Lassan, alacsonyan

  2014. február 07. - Perkó Rudolf Márk Címkék: chevrolet bogár datsun ültetés down léghűtés 240z slow vimeo radikalbugz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Szeretem a Vimeót. Talán a legjobb videomegosztó. Nem butítja le a minőséget, nem fagy le, nincs tele reklámmal, nincsenek letiltva a zenék a jogdíjak miatt. Emellett számomra külön öröm, mivel a léghűtéses Volkswagenekre gerjedek, hogy rengeteg a Low n' Slow típusú videó. Rozsdás Patinás öreg autók, csupán néhány centire az aszfalttól, szép képek, jó vágások.

Low n' Slow - A Beetle Film from BrooksFILMS on Vimeo.

Mielőtt még mindenki vadul nekiállna kommentelni, hogy mekkora céltalan hülyeség az ilyen mértékű ültetés, megjegyezném, hogy ez is csak egyfajta agymenés, mint a bungee-jumping, vagy a sörösdoboz-gyűjtés. A maga nemében művészet. És persze verseny, hogy ki tudja lejjebb tenni az autót. A műfaj egyik legerősebb képviselője a belga Radikalbugz csapat.

Talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy Bogarak radikális ültetése a fő profiljuk. Cégérük a híres, lepattant 1953-as fekete ovál Bogár, keskenyített első futóművel, fekete Fuchs felniken, airride-dal. Becenevén a Bad Ass Oval.

Radikalbugz tv : 53' Bad Ass Oval from Kris B. on Vimeo.

Bár a profilba nem illik bele, hiszen nem léghűtéses, de még csak nem is Volkswagen, csináltak egy fecskefarkú Chevrolet Biscayne-t is a srácok, persze airride-al. Stílusos, az vitathatatlan.

Radikalbugz TV : 59' Chevy Biscayne from Kris B. on Vimeo

A RadikalbugzTV videóit a Kris B. nevű felhasználó csinálja. A csatornáján szétnézve rengeteg más autós videó is van. Kris B. nem beszűkült VW fan, a japán autós Kamikaze Garage kisfilmjeit is az ő nevéhez fűződnek. A tematika azonos a bogarasokhoz: lassan, alacsonyan krúzolni egy vagány, porba ültetett autóval, mint ez a Datsun 240Z is.

Datsun 240 Z by Kamikaze garage from Kris B. on Vimeo.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr165803618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peti.olah 2014.02.07. 18:43:50

A Citroenem ezt önerőből megoldja, és még a hátsó kerék sem áll olyan idétlenül, mint a Bogárnál. :)

T54-44 2014.02.07. 18:46:18

OFF, de ott nem bírtam hozzászólni: totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2014/02/07/elvesztem_a_piacon/
Ez aztán a tanács, minek válaszol, ha nem bír egy normális mondatot visszaírni?

Schütii 2014.02.07. 19:04:59

@T54-44: De tulajdonképpen minek is kérdezett a kérdező, hiszen saját magának meg is válaszolta a kérdést. Legfeljebb megerősítést várt, és meg is kapta. Lehet beszélgetni típushibákról, de nem biztos hogy van értelme, főleg ha nem teljesen láma a kérdező.

Ja, ez az ültetős izé meg hülyeség.

Oldm4n 2014.02.07. 20:14:10

@T54-44: Én a Fordot választanám. Illetve nem. Egy MÁSIK hasonló Fordot, korábbi évjáratból. A gáz megeszi a hengerfejet, mert magasabb hőmérsékleten ég, azaz amit nyersz az üzemanyagon, azt bukod a javításon, ráadásul lelakott, gázos, tehát vissza van tekerve. 250-ről. Ráadásul ekkora kaszniba csak hülye vesz (tesz!) 1.6-os motort... Mondeo 1.8 vagy 2.0, benya, vagy dízel mindegy, nem rosszak a common rail dízelek, csak mivel nem tartják karban normálisan a magyarok, ezért széthullik, s az olcsó összetákolás után megy eladásra. Sajnos ez ilyen, három-négy kiló egyből megy az elmulasztott karbantartások pótlására. (Én is így jártam, csak én tudtam előre, ezért eleve fél misivel olcsóbban vettem, mint ami a keret volt.) Az meg a vevő hülyesége, hogy a kínálat legalját nézegeti, tehát ha valaki, akkor ő aztán tényleg tanácsra szorul! Erre a válasz egy szó... az enyém kettő! NO COMMENT.

Ja, a valódi helyes válasz a Ford Focus II, 1.6b. másfélbe már a Trend Plus is bőven belefér.

protézisesh 2014.02.07. 20:52:58

@peti.olah: hehe, az enyem is :) amugy meg az auto a MOZGASROL szol, ezert lassan kruzolni ugy, hogy huzza az ótó a belit a betonon, az olyan, mint aaaaaa.... Mint harley-val endurozni. Lehet, de minek?

saxos 2014.02.07. 21:39:57

lehet ezt a műfajt ésszel is csinálni
meg persze airride-dal

amit az oroszok művelnek az tényleg marhaság a szó szórós értelmében
tekercs rugóból szó szerint szét flexelik azt talán marad 1 vagy 2 menet a rugóból merül fel a kérdés az mit csillapíthat egyáltalán

Szabványok 2014.02.07. 22:14:31

@Schütii: "Ja, ez az ültetős izé meg hülyeség."
Tökéletesen egyetértek.
Használhatatlanná (és szerintem rondává) tenni autókat. Miért is?
Azért, mert így néz ki mintha 0,1%-kal nagyobb kanyargyorsulást tudna elérni és picit nehezebben borul fel.

(A másik oldalról manapság minden autó olyan magas, mint 20 éve a buszok.
Alig van olyan autó, amelyik van olyan magas alul, hogy egy fekvőrendőr ne tegye tönkre, de nem olyan magas, hogy borulékony legyen, óriási a légellenállása csak hogy cilinderben is be lehessen ülni.)

Rocko- 2014.02.07. 22:15:32

"nem fagy le"
de, azért tud. :)

amúgy csodás képek, de a világ nem az enyém.

Rocko- 2014.02.07. 22:29:28

@Oldm4n: "A gáz megeszi a hengerfejet"
erről mutatnál példákat?

Katana750 2014.02.07. 22:43:53

@Oldm4n: Mekkora használati tapasztalat mondatja veled ezt a "gáz megeszi..." okosságot? Eddig úgy véltem, azért fogyaszt gázból kicsit többet az átalakított autó, mert a gázból több kell ugyanazon teljesítményhez. Ez némileg ellentmond a pb magasabb égéshőjének, bár nem vizsgáltam azt. Ellenben 2000től 2010ig volt gázos Audi 80 2,6q avantom. Haver vette meg tőlem és a mai napig egészséggel használja. Bocsánat,hogy a poszthoz nem szólok, de elolvastam és nincs hozzáfűznivalóm.

Oldm4n 2014.02.08. 06:17:45

@Rocko-: Nem példálózok, mert nem igazán érdekel a véleményetek. Ez egy vélemény, szomorú tapasztalat, elolvasod, értelmezed, továbblépsz.

Nekem volt gázos autóm. Egy hengerfej mínusz. Történetesen az is egy Audi volt. Kapott egy bontott hengerfejet és ment a levesbe. (Nagyjából ott voltam pénzzel, mintha benzinnel használtam volna. Nem tudtam spórolni a gázon. Hengerfej csere új pakolással, részlegesen felújítva, injektorfej csere, beállítva, stb. 160.000.- a gázszett beszámításával. Akkori árakon számolva -2003- nagyjából amit spóroltam a gázon azt a hengerfejezés el is vitte. Na akkor fogadtam meg, hogy gázos autó akkor kell, ha gyárilag gázüzemre lesz tervezve. És garanciát kapok rá!)

@Katana750: Hidd el nekem, szomorú tapasztalat, az öthengeres KE-Jetronicos (Audi QP) 2.2-es tízszelepes motor nagyon-nagyon nem szereti a gázt. Beégnek a szelepek, leolvadnak, belepotyognak a motor égésterébe. Ott a lendület továbbviszi a szelepek maradványait a leömlőbe, és/vagy beleveri a hengerfejbe. Csúnya látvány, hidd el! Ha szerencséd van, akkor nem veri szét a dugókat, hengerpalástot. Ha nincs, akkor motor kuka. (Természetesen ma már kb egy misiért meg tudják csinálni, ha a hengerpalástot nem vágja ketté egy beszoruló darab.)

Cooper911 2014.02.08. 07:01:01

Jajj most jönnek az okosok hogy ezmilyenhülyeségmá.
Mennyivel nagyobb hülyeség ez mint pl 2000W-os hifit bepakolni a kocsiba ami többet ér mint a kocsi, vagy pl qrvadrága kocsit venni/használni kihangositó nélkül?
Szóval szerintem estig lehetne sorolni a hülyeségeket autó kategóriában. Ez is egyfajta hülyeség. SO WHAT?
Mondom ezt úgy hogy nem igazán tetszenek ezek a porbaültetett gépek. Air-ride-ot valami nagy amcsi vasba tudk elképzelni, de csak úgy hogy menet közben normál hasmagasság, parkoláskor meg lehasal a porba.

V12 Power 2014.02.08. 08:56:40

Izlesröl nem illik vitatkozni. Nem is vitatkozni kivanok, csak kifejtem az en velemenyemet. Ez nem az en vilagom, szerintem ezek az autok jobban jartak volna, ha csendesen szegnek rohadnak valahol, 20-30-ev elteltevel valaki eszreveszi, es csinal nehany igazan szep, müveszi kepet roluk, igy örökitve meg öket az utokornak. En szemely szerint nem latom a szepseget az ily modon hasznalhatatlanna tett autoban. Ha meg szobor, akkor legyen az. Szerintem.

Schütii 2014.02.08. 09:18:30

@Szabványok: Lehet az autóra szoborként is tekinteni, akkor lehet létjogosultsága a porig ültetésnek, ízlés dolga. Nekem azok az autók a legszebbek amiket használni lehet. Persze egyféle autó nem jó minden felhasználási területre, de mindegyik vállfajnak megvannak a szépségei. Lehet szép a maga módján egy terepjáró, egy kombi vagy egy teherautó is. Ismerjük az idevonatkozó nagy igazságot is: Szép az ami érdek nélkül tetszik.

Schütii 2014.02.08. 09:31:33

@Oldm4n: Na igen, mások a motor hőviszonyai gáz- és benzinüzem esetén. Egy gázt jól tűrő motornak más illesztési hézagok, más kenési rendszer stb. kellenek mint a benzines megfelelőjének. Nem is megy csodaszámba ha egyes motortípusok hamar(abb) beadják a kulcsot a tervezettől eltérő üzemi körülmények között.

Rocko- 2014.02.08. 11:28:33

@Oldm4n: tehát bedobtál valamit, amit tényként közölsz, majd amikor bizonyítékot kérünk, akkor terelsz, hogy egy példából általánosítasz és ez nem tény, csak vélemény.
értem.

Katana750 2014.02.08. 11:59:24

@Oldm4n: Ok. Nem vonom kétségbe a tapasztalatod és én is módosítok. Az Audi 2,6 V6os motorja jól bírja a motorgáz nevű tüzelőanyagot. Van hab a tortán! A 65literes benzintartály ha kiürült, csak 45liter benzint raktam bele. A többi E-85volt amíg nálam volt. Eladás után kb. 8 hónappal, beszart a benzinszivattyú. Lehet,hogy az alkohol miatt? Nem tudom,de ez is tény.

grease monkey (törölt) 2014.02.08. 11:59:58

@Rocko-: Tessék, a szelepeket és a szelepülékeket is megeszi a gáz, szó szerint:
i.imgur.com/hLQguwn.png

De van, hogy bereped az öntvény a megnövekedett égéshőtől:
i.imgur.com/T144cxD.png

Nem véletlenül kapnak a gyárilag gázos autók módosított hengerfejet.

Rocko- 2014.02.08. 12:23:19

@grease monkey: ez hány beépítésből hányszor esett meg és milyen volt a beépítés minősége?

grease monkey (törölt) 2014.02.08. 12:45:46

@Rocko-: Ember, a gáz égéshője magasabb, függetlenül attól, hogyan építed be szettet.
A jelenség egyáltalán nem ritka, olvasgass gázos fórumokat, sok ilyen szép fotót fogsz találni, Audi motorokról is:
i.imgur.com/aHgeAtz.png
Vannak olyan motorok, amik módosítás nélkül bírják a gázt, és van, ahol a gázüzemre (utólag, szelepcsere + szelepülékcsere) felkészített hengerfejet is megcsócsálja a gáz. Az utólagos gázosítás egy orosz rulett, jól is elsülhet, vagy nem - viszont SENKI nem ad neked garanciát egy utólagosan átalakított hengerfejre, vagy arra, hogy a motornak a gázüzemtől nem lesz baja. A gari egyedül a gázszettre vonatkozik.
Egy biztos megoldás van, ha gyárilag gázos autót vesz az ember, teljes garanciával. A Fiat, az Opel és a Ford is elég jókat csinál.

Katana750 2014.02.08. 13:00:57

Utánanéztem. A pb.gáz égéshője majdnem a 3szorosa a benzinének. 120000-44000 Kj/Kg. Akkor nem értem miért kell mégis kiviteltől függően 5-15%-al több gáz a motorbenzinhez képest? Ráadásul teljesítményben is lemaradásban van a gázzal üzemeltetett autó.(gyengébb) Bár a poszttól nagyon eltértünk, valami fizikus elmagyarázhatná!

zsebkettő 2014.02.08. 15:18:46

Ajjaj, vimeo a belsoségen, azt' mi lesz azzal a csodálatos indavideoval, jajanyám, botrányszag van.

Oldm4n 2014.02.08. 18:14:38

@Schütii: Pontosan erről van szó. Ahhoz, hogy valóban jó legyen gázzal egy autó, sokat, olcsón elmenjen, olyan motor is kell. Ez valahogy elfelejtődik... pedig nagyon akartam a gázt. (Tisztábban ég, sokkal olcsóbb, okosba' megoldható tartályról/palackról, stb.)

Oldm4n 2014.02.08. 18:18:08

@Rocko-: Ez tény, függetlenül attól, hogy te mit köpködsz magadból az ordenáré stílusodban. Tudod, ez téged minősít, nem engem. Én nagyon ráfáztam, ergo messze nem igaz az, hogy MINDIG, MINDENKINEK, MINDENBE jobb a gáz. Messze nem! Hogy te ezt képtelen vagy felfogni, mert szerencséd volt egy hőtűrő motorral, ami alapján általánosítasz, hát tudod, lehet, hogy a te kis világodon kívül is létezik autós élet. Ezt is érted? Mert akkor OFF.

Rocko- 2014.02.08. 18:20:07

@Oldm4n: szó sem volt köpködésről. tanulj még.
részemről vége.

Cymantrene 2014.02.09. 17:25:41

@Katana750: Valamit elnéztél. Kb. ugyanannyi az égéshőjük, azaz az égéskor fölszabaduló energiamennyiségük. A benziné 44 MJ/kg körül van, a cseppfolyós propáné meg butáné 50 és 49 MJ/kg.

Cymantrene 2014.02.09. 17:27:20

@grease monkey: ne keverd az égéshőt, ami az égéskor fölszabaduló energia mennyiséget jelenti, az égési hőmérséklettel. Két különböző dolog.

Katana750 2014.02.10. 17:07:29

@Cymantrene: Nem néztem el. A legegyszerűbb,ha te is megnézed ott ahol én. "Az égéshő Fizika-7. évfolyam Sulinet tudásbázis. Amiről te írsz az szerintem a fűtőérték! A Wiki szerint 47 a benzin 117 a bután. Nagyjából annyi mint a sulineten.

Cymantrene 2014.02.10. 18:56:54

@Katana750: A Sulineten simán elírták. A Wikit nem tudom, melyiket nézted, az angol a propánra −2.2197–−2.2187 MJ mol−1 égéshőt ír (Std enthalpy of combustion ΔcHo298), a 44,10 g/mol moltömeggel számolva kiválóan kijön, amit írtam, a kb. 50 MJ/kg. Butánra hasonlóképpen.
Az égéshő és a fűtőérték ezekre az anyagokra a víz párolgási hőjében különbözik, az égéshőt cseppfolyós vízre kell számolni, a fűtőértéket gáz halmazállapotú vízre. Ezek az anyagok kicsit különböző mennyiségű vizet adnak elégetéskor, de közel sem ennyire.
Ne higgy csak egy forrásnak, pláne ismeretlen területen, nézd meg a 4 jegyű függvénytáblát, a CRC Handbook-ot, a Römpp vegyészeti lexikont, a MOL honlapját (a tüzelőanyagok szabványosítva vannak, ezt valahol meg kell hivatkozniuk; a szabvány fizetős, azért nem ahhoz küldelek), mindegy, de ne csak egyet. És ne hagyd magad megtéveszteni a mértékegységektől: MJ/kg, kJ/mol, BTU/pound, kcal/kg szépen megvezethetik az embert, ha csak a mérőszámot nézi.
Kis kémiai előélettel már éreznéd, hogy alkánok (és a benzin is alapvetően az) égéshője nem térhet el ilyen drasztikusan egymástól (max. a homológ sor eleje, metán, etán, aztán lassan konvergál a (CH2)n összetétel határértékéhez).

Katana750 2014.02.10. 20:03:35

@Cymantrene: Hiszek neked, de nagyon elmentél tudományba amit csak az ért akit a téma érdekel. A választ arra kerestem,hogy miért kell több gáz mint benzin a motor üzemeltetéséhez és még gyengébb is vele. Valaki azt írta,hogy megeszi a hengerfejet mert magasabb az égéshője. Mármint a motorgáznak. Mivel én pont nem jártam így ezért voltam kíváncsi arra,hogy mennyivel is ég melegebben a pb mint a benzin. Biztos vannak gázos oldalak ennek kitárgyalására de itt merült fel a téma.

Cymantrene 2014.02.10. 20:33:06

@Katana750: Bocs, de megint keveredik az égéshő és az égési hőmérséklet. Van közük egymáshoz, de egyáltalán nem egyszerű módon, pl. utóbbi függ az égési sebességtől is, meg hogy mennyi inert gázt (nitrogént) kell még fölmelegíteni az égéstermékek mellett (ezért van kipufogógáz visszavezetés a dízeleknél: csökkenteni az égéshőmérsékletet) stb. Valószínűleg egyszerűbb és pontosabb mérni, mint számolni, a számolás inkább elvi ellenőrzésre hasznos durva mellémérés kiszűrűsére.
A fogyasztásba pedig, mert azt literben mérjük és nem kilóban, belejátszik még az üzemanyagok sűrűsége is. Az autógáznak kisebb a sűrűsége (kb. kétharmada), mint a benzinnek (a benzinnek meg kisebb, mint gázolajnak, a dízelek fogyasztási előnye részben ebből származik). Ezt a magyar Wiki autógáz oldalán is végigszámolják (bár a fűtőértéket és az égéshőt mintha kevernék, érdemes összevetni a számokat a fűtőérték cikkben lévőkkel. Eh, most nézem, a Sulineten a földgáz égéshőjét is elírták, az egy kg-ra vonatkoztatott érték helyett az egy köbméterre vonatkozót adták meg...).

KTiby 2014.02.16. 10:35:41

Egy ilyen restaurált, OEM+ -os hangyász számomra sokkal kívánatosabb, mint Karotta faragott hangyásza :)

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.02.16. 22:15:32

Nekem az utolsó videó tetszett a legjobban. Egyébként egy Ferrarival se, meg ezzel se lehet elmenni bevásárolni a tescoba. Ugyanolyan haszontalanok, csak van akinek ez tetszik.

GaborApa · http://kempingmania.hu 2014.02.24. 13:14:34

Hát ez a szerelvény sem terepre készült, de legalább veszettül néz ki

kempingmania.hu/content/a-nap-ultetese
süti beállítások módosítása