Balaton, Transporter, Yolo

  2013. augusztus 11. - Perkó Rudolf Márk Címkék: volkswagen totalcar transporter t3 tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Pár hete hirtelen felindulásból írtam egy posztot Aladárról, a T3-as Transporteremről, pontosabban arról, hogy aznap reggel a Szentendrei úton gőzfürdővé változott a beltér, mert megadta magát egy vízcső, és ezért nem jutottam el vele a szerelőhöz. Még mielőtt kiment volna a poszt megérkezett a szerkesztőségbe Bandi, aki egyből tuti tanácsot adott, hogy orvosoljam a szerelőig a problémát: ha elég hosszú, vágjam le a cső végét, és fogassam vissza a tartály aljára. Késő délután munka után egyből a Pók utcai lakótelepre mentem, ahol reggel hagytam az autót. Mivel a legkisebb szerelés sem olyan jó buli egyedül, mint társaságban, telefonon leszerveztem, hogy Marcell és Csabi barátaim tartsanak velem. Nem mintha több emberes feladat lenne, inkább lelki támasznak. Éreztem a hangjukon, hogy fáznak kicsit a dologtól, nem bíztak benne, hogy tényleg egy óra alatt végezni fogok vele, illetve abban sem, hogy sikerül megcsinálni. Megértem őket, adtunk pár okot Aldárral a múltban, ami miatt jogos ez a fajta hozzáállás. Kihéveztünk, elbeszélgettünk, egy fél óra alatt gond nélkül megoldottuk a problémát. Nem is lett volna ilyen hosszú, de után kellett tölteni vízzel, és fokozatosan tölteni a vizet, hogy ne maradjon levegő a rendszerben, legalább addig elnyaltunk egy fagyit.

DSC 2769
Innen nem is tűnik annyira leharcoltnak

Másnap reggel ismét nekiindultam Vácnak, hogy eljussak Buggy Bélához. Volt egy kis időkorlát, mivel a tervek szerint következő hétvégén a busszal mentem volna a Belsőség találkozóra, a Vadása tóhoz. Most nem történt semmi az úton, simán kijutottam. Élt bennem egy kép, hogy milyen lesz a műhely, ahova megyek. Megszoktam már, hogy az öreg autókat, de főleg Volkswageneket szerelő műhelyek csak pár beállósak, zsírosak, olajosak, véletlenszerűen bukkannak fel váltók és blokkok bárhol, szétszedett roncsokkal van tele az udvar. Ehelyett Béláék hangárja hatalmas, rendezett, mindennek megvan a maga helye, van csáposemelőjük is. Amikor megérkeztem, ha jól számoltam 12 autó állt bent szerelésre, a két buggy és a speedster Bogarak, gondolom sajátok. Volt drift BMW, Bogár, Porsche és lakatolásra váró T2-es Transporter is, úgyhogy csorgott a nyálam. Ezután elmondtam az óhajaim, sóhajaim, panaszaim, amiket Béla felírt (ilyennel sem igazán találkoztam eddig), és a telephely előtt megálló Volán járattal visszatértem a szerkesztőségbe.

Az aktuálisan megoldandó problémák a következők voltak: folyt az olaj, bedőlt a jobb hátsó futómű, nem bíztam a vízcsövek állapotában, volt egy felesleges radiátor a hátsó ülés alatt, önálló életet élt az izzítás, le volt dugózva a nívópálca helye, folyamatosan fűtött a lábtér fűtés, néha rángatott a motor, és ki akartam cseréltetni az első fékbetéteket.

DSC 2770
Hogy dől a jobb hátsó!

A következő héten beszéltünk párszor telefonon Bélával, de a Aladár végül nem készült el a Belsőség találkozóra. Egyik szemem sírt, a másik nevetett. Jó buli lett volna ugyan a kisbusszal lemenni a Vadása tóhoz, de a leghosszabb gyári váltó nyújtotta maximum 100 kilométer/órás tempónak köszönhetően a google maps, majdnem öt óra várható utazási időt írt, ami helyett három és fél óra alatt lent voltunk egy modern autóval.

yolo
Amíg én vezetek, hátul megy az ökörködés

A találkozó utáni héten kimentem Vácra elhozni az autót. Az olaj a szelepfedél tömítésnél folyt, kicserélték. A jobb hátsó futómű azért dől, mert törött a rugó, listára felírva, következő feladat. Vízcsöveket kicserélték: szép és megnyugtató lett a látvány. A felesleges, ráadásul folyó hátsó radiátort kikukázták, most már oda is lehet végre pakolni, télen úgysem használom a buszt. A random izzításokért a relé a felelős, listára felírva ez is. Lett gyári nívópálcához való kis csövem, most már nézegethetem az olajszintet kedvemre. A lábtérfűtés eddigi ismereteink szerint azért fűtött, mert el volt szakadva a bowden fűtő állapotban. Mivel nem volt elég hosszú a bowden, ezért visszakötve nem lett, de át lett állítva kikapcsolt állapotba a fűtés. Persze azóta is fűt, van egy olyan sanda gyanúm, hogy az autó orrában lévő ventilátor mögött kéne valamiféle hőpajzsnak lennie, ami nem engedi, hogy a forró levegő közvetlenül a lábszárainkra dőljön. A motorrángatásra azt mondta Béla, hogy a porlasztócsúcsokat kéne cserélni, és találjam ki, hogy mikor van hozzá kedvem és akkor vigyem vissza. Kár, hogy ezt nem mondta a telefonban, jobb lett volna, ha ezen is túl vagyunk. A fékbetéteket kicserélték. A fizetésnél sem fájt semmi, korrekt volt az ár. Béláék szerint amúgy egészen egyben van az autó, ennek örültem.

zsoka
Bátor barátom jó fényképeket lő utazás közben, most épp Zsókáról

Hazaúton elkezdett süllyedni kicsit a fékpedál, ha sokáig álltam rajta. Visszatelefonáltam, kiderült, hogy a főfékhenger lesz az oka. Ha az ki lesz cserélve, már minden új lesz a fékrendszerben, tehát ez is a listára került. Hétvégén lementünk Balatonra a barátokkal, mert mire van a kisbusz, ha nem erre? Szerencsére csak itthon, a BAH csomópontnál rángatott be a motor. Azóta állt pár napig, és amikor elsétáltam csinálni pár képet a poszthoz, megint olaj volt a motor alatt a betonon.

DSC 2771
Persze megint van alatta olajfolt

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr85455504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dekás dezső 2013.08.11. 10:21:16

lazuljatok már el bazz, jó kis kubai fíling a verda a Zsóka meg nagyon adja.
egyszer élünk, meg még egy kicsit:)

effendi79 2013.08.11. 10:28:28

Ha a Kedves Szerző gyakornok, akkor még gyakorolni kéne. Jó sokat. De nem biztos, hogy a TC címlapon.

Zeppeliner 2013.08.11. 10:30:01

@dekás dezső: Lazulásnak helye van a buliban,de a közúton nincs.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.11. 10:36:23

Na de akkor mit is csináltak a szervízben?
Különben jó buli lehet egy ilyen :)

h4z4rd 2013.08.11. 10:37:47

Nemistudom... szerintem ha a fétis tárgya egy(?) öreg vas, akkor meg kell tanulni javítani. Másképp nem hiszem, hogy működhet az ügy, nem is említve a saját munka okozta joy-faktort.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.11. 10:41:05

@h4z4rd: +1.
Vagy ha nem tudja, akkor leyen lóvé tipptopp állapotban tartani.
Sajnos én sem tudok autót szerelni, de mondjuk nem is fetisizálom szegény autómat :D Viszont a saját érdekemben igyekszem rendben tartani.

karlmann 2013.08.11. 10:44:31

Tehát lássuk, elvitted az autót a szerelőhöz, a következő problémákkal: olajfolyás, hűtés-fűtés-csövek-radiátor, futómű, fékek, nívópálca, izzítás gondok és motorrángatás. A kocsi több, mint egy hétig ott volt, és a hibák kb 20%-át javították ki, úgy, hogy többször beszéltetek telefonon is. Ezt követően, egy fékhibás, sérült futóművű autóval lementél több barátoddal együtt a Balatonra ezzel az autóval. Nem tudom mit szedsz, de jobb lenne ha abbahagynád.

m20b25 2013.08.11. 11:01:29

Jók ezek az öreg romok, a szerelők szeretik őket, hiszen belőled élnek. Vegyél mellé egy 1,0-es swiftet és bezár az összes. Valahol megértem h szenved valaki az öreg géppel, mert hellyel-közzel én is így vagyok.

A héten viszem a fastrát lakatoshoz (98' 1,7 DTL) fényezés + lakatolás majdnem 200e. Igazából el is gondolkodtam rajta, hogy eladom, de kapnék érte mondjuk legjobb esetben 300-at. Egy fél milliós autónál ugyanott vagyok és lehet, hogy még szar is. Nekem más bajom nincs vele a rohadáson kívül. Futóműve a trágya utakra teljesen jó, most túrázásnál 5,5 lityi gázolajat evett, befértek a túracuccok szóval nem látom értelmét eladni. Inkább veszek mellé valami autót amit szeretek. Mert hozzám nőni nem tudott, pedig soha nem rohadt le és mindig levisz mindenhova és mindig mindent ugyanúgy csinál. Vagy szeretem?:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.11. 11:15:47

@karlmann: " Ezt követően, egy fékhibás, sérült futóművű autóval lementél több barátoddal együtt a Balatonra "

Nem ment le. Másik autóval mentek. Olvasd el még egyszer.

@m20b25: Na én is így vagyok vele. Összeszedem a spórolt pénzem, és ugyanúgy egy fostalicskát vehetek, ami húza a belét, csak az még tele van aknákkal is. Max. nem 23, hanem csak 18 éves. Nabumm.

uki 2013.08.11. 11:22:41

@ColT: "Hétvégén lementünk Balatonra a barátokkal, mert mire van a kisbusz, ha nem erre? Szerencsére csak itthon, a BAH csomópontnál rángatott be a motor."

Sztem lementek vele, de tényleg nem egyértelmű. A belsőség talira mentek másik kocsival.

Autó-motor doktor 2013.08.11. 11:23:26

DeezL kollegának volt ilyen autója...olaszból hozta..jó kis kocsi volt szerette...kint megvette 50 ezer forintnyi valutáért, itthon pedig eladta 10 millióért... azóta már vagy 50 ilyen megfordult a kezei között...szerelte is őket, meg a meló miatt is kellettek.... aztán eladta őket mindig, mert nem tudott velük rendesen trélerezni...pontpontpontpont ....

:)

m20b25 2013.08.11. 11:25:04

@ColT: igen, pontosan. A másik, amit sok haver, ismerős, kolléga csinál. Milyen szép ez az új Auris vagy a tököm sem tudja éppen mi. Csak havi 50e a törlesztője. Aham. 50e-ért áll a ház előtt. Én 50e-ből pont 1700 km-t verek az astrába.

Rocko- 2013.08.11. 11:38:27

@effendi79_: nem tudom tisztában vagy-e a gyakorlat szó értelmével.

eko 2013.08.11. 11:45:31

@Ciri: Neeeeee!!!!
A vasárnap reggelek Csík írásaival kell, hogy induljanak, nem Dánielével!
Bár ezek után azt hiszem máskor inkább átalszom a vasárnapot.

P-T5 2013.08.11. 11:46:53

@poa ogapo: Azt hiszem kevesebbet kellene fontoskodnod. Undorító egy emberi tulajdonság. Mi vagy te óvodás, aki egyből szalad az óvónénihez (hatóságok), ha valami nem tetszik neki?

P-T5 2013.08.11. 11:50:53

@Zeppeliner: A kommentelők 95% nem egyezik meg a társadalom 95%-ával. Közel sem...Itt mindenki kurva okos, mindent tud, és mindenkinél jobban, és soha sem hibázik, nála mindig minden tökéletes. De szerintem a te autódon is tudnék hibát találni, ha akarnék (persze nem... hisz hivatalosan vizsgázott), de hidd el, meg tudnám buktatni.

Mérges 1234 2013.08.11. 11:59:44

MOndjuk szerintem is túltolják sokan, volt egy lelakott Carismám, összeirkáltam a hibákat több, mint 20 db lett, csináltam én minden hétévégn pár órát, öntöttem bele a pénz tonna szám, de mégsem lett soha hibátalna, nagyon nem, mert mindig jöttek az újabbnál újabb hibák.

Kicserétem a legscsillapítokat, elkezdett kopogni a jobboldal, kicseréltem mindent, még mindig kopogott, vettem új lengéscsillapított továbbra is kopogott, és íg tovább és így tovább.

Egy idő útán beleszarik az ember. Mert akkor is szar ha éjjel nappal csinálod, ha meg nem csinálod akkor is gurul. Más kérdés, hogy a fék legslább jó volt, de egyébként nem sok műszaki kompatibilis tualjdonsága volt.

Ciri 2013.08.11. 12:08:36

@eko:
Úgy látom nem jött át :)
Nem azt mondtam, hogy Dani a legjobb alternatíva de még mindíg jobb, mint ez.

(Mellesleg részemről inkább Winkler vagy Pista, mint Csík)

Zeppeliner 2013.08.11. 12:08:50

@P-T5: Még jó, hogy nem olvassa az egész ország a TC-t, elég ha csak a gépjármű-tulajdonosok olvassák.
A szaroknak,óratekerésnek viszont nincs helye!
Ja hogy ez egy bunkó lefosott balkáni ország ami világbajnok kifogáskeresésben ez kiment a fejemből...
Egy 2007-es évjáratú Astrám van, meg egy 2010-es évjáratú Ford Smax-al járok. Na azt megnézném, hogy valami hibát találna rajta a szerelő társadalom.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.11. 12:20:01

hát igen...
autó szerelése közben gyakran találkozunk azzal, hogy a tulaj ragaszkodik egy már láthatóan leharcolt roncshoz...

persze sok választása nincs, mert ugyan a magát tévedhetetlennek tartó tudomány már megint selejtet állított elő, de a másik szintén bizonytalan tartósságú szerkezetéért megint annyi pénzt kér, amit már nem tud megszerezni az ember

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.08.11. 12:27:27

Én azt nem értem, hogy egy ilyen autónál kit zavar az, hogy 3,5 óra helyett 5 óra az út. Pont ez benne a jó, erre találták ki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.11. 12:27:28

@m20b25: Azért annyira nem, de én pl. 23 havonta tolok bele 50-et a gépbe - más kérdés, hogy 2-300 ezer belemt kóklerek miatt, azt jó lenne levonni - de választhatok, hogy beletolom-e. Míg ha vettem hitelre valamit, akkor azt pengetni kell minden hónapban...

kkn 2013.08.11. 12:34:07

@P-T5: Ne már, most nektek muszáj odarakni a nyomorult netes írásjel emotikonokat ( elborult balra az agyam, így látom, hogy a kettőspont, zárójel bezárva egy smile lenne hunyorítva, már ez maga egy össznépi agyzsugorító agyrém ), hogy fogjátok az iróniát? Ráadásul sorra nyomjátok ennek az embernek, amikor szavakkal sikerült kifejeznie a finom csipkelődést az utolsó mondatban. De a stílusbeli dolgokra fogalmatlanok, még a szerkesztőségből is nekiugranak, mert nincsen ott két nyomi írásjel, és képtelenek kivenni az eredeti szándékot.

Gyász...

P-T5 2013.08.11. 12:53:17

@Zeppeliner: Miért azt, hiszed, hogy az egész magyar autóstársadalom itt csüng és TC kommenteket olvas meg ír?! Elárulok egy titkot. Nem. Én sem szoktam, egy mert nem érdekel, kettő mert nincs rá időm, most is csak unaloműzésből vagyok fent.
Amúgy el lehet takarodni ebből a lefosott balkán országból, nem kell itt picsogni, vannak akik örülnének, ha még korruptabb lenne...
Hidd el, mást nem is, de megoldanám, hogy bukóképes legyen a kisautó...legyen elég ennyi, már ha geci lennék, de nem akarom.

P-T5 2013.08.11. 12:57:53

@kkn: Nem kell szmájli, személy szerint utálom (én is), de ebben semmi irónia nem volt, olvasd el a két kommentet. Ez simán rosszindulat. Szerintem. De ez a net már ilyen, hogy nem lehet a hanghordozásból meg a mimikából következtetni...

Zeppeliner 2013.08.11. 13:09:46

@P-T5: Nem hiszem tudom, hogy az ország legnépszerűbb autós oldala a TC.
Különben meg csak megerősítel abban amit írtam.
Na viszlát.

O.Dávid 2013.08.11. 13:15:02

Már bocsánat, de ez az autó már ennyiből is úgy látszik, nem igazán alkalmas a biztonságos közlekedésre! Törött a rugó, következő feladat?!?!?! Mi ilyen autót ki sem engedünk az utcára 1. vagy megcsináltatja, 2. vagy trailer-el elviteti ...(egy márka szerviz). Az én kis 22 éves 205-ös Peugeot-on különb állapotban van!

Void Bunkoid 2013.08.11. 13:24:28

kezd már kurvaunalmas lenni ez a jolózás, pont ugyanolyan idegesítő, mint a gerappa, meg a müszi is volt.

megjegyzem, hároméves korig totál magától értetődő, hogy az ember egy új/dejólhangzó/milyenfrappánsüzenetevan szón képes napokig/hetekig rugózni, dalokat költögetni belőle, satöbbi.

három évesnél idősebb ha ilyet csinál, akkor legtöbbször valamilyen szinten autista (kivéve a demens öregembereket, de ők meg igazából kb a kétéves gyerek szintjére fejlődnek vissza).

Schütii 2013.08.11. 13:31:43

Haverok, buli, Fanta! Bamboocha!

A lófa szára 2013.08.11. 13:40:18

Sajnos az egész TC igen messze van az autós szakmától. Igen SZAKMA. Biztosan szeretik az autókat, de ettől még olyan antitalentum cikkek születnek, hogy elkeserítő. Tudom nem kell olvasni. Hát nem.

Algopirin 2013.08.11. 13:43:14

@Void Bunkoid: mi az a joló?
lehet nem vagyok trendi, de fingom nincs.

Algopirin 2013.08.11. 13:45:20

@Void Bunkoid: hopp rákerestem. Tényleg nem vagyok trendi, a picsába.

C@raVWelle 2013.08.11. 13:50:29

@poa ogapo: Az ülést simán meg lehet fordítani a gyári sínjében. Nem kell faragni hozzá semmit. A biztonsági övek, meg az üléssorra vannak szerelve, így teljesen rendben van az is. A bejelentésedet meg tedd a ******-ba.
@Gyurma73: Nem így van:) Tudok mutatni ellenpéldát:)
Am a szerzőnek meg annyit mondanék, hogy nem nagy ügy ezeket szerelni. Neki kell állni, és a megfelelő fórumon segítséget kérni. Azoknak meg akik szerint ezek a régi szarok tűnjenek el, üzenném, hogy én még sok sok év múlva ilyenből fogok rájuk mosolyogni miközben épp megelőznek:) Sokkal boldogabban lehet bennük élni, mint az ember gondolná:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.11. 13:53:15

@C@raVWelle: "Azoknak meg akik szerint ezek a régi szarok tűnjenek el, üzenném, "hogy adjanak pénzt újabbra. Pl. én vennék (valamivel) újabbat, de miből.

i_am_Williams 2013.08.11. 13:53:23

@powerage: na de most komolyan... rendes kocsit? nem az az "autóbuzi"(bocsi Totalcar az érdeketekben beszélek vagyis írok) aki 4 évente vesz egy kamu 150000 km-es valami plasztikot és hülyeséget a dumál róla, hanem az aki vesz egy ilyen roncsot és szabadidejében nem itt ül trollkodni hanem a kocsival fogalalkozik és ha valamit sikerül megjavítania rohadt boldog még ha ez egy szerelőnek 10 perc, neki egy délután volt, de ez a lényeg a BOLDOGSÁG. Egyébként mielött az lenne, hogy ügyvéd vagyok, nem vagyok első benyomásra ezek a Béláék nem muzsikáltak valami fényesen, de ha már szép rendezett műhely az általában jót nem jelent. NAgyon ráérnek rendet tartani...

aripeti · http://www.aripeti.com/ 2013.08.11. 14:03:17

franko magyar a cikk es akommentek nagy resze is...;)
en egy 41 eves VW T2B tulajdonosa vagyok, es batran kijelenthetem hogy egy nem fusizva javitott, rendszeresen karbantartott/szervizelt transporter nem adja meg magat. Soha. Komassziv konstrukcio, atgondolt es kiforrott muszaki megoldasokat orokit at a modell generaciorol-generaciora. nem veletlenul volt tavaly (?) hatvan eves a modell...
Sajnalom a cikkirot:
-egyreszt mert felelotlen, ezt mar sokan leirtak elottem miert
-masreszt mert a szerviz, ahova vitte ugyancsak felelotlen, bar ok mar felelosseggel is tartoznak emiatt
-tudom hogy sufni/barkacs/mutyiorszagban nehez megfelelo szakemberekhez "hozzaferni".

de az auto luxuscikk. ha nincs penzed fenntartani/szervizelni, jarj gyalog.
tiszteld az autodat/es a korat. azert van annyi lepattant kocsi kaeuropaban, mert az autos tarsadalom szereti szethajtani a vasat maga alatt.

szomoru vagyok, na.

Pepejoe 2013.08.11. 14:10:38

@C@raVWelle:
Srác, neked teljesen igazad van!

Ad Dio 2013.08.11. 14:33:11

@C@raVWelle:

"Azoknak meg akik szerint ezek a régi szarok tűnjenek el, üzenném, hogy én még sok sok év múlva ilyenből fogok rájuk mosolyogni miközben épp megelőznek:)"

Aztán meg építesz be egy 1.9TDI-t (átalakítási engedéllyel, teljesen legálisan!), és már közlekedőképes is a verda.

"Sokkal boldogabban lehet bennük élni, mint az ember gondolná:)"

2 T3-as látja el a teljes műhely és családi szolgálatot. Maximálisan meg vagyok velük elégedve. Bár illúziók senkit ne terheljenek: egy jó T3-as 1.5-2M körüli befektetéssel áll elő, nem számítva a munkát :-). Ha azt is ki kell fizetni, akkor inkább 3M az ára. Ez egy új autó árával összevethető. Nekem nem kell új autó, a feléért sem. De ez az én bajom.

O.Dávid 2013.08.11. 14:33:12

@C@raVWelle: A régi "szarra" is oda lehet figyelni! Részemről ez nem csak pénz kérdése (persze az se árt, ha van), de lehet ésszel is csinálni! Én personel imádom a régi "szaromat" (is)!

C@raVWelle 2013.08.11. 14:43:47

@ColT: Engem semmivel sem lehetne másik autóba kényszeríteni, de nem tehetek róla:) Ilyen a szerelem:)
@Ad Dio: Tényleg úgy a legjobb bizonyos szempontból, de az 1.6 Td sem olyan rossz, ha nem lóg teljesen a bele:) Am tényleg nagyon sokba kerül általában, de szépen lassan is lehet haladni, és akkor nem olyan vészes:)
@O.Dávid: Persze, sőt kell is:) Am én is azt tapasztalom, hogy a dolgokat általában meg lehet oldani sok pénzzel de gyorsan, vagy olcsóbban, de akkor időigényes a dolog:S Néha dönteni kell:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.11. 15:04:58

@C@raVWelle: Engem lehetne, de nem akármibe :D Olyanba, ami fenntartható. Van hozzá alkatrész, ha baja van, javítható, nem egyben cseréljük a fél gépet.

Zeppeliner 2013.08.11. 16:07:29

@C@raVWelle: Nem az autó korával van a gond, hanem a műszaki állapotával.

powerage 2013.08.11. 16:10:05

@i_am_Williams:
"@powerage: na de most komolyan... rendes kocsit? nem az az "autóbuzi"(bocsi Totalcar az érdeketekben beszélek vagyis írok) aki 4 évente vesz egy kamu 150000 km-es valami plasztikot és hülyeséget a dumál róla"

Mindez hogy jön ide, te nagyon korlátolt?

"hanem az aki vesz egy ilyen roncsot és szabadidejében nem itt ül trollkodni hanem a kocsival fogalalkozik és ha valamit sikerül megjavítania rohadt boldog még ha ez egy szerelőnek 10 perc, neki egy délután volt, de ez a lényeg a BOLDOGSÁG."

Majd ha egyszer szembejön veled egy ilyen bedőlt futóművű, törött rugós, beállt főfékhengerű rozsdakoporsó és csattantok egy jóízűt, írd meg ide, mennyire vagy boldog.

Az én kocsim jövőre lesz húsz éves, de ha az ebben a vakarmányban leírt hibák fele előfordulna benne egyszerre, leégne a pofámról a bőr a szégyentől. Ez a szerencsétlen meg nem csak ezzel büszkélkedik el, hanem azzal is, hogy olyan szerelőhöz viszi, aki napok alatt se tud rendbe rakni egy rohadt Transportert.

Eszem megáll.

etwas kultur muss sein 2013.08.11. 16:17:59

@powerage: Trollnak tűnsz, de sajnos igazad van. :-(

Hartmy 2013.08.11. 16:25:22

Épp ma beszélgettünk unokatesómmal a Bogarában ülve, hogy mit kellene venni. Felkerült a szó a wartburgról, mint hodályról meg a T3-ról, mint buszról. Erős gondolkodás van. :D T3-ak alapjában véve jó gépek, csak nem szabad őket elhanyagolni. Semmilyen téren. Ha figyelve van rá, nem omlik így össze az állapota. Tessék keresni neki egy jó szervizt. Ha egyik nem jön be, akkor megyünk a másikhoz.

@feketebarany666: Nagyon szép :)

Ad Dio 2013.08.11. 16:30:27

@C@raVWelle:

"Tényleg úgy a legjobb bizonyos szempontból"

Kevesebbet fogyaszt, jobban megy és szebb az emissziója. Egyedül az ára van ellene :-(.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 17:05:58

@m20b25: ráadásul az astrához fillérekért vannak cuccok,és átiratni sem kell már.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 17:12:31

@Hartmy: akkor 7nkbb egy t4 es,1,9D,TD,2,5TDI ha több pénzed van,megbízhatóbb meg könnyebb szerelni is,ráadásul motor nem veszi el a fél csomagtartót,120 at simán lehet vele utazni ,nem eszik annyit.
Ráadásul nem rohad annyira.
A T4 es a világ legjobb kisbusza:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 17:19:25

@Ad Dio: ennyiért.már T4 MULTIVANT KAPNI 2,5 TDI összkerékhajtással.
nincs olyan része T3 nak ami bármiben is jobb lenne a T4 nél,a k7dolgozás az anyaghasználat fényévekre van.
RÁAdásul.hiába.teszel bele.1,9tdi.motort az is csak szétpörög ,mert olyan hosszú áttételezésű difi nincs ,vagyis lesz egy bivaly erős t3 ami 120 at sem tud utazóban.

effendi79 2013.08.11. 19:19:19

@Rocko-: Természetesen. A gyakorlat fontos. Csak szerintem egy ilyen kaliberű írás nem való TC címlapra (sem).
Megírja, valaki a szerkesztőségben elolvassa, elmondja, hogy miért nem jó, ő újrakezdi/kiegészíti/átírja.
Szerintem.

Rocko- 2013.08.11. 19:23:46

@effendi79_: "Megírja, valaki a szerkesztőségben elolvassa, elmondja, hogy miért nem jó, ő újrakezdi/kiegészíti/átírja."
hmm, most akkor az újságírók saját maguknak írnak, vagy az olvasóknak? szerintem az olvasói visszajelzés legalább annyira fontos, mint egy tapasztalt emberé.

effendi79 2013.08.11. 19:30:09

Hm, szerintem volt itt elég visszajelzés. Akkor most jó? :-)

Picollo2 2013.08.11. 19:33:49

Hallgatok az égéstér adását, és eltűnődöm, hogy miért mondja mindig valaki hogy lehet majd trollkodni. de mostmár vágom! :)

Ad Dio 2013.08.11. 19:51:13

@Gyurma73:

"ennyiért.már T4 MULTIVANT KAPNI 2,5 TDI összkerékhajtással."

Ja, meg még egyszer ennyi, mire olyan állapotra hozod, amilyenről én beszélek :-)... "sima" használt T3 Multivant, akár Bluestart, vagy LLE-t lehet kapni 3k eurotól. Csak rámegy még ennyi a megfelelő állapotra hozására.

"nincs olyan része T3 nak ami bármiben is jobb lenne a T4 nél,a k7dolgozás az anyaghasználat fényévekre van."

Ez hitvita. És persze nem értek egyet a sommás kijelentéseddel :-D. A T4 modernebb, az orrmotor miatt praktikusab is, de az építési minősége messze jobb a T3-nak, ami ráadásul könnyebben szerelhető, fenntarthatóbb.

"RÁAdásul.hiába.teszel bele.1,9tdi.motort az is csak szétpörög ,mert olyan hosszú áttételezésű difi nincs ,vagyis lesz egy bivaly erős t3 ami 120 at sem tud utazóban"

A családi 7 személyes Bluestar-ban a leghosszabb gyári váltó van (valójában 2 gyári váltó házassága), simán krúzol 120-al (közben nem forog valami 2800-at). Ráadásul egy komoly felújításba beleférhet egy utángyári difi, amivel 2000rpm-el krúzol neked 120-at.

Hogy tovább árnyaljam a képet, a T3-ba tett pénz nem "repül ki" az ablakon, mivel az árak már most érezhetően emelkednek. Egy jó LLE-ért vagy Blue/Whitestar-ért lekérnek 10-15k eurot. Vagyis "megéri" a befektetést. A T3 már kultauto, a T4 még nem (talán sose lesz az).

De ez tényleg hitvita. Kinek a pap, kinek a papné.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 19:56:51

@Ad Dio: hát csak a t4 ben gyárilag is volt olyan motor ami jó:-)
egy 150.lóerős tdi az már elég.
A V6 os sem.rossz .

aripeti · http://www.aripeti.com/ 2013.08.11. 19:58:57

@Ad Dio:
ez igy van. en most epittettem at a valtomat (1est es a 4est) itt Stockholmban egy profival, ezerkettovel kevesebbet porog es 2 literrel kevesebbet iszik 100 folott.
a veteranozas egy mas vilag, ido-turelem es penz kell hozza.
de mindenekelott: tisztelet es gondoskodas. (btw. ne keverjunk ide modern, naprol-napra ertekuket veszto muanyag-autokat, koszi)

aripeti · http://www.aripeti.com/ 2013.08.11. 20:04:04

@Gyurma73:
szeretettel varok majd egy T4-et 20 ev mulva egy talin. a buszom 2 millan tul van, szeretnek kozelebbrol szemugyre venni egy TDi-t ennyi km-el. ja, es a kasztnit is;)

Ad Dio 2013.08.11. 20:06:31

@Gyurma73:

Évekig 1.6TD-m volt. Az is megfutotta a 120-as utazót. Lehetett vele autózni. Belekerült 300k km, elhervadt. Most egy 1.9 van benne abszolut "alap" konfiggal, profi épített adagolóval. A motor maga is felújított, le is van papírozva. Ennek az ára mind benne van a 2M-ben. Így értendő az összahasonlítás.

A szervízbuszaban egy felhúzott 1.9TDI van, kb 140 lóval. simán elhúzza a 2T-s ponyvás trélert. A fogyasztása üresen 6.5, max teherrel 9.

Mesélj viszont a kettős tömegű lendkerékről, az elektromos adagolóról meg a 2.5-ös hengerfejéről :-)))). A V6 nagyon faja, de leeszi a hajadat. Az angol kölykök WRX motorkkal tömik meg a T3-at, azt sem kell komolyabban venni, mint a V6-ot ;-).

Hartmy 2013.08.11. 20:22:49

@Gyurma73: Szép meg jó a T4 és tényleg jó kocsi. Csak nálunk van ebben egyfajta őrültségi faktor is. Nem véletlen került szóba a wartburg sem. :) Szeretem a modern technikát és a mostani kocsikat is nagyon, de még ha nem is komoly OT-t akarok, akkor is valami arra hajazó borzalmat. Még ha szó szerint borzalom is a dolog. Csikós legutóbbi írásában mi inkább a bulimobilos kategória vagyunk :D Még ha nem is megszállottan.

Ad Dio 2013.08.11. 20:47:06

@novothauto: You only live once. Ecce' élünk.

Algopirin 2013.08.11. 20:50:55

@novothauto: hogy geci trendik vagyunk. nekem egyliter benyára sincs lóvém. nem egy narancs t2-re. grat a srácoknak. de azé" csak gáz fos fékkel és futóművel utazni :v ja: irigykedem mer" csóró vok.

Hartmy 2013.08.11. 20:51:40

@novothauto: Csak egyszer élsz. Magyarul. A fent említett Transporterrel megértem a címet is :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 21:07:03

@Ad Dio: mesélj kérlek a hengerfejről?egy direkt befecskedezéses motor soha n2m lesz hngerfejes ha van benne víz, jóval kisebb hőterhelése.
a kettős tömegű lendkerék is kibír fél millió kilómétert a t4 ben.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 21:11:05

@aripeti: a t4 esek már horganyzott kasznisak,ha nem voltak törve akkor a 20 évesek sem rohadnak

Ad Dio 2013.08.11. 21:12:07

@Gyurma73:

Egyik állításoddal sem tudok egytérteni sajnos (szerinted miért megy heroin árban a 2.5-ös hf?), ráadásul a T4-ek bizony jellemzően bőven túl vannak a 4-500e km-en.

"150 utazót egy sima 2,4 d bír."

:-) egyszer.

Hurri Kán 2013.08.11. 21:14:41

@Ad Dio:
Jaja, az a 150 jó 110-120-nak is, igaz, azzal a tempóval tényleg kimennek a világból.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 21:16:31

@aripeti: az audi eredetü 2,5 sor 5 tdi a vw csoport valaha gyártott legjobb dízel motorja gond nélkül tudják a millió km t 100as audikban a t4 be csak késöbb került de fél millió km az gond nélkül megvan.
igen az 1,9 tdi mellett a 2,5 tdi a legjobb.
ugyanaz a köbcentis henger csak egyel több:-) :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 21:18:13

@Ad Dio: hosszú váltóval simán bírják hidd el.

aripeti · http://www.aripeti.com/ 2013.08.11. 21:19:27

nem mindegyik T4 galvanizalt, na:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 21:22:47

@Ad Dio: hol van heroin árban egy sor 5 tdi hengerfej?
mutass egy hirdetést.
a tdi vel pont az "gond" hogy nem melegszik mert kicsi a hőterhelése,ezért melegednek télen nehezen .

Hartmy 2013.08.11. 21:25:01

@Ad Dio: Az elektromos befecskendező is el tud kopni (kb úgy 600 és 900ezer km között). Ellenben nem hiszem, hogy annyira nagyon komoly gondjai lennének az első pár évben készült PD-knek. A többinél a Siemens PD elem ami megnyekken, a Continentalról és a Bosch elemekről ilyet nem igazán hallani. A hengerfej megint csak olyan, hogy előbb cserél az ember 10szer hengerfejtömítést, de egy direktes hengerfej nem igazán szokott repedt lenni, ahhoz nagyon barbárnak kell lenni.
A kettőstömegű lendkerékről minden szerelő azt mondta, hogy 280 ezer táján már mind csere érett szokott lenni többnyire, akad egy két kivétel, szóval azzal kapcsolatban nekem is van fenntartásom :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 21:34:24

@Ad Dio: amúgy a t4 hez is van szett amivel ki lehet váltani a kettős tömegű lendkereket,és hayományossá lehet alakítani vele,nem is egetverő az ára.utána már csak a kuplungszettet kell cserélni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 21:45:18

t2 től vezettem az összes tranyót.
ha lenne pénzem vennék egy új t5 Multivant ,benzinest:-)
de megértem a régi autók rajongóit is.

Ad Dio 2013.08.11. 21:45:49

@Gyurma73:

"hol van heroin árban egy sor 5 tdi hengerfej?
mutass egy hirdetést."

NYár elején kellett egy cimborának. Próbáltam segíteni, de olyan árakat kaptam a bajáratott catornáimon, hogy dobtam egy hátast.

"a tdi vel pont az "gond" hogy nem melegszik mert kicsi a hőterhelése,ezért melegednek télen nehezen"

Az égés a dugattyúfészekben megy végbe, így a huladékhő kisebb. De ugyanúgy repednek. Egyébként az 1.9-esek is. Amikor motort kerestem, levettem 6-7 motorról a fejet a bontókban. Mind repedt volt, bár nem a szelepek közt, inkább a befecskendező felé, meg az izzítógyertya felé. Végül vettem egy újat. De az új 1.9 70 pénz, a 2.5 meg valami 200 mani.

Ad Dio 2013.08.11. 21:48:51

@Gyurma73:

A T3-ban meg alapból ilyen van :-).

Figyelj, ez tényleg hitvita. Csak azért kezdetm bele, mert olyan kis mgbiztosan belökted hogy a T4 mindenben veri a T3-at. Remélem sikerült árnyalnom a képet. A többi meg hit dolga.

A Kocka - szerintem - az utolsó Transporter, aminek van stílusa. De béke van, ha Te ezt nem így látod, nem gond.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 21:48:53

@Hartmy: igen ez olyasmi lehet mint bogarat tartani:-) vezettem párszor régi bogarat,nekem nem jött át:-)
de becsülöm azokat akik hisznek a farmotorban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 21:59:18

@Ad Dio: én inkább az 1,6 d ről hallottam hogy hengerfejes lett.
bár azokat 7nkább javították mint újat vettek.

Ad Dio 2013.08.11. 22:04:54

@Gyurma73:

A kamrásak érzékenyebbek ez tény, bár az enyém nem repedés miatt került c-re. Egyszerűen eljött az ideje.

Amikor 1.9TDI motrot kerestem, kérdezgettem embereket, mi baj lehet, mi érzékeny. Válasz: Semmi. Ez a legfainabb motor a VW-nél. Aham. Tudnám árnyalni a képet :-). Átforgattam vagy 10 motort mire találtam 2db-ot ami vállalható volt. Egyikben "csak" 3 gyűrű volt törött, másik durván hf-es volt, illetve mindkettő csapágyasság határán billegett. Egyik 130, a másik 180e km-es kocsiból jött. Ezek voltak a legjobbak :-D.

Hartmy 2013.08.11. 22:05:31

@Gyurma73: Anyagi megfontolásból van neki bogara :) Egy döntött lámpáshoz jutott hozzá (1963-as) meglehetősen olcsón, az a kis szutyok pedig pár év múlva csak többet fog érni. Aztán azóta egyre jobban szereti. Meg közösségi élménynek sem utolsó. Nem egy erőgyár, de nincs olyan, aki nem nézi meg az utcán. Azóta én is kicsit belehabarodtam ezekbe a régi jószágokba, még ha nem is konkrétan a farmotorba.

Walnuts 2013.08.11. 22:39:47

Csak egy apró megjegyzés: ha meglátom a címben a YOLO és hasonló internetes divat lófaszokat azt a cikket kapásból már el sem olvasom.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.11. 23:04:18

sajnos én lusta disznó vagyok és kényelmes is ,lehet hogy a korral jár:-)
de én szeretem a klimát,szervókormányt,abs t,elektromos ablakot ,ezek mát hiányoznának.

Tippszmix 2013.08.11. 23:05:43

@Gyurma73: Most hogy jön ide a difi? Nem váltó?

Ad Dio 2013.08.11. 23:11:57

@Gyurma73: Elektromos ablak meg klíma nélkül tudok élni, szervo meg ABS meg van a Bluestarban. Bár farmotoros lévén a kormányrásegítő nem igazán szükséges.

Tippszmix 2013.08.11. 23:18:55

Hát ezt nem tudtam, pedig volt t3,t4, t5-öm is. Amúgy a t5 a legszarabb mind közül, ennyire ügyetlen futóműve, bádoghangja, és szar elektronikája személyautóknak már 10 éve sem volt. A t4 az jó volt, t3 meg már oly rég volt, hogy még nem nagyon nézegettem mi hogy van rajta, csak egyszerűen nem szerettem, használtan vettem csillió kilóméterekkel.

Rocko- 2013.08.12. 00:02:54

@Void Bunkoid: és az iróniát ismered? :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.12. 00:27:31

Auu, látom sokakat megviselt az elvonuló front. Mondjuk, szombaton én is harapós kedvemben voltam, de másnapra már elmúlt. Ezek szerint van, akinél tovább tart.

Lomha 8V 2013.08.12. 08:31:33

@Mérges 1234: Szóval cseréltél 43 lengéscsillapítót a kopogó toronycsapágy miatt? :D (nem megsértődni, csak vicc)

Palex 2013.08.12. 08:59:35

Igazi buli autó ez, ha megy.
Emlékszem, hogy még a 90-es évek második felében ilyennel csapattunk egy barátommal. Abban ugyan 2.0 benyás motor volt, és evett 12 litert, cserébe 20-30m hosszan lehetett füstölő kerékkel elindulni vele, ha nem volt tele a hátulja :)

Tippszmix 2013.08.12. 12:22:53

Hogy van az, hogy autós újságba írogató személy (direkt nem autós újságírót írtam) ilyen hulladékkal jár?! Pont mostanában nyomjátok a témát, hogy ki kéne (akarják) szűrni a forgalomból a feketeműszakis romokat, erre itt figyel a törött rugós szar fékes olajfolyásos tranyó! A szerelő meg egy igazi bivaly, már bocs, de odaviszed, hogy ez meg az rossz, ő meg nem megjavítja, hanem összeírja egy papírra? Hát eccsém állítsd be a kertbe ezt a gyilkológépet, oszt' üljetek bele úgy sörözni, de ne közlekedj így! A t5-ről még annyit, hogy vízhőfok-mérő sincs benne, meg a tükörfűtés vagy mindig megy, vagy állítgatáson hagyod.... 2012-ben még nem tett lehetővé a tudomány egy semleges állást, amit a Passatban ezer éve igen.

gabe76 2013.08.17. 06:37:46

Az a naplementében készült nénis képnek van 1 fajta hangulata...
süti beállítások módosítása