Kanalas Dacia Hiéna

  2014. június 01. - papptibi Címkék: dacia logan hiéna

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

A múltkori Dacia-túra meglepően érdekes volt. Bónuszként itt egy videó, hogyan teszteli robotokkal az ajtók működését. Ilyesmi volt az Ikeában is, székekkel, ezek szerint az autókat is így tesztelik. Egyébként tíz hét alatt százezerszer nyitják-csukják a vezető ajtaját, az utasét 75 ezerszer, a csomagtartóét 30 ezerszer. Optimista módon a motorházfedélnek csak háromezret kell kibírnia.

Az útról nem jöttem haza vásárfia nélkül. A hiénáknak természetesen van egy pendrive is, a franc tudja, hány gigás, nem is ez a lényeg, hanem az, hogy daciás szalagon lóg. Kaptunk még egy ős-(ur-)Logan modellt is, klasszikus Logan-piros színben. Az ajándékcsomagot egy kézzel faragott, erdélyi fakanál koronázza meg. (Bár én az ilyen kézzel faragott dumától nem szoktam elájulni, mivel szerintem lábbal, netán füllel sokkal nehezebb faragni, hogy a francba ne a kezükkel faragnák azt a kanalat?!)

IMG_7212.jpg

A nyereménycsomag megnyeréséhez van egy kis történet. A műszaki központ vezetője azt mondta, hogy a régi Daciák tök jó, megbízható és tartós autók lettek volna, csak hát az elmaradt rendszeres karbantartások miatt állandóan elromlottak. Úgy tűnik, ő pont azt az időszakot töltötte emigrációban, vagy mély altatásban, amikor a Dacia mélyrepült.

IMG_7214.jpg

Mindenesetre itt az alkalom, hogy bebizonyítsd, a Daciákat igenis karbantartották, és megnyerheted a Nagy Dacia Hiéna-csomagot. Ha volt a családban, rokonságban Dacia, akkor tutira van olyan fénykép is, amikor épp szereli valaki az autót. Nincs más dolgod, mint feltölteni a fényképet valamilyen fotómegosztó oldalra, és a linket elhelyezni egy kommentben, itt, a poszt alatt. Tudjuk, ezek régi képek, de nem a minőség számít, beszkenneled vagy lefotózod, és beküldöd.

Mivel nem a gyorsaság számít, ezért kénytelenek leszünk mi zsűrizni a fotókat, majd az egészet egy posztban összegyűjtve lehozzuk. Előny az értékelésben, ha:
- minél régebbi a fotó,
- van infó, hogy ki és miért szereli az autót,
- minél jobban szét van borítva a Dacia,
- minél jobb a kompozíció,
- netán csinos csaj is szerepel rajta.

IMG_7220.jpg

A képek versenybe küldésének a határideje: Pünkösd hétfő, azaz június kilencedike éjfél. A Dacia-bizottság kedden ül össze és választja ki a győztes képet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr776238735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Naezatutti?! 2014.06.01. 10:24:22

Én nem nevezni szeretnék -értelem szerűen- a linkelt képpel. Csak gondoltam első, iránymutató képnek jó lehet. Igaz, nem az én képem, nem is szerelik a Dacia-t rajta, de csinos hölgy az van. Tán' ez fontosabb is. (Ha ilyen hölgyek vonzódnak egy ilyen vashoz, akkor veszek egyet azon nyomban. Nem baj ha nem működik, szerelgetni nem fogom, majd elvontatom a márkatalálkozókra csajozni...)
users.atw.hu/daciaklub/tagok/daciasport/daciasport_10.jpg

Tommi 2014.06.01. 11:31:55

Nem lesz Logan modellautóm, már most látom, sajnos. Nincs olyan fotó a családban, ahol Dacia javítás folyik, pedig volt a rokonságban egy 1310 TLX.

horthy 2014.06.01. 11:37:38

Csak emlékemet irnám le...Takács Csabi autószerelő barátom /TOKAJ/garézsában történt meg kb 1990 ben.Az akkori barátnöjéék vásárolta ÚJJONAN eg daciát-talán 1310tlx?-, a srác alvázvédözéshez készitette az autót..astekklámpa átvilágitott az alvázon, egy kb 10 cm-es körlemez volt csálén beragasztva valami vizeskenyér szerü anyaggal..mire hazajöttek az uj autóval Debrecenböl, a duda müködésképtelen volta jobb elsö irányjelzö,vagy helyzetjelzö?foglalattal együtt belógott a fényszóró izzó elé..a jobbelső kerkre rálógott egy vezeték,rámértünk, volt benne 12 volt,de hogy hová ment vagy honnan hiányzott nem jöttünk rá..Egyébként ekkorában láttam Debrecenben a Merkúrnál egy vonatszerelvénnyi Daciát leeresztett gumikkal-álitólag nemvolt bennük belső..Én Dacián vizsgáztam emlékeim szerint kényelmes volt-szerencsére sosem kelett javitanom..:)

Naezatutti?! 2014.06.01. 15:24:54

@Tommi: Azért ne keseredj nagyon neki, ha nem nyersz de valóban szeretnél Logan modellautót, akkor szólj, tudok segíteni a beszerzésében. (Az Eligor gyártja 1:43-as méretarányban, kis vitrinnel együtt. Nem olyan mint ami megnyerhető, attól 100x igényesebb, valódi modell...)
Ilyen:
www.okazii.ro/machete/auto-moto/macheta-eligor-dacia-logan-1-43-a51741356

tomcsibácsi 2014.06.01. 17:36:29

Az avatar fotó nem játszik? :-))

zöldi 2014.06.01. 20:50:54

Húdemegnyerném, olyan Urmodellem van, mint a nyeremény, színe is stimmel.
Volt 1310-es 4 gangosunk, valami átmeneti modell, mert Tx-nek nézett ki, de még nem a TX volt, és nem is az előző.
'86-tól 2001-ig volt meg, tenger sokat nem futott, 150 ezer körül volt benne elbontáskor. Azért sem tudnék nevezni, mert ennek baja nem igazán volt. Elfogyott pár féltengely, meg pár kasztnielem elérte a stabil állapotot(vas-oxid), de annyi.

1kutya 2014.06.01. 21:56:43

volt tlx kombink, de nem szereltük. egyszer ugyan orosnál majdnem kiégett, de kiderült, hogy a nyíregyi szervizben valamit elbakktak az időszakos közben. aztán úgy 6-7 évesen megvették nagyanyám testvéréék, majd még ugyanannyit használták hiba nélkül, végül ott rohadt el az udvarukon. lehetett vagy 20 éves (akkor már 4-5 éve állt), mikor valami családi esemény kapcsán náluk jártam, beültem indítottam és pöcc-röff...
pedig akkor már fel volt bakolva és az üvegeken kívül nem volt ép karosszériaeleme.

ennyit a dácsiák megbízhatatlanságáról...

zsebkettő 2014.06.01. 22:05:05

@Naezatutti?!: naonjó a csaj, ez legalább még nem szilikonos ;-)

Tommi 2014.06.01. 23:20:39

@Naezatutti?!: Ami megnyerhető, az szerintem inkább 1:64. Egy 1:43-mas nem sűrűn fér bele egy evőkanálba. ;-) :-) És én sajnos 1:64 környékét gyűjtök. De azért köszi!

Rocko- 2014.06.01. 23:21:26

@1kutya: a kivétel erősíti a szabáLt. :)

Naezatutti?! 2014.06.02. 00:33:16

@Tommi: Hát, nem is mondtam egy szóval sem a nyereménydarabra hogy milyen méretű. :-) Az ordít róla hogy nem kifejezettem modell kategória, tehát mindenképpen 1:43-nál kisebb... Amit linkeltem (amit én tudok szerezni) az 1:43-as Eligor.

Tommi 2014.06.02. 01:08:59

@Naezatutti?!: Köszönöm a felajánlást, de 1:43-mat nem gyűjtök. :-)

usb2.0 2014.06.02. 02:36:07

Ez a kézzel faragni tényleg elég egyértelmű.
Persze mondhatod, hogy most szőrt hasogatok.
De nem gondolnám, hogy jobban mit Te.
Csak mert szerintem KÉSSEL faragott.
Legalább is nekem azzal sokkal könnyebb.
Mint kézzel.

FreeWriter 2014.06.02. 10:46:50

Mindig csak szidjátok szegény Daciát. A Becsületesnepper is inkább ajánl 9-10 éves rozsdás autót, mint mondjuk egy 4-5 éves Daciát. Vagy volt olyan is amikor 2-3 milliós kerettel ajánlott valami használtat, mondjuk egy új Sandero Arctic helyett. Egyébként írtam is neki pár emailt, de természetesen nem válaszolt. Ha ennyire lenéztek egy márkát, akkor minek mentek ki Romániába a gyárba?

József

mazda121db · www.mazda121db.atw.hu 2014.06.02. 11:36:48

Nekünk kép nincs róla (illetve egyen háttérben homályosan látszódik), de "élmény" annál több.
'88-ban vettük újonnan. Szüleim órákig vizsgálták a Merkur telepen a lehetséges kocsikat, hogy ne legyen selejt (meglegyen minden ajtó-kerék stb). Kiválasztottak egy sötétkék példányt, rendezték a papírokat. Elindultunk haza, kb 1,5perc utazás után megállt. (annyi benzin nem volt benne, hogy az első kútig elérjünk, kutasok már tudták, hogy semmi baj nincs, nem mi voltunk az elsők)
Otthon a bezárásnál kiderült, hogy a szépen átnézett kocsi rozsdásodik...
Apu Dacia-s kollégái ajánlottak egy szerelőt, aki másnap összerakja még egyszer, és akkor tuti jó lesz, örökélet. Na ez így is történt, apu ment az autóért, szerelő kérdezi: ugye nem kellett hirtelen fékezni, megállni. Apu mondja: nem sima utunk volt, gyakorlatilag csak a ház előtt álltunk meg. Szerelő: Jó, mert a főfékhenger csak lógott a levegőben, nem volt rögzítve...
Ez a pillanat megalapozta a következő 5,5év kölcsönös "szeretetét és megbecsülését"!
Még az egy év lejárta előtt betelt a garanciafüzet. Számtalan kipufogórendszert, féltengelyt, izzót fogyasztott. Az első futómű gyári hibás volt, sehol nem tudták megcsinálni: 40000km=2garnitúra gumi. Állandóan dőlt belőle az olaj, de hiába cseréltek ki rajta többször mindent, állandóan odacsinált a garázs padlóra. végül kiderült, hogy a fagydugó volt szar. Közben az olaj miatt 3 garnitúra kuplungtárcsa is a levesben landolt.
Mosásnál (pedig megvettük a drága autósamponokat) mindig kék lett a szivacs.
Kedvenc történetem: Apuval ketten mentunk nagypapáékhoz látogatóba. Főútról kellett lekanyarodni (ugye szokásosan lelassít, vissza kettőbe stb), lelassítás megvolt, de 2 nem lett meg, ugyanis a kuplung pedál LEESETT A PADLÓRA! Hazafele végig 2-ben jöttünk, imádkozva, hogy ne kapjunk pirosat.
Eladás előttre kezdett összeállni: német féltengely, francia kipufogó (több mint egy éve volt már rajta és még jó volt), Tungsram izzók).
Jött a 6 éves műszaki vizsga: szélvédő karcos, lámpák vakok, új gumik kellenek, tömítések motorba, futóműbe ki tudja mik, szóval egy rakat pénz és akkor még a nyakunkon van ez a sz@ar, szóval döntöttek a szüleim: Dacia el, és valami rendes nyugati autót megveszünk. Románok állandóan zaklattak minket, mert tudták, hogy van Daciánk. Mindig ilyen 100e körüli összegért akarták vinni, annál azért jobb állapotban volt, család határozott 150 lesz az alja.Egyszer egyedül voltam otthon. Csengettek, ablakon ki:
-Van Dacia-tok
-Van, mennyit adtok érte?
-120e (ez volt eddig a legmagasabb ajánlat)
-150 alatt nem eladó, addig vissza se gyertek.
Végül is este visszajöttek, és 145-ért vitték. Ez '93 telén volt, én 9 évesen "adtam el" a kocsit. Végül is mindenhonnan lábon hazajött, bár elég sokszor külső segítséget kellett igénybe venni hozzá.
Majd vettünk tavasszal egy Mazdát, és a nyugodt évek 20 éve tartanak...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.06.02. 11:43:47

@Tommi: @Naezatutti?!: Ami a képen van, az valóban 1:64, a játékszer kategóriában indul és egy Universal Hobbies nevű cég jegyzi. Ez utóbbiról csak annyit tudok, hogy francia és hogy létezik. Ja és nekem is kéne! 8-)

Tizenkettő 2014.06.02. 13:43:45

@mazda121db: Imádom ezeket a történeteket olvasni, jókat szoktam röhögni a sok hülyeségen amit emberek össze tudnak szedni. A dacia motorjában nincs fagydugó. Jó szerelőt találtatok......

mazda121db · www.mazda121db.atw.hu 2014.06.02. 14:09:57

@Tizenkettő: A történet nem kitaláció.
Fagydugó az úgy tudom, hogy a lendkeréknél van... Ezért az olaj rámegy a kupplungra, az csúszik, beterít mindent dzsuvával, és a Jóisten nem mondja meg, hogy honnan jön az olaj!
Utólag tényleg vicces sztori, de akkoriban nem volt az.
Üdv.

Tizenkettő 2014.06.02. 15:27:15

@mazda121db: Akkor rosszul tudod. Nincs ott semmiféle fagydugó. És ha fagydugó, akkor miért olaj folyik belőle?

tomcsibácsi 2014.06.02. 16:01:24

@Tizenkettő:
Ez nekem is megütötte a szemem.

Ami fagydugónak látszik, az a vezérműtengely hátsó lezáró lemeze.

Valóban szokott folyni, nekem is folyt, de megoldottam.

Tudnék még rémtörténeteket én is.

-minden ok nélkül magától satura fékező első féknyereg, /a sokkolás fokozására pont a balos, hogy behúzza a kocsit a szembe sávba/

-hiányzó és otthon kiderülő 4. henger ( hajtókar sem volt benne,)

-hiányzó tankbetöltő cső,
-főtengelytörés az első 10 méteren,
-a benzinkút előtt kifogyó üzemanyag. ( ez nem feltétlen legenda, max 5 liter lehetett akkoriban a tűzbiztonsági szabályok szerint. Hozzáteszem, 2003-ban lett egy P206-os a családban, abban is épphogy volt benya.

Persze voltak iszonyú szar példányok, és kirívó esetek.
Egy alapos üreg, és alvázvédelem viszont csodákra volt képes.
De valahogy mégis maradtak belőlük az utókornak, és voltak akik szerették (szeretik) őket minden nyűgjükkel együtt.

daciafanclub.comyr.com/index.php?link=tagok

Tizenkettő 2014.06.02. 16:19:36

@tomcsibácsi: Urban legend-ek tömkelege, blablabla. A fele egy komplet idiótaság, aki kicsit műszaki oldalról közelíti meg tudja. Azt senki ne magyarázza már meg, hogy egy motor megy egy hajtókar nélkül. El se indul, vagy ha csodával határos módon mégis, az olajnyomás mitt kb 2-3 percet fog menni.

Tizenkettő 2014.06.02. 16:24:38

Még ha a gombát lehúzzák akkor sem jut ki vele még csak a telepről sem.

PJoe 2014.06.02. 17:10:51

Sajna, erre még azt sem lehet mondani, hogy akkor sem kell, ha ingyen lenne... ;-))

Tommi 2014.06.02. 19:41:35

@Sam. Joe: Tényleg Universal Hobbies! Nem jutott eszembe. Pedig árultak már ilyet a v betűvel kezdődő magyar aukciós portálon is.

Naezatutti?! 2014.06.02. 20:33:35

@Sam. Joe: Köszi az információt! Nálam "csak" 1:43-as modellek vannak, pl. Logan-ból ez:
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130532997&t=9132953

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.06.03. 09:49:51

@Naezatutti?!: Köszi, de én is az háromhüvelykes méretarányt gyűjtöm.

Rocko- 2014.06.03. 13:57:38

@Sam. Joe: én is gyűjtöm a modelleket, de főleg a 4 láb, 2 hüvelyeseket.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.06.03. 14:44:25

@Rocko-: 4 láb... 2 hüvely... Az már tényleg komoly mutáció borsóban...

nintaus 2014.06.05. 16:27:16

www.kepmegoszto.com/201406051620/53907cb31250b-scn0000145.html

www.kepmegoszto.com/201406051621/53907ce04f5be-scn000364.html

A történet sajnos némileg sántít, mivel szerelés - ha jól tudom - nem történt a kép készítés közben. Bár az egyikre még talán rá is fogható :)

Csinos csaj viszont van a képen, apukám nővére, épp nagy pakolásban :)

A kép valamikor a hetvenes évek végén készült, a Velencei tó mellett, kemping nyaralás rulez, by unokatesómék. A Dákót amúgy viszonylag gyakran kellett szerelni, viszont szerette a család.
(Motorházfelnyítós képet sajnos nem találtam :( )

nintaus 2014.06.06. 10:35:00

Ja, egyébként Portáltengely Mercedes-Benz Unimog! :)

R12Lucas 2014.06.09. 13:48:50

Sziasztok!

Én is megosztanék egy albumnyi Daciás és Renault 12-es szerelési képet: indafoto.hu/gordini/daciar12_szereles

nintaus 2014.06.17. 06:30:02

Az eredményhirdetésről csak én maradtam le? E :)

papptibi 2014.06.19. 14:32:14

@R12Lucas: @nintaus: @ktomi1310:
Sziasztok, a zsűri hosszas tanácskozás után KTomi szerelős képe mellett tette le a voksát. Köszönjük a részvételt, remekül mulattunk, reméljük, ti is.
süti beállítások módosítása