Ma lenne 53 éves

  2013. március 21. - ommm Címkék: honda nsx Ayrton Senna omg videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Minden idők legnagyobb Forma-1-es tehetsége, versenyzőtársai és millió rajongója szerint (én is ide tartozom) pedig minden idők lenagyobb pilótája, Ayrton Senna da Silva.
Méltón meg fogunk emlékezni halálának évfordulójáról, ebben biztosak lehetnek.
Addig is emlékezzünk rá ezzel a jól ismert, pár perces - legendás - videóval, melyben semmit nem úgy csinál, ahogy azt egy vezetéstechnikai tréningen tanítják, aztán valahogy mégis csak csodálatosan finoman, gyönyörűen, krémesen hajtja rommá az NSX-et. Az ő autóját. Nyújtott karokkal.

Nem feledjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr265159703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.21. 15:05:50

Valaki eléggé gusztustalan volt. :(
Az index címlapon ez áll a poszt címe alatt:
"Minden idők legnagyobb tehetségének haláláért a mai napig nem vontak felelősségre senkit."

Úgy tudtam, "közönséges" baleset volt és a wikin sem találtam ennek ellentmondó tényeket: hu.wikipedia.org/wiki/Ayrton_Senna

Imi36 2013.03.21. 15:09:36

@proxy user
Nem tudom, a wiki mennyire mérvadó, nem hiszem, hogy kőbevésett szentírás ami ott található.
Egy biztos, meghalt, ezen nem lehet változtatni. Ne csapkodjunk, emlékezzünk meg a szerintem valaha volt egyik, ha nem a legnagyobb autóversenyzőről, aki sajnos életét vesztette azon a májusi napon...

"We are made of emotions, we are all looking for emotions, it's only a question of finding the way to experience them. There are many different ways of experience them all. Perhaps one different thing, only that, one particular thing that Formula One can provide you, is that you know we are always expose to danger, danger of getting hurt, danger of dying."

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.21. 15:12:57

@Imi36: csak azért szóltam, mert nem biztos, hogy a poszt szerzője is látta a címlapot. Magában a posztban meg szó sincs ilyesmiről.

Imi36 2013.03.21. 15:14:49

@proxy user: Mondjuk nem ez lenne az első eset, hogy nem tudja a címet.

ommm 2013.03.21. 15:17:43

@Imi36: Talán nézz utána az elérhető, hivatalos vizsgálatok eredményének, vagy elég lesz a Discovery dokufilmje is. Köszi

PRND2L 2013.03.21. 15:23:02

@proxy user

Közönséges baleset, persze...
A baleset előtti másodpercekben Ayrton állítólag így kiáltott fel :" Úristen! Valami iszonyú nagy baj van!!"
Az autón kendácsolták a kormányoszlopot ,pár centit beletoldottak -az eltört- ezért nem bírt kormányozni és rohant a falnak, felelős pedig nincs...

Imi36 2013.03.21. 15:27:17

@ommm: Én nem tudom, és valószínűleg Ti sem tudjátok megítélni, hogy mi lehet az igazság. Nagyon sokmindent elolvastam, és elolvasok Sennával kapcsoltaban. Elolvastam Prof. Sid Watkins több oldalas angol írását is. Megnéztem rengeteg videót, de számomra nem volt meggyőző, hogy mi okozta a halálát. Nem tudom, tényleg eltört e a kormányösszekötő, nem tudom, hogy tényleg lecsökkent e a légnyomás a gumiban annyira, hogy felüljön az autó. Egy biztos, elfogyott a szerencséje, és a kerékfelfüggesztés azonnal megölte. Persze ez sem egyértelmű, mivel a bolognai korház, ha jól emlékszem, csak valamikor este 18 óra körül nyílvánította halottá. Vagy csak az Olasz törvények miatt nem akarták azonnal, a pályán halottnak nyilvánítani.

StalkeR 2013.03.21. 15:28:38

ommm, azt a videót betudnál linkelni?Megnézném, köszi!

V12 Power 2013.03.21. 15:41:49

@PRND2L: Nem akartam beleszólni, de csak megkérdezem:
Amit leírtál, feltéve, hogy valóban így volt, attól még ez versenybaleset, nem?
Aki versenyautóba ül, tisztában van vele, hogy az életét viszi vásárra. Egészen más a helyzet, ha egy fél éves VW Poloban történik ugyanez. Ha eltörik egy szerinted kendácsolt, a mérnök szerint fejlesztett alkatrész, az az autóversenyek világában benne van a pakliban. (Mellesleg azt nem tudom elhinni, hogy egy F1 istálló mérnökének támad egy hirtelen ötlete, beszalad a kormányoszloppal a sarki kocsmába, kér egy hosszabbítót, és ívhegesztővel belevaricskol 3cm-t.)

Imi36 2013.03.21. 15:42:15

@ommm: Mondjuk az egy kicsit rosszul esik Tőled, hogy ilyen stílusban ajánlod figyelmembe a dokumentum?filmet. Láttam, többször is.
De jó látni, hogy van aki tudja a tutit. Sajnos én nem vagyok ennyire jól informált. Mondom ezt Neked úgy, hogy a cinizmust abszolút próbálom mellőzni.
Tiszteljük meg annyival az emlékét, hogy nem firtatjuk a dolgokat, és nem itt bogozzuk ki a gordiuszi csomót.

Imi36 2013.03.21. 15:43:35

Ha nem bántok meg vele senkit, egy remek kis videó, a Top Gear prezentálásában Ayrton-ról.
www.youtube.com/watch?v=7kUNTtvMOtQ

kori18t 2013.03.21. 15:49:36

A mai napig nincs olyan versenyző, amilyen Ő volt.A kedvencem volt és az is marad.A legnagyobb.Nincs olyan hét, hogy ne nézzek a Senna videókat.Várom a megemlékezést!

karlmann 2013.03.21. 15:50:54

Tény, hogy ő volt az egyik legnagyobb ez nem vitás. Vádaskodni lehet, de nincs semmi értelme. Sok könyvet elolvastam, sok filmet láttam, lassan 30 éve nézek F1-et, de nem tudok róla, hogy bárkit is felelősségre vontak volna, ha egy F1 versenyző meghalt a pályán. Pedig voltak páran 1950 óta, sajnos.

Aki olvasta a Hilton könyvét az tudja, hogy Senna mindig azt mondta a szerelőinek, hogy 3 dolognak mindig 100%-on kell lennie az ő autóján: a féknek, a kormánynak és a futóműnek. Ebből soha nem engedett.

ommm 2013.03.21. 15:51:39

@Imi36: Elnézést, csak meglehetősen erősen kialakult vélemény él bennem az aktív futómű hiánya miatt vezethetetlen autóról és magáról Frank Williamsről, akinek nem kevés érdeme volt abban, hogy aznap Senna autóba ült, holott nem akart. A pénzről, amiből fejleszteni kellett volna az előző évi autót és arról, hogy a hetek óta tudott hibát egy ad-hoc kormányösszekötővel orvosolták csak mert nem volt elég pénz felszabadítva egy egész új kormányoszlop megtervezéséhez és legyártásához.
Egyszer eljátszotta ugyanezt Chapman Rindt-tel, annak is csúnya vége lett és egy országos elfogatóparancs (ami miatt egy darabig nem is mehetett Olaszországba).
Így látom én, ettől függetlenül Senna az isten számomra és kész.

karlmann 2013.03.21. 15:58:29

Az Enzo Ferrari-ról szóló filmben feljön ez a téma, ahol az akkor már nem fiatal Commendatore tépelődik magában egy versenyzője elvesztése miatt. Akkor ő templomba ment, ami nyilván nem ért semmit, de a pap mondott valamit, ami máig örök érvényű, elnézést, de nem tudom szó szerint idézni mert már rég láttam: Enzo te az autóversenyzéssel foglalkozol, de ez veszélyes. Ezért a magad részéről tegyél meg mindent annak érdekében, hogy csökkentsd a veszélyt, de ne felejtsd el, hogy a fejlesztésekre szükség van, ez viszi előre a világot. Az új dolgok ismeretlenek, ezért veszélyesek, de ezt nem lehet kikerülni, ez az élet velejárója.

AlbaZen 2013.03.21. 15:58:29

Nem véletlenül kegyetlen jó pályaautó lett az NSX, mivel maga a mester állította be! Hihetetlen könnyedséggel vezet a határon, elképesztő a videó.

Imi36 2013.03.21. 16:02:56

@ommm: Senna az az ember, akit a példaképemnek tekintek sokmindenben, taknyos gyerekkorom óta. Ciki, vagy sem, a mai napig megkönnyezem, pedig már felnőtt férfi vagyok. Számomra ő nem egy autóversenyző volt. Egy bálvány, egy szuperhős, egy legenda. Mai napig megvannak a kivágott ujságcikkjei, a korabeli ujságokból. Omm: egy malomban örlünk, és is a Te véleményed osztom, szerintem is az autó hibája volt. Csak nem akartam belemenni ebbe, ezért inkább csitítottam a hozzászólót. A versenyzés persze, veszélyes üzem, ezt Ő is tudta, nagyon sok riportban beszélt róla, és arról, hogy meg is halhat. Tisztában volt a kockázattal, csak az a baj, hogy ez nem a kockázat része volt, hanem a felelőtlenség, mert az az autó nem volt rendben....

szófogadatlan prókátor 2013.03.21. 16:03:09

@ommm: szerintem ezt akkor sem Imi36-nak kellett volna céloznod, Ő csak az első hozzászólásra reagált.

karlmann 2013.03.21. 16:03:44

@ommm:

Ugyanezt eljátszották sok versenyzővel, csak nekik szerencséjük volt, Sennának nem. Ha emlékszel rá, Prost az első szezonjában majdnem ott maradt, amikor a bokszban a szarul felszegecselt futóműelem egyszerűen leszakadt a McLaren hátuljáról. Akkor 1980-ban ő megúszta egy sajkacsont-töréssel. De ezért ment el a csapattól a Renaulthoz és csak azért ment vissza, mert akkor már Ron Dennis volt a főnök, aki megígérte neki, hogy ilyen többet nem lesz. Nem is volt.

ommm 2013.03.21. 16:04:33

@szófogadatlan prókátor: @Imi36: Ez esetben bocs, kicsit sokfelé kell figyelnem

Imi36 2013.03.21. 16:09:09

@ommm: Belsőség találkozón jössz nekem egy sörrel, én pedig meghívlak egy pálinkára! ;)

CSÖRR-CSI££ 2013.03.21. 16:16:58

Egyszer már belementem itt egy vitába Senna halálának okával kapcsolatban, és azt tapasztaltam, hogy az én "verzióm" senkinek nem jön be. Szinte bármit elhisznek, elfogadnak az emberek, akár a legképtelenebb magyarázatokat is inkább, mint azt, ami a felvételeken is látszik.
Ez van.
Ezért most inkább nem mondok semmit, csak azt, hogy voltaképpen, ha "úgy vesszük" versenybaleset volt.

Szerintem is ő volt a legnagyobb, nyugodjék békében.

kori18t 2013.03.21. 16:17:14

@Imi36: Én is megkönnyezem.Csak ezt nem akartam leírni.

Imi36 2013.03.21. 16:17:29

@ommm: Nam nagyon, csak ennyire: [url=http://kepfeltoltes.hu/view/130321/CAM00033_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130321/CAM00033_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

PiBá 2013.03.21. 16:18:06

ommm
"melyben semmit nem úgy csinál, ahogy azt egy vezetéstechnikai tréningen tanítják, aztán valahogy mégis csak csodálatosan finoman, gyönyörűen, krémesen hajtja rommá az NSX-et. Az ő autóját. Nyújtott karokkal"
Szabadna megkérdeznem, hogy mit nem csinál úgy?
Nyújtott karokkal: ha közelebb ült volna a kormányhoz, akkor olyan terpeszt kellett volna vennie, amiben nem lehet vezetni. Nem?

Imi36 2013.03.21. 16:23:41

@PiBá: Ne, ne, ne, kérlek, hogy ne menjünk ebbe bele. Ez most nem erről szól...

PiBá 2013.03.21. 16:27:24

@Imi36: Ne menjünk bele. De attól még a szövegben ezek szerintem hibásak. Hibás szöveggel tisztelegni egy nagy versenyző előtt?

ommm 2013.03.21. 16:29:51

@PiBá: Szerinted. Ez a kulcsszó. Szerintem pedig nem. Most mi lesz?

PiBá 2013.03.21. 16:36:58

@ommm: Kifejtjük bővebben?
Vezetéstechnikai tréningen a határon autózást nem tanítják, itt pedig az történik.
Tudna az adott autóban közelebb ülni a felvétel alapján úgy, hogy a lába is elférjen? A felvétel szerint bajosan.

ommm 2013.03.21. 16:39:59

@PiBá: Ültem ilyen autóban. Senna 175 magas volt, tudna. De valószínűleg neki így volt a jó és ezzel nincs is semmi baj.

fairlane 2013.03.21. 17:02:39

Azért mekkora királyok vagytok! Megnéztek néhány videofelvételt, elolvastok egy-két dolgot a neten és megmondjátok a tutit, hogy mi okozta a balesetet! Igazságügyi szakértők hetekig vagy hónapokig vizsgálnak egy ilyen ügyet test- ill. roncsközelből...

SzJ1982 2013.03.21. 17:46:03

Lehet, hogy hülyeség, de... Így kellett elmennie. El tudjátok képzelni, ahogyan őszülő hajjal a boxban kóricál? Vagy mint Martin Brundle, kurvajó kommentátor lesz? Esetleg, mint csapatfőnök...? Nem. A versenypályán született, ott élt, és ott is halt. Senki, soha, sehol nem volt, és nem is lesz hozzá fogható.
Mi okozta a balesetet? Ki a felelős? Szerintem senkinek nem fáj úgy, hogy nincs már, mint nekem, de... ez engem nem érdekel. Ő így legenda. A tökéletes, Isten versenyzője. Felfoghatatlan, megismételhetetlen, megszentelt...
F@szom, már megint elborultam...:)

lorincz84 2013.03.21. 18:01:38

A kis japcsi,hogy jegyzetel,mikor Senna a tapasztalatait ecseteli!-ezt nagyon csípem bennük,precízek.

Tapsi Hapsi 2013.03.21. 18:04:24

@SzJ1982: Igazad van... a mai fejemmel már nem tudnám elképzelni!

Ismeritek a viccet amikor a fiatal autóversenyző meghal és az égi versenypályán körözve megelőzi egy sárga bukósisakos versenyző, kint megkérdi, hogy került ide Senna és mikor is halt meg?
A válasz: Nem Senna az, hanem Szent Péter, aki azt hiszi magáról, hogy Ő Senna!

Valóban legenda lett mert, aki túl éli az hős lesz, aki meghal az legenda! ( Az élet rövid, élj gyorsan, halj meg fiatalon )

Prost, Mansell vagy Piquet.-ről miért nincsen ennyi cikk!
Vileneuve, Senna, Jochen Rindt.nek is megvan a maga legendája!

Irom ezt úgy, hogy SOHA nem voltam Senna drukker!
De ha F-1 akkor egyből Senna ugrik be az 1986.-os Jonh Player Special Lotus-Renaulttal.Fekete-arany fényezéssel.
(Fogadjunk sokan drukkolnak Kiminek a fekete-arany Lotusban most is!

Ha rali akkor Colin Mcrae ugyanez! ( pedig Mcrae fan sem vagyok ) de attól is legendák lesznek, hogy az ellenfél szurkolói is tisztelik és becsülik Őket a maguk módján.

A büntetést meg hagyjuk ... mennyi embert marasztaltak el már akár korábbi versenyzők halálos balesete után?
Pedig voltak köztük nagy nevek!

SzJ1982 2013.03.21. 18:14:07

@Tapsi Hapsi: Persze nyilván, az embert megfogja a dolog, mert kisgyerekként látta. Vasárnapi ebéd, rántott hús, krumplipüré, Forma 1, és Senna. Senna győz. Senna mindig győz. Ő a hős, a legjobb, a leggyorsabb... Ebben a hónapban leszek 31, de semmi sem változott. Elképzelhető, hogy gyerekes vagyok, de ma is ő a hősöm. Sokmindent olvastam vele kapcsolatban, persze, az összes filmet láttam róla, még talán kívülről is tudom őket, annyiszor. Nem csak mint versenyző volt a legjobb. Embernek is kiváló volt. Csak űr maradt utána. Na meg azok a gyémántok, amiket '84-ben, Monacóban hagyott, vagy Estorilban, rá egy évre. A '88-as Japán Nagydíj, vagy mind közül a legszebb, 1993, Donington Park... Többek közt ezek miatt is nevetséges hozzá hasonlítgatni bárkit. Teljesen más színvonal, másik kategória, másik világ...

sunblind 2013.03.21. 18:26:12

... például lehetne majd egy szülinapi video, egy Norbi nevű madárral, egy nsx csapatása közben. :)
Hiányzik a fickó, ő, meg egy mp4.4 térben és időben egy helyen, az az autosport legjava volt.
Hbd.

mis 2013.03.21. 18:28:58

Jó érezés számomra, hogy ennyi évvel a halála után is, ha "A Versenyző"-ről van szó, a legtöbb ember Sennára gondol.
R.I.P., Senna

Pas de probleme 2013.03.21. 18:32:43

@omm: Örülök, hogy valaki a Totalcaron isten igazából rajong a motorsportért.

És örülök, hogy figyeled Michelisz Norbit is, helyettünk is.

Egy kérdés - nem akarnál esetleg a kétkerekűekről is írni néha? A Totalbike-os fiúk láthatólag nem lelkesednek a témáért. Sajnos :-)

2013.03.21. 18:33:15

Isten éltessen Ayrton! : (

mis 2013.03.21. 18:35:50

Azért, ismételten átolvasva a commenteket, vicces, hogy sokan úgy kritizálják Senna vezetését, mintha legalább 5x világbajnokok lennének. Ez a szép Magyarországban. (ahol 10 millió politikus és focista lakik, és ennél lényegesen több nagy horgász :))))

Giryu 2013.03.21. 18:51:45

A fos zene helyett a motorhangot hallgatnám inkább a videoban.

@ommm: Egyet tudok érteni a szavaiddal (kommentek is) Senna kapcsán.

PiBá 2013.03.21. 18:54:42

@mis: Itt azt hiszem, csak egy valaki szólt hozzá valami hasonlóhoz, az én voltam. Csak nem Senna-t kritizáltam.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.03.21. 19:19:19

Tisztelem, és sajnálom, hogy nincs már köztünk. RIP Senna!

uarempty 2013.03.21. 19:26:57

@fairlane: Foteltudósok.Mi a probléma ezzel?Képesek ölre menni olyan dolgokért, ahol jelen sem voltak, és nem látták, az igazi okot.
Konspirációs teóriák rulz és nem utolsósorban, egyébként respect a valaha volt legjobb autóversenyzőnek.

elzee 2013.03.21. 19:47:42

Volt szerencsém személyesen találkozni vele, 86-ban, még a verseny előtt egy belvárosi sörözőben. Én pincér voltam, ő meg a vendég... a 12Ft-os Colára adott egy százast. :)

m20b25 2013.03.21. 19:50:38

Milyen finom mozdulatokkal vezeti 200 kiló környékén kanyarban azt a hondát. Mondjuk a tenyerét törölgeti közben:D

tlantos 2013.03.21. 20:24:46

@SzJ1982: kizart. En abbol a dokumentumfilmbol, amit kozvetlenul a halala utan adtak le, egyetlen mondatra emlexem:

"Racing, competing, it's in my blood. It's part of me, it's part of my life. I have been doing it all my life and it stands out above everything else."

eau sauvage 2013.03.21. 20:25:01

Szerencsés embernek érzem magam, hogy láthattam élőben versenyezni. Többször is...
Ő minden idők legjobbja.
Zárójelben jegyzem meg, hogy azt viszont nagyon sajnálom, hogy azt két másik versenyzőt nem láthattam, akiket minden idők második és harmadik legjobbjának tartok. Jim Clark-ot és Gilles Villeneuve-öt.

Giryu 2013.03.21. 21:12:20

@elzee: Akkor bizony megboldogult édesapámat is te szolgáltad ki ugyanakkor, ugyanott. :) Ilyen kib****** kicsi azért nem lehet a világ...

conmorientes 2013.03.21. 21:56:27

Lincselődjek meg, de nekem Senna életében sem jött be....
Valóban nem volt egy rossz versenyző, de igazi idol halálával lett, mint sokan mások.

Hurri Kán 2013.03.21. 21:56:58

Még láttam élőben, a Hungaroringen...

Ayrton70 2013.03.21. 22:05:20

Amikor katona voltam és pont a futam idejére lettem beosztva szolgálatra,mindig mentem a Őrs parancsnokhoz,hogy írj át,mert nézni akarom a futamot.
Nem értette a dolgot,de mindig átírta,mert elmondtam neki,hogy ez számomra milyen sokat jelent.
A motoros bukósisakom pont úgy lett lefestve,mint az övé.
Még most is a szekrénysor tetején díszeleg.

tcom 2013.03.21. 22:16:20

A valaha volt legjobb autóversenyző. De ezen felül magával ragadó volt a személyisége. Bámulatosan szenvedélyes volt. Számára a jó eredmény az volt ha lekörözte az egész mezőnyt, ha kellett a vb győzelemhez kiesett Proszttal együtt, ha kellett megállt segíteni bajbajutott társán. Egészen elképesztő volt esőben. Emlékszem amikor Monacoban fél perccel vezetve a mezőny előtt kiesett, mert még gyorsabb akart lenni. Gyermek koromban ha f1-es társasjátékoztunk mindenki Senna akart lenni, így volt 3 Senna és egy Prost. Amikor meghalt sírtam. Utána 3 évig nem tudtam nézni a versenyeket, mig nem jött Villeneuve.
Azt sem érdekelt mi volt az eredmény.
Bennem kettősség él. Egyrészt boldog lennék ha láthatnám még, másrészt korai halála miatt egy legenda lett belőle. Annál is nagyobb, mint életében volt. Az ő kora volt a sport aranykora. Ekkor Prost, Piquet, Mensell, Rosbergek versenyeztek. Soha nem lesz hasonló a mezőny.

tcom 2013.03.21. 22:31:02

@Ayrton70:

Èn is akkor voltam katona, de nekem nem engedték nézni az Imolai futamot. Csak jött valaki, hogy meghalt egy versenyző... valami Senna. Anyád valami. Ő a legnagyobb. Csak azt kérdeztem mér pont ő. Az esti telesportban 2 műsorvezetőt ültettek, de egyik sem volt magánál, alig tudták elmondani a híreket közte Ayrton halálát, emlékszem. Kit érdekelt akkor a pódiumon vigyorgó Schumacher.
Örökké könnyes a szemem ha a halálára gondolok. El sem tudom képzelni, mit érezhettek Brazilok.
Prost kapta a mult század legjobb f1-es pilotája díjat. Azt mondta az átadón: Ne feledkezzünk meg Ayrtonról. Hiszen ő is tudja, hogy volt nála jobb versenyző.

tcom 2013.03.21. 22:36:57

@conmorientes:
A döbbenetes, hogy 3 emberből 2 Sennának drukkolt akkoriban. Igaz, hogy lehetett taszító a minden áron nyerni akarása, de ez az elszántság magával ragadó volt. MS is minden áron győzni akart, de Ayrton nem vigyorgott volna társa halálakor, nem nyert volna versenyt a boxban, nem állt volna le a pályán, hogy más ne tudjon még gyors kört menni stb.

Bravooo 2013.03.21. 22:54:39

@tcom:
Tudom, hogy nem itt kéne erről vitázni, de
1. Schumacher akkor még nem tudta, hogy Senna meghalt.
2. Az a futamgyőzelem egy szerencsés/szerencsétlen véletlen folytán alakult ki (elszámolták a köröket). De van még 90 másik, amit nem a boxban nyert meg.
3. Azt szerintem nem szándékosan csinálta Schumacher. Egyszerűen elrontotta a kanyart és nem tudott elfordulni. Amúgy lényegtelen mert Sennának is voltak anno nagyon komoly balhéjai, de ez nem változtat az érdemein és a nagyságán. Senna akkor is Senna marad. (Schumacher meg Schumacher). Lehet őket szeretni, lehet őket nem szeretni, de az érdemeiket, eredményeiket mindenképp tisztelni kell.
Ja, és ha már Senna és MS is szóba került:
www.youtube.com/watch?v=EOQjYCwgLdE

U.i: Meglátásom szerint a TC főoldalon nem a Senna cikk lábjegyzete a gáz, hanem az, hogy csak a jobb szélre került ki, ehhez képest a vezércikk a prosztó román BMW-s videó. Igazi bulvárf*s. Szégyen.

asds1988 2013.03.21. 23:55:37

@Tapsi Hapsi:
Sokan mondják, hogy Ayrton korai és drámai halálával lett legenda. Ez egészen egyszerűen NEM IGAZ. Ő már életében legenda volt, már akkor, amikor még egyetlen világbajnokságot sem nyert meg. Ezt talán a legjobban az idézett vicc támaszt alá. Ugyanis ez a vicc az 1986-ben kiadott "Forma-1 Magyarországon" című könyvben jelent meg, ami valamikor 1985 ősze körül íródott, vagyis Ayrton második F1-es éve után! Elképzelhető manapság, hogy mondjuk egy (amúgy igen tehetséges) Hülkenbergről ilyen tréfák terjednek? Költői a kérdés, természetesen ez lehetetlen...

A teljes szöveg így szól:
Egy F-3-as ifjú álmában a mennyekbe kerül, ahol kiderül, hogy tévedésből hívták fel. Ezen már Szent Péter sem tud segíteni; de hogy valami elégtételt adjon a majdnem nagyjövőjű ifjúnak, rendelkezésére bocsát egy valóban ideális versenypályát válogatott kanyarokkal, és az egyik box előtt áll a legújabb F-1-es Ferrari. "Egyelőre ez a kocsi a tied, kedves fiam - mondja szelíden Péter. - Használd egészséggel, de nagyon vigyázz, mert a motorja ezer lóerős." Az ifjú kóstolgatja a motort, és mind gyorsabbak a körei. Egy idő múlva úgy érzi, hogy ennél jobb köridőt nem lehet elérni - és ekkor egy versenyautó elsuhan mellette. Csak annyit tud megjegyezni, hogy a sárga bukósisakon zöld a csík. A boxban ott áll Péter, akinek felteszi a kérdést: "Mikor került a mennyekbe Senna?"
Szent Péter szelíden mosolyog, " Ez nem Senna, hanem a Jóisten volt, aki azt hiszi magáról, hogy ő Senna."

Tapsi Hapsi 2013.03.21. 23:57:43

@SzJ1982:
Tiszteletben tartom más véleményét, rajongását!
Elfogadom, hogy a világ egyik, ha nem a legjobb autóversenyzője volt ... a saját kategóriájában!!!

De egy másik világ, másik színvonal ....?
Fangio az 5 címével vagy Lauda a 3.-al ( egyiket sem szerettem ) de minden korszaknak megvannak a nagyjai, ezt el kell fogadni!

De túlmisztifikálni azt azért nem , tisztelni, rajongani lehet... libabőrösen, ahogy igazi vérmes szurkoló teszi, de isteníteni... ennyire talán azért nem kellene, de mindenkinek lelke rajta!

Na nem azért mert Én nem Senna drukker voltam, de sem Piquet, sem Modenát, sem Blundellt, sem Salot, sem Montoyát, sem Webbert nem ismerem emberként, ezért hát kár lenne isteníteni Őket!Ellenben azért így is nekik drukkoltam!

Végezetül.. bocsánat, de nem lehet az évszázad autóversenyzője mert számos más kategória van, ahol nem lett volna ilyen jó!Ha elfogadjuk a dogmát, hogy a F-1 a csúcs akkor igen!Persze nekem nem az, de azért szeretem!

1986.-ban beült egy B csoportos Austin Metro.-ba is és azt mondta utána, hogy ez a fák között 200.-al menni az túl gyors és veszélyes!

Majdénmegmondom 2013.03.21. 23:59:02

Mivel én nem voltam rajongója, számomra semmivel sem volt jobb versenyző, mint Piquet vagy Prost- mégis hiányzik az agresszivitása, a szenvedélye.

Tapsi Hapsi 2013.03.22. 00:08:30

@asds1988:
Sajnálom, de a lényeg ugyanaz.... Nekem is megvan a könyv, de szándékosan nem másoltam ki... megtetted ezt helyettem Te! :-)

Egyébként meg bántás nélkül miért gondoljuk úgy, hogy 100 év múlva is Őt, Őket tartják majd a legnagyobbnak? Azért mert Mi láttuk versenyezni?

Olyanok, akik nem látták már versenyezni, és nem lesznek olyanok, akik még életükben látták versenyezni már nem fogják értékelni Őt és egy 3 világbajnoki címes legendás pilóta lesz és úgy fognak hozzá állni, ahogy pl.: Fangio 5 címéhez!
Volt, jó volt, de amikor Én kisgyerek voltam és néztem a F-1.et akkor ment X és Y, na Ők voltak az igaziak!
Ilyen az élet!

Tapsi Hapsi 2013.03.22. 00:12:58

@Majdénmegmondom: Ott a pont!! Valahogy tényleg így van!

Életveszélyes a Senna fanok közé írni mert csak Senna, Senna!
Pont olyanok mint a kedvenc versenyzőjük! Már bocsánat!

De a sor nekem így tejes! Mansell, Prost, Piquet, Senna!

erokun 2013.03.22. 01:05:17

@tcom: nem,senna csak a falnak kente prostot,hm,végülis miaz

Buszex 2013.03.22. 02:32:10

Egy ember volt csak.
Se több, se kevesebb.

Szerintem Schuminál még csak jobb sem volt.

És akkor a régiekről, akikről nem volt egymillió tévéközvetítés, még nem is beszéltünk.

cukkorborsó 2013.03.22. 03:55:21

szerintem is jó versenyző volt de nem a legjobb. Nyugodjék békében!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.03.22. 05:38:32

Vettel már most ott tart 10 évvel fiatalabban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.22. 05:42:11

O azon ritka pilotak egyike volt akit nem lehetett nem szeretni - legalabb egy picit. Konok nyerni akaras, brillians erzek es hatalmas tudas.Voltak hibai, kinek nincsenek, de most ne errol essek szo. A Tamburello kanyarnak meg maradnak titkai szamunkra, sosem tudjuk meg az igazat - de barhogyan is tortent, az a szomoru valosagon nem valtoztat: ma lenne Senna 53, ha elne talan csapatfonok lenne, talan istallo tulajdonos, meg erzesem szerint Sumi is csak max 4szeres vilagbajnok lenne.....

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.22. 05:47:47

@Buszex:

Egy ember volt csak.
Se több, se kevesebb.

azert szerintem nem, ha "valaki" meghal Braziliaban akkor nem mennek milliok a temetesere. Vagy lehet arrafele az a szokas de szerintem csak kiveteles emberek temetesere mennek millionyian - de javits ki ha tevedek.

@Tapsi Hapsi: korszakanak az egyik legjobbja volt, de a szemelyeben - nekem - a legszimpatikusabb. Prost, Mansel, Piquet, azert voltak ott meg boven jo pilotak. Orok kerdes, mi lett volna ha sumi kortarsa... ( nehogy jojjon most par kommentelo es belinkelje az edzes eredmenyeket - sumi abban az evben - a benetonnal karoltve ugye - csalt annyit a padlolemeztol kezdve a rajt elektronikaig hogy a hetprobas Briatore ( aki orok idokre el van tiltva a F1 tol ) is "meleg evnek" titulalt kesobb. )

pumajoe 2013.03.22. 07:19:02

Legendak nem szoktak nyugdijba vonulni. Elvis P., Freddie M., Michael J. es meg sokan masok. Csak igy fejezhetik be... Igy nem okoznak szenvedest a rajongoknak, csak egyszeri szivbe markolo, orokke tarto fajdalmat. Erre szuletett, ahogy O mondta, csak ehhez ertett, igy torvenyszeru, hogy ez kellett legyen a halala is. Nem akarok bantani senkit, (mindenkinek van sajat balvanya) de O nem Schumacher, nem Vettel. Nem a bajnoki cimek szama hatarozza meg... Ezek az emberek jok, nem vitatom (bar Senna halala ota nem nezek F1-et), de velemenyem szerint ok "tanultak" ezt a "jatekot", mig Sennanak a genjeiben volt, Egy adottsag volt, mely aldas es atok egyszerre. Michael a tarsai ellen versenyzett, (ill. igazabol nem is kellett neki, mert nem volt olyan kvalitasu versenyzo es auto, ezert van 7 cime) Ayrton sajat maga ellen. Ez a kulonbseg. Kepes volt nagyon aljas dolgokra a gyozelemert. Sokan (en is ) jo embernek tartjak, de a gyozelemert olyan dolgokat is elkovetett, amik nem jellemzoek a "jo emberekre". Olyan ember volt, akit nem lehet "csinalni", nevelni, belole ugy 100 evente szuletik egy-ketto. Istennek csak a legjobbak kellenek... Nagyon hianyzik de "megnyugtat" a tudat, hogy milliok szamara O marad a bajnok, a balvany (barki, barmennyi cimet nyer) es ezt csak igy lehet elerni.

HgGina 2013.03.22. 07:52:46

Érdekes álláspont, de azért vitatható. A valaha volt legnagyobbnak nevezni valakit, aki, ha még élne, ezt a jelzőt biztos nem kapná meg.
Sok más sportolót is illetnek ilyen jelzővel, és szintén sok esetben teljesen alaptalanul. Armstrong is addig volt a világ legnagyobb kerékpárosa, amíg kiderült, hogy kokszolt. Senna is addig volt a legnagyobb (még életében), amíg kiderült, hogy a tudtával, vagy a tutda nélkül a csapata az autók építésénél csalt, amíg Prosttal szemben (bár taktikusan, jól átgondoltan, de maximálisan sportszerűtlen módon) meglehetősen vitatható módon nyert VB-t.
A sportolók pedig az edzői utasítások ellenére igen sok esetben szokatlan stílussal versenyeznek, ami nem feltétlen érdem.
A magam részéről azokat a versenyzőket nem hogy nem nevezem a valaha volt legnagyobbnak, de még az összes érmét, serlegét és mindent visszamenőleg elvennék tőlük, amit csalással szereztek meg. Az autók színvonala egy adott mezőnyben pedig sokat elvesznek a jó autóban ülő tehetségtelenebbekkel szemben.
Ugyanezért, bár vezetési stílusa tetszik, de Alonso is feketelistás nálam, sumáker detto, Cornelia Ender és az NDK úszók en bloc, a leghíresebb bringások legalább 80 %-a.
Az igazi nagy versenyző az, aki minden törvénytelen segédeszköz nélkül, sportszerűen győz. Nos ebbe a kategóriába, a sportszerű, becsületes sportolókéba Senna soha sem fért be. Prost, Pironi, Lauda, Gilles Villeneuve, Ronnie Peterson, ők mind-mind sok helyezéssel Senna elé valók.

gigabursch 2013.03.22. 07:56:24

Ha az első bekezdés összes állításával nem is értek egyet - annak ellenére tény, nagy versenyző volt, és óriási volt a hiánya a 90-es években, amíg jó eséllyel vígan tolhatta volna a vasakat a pályán.

Személy szerint nem szerettem, de ahhoz, hogy valakit igazán szerethessek egy küzdelemben kell egy ellenfél, aki mentén én "szerettem" felemelkedhet.

Viszont a mai napig nem felejtem el azt a sztorit, amit anno a Népsport is lehozott.
Brit Nagydíj előtt Senna meghajtotta egy kicsit a szgk-ját valamelyik brit autópályán.
Megállította a rendőr, és ráförmedt:
- Mit száguldozik maga itten, minek hiszi magát, tán Mansellnek?
- Nem kérem, én Senna vagyok.

Ezen a sztorin azóta is derülök.

HgGina 2013.03.22. 07:58:35

@pumajoe: kissé elfogult a legendák sora nálad. Count Basie, Duke Ellington, Cab Calloway, Louis Armstrong, Ella Fitzgerald, Ervin Berlin, Yehudi Menuhin, David Ojsztrah, Palcsó Sándor, Réti József, Zenthe Ferenc, Gobbi Hilda... ők is mind legendák, és mind egy szálig boldog nyugdíjaséveket éltek.
Nem csak a drogos rockzenészek közt vannak legendák.
Janis Joplin is legenda, zenei tudása ellenben valahol a bányászbéka...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.03.22. 09:13:52

@Imi36: ebben az országban mindenki mindenről tudja a tutit, mert pl a discoveryn látta. Megszokhattuk már. Aztán tele szájjal szidja ugyanez az országot is. :)

ommm 2013.03.22. 10:46:57

@Buszex: Még szerencse, hogy ő maga is Sennát jelölte meg minden idők legjobbjának

ommm 2013.03.22. 10:48:24

@enpera: Így van. Köszönjük a felületes általánosítást!

isti77 2013.03.22. 11:06:05

A különbség Senna és Schumacher között? Egyvalami biztosan: Sennának soha egyetlen szerződésében sem volt rögzítve, hogy a csapattársa nem előzheti meg. Ő elintézte mindet a pályán.
Prosttól Bergeren át Nakajimáig, erőből, csapatutasítás nélkül. Sőt, egyszer ő ajándékozott futamgyőzelmet Bergernek, amikor a 3. vb-címét megnyerte (1991, Suzuka).
A haláláról még évekkel ezelőtt leadtak a Discoveryn egy "leleplező" dokumentumfilmet "Szeizmikus másodpercek"-címmel, amelyben igyekeztek mindenkit meggyőzni, hogy szó sem volt műszaki hibáról, ha valaki tehetett a balesetről, az ő maga volt, mert a biztonsági autós fázisban nem melegítette eléggé a gumikat, azért ért le az autó alja a Tamburellóban, és vesztett tapadást. Csak a filmben említett ellenkormányzás, ami szerintük az autó elejének "jobbra fordulását" és így a falba rohanást okozta, nem látszik sehol a szintén régóta elérhető fedélzeti kamerás felvételen, amely az utolsó körét mutatja (és amelynek létezését a baleset után elég sokáig tagadták is). Érdekes módon ez a felvétel valamiért megszakad még az ütközés előtt, ahogy az autó elhagyja a pályát, de az elég jól látszik rajta, hogy nem ellenkormányoz, hanem éppenhogy egyre jobban húzza rá a kormányt balra, de hiába.

Imi36 2013.03.22. 11:15:48

Agresszív volt? Igen. Voltak helyzetek, amikor a másikra bízta, hogy ütköznek vagy sem. Ez is a "hadviselés" része volt, az arzenáljának egy része. Kilökte Prostot? Igen. Prost meg ment sírni, annak a majom Balestrenek ( az én döntésem a legjobb döntés, pfff ), Ayrtont persze meg is büntették. Ja, hogy a többi versenyző meg kiált Ayrton mellet, véletlen volt... persze...
Prost, érdemei elismerése mellett, számomra nem volt egy kvalitás. Egy jó munkásember volt, aki megcsinálta a melót, se többet, se kevesebbet. Ha harmadik hely elég volt, maradt ott. Ja és persze, ha nem ment a buli, állandóan panaszkodott, nem jó a gumi, nem jó a motor, nem jó a .... A Ferraritól ha jól emlékszem egy ilyen nyilatkozat után nemes egyszerűséggel kitették. Ayrtonnnak nem számított, csak a győzelem. Ő nyilatkozta, másodiknak lenni, olyan mint elsőnek lenni a vesztesek között. Nem emlékszem szó szerint, de ez volt a lényege.

Imi36 2013.03.22. 11:21:39

Aki pedig azt állítja, hogy csalt, az autója nem volt szabályos, azok akik kokszolnak az élsportban, azok mind csalók, na annak üzenem: én hiába ülnék bele bármilyen autóba, nem lennék képes győzni, ezt fel tudom mérni, adhatnának nekem bármilyen kúrát, nem nyernék a Touron. Az él-versenysport soha nem az egészségről, és a tisztaságról szól. Ahogy maga az élet sem. Persze, biztosan vannak akik soha nem szegnek meg egyetlen szabályt az életükben, azért, hogy előnyhöz jussanak, minden elismerésem az övék, sajnos én nem vagyok ilyen, és a világ sem. Ez baj? Nem tudom, mindenki döntse el.

palq75 2013.03.22. 11:39:09

83-óta minden versenyt láttam. Gyerekként utáltam Ayrtont, mert Prostnak szurkoltam.
Aztán felismertem, hogy Prost legalább olyan szemét tud lenni mint Senna. Csak igy lehettek bajnokok.
Mikor meghalt, bőgtem.
Nincs olyan hét, hogy ne jutna eszembe.

TommyGun77 2013.03.22. 13:33:39

íAmióta meghalt Senna vhogy nem érdekel a Forma1. Előtte faterral együtt drukkoltunk, ő prostnak és Sennának. Zseniális volt amikor a két Honda előzgette egymást vérre menően. nekem ez hiányzik. Azóta már nem ugyanaz a Forma1.

isti77 2013.03.22. 13:59:17

Csak azt nem firtatta senki az ominózus videóban, hogy ha tényleg a hideg gumik miatti alacsony guminyomás okozta a problémát, akkor miért az újraindítás utáni második körben történt meg a baleset, miért nem azonnal, tekintve, hogy ez volt az első kanyar a célegyenes után.

Ormi 2013.03.22. 15:19:16

Legszebb jelenet:
Mansell afféle rajt-cél győzelmet aratott volna, (Senna volt a második mögötte)...Ám elfogyott az autóból a delej....Ráadásul a célegyenesben...
Senna megállt, felvette a gép orrára Mansell-t...és úgy gurult át --- győztesként --- a célvonalon...
Hát...így is lehet.

madbalee 2013.03.22. 16:50:08

@Ormi: Vagy amikor mar VB gyöztes volt, atengedte a gyözelmet csapattarsanak Bergernek.

E11 Bubi 2013.03.22. 21:52:10

A hondás videó nekem is az egyik kedvencem. Mutatja, hogy miért lett annyira zseniális autó az NSX.
Én is úgy vagyok vele, hogy a legnagyobbnak tartom ami teljesen szubjektív. Kíváncsi lettem volna a 94-es évadra. Lett-e volna esélye Schuminak vele szemben illetve fordítva. Ezt már nem tudjuk meg.
Azt viszont tudjuk, hogy versenyzőkről és nem hétköznapi emberekről beszélünk. Ezeket az embereket a társadalom nagy többségének mindenféle értékrendje szerint nehéz lenne normális embereknek nevezni. Önként viszik és vitték mindig is a bőrüket vásárra. Sokan autóversenyzők akarunk, akartunk lenni de soha nem azért mert olyan jó lehet egy összetört autóban ülve várni a mentést, vagy fejjel lefelé lógni a biztonsági övön vagy csúszni és várni a becsapódást, utasként az autónkban. Kimenni a pályára akkor is ha rossz megérzésünk van, kapunk egy borzasztó hírt telefonon stb. Nem normális a terhelés a veszély, a kockázat és az elismerés, a lehetséges, díjazás sem. Sőt, az sem lehetetlen, hogy valaki még életében , esetleg az után legendává váljon. Hirtelen Guy Martin film jutott az eszembe Closer to the Edge. Segített kicsit megérteni mennyire más értékrendek szerint élnek azok az emberek akik a másodpercek ellen az életüket kockáztatva küzdenek. Tehát VERSENYZŐK!

young-old pkw 2013.03.22. 22:02:31

@Buszex: Schumiról az utóbbi két évben bizonyosodott be,hogy nem is akkora tehetség.Visszatért és "sehol nem volt".Nézd meg Raikkönen-t a visszatérése után!És Kimi sem Red Bull-ban ül.Ha anno Schumacher-nél szigorúbban alkalmazzák a szabályokat+nem akkora hülyék a McLaren-nél(Hakkinen),akkor most ő is háromszoros világbajnok lehetne nem pedig 7-szeres.De a mai modern világ a rekordok világa.Mindenképp kellett egy 7-szeres világbajnok már az F-1 be!!!

E11 Bubi 2013.03.22. 22:08:31

@young-old pkw:
Te ezen a bolygón töltötted az utóbbi 20 évet?

Szabolcs Roczei 2013.03.22. 23:50:50

Emlékszem a napra, amelyet a Forma 1 legtragikusabb napjának tartok! 1994. május 2-án a középiskolás osztálytársaimmal mentünk Diósgyőrből Lillafüredre kisvasúttal. Egész úton erről beszéltünk és az egész napra rányomta hangulatát. Nem hiába, hiszen sok osztálytársammal együtt én is Senna drukker voltam és vagyok! Bárhogy is történt a legszomorúbb az, hogy megtörtént... Természetesen 16 éves fejjel ezt még másként éli meg az ember, ma már sok mindent másként lát az ember... Nem fogok és nem is akarok a "versenybaleset" mellett vagy ellen érvelni ezt mindenkinek magában kell eldöntenie melyik mellett érvel és áll ki! Sajnos nem volt őt alkalmam látni élőben versenyezni, de ha tehetem a jövőben szeretném tiszteletemet leróni előtte Imolában, ahol a végzetes balesete volt! Számomra neve egybe forrt a McLaren Hondával! Természetesen a családi autónk sem lehet más márka sem most sem a jövőben! Az élet különös furcsasága, hogy kislányom is március 21-én született... Ilyenkor az egyik szemem sír a másik nevet... R.I.P. Ayrton - Mindig hiányozni fogsz...

Dr. GGG77 2013.03.23. 13:25:39

@Imi36: "Ciki, vagy sem, a mai napig megkönnyezem, pedig már felnőtt férfi vagyok."

Egyáltalán nem ciki, vagy ha igen, ketten vagyunk.
Ja, és én is 16 voltam, amikor elhunyt.

Dr. GGG77 2013.03.23. 13:29:06

@Ormi: Mert ők még KARAKTEREK voltak, illetve lehettek azok. Akiknek az agyát és főleg a szívét még nem lúgozta ki nullára a marketingesek, versenybírók, szponzorok hada, és a pénzügyi gépezet.

Ma hol versenyezhetne pl egy Hunt?
www.formula1.com/teams_and_drivers/hall_of_fame/326/

Shadowbull 2013.03.25. 07:02:25

@young-old pkw: "Schumiról az utóbbi két évben bizonyosodott be,hogy nem is akkora tehetség.Visszatért és "sehol nem volt".Nézd meg Raikkönen-t a visszatérése után"

ez baromsag.

Andr1s 2013.04.04. 14:28:07

Schumacher kb csak a jó autókkal ért valamit.átlagos-gyengébb autókkal lószar.

jk88 2013.05.01. 11:24:05

Kár rajta vitázni, hogy volt-e felelőse a balesetnek. Ez autóverseny, tisztában vannak vele, hogy az életükkel játszanak. Ez bárkivel megtörténhet a pályán, még a világ legjobbjainak mondott versenyzőkkel is. Rossz napja volt, elbénázta a kanyart, van ilyen. Az meg már csak puszta balszerencse, hogy a kerék pont fejbe találta, egyébként simán megúszta volna a dolgot.
süti beállítások módosítása