Még egy halálos, kínai gagyi

  2011. november 09. - ommm Címkék: kína fake gagyi torino nardi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

E NARDI.gif

Az 1907-ben született Enrico Nardi az olasz mérnökök-versenyzők azon legendás generációjához tartozott, mint Gioacchino Colombo, Aurelio Lampredi, Enzo Ferrari vagy Vincenzo Lancia. Az autózás ezen korának egyik olyan meghatározó embere volt, melyből ma világsztárt faragna bármelyik botcsinálta marketinges.

Tegnap éjjel kettőkör - miközben Csikóssal hazafelé tartottunk Szabó Gyuri barátunktól Kati Mercedesével-, éppen arról beszélgettünk, hogy mennyire innovatívak, precízek és iszonyatosan jó minőségűek voltak a második világháború előtti olasz autók és mennyire hiányzik manapság egy maréknyi ilyen karakteres, lánglelkű zseni a Fiat-csoportból.

Nardi, aki 59 éves korában kipufogógáz-mérgezésben hunyt el a háború előtt a Lanciánál tervezett teherautókat, versenyzett sportautóikkal, később pedig Vincenzo Lancia tanácsadója lett. Többször sikerrel indult a Mille Miglián, ami korának egyik legnehezebb versenye volt.

Enrico Nardi a 750 köbcentis BMW boxermotorral szerelt ND750 monopostóban

A háború után aztán Renato Danesével közösen alapítottak céget, amely sportautókat, kisszériás, egyedi megrendelésre készült karosszériákat és prototípusokat gyártott. 1947-48-ban az együléses Nardi-Danese versenygéppel Enrico megnyerte a Coppa d'Oro delle Dolomiti hegyifelfutót, majd 1951-ben megalapította saját cégét, a Nardi & C. S.a.S.-t, mely már csak és kizárólag prototípusokat és tuning-alkatrészeket gyártott.

A Nardi-Danese egy egész gyors konstrukciónak bizonyult. Feltéve, ha végigbírta a versenytávot

Az első legendás Nardi sportkormány is ekkor készült el (nyugodtan állíthatnánk, hogy indult világhódító útjára) és a csodálatos, spanyol Pegaso Z102-ben debütált. A fakarimás verziók azóta is kizárólag afrikai mahagóniból vagy diófából készülnek.

Kipufogók? Hátsó ablak? Zagato is ebből merített, gyönyörű

A Nardi kormány azóta is a kivételes minőség, esztétikum és jóízlés egyik mércéje, legenda lett, csakúgy, mint a brit Moto-Lita. A hírnév azonban magával hozza a silány minőségű másolatokat is. Nem először és nem utoljára akarnak mások is meggazdagodni az eredeti jó nevén.

Csak míg egy hamis futócipőt kidobunk, addig egy ilyen kínai másolatba bele is halhatunk.
A Driftworks - mely közismerten egész ütős, nagyon gyors és általában keresztben közlekedő autóiról ismert -, srácai a közelmúltban egy remek videóban mutattak rá a hamis Nardi-kormányok használatának veszélyeire. Kivártunk egy picit, hiszen nagyon kíváncsiak voltunk, hogyan reagál az E-bay és a hirdetők erre a nagy port felvert videóra.

Olcsó húsnak...

Nos, az történt, amit jó eséllyel meg lehetett jósolni: az eredeti Nardi-kormányok ára picit feljebb ugrott, a nyilvánvaló hamisítványok pedig még trükkösebb szöveggel, akár egy eredeti Nardi-dobozzal lefotózva keresik a gazdájukat mind a mai napig. Nem nehéz kiszúrni őket, mert olcsók és ízléstelenek.

Ettől függetlenül még az is lehet, hogy az eredeti kormányok is Kínában készülnek, csak éppen másik gyártósoron. Ez azonban mit sem von le az örök igazság mondanivalójából: olcsó húsnak híg a leve. Még 2011-ben is. Ne dőljenek be.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr493365559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.11.09. 18:22:55

Erről a Nardi-féle versenyautóról olvasnék egy kicsit többet.

pickapu 2011.11.09. 18:23:36

Fos. Falidíszként talán eladható lenne egy bazárban.

Leadfoot 2011.11.09. 18:25:42

És akkor most képzeljük el, hogy az átlag carstyling-huszár autójában milyen sportkormány van...

kacsa! 2011.11.09. 18:27:21

Zseniális teszt!
Megj.: A jótyúkon kellett megnéznem, kifagyott a pléjer, amint a "HQ"-ra kattintottam. "Olcsó húsnak..."

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.11.09. 18:40:55

@Leadfoot: A vicc az, hogy egy kamu Nardi áráért tudsz venni egy normális használt sportkormányt. Mondjuk Momo-t, ami ugyan velúr, nem bőr, de legalább nem konzervdoboznak való biliacélból csinálták.

Schütii 2011.11.09. 18:55:45

Veszélyes? eeez?! Még életet is óvhat. Ha lefejeljük, tompítja az ütést...

1kutya 2011.11.09. 19:00:02

@Schütii: ja! ütközésnél ráhajlik a kormányoszlopra, oszt nem a kormányt fejeled le, hanem az oszlop üti át a mellkasodat. tényleg óv...:-DDD

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.11.09. 19:13:26

"Tegnap éjjel kettőkör - miközben Csikóssal hazafelé tartottunk Szabó Gyuri barátunktól Kati Mercedesével-, éppen arról beszélgettünk, hogy mennyire innovatívak, precízek és iszonyatosan jó minőségűek voltak a második világháború előtti olasz autók"
Végülis, miről is lehetne még beszélgetni ebben az elfuserált világban? Értem én, h autóbuzik vagytok, meg hogy nem lennétek ekkora koponyák és tájékozottak, ha nem mindig ezekről cserélnétek eszmét. de akkor is abszurd :D vagy már volt bennetek pár ampullával? (gondolom azért vezetett a Kati)

1piréz 2011.11.09. 19:17:23

Még a 80-as években, volt egy magyar kisipari sportkormány márka, (a nevére már nem emlékszem) ami legalább olyan nagy szám volt mint a koppány kipufogó. Na az is így hajlott de az okosok azt mondták, hogy az igazi rally autókban is hajlik, mégpedik hasonló okok miatt mint amit Schütii írt. Biztonsági okok. Egy haverom Trabijában bevált. Legalábbis elgörbült mint a fos egy laza ütközésnél. :)

Jamesblond 2011.11.09. 19:20:12

Jajj! Ettől még a magyar kisipari Trabi- és Lada sportkormányok is fényévekkel jobbak! Érdekes lehet egy kis kocc miatt széttörni ököllel a műszerfalat, mert a kormány "megmálylik". Tovább megyek a Trabi gyári vékony kormánya is jobb.

Nr01 2011.11.09. 19:32:23

Ez micsoda? Origami kormány? Nagyon durva...

Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2011.11.09. 19:34:14

Ez valami nagyon gagyi, szerencsére azért a kínai kormányokra sem ez a minőség a jellemző :)

nekend · http://www.jtauto.hu 2011.11.09. 19:34:22

Olcsó? Akkor kérjük...

Ez van, nincs pénze az embereknek, és mégis szeretnének boldogan élni. Az már más kérdés kinek mi a boldogság.

Leadfoot 2011.11.09. 19:42:24

@w a s d: Ezt mondtam volna? Nem emlékszem.

w a s d 2011.11.09. 19:59:31

@Leadfoot: Lehet, nem szó szerint. És igen, több ott a szörnyűséges autó, mint amennyi egészséges lenne. De akkora divat errefelé (tc, belsőség, tc- n "külsőség"- ként föltüntetett blogok) annak az oldalnak/használóinak a lenézése (szinte csak negatív értelemben történik az említése), annak ellenére, hogy elég sok ottani állandó felhasználó/fórumozó azért nem egy kupac ganévá alakított kocsit tulajdonol.

eko 2011.11.09. 19:59:42

Dögöljön meg aki ilyen szarokon keresztül támogatja a kinai gazdaságot!

UltraTotálBrutál (törölt) 2011.11.09. 20:22:58

Jaj már. Igen, ilyen áron is támogatni kell a kínai ipart, mert majd ebből (is) mentenek meg minket. Az ugyan majd kicsit drágább lesz, de hát semmi sem tökéletes...

csubakkapákó 2011.11.09. 20:39:38

"Nardi, aki 59 éves korában kipufogógáz-mérgezésben hunyt el"
milyen stílszerű halál ebben a szakmában....:-(

ommm 2011.11.09. 20:44:18

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Nem, csak az ő autójával voltunk. Tök jó téma amúgy.

a kertész tömlővel 2011.11.09. 20:59:44

Nekem egy 99 impreza gt Nardi edition-om van :) még nem maradt a kormány a kezemben ,mindig ápolgatom színtelen békás bőr ápolóval,,még így 12 év után is szép a kormány.
amúgy ez a széria az imprezából azért volt különleges mert nincsenek benne gyárilag légzsákok ,abs ,és most már klima se mert súlyt csökkentettünk:) like Nardi!

Tizenkettő 2011.11.09. 21:05:09

Gondoltam leírom mi a véleményem a kínaiakról de inkább nem mert úgysem jelenne meg a komment... :D Képzeljetek ide minden szépet róluk.

Seca81 2011.11.09. 21:13:02

Ááá basszus, a 6os képen lévő Soutchik karosszériás Nardi-tól még most sem tértem észhez...
Újraélesztést kérek gyorsan!!! Észveszejtően gyönyörű! Akár most elcserélném a csajomra! :D

uki 2011.11.09. 21:56:29

@Tizenkettő: kínában olyan minőség készül, amilyenre a megrendelőnek szüksége van. Gondolom egy iphone4-et nem tartasz gagyin összerakott, szar anyagokból készült vacaknak, pedig kínában készül. Ahogy ommm is írta, jó eséllyel az eredeti is ott készül, csak más anyagokból, más minőségbiztosítással.

Ragyás Tóni 2011.11.09. 22:07:43

engem ilyen veszély nem fenyeget. kirázna a hideg a kocsiban fa kormánytól, fa betéttől, meg bármi bőrtől. legyen az afrikai mahagóni, vagy bármi. van egy tucat féle high tech anyag, csinálják abból, az már inkább...

poa ogapo 2011.11.09. 22:20:23

Zárt térben napszemüveg, kapucni használat, köcsög akadozó beszéd, "sportos testalkat", hátradöntött ülés, hogy legyen a testtömegnek is szerepe, majd hosszas küzdelem. Azért én azt látom, hogy az olasz szart sikerülne kicsit megmacskásítani ha egy férfi próbálná és nem egy ilyen inkubátorszökevény aki természetes kiválasztódás pofonbaszásának eredménye.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.11.09. 22:58:14

A 3-4 es képen lévő z102-re az a minimum, hogy azt modjam: asztaqrva... :-o

A Soutchik meg biztos valami kis könnyűvérű ribi, délről... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.11.09. 23:02:19

@geegee: moNdjam...

Ja, és igaza lehet @poa ogapo: -nak is.Én 195cm/130kg vagyok, lehet, hogy elhajlana alattam a Nardi is... :P

Most akkor azt is kezdjük el fik@zni? :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.11.09. 23:15:02

@Leadfoot: Kár, mert egyébként igazad is lenne.

Spacecake 2011.11.10. 01:05:32

végignéztem....de mi volt ebben a vicces vagy a meglepő????!!

hallari 2011.11.10. 01:26:00

@Schütii: igenám, de ha elhajlik, akkor el is törhet az erős, hirtelen behatástól. És milyen rosszul néz ki egy sofőr, ahogy egy fél kormány áll ki a fejéből...

dr. trafik nomac 2011.11.10. 01:34:40

Honna jottek ezek, nem mondhatnam, hogy mindent ertek amit mond ?

hallari 2011.11.10. 01:40:44

@w a s d: megnéztem azt az oldalt. Ne haragudj, de az első oldalon lévő figyelmeztetés-hegyek azonnali elrettentő hatással voltak rám. Még egy ilyen oldalt nem láttam, pedig a '90-es évek vége óta netezek. Ill. mostanában láttam egy testépítő oldalt, ahol szintén ordas nagy parasztok "kommenteltek", de egy bizonyos határ még ott is volt, ezért nem kellett ilyen durva banokkal fenyegetőzni, meg tételesen felsorolni, miket nem lehet feltölteni. A Legalja.hu elpirulhat a carstyling mellett. Micsoda önellentmondás. Dehát ABSZURDISZTÁNBAN minden megtörténhet, sőt, az ellenkezője is...

hallari 2011.11.10. 01:42:53

@Seca81: ronda, hisztis vagy lassú? :D

tlantos 2011.11.10. 05:25:49

Erdekes. Pedig a kinai kormany eleg kemeny szokott lenni...

alternat 2011.11.10. 05:45:00

Kínai barátom, aki szintén nagy autóbuzi, szokta mondani!
Mi gyártunk Trabantot is és Mercedest is!
De ti mindég a Trabantot veszitek meg.

Az autóalkatrészek abszolút ár érték arányosak. Aki ennyiért veszi meg tudnia kell hogy egy dísztárgy birtokosa.

pumpuj 2011.11.10. 06:25:05

Ez nem is kormány. Az is hüle, aki ilyet tesz az autójába!

Csak ne velem szemben drifteljen egy ilyennel....

ajajajj

Schütii 2011.11.10. 07:30:45

@1kutya: Figyelj, ott már mindegy hogy Nardi e vagy mi. Légzsák nincs az eredetiben sem...

Leadfoot 2011.11.10. 07:55:44

@KuKori: Ezt majd w s a d kollégával megbeszélitek... :-D

gigabursch 2011.11.10. 09:10:45

Ommm!

Még korábban beszéltetek a Lancia Delta Integrale esetében a kéjgázról, de csak futólag.

Nem elevenítenétek fel rendesebben ezt a kérdéskört?

cso zsi 2011.11.10. 09:14:20

@poa ogapo: @geegee: Szerintem a Nardit kisebb erővel kezelte, mint az óccsót. Azt a kezdő, fekvésből húzást nem merte vele megcsinálni. Az is megrogyott volna attól. Mindenesetre a Nardi kicsit több/jobb anyagból lehet.

szekőcei 2011.11.10. 09:17:16

@poa ogapo: érdemes lett volna a fülest is feltenni, hogy miért is a majomparádé.. ^^

JmOS 2011.11.10. 09:30:22

@scheerti: Nemhogy a Momo, de még a magyar "kisipari" Joto kormányokkal sem tudnék elképzelni hasonlot sem :(

Kurka 2011.11.10. 09:46:29

Elég ramaty ez a kormány. Mikor a fickó fogta, azt hittem, hogy nála marad.

Tizenkettő 2011.11.10. 09:58:26

@uki: Ebben nagyot tévedsz. Igaz van jobb és szarabb minőség is de alapvetően egyik sem üti meg az europai szintet. Iphone-t azért gyártják ott mert az apple-nek nincs HW gyára és a profitot is így tudják maximalizálni. Ráadásul megsúgom a HW-t is ott tervezték az Apple csak specifikációkat adott meg valamint a SW-t adja hozzá.

uki 2011.11.10. 10:00:05

@Tizenkettő: tehát akkor a kínában gyártott audi, bmw az szar?

-trogerone- 2011.11.10. 10:00:47

egy jatszoteri bologato autoban erosebb kormany van

amugy ez tok jo mielott kiszalsz felre hajtod nem zavar, mikor beulsz vissza es mehetsz is

Tizenkettő 2011.11.10. 10:03:51

@Tizenkettő: Persze ezt nem mondják... És az igazal bevallva én sem lennék büszke rá. Persze ha olyan jól hangzana hogy kínában gyárották, és kínai cucc már mindenhol azt harsognák. De akkor most hogy is van? :D Akkor mégsem olyan jó?? :D Azért kívánom a sok kételkedőnek hogy csak egyszer legyen olyan helyzetben kínaival hogy valamilyen műszaki dolgot kelljen megvitatni velük. Abszolút nem a minőség vezérli őket hanem csakis a profit és a pénz.

Tizenkettő 2011.11.10. 10:05:55

@uki: Nem tudom. Vegyél egyet. Én nem fogok.

Tizenkettő 2011.11.10. 10:08:37

@Tizenkettő: Az a probléma hogy hiába adsz nekik műszaki specifikációt a hátad mögött bármit megváltoztatnak anélkül hogy szólnának róla. Na most találd ki hogy amit csináltak és te megveszed az most melyik volt.

Tizenkettő 2011.11.10. 10:11:46

Egyébként meg ha ennyire elkötelezett vagy a kínai iparral szemben hajrá. A profit maximalizálása miatt már úgyis mindent ott gyártanak. Most majd jól rá is farag az EU de lehet az egész világ is. És majd megtudjuk mennyire barátságos kis nép is a kínai. Mert ugye ameddig neki is haszna van belőle úgy dolgozik mint egy rabszolga, de ha fordul a kocka kíméletlenek tudnak ám lenni.

uki 2011.11.10. 10:32:32

@Tizenkettő: nem vagyok elkötelezett, nagyon félre értesz! Csak nem szeretem amikor mindenki kínai gagyizik, meg hogy ott csak szart gyártanak. Kínában olyat gyártanak amilyet a megrendelő kér. Hogy most a vevő adja a know-how-t, az egy más kérdés (pl apple, bmw, nike), vagy ellopják (huawei).

Attól hogy hozzánk a sok szemét jut el, az egy más kérdés és az alapján akarják sokan megítélni a dolgokat, aztán felháborodnak amikor az USA-ban (vagy akár angliában) megkérdezik hogy nálatok van-e tv meg hogy tényleg lovon jártok-e.

Tizenkettő 2011.11.10. 10:46:26

De pont ez a probléma velük, hogy sokszor a jót se képesek úgy megcsinálni ahogy kellene és ahogy az a specifikációban meg van adva. És igazából mint ahogy sok nemzetközi egyezményre is tesznek magasról ezekre is, ha valami előnyük származik belőle. Csak a pénz motiválja őket.

w a s d 2011.11.10. 11:00:11

@hallari: Ha ez kimondottan a linkelt topikra vonatkozik (
www.carstyling.hu/forum_shower.php?id=4443 ), akkor hozzá tartozik, hogy a sok kikötés oka az, ne ismétlődjenek ugyanazok a képek, amiket már mindenki, aki internetezik és ilyen témában nézelődött már a neten, szinte biztosan látott. Más esetekben meg, amikor valami szörnyűséges autót linkel valaki, és az autó tulaja, annak barátja, rokona megtalálható az oldal felhasználói között, akkor a szemétdomb védőjeként gyakran nem azt írja, hogy "nincs igazad", vagy "miért tartozna az adott autó az igénytelen tuning témakörébe", hanem anyáznak, fenyegetőznek, vagy egy "a te autód szarabb/nincs is autód" a válasz. Igen, az ilyen emberekről joggal föltételezi bárki, hogy képesek akár egy ilyen kormányt is beszerelni a kocsijukba, de ettől még nem lesz mindenki olyan az oldalon, sokan normálisan kommunikálnak, az autójukat nem alakítják rettenetes izévé, vagy a kettő utóbbi egyszerre, annak ellenére, hogy errefelé (az előbb már kifejtettem, mit értek ez alatt) az ellenkezőjét szokás hangoztatni.

Amiért azt linkeltem: a használhatatlan kormányt bemutató videót, amiről ez a blogbejegyzés is szól, ott is fölemlegette valaki a hasonló dolgok kitárgyalására szolgáló topikban (aminek a hivatkozását ide beírtam), és nem az volt rá a válasz ott sem, hogy attól még jó ez a kormány, mert tuning, és venni is kell gyorsan.

hallari 2011.11.10. 11:23:19

@alternat: legközelebb mondd meg a kínai barátodnak, hogy én eddig egy fia kínai Mercedes-t nem láttam még, úgyhogy jó lenne, ha be is hoznának legalább mutatóba. Mert a "kínai luxusautó" még nem Mercedes. Az anyagok abban sem a legszuperebbek. Építőipari nehézgépek bemutatóján mesélték, hogy bemutattak egy kínai pumpát, ~55-60 méteres gémkinyúlással, és kinyitásnál egyszerűen a SAJÁT SÚLYÁTÓL LESZAKADT A GÉM. Szerintem ezért nem veszünk kínai "Mercedes"-t.

w a s d 2011.11.10. 11:24:01

A lényege az egésznek, amit eddig ideírtam: azért nem tetszik adott oldal és a felhasználóinak kollektív le- vagy hülyének nézése, mert a legtöbben ott is gyári autót vezetnek, egy- egy kisebb rész elismerésre méltó, vagy a jajjdecsunya.blog.hu- ra való kocsit hoz össze magának, csak érdekli mindegyiküket a tuning, az autók, kapcsolatot tartanak rajta keresztül más hasonló érdeklődésűekkel, erre pedig az az oldal lehetőséget ad egy viszonylag nagy közösségben.
Ebben tulajdonképpen hasonlít a totalcarhoz köthető kommentelhető oldalakhoz, ahol szintén kialakul általában kommunikáció ilyesmi érdeklődésű emberek közt. Csak ez utóbbi közösségben nem tudom, miért, de elő- előfordul (szerintem igazságtalanul) az előbbi közösséggel szembeni felsőbbrendűségi érzés kinyilvánítása.

uki 2011.11.10. 11:27:55

@Tizenkettő: A megrendelőnek kell betartani a menőséget és kész, akkor nem fognak csalni. Persze ezt innen nehéz, ott kell lenni helyben meg az sem árt ha nagy nevű, erős cég vagy.

Ha meg itthonról rendelsz banki hitelre 2 konténer cuccot amit, el akarsz nyomni karácsony előtt, ráadásul a hiper is csak 90 napra fizet és simán visszadobja januárban az el nem adott műanyag jézuskát, akkor az szopó. A kínai partner által küldött cuccnak meg eleve 20% selejtes (a számított 5% helyett) és ha reklamálsz leszar, mert ő óránként ad el 2 konténerrel, meg egyébként is pereld már be kínában, meg se éri, aztán lenyeled a békát és tanulsz belőle.

Az hogy szétcseszik a környezetet, meg leszarnak mindenféle biztonsági előírást az már megint más kérdés. Nézd meg a ritkaföldfém bányászatot. A világon mindenhol bezártak a bányák mert nem tudtak a kínai árakkal versenyezni, erre kínai durván emeli az árat, majd azt mondja hogy nem exportálok annyit, megtartom magamnak. Szopó.

Egy ismerősöm mondta mindig, akkor lesz gond amikor a demokrácia körbeér a földön! :-)

Sopánka76 2011.11.10. 11:29:44

haha, nem tudtam elképzelni, mitől lehet veszélyes egy kormánykerék! ennél többet vártam még egy kínaitól is!

uki 2011.11.10. 11:36:59

@hallari: gondolom a hyundai pony-n is így mosolyogtak annak idején a vw-nél, aztán....

hallari 2011.11.10. 12:14:02

@uki: ...aztán tíz év múlva már tényező lett. Igaz, ekkor már csak ~20%-kal volt olcsóbb. Mára a minőség is ott van, de szinte az ár is. És érdekes, a Golfot mégsem veszélyezteti, mert nincs RESPEKTje, ezt se felejtsük el. A kínainak még annyi sincs.

uki 2011.11.10. 12:16:25

@hallari: még nincs (lehet soha nem is lesz akkora), de dusternek sincs, mégis viszik nyugaton mint a cukrot. (igaz az ár/teljesítményben verhetetlen, míg hyundai/kia páros már tényleg nem annyira olcsó autó)

cso zsi 2011.11.10. 12:22:37

@uki: Tévé? Pár éve az áramot kérdőjelezték meg nyugatról, mire merészeltem válaszolni, hogy gyorsabb neten lógok, mint ő.
Amerikában, és Ausztráliában is vettünk kínai árut, szinte alig van más. Csak azt nem abba a Kínában gyártják, ahol a kelet-európai piacra szánt termékeket.
Ezt ruházatban, és informatikai cikkekben nagyon le lehet mérni. A hazai pc-szaküzletek olcsó terméknevét beírod a keresőbe, és kiderül, hogy azt csak a vasfüggöny keleti oldalán forgalmazzák, sehol máshol.

uki 2011.11.10. 12:32:02

@cso zsi: Jó példa ha beslattyogsz egy tesco-ba mondjuk angliában, meg itthon. Zongorázni lehet....

magyar_ellenállás 2011.11.10. 13:32:12

@uki: "A világon mindenhol bezártak a bányák mert nem tudtak a kínai árakkal versenyezni, erre kínai durván emeli az árat, majd azt mondja hogy nem exportálok annyit, megtartom magamnak. Szopó."

És ettől a bezárt bányákból eltűnt az ásványkincs? Nem.
Nálunk is dugig vannak a tárnák szénnel (bányászok mondták, nem én), aztán mégis mi lett a hazai bányászattal...

uki 2011.11.10. 13:38:04

@magyar_ellenállás: persze hogy nem tűnt el. El is kezdték újraindítani a bányászatot, de az nem 2 nap, hanem 1-2 év mire felfut. A kulcs ott van, hogy a ritkaföldfém bányászat iszonyat környezetszennyezéssel jár, amit ha nem szar le (mert nem teheted meg), akkor sok lesz a járulékos költség. Kínában megteheted, hogy miután kihullott a foga, meg megőszült minden környező lakos és megugrott a rákod megbetegedések száma, fogod és kitelepíted őket. (mint a három szurdok gátnál). Ez azért nyugaton nehezebb. (ehhez képest a bauxitbányászat lepkefing).

www.asiaone.com/News/AsiaOne+News/World/Story/A1Story20110501-276650.html

magyar_ellenállás 2011.11.10. 13:47:36

@uki: Én elhiszem.
De nem kell azért Kínáig menni, hogy ökölbe szoruljon az ember arca bányügyileg. Elég csak átzökkenni kicsit jobbra, Romániába.

uki 2011.11.10. 13:49:16

@magyar_ellenállás: na ja! Elég a tiszai cián szennyezésre gondolni. :-(

magyar_ellenállás 2011.11.10. 13:54:10

@uki: A románok ráadásul mindössze 4 (!) % járadékot kérnek a kitermelt aranyból.

Szilacska 2011.11.10. 14:16:06

En azt nem ertem miert keresgeltek a hatron tul. Mintha a voros iszap nem lenne kornyezetszennyezo. Bakker

HugoHugo 2011.11.10. 14:47:45

így jár aki kínai gagyit vesz :)

én is beszívtam egyszer... sötét arcú embertől vettem 4 es csomag MACH3 beretvafejet egy ezresért.... azt hittem, lopott... noss... kínai hamisítvány, amit csak használatkor tapasztal az ember... inkább nyúz, mint borotvál :D Tessék óvakodni tőle... a minőségkülönbség az és az eredeti között hasonló volt mint itt...

magyar_ellenállás 2011.11.10. 14:48:30

@Szilacska: A vörösiszap egy maró anyag, amit megfelelően kell(ene) tárolni. Ellenben arzénnel, ammóniával szennyezett ivóvizeinkről jócskán regélhetnénk, mert azt nap mint nap szürcsöli több mint 1 millió magyar.

magyar_ellenállás 2011.11.10. 14:51:57

@HugoHugo: Fákk, nemrég egy csomaggal én is kaptam ajándékba, hetente kétszer beretválkozom, de majd beh.gyozok a végére. Én meg már azt hittem, a jó öreg Gilette is eladta megát az ördögnek.
süti beállítások módosítása