akkor is kell majd 2 generációnyi idő (kb.55-60 év), míg csak mindegyik lesz tahó :)

Amúgy komolyra fordítva rohad a helyzet a városi utakon, és nagyon sok a nagy és drága, amúgy semmire sem való autók szerepe benne. (az ilyen terepjárónak maszkírozott óvodai iránytaxikra gondolok, harmincas, szolis, szőke műnőkkel a volán mögött)

Pepejoe 2015.01.06. 22:50:49

@etruszk:
Én is épp szóba akartam hozni ezt. Az aluvázat és a plasztikot nem veszi figyelembe az a szar. Megmondom őszintén, hogyha ilyen helyzetben nem áll mögém valaki, akinek elmutogathatom, hogy én előrébb megyek, ő meg álljon a megfelelő helyre, akkor biza körülnézek és a legvadabb piroson/ba is át/bemegyek. Sőt, ahol lakok, van egy kereszteződés a semmibe, minden irányba belátható, forgalom alig. Oda bezzeg nem raktak körforgalmat. Hihetetlenül van összehangolva (vagy épp nem) az utána következő kereszteződésekkel, amik viszont forgalmasak, bár azok jóval messzebb vannak. Nem állok meg ha épp piros, rövid zöld, állathosszú piros...bekaphassák.

Csak Norris 2015.01.06. 22:55:35

Az audisok mindehol parasztok. Németországban is. Még jó hogy a vw pénzeli az újságokat, így a statisztokában máris a bmw és a merci az arogáns a golf és ódi helyett.

Egyébként audi a homokosoknak való, terepjáró a kispöcsűeknek, SUV a puhapöcsűeknek. Susuki és társai a balfékekenek.

33621 2015.01.06. 23:06:08

@mayree: Mostanában nagyon inaktív vagy a Határátkelőn!
Mi van veled?

szandhokan 2015.01.06. 23:17:14

Csak mennyetek be egy tesco parkolóba este, mikor rengeteg hely van, kik állnak meg keresztben? propelleresék, mind kivétel nélkül.
Ha akkor nem tudnak normálisan megállni mikor van rá lehetőség, akkor mit lehet ezektől elvárni? A normális közlekedést?

Aztán ilyenek jönnek:
www.vezess.hu/hirek/nap-kepe-bmw-vel/57619/

Dolce Vita 2015.01.06. 23:30:52

Nehany gyors hozzaszolas:

1. ha valaki szeretne ilyen tahokrol napi videokat, akkor meg lehet ezt uszni eleg olcson is: szoftveresen okostelefonra szuper dashcam appok vannak. en a sajatomat 1 usd-ert vettem es rogzit hely adatokat, utcaneveket es jo minosegu videokat, mindezt hatterben SD-kartyara. meg telefonalni is lehet kozben.
2. valaki kerdezte, hogy mi tortenik, ha egy ilyen videoval besetalunk a rendorsegre... Nos egyszeru a keplet: elso korben lebeszelnek barmilyen feljelentesrol, ok hivatalbol nem tehetnek a felveteled alapjan. ha ez nem sikerul, akkor te tehetsz, de mivel neked nem okozott kart, igy nem all semmilyen labakon az ugy. ha okozott volna kart es egy akarmilyen eljaras kezdodne, akkor a biro jogkore eldonteni, hogy alapbol elutasitja a felveteled, hiszen a s*ggarcu nem jarult hozza vagy kihasznal egy jogi szurkemezsgyet es maga dont arrol, hogy fel lehet-e hasznalni a videot. ebben az esetben sem, mint bizonyitekot veszik figyelembe.
3. valaki kerdezte, hogy a kocs*g az nem 4M feletti nemet luxustol kezdodik... hat szegeny emeber olcson k*csog, gazdag ember dragan. lenyeg a 3 nemet luxuxs :D

_jk88 2015.01.06. 23:41:27

@Rónarider: Sajnálom, ha nehéz felfogni, de nekem a SZEMÉLYES TAPASZTALATOM az, hogy ha valaki gyökérkedik az úton, az az esetek nagyon nagy többségében valamilyen német prémium cuccban ül.

Lehet, hogy a mi környékünk atipikus, de errefelé ha valaki:
- kivág a teherautó mögül, végigelőzi a sort és még éppen bevág a busz elé, mielőtt csattanna a szembejövővel (akinek sokszor lassítania is kell, sokszor én voltam a szembejövő),
- amíg nem tud kivágva előzni mögüled, addig a lökhárítódtól 30 centire tol végig,
- gyorsan hajt bárhol (40-50-nel a megengedett felett),
- "átmegyek még a sárgán" manővert csinál (csak már épp 3 másodperce piros a lámpa, amikorra odaér a kereszteződésbe),
- párhuzamos közlekedésre alkalmas úton sűrű forgalomban is épphogy elférve ide-oda cikázik,
- és a videóban is látható trükköt alkalmazza
az szinte mindig német prémiumautóban ül. Ha nem, akkor ültetett "boyracer" astrában.

Lehet, hogy felétek a suzukisok meg a reault-osok a tahók, de felénk attól még ez a helyzet, ahogy írtam is, SZEMÉLYES TAPASZTALAT.

Quattroman 2015.01.06. 23:42:33

@voicespeed:
Nem C3 ez egy C4 A6 amit '95-'97ig gyártottak.
ettől még békebeli valóban.

Beaver100 2015.01.06. 23:48:34

@Mental Militia: --- Csak teljes megallas utan es ha nincs kiirva, hogy nem lehet piroson kanyarodni. Majd nem minden allamban ervenyes ez a szabaly, de meg ne probald New York allamban.

bilstein 2015.01.06. 23:56:52

Engem sokkal jobban zavarna, ha megállna a sor elején, ami az új trend, pl. vasúti sorompónál a kedvencem, állna a sínekre :D
Ő legalább elment, nem tartott föl.

Nem vezetek régóta (2008), de az biztos, hogy azóta is rengeteget lassult a forgalom, sajnos engem a szarakodás bosszant a legjobban, kvázi ha föltart, a többi nem, ezért ez sem.
De ha igen olyankor én idegbeteg leszek, általában sikerül kulturáltan megoldani, a helyzet súlyosságától függően nem mindig sikerül. Elnézést.

Manarola (törölt) 2015.01.07. 00:02:40

Addig jár a köcsög a kútra...

Nem is oly rég, szemtanúja voltam, ahogy egy vagány gyerek az egyenesen menők üres sávját kihasználva, kikerülte a kanyarodó sávban a pirosnál várakozó autókat és befordult előttük. Csak pechjére a mögötte jövő autó pont rendőr volt, a sötétben nem látta a barom a tetején a sötét fényhidat. El is kapták :)

uarempty 2015.01.07. 00:50:49

@hungeri: ettől függetlenül, el lehet küldeni a hely szervnek és majd eldönti a sorsát, ha dinamikusabban jön a swift, akkor telibeveri, de egyébként is egy rakat szabályt megszegett, a jogsit egy olyan 10-20 évre elvenném meg egy olyan 100k-s bünti.

Sandor Akarki 2015.01.07. 01:32:10

tuti be volt drogozva, normális ember ilyet nem csinál, simán meghalhatott volna

Abomb 2015.01.07. 02:48:49

Az amerikai módival példálózó faszbarmoktól kérem, hogy egészen addig maradjanak is odaát, ameddig piros lámpánál BÁRMELYIK irányba BÁRMEKKORA íven kanyarodni szeretnének. Tudniillik nem akarok faszbarom amerikaseggdugasz idióták miatt meghalni vagy megrokkani. Magyarországon a magyar KRESZ hatályos és a közlekedésben résztvevők többsége a magyar szabályokból várható viselkedést várja el a többi járműtől. Akinek ez nem tetszik, költözzön olyan országba, ahol pont az ő személyes ízlésére szabták a közlekedési szabályokat.

Azon szinte vállat rántó hozzászólóknak, akik szerint ez csupán egy egyszerű szabálysértés és szinte szóra sem érdemes azoknak ajánlom figyelmébe: a közúti veszélyeztetés BŰNCSELEKMÉNY (Btk. 324.§), tehát nem csupán szabálysértés. Szabálysértés pl. az lett volna ha parkolni tilos tábla után parkol. Itt viszont 3 autóban ülő személyek testi épségét veszélyeztette a jogsiját talán piacon vásárló őstulok.
(Arról nem is beszélve, mi lett volna ha egy gyalogos épp akkor megy át a kamerás autó előtt.)

daneel1976 2015.01.07. 06:57:43

Hozza a nagy "német prémium" átlagot (-ez német,mindennél jobb)!

Hozzátenném,nem a védelmében,hogy a helyi forgalom szervezés is alá tud tenni az embereknek!!
senki sem szeret állni a pirosnál,ezért mindenki keres egy lámpamentes útvonalat,ott egyre többször alakul ki torlódás,erre a kereszteződés kap egy lámpát!annak beszabályozását egyszer elvégzik és kész és egyre élhetetlenebb lesz a város!

Várom már a "lámpásítást" Csepelen a papírgyári kereszteződésnél......tök jó lesz,csakhogy egy kicsit hazabeszéljek..

Poqitito 2015.01.07. 08:01:31

@szipipeti: Szóval nem írtam hogy egyet értek a viselkedésével csak leírtam mi lehetett ott a szitu.

Dömijani 2015.01.07. 09:28:23

A legszomorúbb az, hogy sünök is így közlekednek. A szolgálati és a saját autóikkal is - amik mellesleg ugyanúgy fel vannak szerelve gagyixenonnal, sötét fóliával, pici első rendszámmal, stb.

Laza kapcsolódás:
Egyébként van (nem sok) olyan felvétel (válogatás) is, ahol látható, hogy némely sofőr milyen bravúrosan védi ki a kamionnal a balesetet (vagy mázlija van).

Dömijani 2015.01.07. 09:30:07

@daneel1976: Igen, egyszer sikerült olyan lámpát telepíteni, ami 4 percenként fél percre piros lett azoknak is, akiknek nem volt keresztező forgalmuk. Fél év után rájöttek...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.07. 10:14:04

@_jk88: Fordítva ülsz a lovon pajtás... Nem az autótól lesz valaki tahó, hanem a meglévő tahósághoz igazítja az igényeit és a szerint választ autót.

helyközi ember 2015.01.07. 10:17:23

@melonbaron: pont ezt akartam én is kommentelni. A sort megelőzni tahóság, de pirosnál jobbra kanyarodni pont annyira veszélyes, mint autópályán 160nal menni. Nálunk tiltja a kresz, az alulmotorizált Germániában meg nem.

Viszont ha tényleg hurok van az aszfaltban, akkor lehet, hogy már 10 perce ott vicsorgott a másik autó mögött, az meg csak várt, csak várt...

sure_shot 2015.01.07. 10:32:35

@Abomb: Hát ja, már csak az a kérdés, hogy ez itt közúti veszélyeztetésnek minősül-e? Fennáll vajon a "más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki"? Ott a közvetlen szó... Sosem lennék ügyvéd, bíró, rendfenntartó, de mindenesetre érdekes lehet egy ilyen kis mutatvány elbírálása.

Körömcsiga 2015.01.07. 10:50:01

@_jk88: Szerintem inkább úgy fogalmazz, hogy a tahók 99%-a az. Ugyanis gondolom azokat az audisokat nem tartod számon, akik nem szabálytalankodnak.

_jk88 2015.01.07. 11:06:33

@Körömcsiga: Nemigen, mivel olyat nem sűrűn látni mifelénk.
Olyan ez, mint az indián síugró. Biztos van, csak qrva nehéz elképzelni.

Mercel 2015.01.07. 12:05:09

Őszintén remélem, hogy rendünk derék őrei (köcsögzsaruk) mivel olvasnak totalcart rendesen veszik a fáradságot bekérik a videót és azt csinálják kivételesen ami a dolguk lenne.
Ja tudom az nehéz is meg a traffipaxos autókban rohasztani az állományt az sokkal "gazdaságosabb"..

Mercel 2015.01.07. 12:10:57

@sure_shot:

Az tök jól látszik a felvételen, hogy az éppen bekanyarodó sárga suzukit csak azért nem vágja telibe a gyökér mert volt kb. 1 másodperc csúszás, és a suzukis teljesen normál tempóban de inkább lassan kanyarodott. Ha a kettő közül csak az egyik nincs meg akkor csatt. Úgyhogy már az előtt is durván büntis a dolog, hogy átment volna a piroson.
A kettő közül nekem a piros fáj kevésbé mert ott legalább körülnézett a gyökér..

TaaT 2015.01.07. 13:40:43

rtl.hu/rtlklub/hirek/a-rendorseg-szerint-semmi-sem-tortent

Ennek fényében küldjetek felvételt a rendőrségnek.

2015.01.07. 14:54:48

mi a faszért pixelezitek ki ilyenkor a rencámott?

nememlekszemanevemre 2015.01.07. 17:04:58

Úgy tartja a mondás, hogy autós üldözésnél a piros lámpa nem számít. Talán azt hitte, hogy üldözik :)

Quattroman 2015.01.07. 17:42:49

@Dömijani:
ilyen lámpa most is van sok helyen és régóta. senki nem korrigálja a hibát

sanyix 2015.01.07. 19:48:41

@etruszk: jaja. Bár azért év beállok a fehér csíkra, és előre hátra hintázok, akkor azért néha érzékel.

firg_firg 2015.01.07. 21:03:50

Rendörségnek lehet felvételt küldeni, tapasztalat szerint, azt mondjak, hogy tessenek befáradni személyesen is a közeli rendörörsre feljelentést tenni.

Ergo tessék várakozni, papirokat kitölteni, hülye kérdéseket megválaszolni. Ha jól mennek a dolgok, akkor pár hónap mulva mehet biroságra is az ember, ahol a szimpatikus audis gyökeret is informálják a pontos nevedről és lakcimedről.
Szeretném remélni, hogy nem igy zajlana a dolog.

firg_firg 2015.01.07. 21:30:41

Audis = ujgazdag, lopta a penzt, tehat taho
BMW = ujgazdag, lopta a penzt, tehat taho
Merci = ujgazdag, lopta a penzt, tehat taho
Volvo, Lexus, Infinity = kulonckodo ujgazdag, lopta, taho
Hasznalt premimautos = csoro luzer, villantani akar, taho
VW = azt hiszi premium autoja van, es neki mindent szabad, taho
Fordos, Renaultos, Opel = benyalt a fonoknek, kapott ceges autot es ettol janinak kepzeli magat, taho
Honda, Seat = azt hiszi sporkocsija van, tehat taho
Skodas, Suzukis, Toyotas = kalapos kovacsjanos, de csakazeris megmutatja, tehat taho
Nissan, Kia, Hyundai = ilyet vesz barki is?
Zsiguli, Dacia = indiai bevandorlo, tehat taho
Barmilyen furgon (de foleg e feher) = azt hiszi csak o dolgozik az egesz vilagon, tehat taho
Barmilyen terepjaro, SUV = taho, mert nagy, tehat nagy taho
Barmilyen sprotkocsinak latszo targy = a kozutat versenypalyanak hiszi, tehat taho
Barmilyen motoros = a kozutat versenypalyanak hiszi, tehat taho
Barmilyen robogos = mindenki mast es sajat magat is leszaro taho
Biciklis = csoro, de kornyezetvedonek adja ki magat, es jobbnak kepzeli magat, ezert neki is barmit szabad, tehat taho
Gyalogos = buszrol fikazo, 8 savos uton is atrohano taho

firg_firg 2015.01.07. 21:37:37

Szamos Totalcar cikkben es Nepiteletes velemyben lehet olvasni, hogy ez vagy az a kocsi azert jo mert:

-"tekintelyt parancsol"
- "lekotrodik" es/vagy "lemenekul" elole a tobbi autos a kulso savba "ha megjelenik a visszapillantoban"

Ennyit a balkani gondolkodasmodrol. Egyszeru primitiv feudalis nep vagyunk mi magyarok.

Körömcsiga 2015.01.07. 21:53:40

@firg_firg: Ha egyáltalán válaszolnak...

Arcade Macho 2015.01.08. 00:02:35

@Abomb: "Itt viszont 3 autóban ülő személyek testi épségét veszélyeztette a jogsiját talán piacon vásárló őstulok."

azert egy 90 fokos kanyarnal csak feltetelezhetjuk hogy nem 50 -el lesz a frontalis?
jo jo hogy anyagi kart okozott volna de egy 20 km /h csattanasnal megis mi tortenik? fullosan felujijak a vetlen autot a hulyegyerek biztositojanak a terhere

Arcade Macho 2015.01.08. 00:09:20

@firg_firg: mondjuk az hogy versenyautonak nez ki a visszapillantoban es letakarodik az ember az nemileg meg ertheto, viszont nekem egy SUVos paradezott, hogy a jobbkezest nem kell komolyan venni mert ugyis becsicskulnak, erre mondtam hogy koszi...

Abomb 2015.01.08. 04:20:05

@Arcade Macho ahhoz, hogy a veszélyeztetés bűncselekménye megvalósuljon nincs szükség sérülés bekövetkezésére. Szintén nem szerepel sebességbeli megkötés sem a Btk-ban. Emellett úgy látom szerinted egy 20 km/h-s csattanásnál semmi különös nem történhet. Nem tudom megfigyelted-e azt, hogy a suzuki kanyarodott kb. 20-szal az audi pedig azzal szembe haladt kb. 30-cal. Máris más tehát a helyzet, mint ami kapcsán nem érted mi is történhetne. De egyébként hasonló hozzászólások előtt, az árkád stílusú autós játékok helyett próbálj ki magadon egy 20 km/h-s csattanást! Aztán gyere vissza és mondd el mennyire vagy még mindig biztos abban, hogy nem történhet semmi. Csak arra összpontosítsd a gondolataid a kísérleted közben, nehogy véletlenül leharapd a saját nyelved, vagy megrepedjen a léped, esetleg a tüdőd. Ezeket biztos mind tudatosan képes vagy kontroll alatt tartani, ugye? Utóbbi kettőbe egyébként még a mentő kiérkezése előtt könnyen belehalnál. Meg persze akkor is könnyű az intenzív osztályra kerülni, ha csak egy hajszálér sérül meg a koponyádban, melyből kezdetben mit sem éreznél.

decompression 2015.01.08. 06:57:32

@sure_shot: a szembejövö szempontjából szerintem ez tökéletesen kimeríti a közvetlen veszélyeztetés fogalmát. Legalábbis én tuti becsokiztam volna, ha zöldnél (bárhogy) jobbra fordulva egy tolakodó autóssal találtam volna magam szemben a saját sávomban.

Mondjuk nekem volt ehhez hasonló balesetem, főútvonalon haladva élemfordult egy kocsi, balra nagy ívben, úgy volt vele, hogy még kifér. Hát nem fért ki. Ráadásul még én hívtam neki meg a pereputtyának mentőt, mert természetesen nem voltak bekötve, és szétfejelték egymást meg a szélvédőt. Persze ez nem akadályozta meg abban, hogy a mentőből meg ne próbálja elmagyarázni a rendőröknek, hogy valójában én voltam a hibás. Mondjuk nem hitték el neki, de elég egyértelmű volt a helyzet. Azt csak azért nem hangsúlyoznám ki, hogy épp egy Audiról van szó, mert én meg egy VW-ben ültem, és az majdnem ugyan akkora szitokszó itt, mint a karikás-skoda.

decompression 2015.01.08. 07:08:00

@Arcade Macho: ja, hülye suzukis... mit méltatlankodna, inkább örüljön neki, hogy az eddig sérülésmentes kocsijából lett egy jól "megbiztosítózott" tákolmány, és valaki ezen is jól keresett. Akkor meg végképp tegye össze a két kezét, ha totálkárosra törik alatta az autót, mert akkor végre kiszállhat az örök nyomorúságot szimbolizáló szuszkából, és felszállhat a buszra. Az mégiscsak egy Volvo...

Hát te tiszta hülye vagy!!! :DDD

h_zolee 2015.01.08. 11:50:23

@subtotal: "nem kell irigykednem" :-) ott a pont, be is fejezem a kommentolvasást :-) Ennél találóbb ma már úgysem lesz. :-)

(sajnos a miénkhez nem a vékonyított magyar bunkó-kreszkönyvet adták, így az irányjelzőt is használom és szabályosan szoktam parkolni, illetve időnként az elsőbbségemről is lemondok... az általánosítókon meg csak nevetek.)

Azzal együtt, ez a piroson áthajtás kezd bosszantó méreteket ölteni. Volt olyan, hogy csak azért nem lett GTK két autó, mert nem rajtoltam rendesen a zöldnél... ott jött keresztben valaki a full pirosban, kb 70-nel. És mi volt az... szivar Audi! LOL)

subtotal 2015.01.08. 20:13:15

@h_zolee: Nekem fullpirosban tegnap a DKV busz jött át, ami ráadásul Volvo volt :D
Pedig olyat az általános vélekedés szerint ugye a pont nem bunkók vesznek :D Kapott egy hosszú-rövid-rövid dudát és túlléptem a dolgon.

Arcade Macho 2015.01.08. 20:39:05

@Abomb: te azt irtad le hogy a testi epseget veszelyeztette, amire azt irtam, hogy nem igaz

50 km/h -nal is kiszallnak az autobol
a 20 km/h -ban meg a zenergia az az altalanos 8as alapismeretek szerint cca 1/6 -a lesz
akkor ne dramazzunk itt testi epseg veszelyeztetessel

Arcade Macho 2015.01.08. 20:45:58

@decompression: igen o keresett volna rajta, az egy elegge fiatal auto, feleig siman elszaladhat a mester ceruzaja

persze a tort auto alatt nem tudom hogy mit is ertunk... ha egyfajta fetisiszta eleterzest hogy meg karcolva sem volt akkor en kerek elnezest...

viszont szerintem egy ilyen csattanasnal nem serulnek a passziv biztonsagi elemek, csak a karosszeria, ha tevednek akkor tenyleg elnezest...

decompression 2015.01.08. 21:38:23

@Arcade Macho: nekem a sérülésmentes autó ott ér többet, hogy nem kell azon matekolni, hogy vajon rendesen ki lett húzatva meg lakatolva, vagy összelegózták egy donorból, és lett amilyen lett, mindegy, úgyis eladásra megy. Volt is erről egy cikk, valamilyen VW volt az áldozat.

Bennem amúgy nincs ilyen fetisizmus, bevallottan törött jobb hátuljú autót vettem, azóta már én is törtem az elején. Mindkét esetben meg lett csinálva normálisan, egy nyoma lett, a jobb hátsó küszöbvég bizony a vártnál hamarabb kirügyezett (12 évesen), de ezt néhány tízezerből szépen meg lehetett csinálni.

Passzív biztonsági elemek alatt mit értesz? Mert ezt a részt nem teljesen értem. Az utascellát pl? Én öttel csúsztam bele egy emelőhátfalas teherautóba, és a hátfal hidraulikahengere olyan hülyén ütötte meg a váznyúlványt, hogy beszorította az első kereket, húzópadra kellett tenni az autót. Szemre meg volt az autón 30-50e forint kár (törött lámpa, repedt lökhárító), a vége meg sokszor-sokszor ennyi lett. Balszerencse...

Abomb 2015.01.09. 01:30:35

@Arcade Macho:
A 8 általános alapismeretek megfelelően fantasztikusan tudsz szorozni. Valahogy csak a különféle élő szövetek rendkívül eltérő sérülékenységét hagyod ki a gondolatmenetből. (Ja, azt nem is a 8 általánosban tanítják.)

Látom azért fejlődsz: korábban a vízválasztó számodra az 50 km/h volt, de mostmár még annál is sértetlenül szállnak ki...nagyszerű.
Holnap már 80-nál lesz a bűvös határ, vagy esetleg már egyenesen a fent látható vezetési stílust fogod népszerűsíteni, hiszen úgysem történhet semmilyen sérülés?! Szerintem tényleg nem ártana elvégezned magadon a csattanós kísérletet. Illetve kifelejtetted a számításból, hogy nem minden autóban árkád macsók ülnek.

"akkor ne dramazzunk itt testi epseg veszelyeztetessel"
Szerinted dráma, a helyzet azonban az, hogy a veszélyeztetés megvalósulásához nem szükséges az, hogy bármilyen sérülés valóban be is következzen (remélem második olvasatra megérted). Ha a sérülés valóban be is következik, akkor már nem "csupán" veszélyeztetés a tényállás. Úgyhogy nincs itt semmi drámázás, legfeljebb természettudományos ismeretek és szövegértelmezési képességek hiányossága némi könnyelműséggel vegyítve esetedben.

Persze lehet, hogy számodra a veszélyeztetés 100 km/h fölött kezdődik és csak akkor, ha egy már bekövetkezett ütközés miatt valakinek leszakadt egy végtagja. Kívánom sose kerülj olyan helyzetbe, hogy ezt az egészen sajátos értelmezésed egy eljárásban kelljen előadnod. Bizonyos lehetsz benne, hogy nem aratna osztatlan sikert, de még az is lehet, hogy súlyosbító körülmény lenne.

Arcade Macho 2015.01.09. 10:19:35

@decompression: "Passzív biztonsági elemek alatt mit értesz?"

fokent azt az ami elnyeli az energiat becsapodas eseten, hiszen az ha javitva van akkor valo igaz hogy az egy sulyos ertekcsokkenes kellene legyen

Arcade Macho 2015.01.09. 10:26:04

@Abomb: nem valtozott az allaspont az 50 km/h az uj autokra vonatkozik es betonfalra 100% -an, a posztban 20 km/h volt az alapallas

de az egyhatod energia az egyhatod, es a biztonsagi ov is mar csak olyan hogy utana enged utkozesnel
de komolyan nem ertem ezt, ha 20 km/h -val utkozik az ember, akkor lesz egy kis/nagy anyagi kar, kiveve ha nem volt az ov bekotve, viszont akkor a veszelyeztetes az szerintem minimum ketszereplos

Arcade Macho 2015.01.16. 01:13:52

na akkor minden agyrokkantnak akik szerint a zebranal a puhatestunek kell becsicskulnia:
kreszvaltozas.hu/news_details/77
"Ugyanakkor fontos tudni, hogy az igazságszolgáltatási gyakorlat alapján az eljáró hatóságok (alapvetően a bíróságok) az ügyet lezáró döntéseikben a járművezetőt teszik felelőssé akkor, amennyiben gyalogos elütésekor a zebrát a jármű 40 km/h, vagy annál nagyobb sebességgel közelíti meg! Ezáltal a sebesség helyes megválasztása a zebra megközelítésekor alapvető fontosságú."

www.autosforum.hu/kozlekedes/kresz/290-kresz-valtozasok-2010-januartol.html
"Gyalogos átkelőhelyeknél
a jelenleginél sokkal körültekintőbben kell közlekedni

A jogszabály a korábbinál nyomatékosabban rögzíti, hogy a zebra felé tartó autósok csak olyan tempóban haladhatnak, hogy még az átkelőhely előtt képesek legyenek megállni."

igen uarempty meg Valasszunk, keretik odafigyelni a KRESZre es tarsuk is be!!!
süti beállítások módosítása