Moszkva, a vég

  2013. szeptember 02. - Winkler Róbert Címkék: moszkva úton mazda3 tyumeny

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

DSC_1839.jpgNovgorodi szállodánk, melynek pikantériája, hogy ha akarjuk, Lenin épp ezt ajánlja, bár a wifiért ő is hiába kezeskedett. Az igazi pikantéria persze, hogy ha akarjuk, Vlagyimir Iljics nem is a szállodára mutat, hanem az aljában található szupermarketre, melynek neve mi más lehetne, mint Auróra.

 

DSC_1846.jpgA  tahóbb vendégek megfelelő transzportot is választhatnak - volt Cayenne sztreccslimó is, de reggelre eltűnt.

DSC_1848.jpgVolga-gyorsszerviz - még mindig Nyizsnij Novgorodban. A rettenetes időcsúszás és a wifi-problémák miatt nem csinálhattam a városból külön posztot, pedig történelme ennek is van. Itt halt meg például Rákosi Mátyás, gyakorlatilag száműzetésben, mert bár Gerőék engedélyezték volna neki a hazatérést, de csak azzal a feltétellel, hogy nem politizál. És itt tartották a 80-as években házi őrizetben Andrej Szaharov béke Nobel-díjas szovjet atomfizikust. Akkoriban a várost még Gorkijnak hívták, az író után, aki itt született, de a Gorkij csak írói álneve volt. Gorkij zárt város volt, ami annyit jelentett, hogy külföldi egyáltalán nem léphetett be, és a 80-as évekig még szovjet állampolgárok sem kaphattak várostérképet. Út közben vagy esik, vagy kicsit alábbhagy, de szépek a fények, úgyhogy egymást, meg az egyéb érdekes autókat fotózgatjuk. 

DSC_1892.jpg

DSC_1866.jpg

DSC_1862.jpg

DSC_1920.jpg

DSC_1853.jpg

Moszkva még messze van, főleg egy lerohadt Lada Okával. További érdekesség, hogy a táblán látható Dzserzsinszk várost Felix Dzsenzsinszkijről a KGB és az NKVD jogelődje, a Cseka alapítójáról nevezték el, és még mindig a tömeggyilkos nevét viseli. Vlagyimir pedig ugye a traktorgyár-város.

DSC_1942.jpgLátnak valami érdekeset a kamionon? DSC_1948.jpg

Csúszott egy kicsit az oldalán, se szélvédő, se ablak, se tükör, de azért lábon megy. Az Englishrussia szerkesztőinek van a legkönnyebb munkájuk, a téma tömegesen gurul az utakon.

DSC_1960.jpgVész-ebéd egy MacDrive-ban (oroszul Makavto), és kófe de ljuksz.

DSC_1956.jpgLiza, orosz kísérőnk végigtolmácsolja a konvoj rendeléseit.

DSC_1961.jpgNyár, nap, meleg, FRES! Csiken makfres, és a többiek.

DSC_1978.jpgMegérkezünk Moszkvába, folyamatos a hideg monszun. Ez (valószínűleg) nem a Lomonoszov egyetem, van vagy nyolc tökegyforma ilyen monstrum. Nálunk tévesen hívják sztálinbarokknak az 50-es évek nagyobb épületeit, de azok valójában többnyire a kortárs skandináv építészet stílusjegyeit viselik. A sztálinbarokk az pontosan ilyen.

DSC_1985.jpgBurán, a szovjet űrsilkló a Moszkva-folyó túlpartján. Jó lett volna közelről megnézni, de sietnünk kellett az orosz Goodwood-aspiráns fesztiválra, a Speedfestre a Luzsnyiki stadionba, melynek a Mazda3-expedíció bevonulása lesz a nagy attrakciója. Úgy zuhog, hogy nem tudom elképzelni, ki az az elszánt néző, aki egy ilyenre ilyenkor kimegy.

DSC_2012.jpgHát ő, az egyetlen, aki nem a fedett színpadon próbál szárazon maradni: Lenin, a forradalmár, ő is csak azért, mert bronzból van. Láttak már fesztivált nulla nézővel? Nem képletesen, hanem szó szerint nulla. Tízezer embert vártak, ennyi Moszkvában akkor is összejön, ha öt percet késik a metró, de ez most nem jött be.

DSC_2014.jpgA katonazenekar halált megvető bátorsággal masírozva végignyomja a műsort a 45 fokban szakadó esőben, így még a hatalmas tányérsapkák sem tudják megvédeni őket.

DSC_2019-2.jpgA Mazda jócsajai is ki voltak fizetve, vitézül pózoltak az esőben, bár ezt a szájfeltöltést én nagyon erős túlzásnak érzem.

DSC_2022.jpgDSC_2035.jpgDSC_2023.jpgKisfiam, edd meg szépen a spenótot, mert...

DSC_2042.jpgDSC_2040.jpgA vacsoránál szokás szerint elszórnak az újságírók asztalainál néhány japán mazdást. Ő Tomojuki Kazama a feleségével, pénzügyes. Már épp fojtogatni kezdem, hogy aha, szóval te vagy a felelős azért, hogy nem automaták a villanyablakok, és hogy a hátsó világítást nem lehet a hátsó ülésről kapcsolni, de aztán elmondja, amit cirill betűs névjegyéből már gondolhattam is volna: nem Hiroshimában pénzügyes, hanem Moszkvában, tehát semmi köze az autógyártáshoz. Viszont a szemében egy apró, de igen észrevehető csillanással azt mondja, a desszerthez hoz nekünk valakit, aki sokkal kompetensebb a témában. Őt:

DSC_2045.jpg

Neki már több köze van a felelősséghez, de Masahiro Moro is csak PR-es. Igaz, a Mazda globális sales és marketing elnöke. Az ablakemelőt megpróbálta kidumálni azzal a nevetséges marhasággal, hogy a Mazda filozófiája a biztonságot helyezi előtérbe, és ha minden ablak automata, az elvonja a vezető figyelmét. Nem rossz, mondtuk, majd Lázár Péter elmesélte neki, hogy egy új Mazda6-ossal jár, melyben minden ablak gyárilag automata. Akkor őt  most meg akarja ölni a Mazda?! Moro szan bullshitgenerátora ettől már tényleg hengerfejes lett, de megköszönte az értékes észrevételt, és hogy egyébként nagyon dicsértük az autót.

DSC_2050.jpgVillámvárosnézés Moszkvában: azt hittem, ez a Bolsoj színház, de elnéztem: az állítólag mögötte van.

 

DSC_2058.jpg

Kreml a Moszkva-folyó felől.

DSC_2063.jpg

Az egyik Mazda3-ast kihozták fotózni a Kreml és a Vaszilij Blazsennij székesegyház mellé.

DSC_2073.jpg

Azt hittem, strandröplabda-versenyt rendeznek a Vörös téren, de ez is csak arra utal, mennyire nem ismerem az oroszokat: természetesen katonai lovasbemutató lesz a homokban.

DSC_2074.jpgA Gum áruház, ahol a kommunizmusban természetesen semmit sem lehetett kapni, de ma már a világ egyik legdrágább luxusáruháza.

DSC_2072.jpg

Most valahogy kicsinek tűnt a Lenin mauzóleum - érdekes, hogy másodszor vagyok a Vörös téren, és mindkétszer rohanni kellett.

DSC_2087.jpg

A Vaszilij Blazsennij (Boldog Vazul) székesegyház, amit ugyanaz a Posztnyik Jakovlev tervezett, mint a kazanyi kremlt. A Vaszilij Blazsennij dizájnjába mintha még Steve Jobs is beleszólt volna, hiszen az ő mániája volt, hogy az alkalmazások ikonjai nézzenek ki olyan gusztusosan, hogy a vásárló szinte akarja megnyalni a képernyőt. Ezek a kupolák pedig tökéletes eyecandy-k; fagyi és nyalóka a pravoszláv cukrászdából.

DSC_2091.jpg

A Gum áruház belseje.

DSC_1895.jpg

Utunk véget ért - ezúton is köszönöm a pazar szervezést és kísérőink önfeláldozó helytállását. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag az autókban éltünk, ráadásul tolni kellett nekik, mint az állat, többször csak Pringles-t, és egyéb borzalmat ebédeltünk, és nem mindig sikerült akárcsak hat órát is aludni, nagyon jól éreztük magunkat. Moszkvától Frankfurtig már a következő turnus viszi az autókat. Nem mindenki újságíró, a Mazda hívott meg bloggereket, de az útra bárki jelentkezhetett. Utólag ki is derült, hogy az igazán közveszélyesen vezető illetők szinte mindig az ilyen nyertesek közül kerültek ki.  Viszont lapzártakor még mindenki él.

DSC_1081.jpgSascha, az expedíció vezetője még Tyumenyben azt mondta, beszélt német újságíróval, aki részt vett az előző két nagy Mazda-úton, és mindkettő után megfogadta: soha többet. Nekünk talán a legjobb szakasz jutott, mert megtapasztalhattuk a rettenetes szibériai útviszonyokat, de azért később haladni is tudtunk, és a legszebb város, Kazany is nekünk jutott. De azt hiszem, ettől függetlenül is az lenne, hogy ha megkérdeznék tőlem, újrakezdeném-e az utat Szibériában, már akár jövő héten is indulnék.

S6_ 4.jpg

 

Az út további posztjait csokorba gyűjtve megtalálod ezen a linken.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr495488890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2013.09.02. 14:50:05

Meglepő módon ez is jó lett..:)

Inner Circle 2013.09.02. 14:53:50

Viszlát, és kösz a halakat, izé, posztokat!
(A moszkvai eső lemosta a gondosan porosan hagyott Mazdát, ezzel több ezer kilométer munkáját téve tönkre, vagy azt külön lefóliázták előtte még porosan?)

seepheerd1 · http://730ld.blog.hu 2013.09.02. 15:13:56

Irakban ücsörgök és magyar bloggertől orosz történelmet és egyéb nyalánkságokat olvasok :)
Cool! Avagy: szép volt fiúk..., helyett, W.! :)

Winkler Róbert 2013.09.02. 15:30:02

@Inner Circle: Igen ez a helyszínen nagy para volt az illetékeseknek, mert nagyjából egyenlően redvás lett az összes autó.

Druzse 2013.09.02. 15:41:41

A Burán a forgalomban halad? J

kewcheg 2013.09.02. 15:43:08

Jó volt,otyec!:) És Oroszország is....

Druzse 2013.09.02. 15:43:57

Winkli, a futások gondolom javarészt kimaradtak az út alatt. Kilók a minőségi kajától?

Winkler Róbert 2013.09.02. 15:48:19

@EgyélRenit: Igen, Tyumenen kívül teljesen esélytelen volt. Hízni nem sikerült, viszont gyakorlatilag egy hétig rettenetesen szar levegőn voltunk, vagy egy büdös úton, vagy egy büdös városban. Budapest ezekhez képest Galyatető.

protézisesh 2013.09.02. 15:53:50

hát, a végére kicsit kifingott, az eddigiek szerintem sokkal jobbak voltak. Összesítettben azonban KÖSZÖNJÜK WINKLI, JÓ VÓT!

Balage85 2013.09.02. 15:55:04

A jó csajok postot remélem azért nem felejted el. :)))

Ciri 2013.09.02. 16:01:36

@Winkler Róbert:
Lesz még valami móka, vagy indultok haza?
Netán már itthon vagy?

Druzse 2013.09.02. 16:02:17

@Winkler Róbert: Érdekes, amit mondasz. Azt hinném, azokon az óriási, szeles, üres vidékeken még a ramaty állapotú járművek sem tudnak szmogot csinálni és harapni lehet a tiszta levegőt. A város érthető... Köszi a szórakoztató beszámolókat!

effendi79 2013.09.02. 16:04:57

Nagyon jók lettek a posztok, szerintem jövő héten is menj valahova messze! :-)
Anand Mahindra nem szervez ilyen túrát? :-)

Autó-motor doktor 2013.09.02. 16:14:13

Eddig még nem olvastam el a legfrissebb sztorit,
Persze be fogom pótolni az olvasását tuti.
Csak megnyitottam és legörgettem eddig,
Mert most bizony offtopikot fogok kommentelni.
Mert egyedül itt van a népszerű komment lehetőség,
Hogy megkérdezzem: HOL VAN A LEGFRISSEBB HETI MERÍTÉS?

:)

Szamiz67 2013.09.02. 16:15:21

Nagyon klassz volt a beszámoló, remélem minden poént vettem.. Nekem az Uralon túli Oroszország melankolikus, nosztalgikus, 100 évvel ezelőtti képekre épült és úgy egyben volt az egész Mongóliáig, sokat segített ez a beszámoló, hogy aktuálissá, élővé vált ez a vidék.

randomuser1 2013.09.02. 16:16:13

hát, fene tuggya, nekem a bolsoj eléggé annak tűnik...
a cum van megette, ami olyan mint a gum, csak kevésbé puccos

effendi79 2013.09.02. 16:16:46

@Autó-motor doktor: Valószínűleg a pályanap(ok)on volt a többiekkel együtt. :-)

randomuser1 2013.09.02. 16:20:52

@EgyélRenit: a vidámpark egyik látványossága :)

volgapierre 2013.09.02. 16:22:38

Csak puszta kíváncsiságból: Nyizsnij Novgorodban mennyire vannak jelen az anno helyben gyártott Volgák? Ukrajnában járva mindannyiszor azt tapasztaltam, hogy ott valamennyi Volga-modell a mai napig megszokott látvány az utakon, de az elmúlt néhány évben azon ismerőseim, akik jártak a muszkáknál, azt mondták, hogy ott azért már nem annyira. Úgy mondták, hogy bár vidéken előfordul még, de a nagyobb városokban már kimondottan ritka jószág, Moszkvából pedig évek óta teljesen eltűntek.

CSÖRR-CSI££ 2013.09.02. 16:33:55

Köszönjük, Robi!

Kár, hogy ilyen sietős rohanós volt a túra, főleg Kazany után.
Szuper posztok voltak, de nyugisabb körülmények között akár utikönyv is lehetett volna belőle, nem is akármilyen.
Talán érdemes lenne szervezni valami Budapest-Vlagyivosztok-Budapest túrát a Bamako mintájára. Lehetne például lobbizni az autógyáraknál, hogy támogassák megbízhatósági, tartóssági rali címén. Jó buli lenne.

ChopiTzr 2013.09.02. 16:40:30

Kár, hogy vége, de gratulálok, zseniális posztok születtek az út alatt!
UI.: Hű de csúfok a Mazda "jócsajai", nem igaz nem találtak szebbet...

Tizenkettő 2013.09.02. 16:41:59

Szuper cikksorozat volt, minden mondatát élvezettel olvastam. Köszönjük!

marek89 2013.09.02. 17:20:18

@Winkler Róbert: Nekem idén tavasszal a 3 havi (márc 1-máj 28) orosz ösztöndíjam alatt kb 5 kg ment le, az orosz kolesz nem nagyon volt felszerelve, csak pár szakadt rezsó jutott a közös konyhában. Április közepétől heti 2-3 db futást beiktattam a moszkvai külvárosban (8-10km-es távok), de eddig nem jelentkeztek a tüdőpanaszok, de mocskos rossz volt a levegő, ez tény. Kazanyban én is voltam(4napot), tényleg nagyon élhetőnek tűnő város, bár a metrója eléggé vicces, az összes cuccunkat átvilágították mielőtt felszálltunk volna... @volgapierre: bár nekem Nyizsnyij Novgorod kimaradt, de a legtöbb Volgát kisebb városokban láttam, pl.: Vlagyimirben. tényleg nagyon sok volt belőlük, de inkább az újabbakból: 3102, 3110(5), egy 3102es tulaja ki is szúrta, hogy fényképezem, így kicsit elbeszélgettem vele, 2007es évjáratú injektoros vas volt, csoda állapotban, ezüstmetál színben :) Amúgy Moszkvában is bőven látni (jó, inkább a külső kerületekben), sőt Péterváron egy 3110es feketetaxival sikerült utaznom is :)

trallala NYC 2013.09.02. 17:24:24

És hol vannak a moszkvai jó csajok? Mert hát a mazdának ahogy elnézem csak Csernobilból jutott. Szerintem van még ott bőven hihetetlen jó orosz csaj. Vagy mind New Yorkba költözött? Mert itt legendásak.

1kutya 2013.09.02. 17:58:40

ez a zárócikk már eléggé... hogyismondjam... sietős lett na! :)

a többi jobb volt, de ezexerint az eső ezt is elmosta! ;)

Mirko 2013.09.02. 19:42:19

@marek89: Ne panaszkodj. :D (Futás közben útba ejthetted volna valamelyik saurmást a környéken. Vagy több félkész kaját kellett volna zsákmányolnod az Asanból, az még a P. rezsóin is könnyen-gyorsan elkészül.) Oroszországban rövid távon lefogy a magyar, hosszú távon viszont meghízik, tanúsíthatom.

@EgyélRenit: A Gorkij Parkban pihen. (Amúgy - sajnos - csak 1:1-es makett, vagyis sohasem repült.)

@volgapierre: 24-es Volga már nem sok van a fővárosi forgalomban, itt ott parkol egy-egy a lakótelepek tövében, békésen rohadozva.

@trallala NYC: A metróban. Meg a szórakozóhelyeken. Meg az utcán. A Mazda a jelek szerint ügyetlenül kasztingoltatott.

Az első moszkvai képen valóban nem a Lomonoszov főépülete van (bár az sincs onnan messze), hanem a MID, a Külügyminisztérium.

zselatnye 2013.09.02. 20:23:49

Rendes a totalcartól, hogy egy másik oldal cikkét ennyire reklámozza. Sose olvastam volna... ;-)

Bambano 2013.09.02. 20:28:20

A Lomonoszov egyetem előtt egy park van.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.09.02. 20:49:37

Kár, hogy vége, szívesen olvastam volna még több ilyen bejegyzést, hiányozni fognak...

Gomulka Béla 2013.09.02. 21:09:15

Elemi iskolás koromban úgy voltunk vicces gyerekek, hogy angol egyu"ttes-neveket irkáltunk a padra, golyós tollal, cirill betu"kkel. Hát nem eltanulták?
(Jó, a filet-t még csak megértem, meg a lattét is, de miért csiken? Nincs az orosz nyelvben olyan szó, hogy csirke?)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.02. 21:36:03

gyengebb lett az utolso resz de nem tudta elrontani a sziporkazo sorozatot, ha az elmaradt egester helyett ilyen cikkek vannak az OK.

Csirkemájas Kóla 2013.09.03. 01:21:15

"Itt halt meg például Rákosi Mátyás, gyakorlatilag száműzetésben, mert bár Gerőék engedélyezték volna neki a hazatérést, de csak azzal a feltétellel, hogy nem politizál."

Minek erőltetni ezt tipikusan félművelt,álértelmiségi okoskodást az alapvető tények és fogalmak legkisebb ismerete nélkül?

Először is Gerő mindig csak alárendeltje volt Rákosinak.
Másodszor:'56 után meg minden funkcionjától megfosztott,a Szovjetúnióból csak '60-ban hazaengedett,később pedig még a pártból is kizárt egyszerű fordítóként bajosan engedélyezett bárkinek bármit is.

"Nálunk tévesen hívják sztálinbarokknak az 50-es évek nagyobb épületeit, de azok valójában többnyire a kortárs skandináv építészet stílusjegyeit viselik."

A sztálinbarokk nem önálló formarendszer hanem elsősorban szovjet mintára és a csatlós rendszerek utasítására,a skandináv államokkal ellentében a kommunista táborban városrésznyi méretekben alkalmazott,szintén nem önálló építészeti stílus,melyet az ötvenes években nagyüzemben erőltettek rá a keleti blokk országaira.Innen e tökéletesn helytálló és a tudományos illetve nemzetközi szakmai körökben is teljesen elfogadott gúnynév,valóban skandináv jegyek ide vagy oda.

Gomulka Béla 2013.09.03. 08:11:07

@Csirkemájas Kóla: Tekintse a fentebb olvasottakat az elvtárs gonzó újságírásnak. Tények-smények. Mi van, ha Mazda se volt, csak fotosopoztak? Attól mi még jól mulattunk.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.09.03. 08:16:25

De a korábban ígért traktormúzeumos post lesz még, ugye?

szabi1983 2013.09.03. 08:33:38

@Csirkemájas Kóla: Íme egy újabb savanyú megmondó elvtárs. Kössz.

Gomulka Béla 2013.09.03. 09:20:05

@szabi1983: Avval egyu"tt, hogy nyilvánvalóan igaza van. Így szép ez, így egészu"l ki kerekre a világ: megkapjuk Winklert, és mellé a tényeket is. Szívbo"l remélem, hogy Csirkemájas Kóla nem sérto"do"tt meg, mert én nem akartam bántani. (Egyébként: sokkal jobb az úgy, hogy a Gero" nem engedte, azzal a gonosz, keskeny nézésével, a fene a fajtáját, míg a kicsi, kerek Rákosi csak szomorkodott ott Gorkijban, amig meg nem halt.)

volgapierre 2013.09.03. 09:26:46

@marek89:
Ukrajnában még az összes modell előfordul az utakon, beleértve a láthatóan napi használatban tartott, minimum 43 éves M21-eseket is. Ahol az országon belül megfordultam, átlag 5-6 bukkant fel egy nap ilyen kocsiból. Az ukránoknál a 24-es manapság is teljesen hétköznapi autónak mondható, és az újabb modellek is gyakoriak, mínusz 3102, ami az egész országban kimondottan ritka. Ugyanakkor Kijev belvárosában lámpással keresheted ezeket a kehes jószágokat, egy darab sincs belőlük, én legalábbis nem láttam. Mintha ki lennének tiltva a fényes, kiglancolt centrumból. Ez persze nem csak a Volgákra igaz, hanem a többi szockó csodára is.

szabi1983 2013.09.03. 09:32:42

@Gomulka Béla: Remélem nem haragszik meg de én is ilyen voltam valamikor mint az az ominózus diszléc troll az égéstérből. Ha valami kis pontatlanságot észleltem az általam pontosan ismert témában azonnal helyesbítettem, hogy márpedig az ott nem 15 centi hanem 14,9 és ezt illene tudni mindenkinek. Aztán rájöttem, hogy nem. Nem kell mindíg mindenkinek mindent hajszálpontosan tudni.

Gomulka Béla 2013.09.03. 09:49:16

@szabi1983: Ráadásul aki sokat tud, azt kidobják. Legfo"képpen a Ko"bájker,az talán még rá is nehézkedik, ha megtalálja.
A kiigazításkokkal nincsen baj, szerintem. Azt a részt kellett volna kihagyni, hogy félmu"velt okoskodás, mert - mert azt minek.

Winkler Róbert 2013.09.03. 09:56:35

@Gomulka Béla: Egy friss troll nyilván jobban tudja, mint a buta celeb, de Rákosi-ügyben már az időpontokkal kapcsolatban is látszik, miért nem igaz, amit állít. Régen, mondjuk tíz éve még olyan szokás is volt a trollkodásban, hogy írtunk hivatkozásokat, ha valamit kijavítottunk. Jelen esetben a sztálinbarokk-hivatkozás úgy néz ki, hogy Sisa József - Dora Wibienson: Magyarország építészetének története, 309. oldal, Vince Kiadó 1998. A trollság definíciója meg nagyjából ennyi: egy ilyen poszttal kapcsolatban ez az összes közölni valója, az is ebben a hangnemben, ráadásul teljesen tévesen. Egy újonnan regisztrált fikanick sem feltétlenül tudja jobban.

Gomulka Béla 2013.09.03. 12:24:34

@Winkler Róbert: A trollnak nem válaszolunk. Még az olyan mérsékelt fajtának sem, mint én.
Nem teljesen mindegy, hogy - tulajdonképpen lehet hogy tényleg nem. Úgy volna szebb ez e világ, ha mindenki megnézné magának a Rákosit, a Gero"t, a Sztálint meg a barokkot is. (Természetesen, fo"leg ha nem természettudományos dolgokról van szó, korántsem biztos, hogy a hivatkozásként említett munka nem téved, de az sem biztos, hogy van olyan munka, ami nem téved.) A hangnemmel, avval van a baj. A hangnem teszi a trollt, nem a vélemény. (Ezt alkalomadtán tessen megemlíteni a Bájkernek is, de ezt csak úgy mellesleg.)

Inner Circle 2013.09.03. 13:09:50

@dansun: Batman és Robin a poszt-glasznosztyban Batmobil helyett ezekkel jár.

Inner Circle 2013.09.03. 13:18:32

@trallala NYC: nem rosszak a mazdás csajok, csak annyiban tévedett Winkler, hogy az eső miatt van náluk esernyő. Nem, azt azért adták, mert a fejükre kell csukni. Ez a Mazda nagy marketing-trükkje: a hölgy teste fölött nézheted az ernyőn a SKYACTIV feliratot :D

közösperonos átszállás 2013.09.03. 13:19:17

@Winkler Róbert: "Egy újonnan regisztrált fikanick sem feltétlenül tudja jobban. "

Csirkemájas Kóla nem Ede véletlenül? Mert akkor azért elég régi motoros.

Gomulka Béla 2013.09.03. 16:32:24

@Winkler Róbert: Tudom. Én értettem magamra: végu"l is csak agyalok itt, ha kérdeznek, ha nem.

n53 (törölt) 2013.09.03. 20:30:32

Ablakemelo kapcsan azert fel lehetett volna vetni nekik, hogy ha nem is 4, de azert legalabb egy anyosoldali automata ablak kijott volna ennek a homasitas gagyi hulladeknak a gyartasi koltsegeibol:
www.rad-ab.com/wp-content/uploads/2013/08/neuer-mazda3-hud-head-up-display.jpg
(Ezt HUDot nem gondolhatjak komolyan.)

Winkler Róbert 2013.09.04. 10:06:42

@n53: Igen, ezt el is felejtettem emlegetni. Mint autó, mármint gépészetileg, pazar, a HUD, az ablakemelő, meg a hifi-navi idrive-koppintásos vezérlése, az idióta menürendszerrel borzalmas.

trallala NYC 2013.09.05. 01:39:20

@Csirkemájas Kóla: Nem teljesen mindegy, hogy 60 évvel ezelőtt egy-két idióta kommunista mit és hogyan gondolt? Te ott voltál mellettük? Hallottad személyesen, hogy mit történt? Ha igen, akkor remélem az elvtársaiddal leszel hamarosan. Ha meg nem, akkor tartsd meg magadnak a népi anekdótákat. Rohadtul nem ez a lényege az oldanak. Menjél inkább és csókolgasd a pártkönyvedet.

trallala NYC 2013.09.05. 01:40:59

@Winkler Róbert: Szerencse, hogy nem a Suzuki Swift-et kellett tesztelned hasonló körülmények között. Egy jó kis Esztergom-Budapest túra? :-)

MrKiraly 2013.09.05. 09:19:11

Nagyon jo volt ez a cikk sorozat. Az uj auto ararol lehet valamit tudni? Vagy volt rola szo csak atsiklottam felette? Kerdeztem markaszervizt de ugy csinaltak mintha fogalmuk se lenne. Talan Euro-hoz lehetne viszonyitani. Jo messze kis hazamtol hajtok egy Mazda 3-ast es megszerettem. Az uj meg veszett jol nez ki. Szoval talan jovore....

Axel Torpedo 2013.09.06. 15:23:54

Koszi a cikksorozatot, remek volt, vicces, erdekes, jo kepekkel.

Uaz469 2013.09.08. 18:20:00

@Winkler Róbert: A HUD az tényleg gagyi, de ennél sokkal többre képes...

aljaminden 2013.11.04. 11:44:47

Klassz kaland lehetett! Én megjártam Moszkva-Budapestet 3x is (oda-vissza) autóval, az is komoly,főleg az orosz határtól...
(itt a bizonyíték: www.youtube.com/watch?v=hvS_kubyt78)
Helyenként olyan az utak állapota, mint ha a Grand Canyon makettján autóznánk. Kis megmaradt asztfalt darabok magasodnak a sárból ki, pont úgy, hogy kellemesen kapirgálják az autók alját. Ez az Európába vezető főút. Ahol meg lehet haladni, ott a jól ismert orosz vezetési stílus nem hagy lankadni. Túl lehet élni, vagy csak szerencsém volt.
süti beállítások módosítása