A Nordschleife igazi rekordja

  2014. január 31. - ommm Címkék: citroen ax diesel omg videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

GT-R, Porsche, Ferrari, Lamborghini, Radical, Caterham... ezektől az ember elvárja a teljesítményt. Nyálat csorgatnak rájuk, tinédzserek nyomják pelyhedző állukat az oldalüvegre és elképzelik, ahogy lefűzik a kedvenc kanyarjaikat, ahogy driftelve fordulnak minden sarkon... az autó idehaza státusszimbólum. Akik ettől el tudnak vonatkoztatni, azoknak szórakozás. És egyáltalán nem kell, hogy drága legyen.

Lehet mondjuk, egy Citroen AX 14D Enterprise. Tudják, a legendásan keveset fogyasztó, pillekönnyű francia gyösz. És ha ez megvan, akkor ki kell belezni, hogy csak a sofőrülés maradjon, kell némi összespórolt pénz az utazáshoz (aludni lehet a kocsi mellett, a sátorban is), egy kicsit megemelt üzemanyagnyomás, két semi-slick előre és iszonyatos kitartás, türelem és tanulás.

Kitartás ahhoz, hogy hét éven keresztül évente elautózzál a kis, 52 lóerős vacakkal Franciaországból a Nürburgringre, kitartás ahhoz, hogy ez alatt az idő alatt összesen 118 kört megtéve fejből megtanuld a pályát és az autódat, kitartás ahhoz, hogy kicserélj benne hét év alatt kilenc motort és öt váltót, majd a végén a vakhit és a megszerzett tapasztalat meghozza gyümölcsét. NicBTG ezzel az autóval 9:55-ös körrel befért a mágikus tíz perc alá. Ami lefordítva ahhoz hasonlítható, mintha egy ToiToi budival leszállnánk a Marson.

Na ez igen, szent őrület és autóbuzéria. Álommegvalósítás,ahogy kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr45790883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rot 2014.01.31. 10:39:47

zseniális
kanyarban hogy visszajött a megane rs-nek :D

Schütii 2014.01.31. 10:43:20

"Na ez igen, szent őrület és autóbuzéria."

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.01.31. 10:58:43

első!

ha csak egy hasonlaT olvasol el a mai napon, ez legyen az: "mintha egy ToiToi budival leszállnánk a Marson" :)

Begérke 2014.01.31. 10:59:07

"mintha egy ToiToi budival leszállnánk a Marson." - Hatalmas!

Begérke 2014.01.31. 11:00:50

De miért van kitakarva az arca?

Mamagaio 2014.01.31. 11:01:50

Wow!!! Ez már nem is örömautózás, hanem precíziós szívműtét. Otthon meg Gran Turismo-ra fekszik, kel. Abszolút a határon megy, gondolom ezért sem vett fel bukót, vagy mackóalsót, mert ha nekimegy a szalagkorlátnak, akkor Lauda part 2.
Kb 18-20 éve vezettem AX D-t és nem rémlik hogy a gyári futómű ennyire feszes lett volna :) Meg mintha ebből a 9 motorból már van amit reszelhettek is.
10:22 a kis karussell-nél végleg elakadt a szavam.

korzo 2014.01.31. 11:05:18

@Begérke: Azt írja, hogy tilos az autóban(!) az időmérés és a videó felvétel.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.01.31. 11:08:50

Szimpatikus elmebeteg.
Láttátok a fotókat a videó végén? Hálózsák, cseremotor-váltó, szerszámok. Minimalista, kőkemény.

david22 2014.01.31. 11:10:52

hatalmas gratula én nem szeretem nagyon a francia dízeleket,de ezelőtt a kitarás előtt meg kell hajolni :)

holysmoke0523 2014.01.31. 11:12:22

@bervas: Igen,azt a jelenetet én is visszanéztem még kétszer,mert elsőre nem hittem el.

Begérke 2014.01.31. 11:12:52

@korzo: Biztos olyan sok AX van ott, hogy így már nem lehet beazonosítani :-) Elvész a tömegben.

Nyiri 2014.01.31. 11:19:59

Az ilyen "őrültek" miatt vidámabb az élet :)

Most hogy 7 év után megvan a cél, mi lesz ezután? :)
Vesz egy Trabit és 10 év múlva 10 alá megy? :D

redriot77 2014.01.31. 11:26:05

Lord Of The Ring. Lejtőn épp hogy megy a vas 180-at, emelkedőkön meg azért erőlködik - a srác a kanyarokban alkotott valami hihetetlent. Vajon mire lenne képes egy olyan pályán ahol nincsenek hosszú egyenesek és emelkedők? :O

kockablogger 2014.01.31. 11:29:54

@Rot: Azaz :D:D:D Visszatekertem vagy 100szor, el sem hittem :D Majdnem a példaképemmé választottam a srácot :D

Cimbi 2014.01.31. 11:31:16

Respect!
Vannak meg buzik(jo ertelemben):
www.youtube.com/watch?v=ZHGakdglyaA

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.31. 11:39:22

NEm mindegy :D És párszor még el is vette... :)
Ügyes!

BruceWillis 2014.01.31. 11:54:16

@Mamagaio:
És a Gran Turismoban is az AX D-t választja? :)

johnclayborne 2014.01.31. 12:07:35

A srác egy Istencsászár!!!! Azért kevesen vezetnék ezt a francia autót ilyen szinten!!! Nagyok komoly teljesítmény, minden elismerésem!!!

Józsi a guminagykeres 2014.01.31. 12:13:59

@Mamagaio: Igen vagy 10éve ültem ilyenben én is,biztosan nem gyári a futóműve.
Sőt ennek a hergelt asszem GTI-nek hívták majd 100lovas verziója is volt egyik cimbimnek,még az is jobban dőlt ennél.
Motorja sem 52LE ebben is biztos vagyok.
Attól még szép teljesítmény bár mondjuk a gyári Lupo gti hivatalos ideje 9:09.www.youtube.com/watch?v=jQao07TW5Ds
Oké-oké az AX biztosan nincs 125le,de akkor is csúsztat "picit" a srác az autóról szvsz.

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2014.01.31. 12:14:19

Max Respect a srác előtt! Ezt hívják elszántságnak! Jó lenne tudni, hogy miről indult. Mi volt az első körideje. Omm, erről nincs semmi?

jk88 2014.01.31. 12:15:32

"Ami lefordítva ahhoz hasonlítható, mintha egy ToiToi budival leszállnánk a Marson."

Kazinczy díjas hasonlat.:D

ommm 2014.01.31. 12:19:23

@Matheo: A végén látszanak a köridejei, van köztük 11:40 is. Amikor ráközelít a listára a telefonban.

Józsi a guminagykeres 2014.01.31. 12:20:29

@Mamagaio: Mondjuk a Lupo GTI meg sokkal nehezebb,üresen 1tonna.
Kipakolt AX meg már majdnem caterham súlyban van.

Manarola (törölt) 2014.01.31. 12:27:41

Sisak, kesztyű nélkül, 3 pontos övvel ez nem semmi. Mint, ha csak a közértbe indulna. Ez az igazi tehetség.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.31. 12:29:54

Kicsit a "leggyorsabb Indian" sztorija jutott eszembe. Mindenesetre este megmutatom a zasszonynak, állandóan fúj az AX-emre, hogy randa, meg szakadt. Lehet, de hát akkor is vittem már valamire, ha egy AX 1,4D-m van, vagymia! :-D

Manarola (törölt) 2014.01.31. 12:32:50

Végignéztem, megkönnyeztem.

hephaistos · http://www.konyvkoto.com/ 2014.01.31. 12:44:06

"...mintha egy ToiToi budival leszállnánk a Marson..."

nee.. :D

plephyl 2014.01.31. 12:47:32

Biztos, h nem 52 lóerős a kocsi, másrészt a futómű is messz e nem eredeti.
Ezzel együtt temrészetesen le a kalappal!
Hatlamas teljesítmény és megszállottság tanúi lehettünk.

ommm 2014.01.31. 12:48:47

@plephyl: Pedig az. Csak nagyon könnyű

Bambano 2014.01.31. 13:05:37

topgear clarksonnak is alig sikerült 10 alá menni, pedig ő egy jaguárral tolta :P

nincs_nick 2014.01.31. 13:08:13

@Bambano: Ez ilyen, elsőre valszeg egy Hamilton/Vettel/Alonos sem menne 10 alá a pályán. Sok gyakorlás után, meg nagymamám is. A különbség ott jön ki, ha mindketten ugyanannyit tudtatok gyakorlni.:)

Szilárd Hompoth 2014.01.31. 13:12:59

Minden elismerésem, ez tényleg bámulatos volt. Ráadásul forgalomban!
De azért egy bukó, sisak meg overál szerintem belefért volna.

rapchee 2014.01.31. 13:20:36

tényleg szép teljesítmény, és a végére azért nekem is por ment a szemembe, de amikor megláttam a külső képeket ... különösen a fekete füstfelhőjével, határozottan taszító a kis kocsi

Don_Matteo 2014.01.31. 13:26:45

@plephyl: Szerintem nem kell nagy dolgokra gondolni. Szerencsétlen kis szívódízelen sok tuning lehetőség nincs. A lejtőn megfutott 182km/h kb reális az 52 le-től és 650-700kg-tól. Futómű: jó gumi szerintem a titok. De egy GTI ax se mutat sok extrát az alap futóműhöz képest. Lehet a stabrúd átmérője 2 mm-rel combosabb. :) Szerintem a videó titka a kitartó munka/gyakorlás és a rohadt könnyű autó ami fék nélkül repül át a kanyarokon. :D Tegnap este néztem a videót és párszor én fostam össze magam.

itt egy érdekes kacsa, bmw motorral gyári futóművel:
www.youtube.com/watch?v=hAocmae9vyE

Qkuriq 2014.01.31. 13:28:11

Biztos vagyok benne, hogy nem gyári az autó.
A motor tuningolt és a futómű pedig keményített.
Kíváncsi lennék, hogy mennyi az autó önsúlya!
Ettől függetlenül természetesen óriási teljesítmény, és elismerésre méltó!

Crazy Kid 2014.01.31. 13:40:54

Most én látok rosszul valamit, vagy csak benézek valamit. De mintha nem ugyanott fejezné be az időmérést mint ahol elkezdi. Nem ismerem nagyon a pályát, szóval nem biztos amit írok, de a Nissan GT-R Nismos videóban máshol kezdik a mérést, de ott ugyan ott fejezik is be. Na mindegy. Ha valaki esetleg tud rá magyarázatot, azt megköszönném. :)

Speedman 2014.01.31. 13:47:31

@kockablogger: "Azaz :D:D:D Visszatekertem vagy 100szor, el sem hittem :D Majdnem a példaképemmé választottam a srácot :D"
Azért tegyük hozzá, hogy nem tudjuk a Megane sofőrje mennyire ismerte (és merte nyomni neki) a pályát. Az biztos, hogy nagyságrendekkel jobb a tapadása a Megane-nak, ami látszik is 3:24-től, ahogy betapad a belsőben az AX meg nem, ezért mindenképpen gratula a AX-es srácnak.

@redriot77: "Vajon mire lenne képes egy olyan pályán ahol nincsenek hosszú egyenesek és emelkedők? :O "
Szerintem semmire. Jól vezet, de mihelyst olyan szituációba kerül, hogy nem a saját tempójában megy (ld. Megane, Skoda utáni "hajsza") már bele hibázik.
Sok gyakorlással mások is képesek lennének rá szerintem. A kitartása viszont elismerésre méltó.
A 9 kifeküdt motor és 5 váltó függvényében még inkább. :-D

Reszelő Aladár 2014.01.31. 14:21:34

Mondanám, hogy csajozós. De nem. Ezt ők nem értik.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.01.31. 14:25:50

@Don_Matteo: Ezzel játszanak a 2CV alapú kit caroknál is. A Pembleton Brooklands például egy sújjjosan vicces jószág, nagyon kéne, pedig egy kit car már áll otthon.
www.pembleton.co.uk/PMC/IMAG003A.JPG

erokun 2014.01.31. 14:58:34

szép, szívesen beülnék mellé egy hasonló körre ,márha lenne benne még egy ülés

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.01.31. 15:01:07

A végtelenségig begyakorolt minden ívet ideálisra. Ez teljesítmény, és egy füst alatt látszik az is, hogy nem feltétlen kell abszolút hegyes technika egy kis örömhöz, sikerélményhez... :)

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.01.31. 15:12:56

A külső képek alapján nekem is úgy tűnik, hogy a kipakolás ellenére jobban ül mint egy utcai AX és a felnik is szerintem a létező legnagyobbak amik még befértek a sárhányók alá. + a kormolásból ugye egyértelműen látszik (mellesleg le is írta), hogy húzott az adagolón. Szóval szerintem azért több van ott, mint 52 ló.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.01.31. 15:14:00

Tartalék motor-váltó együttes az anyósülésen azért odacsap. :D

Vitalij 2014.01.31. 15:31:00

Na megyek az 50 és fél (nagyon fontos az a fél benne van a kézikönyvében!!!! :D ) ezres Ibizámmal a Nordschleife-re!! Bebizonyítani, hogy a benzines igenis jobb mint egy dízel! És akkor a kék toj-toj mellé egy kékeszöldet is küldhetünk a Marsra :D

(Igaz valószínű pár kör után hazajövök, hogy nincs pénzem tankolni... :P )

Krizsabá 2014.01.31. 15:33:33

Azt hittem h. a számláló azt jelzi, hogy egy kör 7 év 30 napig tart ezzel a kocsival. :D

Tirpákium 2014.01.31. 15:40:23

Ez a ToiTois egyelore viszi az "év hasonlata" díjat:)
A srác pedig nagyon jól értelmezte az autóversenyzés lényegét. Aki tényleg AKAR, az VERSENYZIK. A tobbieknek meg maradnak a kifogások, meg az irígység.

Macropus Rufus 2014.01.31. 16:09:37

@BruceWillis: több mint 1000 vas van benne. Akár még ez is benne lehet. Én láttam már Opel Corsa Confortot (C corsa), Fiat Puntot (első generációs)meg a tököm tudja még, hogy miket láttam ott. Szóval simán belefér, hogy használt vasak között ott a AX :)

metalex 2014.01.31. 16:39:15

@ommm: Azért annyira nem lehet eredeti. Alacsonyabb a gyárinál,a hátsó sárvédő ív maj'd rálóg a felni peremére és az utolsó képeken látszik, hogy szélesebb felnikkel ment, mint amivel utcán. Az első felnik majdnem olyanok, mintha ki lennének fordítva. Szerintem a gyári 155/méretről váltott 175/-re. És valószínűleg, annyit azért változtatott, hogy betett négy VTS gátlót is, hogy ne lebegjen félmagasan a beton felett.
De ennyi belefér, ill. kell is, enélkül nem is lehetne. Ez nem von le semmit az eredményből, mondhatjuk, az autó sííímán "N"-es. :-)

Mamagaio 2014.01.31. 16:49:53

@Macropus Rufus: Nincs AX (GT4&5). Citroenből mehetsz régi kacsával, de az botrány rossz. Van C3, Xantia, meg hasonló nagyobbak.

DonVincenzo 2014.01.31. 16:58:46

Azt azért ne feledjük,hogy a szélesebb kerék ugyan kanyarban és féktávon előny,de egyenesben hátrány.

Macropus Rufus 2014.01.31. 16:59:35

@Mamagaio: kacsám van :) Kissé meg lett pimpleve :) Alu kerekek, meg motor tunning, de igazából nem lett tőle gyorsabb a cucc :) (így jártam a VW Hippi buszával is)

uarempty 2014.01.31. 17:15:32

"mintha egy ToiToi budival leszállnánk a Marson."

Nem lehetetlen, csak jó irányba kell kilőni.Pont úgy, mint egy széria AX-el 9.55-öt menni, viszont, ez nem egy széria AX.

Persze, ez nem von le (túl) sokat az eredményből, hogy soxor letolta szimulátoron, és reszelgette a gépet.Csak ez nem egy széria AX, ennyi a történet.Az eredmény irreleváns, de szép.

ommm 2014.01.31. 17:21:13

@uarempty: Tudod mit? Írj neki és kérdezz rá!
Amíg nem cáfolod meg, addig én elhiszem a srácnak azt, amit ő maga ír a videó alatt.
Köszi

redriot77 2014.01.31. 17:21:42

@Speedman: "Sok gyakorlással mások is képesek lennének rá szerintem."

Ha korábban elkezdek gitározni és eleget gyakorlok én is biztosan olyan jól játszanék mint Slash. Végülis csak jó ritmusban kell pengetni és a megfelelő helyeken kell lefogni a húrokat. :)

Egy hibátlan Nordschleiffe kört szimulátoron sem könnyű összerakni - neki sikerült élőben! Sok durva köridős videó van fent a pályáról, de olyat hogy valaki szinte minden kanyarban kihasználja az utolsó centimétert is már kevesebbet látni. XBoxon nem merem így nyomni. :) Pedig ott annyi vesztenivalóm van csak hogy várnom kell fél percet amíg újratölti a pályát és újrakezdhetem a kört. Ezzel a kis lélekvesztővel azért több a kockázat. Nem mondom hogy ez a srác a világ legjobb versenyzője de nagy 'shcleiffe rajongó és csinált valami olyat amiről sokan csak álmodozunk itt az Xbox vagy PS3 előtt: a saját hétköznapi verdájával meghódította a Zöld oklot. :)

Tirpákium 2014.01.31. 17:28:22

@uarempty: "Csak ez nem egy széria AX"
Hanem Tavrija :)

A benyugtatózott pocok 2014.01.31. 17:31:01

Úgy látom tuning gyanánt azért felkerült az 1.5D szívósor a motorra és a füstcsavarral sem finomkodott az ember.

Mindenesetre azért szép teljesítmény.

Don_Matteo 2014.01.31. 17:41:04

@ommm: Pontosan, inkább nézzétek meg még egyszer, mert bizony egy célja volt ennek a videónak. Örömet szerezni.
Szimpatikus vonás, hogy egy ilyen autóval is pályára megy feszegetni a határokat, mások a nagy dögökkel is közúton rodeóznak.

Amin változtathatott a srác:
-adagoló, kipufogó, ezen lehet hozott 4 le-t. 52 az alap, az is sok %-os növekedés.
-szélesebb/jobb gumik
-torzió hátul egy picit elforgatva
-gondolom AX GTI fékek és stabrúd, lengéscsillapítók
-kipakolta a belsejét

Ez azért még elég erősen benne van a széria kategóriában. :)

red87 2014.01.31. 17:48:45

@Crazy Kid: Jól látod, valóban nem ugyanaz az időmérő pont a kezdetnél és a célnál. Ez azért van, mert a civil pályanapokon úgy tudom, nem tudsz több kört menni egyszerre, mindenképp ki kell jönnöd a boxba, és meg van szakítva a kör, így gyakorlatilag egy jó hosszú sprintszakasz, nem pedig igazi kör. De nyugtasson a tudat, hogy mindenki e között a két pont között nézi az időt :)
Nem is lenne sok értelme a Döttinger Höhére (ez a kurva hosszú egyenes, amire rákanyarodik a boxból, meg amiről lejön a kör végén) ráengedni a népet, ott ugyanis a végére nagyon ocsmány sebességkülönbségek lennének különböző autók közt.

uarempty 2014.01.31. 18:06:40

@ommm: Minek, az hogy kibelezte már hiteltelen.Képzelem mekkora balhé lenne, ha egy GTR, kárpit, meg ülések meg minden vacak nélkül futna egy gyors kört :D 18x.-et ez meg nem fog menni szériába 170-es gumikon, arra is nagypénzekben tudnék fogadni.Az ültetés is sanszos, mert sehol nem ül és kanyarodik így originalba.
Mint mondtam a belefektetett munkáért gratula és az, hogy így végigtolta...de talán több értelme lett volna, ha tényleg full szériával tolja, max picit szélesebb gumikkal.Tutko jobban felfigyelnek, ha jobbat megy pl. mint egy hivatásos versenyző.

uarempty 2014.01.31. 18:08:25

@Tirpákium: Topikot tévesztettél? :P

1kutya 2014.01.31. 18:27:07

hát, a féket nem nagyon koptatta! :)

makszi riszpekt!

Speedman 2014.01.31. 18:31:50

@redriot77: Persze, ha nem tudsz gitározni, (vagy ebben az esetben vezetni) akkor ne is próbálkozz.
Viszont, ha van affinitásod a vezetéshez, azért 7 év alatt és több mint 100 kör (és sok szimulátorozás) után, lehet (szinte biztos) neked is sikerülhet ez a teljesítmény 1-szer(!).

Persze öröm nézni, ahogy vezet a lélekvesztőjével, de ne kiáltsd már ki szuper tehetségnek. Azért megnéztem volna az első évben hogyan ment végig. Valószínűleg nem ilyen jól.

Tirpákium 2014.01.31. 19:04:44

Azért ha ez a 24750 mind versenykilóméter, akkor az nem kis tapasztalat. Pl. csak az uzemanyag kerult cirka 1000000Ft-ba.

Balu az Alfás 2014.01.31. 20:00:43

10 alá ment, és közben evett 5 liter gázolajat :D

nikarágja 2014.01.31. 20:06:09

ezután átnyergel majd a főzőcskézésre, vagy a nősülésre a drusza

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.31. 20:14:53

O ilyen csendes tiszteletremelto bolond lehet. Mellesleg jol nyomja annak a gyosznek :)

transittal nem tudtak 10 ala nyomni az idot
www.youtube.com/watch?v=5KiC03_wVjc

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.01.31. 20:40:29

@A benyugtatózott pocok:

Azért kellett rá 1,5D szívócső, mert a sajátja nem fért el a toronymerevítőtől.

metalex 2014.01.31. 20:43:48

@DonVincenzo: Na jó, de itt 155kontra 175mm-es szélesség között nincs olyan nagy különbség ! - nem hiszem, hogy 175mm-nél szélesebb volt az amivel ment. Ergo, egyenesben nem veszít annyit, amennyit a kanyarokban nyert. A kifelé szélesdő felni viszont kanyarban sokat hoz a szélesebb nyomtáv miatt.
Még egyet próbálhatna ki, nagyobb felnivel, peresebb gumival, megpróbálni kerékátlót növelni, hátha nem veszít annyit a gyorsulásából- amennyit a sebességnövekedéssel nyer. Bár lehet, hogy próbálta és nem jött be és a 13" a nyerő párosítás.

mancs31 2014.01.31. 20:53:56

9.10-nél láttátok a fekete gépet a sóderágyban?

Sinistroll 2014.01.31. 21:21:04

Nagyon szép, gratula - igazán király! Nekünk marad a Playstation :-)

De hogy a Quiddelbacher Höhe-nél azért kapcsoljon vissza valaki, hogy még gyorsítson, hát az szuperlol! :-))))

Carrot2013 2014.01.31. 21:39:47

Még, hogy nem széria. A sok hitetlennek itt a srác leírása az autóról. Ha nem megy az angol akkor translate.google.com

Citroën AX 14D « Entreprise » -- 1993 -- 685.100 km -- 1,360 litre diesel engine 52 hp -- 720 kg
The car is stock except: xenon lights, front tyres (A048), increased fuel pressure, strutbar (because of the mileage of the body) and an aluminum intake from 1.5D engine (because of the strutbar).

This record lap was done on Saturday August 17th 2013 at 8:37am.
It was the 118th Nordschleife lap for this car and my 10th attempt trip (1115 km away from Bordeaux in France).
Lap timing equipment = mobile phone with Harry's Lap Timer and a XGPS150 Bluetooth receiver.

It took me a lot of time and patience to achieve a "Bridge To Gantry" lap time under 10 minutes during the tourist drive sessions at the Nordschleife.
This challenge was definitely for fun but also to prove it could be done with work, tenacity and a bit of madness too...
I have been chasing the 'perfect lap' for 7 years with no traffic, no road works, fresh air, dry track, no driving mistakes and a reliable drivetrain.
This TUD3 diesel engine is known for its poor reliability and I went through 9 engines and 5 gearboxes!
Here I want to thank all the people who spent time to help me work on this little car.

With such a non-powerful car, if you kill the momentum you're done, and in many corners I tend to overdrive the car trying to maximize momentum.
For this reason, my video is not a driving lesson at all!

During all these years I tried to be respectful of the Nürburgring tourist drive rules, the other users (faster and slower cars) and the people working on the track.
Recording movies and lap times is not allowed, in theory...but I made this video to show you don't necessarily need a sport car and a lot of money to enjoy driving.

Sinistroll 2014.01.31. 21:50:26

@Crazy Kid: @red87:

Megnéztem a Wikipédián. Az idő, amit mért a kolléga, az ún. BTG idő. Az embélma látszik a videón is. Elsőre azt hittem, azt jelenti, "BETEG", de valójában azt, hogy Bridge to Gantry. Az Antoniusbuche előtt engedik fel a népet, és a Galgenkopf után ütik le, ahogy Red87 írja. A kettő közt kb. 1 km. egyenes van, hozzá lehet adni kb. 25 másodpercet a teljes körhöz, ha valaki akarja.

Mellesleg, a Wiki szerint aki órát, vagy kamerát visz magával turistanapokra, azt kitilthatják. Banyek...

Ha egyszer kijutok, én csakazért is vinni fogok. De kurva lassan fogok menni :-). A hideg kiráz, mi lenne, ha bármilyen kocsival 1000 km-re itthonról balesetezel. Még akkor is, ha össze se töröd magad...

Speedman 2014.01.31. 22:17:38

@Carrot2013: "Még, hogy nem széria. A sok hitetlennek itt a srác leírása az autóról. Ha nem megy az angol akkor translate.google.com"

És akkor ez mit jelent neked?
Increased fuel pressure, strutbar and an aluminum intake from 1.5D engine.

Vagy angolul nem tudsz, vagy az autókhoz nem értesz. De mindegy is..

Crazy Kid 2014.01.31. 22:49:35

@red87: @Sinistroll:

Köszi szépen srácok, így már világos. :)

Rot 2014.02.01. 01:57:57

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zIltO3NuGkk

1.25-nél pöfög el az AX mint egy tintahal a 350z mellett

datacom 2014.02.01. 07:24:06

@Rot: Nekem is ez a video ugrott be :-)

Pufibá 2014.02.01. 08:14:50

Annyit néhány kommentelőnek,hogy:Clarksonnak nem sikerült egy Jaguár S-Type -al ennyi idő alatt teljesíteni,pedig jobban vezet,mint az itt levők 90%-a.

ommm 2014.02.01. 13:06:57

@uarempty: "mekkora balhé lenne, ha egy GTR, kárpit, meg ülések meg minden vacak nélkül futna egy gyors kört"

Hajaj, a so gennante körrekordos GT-R sokkal durvábban volt felkészítve arra az egy körre. Olvasd el Stump Bandi vonatkozó cikkét. :)

david22 2014.02.01. 13:46:38

@Don_Matteo: így van :) nem költött milliókat az autóra csak összelegózta azokból a széria cuccokból ami van és bele lehet pakolni :D és kész a 4 gumi meg a legdrágább tétel volt szerintem bár ararfele biztos olcsóbbak darabjai nem 25-30 mint itthon ( méret- márkafüggő)

nem kéne... 2014.02.01. 14:26:17

@Rot:

az egy másik ax lesz.
ez fehér.

a távoli rokon 2014.02.01. 15:11:45

@Rot: szép találat, füstöl a kis szörny rendesen;)

Rot 2014.02.01. 15:29:24

@nem kéne...: ott csúszott ki előtte a nissan...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.02.02. 18:42:42

Ezt a komát felveszem gondolatban az angol kattantak mellé, akik egy roncstelepi Rolls Royce-ra pakoltak egy turbót és azzal tolták végig

youtu.be/6aKv_ynFWsA

A kürt hangja, a beszólások :) "... the bonnet's liftin'! "

Dömijani 2014.02.05. 14:52:16

A dízelfanok most nyilván örülnek. Ennyi kormot belenyomni a levegőbe ezért... A megfelelő eszköz a megfelelő célra... biztos ez az?

Csapongva tovább ezen a vonalon: eszembe jutott az őszi pályanap. A soktízmilliós szuper autók 2 perc körül mentek, egy párszázezres szakadt MX5-ös meg 2.18-at.

2-More 2014.02.06. 15:31:27

@metalex: Csak egy böffenet a 175 kontra 155re, mivel A048akon gurul, 175 az elvi szélessége a guminak. Nekem 175/60R13ak vannak fenn, pocsonyateszt, a futófelület jócskán 180 mm felett van. 175/50R13as gumit pedig csak a "csalós 175" néven emlegetik, azt simán felpattintod egy 7" felnire is, futófelülete pedig gumigyártó függvényében 200 mm is lehet akár. Alapesetben, minél peresebb egy gumi, annál szélesebb a futófelület, hiába van ráirva ugyanannyi, gyártóról gyártóra akár fél centivel is eltérhet még sima utcai guminál is, hátmég olyan finomságok slick vagy semislick esetén, mint az üzemhőmérsékleten történő tágulás. Az is van gumi, amelyiknél rádob bő egy centit.

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2014.02.26. 09:51:40

@ommm: Most nézem hogy van 12.33-as is... Azta... Így még nagyobb a teljesítmény a szememben! :) Köszi, amikor először néztem, nem láttam.

Peetee 2014.03.23. 00:19:39

youtu.be/lxik6h3Jjh0?t=47s

Tudtommal igen csekély számú fehér dízel ax közlekedik ottan' ezért merem kijelenteni, hogy megtaláltam az embert egy crashvideo-ban, 0:47től!
süti beállítások módosítása