Pár napja érkezett meg a Nordschleife legújabb sajtóanyaga, mely azonnal instant nyálkiválasztással járt. Nem tudom, mennyien tudják, de a Nordschleife önálló márkanévként egy ideje már jelen van a közepesen elfogadható minőségű merchandise-piacon.
Most kirukkoltak a Nordschleife chronograph matt black típussal és az ujjam egy pillanatra megremegett. 144 grammos, jó nehéz, 50 milliméteres átmérővel és rozsdamentes acél korpusszal, zafírüveggel. Automata, belsejében Miyota-szerkezet ketyeg. Miyotának a Citizen anyacégét nevezik, japánban gyártott szerkezeteik alapjában véve robusztusnak és megbízhatónak számítanak, bár ebben az órában messze nem egy high-end mechanikát találunk.
De mindegy is, mert piszok jól néz ki, időmérés, stopper- és dátum: az alapfunkciókat tudja. 189 euró – érdekes módon – még nem is túlzó ár, pláne ha egy hasonló kategóriájú vagy minőségű Porsche vagy BMW karórához mérjük. Karácsony még messze van, de valószínűleg elkezdek célozgatni. Bár a mezei Nordschleife Chronograph sem csúnya, és az csak 129 euró. És jaj, az 1927-es 24 órás? Hű, ezt megrendelem.
A shop amúgy jópofa. Van Nordschleife Drive-utcanévtábla 25 euróért, matrica ugyanennyiért, egyedül a Sabine-pólón érződik némi amatőrizmus a Comic Sans-szerű betűtípus már évekkel ezelőtt ciki volt, most sincs másképp. Ellenben az alufelni-kupak- peremmatrica-kombó jópofa. Már csak autó kéne, amin hitelesnek tűnik.
Frissnek mondható hír, hogy a Rent4Ring.de szerint túlzó volt a pletyka, mely szerint a Nürburgring-Nordschleife bezárhat. Korántsem eszik olyan forrón a kását, a Nürburgring Automotive GmbH él és működik, a Zöld Pokol továbbra is vár mindenkit, aki vállalkozik a bátorságpróbára. És ez jó.