Átkozott Valencia!

  2011. szeptember 05. - ommm Címkék: valencia wtcc michelisz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Sági Elemér kiküldött tudósítónkként ott volt a hétvégi WTCC-futamon, ahol - sajnos - ismét egy paraszthajszálon múlt minden: a dobogó, az ünneplés és a siker, amire nagyon-nagy szüksége lenne már az egész csapatnak és Norbinak is. Aki látta a versenyt - főleg a második futamot - az tudja, hogy az öregecske BMW-knek feküdt a pálya, volt esély arra, hogy megfogják a Chevroleteket, sajnos az utolsó kanyarban dobta el Norbi a gépet. Iszonyatosan sajnáltuk, de természetesen továbbra is csak neki drukkolunk, most nem szabad feladni, talpra kell állni, amennyire csak lehet, mert a jövő szezonban ez az autó már nem fog tudni odaérni. Gyere Norbi, csináld a helyed, mi veled vagyunk!

Most pedig következzen Elemér beszámolója, egyenesen a boxutcából.

 

IMG 1240

Valenciában rendezték meg a Túraautó Világbajnokság (WTCC) utolsó európai futamát, mielőtt a csapatok konténerei elindulnak hosszú útjukra az ázsiai turné első helyszínére, Japánba.
Annyira hiányzott már a jó eredmény a Zengő Dension Team-nek és Michelisz Norbinak, mint a falat kenyér – dobogón állni utoljára a Hungaroringen láthattuk.
Alapvető cél volt tehát kimászni az Osherslebenben ásott gödörből és ez végül sikerült is – csak sajnos megint sikerült Norbit egy apró hibába belehajszolni, ami aztán vetett némi árnyékot a felhőtlen boldogságra.

IMG 1208

A program szombaton szabadedzésekkel kezdődött, amire a néhány fős magyar tábor mellett maroknyi helyi néző volt csupán kíváncsi, pedig itt sem riaszthatott el senkit a jegyár, hiszen a belépés ezúttal is ingyenes volt. Zengő Zoliék üdvözlése és némi beszélgetés után erősen bizakodva vártuk az edzéseket, ahol a csapat a beállításokon túl új fékbetéteket is tesztelt – Norbi szerint a puhábbakkal csúszott az autó hátulja, így később azokat már nem használták.

A szombati tesztelés a szokásos low-cost módon, agyonhasznált gumikon folyt, tudta mindenki a csapatban, hogy ezek az eredmények nem lesznek mérvadóak. A Chevrolet szerelői eközben még akkor is új gumikat raknak fel a gépekre, ha áttolják azokat egy technikai ellenőrzésre a boxutca másik végébe – ilyenek az erőviszonyok. A délutáni időmérőn viszont  látni lehetett, hogy az autó az új motorral és egy jól eltalált beállítással – a többi BMW-vel együtt ezen a pályán képes lehet megszorongatni az egyeduralkodó Chevrolet tökeit.
Állati nagy szerencse, hogy a második szabadedzés alatt megjelenő felhőkből néhány esőcsepp hullott csupán, az időjárás várt még negyed órát a randalírozással, így sikerült összehozni egy 7. és egy 8. rajthelyet, kezdetnek nem rossz!

IMG 5436

Vasárnap reggel bemelegítéssel kezdődött a program, az időeredmény itt is mellékes. Ezután az időközben befutott magyar busz törzsszurkolóival és néhány helyi rajongóval kiegészült kb. 40-50 fős magyar tábor tombolása közepette megkezdődött a repülőrajtos első futam.
Norbi itt nagyot küzdött, de nem tudta magát előrébb verekedni a rajthelyéhez képest, úgy nézett ki, ma nincs ennél több az autóban (érdekes, hogy Menu kiforgatta Huffot, ezért áthajtásos büntetést kapott – itt lehetett volna nyerni egy pozíciót, ám ezt később visszavonták…).
A második futamon Norbi egyik legszebb állórajtját láthattuk, elképesztő reakcióidővel és tempóval lépte át a kedvező belső rajtkockából a mezőny nagy részét, majd később Villa és Coronel balhéja után a második helyen találta magát – majd felrobbant a lelátó spanyoltalanított része! A legjobb fotós helyekre lecsapva már elhelyezkedtünk a dobogóval szemben, várva az utolsó körre és a befutóra, amikor a kékek „kíváló” csapatmunkája meghozta gyümölcsét: Huff az utolsó kanyarban beszúrt Norbi mellé (ezt csak azért tehette meg, mert Muller ebben a körben folyamatosan húzta magára Norbit, esélyt adva ezáltal a támadásra), akiben túlbuzgott a versenyzői vér, adott egy túl kövér gázt a célegyenesre ráfordulva és megpördült - ez úgy tépte ketté a dobogós reményeket, mint valenciai jégeső a pálmaleveleket.

IMG 1630

Hál' Istennek a Chevrolet így már megnyerte a csapat világbajnoki címet, így talán majd Ázsiában nem kell tolni tovább a kék szekeret. A verseny után Coronel-t még megbüntették a Villa-féle balhéért, így végül Norbi a 6. helyen végzett, ami azért nagyon szép eredmény, sikerült végleg kiheverni a német pofonokat.
The show must go on – a konténerek ma, hétfőn már várják a behajózást Japán felé…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr843203543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

majke 2011.09.05. 14:55:20

pont ma akartam írni nektek, hogy megkérdezzem, hogy mi lett a Hungaroringen készült kisfilmmel? itt van a szeptember, és elég nagy a csönd. illetve a gyorsulási versenyetekről mikor lesz poszt? :)

Czet-hal 2011.09.05. 15:01:26

Sajnos nem láttam a futamot. Az utolsó kanyart valaki videó formájában felrakhatná, mert nagyon kiváncsi vagyok rá.
Mindentől függetlenül Norbi nagyon jól nyomja. Nem ijed meg a saját árnyékától és a vezetési technikája is nagyon jó!
Ebből a srácból még lehet valami ütős!!!!!!

ommm 2011.09.05. 15:06:18

@Czet-hal: Az a baj, hogy az egy sokismeretlenes egyenlet. nem irigylem most őket.

Hurri Kán 2011.09.05. 15:18:46

"talpra kell állni, amennyire csak lehet, mert a jövő szezonban ez az autó már nem fog tudni odaérni." ???
Esetleg van rá esély, hogy jövőre Norbi jobb autót kapjon? Gondolom, a csapaton nem múlna, csak hát az anyagiak...
Egyébként számomra nagyon szimpatikus Norbi, és a csapat hozzáállása is, azon kevés magyar sportolók/ csapatok közé tartoznak, akik nem csak szóban erősek, hanem a pályán próbálják a lehetséges legjobbat kihozni magukból.

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2011.09.05. 15:21:42

@majke: Pont ezek a kérdések vetődtek fel bennem is!

Nos?

Tomchy 2011.09.05. 15:22:53

Én Brno-ban úgy láttam - és ezt tartom most is -, hogy Norbi technikájára nem lehet panasz, és fejben is nagyon rendben van. Most is csak a nagy akarás lett a "veszte". Vissza szerette volna venni azt a 2. helyet Huff-tól, és a belső íven legyorsulni, csak egy paraszthajszálnyival több volt a gáz annál, ami szabad lett volna.
Ez hiba volt. De vajon szabad-e hibáztatni egy versenyzőt azért, mert küzd, mert ragaszkodni próbál a 2. helyéért, és nem inkább behúzza mindenét, csak megmaradjon a 3.? Szerintem nem. Megpróbálta, nem jött be. Az erkölcsi ezüstérem nálam az övé - bár erre nem jár pont.

Még lila a térdem, úgy ütöttem, hogy "hajrá Norbi!" :O)

ommm 2011.09.05. 15:26:03

@hangacsi: A Facebook-oldalon már volt mindkettőről szó. Tudod, azért csináltuk, hogy azoknak az olvasóinknak is adjunk valami pluszt.
Lesz mindkettő, a film nem tőlünk függ, a gyorsulós posztokkal holnap kezdünk.

Tomchy 2011.09.05. 15:26:08

@Tomchy: Jobb autót? Mit? Chevrodaewoot? O'young alatt sem megy úgy, mint a kékeknél, ez is csak pénz kérdése. A Seat most nem megy. Volvo-t? Jövőre sokkal komolyabbak lesznek, ehhez mérten sokkal többe is fognak kerülni. Marad a Bimmer.

ommm 2011.09.05. 15:32:11

@Tomchy: Az nem az autó hibája. O Young is ugyanazt kapja. Ha a Volvónál lesz még egy hely, akkor talán. Ezzel az autóval már nehéz lesz.

Hurri Kán 2011.09.05. 15:33:44

@ommm:
Gondolom, az autó nagyrészt a csapat anyagi lehetőségein múlik majd, nem?

Tomchy 2011.09.05. 15:39:13

@ommm: A zengomotorsport.hu-n olvastam (asszem) Juni György írta, hogy a Volvo talán túl sok pénz lesz nekik, mégha a svédek(?) épp ilyen tehetségeket is keresnek, mint a Zengő csapat (szándékosan nem csak Norbit írtam)

Ilyenformán ha ez valóban így van, akkor szerintem mégis a BMW továbbreszelése a lehet a legjobb döntés. De ilyenkor okosnak lenni? Nehéz ügy.

Kombájnos 2011.09.05. 15:43:42

"csak sajnos megint sikerült Norbit egy apró hibába belehajszolni" Nagyon ül ez a mondat!
Sztem itt a lényeg: a belehajszolni szóban. Jól adja a Norbi, meg profi a csapat, de egy kicsikét kevesebb elvárás kellene pont Norbi felé.
Emlékszem, még mikor tavaly a Seat-tal elkezdték a wtcc-t már akkor világbajnoki-reményekről beszéltek...
Ennél azért ez komolyabb sorozat, mert igaz, hogy Michelisz piszkosul gyors, de azért rajtuk kívül van ott még jó néhány ügyes kezű pilóta, aki jó autóban ül. Szóval szerintem egy kicsit több visszafogottság, kicsit kevesebb győzelmi kényszer csak jót tenne.
De ettől még hajrá Michelisz!!!

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2011.09.05. 16:03:17

@ommm: ok!

Csak azért kérdeztem, mert én nem nagyon facebookozok, inkább csak a blogom népszerűsítésére használom.
Már várom a posztokat!
A te menetedről Kredenccel készült videó is? Az jó lenne! Libabőrös lesz a hátam, mikor meghallom egy turbós 5 hengeres üvöltését!(és csak halkan jegyzem meg, hogy lehet én is hamarosan beújítok egy S70 2.3R-t!)

Ja, és ha már blogreklám: www.hangacsi.blog.hu

Hátha valakit érdekelnek a szocialista modellek, és néhány autós reklám/videó!

ommm 2011.09.05. 16:08:37

@gyvy: ...és azok azért szűkösek, ez tény. Erőn felül nyomják így is.
@Tomchy: Nincs már semmilyen gyári támogatása, zéró fejlesztéssel sokkal tovább nem lehet jutni. És ne feledd, ez egy tavalyi autó így is. Mind.
@hangacsi: Videó készült, de leginkább a színes doboznak...

Hurri Kán 2011.09.05. 16:13:10

@ommm:
Arra van esély, hogy közvetlen gyári támogatást kapjanak? Vagy ahhoz egyelőre még "kevesek" ?

ommm 2011.09.05. 16:15:36

@gyvy: A BMW WTCC-programja megszűnt, nincs. Van helyette DTM és FIA GT...

Hurri Kán 2011.09.05. 16:17:08

@ommm:
És ha autót váltanak?

ommm 2011.09.05. 16:22:16

@gyvy: Ahhoz pénz kell. Ha a Chevy marad jövőre is gyári, akkor én csak a Volvóban látom a konkurensüket.
Ha behoznák a BTCC-mezőnyt, akkor lenne sok nem gyári csapat, de csodálkoznék, ha bejönne, hiszen azok sem a max. harmadik helyért jönnének ide. Sok értelme nincs. Csúnyán látom a WTCC jövőjét, de ez csak személyes vélemény.

sunblind 2011.09.05. 16:24:18

óóóóóhogykapjabe, aki kint volt valenciában a hálás kis csapattársai nélkül!! :D nembaj, mink addig is építettük itthol a sikeres nemzetgazdaságot stratégiailag, hogy jövőre ne a Pista cigijét kelljen szívni Brünnben.
A Norbi meg tökjól ment. Alig tud gyakorolni, alig van sus, oszt a müllert bazirgálja az első helyen??
Há oviskoromban voltam utoljára ilyen szemtelen. Szép volt az.

Hurri Kán 2011.09.05. 16:27:14

@ommm:
Miért látod csúnyának? Ezt a szakágat is el "akarják" mesterségesen sorvasztani, mert más kiírásnak nem kívánt konkurenciát jelent? Jó pár éve történt már ilyesmi a túraautó-bajnokságban, nem? Németeknél mégpedig, ha jól emlékszem.

h4z4rd 2011.09.05. 16:32:28

Szinte hihetetlenül nagy dolog, hogy egyáltalán ott lehetnek ezeken a versenyeken, ne hagyjuk ezt szem elől veszni egy pillanatra sem!
További kitartást Norbinak és a Csapatnak!
A magam részéről akkor is büszke leszek, ha sosem állhat fel a dobogó tetejére, bár ez esélytelen, lássuk be. :)

ommm 2011.09.05. 16:32:32

@gyvy: Nem sorvasztják mesterségesen, ezt nem gondolnám, egyszerűen csak arról van szó, hogy az 1-2 gyári csapat mellett senki nem rúg majd labdába és mindenki ráun. Aztán mennek a BTCC-be, ami évek óta az egyik legjobb túraautó-bajnokság éppen azért, mert lényegében nulla gyári csapat indul. És sokkal több érdekes autó is van ott.

Hurri Kán 2011.09.05. 16:35:38

@ommm:
No de ezzel akkor a gyári csapatok maguk alatt (is) vágják a fát. Persze amíg nyernek, nyilván nem érdekli őket, de ha a végén csak két-három csapat marad, akkor gondolom a dolog reklám, és "szakmai" értéke is lecsökken kb. a nullára...

korzo 2011.09.05. 16:41:31

@gyvy: Miért? Jelen pillanatban tulajdonképpen csak a Daewoo gyári csapat, mégis hogy örültek már a csapatVBnek.

Tomchy 2011.09.05. 16:43:08

@gyvy: Viszont az +1 év kőkemény PR, rengeteg eladott autóval. Márpedig ez a lényeg itt is.

@ommm: Hajlok a pesszimizmusra én is, de annyira drukkolok Zoliéknak, hogy nem szeretek rosszat gondolni. Ahogy lesz, úgy lesz jó!

Hurri Kán 2011.09.05. 16:47:56

@korzo:
Persze hogy örülnek, de ha Pistának igaza lesz, és a 2-3 gyári csapaton kívül más nem lesz itt, akkor ennek a győzelemnek nagy értéke nem lesz. Ettől természetesen mint csapat- és versenyzői teljesítmény, még megkérdőjelezhetetlen.

@Tomchy:
Persze, h ez IS a lényeg. De továbbra is az a véleményem, ha csak 2-3 csapat marad, arra nehéz PR-t építeni.

Tomchy 2011.09.05. 17:12:12

@gyvy: Nem terveznek olyan sokára. Az eladási mutatókba az ez évi eredmények mellett max a jövő évi tervek férnek bele. Sajna nem érdeklik őket egy adott sport hagyományai. Jövőre majd lesz más.

Hurri Kán 2011.09.05. 17:17:49

@Tomchy:
Mégis vannak olyan szakágak, lásd pl. Forma-1, vagy a rali, amik régóta fennállnak.
Bár ebben sajnos teljesen igazad van, hogy a sport és az üzleti érdekek elég ritkán esnek egybe...

Tomchy 2011.09.05. 17:27:27

@gyvy: Az F1 is majdnem belebukott már egyszer, emlékezzünk vissza a 2005-ös (nemlékszempontosan) év szétválási botrányára. Akkor majdnem kiszálltak az autógyárak, hogy alapítsanak egy saját szériát. A Ferrari (hogy mennyiért, arról csend volt) lépett vissza, és vele ment aztán mindenki más is. Így úszta meg az F1.
A rallye meg szerintem nem jó példa a túlélésre, mert ha valami, hát az a széria, ami igazán romokban hever a rengeteg üzleti érdek érvényesítése után.

Tomchy 2011.09.05. 17:29:32

Ja, és az a barom#&@>#&>íłjkłŁí] "világmotor" koncepció pont az efféle pusztulást hivatott támogatni.

Hurri Kán 2011.09.05. 17:31:03

@Tomchy:
Ott alapvetően arról volt emlékeim szerint szó, hogy a csapatok egyrészt több pénzt akartak, másrészt az ellen tiltakoztak, hogy ne egységesítsék műszakilag a kocsikat, mivel a Forma-1 nem márkakupa ugye, hanem mindig is a technikai fejlesztésekről (is) szólt.

Szóval ott most Jean Todt agymenését kéne kicsit leállítani...

Tomchy 2011.09.05. 18:29:16

@gyvy: Lehet, nem 100%-os minden emlékem.
Öregszem, vagy mi...

2011.09.05. 19:02:44

Én csak azt nem értem hogy mondjuk Talma mellett miért nem áll ki olyan karakánul a magyar sajtó (élen az Index - Totalcar/-bikeal) mint Micheliszért? Nem Norbit akarom megtorpedózni, sőt szerintem ez lenne a helyes ahogy vele bánnak az emberek. Ha Talmával is ugyanilyen toleráns lett volna a társadalom/sajtó akkor valószínűleg ő sem a kispadon ülne...

Házas motoros 2011.09.05. 19:23:13

Sajnos nem volt időm minden komit végigolvasni, de a cikkhez annyit hózáfűznék, hogy: NÓÓRBI, NÓÓRBI, NÓÓRBI, NÓÓRBI...... Aki volt kint a ringen érti, a többiek meg jöjjenek ki jővőre. Nem szabad feladni, egy ország (legalábbis a normálisabb fele) szurkol neked!! Ja és még annyit, hogy NÓÓRBI, NÓÓRBI, NÓÓRBI, NÓÓRBI!!!!!!!

ommm 2011.09.05. 19:58:56

@Bermuda: Néz, aki előtt ott volt a lehetőség, hogy x évesen induljon SBK-ban és neki az méltatlan volt, azt hadd ne veregessem már vállon.
Az a baj, hogy x évesen lett ott bajnok, ahol x mínusz 10 éves srácok szoktak és egyszerűen nem látott benne senki fantáziát.
Ez az ÉN privát véleményem.

Krisi 2011.09.05. 22:01:21

Pont azért szeretjük Norbit, mert ő azért megy oda, hogy a legjobb legyen. mert neki nem elég a harmadik hely. versenyezni szerintem csakis ilyen hozzáállással szabad, hogy küzdeni kell. Ő a legjobb éskész :)

@ommm: Le Mans is valami hasonló lett: ott is bejött egy gyári csapat indokolatlanul sok pénzzel, és évekig vertek mindenkit (Audi), aztán jött egy konkurens (Pezsó), és most arról szól az egész, hogy a két nagy harcol egymással..

ZYLO 2011.09.06. 09:14:55

@ommm:
Ez igaz, de azért, mert x-2 évesen jutott el oda. Az már inkább gáz, hogy Moto2-ben Iannone sokkal jobb eredményeket hozott ugyanabban a csapatban.

redriot77 2011.09.06. 17:16:06

Jövőre milyen lesz a mezőny akkor? A Daewoot még tovább fejlesztik, a Volvo gondolom legalább két gyári autóval indul majd és biztos apgrédelik a C30-ast.

A BMW és a Sunred-Seat kétéves lemaradásban lesz? :(

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.09.07. 07:40:47

Most láttam a videót a főoldalon: auto.indavideo.hu/video/Michelisz_Norbert_kicsuszasa_Valenciaban
Nagyon örülök, hogy nem élőben, csak felvételről nézhettem meg. Így is szíjjel vet az ideg.
süti beállítások módosítása