Bénázással kezdődött…

  2013. november 02. - ommm Címkék: bmw totalcar diy faluvégi farolás becsületesnepper

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Így járt Kopasz, a Becsületesnepper az első Faluvégi Faroláson, fogadjátok szeretettel:

Az előző pályanapok után elhatároztam, hogy nem hagyok mindent az utolsó pillanatra, mindent megcsinálok időre.  A múltkori fékproblémám után csak a fékolajat és a hátsó féktárcsát kellett lecserélnem, minden más rendben volt az autón. Csütörtökön lecseréltettem az előbbit, már csak a tárcsa csere volt hátra. Pénteken elmentünk kirándulni, szombat délután négykor fix programunk volt, a szombat délelőttbe simán belefér egy húszperces munka. Persze egész nap jöttek az emberek, autókat kellett vinnem ide-oda, mosás, fényképezés, csörgött a telefon, alig értem haza időre. Semmi baj, reggel fél hatkor fölkelek, és megcsinálom. Fél hétre kész volt az autó, nekiálltam föltenni az utcai gumikat, mert még mindig a pályanapi slickek voltak fent. Mikor meghúztam a bal első kerék csavarjait, észrevettem, hogy furcsán megmozdult a kerék. Megmozgattam a kereket, és csúnyán lötyögött. Levettem a kereket, és kiderült, hogy az alsó gömbfej nagyon lóg.

IMG 7573

 

Ezzel nem kockáztatok meg egy csapatást, de még a lemenetelt sem szívesen. A pincében van néhány komplett lengőkarom, gyorsan magamhoz vettem egy balosat, és nekiálltam a cserének. Persze a belső csavar nem akart kijönni, és hozzáférni is rosszul lehet. Az elején annyira nem tudtam vele mit kezdeni, hogy már azon gondolkodtam lemegyek, de csak nézni, bandázni. Miután mégis sikerült a csavart kiimádkozni a helyéről, a gömbfejet kellett kiütni. Ehhez végképp nem lehet hozzáférni, csak egy félméteres vasrúd és egy kétkilós kalapács többszöri biztatására volt hajlandó engedni. Gyorsan, a kalapács szorgos használatával és néhány káromkodás kíséretében kicseréltem a lengőkar végén a szilentet, és visszaraktam a másik lengőkart a helyére. Persze a többiek ekkor már vidáman csapattak Kakucson. Bedobáltam néhány újszerű, kínai téligumival szerelt kereket, és bő gázzal megindultam.

IMG 7574

   Tíz éve járok télen csúszkálni a hegyekbe, de még sosem voltam drift edzésen. Kíváncsi voltam hogyan viselkedik majd az autó az aszfalton.  A hóban nagyon finoman lehet kezelni, elég erős ahhoz, hogy jól lehessen gázzal kormányozni. Az első körre gyári méretű, túlfújt, 195/65R14-es, újszerű nyári gumikkal futottam ki, és gyorsan kiderült, hogy nem kellett volna. Megindítottam az autót keresztbe, ellenkormányoztam, de a gumi egy kis oldalcsúszás után letapadt, és az autó azonnal elindult abba az irányba, amerre a kormány állt. Nagyon pocsék érzés volt belülről, de kívülről sem lehetett nagy élvezet. Nagyon ideges voltam, hogy így bénázok. Másodikra menetre feltettem a szintén túlfújt, de keskenyebb újszerű kínai téli gumikat. Ezzel már sokkal jobb volt, nagy gázzal már ki lehetett tartani a driftet, de a pilótával még sok baj volt. Próbálkoztam szorgalmasan, néha ki is adta. Kezdett megjönni az önbizalmam, kezdtem vállalgatni a kanyarokat. A célegyenes előtti kanyarból jöttem ki kicsit keresztben, amikor észrevettem, hogy a zászlós ember felém sétál a célegyenes aszfaltján. Hogy mit keresett ott? Elvettem a gázt, az autó hátulja betapadt, bénáztam, lassú voltam, az autó átcsapódott a másik oldalra, és a bal elejével kicsit nekimentem a gumifalnak. Kint a parkolóban egy erőteljes húzással „kilakatoltam” a sárvédőt meg a lökhárítót, csak a fényezés repedésén látszott, hogy esemény volt.

IMG 7564

   A következő menetben az első kanyarból kijövet rossz ütemben löttyintettem át az autót a másodikba, láttam, hogy már nem adhatja ki, hagytam megpördülni. Ekkor az egyik összekötött gumibálát löktem arrébb a jobb ajtóval. Ezt az újabb horpadást a lábammal belülről kitapostam, csak az ajtón gyárilag lévő törésen maradt egy minimális nyoma az újabb kalandnak.

IMG 7569

A néha jobban sikerült kanyarok sorát sűrűn megszakítottam gyöngén sikerült kanyarokkal és megpördülésekkel. Egyszer ismét nem adta ki, és egy a pálya szélén lévő gumibálát szemből elkaptam, átmentem rajta az autóval, majd hátul távozott, kicsit meggörbítve a hátsó köténylemezt. Az elölről leesett rendszámtáblát a pályabírók hozták utánam a parkolóba, és a távollétemben betették a műszerfalamra. Ezúton is köszönet érte.

IMG 7565

A menetek között a lelátóról néztem, ahogy a pajtásaim, Pitya és Doman Zoli, csúszkálnak a Corollákkal, és próbáltam ellesni hol indítják meg az autót, hol vannak a terhelésváltások. Rajtuk látszott, hogy nem az első garnitúra gumit koptatják el itt. Voltak itt még néhányan, akiknek nem ez volt az első driftnapjuk. Tudták milyen gumikkal, milyen guminyomásokkal kell menni, arról nem is beszélve, hogy nagyon ügyesen kezelték az autót.  Az idő múlásával aztán kezdtek jobban sikerülni a dolgok, de a jótól még mindig fényévekre voltam. Az utolsó (számomra) menetben azt vettem észre, hogy a gumik a kívántnál jobban kezdenek már csúszni, és kellene egy kis tapadás, mert nagyon könnyen túlfordult az autó. Azon gondolkodtam mennyire eresszem le őket, amikor a pályabírók szóltak, hogy kezd csöpögni a váltómból az olaj, ezért már nem mehetek fel a pályára.

  Sajnos idő előtt véget ért a móka, de amíg tartott nagyon jó volt. Bebizonyosodott, amire a negyvenhat évem alatt már rájöttem, nem vagyok őstehetség, de gyakorlással egy átlagos szintre eljuthatok. Sebaj, legközelebb már kicsit rutinosabban, remélhetőleg ügyesebben, vékonyabb gumikkal, újra támadok.

10407059933 180bbbc01a h

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr885609881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peti251 2013.11.02. 12:56:50

Ügyes lehettél, irogyellek! nekem sajnos se tehetségem, se időm se kocsim, de legfőképpen pénzem nincs ilyesmire. Pedig nagyon vágyok rá.

Talán majd LFS-ben valamikor....

laczek 2013.11.02. 13:43:57

Sok sikert Kopasznak! Én is ezer örömmel kipróbálnám az ilyet, de sajnos nincs rá keret soha.
@peti251 mindennek eljön az ideje egyszer

Rocko- 2013.11.02. 13:55:09

jól van, nem kímélted a gépet. :D

Schütii 2013.11.02. 13:59:32

Követelem hogy a BMW vegye ismét gyártásba az E30 szériát! Mivél lesz a világ ha mindet eldriftelik?

LasVegas 2013.11.02. 15:01:35

Szerintem nem tehetség hiányod van (bár nem láttam), inkább csak még tapasztalatlan vagy Kopasz! A gumikat meg mindenki megkóstolja párszor. Mindenki így kezdte ahogy te. Beforgással, tapasztalgatással, a mások figyelésével. És téli gumival :D bár szerintem legközelebb próbálj nyárin menni. Azzal sokkal jobban lehet driftelni. Én pedig ezeket tapasztalatból mondom, meg már pár kupa ott figyel a polcomon, s nem a Need For Speedből ismerem a driftet.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2013.11.02. 17:17:38

@LasVegas:

Ez egész más kávéház, mint a hóban, a gumi is széles volt, rutin sincs még, de majd lesz, futómű sincs, az is lesz, tudom, hogy kialakul majd. A gumiktól nem félek, a Mátrában a szalagkorlátot, a hófalat meg az árkot kóstoltam meg a Ladával. A szalagkorlát a leghangosabb. :-)

calamites 2013.11.02. 17:53:36

@becsületesnepper:

Szerettem régen az autóvásárlásos posztjaidat, lehetne folytatása.

A drifteléshez pedig sok sikert!

Sayniqua (törölt) 2013.11.02. 19:33:05

Nem baj, ha néha nem adja ki, majd belejössz.
Sok sikert a további edzésekhez!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.02. 19:46:37

@Schütii: Te, egy elmebeteg akivel télen együtt szoktam csúszkálni, egy háromliteres Senatorral csinálja :)

kapitális 2013.11.03. 01:06:56

@calamites: +1, folytatást akar a nép, legalábbis én biztos.

Schütii 2013.11.03. 08:55:24

@Make Valamit: Egyszer láttam szlalomversenyen Senatort megnyerni a kategóriáját, hát mit mondjak impozáns látvány volt ahogy a srác kente a nagy disznónak. :)

akiak 2013.11.04. 14:35:24

@becsületesnepper:
Isti, cseppet se aggódj, a kakucsi pálya nem a kezdők barátja..
Menjünk ki jövőre Tökölre driftedzésre, ott bólya van csak, meg nagy tér.. már kaparnék erősen én is, gyenge volt ez az utóbbi két évem

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.05. 05:48:47

@Schütii: toyota gt86 ot ( scion frs de ugyanaz ) vehetsz vekony lemezfelnivel, "buta" lokharitoval, fapad belterrel, "alap" fenyezessel, olcson. Gondolom azok veszik aki ugy is azzal kezdene hogy kerek/futomu/egyedi fenyezes/sport recarok/turbo/NOgas/stb stb a sor hosszu.

A bmw is elkezdhetne gyartani megint az e30at vagy e36 ot ilyen fapad feleben, TUTI uzletileg nyereseges lenne - vagy eladna egy frissen alapitott cegenek es azok, igy nem esne folt a bmw imazson :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.05. 06:24:16

@visszakettopadlogaz: nem tudom kit kell ehhez ismerni, mert nálunk kétféle felszereltség van, a németeknél pedig egy, és mindkettő alapára 9 millió. Fel nem fogom hogy ki veszi ezt egy 125i helyett, ami 8.5m, és egy BMW-ből szállsz ki a nap végén. Van ember itt a kommenterek között aki ezt az egekbe hypeolt Toyobarut vezeti?? Illetve mennyibe kerülne belőle a mezítlábas? Akkor el tudom képzelni alternatívának, ha úgy olyan 7-7.5 körül lenne.

Rocko- 2013.11.05. 07:09:55

@visszakettopadlogaz: technikailag gyárthatna.
valóságban pedig kötik őket is mindenféle szabályok (környezetszennyezés, biztonsági).
max úgy lehetne, hogy ha egy új, kicsi, manufakturális gyártó lépne be a piacra, akire nem vonatkozik az EURO norma, de akkor is ott van még, hogy gondolom az E30 formája le van védetve (bizonyos tekintetben), illetve azért ütközésteszten még át kell azért mennie.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.05. 07:12:46

@Make Valamit:

THE 2014 tC

tC STARTING AT
$19,965 MSRP[1]
2.5L179 HP ENGINE
6-SPEED TRANSMISSION
18-INCH ALLOY WHEELS
BUILD YOUR SCIONLEARN MORE 2013 SCION tC

bmw 125i meg itt nincs is ( ahogyan Mercedes A es B sincs ) igy ara sincs.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.05. 07:14:35

@Rocko-: en ugy gondoltam hogy a BMW eladja a tervdokumentaciot es minden jogot egy teljessen kulonallo friss cegnek ( mondjuk ami azert 100% BMW tulajdonban van ; ) es az gyartana.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.05. 07:16:00

@Make Valamit: a tC arat linkeltem be, a 86 az $25.000 korul kezdodik ami kb 5.6M HUF - itt ( USA ) abmw 3er az dragabb, meg a szervize kb ketszer annyi.

Rocko- 2013.11.05. 07:16:57

@visszakettopadlogaz: onnantól már érvényes sztem a CO2 kvóta, lásd pl.: BMW - Mini.
értem én mit mondotok, mert hát "igény az vóna rá", csak hát nekik is meg van kötve a kezük.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.05. 07:22:24

@Rocko-: a sok mernok mehetne a mekdonaldszba ( McDonald's ba, azok kedveert akik nem szeretik a miles t meg a feetet :D ) takaritani mer' jo az a technika, az e30 meg anyagbu' vooot :D:D:D

eh, a bmw is keresi hol lehetne penzt csinalni, pedig csak ide kene jonni es figyelni mi megy a belsoseg kommentekben!! :D

Shadowbull 2013.11.05. 07:32:19

@visszakettopadlogaz: ez nem ilyen egyszeru. Nem tudnad ezeket az autokat nyeresegesen gyartani ma.

Rocko- 2013.11.05. 09:18:51

@Shadowbull: kifejtenéd?

@visszakettopadlogaz: mondjuk az egy marha nagy mérnöki munka lenne, hogy az angolszászok agyát átállítani SI-re.

Shadowbull 2013.11.05. 09:22:20

@Rocko-: A tervdokumentacio a legkisebb resze a dolognak. Nincsennek meg a szerszamok, ygartoberendezesek, gyakorlatilag semmi, ezeket ujra elkesziteni pont ugyanannyiba kerulne mint felhuzni egy gyarat egy uj modellnek. A kereslet meg minimalis lenne mert ki akarna ma egy E30-at nehany fanatikuson kivul? Es akkor attol eltekintettunk hogy nem is lehetne forgalomba hozni oket mert semmilyen aktualis eloirasnak nem felelnenek meg.

Rocko- 2013.11.05. 09:37:42

@Shadowbull: értem, köszi!
akkor nem nyom le annyit a knowhow értékcsökkenése.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.05. 11:01:43

@visszakettopadlogaz: Te, azokat az NA árakat én is tudom nézegetni, meg álmodozni, hogy 3 milkából beülök egy fullos Ford Flex-be, amit egy év alatt kifizetek :)

@Shadowbull: @Rocko-: a felépítményt 'valahogy' még meg lehetne oldani, nem is egy cég van, aki gyárt új 32-es Ford Roadster kasznikat pl. deuceamericacorp.com
SB-nek van igaza, itt az a baj, hogy egy törésteszten (gyalogosbiztonság meg a kiscápa? :-) kiröhögnének, anélkül meg nem állítod forgalomba, max. lassújárműnek.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.05. 11:39:50

@Rocko-: ahogy a varratokat elnézem, ez nem az előző hónap eleji akcióban vette a huzalos hegesztőt. Nameg segédkeret 50-es zártszelvényből? S85 és "csak" M3-nak hívja? Ez inkáb oMgwtfbbq-30 Burnout machine :-)
süti beállítások módosítása