Oldd meg olcsón, házilag, mint egy főnök

  2014. július 24. - ommm Címkék: budapest lol kedvenc fűnyíró like a boss

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Zách Dani szomszédja, az utca kedvence, az idősek azon bölcs és mosolygós szemüvegén keresztül nézi a világot, akik valószínűleg többet láttak a rosszból, mint amit mi valaha is fogunk. Ezért nem csinálnak gondot semmiből, ami nekünk katasztrófa, sőt, csuklóból oldják meg az olyan problémát is, amilyet a nyugdíjhoz képest drága fűnyíró megvásárlása jelentene. Mi pedig imádjuk, mert főnök. A Rozmaring TSZ-kalap pedig egyszerűen instant get!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr816540081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TK86 2014.07.24. 11:07:31

az úgy konkrét :D 2 in 1 :D

Szkotti 2014.07.24. 11:13:30

Übereli a klasszik mosógépmotort, azt biztos.

tysland 2014.07.24. 11:25:52

Az ilyen kütyükből kirepülő kések szokták megskalpolni a szomszéd kutyáját, macskáját. :)

Csabby 2014.07.24. 11:35:12

Anno ez csak természetes volt ezelőtt olyan 25-30 évvel...:-))
Amikor én is fiatal voltam, mosógép motorja hajtotta a ketyerét...

Rocko- 2014.07.24. 11:41:39

dear god, ilyenkor örülök, hogy ő nem az én szomszédom.

Lucas18 2014.07.24. 11:42:27

Nagyfateromnak is házilag kíszített fűnyírója van. Igaz, nem kézifúró a meghajtás, hanem egy ilyesmi fazonú villanymotor. www.rpower.hu/catalog/images/emotor0005_01_0800.jpg
Babakocsi kereken gurul. De nem pengés, hanem damilos. :-)

TH 2014.07.24. 11:43:17

"Mint egy főnök"?

Nyiri 2014.07.24. 11:53:14

Munkavédelemből jeles. Amúgy mit vágott ott? Mert fű nem volt az tuti.

TH 2014.07.24. 11:54:38

@dailyvicodin: igen, értettem. de még angolul sem szeretem, tükörfordításban látni meg kimondottan nem tetszik. Csak próbáltam jelezni, hogy talán lehet szebb fordulatokat találni rá magyarul. :)

georgedragon 2014.07.24. 12:07:35

Anno az én apám is csinát mosógép motorból.. majd jött az IMI, EVIG motor.. perszer volt érintésvédelem és bakelit szigetelés.

A probléma nem ebből adódott, hanem hogy minden elektromos előképzettség nélkül földeletlen szigeteletlen gépek futottak, hol kapcsoló nélkül hol toldott-foltozott kábelokkal.

A csúcs mindenesetre a 2kerekű fűnyíró forgó késsel és egy hajlított roller-kormány féle nyéllel. Az burkolat nélkül már a látványa is idegborzoló volt, nem messze tőlünk használta egy bácsi.. Amúgy az én gyerekkoromban sok ilyet csináltak az emberek, meg gázpalackszállító kiskocsit, Ikarus babakocsi kerékkel. MZ kerekes kordékat.. Pannónia és más motorblokkos kerti-traktorokat.. amik úgy túlmelegedtek hűtés nélkül, hogy gyújtás nélkül is mentek tovább amíg a benzincsapot el nem zárták..

KeMa 2014.07.24. 12:11:31

Na, ez nem éppen a klasszikus ikladi IMI motoros verzió :) Gyönyörű! Nekem tetszik :)

furo80 2014.07.24. 12:36:40

Egyébként mi az amit kaszál? Mert ugye ott nincs mit kaszálni. Vagy már csak demonstrál? :-)

bearman 2014.07.24. 12:49:27

Szomszédnak 3 fázisú villanymotor hajtotta. A vakondtúrás sem volt akadály. A fűben megbúvó kutyaszart pedig úgy csapta szét, öröm volt nézni.

Cave Nick 2014.07.24. 12:52:16

Ezek alapján szerintem a macskakövet is le kellene nyírni egy kicsit. DDDDDDDDDDDDDDDDDDDdd

dr.oid 2014.07.24. 12:57:55

apám a gigagánymester villanyszerelő haverjával összeütött egy filigrán IMI motoros verziót volt vagy harminc kiló. egy szép napon lába a harmattól még kissé nedves partoldalon megcsúszott a gép visszagurult és a másodperc töredéke alatt kettévágta a kínai converse chuck utánzat dorkó vastag tömörgumi orrát. undorító égett gumiszagot éreztem. apámnak hatalmas mázlija volt, az ijedtségen kívül nem lett semmi baja. ezután tákoltak egy light verziót centrifuga motorral, direkt léghűtéssel ami annyit tesz, hogy szabad szemmel lehet látni a tekercseket. úgy rémlik mintha a hűtőventillátor lapátjait ő dizájnolta volna lemezfogóval álámíniumbó. lekerekített szélű tompa lapátprofilok? kit érdekelnek a nüanszok. azonnal közbelépő elektromágneses fék, biztonsági kapcsoló? csak nyűg állandóan húzni, jó a sima kétállású villanykapcsoló is.

e tapasztalatokból kiindulva nőmnek már minőségi gyári gépet választottam. az első évben garanciában cserélték a biztonsági kapcsolót, széthullott és eltűnt a fém magasságállító mechanizmus, eltűntek a kerékvédő kupakok, később kerekeket kellett cserélni, a kést kiköszörültetni mert a betonperemek árkokat szaggattak a pengébe.. a hibátlan elektromos részeken kívül javítgattam néhányszor. nem éltünk együtt, sokszor lenyírtam a füvet és sokszor várt valami meglepi. mondtam neki mellékállásban lehetne tesztelő aki a tesztperiódus végén nejlonzacskónyi alkatrészhalomként nyújtja át a terméket a gyár képviselőjének.. lassanként rájössz, hogy nődnek nemigen van műszaki érzéke de nem is ezért szereted :)

emiatt fűnyírő ügyben kicsit tanácstalan vagyok. talán jóféle megbízható robot kéne mondjuk egy 101-es modell :D

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.07.24. 12:59:30

a kollegina edesapjat is egy ilyen hazi ketyere vitte az orok vadaszmezokre, mondjuk ott nemtom kell-e fuvet nyirni ...

moltam4300 2014.07.24. 13:00:02

Szomszédba (tárcsás) mosógép motoros van. Az jobban hasonlít egy fűnyíróra és lehet vele rendesen füvet vágni is. A villany úgy van bevezetve, hogy a fűnyírón konnektor, és villásdugó passzol bele, amin ott a hálózati feszültség. Nem kell kihúzni és nem ráz meg :D

lua lua 2014.07.24. 13:15:41

Poénnak jó, de abban viszont semmi pozitívat nem látok, hogy az öreg eszkábált egy mások számára veszélyes eszközt (mert annyi esze azért volt, hogy a nyesedéket meg köveket ne a saját lábára lője ki, hanem minél messzebbre tőle). Szerintem egy aranyos, kedves bácsi ő. :D

SimonGábor 2014.07.24. 14:20:37

Nem szeretném ha a szomszédom lenne ez a bácsi. El tudom képzelni hogy a gázt is saját maga kötötte be a házi készítésű gáztűzhelyébe, ami egy szép napon ránkrobbanna. Ez az életveszélyes szar meg, amivel a nemlétező füvet nyírja (tehát lehet elmebeteg is már szegény), bármikor megölhet egy járókelőt is.

szita szita péntek 2014.07.24. 15:43:12

Jah, hát persze. Létezik az a jólét, ahonnan nézve minden kényszermegoldást használó rettenet kreatívnak vagy épp felelőtlen potenciális veszélyforrásnak tűnik. Legyünk észnél! Bácsika a körülmények súlya alatt csinált valamit, ami sem nem különösebben veszélyes, sem nem igazán találékony. Lényeg a lényeg: süssük le a szemünket, hogy ügyeskednie kell.

acsiba1 2014.07.24. 15:58:52

Még jo h nem a szomszédod :)

CernaGeza 2014.07.24. 16:26:09

Nagyfateré - mint már többen írták - kb. ugyanilyen volt, csak mosógépmotorból. Emlékeim szerint nem szeretett lefulladozni a fűben, mint az enyém.

HardTuri (törölt) 2014.07.24. 16:50:13

Nem lennék a bácsi szomszédja (repülő fűnyírókés, totális elektromos zárlat tán még az utcában is :),a zaj ehhez képest már csak apróság). Értem én hogy szegénység meg hasonlók,de ezeket azért csak el kéne felejteni 2014-ben.

kkn 2014.07.24. 17:03:52

@HardTuri: De miért is kellene totális elektromos zárlatnak lennie az utcában is akár? Ilyen alapon bármelyik öreg szerszámgép veszélyes az utcára. Az egy fúrógép, nem kibuherált motor.

Tökösmákos 2014.07.24. 17:11:54

Én Swiftből építek fűnyírót. Előnyei: esőben sem ázok meg és a sarki kocsmába is elugorhatok vele.

jürgen baromartz 2014.07.24. 17:21:23

vazzeg, milyen hangos ez? az öreg hangját nem lehet hallani tőle.

ilyen házibarkács szaroknál mindig a biztonság a legutolsó szempont, pedig csak kicsit gondolkodni kellene vagy egy véletlenszerűen kiválasztott barkácsáruházban/hipermarketben megnézni egyet, hogy van megcsinálva. ugyanannyi erőfeszítés és idő egy olyat összerakni, ami oldalt, egy lelemezelt nyíláson dobja ki a füvet maga alól, és nem előre, vagy még rosszabb esetben, a szélrózsa minden irányába köpi kifelé a ganét vagy ad absurdum a követ, ami bokánkúrja a júzert és/vagy bárki mást.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.24. 17:25:04

Nem vagyok ellene a házi készítésű cuccoknak, magam is legyártom amit tudok, és ha faszán működik, nagyon kellemes büszkeséggel tölti el az embert, hogy a saját keze művét használja. És nem vagyok egy hűdeprecíz, örök elégedetlen alkat, sokszor legyintek, hogy "jóazúgyis", de ezbazmeg, hát a szememnek nem akarok hinni, sírok, ilyen puruttya kendácsot szökőévben egyszer ha lát az ember... :D

Most az egy dolog, hogy láthatóan alkalmatlan a feladat elvégzésére, szarul áll a nyele, kicsik a kerekei, ezzel ha neki is áll, a pokolra fogja kívánni pár perc után. De hogy még arra is baszott, hogy elöl leburkolja a késházat, az tényleg durva, kavics-sorozatlövőnek mondjuk így kiváló, ha kikapja vele a szomszédot, az biztos elfelejti átmenetileg, milyen kedves bácsi nyaka köré tekeri épp a hosszabbítót... A damilos gép azért mehet burkolat nélkül, mert a nehezebb dolgokat nem tudja úgy megküldeni, mint egy merev penge. Szóval jó dolog a DIY, csak nem kéne ész nélkül.

fedél nélkül (törölt) 2014.07.24. 17:41:54

@tysland: ...vagy az üzemeltető lábát. De a lábprotézis majd biztos olcsóbb lesz, mint egy használt elektromos fűnyíró lett volna.

walter sobchak 2014.07.24. 19:13:14

Villanyszerelő brigád egyik tagja mesélt egy ilyen hegyibácsiról, aki nem mosógép meg ilyesmi motorokkal, hanem egy dízel szivattyúmotorral szerelte fel a fűnyírót, de őszintén szólva azt elég nehezemre esett elhinni. Mert oké, hogy van belőlük 6-7 lovas, tehát egy bikább fűnyíróhoz elég teljesítményű, de azok azért nem 3-4 kilósak. L'art pour l'art alapon még csak-csak, de hogy praktikussági megfontolásokból valaki egy 30 kilós mocit rátegyen üzembiztosan egy fűnyíróra, az még akkor is meredek, ha netán mutyizott gázolajjal hajtja a vízműtől "nála maradt" szivattyúból kiselejtezett gépet. Pláne abból a megfontolásból, hogy "a dízel keveset eszik" :D. Csettegővel még hihető :D. Valaki, hasonló? :D

Kéthengeres targonca-dízelből gyártott traktort viszont láttam én is :).

fedél nélkül (törölt) 2014.07.24. 19:56:01

@Desmond77: Kár lesz bizony, ha a mekkmester tákolt szarja alól kirepülő kavics vagy üvegszilánk kiviszi az egyik szemedet.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.07.24. 20:28:14

Egész addig mókás, míg le nem repül a vágópenge, és el nem kaszálja a szomszéd kislányt..

Csak Norris 2014.07.24. 20:35:27

@fedél nélkül: Az enyémet biztos nem.:) Tudom mitől kell távol tartanom magam.
Egyébként nem tartom veszélyesebbnek mint az átlag magyar autóst. Ebből van még mutatóba pár, meg lehet mosolyogni.
Viszont ahányszor autózok magyarországon, annyiszor sodornak idióták veszélybe, mert 20 másodperccel előbb akarnak a piroshoz érni. Bocs az offért, de így tudtam az eset súlyosságát szemlélteni.

Pepejoe 2014.07.24. 20:44:01

Jópofa cucc de valóban kissé veszélyes. Hát az élet is veszélyes...
Viszont a fellelhető legolcsóbb új fűnyíró 11990 Ft. és az már megeszi keresztbe használhatóság tekintetében ezt az izét. Ha egy olyat használtan meg akar venni az ember, kb. 5-6k.-ra kell számítania. Tehát akkor...?

Schütii 2014.07.24. 21:23:05

Még ha volna valami fű amit nyírni kéne..

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2014.07.24. 21:25:56

Oké, oké, durvajó! :D
De mit nyír? Betont?

Majdénmegmondom 2014.07.24. 23:18:16

Apám vagy húsz éven keresztül tuningolta a sajátját- lassan lekerült róla a hőpárna-kapcsoló, a babakocsi-kerekek, a deszka alváz, került rá burkolat, állítható fogantyú, biztonsági felszerelések garmadája. Ha nem hal meg olyan korán szegény, az a fűnyíró talán már repülne is...

Csak Norris 2014.07.24. 23:53:39

@Majdénmegmondom: "hőpárna-kapcsoló"

Ez micsoda?

Fredddy 2014.07.25. 00:21:29

Nagyanyámék szomszédjának volt ilyen sufnifűnyírója, nem tudom, milyen motor hajtotta, de egy olyan sárga ovális diszperzites vödör volt burkolatként rászerelve.

Majdénmegmondom 2014.07.25. 00:32:28

@Desmond77: Tudod, az a melegítős kispárna-szerűség, amit a nagyi a dereka alá szokott rakni, ha nagyon hasogat. Na, annak a vezetékéről kapta le az én faterom a lengőkapcsolót, és applikálta rá a fűnyírójára.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.25. 05:46:02

@Fredddy: Régóta tudjuk, hogy az elliptikus forma a legjobb választás a körpályát leíró alkatrészekhez, a diszperzites vödröt pedig előszeretettel alkalmazzák a mára elavult kevlár helyett golyóálló mellények készítéséhez is. Még az is lehet, hogy az már a fejlettebb, bolygókéses elven működő Wankel-invalidátor volt.

Netuddki. 2014.07.25. 08:47:58

Ja, 12-ért kapni originál villanyost. Ami még mindig agyon tud vágni ha elnyírod a vezetéket.
30-ért meg már van benzines 4 ütemű a tuskóból, ha éppen akciós. Annál jobb nem is kell, keveset fogyaszt és évekig elmegy. De nem is a motorjával szokott baj lenni hanem a kasznival. Akkor meg a barkácsolókedvűek is élvezkedhetnek. Csak első indításkor nem elfelejteni feltölteni olajjal, mint múltkor valamelyik homár a homárról.

szita szita péntek 2014.07.25. 10:36:19

@IGAZI_kovi1970: @Pepejoe: 2014. január 1-jétől
- az öregségi teljes nyugdíj legkisebb összege havi 28 500 forint. Ebből vond le a rezsit, a gyógyszer költségeket, a létfenntartás minimumát ééééééés utána mond azt, hogy 5-6k senkinek sem számít!

nick066 2014.07.25. 10:37:37

Jó állapotban lévő használt fűnyírót már 4-5000 ft-ért lehet venni. Ezen hol van biztonsági kikapcsoló, ha elesik a bácsi és magára rántja a fűnyírót az addig megy tovább, amig meg nem akad egy nagyobb csontban, a mosogépmotoros verziók meg még veszélyesebbek, ott a védőföldelés hiányzik.

Megint ölt egy barkácsolt fűnyíró
www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/333223

Házilag barkácsolt fűnyíró ölt Katymáron
www.kisalfold.hu/velemeny/hazilag_barkacsolt_funyiro_olt_katymaron/1137674/

Fredddy 2014.07.25. 10:46:02

@IGAZI_kovi1970: 12 ezres fűnyíró annyit is ér.
Egyik rokonom kisgépek alkatrészeivel meg szervizelésével foglalkozik, sorban állnak a spórolós mókusok az első bevetésen háromfelé eső hipermarketes szarjaikkal, amiket megjavítani se lehet, mert tejfölöspohárból meg alufóliából van az egész, pótalkatrész, terméktámogatás meg a holdban sincs.

Kifordított kacagány 2014.07.25. 11:08:15

@bearman: te vagy a szomszédom? kizárt, hogy ilyenből kettő legyen.

@IGAZI_kovi1970: lehet az öregnek nem volt 12 ropi a zsebében ilyen úri huncutságokra. volt egy letett fúrógépe(egy újnak a csapágyazása nem is bírna ki két fűnyírást), pár felesleges kereke meg némi hulladék vas és rengeteg szabadidő. nagyjából annyiba került amit a hegesztőtrafó fogyasztott.

Kifordított kacagány 2014.07.25. 11:12:55

@IGAZI_kovi1970: jobban megnézve annyiba se, csavarozva van az egész.

@nick066: lehet úgy gondolta, hogy így megöregedve ideje lenne kockáztatni is valamit az életben.

szvsz 2014.07.25. 11:17:20

A kendácsolt szarnál már csak a "fű" klasszabb, amit vág.

Pepejoe 2014.07.25. 11:17:21

@szita szita péntek:
"ééééééés utána mond azt, hogy 5-6k senkinek sem számít!"
Hm. Ezt hol is mondtam?
Ne aggódj, aki 28500-at kap nyugdíjnak, egyből felismered.
Szerintem pihenj kicsit.

Pepejoe 2014.07.25. 11:36:57

@Fredddy:
Nem szart kell venni hanem olcsót, megfizethetőt. Fontos különbség. Én meg olyan filléres, E-vel kezdődő, barkácsáruházban kapható 550W.-os fűnyírót tudok, amivel 4x akkora területet vágnak mint a gyári ajánlás, mindezt min. 7 éve mert azóta dolgozom annál a cégnél és akkor már ott volt ez a gép az udvarosnál. Na és akkor mi van.
Továbbá dolgoztam háztartásigépszervízben anno, nagyjából tudom hogy mit kell venni ha nem akarsz sok pénzt kiadni egy márkáért, ami esetleg feleannyi ideig sem tart mint egy nagyjából noname cucc.
Az olcsó nem feltétlenül szar, bár tény, hogy nagyobb rája' az esély.

Fredddy 2014.07.25. 11:45:19

@Pepejoe: hát a lottón is van, aki nyer...
Meg, ahogy írtam is, nem is csak magával a minőséggel van a baj, hanem a terméktámogatás hiányával: kiszarnak belőle x darabot Kínában, be a konténerbe, mire ideér vele a hajó, már talán el is felejtik, hogy valaha gyártottak ilyet. Akcióban hamar elhordják a népek, aztán a kereskedő is már csak a kezét tudja széttárni, ráadásul nem is ez a fő profilja, csak a reklámújság címlapján jól mutat.

sántán sándor 2014.07.25. 11:48:14

4 éve használok egy 10.000 forintos hipermarketben vett elektromos fűnyírót, a kést kell csak köszörülni néha.
hetente 2-szer nyírom a füvet.
nincs benne mi elromoljon.
de láttam már alkesz csövest is tapétavágóval nyírni a füvet némi szeszért.

halor 2014.07.25. 12:07:41

ha a "like a boss" az "mint a főnök", akkor a "likea boss" az a "minta főnök" tehát a likea az magyarul a minta, az ikea pedig inta, a hinta pedig hikea

jürgen baromartz 2014.07.25. 12:21:30

@halor: háhá, ez kurva jó volt. :D

visszajöttem olvasgatni a kommenteket, már ezért az egyért megérte.

mex900 2014.07.25. 16:06:26

ismerem ezt a tipust:-))150 ezres nyugdij, a bankban 20 milla, aztan mindent összetakol, mert sokalja a 9000-et egy funyirora a Tescoban. Az en szomszedom is ilyen.

HardTuri (törölt) 2014.07.25. 19:05:52

@kkn: Azért abban gondolom te is egyetértesz velem hogy ez nem egy bevizsgált biztonságos módja a fűnyírásnak. Megjegyzem még hogy lehet kapni 10 és 13 ezer forint közötti áron elektromos-fűnyírógépet,talán biztonságosabb mint a bácsi tákolmánya. Még valami ha a bácsi csak 1000 ft-t takarít meg havonta akkor is megtudja vásárolni 1 év múlva és senkinek nem veszélyezteti a testi épségét,sőt a sajátját sem. Na ezért kéne már elfelejteni a tákolmányokat.

outtatime 2014.07.28. 08:11:35

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád:

Pontosan, a "gyári" cuccok nem jobbak attól, hogy gyáriak, sőt.
Hómméd holmik egyediek, igény szerint készülnek, nem a húgy egyszerhasználatos alkatrészekből, nem a kínai hajszálvezetékekből, amelyeken 230-at, 400-at kellene merni átengedni, legritkább esetekben van gyorsan forgó alkatrész műanyagba ágyazva, mert otthon minimum bronz, de inkább tisztességes csapágy. Persze nem lesz dizájnos (ez sem biztos), de adott célnak 20 év múlva is meg fog felelni, majdnem karbantartásmentesen.
Nagyon hájpolt fúróban láttam tokmányt hajtó műanyag(!) fogaskereket, és ez nem az olcsó barkácsváltozat. Azt hittem valami kerámia, vagy festett fém, de nem.
Innentől kezdve felejtős megvenni bármilyen szerszámot, amelynek nem lelhető fel sehol egy robbantott ábrája, vagy teljes alkatrészlistája valahol. Nyilván akkor hal meg amikor a legfontosabb hogy ne.
Jó mondjuk ez logikus, a polcon eltéve a legkevesebb szerszámgép romlott még el, ahogy parkoló autó is ritkábban kap defektet, mint guruló :)

Vladimir Harkonnen 2014.08.17. 23:32:33

@nick066: Cseszheted a biztonsági kapcsolót, ha le van kötve a karja, mert a bonyolultabb fordulókban el kell engedni és akkor lekapcsol, aztán lehet megint két kezezni!
:)
süti beállítások módosítása