Ha már azt hitték, hogy idén megúszták, ha már sajnálni kezdték azt, hogy nem kapják meg az idei gyönyör-olajpára-puffogás-adagot, akkor tévednek. Mert idén is alapjaiban remeg majd meg a veterán-youngtimer-szcéna. Egy olyan nagyszabású, négynapos dzsembori van kialakulóban, melyre eddig nem volt példa.
A remek és hangulatos Vasúttörténeti Park már szűknek bizonyult, ezért idén a Hungexpóra költözik a kiállítás. Persze ez sokak számára macerásabb kijutást jelent, ezt ellensúlyozandó a szervezők belógattak nem is egy, hanem mindjárt egy köteg mézesmadzagot.
A Hungexpót itt, az Albertirsai úton találja:
Nagyobb térképre váltás
Nézzük, mi várható. Ismét pazar lesz a veterán-youngtimer felhozatal, a teljesség igénye nélkül csodás kis gyöszöket hoz a Fiat 850 Klub (Abarthokat és 1300-as Fiatot is) ismét itt lesz a verseny C Kadett GT/E, amire már tavaly is közösen recskáztunk, Unitas Tatrából is akar majd pár sőt, az igazi kretén cuccok is előkerülnek, mikor láttak utoljára Dacia 500 Lastunt? Ponton Mercedes, Renault 10, a Rozsdakupacos srácok kihoznak egy Lancia Betát, ami igazán közel áll a szívemhez és ezúttal a Rusty Rodders csapat is teljes harci díszben vonul fel, megmutatva, hogy igenis be lehet illeszkedni a csillogó veteránok közé ezekkel az épített verdákkal is.
Az idei Expo kiemelt témája a 85 éves Volvo, ezért - várhatóan - sosem látott svédacél-hegyeket is idetolnak. Sugga, 242 GT és Amazon és még legalább féltucat (nem lövöm le mindet) ritka Volvo, de ugyanígy a légies kredenc-szerűség jegyében akad majd DS Ambulance is. Fiat 2300-as, Oldsok, Mercuryk és millió motorkerékpár, nirvána.
Nem kevésbé érdekes a másik vezérfonál sem: autó- és motorversenyzők valamint versenygépeik. Elöljáróban annyit, hogy ha minden jól megy, akkor a (nem csak) szocialista blokk ikonikus figuráival is találkozhatnak élőben, legendás pilótákkal, nagymenőkkel, akik képei nem egy gyerekszoba falát díszítették anno. Következő posztunkban velük foglalkozunk. (Mellesleg akik versenymotorral vagy versenyautóval érkeznek, azoknak ingyenes belépést biztosítanak az OT Expóra.)
Vendégként remek dolgokat hoznak a román, osztrák és a szlovák klubok, Erdős Csaba pedig pofaleszakajtó motoros bemutatót tart naponta kétszer. És ez még mindig semmi. Kapaszkodjanak meg és nézzék meg ezt a képgalériát:
Tetszik? Ez egy 1989-es Mini Mayfair (85-91 között gyártották), tulajdonképpen a mezítlábas Mini. Akár nevethetnének is, de tudni kell, hogy ez az autó, ami nincs, hiszen ez az autóépítők és farigcsálók-tuningolók legkedveltebb alanya, tkp. a Minik Calibrája. Ennélfogva egész ritka egy ilyen példány. 1000 köbcenti, 47 lóerő, 640 kilós önsúly (ez azért nem rossz arány) 12 colos kerekekkel, elöl tárcsafékekkel, kétkörös fékrendszerrel, négysebességes váltóval. Az utolsó csavarig felújított, makulátlan állapotú autó, melyet egy szerencsés látogató nevére forgalomba helyezve hazavihet (utóbbi költségeit természetesen a szervező állja).
Ez azért egész szép dobás itt a nagy gazdasági mocsár közepette nem?
A jegyárakról se feledkezzünk meg:
Gyermekeknek 6 éves kor alatt ingyenes a belépés.
Gyermekek 6-16 éves kor között diákigazolvány felmutatásával: 1400 Ft
Teljes árú jegy (16-65 éves kor között): 2800 Ft
65 éves kor felett: 1400 Ft
Csoportos kedvezmény csak a pénteki napon (04.27.):
10 főnél nagyobb csoport tagjainak 2000 Ft/fő, és 10 főnként + 1 fő számára ingyenes
És akkor még nem is szóltunk arról, hogy közvetlenül az OT Expo (április 27-30.) után (azaz május elsején) kerül sor az utóbbi évek egyik leghangulatosabb (a Traktormajálissal holtversenyben) eseményére a Millenáris Velodrom oválpályáján.
Itt az igazi, mozgás közben látni egy Méray Jap 350 OHV-t azért nem mindennapos élmény, nem beszélve arról, amikor elborul a motorosok agya és egymást tolják le az oválon, vagy éppen körbedörög MG B vagy Ferrari 308 GTS.
Aki korhűen (lehet akár ókori filozófus is), stílusosan öltözik fel, annak a beléptidíj 1200 Ft (65 év felett és diákigazolvánnyal 12-16 év között 500 Ft), de hétköznapi cuccban is látogatható a rendezvény (de közel sem annyira izgalmas), úgy viszont 2500 magyar pénzt kell leszurkolni, korra való tekintet nélkül. Persze 12 év alatt mindenképpen ingyenes a belépés.
Ki lehet hagyni és persze nem kötelező, csak egyszerűen nagyon nem érdemes. Négy nap tömény gépimádat mindenkinek kijár.