A Volkswagennek annyi?

Cserben hagyott a Transporter, de nem fáj. Talán még kicsit örülök is.

  2013. július 18. - Perkó Rudolf Márk Címkék: volkswagen totalcar transporter t3 diy öregautó tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Ha az öregautón kiütközik egy újabb probléma a legtöbb ember felteszi magának a kérdést: borítsak bele még egy talicska pénzt vagy vegyem tudomásul a hatalmas buktát és adjak túl rajta? Nem is tudom mikor, talán egy éve lehetett az a pillanat, amikor mindent megbocsátottam Aladárnak, az akkor még csak 31 éves Transporteremnek. Nem csak visszamenőleg, a jövőre nézve is. Azóta nem bosszankodok, ha megjelenik egy olajcsepp, elreped vagy elszakad egy gumikéder, vagy zárlatos lesz valami. Az alkatrészesnek és a szerelőnek sem fáj annyira a fizetés, már-már természetes, hogy havi 20-30, olykor 50 ezer forintot kér az öreg kisbusz a használati időszakban. Ilyenkor jó, hogy ez csak öt hónap. Tudomásul vettem, ez egy ilyen buli.

Ma reggel korán keltem, még a munkaidő előtt ki akartam juttatni az autót Buggy Bélához. Titkon remélem, hogy ő lesz az, aki az apró karbantartásoktól a mások által talán eszement hülyeségnek tartott ötleteimet megvalósítja. Találtam már rendes szerelőt, meg olyat is, aki érzi az általam elképzelt vonalat, de akiben ez a kettő egyesülne még nem. Így első nekifutásra nem terveztem komoly dolgokat, épp csak annyit, hogy nyugodt szívvel vághassak neki jövő héten a Belsőség találkozónak. Minimális olajfolyás, a múltkor felbukkant egy kis adagolási probléma, és mintha nem egyenlő arányban és túlzottan is negatív irányba dőlnének a hátsó kerekek. Biztosra akartam menni, hogy ma reggel gond nélkül eljutok Vácra, úgyhogy tegnap este meg is járattam kicsit a Tranyót. Pöcc-röff indult, simán járt, semmi nem folyt, semmi nem zörgött. Mondhatni, gyanúsan jó volt. Ahogy a ma reggel indulásnál is. Nagyjából hatvannal hömpölyögtem a forgalommal a Szentendrei úton, a motorhang még nem nyomta el a rádiót, bevallom hízott is kicsit a májam, hogy milyen fasza minden. Megálltam tankolni, gyors ellenőrzés, csöpögésnek továbbra sincs nyoma, indulás tovább. Fejben már azt tervezgettem, hogy fogom elmagyarázni a problémákat.

Aztán Aquincumnál valami elkezdett gőzölögni a motortér felől. Félreálltam. Mivel a T3 farmotoros, ezért a motor fölött van a csomagtér, amiben most csak egy fóliába csomagolt Renault Twingo faltdach és annak sallangjai voltak csak. Ugye mondtam már, hogy vannak agymenéseim? Körbenéztem, sehol semmi. Megnyugtattam magam, hogy biztos egy kis hajnali pára szorult a fólia alá, és a motor melegedésének a hatására gőzölög. A faltdachot átraktam a hátsó ülésre, visszapattantam, elindultam, de fél szemem innentől a tükröt figyelte, hogy jön-e még gőz.

Persze jött. Leszedtem a nemrég beszerzett műanyag motortérfedelet (ezúton is köszönöm Kusztó!), és akkor már tudtam, hogy munka előtt nem fér bele a váci túra. A víztartályba bemenő csőből ömlött a gőz. Legurultam egy mellékutcába, bezártam az ajtókat és bejöttem a szerkesztőségbe. Ilyen korán még sosem értem be. Munka után visszamegyek és orvosolom a problémát. Lehet, hogy hihetetlen, de egy percig sem bosszankodtam. Talán még örültem is, hogy nem múlt héten hét emberrel, csomagokkal megrakva Sopronból hazafelé repedt el a cső. Öröm az ürömben. Ez egy ilyen buli.

Ha valaki el akarná vinni figyelmeztetném, hogy nincs az autóban hűtővíz, hamar le fognak rohadni vele!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr115412748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.GilmoreJones 2013.07.18. 13:49:39

Milyen motor van benne?
Teszt is lesz róla?
Legyen!
Köszi

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 14:01:22

" természetes, hogy havi 20-30, olykor 50 ezer forintot kér az öreg kisbusz a használati időszakban."

Egy újabb buszra vagy havi fix kéne ennyit költeni (hitel), vagy egyben egy nagyobb összeget (használtan venni).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 14:08:29

"Ha valaki el akarná vinni figyelmeztetném, hogy nincs az autóban hűtővíz, hamar le fognak rohadni vele!"

Majd visznek hozzá csövet és vizet, megjavítják, és úgy viszik :D

Schütii 2013.07.18. 14:11:08

Öreg gépet egyre gyakrabban és egyre alaposabban kell átnézni egy relatíve (de akár abszolút is) újhoz képest, és akkor az ember nagyjából tudja hogy mire kell készülnie pár hónap, pár ezer kilométer múlva. Akinek nincs ehhez se kedve, se ideje, az jobban jár az új autóval.

Schütii 2013.07.18. 14:13:41

@Mr.GilmoreJones:
"a múltkor felbukkant egy kis adagolási probléma"

99.9% vagy még több az esélye, hogy a jó öreg 1,6D.

Gyuri58 2013.07.18. 14:14:16

@ColT: Maximálisan egyetértek. A blog írójával pedig őszintén együttérzek. Éljenek az öreg Volkswagenek! Sokáig!

Rocko- 2013.07.18. 14:27:49

a felnik szexik rajta!

"amiben most csak egy fóliába csomagolt Renault Twingo faltdach és annak sallangjai voltak csak. Ugye mondtam már, hogy vannak agymenéseim?"
átkozott suzukisok!

Leadfoot 2013.07.18. 14:35:23

"Megnyugtattam magam, hogy biztos egy kis hajnali pára"

Nem - vagy legalábbis nem csak - autós vonalról, de ez a naiv reménykedés ismerős. SOHA nem jön be. :-)

Leadfoot 2013.07.18. 14:36:34

@ColT: Akkor figyelni kell az autót, és amikor megjavították... na akkor kell lecsapni, és elkergetni a tolvajokat. :-))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 14:50:44

@Leadfoot: :D

@Schütii: Na de akinek kedve lenne, ideje még talán, de szaktudása nincs? :( Én is nézegetem az autót, de sok mindent nem veszek észre rajta :(

Annak jó buli az öreg autó, aki maga rendben tudjha tartani.

Lomha 8V 2013.07.18. 15:16:23

@Leadfoot: Ez bizony így van. Hónapok óta készültem a kecskeméti Opeles pályanapra, meg utána a bulira egy közelben cellázó havernál, amikor hajnalban a ház előtt állva nyugtatgattam magam, hogy az autó elején felszálló fehér gőz csak a pára. Nem mentünk sehova. Fujj, de ku*va ideges voltam! :D

bedo911017 2013.07.18. 15:32:03

Transporterezni jó! Most hétvégén volt a T3-klub éves őszödi találkozója... Remek volt a hangulat mint mindig! :D

LucziI 2013.07.18. 15:34:13

A gondatlan tulaj mindig szív. Ha időbe kicseréli a kopott, elöregedett vackokat, nincs ilyen probléműja. Egy 30+ éves járműnél többszörösen kell figyelni. Ezek a farmotoros VW-k amúgy a világból is kimennek, ha gondozva vannak. Mint 1-2-es Golf társaik.
Gondozni az nem egyenlő azzal, hogy szerelőhöz viszem és átnézetem.
Otthon is el lehet lenni, karbantartást megcsinálni, kell egy jó kis gépkönyv, ami segít. Olcsóbb mint havonta 20-30 ezret adni szerelőnek...
És lehet megbízhatóbb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.18. 16:13:30

@LucziI: Meg mondjuk alapból ésszel használni. Nem pörgetni hidegen, stb.

zoliee81 2013.07.18. 16:13:58

Én elviselném :), szerintem minden öregebb autón kijöhetnek nem várt hibák, ezek csak 30 éve mennek...

VolksrodZoli 2013.07.18. 17:20:42

Az a tető dolog jónak ígérkezik, én is raktam a dokámba. Mikor körbe minden ablakot leengedek, gyakorlatilag kabrió :)

Schütii 2013.07.18. 18:33:25

@ColT: Nem baj, nézegessed csak, meg olvass/kérdezz utána a dolgoknak, ha nem vagy tisztában velük, sőt annak se árt, amiről úgy gondolod hogy tisztában vagy vele. :)

PkiL. 2013.07.18. 19:45:43

Ugyan tutira senkinek nem új, de nekem kapásból ez ugrott be:
www.youtube.com/watch?v=33roteGGPzs

Sword 2013.07.18. 22:01:11

Egy ilyen szög egyszerű, ezeréves VW-nek hogy lehet annyi baja, hogy havi szinten 20-30 ezreket kell rákölteni?
Nem fér a fejembe.
Gondoltam ehhez is hegyekben áll a bontott alkatrész, van ezerféle utángyártott és kompatibilis még legalább 5 féle típussal...

gss 2013.07.18. 23:27:02

...az mekkora élmény amikor egy szük Köröshidra menne fel az ember fia egy ilyennel,és szinte megszünik a fék (vákuumpumpa behalt)
kb 15 éve átéltem,és nem felejtem.
1.6D volt, alig fogyasztott,de nem is ment

Rocko- 2013.07.19. 00:03:33

@Sword: segítek:
"Az alkatrészesnek és a szerelőnek sem fáj annyira a fizetés, már-már természetes, hogy havi 20-30, olykor 50 ezer forintot kér az öreg kisbusz a használati időszakban."
... és olykor nem kéri.
valamint ha 30 éve NEM törődését most kell bepótolni, akkor bizony az kér.

bigpond 2013.07.19. 00:31:43

Ha egy auto eleri a 15 eves kort, van benne vagy 250.000 km akkor nagyon sokan mar lemondanak rola, mert mar ugyis oreg. Nem kapjak meg a kivant karbantartasokat, leromlik az allapotuk, kialakul az oreg auto = szar auto beidegzodes. Hozzaerto kezekben siman mennenek ezek a vasak 30-40 evet is, persze nem evi 50.000 km futas mellett.
Repulogepeknel nagyon gyakori a 30 eves kor, ezzel erdekes modon senkinek semmi baja !

Ez a vizcso viszont mar evek ota csereerett volt, eszre venni sem lett volna nehez.

megint 2013.07.19. 02:16:35

Havi szinten 20-30 ezreket kell rákölteni? Itt valami nagyon nem stimmel, mert ez a konstrukció ha picit is odafigyelnek rá akkor a világból kimegy, többször. Ha már szívó akkor T4, 2.4d öthengeres, korához képest szépen ketyeg még napjainkban is, persze nem egy versenyautó.

Agr3ssor 2013.07.19. 08:17:41

Havi 20-30-50 ezer?!?

Hát nem tudom! És is 22 éves autóval járok, ami még csak nem is Fócvágen, hanem francia retek. De az elmúlt 3 éveben az olajcseréken-féktárcsán-fékbetéten kívül összesen ha 50-et kellett rákölteni...
Itt valami nem stimm...

Agr3ssor 2013.07.19. 08:35:05

Én egyszer hogyan jártam...

Van a kocsim motorháztetején egy légbeömlő nyílás gyárilag, ami a leömlőket hivatott hűteni menetszélnél...
Felmegyek az M7-esre, a gyorsítósávon meghúzatom a gépet 3-4-ben... Aztán azt veszem észre, hófehér füstpamacsok vannak mögöttem... Kidobom üresbe, akkor épphogy, fordulaton összefüggő fehér felhő...
Gondoltam brutál hengerfejesedés, van ilyen. Félreálltam egyből egy kúton, és mikor lassítottam elkezdett dőlni a gőz a géptető alól... Ezt már azért furcsálltam.
Mikor eloszlott a köd, megvilágosodtam, megörültem. Az egyik motortéri fém vízcső kilyukadt, és egyenesen rápisilt a kipufogó lemömlőjére... Azon egyből gőzzé vált, majd a légbeömlőn beérkező menetszél lefújta a kocsi alá, ezért úgy tűnt menet közben, mintha hátulról jönne a kipufogóból...
Mások hülyének néztek a parkolóban, hogy örömömben ugrálok a gőzölgő motorháztető árnyékában. De volt rá okom. Fém vízcső 400 forint, 5 liter fagyálló 2000 forint. Hangerfejesedés felbecsülhetetlen! :)

Sword 2013.07.19. 09:42:30

@Rocko-:
Nyilván ha elhanyagolták előtte, akkor az egyszeri rendbetétel költsége nem kevés. Csak én úgy gondolom, hogy ha rendbe van téve, onnantól fillérekből fenntartható egy ilyen gép.
Ez nem egy agyonbonyolított állólámpás merci, ez ahhoz képest egy szög. Az, hogy 30 éves elmúlt még nem kéne azt jelentse, hogy mindig van vele valami kisebb-nagyobb galiba. Még egy Ducato sem olyan vészes olasz létére, mert igáslónak tervezték.
Hát akkor egy öreg Transporter...

Rocko- 2013.07.19. 10:28:58

@Sword: már ha elsőre rendbetették, és nem használat közben újul meg a dolog.

Hurri Kán 2013.07.19. 10:55:16

Talán nem az utolsó utáni pillanatra kéne hagyni ezeket a dolgokat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.19. 11:27:17

@Schütii: Annyira azért nem bízok magamban. Meg az utcán sem jó szerelni (garázs nincs).

2013.07.19. 15:20:10

Mi az, hogy "adjak túl rajta?" Roncsot a bontóba kell kitolni...

Pintyöke (törölt) 2013.07.19. 16:12:03

Tehát nem cserbenhagyott, hanem megbosszulta magát a vétkes könnyelműség (olyan elmállott csövet kutya után nem vágok...)

(---Flúgos Buszos---) 2013.07.19. 18:00:20

Vízcső szikével elvág, bilincs kilazít, és újra ráhúz, és bilincs visszahúzása. Annyi vízzel meg hajnalban simán elzongorázik.

Mi a 20 éves buszokkal ezt csináljuk, ha menetközben van ilyen, hisz azon is már el van öregedve minden vízcső, de ettől még végig lehet vinni a gépet, főleg egy ennyi idős autónál, mint a tranyó, kell is hozzá pár cucc.

Invinoveritas 2013.07.23. 07:04:23

Még 10 éve nekünk is volt ilyen 1.6D kisbuszunk. Adagolófelújítás, és pár cső cseréje után szépen muzsikált, de a hangos motor és a 4 sebesség miatt elég nyűgös lett már vele a felgyorsult forgalom.

És az is gőzölt a horvát hegyekben: tróger szerelő, valahol, valamikor észrevette, hogy egy másodlagos, elektromos vízpumpa, ami a wassert a farmotortól az orrban található hűtőhöz viszi, biza feladta a hercot. Sebaj, lekötötte, pumpa helye áthidalva valami slaggal és két bilinccsel. Biztos drága és macerás lett volna kukázni rá egy működő pumpát :(
A sok kókánnyal van a baj, nem mindig a tulajokkal :)
süti beállítások módosítása