Megmercithetetlenségeskedéseimért

  2012. augusztus 07. - Rézmányi Balázs Címkék: w123 w126 tc flotta xr2

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS

Volt két Mercim: Mózes, egy 1985-ös W126 500SE és Doxa, egy 1982-es W123 300D. Már nincsenek. Közel hat év után először nincs Mercedes otthon. Furcsa érzés, és cseppet sem kellemes. A háztartás Merci-menteítése Doxával indult, akaratlanul. Miután Mózes néhány hónapnyi pihenő után lábra állt, otthonról nem messze letámasztottam a 123-ast néhány hétre. Szinte minden nap ránéztem, néha beindítottam, kétszer pedig átparkoltam. De azért volt pár nap, amikor nem tudtam ránézni. Aztán egyik nap mentem haza munkából, és gondoltam megnézem. Már előtte pár nappal megbeszéltem Gazsi barátommal, hogy átgurulnék hozzá némi karbantartásra. Újra napi járósnak szántam, Mózest nem akartam nagyon elhasználni.

IMG 2098


Doxa viszont nem volt a helyén. Először azt hittem rosszul látok, vagy hogy rosszul emlékeztem, hova parkoltam le. Szórakozott vagyok, de nem ennyire...igaz egyszer a tűzszerészek kijöttek az utcánkba, mert egy aktatáskát felejtettem a járdán, benne apám Erika írógépével. De sajnos most nem ez volt a helyzet. Kocogtam pár kört a parkolóban, majd elfogadva a szomorú tényt, hogy a kedvenc autóm, amibe vagy százezer kilométert beletekertem, eltűnt, bejelentettem a rendőrségen. 

IMG 4206


Nem egy barátom 123-asát lopták el az elmúlt években. Emiatt is állandó beszédtéma, hogy miért lopják az öreg, néha szakadt Merciket. Sokan az egyre növekvő alkatrészhiányra fogják. Mások szerint pedig komplett iparág lett abból, hogy öreg Merciket visznek Európából Afrikába. Az exportot ki adásvételivel, ki pajszerral oldja meg. Gondolom az utóbbinak köszönhető, hogy Doxa most valószínűleg egy marokkói szatócsbolt tulaját boldogítja, ahogy a szerszámkészletem, a kosárlabdám és a '92-es Nike Air Jordan kosárcipőm is. Azok ugyanis a csomagtatóban voltak. 

IMG 4805


Mózes újra napi járós lett egy időre, és bár Novoth Tibi csodásan gatyába rázta, azért még messze volt tökéletestől. Egy nagyjából félmilliós befektetés még kellett volna, hogy tényleg jó legyen. De ha bele is öltem volna a pénzt, akkor is egy közel húsz litert fogyasztó, tízméteres aszfaltbunker, amit kár elhasználni napi ingázásra...és mellesleg elég költséges is. Így hát fájó szívvel meghirdettem. Csodát nem vártam, hisz a jelen körülmények között szinte semmit sem lehet eladni. Nem is lett csoda, három hét, néhány komoly és egy picivel több komolytalan érdeklődő után sikerült eladni, fillérre pontosan annyiért, amennyiért megvettem. Sajnáltam nagyon, csodás volt, ha éppen rendesen működött.

IMG 9787


A retteget gyalogosléttől Peti barátom mentett meg, egy Suzuki Swift 1.0 képében. Párszor próbáltam már Swiftet, de tartósan még nem használtam. Érdekes kontraszt volt átülni a nyolcvanas évek luxusából Magyarország rendszerváltás utáni T-Modelljébe. Nem szerettem, de a jegyzőkönyv kedvéért annyit hozzátennék, sokkal jobb volt, mint vártam. Azért másra vágytam. Hivatalból persze néztem másik Mercit, elvégre a látsztatot fenn kellett tartani, de titkon valami hülyegyerek-autóra vágytam. Sipos úr japánautós megcsúszásával, és azzal az aljas merényletével, hogy elrángatott a Long Beach-i Toyotafestre (igen, lesz róla beszámoló), bejelöltem a használtautós oldalakon az összes olyan autót, amiről másokat le szoktam beszélni. Sorra néztem Celicákat, Civikeket, meg úgy általában nyolcvanas vagy kilencvenes évekbeli sportosabb japán autókat. Amúgy nem azért szoktam lebeszélni róluk másokat, mert rosszak volnának. Épp ellenkezőleg, csodás autók, de azok a darabok, amiket nem hajtottak kehesre és/vagy törtek kalácsra, kezdenek eléggé drágák lenni. Nézegettem mellette E30-as BMW-ket is, de a helyzet közel hasonló volt.

IMG 8503


Persze jelen állapotok szerint a Suzukira kellett volna ajánlatot tennem, élvezni a megbízható szürkeséget, és mellette gyűjtögetni. De az olyan...nem is tudom...ésszerű lett volna. Emellett Bandit, a hithű Fordista kitartóan pusmogta épp a hallásköszöböm felett, hogy milyen boldog lennék én egy Fox Mustanggal vagy Sierrával. Telós Bandi Fiestája pedig tovább rontott az állapotomon. Saját magamat is meglepve valahogy ezután felkerültek a listára a Fordok is. Nem is firtatom tovább, ez lett a vége:

xr2i #2


Igen, egy klasszikus hülyegyerek-autó, egy harmadik generációs, 1993-as Ford Fiesta XR2i. Ez még az egyhatos, nyolcszelepes, 105 lóerős verzió, ami valószínúleg azt jelenti, hogy igazából 1992-es, csak később helyezték forgalomba. Mielőtt rátérnék a részletekre, egy komoly titkot elárulnék: egyáltalán nem vagyok babonás, kivéve autóvásárlásnál. Ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy nem próbálom ki az autót vásárlás előtt. Néha még utasként sem megyek el a próbakörre. Ezt a feladatot általában Peti látja el. Mindenben vakon adok a szavára, és ez alól az autóvásárlás sem kivétel. Eddig mindössze kétszer próbáltam ki olyan autót, amit később megvettem, és ebben a két esetben a sors orális kielégítése nem maradt el. Az egyik egy E30-as volt évekkel ezelőtt. Karesz a mai napig felemlegeti, mekkora budi volt. A másik pedig Mózes volt. Azért mondom ezt most el, mert Peti nem ért rá, úgyhogy Banditot rángattam el. Ő viszont addig noszogatott, amíg csak ki nem próbáltam.Innentől kezdve pedig csak reménykedhetek, hogy a babona igazából badarság.

xr2i #3


Aprók hibák akadnak, de komoly aggodalomra az eddigiek alapján nagyon nincs okom. A csomagtérajtót majd cserélni kell. Valószínűleg kicsit megnyomták, és igen sután sikerült helyrehozni. Annyi baj legyen, akad bontva elég, és még színekből is lehet válogatni. Mondjuk ezt az utólagos krétafehér pamacsolást, ami jelenleg a fényezés szerepét tölti be, nem biztos hogy a bontott darabok is így tudják, de majd az adott darabot antikoljuk...tovább. A bal hátsó sárvédőt és a küszöböt majd idővel lakatolni kell. Ami fontosabb, hogy nem ártana alá valami futómű, mert most egy megfáradt Lincoln Town Carra emlékeztet leginkább. A négyből három lengéscsillapító kuka. A motor egész friss, nincs szétkopva, de azért némi szelephangja akad. Meg talán a gyújtásra kell rápillantani. A belseje viszont hibátlan.

xr2i #1


Vezetni pedig még ebben az állapotában is zseniális. Van egy cseppnyi dízeles beütése, ami nemcsak morgásban merül ki, de kellemesen nyomatékos is. Kettőtől ötezres fordulatig egyenletesen farag úrvezetőből Halálos iramon nevelkedett hülyegyereket. Kicsi, vastag, jófogású kormány, aminek a tekergetése, szervótlanságának köszönhetően, simán befér egy kőbájkeri edzéstervbe. Az egyetlen pontja, amit annyira nem szeretek, az a váltója. Nagyjából annyira lehet pontosan váltani, mint könyökkel hárfázni, bár lehet ez is megszokás kérdése. Mindegy is, hisz ennél az autónál ha lesz is szerelem, az is idővel fog csak kialakulni. Egyelőre még csak szimpátia van.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr84699409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cobra. 2012.08.07. 08:39:23

Remélem elég keveset adtál érte, ha már egyszer egy normális autó árát rá kell költeni, hogy az is legyen. Mondjuk tény, hogy 3x ennyibe kerülő, fele ennyi idős autóra is rá lehet költeni a vételárát.

hím-pellér 2012.08.07. 08:42:57

A szerzőnek javaslom a Rozsdakupacot új munkahelynek. :-)

Phrascarica 2012.08.07. 08:46:23

@Cobra.: "Mondjuk tény, hogy 3x ennyibe kerülő"
Mennyibe?

gmondi 2012.08.07. 08:48:14

Én maradtam volna a japán autóknál...

Shima 2012.08.07. 09:05:47

4 csillapítóból 3 kuka? Kuka ott mind a 4, párban "illik" cserélni! :) Amúgy sok sikert hozzá, 1.6 90 lovast vezettem az is tudott mosolyt csalni az arcra! :D

dansun 2012.08.07. 09:08:21

...hasonló 123-as állt sokáig a Csörsz utcában, de már nem szoktam látni, valsz azt is ellopták, igaz arról a környékről havi szinten visznek el kocsikat. Kár érte, szép volt.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2012.08.07. 09:12:55

@Shima: Természetesen párban lesznek cserélve.

@dansun: Az konkrétan Doxa volt.

öt görög 2012.08.07. 09:13:01

jó lesz ez, meg olcsó is

Cobra. 2012.08.07. 09:23:22

@Phrascarica: Most HaHu-n épp csak 1db sima 1.6 van 2002-ből, de az 850e Ft. Ez meg gondolom 200 körül volt, szóval tényleg drágábbra jön ki (rövid távon) az újabb darab.

Prezi 2012.08.07. 09:28:03

@Rézmányi Balázs: Szerintem jó kis gép ez, összeáll szeretni fogod. '86-os escort-om volt, sokan lehúzták, de aki közelebbről 'ismerte' a kis verdámat imádta. 7 évig szolgált becsülettel :) Faék egyszerűségű volt és rettentő olcsó volt fenntartani.
A váltókar nekem is egy tál nyers tésztában egy fakanál 'fílingű' volt, lehetett venni hozzá kulisszát, egészen más lett utána.
Sok sikert, részvétem a csillagosok miatt.

bandit1200 2012.08.07. 09:34:10

Hogy a fenébe lehet egy 123 as meg egy 126 os után ebbe beleülni?(nem fikázás értem én a ford lényegét,de a kontraszt!)

Rocko- 2012.08.07. 09:39:19

áldás s békesség legyen vele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.07. 09:41:57

Zsír cucc :) Kéne :)

@bandit1200: Azt írta, hogy késztetést érzett rá... :D

akos696 · www.focusauto.hu 2012.08.07. 10:03:17

De nagy kár a Mercikért! Titkos vágyam egy W126, gyönyörű autó, bár azt el tudom képzelni, hogy van vele copás rendesen, mire még egy megkímélt is autó lesz. Remélem jó lesz a Fiesta, bár ezektől a 90-es évek eleji Fordoktól én nagyon nem vagyok eldőlve (bár pont ilyet nem vezettem). Akkor tényleg 1000x inkább egy e30 vagy egy e36 328i (esetleg 323ti compact) ha élményautóra vágyik az ember. Bár azokból is sajnos sok a kuka.

De mindegy, ez van, azért szívesen olvasok majd róla (is), hiába a Mercik nyomába sem érhet. :)

Remélem, aki elvitte a Doxát, annak lerohad a keze-lába!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.07. 10:04:02

Jó szaladgálós autó lesz, de neked kelleni fog mellé előbb-utóbb egy Merci. Szerintem Mózes létezésének a tudata is elég volt neked. Ha néha megfordul egy 126-os a műhelyben, és beülök, behúzom az ajtót, érzem, hogy valahova megérkeztem, pedig nekem sosem volt ilyen autóm. Múltkor próbakörre mentem egy kupéval, gondoltam most kiderül, hogy mit tud az ötezres motor. Nem derült ki, egyszerűen azok az autók nem arra születtek, hogy Hondacivicesen pörgesse az ember, hanem lebegni az út fölött, siklani a végtelenbe.

Igazán szerencsés ember, aki ezt az érzést birtokolhatja.

Balázs, nagyon szép fotókat csinálsz!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.07. 10:05:51

@akos696:
"Remélem, aki elvitte a Doxát, annak lerohad a keze-lába!"

Meg azt, hogy ha így is, de szerető gazdára talált...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.08.07. 10:05:54

Itt tényleg óriási a kontraszt a két autó között! Akkor már ülhettél volna omegába is :D

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2012.08.07. 10:06:58

"Nagyjából annyira lehet pontosan váltani, mint könyökkel hárfázni"
Jót nevettem ezen :-)

Tiltott Lally 2012.08.07. 10:16:57

Jól választottál, ez sokkal masszívabb, megbízhatóbb mint egy szvift 1.6. Na, hány vigyort rakjak....:))

PITTA 2012.08.07. 10:22:34

@riel: Asszony 1.3-as Fiestáján is ilyen a váltó, a Fábiából átülve eléggé alternatív...

motor77sport 2012.08.07. 10:33:15

Elég jelentős kategóriaváltás két tepsi után egy XR2-es, ha jól érzed magad egy nagy autóban (mint én is) akkor hiába szeretsz csapatni egy gokartal alkalmanként (mint én is) csak visszavágysz a kényelmes fotelekbe.

csubakkapákó 2012.08.07. 10:34:19

Várjuk a továbbiakat, mostanában úgyis hiányoltalak, a mustangos cikket megint elolvastam, jókat röhögtem!!

stower 2012.08.07. 10:40:32

@bandit1200: láthatóan nem értette meg a Mercik lényegét, csak volt egy ilyen korszak is az életében. Kár.

Rák Attantam 2012.08.07. 11:14:41

Az autós pályafutásomat egy használt, 85-ös Ford Fiestával kezdtem. Bécsben, a Ford Triesterstrassén vettük valami húszezer schillingért, talán 6 éves korában. A telep legszélén állt a dzsindzsában, fél oldalon leeresztett kerékkel, legalambfosva, lesajnálva, felém meredő reménykedő fényszórókkal. Előttem valami építkezési vállalkozóé volt, ennek megfelelően a belseje tele sóderrel, homokkal, de volt ott pár marék gabona is szétszórva. 1.6-os dízel volt, talán az 52 lóerő is megvolt benne a gyárudvaron, egyszer, még régen. Megvettük, hazahoztuk. A határon az E-s rendszámra várva láttam egy újabb, 1.8-as dízelt kék színben. Ilyen kasznisat, mint amiről a poszt szól.
Szegény kis dízel Fordom... :) Képzelhetitek, mit kapott az ártatlan az akkor 20 éves hülyegyerektől. De hősiesen bírta! Ja, kisáruszállító volt, hátul se kárpit, se ülések. Az egész kotla volt vagy 700 kiló. 5 sebességes váltója volt és pár hét megszokás után már egész jó valószínűséggel (5:1) el lehetett találni vele a kívánt fokozatot. Mindvégig az a bizonyos "elforrt hűtővíz"-szag lengte körül. A belső tükre rendszeresen az ölemben landolt az erősebb kanyarokban. Sokáig nem értettem, hogy az akkor még félautópálya M5-ösön miért húzódik félre mindenki előlem? Később jöttem rá, hogy fehér festés + kék céglogó elöl és oldalt + CB-antenna a tetején + vicsorogva száguldozó bolond... Messziről eléggé hajazott az akkori Golf II-es rendőrautókra. :) Nem baj, így legalább a Budapest - lakóhelyem közti 200 km-es távolság sokszor belefért kicsivel több, mint másfél órába. Egyszer elütöttem vele egy varjút, ami a tapasztalt sofőrök szerint is elég nagy bravúr, tekintve, hogy az a madár az autóvezetők nagy részénél is intelligensebb és okosabb. :D Az enyém biztos öngyilkos lett.
Szóval a lényeg, hogy így, dízelesen is nagy élmény volt a kisautó. Ja, akkor még valami 126 Forint volt egy liter gázolaj.
Első szerelem, első autó... maradandó emlékek ezek. :)

Később apámnak lett egy W126-os, 420SEL Mercije. Szép volt, jó volt, de én valahogy féltem benne: menet közben a hosszanti tengelye körül billegett, mint egy indián kenu. Pedig a futómű, lengéscsillapító rendben volt. Nem tudom, talán a hossza... De azért ment rendesen. Honnan is tudhattam volna én akkor, hogy létezik a "mercis dupla lepadlózás"? Próbálgattam én, hogy mit megy, de annyira nem kapkodta magát, nyimmegett-nyammogott, nem voltam elájulva. De aztán el kellett érnem egy zöld lámpát és a padlógáz után még volt az a bizonyos 2 centi a tényleges padlóig. :))) Ez a bolond felkapta az elejét úgy, hogy az utat nem láttam többé, és egy olyat tolt, mint a Niagara vízesésbe belezuhanó óriástanker... Na, mondom, csókolom, beindult a maradék négy henger is? :)
Régi szép idők. :) Manapság benyomom a tempomatot 91-re, aztán ébressz fel, ha odaértünk. Csak semmi hirtelenkedés. Öregszünk, gyerekek, öregszünk. :(

SwedishRunner 2012.08.07. 11:26:00

Ájjj, mindenki Mercitlenedik az utóbbi időben, pedig a űmercedes az ISTEN! :) Bár a Ford bizonyos szabályos időközönként elkapja a sportos fonalat, és alkot egy jót. Például 2011-es RS kéne nagyon. Kellemes kilómétereket az XR2-vel! :-)

OM617.912 2012.08.07. 11:42:20

a baj, h a rend szorgos őrei is benne vannak az autók eltulajdonításának fel nem derítésében, ami bűnrészesség persze. volt egy - már nem is eléxem a nevére, vmi vadállatféle - csoport akik elkezdték megtalálni az autókat, vajon miért helyezték az összes nyomozót az égtáj 5 irányába szanaszét vidékre..

az én 123s-mat is ellopták, a rend őrei pedig csak röhögtek, h jaja onnan szoktak elvinni autókat... - mellesleg az utca épp tele volt rendőrökel, sza volt vér a pucájában annak aki elvitte - h a rák egye ki a belét!!!!!!

kofy 2012.08.07. 11:48:42

Szép autó. Így már két Fiesta van a szerkesztőségben. Zách Dani pedig vegyen egy Fiesta Calypso-t, ha már fél a kabrióktól, de szereti a "szabadságot". Azt biztos nem hasítják fel a Gellérthegyen.

dansun 2012.08.07. 11:56:34

@Rézmányi Balázs:
...óh, hogyaza, akkor ráhibáztam!
A park melletti rész felkapott, onnan vitték el a haverom előző pözsóját is "alkatrésznek". Azóta inkább a Szittyában parkol (ott az egyik lakó bekamerázta az utcát a háza előtti részen), és onnan gyalogol le a Csörszbe.
...na, de most a kis morcos Fordnak kell örülni, pl. ott a négy ködlámpa a lökösben, a mercikben ilyen nem volt ;)

Hurri Kán 2012.08.07. 12:08:07

Hogy száradna le a tolvaj karja...

DrSzoke 2012.08.07. 12:25:04

@motor77sport: Hasonloan jartam 3 eve.Nagy autok utan "megkivantam" valami kis mergeset.Beleakadtam egy forgalombol kivont 16V malac gt-be fillerekert,motor ki,golf 2-be be.Ment mint a barom,de par nap utan letamasztottam es vissza a kenyelembe.Lehet hogy oregszem...

Sirius01 2012.08.07. 12:31:05

Átérzem a fájdalmadat,amit a 123-as elvesztése felett érzel.Nekem a 90-es évek végén vittek el a tolvajok egy 123-as 200-as dízelt.Rozsdás is volt már Darázs (ez volt a neve),de soha nem hagyott ott sehol.A legmókásabb élményem az volt vele,amikor egy este ,egy barátommal leruccantunk vele a Balcsira ,két lányhoz egy diáktáborba.Persze sok pénz nem volt nálunk,és azt a keveset boldogan költöttük rájuk,hisz jó félig a tank,és abból hazajövünk.Hajnalba indulásnál jött a döbbenet.Nem indul a gép,ill 200 méter után rángatva megáll,mintha kifogyott volna az üzemanyag.De hát az lehetetlen,hisz több mint felet mutat.Nem értettük.Aztán jó fél óra vacakolás után, hirtelen megkocogtattam a műszerfalon az üzemanyag-szintmérőt,ami azonnal lement nullára.Tehát beragadt. Egyből jött a sokk.Se pénzünk,se üzemanyagunk.Hát most mit tegyünk? Ciki ,nem ciki,kénytelenek voltunk visszagyalogolni a táborba,hajnalba,és a lányokat felkeltve,pénzt kuncsorogni tőlük.Volt ám nevetés,és összedobták azt a pár ezrest.Így hát feljutottunk Darázzsal.Ó régi szép emlékek.

Solimo 2012.08.07. 12:57:41

Merci vs. Suzuki
Szerintem ez egy teljes értékű személyiségfejlesztő tréning. Átülni egy nagyobbacska Mergából egy kisebbecske Suzukiba, és drámaian megváltoznak a szociális viszonyaid (a szorongásszintről nem is beszélve). A védett erődből az erdő űzött vadjai közé kerülsz.
Egy-két felső vezetőnek, politikusnak csinos tanulmány lenne időnként leereszkedni a magyar rögvalóságba. A gorillák Trabival nyomulhatnának, a motoros kíséret Babettával ...
A rohadék tolvajnak meg essen le a gatyája!
(Ha láttok ukránt, marokkóit leesett gatyával, szó nélkül vágjátok nyakon! Ha csak könnyíteni akart magán az út szélén, ez csak segíthet.)

Sirius01 2012.08.07. 13:15:43

@OM617.912: Na a mi szuper rendőreink! Azok csak a trafizásban,és az autósok molesztálásában aktívak.Amikor az én 200- mergámat bejelentettem, hogy ellopták ,olyat produkáltak,ami egyfelől röhejes, másfelől meg jól tükrözi a rendőrség hozzáállását.a történet a következő: Hajnalba leraktam a mercit a Tisza utcába a ház elé ahol laktam.Épp csak fürödni és enni mentem fel,mert indultam volna dolgozni.Mire lementem az autónak hűlt helye.Szemtanú is volt aki látta,hogy kettő környékbeli barna legény ment -el az autóval. Hellyel közel meg is tudták mondani,hogy merre laknak. Én rohanás a zsarukhoz,hisz van forró nyom,gondolom naivan.A z ügyeletesnek felvázolva a történetet,aki közölte,hogy jöjjek vissza reggel 8-ra,mert akkor lesznek bent a nyomozók.Persze próbálok érvelni,hogy van szemtanú,és szinte tudjuk hogy hol lehet az autó,kik az elkövetők,de rendőrünket ez nem hatotta meg.Reggel nyolcra vissza.három óra sorbaállás után megint elmondom a történetet,most már a nyomozó uraknak.Ugye akkor most már intézkednek, kérdem naivan.Á ők nem,majd hétfőn átfaxolják az anyagot a gépjármű felderítési csoportnak. Az komoly mondom nekik.van szemtanú,forró nyom,de maguk 3 nap múlva kezdenek egyáltalán foglalkozni az üggyel? Igen mondja a "sztárnyomozó".No coment.

közösperonos átszállás 2012.08.07. 15:16:43

@stower: Mert a Mercik lényege csakis az lehet, amit te annak gondolsz, semmi más.

@poszt: Azt azért nem teljesen vágom, minek kellett eladni az eddig deklaráltan hobbinak használt Mercit? Anélkül nem futotta volna a húszéves Fordra? :-o

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.07. 15:25:01

@közösperonos átszállás: Én például az Asszony Suzukiját akarom elcserélni egy csáposemelőre. Mindenkinek megvan a maga csáposemelője :)

apamacko 2012.08.07. 15:42:36

Párhuzamosan használtunk a családban 1.0 Wagon R+t meg egy SAAB 9000 CSE-t :-)

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.08.07. 16:05:53

nem vagyok nagy autószakértő, de kollégámnak volt XR2-es escort kabrió és nem igazán volt szaladgálós autó a fogyasztása miatt.

RyAn 2012.08.07. 16:56:17

@d'oh: Xr3 volt maximum, A fiesta az xr2,

@dansun: " pl. ott a négy ködlámpa a lökösben"
2 ködlámpa+2 pótrefi ;)

Szelephangot szokd meg 1.6 cvh ilyen 100ezer után, vagy cserélsz veztengely és tökéket.
egyáltalán nem találom klasszikus hülyegyerekautónak...

gyújtásra hiába pillantasz rá teljesen elektronikus, állítani nem lehet rajta...

fogyasztást meg 6-8 litert közt ki lehet belőle hozni.

stower 2012.08.07. 17:38:18

@közösperonos átszállás: kettőnk közül te vagy az, aki valamit gondol a témáról. Én tudom. Ez nagy különbség.

Adam-69 2012.08.07. 18:06:26

Doxát utoljára a BAH on láttam.Onnan lopták?

kuki123 2012.08.07. 18:32:08

az 500 SE Merci emlékére:

www.youtube.com/watch?v=NyD3H4cnwvA

dübörögjön a V8

:D

VVRRRRRÖÖÖÖM VVRRRRRÖÖÖÖM

DeezL 2012.08.07. 18:46:45

@Rák Attantam: az jó élmény lehetett,amikor lehúzódtak előled na meg a mercis dolog is:)

Valamilyen szinten mindig kissé drága volt a fizukhoz a nafta ára itthon,de sokkal jobban eléltek az emberek régen...@OM617.912: rendőrök .... a normálisak elmentek rég nyugdíjba régen nem buzultak a rendőrök...sohasem állítottak meg stb,meg haver volt a nagyrésze,meg nem volt ennyi nagyképű suhanc köztük...nem baszogattak azért mert nem kötötted be magad meg ilyenek..jó idő volt!@Sirius01: ennyit érnek...

GolfD 2012.08.07. 19:12:07

@dansun: Nekem is a Csörsz utcából lopták el a 9 személyes 2.5 TDI Transporteremet...

Mercel 2012.08.07. 19:30:16

Hello!

Jó kis aszfaltmócsing:)
(Ja és marhára tud menni főleg ahhoz képest, hogy milyen ódon technika van benne..)
Amúgy a swift 1.0-val én is úgy jártam mint Rézmány, és mint Winkler - próbáltam elhitetni magammal az első napokban, hogy ez most mennyire rossz nekem, de aztán rájöttem,azért messze nem olyan szörnyű mint amennyire beoltották ezt a társadalomba. Azt mondjuk nem tudtam se megszokni se tolerálni, hogy a kanyarokban konkrétan csavarodik az egész autó..

"Frigyes"

Muzsikok közt 2012.08.07. 20:03:57

Megvett a Ford kilóra..... igen örökös belépőd van a VIP csarnokba mert 8. tulajtól vettél egy 20 éves fost. Csak ilyenekről álmodik az egész Ford marketing-gépezet.

Andresh 2012.08.07. 20:44:01

Hat ez erdekes lepes.. Mi lesz a kovetkezo, megschwinn-csepeltethetetlenseg utan, megBKV-MAV-Volantathatatlansag? En ammondo vagyok, hogy ez egy jo kis kocsi, elvezheto es csudas es legalabb a masik felednek is tetszik - vagy legalabbis vezetheti. De azert csak nehez ezt latni, na! Sajnalom! Life's a bitch! And you marry one.

perszepersze 2012.08.07. 21:22:39

@Rézmányi Balázs: Érdekes móka elefántcsontpartig vinni a merciket, és pénzszerzésnek sem rossz. Egy semmibe nem nézett w201-est állapottól függően 2-4 ezer euróért lehet eladni, mondanom sem kell, hogy ez a négyszerese a vásárlási értéknek! Venni ausztriában érdemes, ott az állapottal sincs baj. Az út oda kb. 1000 euróból abszolválható, mindenhol kell adni jattot, és nem árt ha tökéletesen beszél az ember franciául. Az autókat bedepózzák egy "kereskedésben", érdemes 2 autót vinni egy füst alatt. Szállodai szoba egy "full extrás" szállodában, napi 20 euró, ugyanennyit kell szánni étkezésre is! Ha az ember szeretne estére "beszélgetőpartnert" az 5-10 euróba kerül, orvosi igazolással, teljes szolgáltatást kap az ember. 2 hét a teljes transzfer ideje, ebben benne van 1 hét pihenés is a tengerparton, vissza repülővel érdemes jönni, 500 euró a teljes költsége. Érdekesség, hogy elefántcsontparton 100 euróért egy 100 méteres tengerparti szakasz bérleti joga a tiéd egy évre, érdemes 10 évre bérelni és fillérekből felhúzható egy nyaraló rá! Francia barátaim 1-2 hónapot is ott töltenek, a "saját" tengerpartjukon, amit havi 25 euróért élelmes helyi vállalkozók gondoznak és vigyáznak rá. Sajna a w123-as korszaka ott is kezd leáldozni, már többre nézik a 190-est és az öccsét, az E osztályt. Érdekes, élményekben gazdag utazás, de meg kell szokni, hogy ha nem vagy észnél, akkor könnyen keresztüllövik az autódat a milicisták vagy a határőrök! Ott jattolni kell és nagyon észnél kell lenni! Gibraltár után válik veszélyessé az út, van, hogy menekülni kell, mert a pénzedet, autódat is elveszik a helyi kalózok.

V12 Power 2012.08.07. 21:49:58

@Rézmányi Balázs: Sajnálom! Ha valamelyest vigasztal, Mózes igazán jó helyre került. Ha minden jól megy a héten elkészül, és jön vissza az óhazájába, egy gyűjtőhöz! Volt azért meló vele rendesen!

Ádán 2012.08.07. 22:46:19

@Rézmányi Balázs: Nem akartál a 126 helyett egy 123 vagy 124-est venni? Mondjuk egy 300-as benzines lehetne a középút Doxa és Mózes között. :)

nick: 2012.08.07. 23:42:12

@perszepersze: na erről spec. szívesen olvasnék bővebben is :-)
...lehet? :-)

Muzsikok közt 2012.08.07. 23:49:51

Az milyen már, hogy a TC-n újabban nem lehet kommentelni a rendes cikkeker, teszteket,csak az ilyen érdektelen szarokat? Valaki?

perszepersze 2012.08.08. 00:24:02

@nick:: Ha volna rá igény, nagyon szívesen mesélek! ;)
Igazi, kalandoroknak való történet, élet ez, igaz sajnos már nem csinálom, mert egy öreg magyar-osztrák bácsi volt aki anno elindított és segített, de ő már sajnos nem él. De az emlékeim tisztán élnek bennem, szóval, ha van rá igény, miért is ne?!

perszepersze 2012.08.08. 00:28:18

@perszepersze: @nick:: Ha volna rá igény, nagyon szívesen mesélek! ;)
Igazi, kalandoroknak való történet, élet ez, igaz sajnos már nem csinálom, mert egy öreg magyar-osztrák bácsi volt aki anno elindított és segített, de ő már sajnos nem él. De az emlékeim tisztán élnek bennem, szóval, ha van rá igény, miért is ne?!
Olvasmányos, érdekes cikket is össze lehetne hozni belőle, mondhatni egész estés olvasnivaló lehetne.:)

nick: 2012.08.08. 01:39:20

@perszepersze: igény sztem lenne rá rajtam kívül mások részéről is! :-)

...mennyi még, mire elkészül az írás? (ha esetleg még nincs készen) ;-) :-DDD

perszepersze 2012.08.08. 02:19:11

@nick:: Most éppen semmi dolgom nincs, mert múlt héten felmondtam a munkahelyemen, ezért úgy gondolom, hogy rendszerezem gondolataimat, írok egy vázlatot, és szépen lassan, de igen részletesen és izgalmasan belekezdek a dologba. Ha ne adj isten, még a TC-t figyelmét is felkeltené az írásom, azt szívesen tenném közkincsé, itt a TC oldalán.
Üdv.: Attila

nick: 2012.08.08. 02:46:24

@perszepersze: SZUPER!!!
várjuk a művet! :-)

Rocko- 2012.08.08. 07:11:38

@Zuckerbrot: az olyan már hogy:
- régebben se lehetett kommentálni a cikkeket
- ez még mindig a Belsőség BLOG. nem a TC.
- olyan hogy megunták a felesleges trollkodásokat.

Shadowbull 2012.08.08. 07:56:28

@Rocko-: Hat en meg ugy latom hogy nem a trollkodast untak meg hanem a kritikat.

Persze en tudom hogy tok kellemetlen, amikor az ember dolgozik egy csomot egy cikken (remelem igy tortenik) elegedetten hatradol amikor kesz, aztan kikerul onlajn es egybol ott terem nehany okoskodo fasz, aki elmagyarazza, hogy miert is irt hulyeseget.

Kenyelmes dolog kerulni a kritikat, megnyugtatja az ember lelket. Csak egy ido utan azt kezdi kepzelni magarol az egyszeri ujsagiro, hogy o aztan mindent mindenkinel jobban tud, es ez el is kezd latszani a muvein. Aztan persze az egesz szerkesztoseg hasonloan fog erezni, tok elegedettek lesznek magukkal meg egymassal, es azzal fogjak tolteni a napot, hogy vallon veregetik sajat magukat es egymast, es belesuppednek a bajtarsiassag es onelegultseg kellemes akolmelegebe.

A kritikak hianyaban aztan csak no es no az onbizalom, vegul mar akkora lesz az arc, hogy meg a szerkesztosegbe sem fog beferni, es akkor mar a Bende is gondban lesz, mert at kell tenni a szekhelyet a Puskas-Stadionba.

Akkor mar az olvasok csak terhet fognak jelenteni. A tevekenyseg onceluva valik, a szinvonal meredeken esik, nyilvanvalo tevhitek, baromsagok, tevedesek lesznek tenykent eladva, teret nyer a celtalan tragarsag, a zsigeri ellenszenvbol epitkezo kritika, az oncelu kopkodes.

Hogy ennek meglesz-e az olvasotabora, azt nem tudom, lehet.

En nem biztos hogy koztuk leszek.

Rocko- 2012.08.08. 09:12:55

@Shadowbull: jogos amit leírsz.
de hogy ez-e az indok, azt nem tudom, jó lenne egy hivatalos álláspont.

közösperonos átszállás 2012.08.08. 10:27:14

@stower: "Én tudom."

Pont erről beszélek. Te tudod, hogy miről szólnak a régi Mercik, és csak arról szólhatnak, pont úgy. Aki jópár évig öregmercizett, aztán képes beülni egy aszfaltpattanásba, az nem tudja _igazán_, miről is szólnak, és soha nem is tudta, vagy csak rosszul.

De legalább értem, miért vonzódsz az ilyen nagy autókhoz: egy Swiftbe nem férne be az arcod. :-)

stower 2012.08.08. 10:34:46

@közösperonos átszállás: Lehetséges, de jól van ez így:)
Dobj majd fel egy autós avatart. kalos, logan vagy stift? :-D

közösperonos átszállás 2012.08.08. 13:54:51

@stower: Látom, odáig már nem jutottál el, hogy én nem is kerülök a képbe. :-) Az az igazán érdekes, hogy mit csinált a posztoló, és erre te levonod a következtetést, hogy nem érezte át az igazy fílinget. Gondolom, az igazy fíling átérzéséről neked gyári pecsétes papírod van, ugye?

BTW, milyen autóm (és hány) kellene legyen, hogy azt mondd, oké, tévedtem? Vagy akkor is csak annyi tellene, hogy csak divatBMW-s vagyok, vagy nem éreztem át az audisság lényegét?

Z o z ó 2012.08.08. 14:24:46

@perszepersze: Engem is nagyon érdekelne! Szívesen olvasnám itt a TCn is akár:)!

perszepersze 2012.08.08. 14:51:25

@Z o z ó: Tárgyalások folynak, de nem szeretném elkiabálni. Meghajlok a közösség akarata előtt!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.08. 15:14:50

@Shadowbull:
Szia!

Egyetértek, én is szívesen olvastam a kritikát a cikkeim után,
(már a spontán "hülye a szerelő"-jellegűeket kivéve).

Littlerock 2012.08.08. 16:50:02

@Shadowbull:
@novothauto:

Tibi! tudod, hogy láttam már autót közelről, és valamiért leszoktam a hozzászólás-írásról... lehet idő előtt eltűntek... talán azért...

RyAn 2012.08.08. 16:55:26

@Zuckerbrot: hozzászólásaidból ítélve egy igaz úri köcsög lehetsz :)

Littlerock 2012.08.08. 20:14:03

@novothauto:

Kicsit sűrű volt a program... államvizsga, és költözés, egy kisebb lakásfelújítással egybekötve...

DeezL 2012.08.08. 20:37:27

@Shadowbull: @Rocko-:
jogos,de nyilván ha az illető normálisan fogalmazza meg a kritikát akkor belefér nem? tehát nem tahó módon földbe tiporja a másik vágyát stb.

Rocko- 2012.08.08. 20:42:03

@DeezL: szerintem ilyet még nem töröltek.
de ez csak feltételezés.
az öncélú, értelme nincs kommentek tuti helyből kieesnek. ("ez csak egy pr cikk", "winkler buzi", "csikós, miért nem dobod ki ezt az öreg szart, csak veszélyzteted vele a családot, vegyél egy fingszűz új suzuki swiftet" és így tovább.)

butschq 2012.08.08. 21:48:42

@közösperonos átszállás: @stower: ismerek olyan embert aki a fiatalságát nagy teljesítményű BMW-kel élte át, családja lett, és van egy Daciaja :)

gyurrmurr 2012.08.09. 04:49:02

A fotók nagyon jók, de a fiestánál hiába erőlködtél....

erokun 2012.08.09. 06:56:59

Ilyen fiestát se láttam még mifelénk.Az a baj Fordról nekem mindig az ősök 95ös escortja jut eszembe a sátáni 1.3as kerregővel,szal a ford mint élményautó kicsit fura nekem.

közösperonos átszállás 2012.08.09. 11:15:06

@novothauto: "Én például az Asszony Suzukiját akarom elcserélni egy csáposemelőre. Mindenkinek megvan a maga csáposemelője :) "

Na jó, csak azért az tán más. A posztból (cikkből, írásból) az jön le, hogy ellopták a napi használatú Mercit, ezért el kellett adni a másikat (napi használatra nem volt alkalmas igazán -- ezt simán aláírom), meg venni egy Escortot. Na ez az, ami nem áll össze -- hogy mi az összefüggés a lopás és a másik eladása között? Másképp nem tudta kiköhögni az átírással, téligumiszettel együtt háromszázezres vételárat? Akkor el kellett adni, jaja, de a lopástól függetlenül.

Szóval nem értem.

Rézmányi Balázs · http://totalcar.hu/ 2012.08.09. 11:47:49

@közösperonos átszállás: Remélem nem sértelek meg, ha arra kérlek, ne turkálj a zsebemben! Lehet rosszul látom, de szerintem ilyet nem illik.

közösperonos átszállás 2012.08.09. 15:49:48

@Rézmányi Balázs: Valóban rosszul látod, itt nem zsebedben turkálás folyik. Senkit nem érdekelnek a konkrét összegek, sem az, hogy mennyit keresel. Az nem tiszta, hogy van-e összefüggés az ellopás és az eladás között?

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2012.08.11. 12:24:37

bocs hogy ide írok, de már unom a hasznaltauto.hu kínálatot: normális és korrekt állapotú dízel sedan vagy kombit keresek, lehetőleg németet, de ha szép más is érdekel, munkába járó autónak, párszázezerért. nem baj, ha 24 éves, csak ne a "korának megfelelő állapot" legyen, hanem tényleg megbízható és szép. köszi

baloghtomi 2012.09.17. 15:06:43

Jó újra látni Budapest-341-et (BDP-341). Olyan 60e km-el vettem még meg régen ismerőstől, én voltam a második tulaj...

Hidrotőkéket én cseréltettem benne... Ez volt az az autó, amiben megszerettem az első ablakfűtést, azóta autó anélkül nincsen.

Ez a szíjas első kerekes ""abs"" van/volt benne... Az tudott szép mókákat művelni.

Amire még emlékszem, hogy a hátsó stabilizátor rúd felfogó fülei törtek el állandóan...

Ha az ülései mesélni tudnának, lenne pár 18 karikás törénet belőle... Még fiatal voltam... Se barátnő, se feleség... :)
süti beállítások módosítása