TC Drag: a nap lúzere két Trabanttal

  2011. szeptember 15. - prokee Címkék: trabant totalcar drag gyorsulás tököl gti tramp

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

DS9 3415 adatlappal

Nem vagyok egy nyertes típus, többször elmeséltem már, de ez cseppet sem töri meg a lelkesedésemet. Így aztán a TC szerkesztőségi gyorsulására is kitűztem magam elé két célt - Bende Tibby E28-át és Pista Vulváját Volvóját kell megvernem. Az egyik egy alulmotorizált német presztízslimuzin, a másik pedig az amerikai háziasszonyok autója. (Várj csak, Prokee, várj csak! -omm) Mindkettő teljesíthető feladat.

Viszont egyik sem sikerült.

DS9 3421 adatlappal

A Tramppal egyszerű dolgom volt. Tavaly óta tervezett projekt az osztófej cseréje, de csak most sikerült beszereznem egy többé-kevésbé egészséges darabot. Ráért volna jövő tavaszig, de azt gondoltam, legyen meg, abból baj nem lesz. Emellett leszereltem az első lökhárítót a kartervédő lemezzel, meg a pótkereket a hátfalról, ez nagyjából 35 kg súly. A váltó rövid, a 903-as Fiat-motor szeret pörögni, tehát van esélyem.

Az éles mérés előtt néhány távot lefutottunk edzés- és gyakorlásképpen. Az első rajtomhoz álltam fel a Tramppal, (mellesleg Karotta ellen, nyilván esélytelenül), egyes, kuplung, várom a lámpát, zöld, rajt, sivító flexhang.

Aaaaanyád, mi esett szét?

Nyolc henger, 151 lóerő.

Gáz elenged, szép nyugodtan elgurultam a célig, majd vissza (mellesleg 21,5-ös idővel, még így is). Leálltam a sátor mellett, Tündérem sápadt arccal várt, látszott, azt gondolja, a szőrös majom megölte az autóját. Szerencsére a géptető felnyitása után kiderült, hogy csupán a bődületes forgatónyomaték tépte szét a váltótartó bakot, és így a hajtáslánc tulajdonképpen bármilyen irányban tudott mozogni.

Üzemszünet, gyors telefon, rendeltem egy spanifert kiszállítással, és vártam egy órát. Aztán a spaniferrel lehúztuk az egész hóbelevancot a bölcsőre, mentem pár kört, és beálltam Tibby mellé. Sárga, zöld, go!

Gyakorlatilag elhúztam. Bendének többek egybehangzó állítása szerint nincs szíve, de ha lenne, itt nyilván kihagyott volna néhány ütemet. Végleg pedig akkor állt volna meg, amikor nagyjából féltávnál mosolyogva, hátrafordulva, feltartott középső ujjal üdvözöltem az ellenfelet.

Szevasz, majd írok!

Persze korai volt az öröm, jött volna a következő váltás, azt már nehezen vette, a kuplungot felengedve pedig olyan rázkódásba kezdett a hajtáslánc, hogy a célba már csak finom öreguras kirándulásként gurultam be, Tibby pedig 1,4 másodperccel elvert.

Azért még megküzdöttem Nyegleó Tipójával, aki az elején meglépett, de a végére majdnem beértem, 35 századdal nyert. Futottam Balázs 300D-je és Koncz Jani L200-a ellen, a mundér becsületét védendő, az öngyújtósokat azért megvertem. Zárásként még bátor, de fogalmatlan törpe schnauzerként beleharaptam a kuvasz horpaszába, és felálltam a Cougar mellé, persze elporolt tisztességesen.

Tetővel, vagy anélkül?

Tibby tehát nem lett meg, de hátra volt még Turboman és az ő Supernovája. Nyilván nem a Tramppal, erre a körre tartogattam még egy kis meglepetést. Robi kombiját, az ördöngős 1.4 GTI-t.

Padon mérve 106 LE-t tud, a főtengely egy Caddy 1.0 váltót teker, a menetkész tömege pedig vetekszik egy elektromos bringán hasító testesebb nyugdíjaséval. Megy, rendesen, látványosan, ijesztően. Gazdája szerint 15,4-et simán tud, legalábbis alatta. (Ja, hogy idegen autó? Jogos, a szerkesztőségi gyorsulás értelemszerűen szerkesztőségi autókról szól, a mottó azonban szabályok nincsenek, csalni ér volt, tessék perelni :)

Ő is jól szórakozott

Az érkezés látványos volt és hangos, és ebben csak kevés szerepe volt a műrepülőnek, aki rácsapott a bevonuló konvojra. (Egy Extra 300-as volt a helyiek szerint maga Bessenyei Péter gyarkolt. - omm.) Reptéren trepnizni jó. Megállás után Sipos Zoli hamar körbe is gyanakodta az autót, behatolt a géptető alá is, és harsány "ÁHHHÁ!"-zásba kezdett. Az inkognitó érdekében a tetőt lecsuktam, a nyitót letekertem, de hamar körbeért a hír.

Az edzésre persze ezzel is felálltam, egyedül. Amúgy is gyakorolni kell az elindulást, ebben a géposztályban komplett dobogót lehet bukni, ha az ember suta - én pedig még sosem voltam gyorsuláson, még nézőként sem. Sárga, zöld, tiprás, nagy hang, csikorgó gumik, kettő, három, csatt, géptető fent.

Hophophophop...

Szerencsére nem vagyok egy ideges típus, így nem próbáltam meg a kormányt félrerántva kikerülni a géptetőt, mint többszörös Trabant-tulajdonos gyermekkori barátom, akinél a többszörös jelző épp az ilyen manőverek miatt szerepelt. Kis fék, kigurulás, tető lecsuk, tovább. Ezzel a megmozdulásommal sikerült is a nap legrosszabb mért idejét futni 52,205-tel, csak Koncz Jani Csingcsu Jinsu Szing Csen (magyarul: Gyöngyfényű Hegyi Huge Metal Fan Sárkány Szegecselt Melltartóban Hajnalonta Párzó Mozdulatokat Végez Csillagfényben) márkájú elektromos rollere tudta magasabbra tornászni magát. Azért egy 119,4 km/h átlépősebességet még innen is tudott a gép - jó jel, mindenkinek el fogom kenni a száját, hehe...

Nos, nem így történt. Tisztán látszik, hogy az ész nélküli erő nem képes csodát tenni. Ahogy a reklám pofoznivaló stréber kis rohadékja mondta: sokat kell még tanulnom anya, nagyon sokat. Telós Bandit és a Cougart ugyan megvertem, de Pistát csak megszorongatni sikerült, és a Bogár is csúnyán meglépett előlem. Végül pedig, hogy igazán megaláztassam magam, még a Mazdával is kerültünk egyet, és úgy kaptam ki, hogy Sipos úr a végén elvette a gázt.

Tiborral várjuk a sorunk

No de mindegy is, az a lényeg, hogy remekül szórakoztunk, megalapoztuk az elkövetkezendő egy év projektjeit (nitrós Baleno, hengerfej-csere a Swiften, és rengeteg rajtgyakorlat), és egy kicsit férfimódon egymásnak feszítettük a vállainkat.

Jó volt, megyünk holnap is?
(Delon, neked meg köszi az autót!)

Legjobb időm (ezzel lettem ötödik ill. tizenhatodik):

prokeelegjobbak


Elért eredményeim:

prokeefutamok

Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.


A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr173216377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérges 1234 2011.09.15. 15:11:24

Csalódás nekem ez a 105 LE-s trabi. Ennek nagyon kellett volna mennie.

MIért nem???

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.15. 15:20:09

@Doubledecker:
Nagyon megy, sajnos be kell látnom, hogy én voltam a gyenge láncszem.

Mérges 1234 2011.09.15. 15:30:57

@prokee:

Ja, ja közben levettem, hogy az idő amit írsz, az teljes idő, nem 100-ig mért. Meg megnéztem a táblázatot.

Látom már hasít. Hiába a legjobb az a súly, amit nem is kell cipelni.

2011.09.15. 15:39:14

És mi kellett ahhoz hogy egy ilyen GTI motort be tudjanak rakni egy trabant motorterében? Egyedi motortartó bakok?
A caddy váltó összement a motorral vagy közdarab kellett hozzá?

___chm___ 2011.09.15. 15:46:28

az 1.3 8v swiftre még mindig nem lehet felrakni az 1.3 16v hengerfejét, mivel az egyik kp-i befecs, a másik meg hengerenkénti. átalakítani kb annyi lenne, mintha gti-vé (1.3 16V dohc) fűznéd. 250-300 ezer ft

Hurri Kán 2011.09.15. 16:01:39

Kellett volna gyorszár a motorháztetőre. :)

GGG77 2011.09.15. 16:36:59

"a géptető felnyitása után kiderült, hogy csupán a bődületes forgatónyomaték tépte szét a váltótartó bakot,"

:D:D:D
1,4 GTI-t nagyon kipróbálnám!

red87 2011.09.15. 16:55:15

@prokee: fel, de akkor már nem inkább GTi? ugyanúgy újra kell kábelezni az egészet, a 16v AC-ja is kell, és a vastagabbik hűtő... meg ugye dugattyúk, amihezk gyűrűk, ha kopott a motor, akkor fúrás, nem olyan ripsz-ropsz dolog azért az, ha korakarjátok... láttam már pár ilyen alakítást, és sajnos kellenek ezek... :S

red87 2011.09.15. 16:56:50

@red87: fel, de akkor már nem inkább GTi? ugyanúgy újra kell kábelezni az egészet, a 16v AC-ja is kell, és a vastagabbik hűtő... meg ugye dugattyúk, amihez kellenek új gyűrűk, ha kopott a motor, akkor fúrás is, nem olyan ripsz-ropsz dolog azért az, ha korrektül akarjátok megcsinálni, és nem csak összedobálni... láttam már pár ilyen alakítást, és sajnos kellenek ezek... :S

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.15. 17:18:02

@red87:
De, akkor inkább GTI. Igaz, akkor számot kell ütni, ami illegális. Persze a teljesítményfokozás is, de az... khmmmm... nem is tudom... kevésbé :)

robian 2011.09.15. 17:38:55

ennél állatabb trabit (mint a kombi) életemben egyetlenegyszer láttam, a géptető alatt abban is valami fauvé motor volt, de a tulajának a vállára is volt varrva egy trabi...

red87 2011.09.15. 18:06:04

@prokee: 16v-hez is kell számot ütni, mert az sem G13BA, hanem G13BB, amúgy meg a blokk mindenhol ugyanaz, és a gyakorlatban egyetlen hibrid GTi-ssel sem szopakodtak... ;)
GTi-hez pontosan ugyanazokat kell cserélni mint SOHC-hez, tehát ugyanannyira tér el a gyáritól...
amúgy nem lebeszélni akarlak benneteket, csak láttam/hallottam már jópár építést (ó, és én véletlenül sem gondolkozom ilyenen, kedves NKH :D ), és elég sok a buktató... ;)

Suttora 2011.09.15. 18:17:40

Én meg azt hittem, megvetted azt a Trabant kombit :-)

pickapu 2011.09.15. 18:28:23

"...a szőrös majom megölte az autóját."
És itt köptem ki a málnaszörpöt! :D

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.15. 18:51:50

@red87:
A hengerfej-cseréhez nem kell számot ütni.

@Gyurma73:
G60 van már Trabantban. Az volt a "B"-terv, csak szétesett kicsinykét. Ez meg a "C"-terv, az "A"-tervről majd később :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.15. 18:52:59

@prokee:
Mindamellett eszemben sincs ilyen átalakításba fogni, csak a Dani kérdezgette odakint. Igyekezem lebeszélni róla, csak az elméletet futottuk végig.

red87 2011.09.15. 19:07:48

@prokee: akkor a GTi-vé alakított 8v-hez sem kell? ;) meg ha dugókat, egyéb ezer dolgot cserélsz, az azért nem finom moddolás... és mivel a teljesítmény változik, új forgalmi kéne, a hivatalosan nem létező motorhoz :)
egy szónak is száz a vége: nem olyan könnyű móka az a hengerfejcsere, nem csak ennyi, sajnos, hogy átdobom, 'szjóvan ;)

red87 2011.09.15. 19:17:55

@Gyurma73: ZáchDani swiftjéről offolunk, nem a Trabiról, az úgy király, ahogy van :D amúgymeg, ménem VR6 egyből? :D :D :D

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.15. 19:23:17

@red87:
Na az nem fér be. Valami barom német megcsinálta már azt is, toldani kellett az orrát talán 10centit.

LanciaBacci 2011.09.15. 19:32:51

Szuperek a Trabik, nagyon sajnálom hogy a kombit nem volt elég idő megszokni, de talán majd jövőre. Az írásaid stílusa meg nálam nagyon bejön, szvsz gyakrabban kellene alkotnod a címlapra is :)

Nagy gratula.

mtk001 2011.09.15. 19:48:51

Éreztem, hogy eldöngeted a Pumát !!!
SZerezz jövőre egy 1,3 -as motoros négyütemű Trabit - BJ Tuningosnak volt olyanja -, azzal még Sipos is bajba kerülne !

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.09.15. 21:24:50

Öööööö..
Mikor, melyik kasztniban, és milyen motorkóddal volt 1.0 Caddy???

Rakenro 2011.09.15. 21:30:12

A kombi trabin lévő alufelnik márkája érdekelne. Tudja vki? Előre is kösz.

s_bernie 2011.09.15. 21:32:49

Höhö, azt a trabit nagyon kirpóbálnám. Már kinézetre is szimpatikus. Tiszta Lotus Elise filozófia :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.09.15. 22:26:15

@prokee: akkor már a TT 230 lóerős 1,8 asa könnyebben befér.

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.09.15. 22:28:05

@Süni25:
Tényleg, Delon, melyik Caddyben volt 1.0? :)
(Nyilván Polo lehetett...)

Rocko- 2011.09.15. 22:33:59

@red87: és hol a kihívás? :)

Schütii 2011.09.16. 08:26:38

Streetsta és Prokee (vagy Prokee és Streetsta) a nép fiai, a többiek újságírók...

Schütii 2011.09.16. 08:33:16

Na, most hogy volt itt már minden komoly és nem (annyira) komoly VW Gruppe motor-tipp én mondom be akkor a tutit. 3 (bűvös) betű... na? sejtitek már? áhh.. kimondom..
TDI (Csipppelve, natürlich) gusztustalanul kormol (bár nem jobban mint egy Szergej mozdony) viszont látványosat megy.

biker_kolee 2011.09.16. 16:17:16

@Gyurma73: Van. Székesfehérváron épült. 2T Kombi. www.carstyling.hu/car_shower.php?id=34213
@Rakenro: Talán BBS Mahle, 13-as. De ilyen még a BBS RA is, szintén volt 13-asban, sőt, 15-ösben is. VW G40 a 13-as. De kapta még Opel is. Autóalkatrész.hu-n szoktam látni néha, sőt, vaterán meg részinbazáron is fel-felbukkan ilyesmi.

Rakenro 2011.09.16. 16:34:56

@biker_kolee: Köszi az infót! Nem venni akarok, hanem ilyen garnitúrám maradt egy E30-ról, 15-ös (7Jx15 H2 ET12, keveset futott Pirelli Drago P5000-rel szerelve.). Eladnám, hirdetem is több helyen, több éve... Csak a márkáját nem tudtam, mivel nincs ráírva semmi. Szóval köszi még egyszer!

biker_kolee 2011.09.16. 18:37:35

@Rakenro: Szívesen! Dobj már pár képet légyszi ímélben róla! biker_kolee kukac yahoo pont com

Merida001 2011.09.17. 21:01:42

@prokee:

Miért nem szedán lett a kasztni? Amúgy a kombi sem csúnya...csak úgy kérdezem.
süti beállítások módosítása