A baj nem kicsi. RedBull a pácban

  2014. február 28. - ommm Címkék: forma-1 redbull renault motorok

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Ted Kravitz nem egy nyeretlen kétéves. Ted Kravitz egy olyan szakértő (a Sky Sports riportere) , kinek szavára, mondanivalójára érdemes odafigyelni. És Ted Kravitz mondanivalóját ezúttal a tények is alátámasztják: komoly a baj a RedBull Racing háza táján.

Legfrissebb videójában (Jerez, teszthét) elmondja, hogy a Renault-motorok alulteljesítenek és egyelőre nagyon megbízhatatlanok, Daniel Ricciardo alig 32 kört tudott teljesíteni eddig, miközben a többi top-csapat már versenyszimulációkat folytat. Kamui Kobayashi, a szintén Renault-motorokat használó Caterham pilótája eddig sem tett szalvétát a szája elé és most is kijelentette, hogy Melbourne-ben jobb lenne egy GP2-es autóval indulni, úgy több esélyük lenne.

Kravitz ehhez csak annyit tesz hozzá, hogy bizony könnyen meglehet, hogy az RBR nem jut be a Q1-be sem az Ausztrál Nagydíjon. A Renault és a RedBull nem pánikolnak, hanem megfeszített tempóval dolgoznak, viszont ma éjfélkor lejár a FIA által szabott motorfejlesztési határidő. A Renault már haladékot kért. És hogy mekkora a kaka, arra remekül rámutat az Auto Motor und Sport híre, amelyben arról számolnak be, hogy személyesen a Renault-Nissan főnöke, Carlos Ghosn kért meghallgatást Jean Todtól (az FIA elnökétől), hogy meggyőzze a helyzet súlyosságáról és két-három hónap (!) haladékot kérjen.Ebből már semmiképpen nem jön ki jól a Renault, akkor sem, ha a fejlesztési határidőt esetleg mindenkire vonatkozóan kitolják ennyivel.

Kíváncsian várjuk a végét.

redbull.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr415836792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gomulka Béla 2014.02.28. 13:10:08

RBR-Honda 2015-re? Én a helyukben már tárgyalnék.

Xero 2014.02.28. 13:19:05

Talán nem is baj...

magyar anya 2014.02.28. 13:25:25

Ezek már korábban is ezt csinálták. Amikor áttértek a 2,4 V8-ra, a Mercedesnek és a Renaultnak volt a legxarabb motorja. Azután haladékot kértek, meg felmentést, majd csináltak - mindkettő - egy átdolgozott motort. Nem is ez a baj, hanem amikor másik csapat - Honda - kérte ugyanezt, azt nem engedték. Igaz a Honda motorja nem volt olyan xar, mint a Mercedes és a Renault átdolgozás előtti motorja. Szóval szerintem most is csalnak.

Shadowbull 2014.02.28. 13:27:56

A poen az lesz, amikor Vettel az ev vegi dupla pontoknak koszonhetoen lesz megint VB, pedig azokat pont az o dominanciaja miatt vezettek be :)

Nem temetnem meg a Red Bullt, sanszos hogy az elejen szenvedni fognak, de a vegere feljonnek, es bedaralnak mindenkit.

Tirpákium 2014.02.28. 13:39:26

Az én 1.5dci-m sem az igazi mostanában. Lehet osszefuggés.

Térspecialista 2014.02.28. 13:41:15

@Shadowbull: "de a vegere feljonnek, es bedaralnak mindenkit"

Remélem nem. Jó lenne már "letörni" azt a mutató ujjacskát. :)

z.fuse 2014.02.28. 13:44:41

@Gomulka Béla: a Honda csak a McLarennel fog dolgozni,nem tervezik hogy más csapatnak is szállìtanak motorokat

Térspecialista 2014.02.28. 13:46:58

@Tirpákium: He-he, ez tetszett! :D És mi a tünet? A Tiéd is 30-al kevesebbel megy mint a többieké?? :)

z.fuse 2014.02.28. 13:47:31

@magyar anya: nem hinném hogy csalnak.Amìg a Redbull egy kört sem tudott megtenni,addig a Mercedes teljes versenyszimulációt megy.Ez pedig a szezon eleji teszteken behozhatatlan előnyt jelent.

Térspecialista 2014.02.28. 13:49:33

Egyébként meg eddig a RBR szajkózta folyton, hogy a lehetőség mindenki előtt egyformán ott van, tessék fejleszteni. A lehetősége most nekik is ugyanúgy megvolt mint mindenkinek, most egy kicsit szopjanak ők is, rájuk fér....

Schütii 2014.02.28. 13:55:19

Szép nagy csiga van az ember kezében. :)

Schütii 2014.02.28. 13:56:18

Vagy az csak hűtőventilátor?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.02.28. 13:59:40

@Térspecialista: Na igen, de a motorokba is ugyanannyi beleszólása volt a RBR-nek mint most: semennyi. Csak akkor jó volt a Renault, most meg nem.

ommm 2014.02.28. 14:03:46

@lina01: Kötve hiszem, hogy így lenne. Konkrétan NEM MENNEK az autók. Máshol pedig nincs lehetőségük tesztelni.

Térspecialista 2014.02.28. 14:08:42

@Vajda Gábor (Gabor_V): Elég sanszos, hogy esetükben a hellyel is gond van, nem csak a motorral. Meg hát ugye a motor is része az autónak, ugyanúgy mint a pilóta, azt sem úgy veszik mint a zsákbamacskát, másoknál ugyanúgy fenn áll a kockázat.
Mondjuk ha hagyták volna Webbert nyerni (ha már amúgy is elöl volt)egyszer-egyszer, akkor addig is ránézhettek volna a rönóra, hogy hogy áll a motorfejlesztéssel. :) Szerintem megérdemlik....

Pirx 2014.02.28. 14:09:02

„Már kezd unalmas lenni ez a fütyülés, amiért egyértelműen Alonso és Webber rajongói okolhatóak. Olaszországban a Ferrari-szurkolók fütyültek, Szingapúrban viszont az ausztrálok voltak többségben – mondta Marko. – Sebastian azért nyer, mert többet dolgozik, mint a többiek. Ez az út vezet a sikerhez, ezért választottuk Ricciardót a csapattársának, és nem Räikkönent. A másik dolog a Twitter. Alonso és Hamilton egész nap azon lóg, hízeleg a szurkolóinak, de Seb nem teszi ezt.”

Hát akkor rajta! Hajrá Seb! Gyerünk dolgozni! Két kör csak sikerül egyszerre!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.02.28. 14:17:28

@ommm: A mai F1-ben ez a legnagyobb f***ság, hogy nem lehet tesztelni. Pont a tavalyi év volt ékes példája ennek. A Pirellinek kiadták az ukázt, hogy fejlesszenek x típusú gumit, amit ők megtettek, de tesztelni nem tudták releváns autóval, de mennyiségben sem, a csapatoknak 0 információjuk volt arról, hogy hogyan működik a dolog (mondjuk ők is sárosak voltak benne, mert folyamatosan alacsonyabb nyomáson mentek a gumikkal, mint amit a Pirelli előirányzott - ebből voltak a defektek), miközben kasztni és motor, meg KERS kombót kellett gyártani sok-sok millióból erre a lábbelire - de ezt a problémát is simán kivédhették volna ha kipróbálhattak volna mindent az év elején.

Ez ebben a formában olyan, mintha az élfutó évekig edz az olimpiára, majd a rajt előtt közlik vele, hogy gumicsizmában kell lefutni a távot, itt egy pár, fusson benne egy kört gyorsan, próbálja ki, aztán hajrá az aranyért.

Iszonyatos pénzek mennek el feleslegesen olyan fejlesztésekre, ami csak sötétben tapogatózás, senki nem tudja megmondani az aktuális bevetésig, hogy az működni fog-e vagy sem.

Már én is azt mondom, hogy legyen inkább költségplafon, vagy egyenkasztni, aztán fejlesztgessen mindenki légterelőidomokat és rohangáljon körbe-körbe amennyit bír.

Jamesblond 2014.02.28. 14:23:13

Valahol valami titkos ugynok nem jol vegzi a dolgat, mert meg mindig nem erkeztek meg a csapatok tervrajzai, teszteredmenyei :D
Egyebkent jo lenne tudni konkretan miert nem jok a motorok. Pl nem szabad neki tobb uzemanyagot adni mert nagyok lesznek a feluleti homersekletek? (elolvad valami?)
Vagy bebutul ford.szam eseskor? (valtasnal?)
Vagy lassu a gazreakcioja?
Melyik reszevel van baj a motornak?
Nem mintha ertenek az F1-es motorokhoz, de jo lenne tobbet tudni mi a bibi.
Mellesleg ennyit a computeres szimulaciokrol... Mielott legyartottak az a blokkot tuti futott szoftveren jo sokaig. Aztan a gyakorlatban nem jo. Ez a civil autogyartasban is visszautott mar. A gyakorlat az nem elmelet.

lina01 2014.02.28. 14:26:30

@ommm: igen , én is gondoltam erre , de mivel nekik (is) drukkolok nem maradt más hátra , csak , hogy ezt higgyük:D

felice_monti 2014.02.28. 14:26:43

Ki tudja, lehet éppen ez veszi rá a Red Bull-t, hogy motort váltson? Ez jó alkalom lenne, hogy VW mégis beszálljon az F1-be. A Red Bull osztrák csapat, még mindig övék a legjobb főtervező és az egyik legkiválóbb mérnöki gárda, Vettel top 3-4 pilóta (ezt azért ne tagadjuk!). Marko talán megdumálja Piech őexcellenciáját és Winterkorn Professzor Urat... Én örülnék neki...

Schütii 2014.02.28. 14:27:35

@Jamesblond: Na ez egy olyan dolog, ami soha nem lesz nyilvános, mert információtartalommal bírhat az "ellenség" számára. Is.

gingerbread · http://enkanapem.blog.hu 2014.02.28. 14:31:26

Legalább nincs előre eldöntve, hogy úgyis ők nyernek. Én ennek örülök, legalább lesz némi izgalom.

Jamesblond 2014.02.28. 14:35:18

@Schütii: igen mert ha kiderul hogy nem megy a kocsi, a szponzorok visszalephetnek, meg mas millio ok amiert nem beszelnek. Mindenki tudja, mindenki latja, de nem szabad megtudni miert. Megy a titkolozas, kozben eszre sem veszik hogy ezekkel a kis motorokkal mar nem fogjak becsabitani a nezoket olyan szamban cirkuszt nezni. Mert a cirkusz oke, de ez mar amolyan terrarium fele csak.

Lesterx 2014.02.28. 14:36:44

Egyáltalán miért van befagyasztva a motorok fejlesztése?Ez nem a top kategória, az iránymutató fejlesztések hazája?Hogyan lehet egy olyan szabályt elfogadni,ami az új motorformula bevezetésének évében az első éles verseny előtt megtiltja a fejlesztést?

z.fuse 2014.02.28. 14:44:52

@gingerbread: nem hinném hogy a Redbull viszi az évet.Már tavaly tudták hogy a gyári csapatok idén előnyben lesznek a saját kaszni+motor fejlesztése miatt, lásd Ferrari és Mercedes.
Amúgy tény hogy Newey az egyik legjobb főtervező,de korántsem A legjobb.
Rengeteg jó konstruktőr van még rajta kívül,csak a pár éve tartó Redbull ajnározás miatt a többiek nem kaptak akkora reklámot...

Schütii 2014.02.28. 14:47:01

@Jamesblond: Voltak ennél kisebb motorok is a F1-ben, nem ezzel van a baj. Annyira túl van már komplikálva a szabályrendszer hogy iszonyat, annyi mindennel lehet játszani, hogy ember legyen a talpán aki kiigazodik a sok összefüggés között és közben lehet találgatni azt, hogy ki mennyire jó pilóta valójában. Ez szinte már hit kérdése lett. Vannak Vettel-hívek, Räikönnen-vallásúak stb. Az autózás mint sport meg egyre inkább háttérbe szorul. Hagyni kéne már ezt környezetet a picsába és szimulátorokba ültetni a gyereket brümmögjenek ott, legyenek ott világbajnokok, úgyis minden errefelé tart a világon.

karlmann 2014.02.28. 14:48:17

Jó írás csak a lényeg hiányzik. A teljesség kedvéért tegyük már hozzá, a Red Bull volt az a csapat, akik a legerősebben verték a vasat a motorfejlesztések befagyasztása ellen. A gyártók leálltak, kirúgtak egy csomó szakembert, hiszen rájuk nem volt szükség és nyilván egyetlen gyár sem jótékonysági intézmény. Most ezeknek a mérnököknek a munkája nagyon hiányzik, főleg a Renault-nál, de ne gondolja senki, hogy a többiek olyan jól állnak. Majd ha lement öt hétvége és még mindig ez lesz a felállás, akkor talán el lehet hinni, hogy a Ferrari és a Mercedes nem nyúlt mellé. Addig nemigen.

Azt se kéne elfelejteni, hogy a Renault motor és az energia visszanyerő rendszerek soha nem működtek normálisan együtt. Vissza lehet nézni az elmúlt évek eseményeit, egyetlen csapatnak sem volt annyi problémája ezekkel a rendszerekkel, mint az RBR-nek. Ha túlozni akarnék, azt mondanám, az elmúlt évek unalmába a permanens KERS és generátorproblémák tudtak csak némi izgalmat vinni. Horner nem véletlenül szólta el magát pár hete, hogy mindezért Briatore a hibás, mert ő vette ki a Renault kezéből a KERS fejlesztést. Természetesen ordas nagy barom ő is, mert az elmúlt pár évben lett volna alkalma átadni ezt a Renault-nak és végre megoldani ezeket a gondokat, csak valahogy mégsem tette. Nem igazán értem miért nem?!

A dolog harmadik része, hogy Adrian Newey egy lángész, de, mint az ilyenekkel előfordul, hajlamosak túlzásba esni és úgy gondolni, hogy rajtuk kívül mindenki más le van sz..va, csak az számít amit ők csinálnak. Nem ő az első ilyen a motorsportok történetében és biztos, hogy nem is az utolsó. Már a McLaren-nél is sokszor volt gond a túlságosan szűkre szabott autókkal, Raikkonen jórészt emiatt veszett anno Alonsoval szemben, de Newey akkor is prímán hárított és a Mercedes lett végül a bűnbak. Nem véletlen, hogy Ron Dennis elengedte, csak akkor persze késő volt már.

A legnagyobb gond ott van, hogy a Lotus a kezdetektől fogva működik, - persze vannak gondjaik rendesen - míg a Red Bull nem. Elég megnézni a mai tesztet, aminek még vége sincs. A Red Bull autóján ma is megint kókányolások vannak (akit érdekel nézze meg az nso-n a képet), ilyen jellegű megoldások a Lotus-on egyetlen tesztnapon sem voltak. Vagyis a Lotus csak arra vár, hogy legyen jó a motorja, míg a Red Bull arra vár, hogy először is legyen egy működő autója!

z.fuse 2014.02.28. 14:51:22

@felice_monti: nem tartom valószínűnek hogy a Volkswagen beszáll az F1-be.
Ott van nekik a rally vb ,az Audi és a Porschén keresztül pedig az endurance versenyben is jelen vannak.
Mivel ezek iszonyatosan sok pénzt elvisznek,nem hinném hogy az F1 kell nekik.

z.fuse 2014.02.28. 15:01:36

@karlmann:igazad van.
És azért gondolkozzunk kicsit előre.
A Honda szerintem már most messzebb jár a McLarennél fejlesztésben mint némelyik idei csapat.
Lásd Redbull !aki folyamatosan a Renaultra mutogat ,noha a most kialakult helyzetben ők is nyakig benne vannak.matesitz jól hárít,de arról nem beszél hogy magát az autót is alaposan benézte Newey.
A lényeg hogy a McLaren és Honda szóösszetételtől már most tartanak,pedig még van egy kerek évük.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.02.28. 15:23:42

kíváncsi vagyok, van-e még lejjebb?

felice_monti 2014.02.28. 15:58:44

@z.fuse: kicsit mérges vagyok a VW-re, mert többnyire oda mennek, ahol viszonylag kicsi a konkurencia. A rally vb ma már árnyéka a 10-15 évvel ezelőtti önmagának. Loeb nélkül pedig pláne... Le Mans-ban lényegében egy (korábban sokszor egy se...) riválisuk van. Az F1-ben jóval nehezebb lenne nyerni. De ha egy cég képes lenne rá, akkor az éppen a Volkswagen.

Xebu 2014.02.28. 16:08:00

Szerintem fel kellene szabadítani a szabályok súlya alól a F1-t, hadd küzdjön meg a gép és ember a legjobb tudása szerint. Legyen egy méretkorlát és benzinkorlát a versenyen - többi pedig szabad legyen - milyen motorral, mekkora súllyal, milyen újdonságokkal stb. Több stratégia és technikai ütközhetne, a kicsi és könnyű, és a böszme nagy és nehéz.

karlmann 2014.02.28. 16:18:55

@z.fuse:

Az McLaren-Honda páros nagy lehetőség, de azért a Hondának se lesz könnyű. Szabadon tesztelhetnek és sokat tanulhatnak a más (értsd. Mercedes) kárán, de nekik se lesz könnyű. Jó alapjaik vannak, de iszonyú munkát kell elvégezni és mostaniak se tegnap kezdték. Másrészt kíváncsi leszek, hogy ha most befagyasztják a motorokat, a jövő év elején meg jön egy új Honda, akkor azt hogyan fogják rendezni majd?

karlmann 2014.02.28. 16:23:05

@Xebu:

Tudod idén 30 éve nézek F1-et. Nem okoskodni akarok, de az se jó, ha túl szabad kezet kapnak a gyártók, mert akkor sokan halnak meg, mind nézők, mind versenyzők. De az vitán felül áll, hogy a sportág most túl van szabályozva és erősen T. gazdaságos, spórolós jellege van. Valahol a kettő között kéne meghúzni a határt.

szlan 2014.02.28. 16:47:01

@Xebu: az a probléma, hogy innen már nincs visszaút. Nincs lehetőség, hogy újra a vakmerő, őrült, az életüket veszélyeztető pilóták játszótere legyen a F1, így hát maradnak a szabályok. Ma egy pilóta akkor számít jónak, ha pontosan tudja követni a csapat utasításait. Ennyi erővel igazából számítógépek is vezethetnék az autókat (mint ahogy részben ez is a helyzet).

Másrészt úgy gondolom, hogy a F1 utóbbi évtizedei alapján az ilyen RBR-féle nyerő szériák maximum 4-5 évig tartanak, lehet eljött a váltás ideje. Persze a mai tesztnap után még az se biztos, hogy a RBR nem nyer újfent VB-t 2014 végére.

Xebu 2014.02.28. 16:50:56

@szlan: Itt inkább a műszaki szabályokra gondoltam, a halálozás pedig inkább a versenypályán való viselkedés szabályaihoz tartozik. Vagyis nem azért halnak meg kevesebben a F1-ben, mert 1200LE autók helyett csak 800LE motorok vannak. Ha így lenne, akkor közúton tök biztonságban lennék a 110LE autómban.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.02.28. 16:58:23

@Xebu: Felejtsd el, azok az idők régen elmúltak. Így is KÖNYÖRÖGNEK a szponzoroknak a csapatok (még a legnagyobbak is sokszor). Ha szabad kezet kapnának, azonnal kinyírná a fél mezőnyt.

EddieCivic4g 2014.02.28. 17:34:56

@Jamesblond: Állítólag ott a probléma, hogy önmagában a motor jól működik, és önmagában a kaszni is jó, csak a kettő együtt nem. A kasznit a lehető legszűkebbre tervezték a motor körül, hogy minél kisebb legyen a légellenállás. Majd bepajszerolták a blokkot, ami a tervezettnél picit több hőt termel, főleg a turbo. Ez a 2 dolog együtt meg azt eredményezi, hogy karcsú a hűtés. 1 kört mentek versenytempóban, meg is főtt egyből a technika...

zsapi86 2014.02.28. 17:38:44

Talán nem kellene ennyire hamar befagyasztani mindenféle motorfejlesztést, akkor a csapatok mind elérhetik ugyanazt a szabályok adta maximális teljesítményt, talán akkor nem a motor döntené el a sorrendet (és talán nem nyerné meg 2014-et nagy fölénnyel a Merci). Bár nem is példa nélküli (anno Cosworth DVF).
Amúgy meg minden tervező zseni lőtt már bakot (Gordon Murray, Brabham 80-as évek: győz-győz-győz, aztán eccer csak célba sem ér). Ha Vettel sorozata 4-nél ér véget, én pl. nem vetem le magam valamelyik Duna hídról, sőt.
Ha az F1 a technikai sportok csúcsa, akkor a technika nyerjen... (ne csak az ember) Költségplafon és hagyják a csapatokat fejleszteni (tesztelni)! Please!!! (Szerintem)

Sayniqua (törölt) 2014.02.28. 17:38:49

@Schütii:

Nem, nem AZ konkrétan egy turbo :)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.02.28. 18:52:08

Szabályok eleve vannak, fizikának hívják, ezen túlmenően vegyük a biztonsági szempontokat és a brutális pénzügyi különbségekből adódó esélyegyenlőtlenséget, azaz a versenyek totál unalomba fulladását elkerülendő hozott költségplafont, és ennyi.

Ennyi kéne, a közelében nem járnánk a mostani bürökratikus rémségnek. Ahol már arra hoznak újabb szabályokat, hogy a többi szabály miatt hátrányba kerülő csapatok is esélyt kapjanak. Agyrém ami megy.

Pl. a motorok paramétereit ilyen mélységekig megszabni a #1 presztízs sportban, amely végső soron a gyártók mérnökgárdájának kompetenciájáról hivatott valamilyen (persze torz, de mi nem az) képet adni, a világ legnagyobb baromsága. Hengerszám, elrendezés, löket, fordulatszám és egyéb megkötések minek? A környezettudatosság a szempont? Akkor legyen (mint ahogy van is) korlátozott üzemanyagmennyiség, meg legyen NOx limit, aztán mindenki építsen erre egy platformot a legjobb tudása szerint, ahogy neki tetszik - feltöltött pöcsköszörű sornégy vagy böszme szívó V12, akár wankel, ki nem szarja le. Ha nem megy, építsen másikat év közben, használja azt.

Már nem nagyon van tér a kreativitásra, hogy a szerencsétlen mérnök próbálkozzon, tanuljon, innováljon, ehelyett egy lehetetlen korlátok közé szorított, a való életben soha nem hasznosítható technikát reszelget olyan precizitással, amilyennel a való életben, tömeggyártásban megjelenő technikákat soha nem reszelgeti senki. Ami most van, az egy hazugság, ami nem igazán visz előre. És még kurva unalmas is.

Lomha 8V 2014.02.28. 19:08:04

Ma reggel hallgattam a Petőfi rádiót és élőben kapcsolták a box utcában álló riportert. Ha jól emlékszem pont egy Redbull ment ki mellette és teljesen olyan hangja volt, mint amikor kihagy a gyújtás. Mondta is a riporter, hogy eléggé rángatott.

karlmann 2014.02.28. 19:29:02

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád:

Ez hibátlan összefoglalása a Forma-1 jelenlegi összes nyomorának.

Shadowbull 2014.02.28. 19:49:00

@szlan: "Ennyi erővel igazából számítógépek is vezethetnék az autókat (mint ahogy részben ez is a helyzet)."

Ma is ugyanolyanok a pilotak mint regebben, csak sokkal gyorsabbak.

"Ennyi erővel igazából számítógépek is vezethetnék az autókat (mint ahogy részben ez is a helyzet)."

Termeszetesen nem ez a helyzet.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.28. 19:51:08

Nekem mindegy hogy ki nyer csak legyen VERSENY!

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.28. 19:54:50

Hirtelen felindulasbol megneztem vegig - jo, neha beleporgetve - a 2006os Brazil nagydijat. Az "A FORMA EGYES VERSENY". Remelem iden is lesz hasonlo.

ommm 2014.02.28. 21:28:48

@szlan: "Ennyi erővel igazából számítógépek is vezethetnék az autókat (mint ahogy részben ez is a helyzet)"

Ne haragudj, de óriásit tévedsz ez esetben. El sem tudod képzelni, milyen megterhelés (nem csak fizikailag) egy mai autót 72 körön keresztül tempóval vezetni. Iszonyatos erők és iszonyatosan komplex feladat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.01. 06:09:07

@Shadowbull: "A poen az lesz, amikor Vettel az ev vegi dupla pontoknak koszonhetoen lesz megint VB, pedig azokat pont az o dominanciaja miatt vezettek be :)"

ekkora rendezo az elet sem tud lenni :)))) de remelem hogy bejon!!! :D

Schütii 2014.03.01. 08:53:08

@Sayniqua: Elbizonytalanodtam mikor láttam hogy lábai is vannak.

Tizenkettő 2014.03.01. 10:38:19

Szerintem irtózatos nagy kasza lesz itt az év végén. Az első pár versenyt lehet csúfosan elbukják, de utána ugyanaz lesz mint az elmúl pár évben.

Tizenkettő 2014.03.01. 10:39:32

Sosem volt erősségük az évkezdés.

Tizenkettő 2014.03.01. 10:48:09

Button tegnap teszt utáni beszámolója alapján azt nyilatkozta, hogy többször együtt autózott a Red Bullal, és a kanyarokban iszonyatosan erősek, Riccardo ott hagyná ott őket ahol akarná. Az egyenesekben lassabbak jelenleg, de az is kiderült, hogy tegnap még mindig nem használták ki a teljes motorerőt. Meg persze a megbízhatóságuk elég rossz, de az is állítólag azért probléma mert eddig nem használták teljes mértékben az erőforrásokat, és sok olyan hibával szembesültek ami a nagyobb teljesítmény miatt előjött, vagy ami más megoldottnak tűnt és újra előjött mint pl a hűtés probléma. Szóval nem kell temetni őket, ha egyszer ősszeáll nagy bajnan lesznek a többiek. Persze most jó húzó hír, hogy szenvednek meg mennyi problémájuk van. De aki azt gondolta ezek a komplex rendszerek olyan gördülékenyen fognak kezdeni mint az 5 éve használt v8-asok az nagyot téved. Állítólak 3000 alkatrésszel van benne több tavalyhoz képest. És még várjuk ki az első pár versenyt, lehet ott olyan dolgok fognk kiderülni amire eddig még senki sem gondolt, pl a mercedes ami most toronmagasan vezet pl fél távig se jut a 100 liter üzemanyaggal. Kár bármilyen messzemenő következtetést ebben a fázisban levonni, és temetni bármelyik csapatot is. Majd 5 verseny után lehet károgni.

Tizenkettő 2014.03.01. 10:49:21

Tegnap a Mercedes is ugyanúgy lerohadt, sőt ma reggel a Sauberben a Ferrari motor és porrá égett.

Tizenkettő 2014.03.01. 11:00:37

@Shadowbull: Erre már én is gondoltam, hogy idén pont a dupla pontokkal nyernek megint. Hatalmas poén lenne. :D

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2014.03.01. 13:58:57

@ommm: off, csak szeretnelek szavadon fogni: a szilveszteri adasban ha jol emlekszem igertetek olyasmit, hogy az eddigi egestereket becsomagoljatok es egyben letolthetove teszitek. lehet, h en voltam figyelmetlen, de meg nem talaltam sehol, ha megvan mar, legyszi tolj egy linket hozza, ha nem, legyel szives becsomagolni egy pakkba oket :) szeretnem leszedni mindet, de a regebbiek kozul nagyon sok egyszeruen nem hajlando lemaszni...
koszi...
on

total el vagyok keseredve, h kimi ferrariban ul... nem bizom a rohadt vorosokben, eleg sokszor bizonyitottak h az etika szerintuk mindennel hajlekonyabb...
a redbull meg remelem osszekapja magat, csapatszinten peldamutato amit kovetkezetesen vegigvittek az elmult evekben a jaguar megvasarlasa ota, es kimi mellett szerintem vettel es button akik jo fejek a bagazsban.

nikarágja 2014.03.01. 18:26:58

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: egyetértek, annyi kérdéssel, hogyha év közben is konstruálhatnának egy-két új szerkezetet vagy motort az szerinted mennyire lenne környezetbarát?
süti beállítások módosítása