Az autókereskedők színt vallanak

  2014. március 20. - Perkó Rudolf Márk Címkék: discovery kérdések riport autókereskedők wheelerdealers

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Március 21-én indul a Wheeler Dealers, magyarul Autókereskedők következő évada a Discovery Channelen. Ennek kapcsán lehetőséget kaptunk, hogy feltegyünk néhány kérdést a szereplőknek, Mike-nak és Eddnek. Úgy döntöttünk, kérdezzetek inkább ti, mi pedig közvetítjük ezeket a kérdéseket. Némi összegyúrás után végül tizenhárom kérdést küldtünk el. Kérdéseink más újságokéval együtt kerültek lekérdezésre, így az általunk, azaz inkább általatok, feltettek közül csak hármat válaszoltak meg az angol tévések. Ezeket olvashatjátok itt most.


 

Mennyibe kerülne átlagosan egy autó elkészítése, ha Edd munkadíjával is számolnátok?

 

Mike: Az elméleti munkadíj egy nagyon jó kérdés, és egyben a leggyakoribb is, amit a WD elmúlt 11 éve alatt feltettek nekünk.

Mi mindig azt próbáljuk elmagyarázni az embereknek, hogy csak olyan javításokat végzünk az autókon, amiket akár otthon is lehet. Minden költséget, ami a műhelymunka során felmerül, felszámolunk, de Edd keze munkáját nem. Ehhez az is hozzá tartozik, hogy Edd nagyrészt olyan házi, barkács megoldásokat alkalmaz, amik szinte ingyen elvégezhetők otthon. Ha meg kéne fizetnünk Eddet, 55 font/órával (kb. 21000 Ft/óra) számolhatnánk. Az annyi mint...

Edd: Ha valaki vállalja a szállítási költségeket, hozza csak el Brightonba az autóját.

Mike: És akkor Edd ennyiért biztosan vállalja.

 

A valóságban átlagosan mennyi ideig tart egy autó kipofozása? Melyik autó telt a legtöbb időbe?

 

Edd: Nagyjából két hétig tart a munka egy autón, természetesen a festés, és a száradások idejét nem számolva. A Cadillac-nél például több hónap volt ez a folyamat. És ez ugyanígy volt a Ford Poppal is, amit az előző évadban csináltunk. Azért is telt ilyen sok időbe, mert rengeteg volt a kasznimunka, és a készre szerelés is hosszúra nyúlt. Persze a stúdióban csak egy pár hetünk van, aminél tovább tart a munka, így addig elküldjük a készülő autókat a külső munkaállomásokra.
Így összességében, ha jól emlékszem, a Buggy elkészülése tartott a legtovább, amit a negyedik évadban csináltunk. Tényleg nagyon, nagyon sokáig. Emlékszem, négy vagy öt hétig csak szereltem, és szereltem egyedül a műhelyben.

Szerencsére azóta van két szerelőnk, Paul és Phil, akik nagyban megkönnyítik a munkám, de ez nem látszik már a felvételeken. A kibővült csapat teszi lehetővé, hogy elég műsort tudjunk előállítani a nézőknek.

 

Melyik általatok vásárolt autó volt a legrosszabb állapotban?

 

Edd: Pont az új évadban jön majd egy AMCI. Látszólag rendben volt, amikor Mike rátalált. Élvezetes volt még a vezetése is, de amikor darabokra szedtem látszott, hogy valójában nagyon rossz állapotban van. Szinte újjá kellett építenünk az egészet, de végül elfogadható állapotba tudtuk hozni az egészet. Szóval, szerintem ez volt a legrosszabb. Szerinted Mike?

Mike: Egyetértek. Csupán néhány autó volt az évek során, ami igazán szét volt rohadva. Igen, a Buggy is egy volt ezek közül. Évekkel ezelőtt csináltunk egy MG-t is, az is elég rossz volt. Összességében viszont az AMCI okozta a legnagyobb meglepetést. Szinte az egész szét volt rohadva, pedig kívülről egészségesnek tűnt. De ez viszi előre a műsort.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr65871178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komojtalan 2014.03.20. 18:17:54

Az első az én kérdésem (is) volt, de itt mellébeszélnek rendesen. Ha megvenném az összes szerszámot amivel dolgozik, akkor nekem is lenne egy autószerelőműhelyem és akkor már én is rezsiórabérért dolgoznék. Meg ugye a cím is Autókereskedők, nem pedig Autóvásárlás és felújítás. Mint írtam tudom, hogy a filmből van a pénz, nem pedig az autó eladásból. Sajnos Discovery nincs, de 1-2 nap alatt fent lesz az NCoren, ráadásul reklámok nélkül.

2014.03.20. 18:29:01

@Komojtalan: 55 font/óra, leírták. Mi ebben a mellébeszélés?

Tizenkettő 2014.03.20. 18:40:24

@Komojtalan: Szerintem is korrekt válasz. Ha valakinek ez a hobbija akkor nyilván valamilyen műhellyel is rendelkezik, illetve néhány szerszámmal. Csak úgy a semmiből ilyenbe nem kezd bele az ember.

tomcsibácsi 2014.03.20. 19:02:05

Helló!

Azt lehet tudni, hogy mi volt a többi kérdés a többi újságtól?
Meg a válasz is érdekelne természetesen.
Léccilécciléccilécci...

Tirpákium 2014.03.20. 19:11:24

Akkor hát nem tudtuk meg, hogy ki Edd fodrásza :(

protézisesh 2014.03.20. 19:44:40

Bocs, de ez igy elegge komolytalan let... Még blogposztnak is. :(

Dömijani 2014.03.20. 19:55:52

Szerintem a munkadíj mellett legalább annyira fontos kérdés nekünk itt Közép-Európában, hogy a bármilyen autóhoz való bármilyen alkatrészt meg tudják venni bagóért (pl. bemennek egy bontóba és ott vannak a ritka autók "kupacokban", várva, hogy valakinek kellenek majd az alkatrészeik), vagy megcsináltatni az arra szakosodott mesterrel szintén bagóért. Már ahhoz képest, amennyivel többet utána ér a vas. Itt eleve nem adnak neked fél- vagy negyedáron autót olyan aprócska hibákkal, amit a műhelyedben pár hónap alatt megbarkácsolsz.

Nekem más szempontból érdekes ez a sorozat, bár nem vagyok a rajongója (mai napig nem értem, mit jelent a "DINO 900" cím):

Egyrészt más értékrend uralkodik a két tájon: ott sokan belátják, hogy a nyereség azt illeti meg, aki megdolgozik érte - ha valaki nem tartotta becsben a kincset, nem is árulhatja akként. Itt az szeretné magának a nyereséget, aki a hulladékot eladja.

Másrészt vannak, akik nem dobálják ki azokat a dolgokat, amik kellenek majd egyszer valakinek valamire. Tudják, hogy tisztességes haszonnal eladhatók lesznek.

Harmadrészt ez a műsor nem arról szól igazán, hogy hogy tegyünk szert nyereségre, hanem bemutatja, hogy viszonylag kis szakértelemmel és munkával mennyit lehet dobni egy ócskaság értékén (nyilván, arrafelé az árán is). Meg magáról a folyamatról: mennyivel érdekesebb így, mint csak simán bemutatni egy ritka autót, menni vele egy kört és kritizálni vagy feldicsérni. Mondjuk, van olyan is, aki pont azt csinálja...

Sebees 2014.03.20. 20:05:29

Én szeretem nézni, pont azért mert sok általam nem ismert autót bemutat, meg a technikai részletek is tetszenek. Közben nem felejtem el hogy ez csak egy tv műsor. Viszont jó látni hogy Angliában mennyi manufaktúra meg tud élni, és akinek igénye van az egyedi munkára, az meg is tudja fizetni.

lutria 2014.03.20. 20:12:05

Vajon arról a Buggyról van szó amihez előbb vettek egy szétrohadt bogarat,előbb a karosszériát dobták el róla majd az alvázat is,vettek helyette egy vadi új alvázat,a motort meg elküldték egy külsőshöz generáloztatni,majd vettek egy új Buggy karosszériát is?
A donorautóból a futóművön/felfüggesztésen,motor/váltón kívül szinte semmit nem használtak fel,szerintem ezeket akár darabonként is megvehették volna egy bontóból vagy egy utángyártott alkatrészeket áruló boltból.

Garázslakó 2014.03.20. 20:31:51

Én azt bírom minden adásban, hogy Ed a duda után 2 másodperccel megjeleniuk, és mindennek örül...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.20. 20:35:19

A műsor költsége valójában nem a szerelő óradíja.
A műsor költségét a tv fizeti .

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.20. 20:40:50

Szinte ingyen elvégezhetünk otthon ha van csápos emelőnk, CO Hegesztő , Hőkamra,homokfujó,kompresszor.béta szekrény.

polo fan 2014.03.20. 21:10:13

Ja minden otthon végezhető. Csak ami hirtelen eszembe jut a műsorból: diffi szimering csere, hengerfej levétel, porlasztó felújjítás,komplett futómű generál.
Tényleg otthon végezhető,feltéve ha az autószerelő műhelyed a házadnál van. :D

3gb 2014.03.20. 21:26:08

Én szeretem a WD-t, mert semmilyen szerelőmunkához nem értek és tök áhitattal nézem, ahogy Ed mindent megszerel. Mondjuk nem vonz a szerelés, más téren űzöm a sportot, de elképesztő. Mondjuk az ablakmosó folyadékot be tudom tölteni, ha nagyon kell tankolok, bár inkább tankoltatok és adok pénzt a kutasnak és a kedvenc kutamon utána beb@szok egy red bull lightot. Mondjuk többen mondták miért azon a Mol kúton tankolok, ami sokkal drágább, de nekem tetszik a hangulata, hát ezért. A műsor tényleg jó,az is tetszik, hogy Mike alkudozik, az vicces, de jó! Csak egyet kérek, senki ne próbálja magyarosítani a műsort!:-)

Rocko- 2014.03.20. 21:33:37

szóval nem ismerik Kopaszt. :(

Perkó Rudolf Márk 2014.03.20. 21:37:43

@protézisesh: Kicsit idegenkedtünk is ettől a formától, és mint utólag látjuk jogosan. Nem rajtunk múlt, ez sajnos ilyen.

Perkó Rudolf Márk 2014.03.20. 21:38:52

@tomcsibácsi: Holnap az angol oldalunkon, a Totalcarmagazine.com-on fogjuk közölni.

Nesebar 2014.03.20. 21:45:49

Nagyon gyenge műsor, szar humorral, 2 bájgúnárral együtt.

Magyar[HUN] 2014.03.20. 21:49:23

@Perkó Rudolf Márk: És aki nem beszélni angolt jól? Google translattel meg kitörölhetem...

Pityubácsi 2014.03.20. 21:57:40

@polo fan: már csináltam a kertben hengerfej levételt, féltengely cserét, karburátort, sőt injektort is szereltem.
egy szép tavaszi napon remek elfoglaltság.

Komojtalan 2014.03.20. 22:21:21

@Tizenkettő: Mint írtam a sorozat címe: Autókereskedők. Az első sorozatot épp most néztem, 1000Ł -ból kellett autót venni-javítani. Mennyit lehet javítani ilyen órabérrel? Kb. semmit, nem véletlen hogy szabadulnak nyugaton a régi autóktól. Szerintem ha megnézzük a megvett autók árát, a javításra fordított valódi költséget, akkor mínuszos az "üzlet". Ez a mellébeszélés. De ott a VW mikrobusz, talán a 3. sorozatból. 3kŁ -ot költöttek rá és nem tudták eladni, Ed ment vele nyaralni ... Szóval mint sorozat jó, de nincs köze az autókereskedéshez.

tb79 · http://www.ukulele.hu 2014.03.20. 22:43:20

Én nagyon szeretem ezt a sorozatot :). Jó nézni azt a hozzáértést, amivel összetákolják az autókat.

kaponyanyi 2014.03.20. 22:54:16

Nem kell itt komolyan venni a körítést, a lényeg a műhelymunka. Azt pedig úgy sejtem, Ed jól csinálja. Amúgy meg jó betekintést ad a brit műhelyek és kereskedések világába. Nekem a kedvencem.

Péter 2 2014.03.20. 23:32:15

@Perkó Rudolf Márk: Drága jó Márk, lécci, ilyen rémes hivatalnoki bikkfanyelvet, hogy "kerültek lekérdezésre", ilyet többet ne, jó? Köszi. ;-))

Péter 2 2014.03.20. 23:37:01

@Komojtalan: Ne feltétlenül indulj ki abból, hogy valaki fantáziátlan fordító éppen miként magyarította a címet. :-)

A sorozat a leghatározottabban úgy indult, ahogy ők is leírják, pár száz fontos, olcsó autókat vettek, kipofozták, satöbbi. Természetesen, ahogy befutott a dolog, változott a formális költségvetés is, és – szerintem sajnálatos módon – elmentek a valóságos, létező, köznapi autók helyett a drága egzotikák irányába. Amiért csak azért kár, mert olyan műsor van már, tizenkettő egy tucat. De hát nyilván ez kell a népeknek inkább.

Amúgy meg, továbbra is, tévéműsor. Tökmindegy, hogy kalkulálnak, mit számítanak bele és mit nem. Akár ki is hagyhatnák az egészet belőle, annyira nincs jelentősége.

Agr3ssor 2014.03.21. 06:13:11

Én csak a kamerába néz, "Épp most vettem magamnak egy..." és a "Gratulálok, most vettél magadnak egy..." szövegektől vagyok rosszul a műsor elején, végén!
Ezt egy egyszerű show-műsorként kell nézni, nem szigorú szakmai szemmel. És ebből a szemszögből viszont teljesen jó! Olyan emberek nézik meg nálunk otthon ezt a műsort, akik egyáltalán nem autómániások, nem is érdekli őket túlzottan. De belenéznek, és nem tudnak felállni a tévétől. Majd az előtte-utána különbségtől ámuldoznak. Nekik szól főleg ez a műsor!
Persze némi szakmai rálátással kritizálható, például alig van berohadt csavar, olajcsere, vezérműszíj szett csere a sorozatban. Márpedig ezek az ismeretlen előéletű autóknál gyakran szembejönnek a való életben!
Sok dolog benne egyáltalán nem életszerű, de mint mondtam, ez elsősorban egy show-műsor! Annak pedig tökéletes!

Labancz 2014.03.21. 07:15:08

"csak olyan javításokat végzünk az autókon, amiket akár otthon is lehet."
Na, ekkora oltást már rég kaptam! Tényleg hétköznapos, hogy otthon az emberek ablakot vágnak a VW T2-re, vagy alvázat cserélnek egy angol sportautón (nem is tudom mi volt az, talán egy Morgan, vagy mi)!
A műhely felszereltségéről már ne is beszéljünk. Azt hiszem, pár autószerelő megirigyelheti azt a felszerszámozottságot...
Jó kis szórakoztató sorozat lenne, ha nem hamis illúziók keltésével próbálnák eladni...

venturaea 2014.03.21. 07:25:38

az 55 font sehogy sem klappol. Ha valaki a saját autóját kalapálja az sehogy sem számolhat fel bruttó műhely óradíjat. Talán azt felszámolhatja amennyit egy szerelő keres az meg jó ha van 15 font óránként.

rekszem 2014.03.21. 07:35:44

Ki a fenét érdekel, hogy otthon megszerelhető-e vagy sem, vagy, hogy kerestek-e rajta vagy sem. A lényeg, hogy érdekes autókat szerelmének és azt mutassák be alaposan.

rekszem 2014.03.21. 07:37:21

@rekszem:
Természetesen szerelnek

Schütii 2014.03.21. 07:48:22

Amióta van ez az istenáldása TeCső, azóta mindent meg lehet otthon is javítani. Kivéve azokat a dolgokat, amihez Picoscope kell. Persze nem árt ha némileg nagyobb több szerszámnak vagyunk birtokában mint a körömolló és a húsklopfoló.

Cockroach 2014.03.21. 08:03:40

hát nekem ez a műsor akkor adott egy kijózanító pofont, mikor Ed egy piros 924-est "újított" fel:

a poros műhelyben kis csiszolgatás, majd DOBOZOS alapozóval és DOBOZOS festék spay-vel lefújta a Porsche hibás kaszni íveit és lökhárítóját..... :D

16:00-tól. ráadásul ez az első évad első része! :D

www.youtube.com/watch?v=jRKwhsnJb1U

azt hiszem, ezt nem nevezném a szakszerűség csúcsának! :D

tomcsibácsi 2014.03.21. 08:34:22

ÚÚÚ, elfelejtettem megkérdezni, hogy a WD40 spray-hez mi közük van? :-))

nedudálj 2014.03.21. 08:38:46

Az egészet magyar módban kell elképzelni, és utána megdöbbenni, hogy ugyanez megy külföldön is.
Hogy értsd!
Van egy nepper és a pajtija, megvesznek valami hulladékot, össze tákolják, ezerér lefestik gittel lakkal együtt a rohadást, szilikon ötszázért, porszívózás százért, lemossuk, kiganézzuk, aztán kész. Meghirdet, átver, elad.
Mike és Ed is ugyan ezt csinálja, csak nekik volt annyi eszük, hogy műsort is csináljanak hozzá.
Az hogy néha nyakukon marad valami vacak, azt melyik nepper nem szívja meg néha ????

Frw 2014.03.21. 08:59:40

XR2 van az új részben. Most jött le, bár két napja fent van a kalózkikötőben.

Anyádlóháton 2014.03.21. 09:00:40

Lényeges különbség a Mo.-i viszonyokhoz képest, hogy az UK-ban a legtöbb autókereskedő telephelyén van szerelőműhely is személyzettel (olyan szerelővel, akinek van műszaki vizsgáztatáshoz képesítése és joga). Tehát, ha megvesz vagy cserével a kereskedőhöz kerül egy autó, azt átnézik, javítják, kipofozzák ... majd tisztességes haszon fejében próbálják eladni. Nem tekergetik az órát, nem festik le a rozsdát és nem fújnak rá több tubus szilikon sprayt hogy csillogjon a szemét domb. Ott nem ismerik azt a közmondást, hogy amíg lószar van, veréb is van.
Viszont arra én is kíváncsi lennék, mit csinálna Edd, ha egy mai korszerű járgányt kellene eladásra felkészíteni?
Mark: "Hé Edd barátom, nézd már meg mi a helyzet a géppel, villog a DPF visszajelzője, letiltott a komputer és iszonyatosan füstöl a gép..."
Ehhez nem elég pár kéziszerszám + csápos emelő.

tso 2014.03.21. 10:23:37

@Anyádlóháton: UK-ben is rengeteg murvásnepper van, mindenféle mûhely nélkül. És £50-100 kenôpénzért úgy áttolják a vizsgán a lepukkant vackokat, hogy azok bármelyik pillanatban lerohadhatnak, de ezeket árulják friss mûszakival ideal first car-nak. A "part exchange" (beszámitott) autók is gyakoriak, amin nem vizsgál vagy javít semmit, még ki se takarítja. Nem is érné meg egy párszáz fontos olcsó autóra akár idôt sem pazarolni olyen rezsidíjak mellett. Persze más a helyzet a néhány éves, többezer fontos autókkal, meg a márkakereskedôkkel, de most nem errôl beszélünk.

Péter 2 2014.03.21. 10:27:21

@Perkó Rudolf Márk: Ajaj. Ott, az egyik válaszban van egy "Cadillac a while back". Ebből lett magyarul fekete-fehér Cadillac... ;-))

Péter 2 2014.03.21. 10:37:01

@Cockroach: Látszik, te sem vagy tisztában az egésszel. A legelején volt, jóval kisebb költségvetés. Egyébként, természetesen nem "dobozos", azt a legendásan pocsék magyar fordító követte el, az egész sorozat, egészen a mai napig, tele van ordítóan hülye fordítási hibákkal a magyar változatban. Egyébként, ha valaki ért hozzá, lehet szpréből, megfelelő előkészítéssel és utófeldolgozással, meglehetősen jó eredményt elérni. Nyilván nem fest végig az ember így egy kocsit, de ott, az teljesen korrekt megoldás volt.

Péter 2 2014.03.21. 10:46:16

@Anyádlóháton: Megcsinálná. De miért kellene megcsinálnia? Mint azt már annyiszor elmondta mindenki, nem *autók eladásával* foglalkoznak, hanem *tévéműsor készítésével*. Elképesztő, hogy egyesek mennyire képtelenek átlátni azt, hogy amikor valamit látnak a tévében, az nem azt jelenti, hogy az a valóságban úgy megtörténik. Peter Falk soha nem derített fel egyetlen gyilkosságot sem, ha esetleg még nem tűnt volna fel...

Anyádlóháton 2014.03.21. 10:52:37

@tso: Sok éves tapasztalat alapján írtam amit írtam, de persze szerencsém is volt, hogy elkerültem azokat a kereskedőket, amit Te említesz. Nyilván ott sem mindenki egyformán becsületes. Kenőpénzes esetről még nem hallottam, ami persze nem zárja ki, hogy nem létezik. Én úgy látom, hogy ott a ködös albionban sokkal tisztességesebbek, becsületesebbek a használt autó piac résztvevői.

Anyádlóháton 2014.03.21. 11:00:34

@Péter 2: A TV műsor készítésének vannak alapjai. Itt speciel a régi autók felújítását próbálják bemutatni reális alapokra építve. Ha éltél volna az UK-ban 8-10 évet értenéd a műsor lényegét.... de így?!

skyrangr 2014.03.21. 11:29:55

Következő kérdés-csomag mehetne a Scrapheap (vagy Junkyard Wars) készítőinek :D

reality tv-műsorról van szó, nem egy autónepper-dokumentum filmről...

;)

Péter 2 2014.03.21. 11:42:58

@Anyádlóháton: Egyfelől nem tudod, hol éltem, nem is különösebben érdekes, nem is tartozik rád. Másfelől a tévéműsorok ma is, mindenhol tévéműsorok. Azok is, mert ma ez a divat, amelyek megpróbálják azt a látszatot kelteni, hogy teljes egészében a valóságot ábrázolják, természetesen azok is tévéműsorok, és sok mindenben manipuláltak (és itt a manipuláció nem szitokszó, hanem teljesen jó szándékú és magától értetődő dolog). Nem kell azzal a prekoncepcióval állni neki a dolognak, hogy ezeket szó szerint el kell és lehet hinni, ennyi az egész. Valamit be akarnak mutatni, ami nagyon helyes (olvashattad a korábbi hozzászólásomban, hogy pontosan a kezdetibb szériákat tartom értékesebbnek a WD-ből, ahol még köznapi autókról volt szó, nem egzotikáról), de nem kell akkor sem mindent szó szerint venni. Azt sem, hogy kitől vesznek, mit vesznek, mennyiért vesznek, mennyiért adnak el. Az a lényeg, *amit* illusztrálni akarnak, és nem az, *amivel* ezt teszik. Ha kihoznának a múzeumból egy kocsit, és azzal játszanák el az adásvétel-felújítás lépéseit, de jól csinálják, akkor pontosan ugyanaz az eredmény, mintha tényleg megveszik, tényleg utaztatják, tényleg elvégzik, tényleg eladják. Ez a tévézés lényege. Itt, Angliában és a Marson egyaránt.

Perkó Rudolf Márk 2014.03.21. 11:55:04

@Péter 2: Ezt benéztem, javítottam, köszi.

Péter 2 2014.03.21. 11:58:21

@Perkó Rudolf Márk: Ha még a "kerültek lekérdezésre" futamhoz is hozzányúlnál, elolvadnék a boldogságtól. :-)))

Lacccc 2014.03.21. 12:24:46

nekem egy kérdésem van csupán?
A magyarra fordítást vajon nem szakmaizza le senki?
Nem ártana, mert néha bődületes hülyeségek hangzanak el a magyar szövegben.
Egyébként jó kis kikapcsolós műsor én szeretem
bár mikor a rozsdás csavart rakja vissza pld egy hűtőrácshoz (MB), pedig mennyibe kerülne egy új, vagy letisztítani..

Schütii 2014.03.21. 12:37:09

@Lacccc: E.C. óradíjával számolva nagyon sokba kerülne csavarokat pucolgatni (bár ezt elegánsan nem számolják sose), meg újat is csak kéne szerezni valahonnan, ugye. Ez mind plusz idő és pénz. Sajnos nem egy restauráló show a WD.

Teshow 2014.03.21. 13:05:08

@Lacccc: Talált-süllyedt!
Nem iskolában tanultam az angolt, hanem az élet hozta szituációkban ragadt rám, a szakkifejezéseket pedig eleinte prospektusok, később a net olvsagatása közben szedtem magamra - és még így is a fejemet fogom néha, akkora bődületes marhaságok hangzanak el. Az, hogy egy-egy alkatrész közismert magyar nevét nem sikerül eltalálni (hanem helyette valami röhejes tükörfordítás kerül be a műsorba) az szinte már alap! :(
A másik: bár végzettségemet tekintve végül nem lettem műszaki szakember, de folyton szerelő-barkácsoló apám mellett nőttem fel, aki igényességre és precizitásra nevelt. Mindig fáj, amikor azt látom, hogy Edd szétkap valamit, majd a rozsdás, dzsuvás, kopott alkatrészeket megtakarítás nélkül rakja vissza, vagy éppen a szerelés közben feltárt részeket azonmód hagyja, ahogy találta, pedig csak pár mozdulat, esetleg pár fújás valami lemosó spray-vel, axt jónapot!
Ez a visszabaxom a rozsdás csavart-alátétet dolog sajnos rendszeres!

Mondjuk néha nem mindig értem a koncepciót, néha - számomra - felesleges dolgokra költenek, máskor meg pont azt nagyolják el, amit érdemes lenne jobban megcsinálni, de ez már lehet hogy tényleg a brit ízlés miatt van.

kaponyanyi 2014.03.21. 13:05:50

@Péter 2: Ritka nagyképű fasz vagy így a kommentjeid alapján. Mért nem veszel vissza egy kicsit??

Teshow 2014.03.21. 13:06:52

@Schütii: Figyi, én még nem láttam olyan (igazi) műhelyt, ahol ne lett volna több doboznyi mindenféle csavar és apró bizbasz pont az ilyen esetekre ...

Perkó Rudolf Márk 2014.03.21. 13:11:00

@Lacccc: Talán nem titok, hogy ez nekünk is szúrja a szemünk, ezért dolgozunk is az ügy megoldásán.

Teshow 2014.03.21. 13:12:53

@Cockroach: Az első évadban még a "megbütykölöm-a-garázsban" koncepción volt a hangsúly, és néha erősen átestek a ló túlsó oldalára. Emlékeztek még a Ford Caprira, amin a sárvédőket effektíve "kályhaezüst" spray-vel fújták le? Hát az mindent vitt ... :))))
Azért lássuk be, sokat fejlődtek, és mindezzel együtt én kedvelem nézni.
Tudomásul kell venni, hogy ez nem egy dokumentumfilm, pláne nem "oktatóműsor" hanem egy sript-reality műsor, így kell kezelni, és annak szerintem tökéletes.
Mondjuk nekem már az is elég, hogy autókról szól és nem üvöltöznek benne, folytonos műbalhékat imitálva (irritálva ...)

Péter 2 2014.03.21. 13:14:39

@Teshow: A filmeket nem sorrendben szokás felvenni. Csinálnak számos snittet, sokszorta annyit, mint ami valójában belekerül a műsorba, és sok ilyen apró jelenet úgy történik, hogy a végén, a vágóasztalon azt mondja a rendező, hogy oda kellene még neki egy vágókép, és akkor előkapnak valamit, és bevágják oda. Lehet, hogy olyat, ahol az a rozsdás alátét még a szerelés legelejéről származik. Ettől még az is lehet, hogy a valóságban új alátét került a hűtőrács tetejére. Persze, optimális esetben illene erre is odafigyelni, de nem mindig jön össze. Meghatározott időkeret van, el kell készülni, kicsúszhatnak, Edd is, Mike is csinál sok minden egyebet, lehet, hogy abban a pillanatban már éppen máson dolgoznak, máshol vannak, nem lehet plusz egy meghúzott alátétért újra forgatni.

Péter 2 2014.03.21. 13:17:01

@Perkó Rudolf Márk: Az jó lenne, de gondolom, az csak a mostani frissekre terjedne ki, az elmúlt évek összes ostobasága már történelemmé válik...

Teshow 2014.03.21. 13:33:25

@Péter 2: Látom, mindenhez értesz! ;)

lutria 2014.03.21. 13:39:26

@Cockroach: Az is érdekes volt amikor egy piros lapos orrú -talán Mazda-japán autóhoz kellett egy bal első sárvédő a szétrohadt helyett,kiment a bontóba,mit ad isten épp szem előtt letámasztva ott volt egy kitűnő,sérülés-karc mentes állapotban,pont olyan piros árnyalatban ami a kocsin is volt-pedig mondták hogy 3 árnyalatban létezik...Aztán már csak fel kellett szerelni pár csavarral és még csak össze sem kellett polírozni a kaszni többi elemével mert meg sem lehetett különböztetni a tőlük.

Péter 2 2014.03.21. 13:43:17

@Teshow: Mindenhez nem, de pár dologhoz igen. Ezzel más is szokott így lenni, nem?

okoskodó 2014.03.21. 13:58:17

@Gyurma73:

A műsor költségét te fizeted, amikor megveszel egy joghurtot, meg egy tubus fogkrémet, ami 9 fogorvosból 10 ajánlott. :-)

Cockroach 2014.03.21. 16:25:26

@Péter 2: de, tisztában vagyok.

gondolom, nem vagyok egyedül a gondolattal, hogy ilyen "teljesen korrekt megoldás" láttán messzire szaladnék. ez elég romános dacia javítás volt nekem :)

nem fordítási hiba volt, barátom, ott KONKRÉTAN képekben van megörökítve a dobozos spray-vel kendácsolás! :D

Cockroach 2014.03.21. 16:27:02

@Teshow: nincs a műsorral semmi baj, de sok rész a legszebb "rohadjon meg nepper" szinteket üti meg :)

szarból várat :D

Cockroach 2014.03.21. 16:28:00

@lutria: csodák márpedig léteznek! :D

Péter 2 2014.03.21. 16:35:44

@Cockroach: Oké. Nem szokás "dobozosnak" hívni (mert ha igen, akkor minek hívod a hagyományos festéket, amit konzervdobozszerűből ecsetelesz?), de valóban, szpré kiszerelésű akrilfestékről van szó ránézésre is.

Schütii 2014.03.21. 17:58:22

@Teshow: De szeretnék én is egy olyan csavaros vödröt amiben mindig találok olyan és annyi csavart ami éppen kell.. :)

Schütii 2014.03.21. 18:01:25

@Péter 2: Hahó! Színkód alapján lehet venni minőségi festéket spray kiszerelésben (is), komolyabb boltokban legalábbis. Ha nincs polcon, akkor megrendeled, kifizeted és megcsinálják. Na az pont erre van kitalálva.

daytona500 2014.03.21. 18:06:38

@Anyádlóháton: Edd nem mai motoros, nem a mostani 1-2 éves autókon nőtt fel, nincs vele baj, ha nem értene hozzá, sosem hencegett ilyesmivel.
Az ilyen űbermondern problémákra szólni kell a mai tiniknek akik youtube-ról meg torrentezett manualokból 1 óra alatt megjavítják.

Én se értettem a szereléshez, de hobbiból én is a youtube-ról szerelek néha. Volt már crankcase oil breather csere, daytime running light led csere, stb. Azt se tudom, hogy vannak magyarul de a neten minden fent van hozzá.

Az meg, hogy mennyibe kerül ha magad csinálod, könnyen kiszámolhatod, ha felszorzod a saját órabéreddel. Sok esetben nem éri meg, a mai modern autóknál néha egy csatlakozót 15 perc széthúzni, ha nem tudod hogy kell. Egyszer kiszedtem az ülést, gondoltam kitakarítom, hát nem öt perc volt. Memóriás, motoros ülés, egy csatlakozó házban szó szerint tetrisezni kellett az egyes vezetékek L meg I meg egyéb forma dugóit mire kiadta a téglalap alakot egyben, de mikor rájöttem, az valami kibaszott zseniális volt (mármint a megoldás, leesett az állam tőle, aki ugyanis ezzel dolgozik napi szinten, az nem tudja elrontani). Már ezért a tapasztalatért megérte.

daytona500 2014.03.21. 18:20:40

@Lacccc: Jaj, hát fordításban a viasatos top gear a király, nézni nem tudtam mert összecsikartam magam. Az utolsó mondat az volt nekem, mikor a "16.000 cc engine"-t "16ezres, cc-motor"-nak "mondta magyarul" maga JC.

Szuper viszont, hogy van már digitális televíziózás és a műsort át lehet kapcsolni eredt nyelvre - ezzel reklámozták évekkel ezelőtt. Azóta egyetlen szájbavert műsor nem volt még elérhető eredeti nyelven. A szinkronnal a pocsék és pontatlan fordításon kívül az a bajom, hogy az eredeti műsor teljes atmoszférája elveszik, teljesen lelketlen tőle az egész.

Péter 2 2014.03.21. 19:25:21

@Schütii: Persze. És? Cockroachnak mondd, ne nekem. :-)

Péter 2 2014.03.21. 19:27:17

@daytona500: Felénk jön a WD eredetiben. UPC kábel.

Cockroach 2014.03.21. 19:41:06

@Schütii: hé, Péter 2 nevében is kikérem magamnak! ez nekem szólt! :)
@Péter 2: tessék, megvédtelek, jó fej vagyok! ;) :D

azért szerintem abban mindannyian egyetértünk, egy ilyen "műértő" gondossággal festett/javított autót messzire kerülnénk. és ez a lényeg.
de akinek ez az igényszintje:

www.youtube.com/watch?v=MZIlNb4KIRk

:D

a többire ott a mastercard. :)

daytona500 2014.03.21. 20:34:08

@Péter 2: Akkor bocs, felénk a nagy piac liberilalizáció óta, 7 éve csak thome van. Olyan is. Brit műsorokat szívesen néznék eredetiben, az autós kultúrájuk írigylésre méltó amúgy.

Anyádlóháton 2014.03.21. 21:58:18

@daytona500: Van egy smart roadster-em, azt én is magam javítgatom olykor tényleg internet segítséggel. Működik a dolog, remekül el lehet vele szórakozni és azután mennyivel másabb feszíteni benne! :-) A másik kocsim japán diesel, tele elektronikával ... ehhez nem nyúlok, szakszerviz ha gondom van.
Nem szokott gondom lenni vele.
Vissza a műsorhoz.
Én kedvelem és ha tehetem nem hagyok ki egy részt sem. Sokan így vannak ezzel itt. Valamikor lent éltem London alatt Surrey-ben. Ott, ha hétvégenként kicsit is jó idő volt, korosabb korosztály elővette féltve őrzött régi autó csodáit és spontán szórakozásból, passzióból le s fel alá furikázott Surrey dimbes-dombos útjain. Rengeteg olyan megmentett csilli-villi autót láttam forgalomban, mint amit Mark és Edd visszahozott már az autóbontók kapujából.

Anyádlóháton 2014.03.21. 22:16:02

Sorry... az előbb félreérthetően fogalmaztam, mikor azt írtam, hogy "láttam forgalomban, mint amit Mark és Edd visszahozott..."
Azt szerettem volna írni, hogy sok ahhoz hasonló javított, rendbe hozott autót és nem azt, amit Ők javítottak.
Elnézést.

datacom 2014.03.22. 09:32:46

@daytona500: Nekem a csúcs az volt, amikor a Prodrive által, Subaru Impreza alapra készített protót mutatott be JC és úgy eképpen hangzott: "ez egy szubaru precca a..." :-)

Komojtalan 2014.03.22. 09:37:20

@Péter 2: Nem tudom, én valahogy nem szeretem a mű realityket, meg azokat a műsorokat amit csak a pénzről szólnak: Storage wars (Raktárháborúk), vagy a sok zálogházas sorozat. Lehet, hogy én vagyok az országban az egyetlen aki még egy VV (meg ki tudja milyen fosok mennek még) részt nem láttam, de még csak 10 percet sem összesen.

Ha építeni akarnak valamit, akkor 15 évvel ezelőtt ment: Építsünk repülőt/autót/helikoptert sorozat. Akkor sajnos még nem volt ennyi digitális technika, így nincs fent sehol magyarul, pedig szívesen letölteném azt is. Ami viszont érdekes, hogy angolul sem találom, gondolom valami elmés magyar címet adtak neki, amihez köze nincs az angolnak.

Komojtalan 2014.03.25. 10:08:46

@datacom: Köszi kiderült már akkoriban is volt azért aki felvette a műsort, mert az NCoren minden rész fent van, már töltöm is lefelé. Én kerestem rosszul, bár 15 év távlatából erre a címre emlékezni ... Mark Evanssel viszont megtaláltam egyből.

datacom 2014.03.30. 19:08:49

@Komojtalan: Nincs mit! Ha esetleg a 1st-re felnyomnád... :-)

mihály nyilas 2014.03.31. 21:45:26

imádom őket, de nem valami sok kérdésre válaszoltak... sajna...

mihály nyilas 2014.03.31. 21:47:46

az is feltünt, hogy régen tényleg megvették a vasakat szaré-hugyé, kipofozták oszt továbbadták szerény haszonnal. A mostani részek meg már inkább autórestaurálásról szólnak.
süti beállítások módosítása