Újra szól a hatlövetű

  2011. szeptember 22. - ommm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Óriási szerencsénkre a Walter da Silva által megálmodott A5 olyan elegánsra és időtállóra sikeredett, hogy még kesztyűs kézzel is csak óvatosan nyúltak hozzá. A fényszórókon-lámpatesteken kívül csak a lökhárítókat gyurmázták át, amivel semmit nem javítottak az autó esztétikai megítélésén, de nem is rontottak. Az A5 ugyanazt sugározza, mint négy évvel ezelőtt, közhelygyűjteményünket felütve hűvös és kimért, tökéletesen arányos eleganciát. És mindegy, ötajtós Sportback, kupé vagy kabrió, mindig jól néz ki, a high-tech szigorú arc akár Darth Vader íróasztalán is állhatna bekeretezve.

Mai cikkünk blogposztja.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr233244613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2011.09.22. 07:17:20

Gyönyörű. Az egyik legszebb Ódi.

P12_dCi 2011.09.22. 07:21:18

Az a sisak B+ :D
Te sem vagy normális, és ezt most pozitív értelemben mondom! :D

Lookie 2011.09.22. 07:32:03

Piszkosul jó és úgyanakkor a mai audik összes klasszikus tulajdonságait felsoroltató autók. Az S5 meg egy sebzett vadkan mit is mondhassak, egy igazi örömautó, kár hogy az ilyen örömök úgy is azoknak járnak csak akik valójában nem is tudják igazán értékelni azt (tisztelet a kivételnek).
A cikk meg igazán jó, jókat szórakoztam is rajta, átfogó...látszik hogy a nagymestertől(Csikós) tanúl Pista, s az eredmény nem is rossz.

BMW /// 2011.09.22. 07:32:15

Gyönyörű ez az autó. AZ új BMW 1-es-ről lesz valamikor teszt?

burnix 2011.09.22. 08:25:04

"A 211 lóerős négyhengeres még nem állítja megoldhatatlan feladat elé az elsőkerékhajtást, inkább a nyomvályúk vezették meg a 19 colos díszkerekeket, mint a hajtási befolyás."

Pista az audi nem hátsókerekes vagy kvatró?

otirt 2011.09.22. 08:28:46

Csak szőrszálhasogatás képpen. A géphez egy csavarkompresszor csatlakozik. A Roots-elvű sűrítőegységek rotorjai más keresztmetszetűek (piskóta alakúak, 2 v. 3 szárnnyal; a rotorszárnyak egy egyenes mentén érintkeznek egymással).

fogash 2011.09.22. 08:28:51

@burnix: az a hátsókerék ugye csak vicc vót?

Ommm, a Roots-fúvóban (meg úgy általában minden csavarkompresszorban) nem dugattyúnak híjják a sürítő elemet, hanem rotornak. Amúgy az írás jó, az autó meg nekem közömbös.

ommm 2011.09.22. 08:44:13

@otirt: www.motorauthority.com/news/1023696_audi-reveals-official-details-for-new-supercharged-tfsi

Nem te vagy az első, aki szóvá teszi, de a létező összes, hivatalos forrás is, Roots-elvű, vagy Eaton-Roots kompreszornak hívja. Szerintem a működési elv a lényeg inkább.

@fogash: Csavardugattyú, én így ismertem, és hívják is így. :)

Solaren 2011.09.22. 08:48:24

"Ha éjszaka csend van, akkor hallani, ahogy a szúk csattogtatják a fitymájukat a fabetéten" Na ez ütött! :D Egyébként gyönyörű autó,csak elgondolkoztam,hogy egy egyensugarú autószerelő mit kezdene vele.:)

Hurri Kán 2011.09.22. 08:50:18

Talán az utóbbi évek legszebb Audija.
Tudnám, ki az, aki egy ilyen autót dízelmotorral vesz...

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.09.22. 08:54:18

ommm:
Fantasztikus cikk és fantasztikus autó.
Nagyokat nevettem. A maszturbáló faszu mindent vitt :-D

Ez erős túlórázásra serkentő cikk volt...
Kell egy ilyen kocsi... :-) és elég lenne az elsőkerekes 1,8TFSI egy automatával is...

bruati 2011.09.22. 08:56:46

hát az első széria eleje 1000-szer jobban néz ki. ez a mai fényszóró trend az ocsmány kategóriát súrolja. mennyivel szebb volt pl. egy peugeot 504 vagy opel calibra lámpája. üdítő kivételek közé tartozik az alfa 159.

janper 2011.09.22. 08:57:29

"Tán kisebb horderejűnek számít, de korántsem az" -- szamit helyett gondolom 'tunik'-et akartal irni.

Egyebkent a kocsi gyonyoru, szamomra itt ert be az utobbi evtized kicsit unalmas Audi-kinalata.

Rocko- 2011.09.22. 09:19:31

"Ha a VW-csoport futballcsapat lenne, az Audi gólerős csatár. Az utóbbi 10-15 évben annyira érezte a kaput, hogy hirtelen nem is jut eszembe olyan akciója, melynek vége ne lett volna gól."
2:
- A2, túl korán jött.
- A5, túl késôn. én már behoztam volna 91-94 körül.

RoFä 2011.09.22. 09:24:29

Sosem szerettem, nekem tul steril, tul uberwagen. De a vaddisznot kiprobalnam.

Szkotti 2011.09.22. 09:40:44

Jó cikk.
DV sisak honnan? Állat :o)

bajan 2011.09.22. 09:44:54

Jó cikk, gratula!

Palex 2011.09.22. 09:50:42

Ez a frissített 1.8TSI motor remek. 320Nm ilyen alacsony fordulattól, ilyen széles tartományban fantasztikus teljesítmény.
Szerintem elegendő egy ilyen kocsiba.

gnme 2011.09.22. 10:07:02

- Naa? hogy halad a fejlesztés? Seggberúgtad ma már a fejlesztőidet? Az jó az jó. Gyere dobjunk be valamit, mer'az meglátszik.
- Hmmm Walter! .. mmMMMM.. de szilva!
- Jó anyag mi?

EG0 2011.09.22. 10:11:41

Kanyarból kigyorsítva miért akartok visszaváltani? Azt már nyilván a kanyar előtt megtettétek, nemde?

Riasom 2011.09.22. 10:15:43

Élvezetes cikk, kösz!

Egy apróság:
"Ennyire lent délen még reggel hét óra körül is koromsötét van"

Itt gondolom nyugatot akartál írni :)

uglykid 2011.09.22. 10:21:33

Szép autó, jó autó, drága autó, de az, hogy négy megtermett európai ember /185cm+/ szűkölködni kénytelen egy ekkora tepsiben, több mint vérlázító!

Csak nem eleve a kínai újgazdag volt a mérce??

Tudom nem vehet mindenki DACIA LOGAN-t, amit állítólag 4 kosarasra méreteztek, de hát mégis..

Hz 2011.09.22. 10:24:38

@Rocko-:
"- A5, túl késôn. én már behoztam volna 91-94 körül. "
Volt ott, és akkor Coupe, a maga módján nem is volt rossz, formailag még ma sem csúnya.

Hurri Kán 2011.09.22. 10:36:41

@uglykid:
Tényleg szörnyű... Pont emiatt nem veszik családi autónak...

Rocko- 2011.09.22. 10:46:34

@Hz: igen, maga nemében a B3/B4 coupé szép, de én inkább GT jellegût csináltam volna, C4 alapján.
photoshopban már el is készült. :)
csak meg kéne valósítani...

stig 2011.09.22. 10:58:19

Kíváncsian várom a jövő heti Audis cikket...

Nekem "az" marad az ikon mindörökre.

Remélem engedik is kipróbálni, nem csak kívülről megbámulni, és talán az "öreg" is mutat valamit, hogy miért is volt ő a weltmeister az eredeti verdával...

Rocko- 2011.09.22. 11:27:22

@burnix: nem.
FWD vagy quattro.

@gyvy: fillérbaszók.

tomnemtom 2011.09.22. 11:30:37

@gnme: b+, ugyanúgy hozol bármilyen témát a pia szintjére, mint Tie a réndzsére :D

marha elterjedt egy autó lehet itten errefelé, a cikkből tudtam meg, hogy nem
csak kétajtós létezik.

Hurri Kán 2011.09.22. 11:34:52

@tomnemtom:
A5 Sportback-ból? ből? :), az ötajtósból utcán láttam talán kettő idáig. :)

fogash 2011.09.22. 11:46:57

@ommm: "én így ismertem, és hívják is így."

cseszlovákiába'? :))

GGG77 2011.09.22. 12:01:52

Az A5 kupé a valaha volt legszebb Audi.
Dízellel sosem kéne. Vagy S5, vagy, ha megszólal a józan eszem 2.0 TFSI.

GGG77 2011.09.22. 12:03:00

@gyvy: "Tudnám, ki az, aki egy ilyen autót dízelmotorral vesz... "

A túlnyomó többség, sajnos. :(

ommm 2011.09.22. 12:12:35

@fogash: idézek:
"A belső sűrítéssel működő töltők sűrítik a közeget mielőtt azt a nagynyomású térbe szállítanák. Sűrítési folyamatuk miatt, az összhatásfokuk jobb a belső sűrítés nélkül működő töltőkénél. Két egymással szemben forgó dugattyújának konvex és a konkáv fogazata egymásba illeszkedik, és a levegő addig komprimálódik a csavarhornyokban, amíg el nem éri a kiömlő csonk vezérlőélét. A csavardugattyúk nem érintik sem egymást, sem a ház falát."

tomnemtom 2011.09.22. 12:13:09

áh, érdekes ez a dízel-benzines Audi.
egyik ismerősöm A5-öt vett, a legerősebb dízellel, megjelenés után, mert hogy "úúú, mennyire megy". másik kb. fél évvel később 3,2 benzines A6-ot, mert "áh, a dízel gyenge". utóbbit nem lehet meggyőzni, szerinte az új, biturbódízel is gyenge :)

Hurri Kán 2011.09.22. 12:13:46

@GGG77:
Hát igen... Pedig... Vezettem ilyet, "csak" az 1.8 Tfsi? Tsi? motor volt benne, azzal is szépen ment. De hogy egy dízel kerregését hallgassam az orrában, hát nem tudom...
Viszont... egyik barátom nemrég vett egy Corradót... G60... hétvégén azt megyünk rugdosni egy kicsit. :)

GERI87 2011.09.22. 13:13:18

@ommm:

Az nem lehet hogy magának az alkatrésznek a neve a csavardugattyú, de maga a feltöltő az csavarkompresszor?
mert én is csavarkompresszorként ismerem...

Ez az Audiban lévő se nagyon néz ki Roots-fúvónak de ők tudják....

Lehet te is innen idéztél...de itt is ez a neve:

www.ahturbo.hu/egyeb_feltolto_rendszerek.html

yenoee 2011.09.22. 13:14:31

Az A5 Sportback, meg az új 1-es BMW az a két autó, amit a ma gyártottak közül habozás nélkül elfogadnék.
Jól mondja itt feljebb a kolléga, túlórázni kell, nincs mese.
Viszont az S5 szerintem túlzás, meg kellene győződnöm róla.
:)))

Fakarc 2011.09.22. 13:20:24

Na, jo. Soha, semmilyen kommentet nem irtam meg, de eddig birtam.
Allati jol sikerült a cikk! Ezert szeretjük a Totalcart! + a vegen a katarzis... Remek!
Csak igy tovabb fiuk!

1kutya 2011.09.22. 13:36:10

én csak azt nem értem, hogy a gyengébbik v6 kompresszor helyett miért nem a sor5 turbot teszik bele? annak legalább hangja is van, de még milyen gyönyörű...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.22. 14:23:56

"hirtelen nem is jut eszembe olyan akciója, melynek vége ne lett volna gól."

A2

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.22. 14:28:06

@tomnemtom:

"áh, érdekes ez a dízel-benzines Audi...
utóbbit nem lehet meggyőzni"

Miért kellene?
Nem tök mindegy neked, hogy mások autójában milyen motor van?

Olyat vegyél, amilyen neked tetszik és hagyd meg ezt a jogot másoknak is, s akkor nem csak te elszel boldog!

Ciri 2011.09.22. 14:55:50

@ommm:

Gratula Pistám, szép munka!

Egy kis kiigazítás:

"Az S-Tronic váltó érzésre sokkal gyorsabb, mint a nemrég próbált R8-asokban"

Az R8-ban R-Tronic van, ami egy teljesen más felépítésű és elvű váltó.

3 gb 2011.09.22. 15:39:47

Szerintem az A5-ben az a legjobb, hogy a valóságban, sokkal, de sokkal jobban mutat, mint bármelyik fotón!

Mercedes E 280 CDI 2011.09.22. 16:35:47

Komoly technika, ismételten baszott unalmas külsővel............

Sákif za morro? 2011.09.22. 17:05:02

Jót aludtam a cikken. Valahogy nem hoznak tűzbe ezek az autók. Pedig szépek, de egy régi Renault 5 is jobban megdobogtatja a szívemet. :-)

Solymász 2011.09.22. 17:36:39

Jó kis heteró cikk, grat!

Evil1979 2011.09.22. 17:47:16

Lesz belőle hosszabb videó is?
Szerintem jó lenne. Szerintem!

Főleg ha már egyébként meg van is valami a kezetekbe használjátok már rendesen. Vagy újból lesz Totalcar TV akkor meg már minek videózni?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.22. 18:43:59

normális???

verőfényes kánikulában kabriózni?
tető fel és klíma:-)
kabrió magyaroszágon kb 3 hétig használható nyitot állapotban se nagy melegben sem hidegben,sem esőben nem jó.

Hurri Kán 2011.09.22. 18:49:51

@Gyurma73:
Ha nem nagyon durva az eső, és országúton mész, nem kell tető. Elviszi a menetszél. Egy darabig... :D

Vityaz 2011.09.22. 19:57:51

@1kutya: AZért, mert az kereszt motor, ebbe a plattformba meg a V6 TFSI minden változtatás nélkül becuppantható volt.

nazi 2011.09.22. 20:44:52

@Stella Gemella:
Mivan???
Szólj ha felébredtél.

atiz 2011.09.22. 22:00:12

@Rocko-: nekem meg van tippem a mellefogasokhoz:
- pl az A7 egyertelmuen... gondolom nem akartak lemaradni a BMW GT mögött :-)
- es erzesre az A1 is ilyen lesz.

atiz 2011.09.22. 22:01:59

@Stella Gemella: mondjuk a kupe nekem tetszik. de a 4 ajtost sokaig kellene neznem, hogy tetszen :-)

Hurri Kán 2011.09.22. 22:06:54

@atiz:
Ha valami, az A7 nem melléfogás.

Rocko- 2011.09.22. 23:33:28

@atiz: A7 miért is?
A1-et várjuk ki. jövőbe senki se lát.

Ciri 2011.09.23. 05:21:56

@Rocko-:
"A1-et várjuk ki. jövőbe senki se lát."

Nincs azzal semmi baj, sőt. Igencsak szépen jönnek a számok.
Az megjelenésekor a kifutó előrendelések után volt egy kis csend, de nagyon szépen beindult azóta.
Az A7 meg bőven várakozásokon felül fogy.

Rocko- 2011.09.23. 06:57:35

@Ciri: jó, hát szoktak készülni számítások, azért tényleg elég biztosak szoktak lenni a dolgukban, de várjuk ki a végét. ;)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.23. 07:54:11

Én mondjuk a szivar 100 CC-t az elődjének tekinteném.

Érdekes 2011.09.23. 09:09:17

@atiz: Nem a gt mögött, hanem a cls mögött...a 3ból a gt fogy legkevésbé.A cls ugye dönget, az A7 pedig várakozáson felül megy....ennyit erről.

Jó hogy jön az új A5..legalább lejjebb megy a régi ára.. :D ami szerintem szebb..legalábbis orra mindenképp.

Shadowbull 2011.09.23. 09:33:29

@Érdekes: A 5er GT az nem 4ajtos kupe.

sb

Érdekes 2011.09.23. 10:10:03

@Shadowbull: ja, az x6 sem az konkrétan.Meg a 5er GT sem...csak a forma (lol).A konkrét gt meg még kint sincs, így jobb hijján marad a 5er.De mondjuk a cls-től egyik sem jobb, de ez csak saját vélemény.

ne most 2011.09.23. 10:21:51

"A négyhengeres motorokhoz kérhető váltó olajkörét integrálták az autó hőmendzsmentjét kezelő rendszerbe, a hőcserélőben extragyors fűtőtest melegíti fel az olaját, csökkentve a hideg belső súrlódásból származó kopást."

Katasztrófa, mikor átveszik a marketingesek a mérnököktől.
Új szóösszetétel a "hideg belső súrlódás". Apróság, hogy "hőmendzs".
Továbbá:
Fűtőtesthez mondjuk minek hőcserélő?
Hogyan kell érteni itt a "kérhető váltót"? Mi van, ha nem kérem?
Nyilván valami "integráltat" jelent.

Mindegy ..... Kitettem a falra, napokig fogok röhögni ezen.

Shadowbull 2011.09.23. 10:57:28

@Érdekes: az 5er GT-t csak az ujsagirok probaltak benyomoritani a 4ajtos kupe kategoriaba. aki mar latta eloben, az tudja hogy ennyi erovel az X5-ot is lehetne 4 ajtos kupenak definialni.

A 5er GT tulajdonkeppen egy 5 ajtos 7es, kicsit magasabbra epitve.

sb

atiz 2011.09.23. 19:48:51

Kar veszekedni. Hogy az A7 mennyire lesz sikeres, egy par even belul ugyis kiderul.

Jozan paraszti esz mondjuk eleg hozza, hogy ha valamit bepozicionalnak az A6 meg az A8 koze, ugy hogy az egyiknel 3.5 centivel hosszabb a masiknal 2.9 centivel rovidebb, akkor eleg nehez megmagyarazni, hogy ebbol hogy lesz sikermodell.

azt most hagyjuk, hogy az ujdonsag erejenel fogva eladtak 200 darabot az elso 3 honapban, es azt a marketinges felszorozza 4-gyel, es kijon neki, hogy hubakker, egy eves eladasban egesz jol allunk!

ui: a Mercedes vonalon nem a CLS jutott eszembe (bar szerencsetlen az is eleg nyominger) hanem az R-Klasse. Na abbol is annyi szaladgal az utakon, hogy majd letapossak egymast.

atiz 2011.09.23. 19:51:09

ja, es az A7 meg egesz kozelre hajolva is ugy nez ki, mint egy A8.

Shadowbull 2011.09.23. 21:26:53

@atiz: hat, nem tudom az eladasi szamokat, de errefele meglepoen sok A7 van. Es nem ingolstadti gyari rendszammal.

sb

Rocko- 2011.09.24. 12:09:44

@Érdekes: hol nincs kint?

@Shadowbull: én minden reggel látok egy csávót 5er GT-vel, magyar rendszámmal (!), előtte Tuareg volt. asszem majd megkérdem egyszer, hogy miért akart ilyen autót.
csak azok a fárnya előítéletek. :)

Hurri Kán 2011.09.24. 12:13:39

@Rocko-:
5-er GT tökéletes választás, ha meg akarod mutatni, hogy pénzed van , de ízlésed nincs. :)))

Rocko- 2011.09.24. 12:40:17

@gyvy: őőőőőő.
fejtsem ki?

Hurri Kán 2011.09.24. 23:17:03

@Rocko-:
Nem kell. Csak egy megjegyzés volt. :)
süti beállítások módosítása