Ha drágának tűnik, azonnal vedd meg!

  2011. július 24. - ommm Címkék: autók mercedes omega opel fiat seicento e klasse négykilós fospisztolyok

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

A másik tanulság szintén nem új keletű: nem szabad a legolcsóbbat választani. Ha ráálltunk egy típusra, ami zárójelben megjegyezve nem a legbölcsebb magatartás, a legolcsóbb és legdrágább példányokat általában meg sem érdemes nézni. A nyomott árnak mindig oka van, a skála felső vége pedig többnyire túlárazott. Valahol középen vannak a legjobb vételek: még ha drágának is tűnik a százezerrel többre taksált autó, ha egy kétszázezres javítást spórolunk meg vele, megéri.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr323094144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.25. 17:58:15

@mennyi?husz!: Nem egészen, azzal a motorral önmagában semmi baj nincsen, csak már mindegyik csillagközi romboló futásteljesítményével büszkélkedhet. Ismerek olyat is, akinek km százezreken át semmi baja nem volt vele Omegában és BMW-ben egyránt). Nagy feelingje van annak a motornak, más kérdés, hogy én se merek már nagyon venni a fent említett okok, a hozzánemértés és tákolás miatt. Amúgy a konkrét autónak lehet adagoló baja is, tipikus hiba, hogy hidegen pöccre, melegen meg nem indul vagy csak nehezen.

yxcvbnma 2011.07.25. 17:58:18

@McK:

Ha be lett volna számítva, akkor a kereskedés nem 400ért kínálta volna, hanem minimum 500 környékén.

Ha "turbonepperes" üzemmód is bekapcsolva van, akkor kicserélt lefutott gumikkal, rádió nélkül...

Félre ne értsd, nem az autókereskedés hasznát irigylem, de ebben az árkategóriában az árrés az autó árát jelentősen eltolja felfelé.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.07.25. 18:07:39

2 eve vettem autot, citroen xm v6 excl., boros, klimas, tukrok, ablakok elektromosak, 140e km volt benne (tenylegesen!): 220 e ft volt 1,5 ev muszakival, azota kb. 30ezret koltottem ra és mentem vele 15 ezret nagyjabol hibamentesen.

pimpike_ 2011.07.25. 18:10:46

@yxcvbnma:
A turbonepper ott kezdődik, hogy kiherél mindent , majd az "alkalmazottal" megcsináltatja a 30 ezres kozmetikát.
Ezután évjárat függvényében árulja az gépjárművet 30-40-50% felárral.
Ép belefutottam hasonlóba:
merkantil szerinti állapotban 940ezer, majd kipuccolva (kozmetikán kívül semmi!) ugyanez kereskedőnél egy hét múlva 1.499.000-
Na ez a "drága" kocsi mosás ... :D

Tomi1973Wien 2011.07.25. 18:17:17

@pimpike_: én az itteni arakat ismerem (hasznalom), tehat arrol tudok nyilatkozni. mind1, akarhonnan is nezem, olcsobb a kocsi (még itt is), es olcsobb az atiratas is...

ide is hordanak be kocsikat olaszbol es nemetbol, de nem jellemzo, amugy ezeknek az osztrakositasa kb. 150€, ennyit ker az allam az uj osztrak papirokert, felteve, hogy az adott tipust mar forgalmaztak (forgalmazzak) ausztriaban... (ilyenkor igazabol a markakozpontbol veszel egy tipusengedelyt)....

GGG77 2011.07.25. 18:20:15

@b-gabee: Úgy látszik te sem érted a magyart. A cikkben/videóban a Merci és Opel elrettentő példának szerepelt. Épp azt mutatták meg, hogy ilyet NE VEGYEN MEG senki.

Más kérdés, hogy szerintem meg vegye meg őket a sok tahó. Legyen kiken röhögni, amikor a 70 LE-s Daewooval otthagyom őket egy lámpánál. :)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.07.25. 18:21:18

@gumifust: a xantia rajzait vettek meg. mmint a xantia faceliftjehez keszult rajzokat, amik a citroennek megsem kellettek, ha egymas melle teszed a ket autot, latszik h ugyanaz az olasz kez rajzolta :D

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.07.25. 18:22:03

@pimpike_: Igen ám, de a kereskedő befizet abból 25% áfát, és még valami hasznot is szeretne, mert ő is pénzből él, nem alapítványt üzemeltet...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.07.25. 18:25:36

@Bathory: pont irtam gumifustnek a xantia espero dolgot az elobb :D

pimpike_ 2011.07.25. 18:43:18

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Igen ám, de a kereskedő befizet abból 25% áfát, és még valami hasznot is szeretne, mert ő is pénzből él, nem alapítványt üzemeltet...

Igen ám de a 940-ből élből visszaigényel 188 ezer AFA-t mert nem ő a fogyasztó, az eladási árban lévőt meg a vevő fizeti...
Szóval végül is még mocskosabb átb@szás főszereplője a vevő :DDD

yxcvbnma 2011.07.25. 18:50:58

@pimpike_:

Én is ugyanezt írtam. 300 000 Ft magánzótól, 500 kereskedésből. Ez 66% árrés, plusz a kocsi "lekönnyítve".

De hangsúlyozom, hogy ne értsék félre az ideíró kereskedők, én nem sajnálom ha egy kocsin keresnek 100~150 e Ft-ot, mert nekik is meg kell élniük valamiből.

Ahova én legutóbb autót adtam el, megvette 800ért, két napra rá kitette 950ért. Ennyiért bevállalta a leendő vevőnek a kocsi névre írás költségeit. Ha beszámolom az esetleges alkut, meg az átírás költségeit akkor keresett rajta 70~80ezret. Ebből mennyit is tud kivenni a kft-nél? Persze nem is "turbonepper" volt, hanem igazi, korrekt kereskedő.

Csak azt állítom, hogy a párszázezres kategóriát nem igazán érdemes kereskedésből venni, mert az árrés arányaiban nagyot rárak a kocsi árára.

Ebben a kategóriában nem tudom nagyon érvényesíteni a szavatossági bonyodalom esetén a kereskedő felé a jogaimat.

A milliós kocsiknál már más a kérdés.

McK (törölt) 2011.07.25. 18:52:41

@yxcvbnma: "Ha be lett volna számítva, akkor a kereskedés nem 400ért kínálta volna, hanem minimum 500 környékén."

Ezt honnan veszed? Hülyeség.

"Ha "turbonepperes" üzemmód is bekapcsolva van, akkor kicserélt lefutott gumikkal, rádió nélkül..."

Ez igaz lehet,de ez nem kereskedés,hanem nepper tanya esetén van így,ugyanis egy rádió 3000 Ft-jáért nem éri meg baszakodni,mint ahogy a megane 13-as,új áron is max 20 ezres gumijáért se. Nem az évszázad üzlete 4db használtan 10 ezret érő gumit levetetni 5000-ért..

"Félre ne értsd, nem az autókereskedés hasznát irigylem, de ebben az árkategóriában az árrés az autó árát jelentősen eltolja felfelé."

Ebben a kategóriában az esetek nagy százalékában nincs árrés,nem is kell lennie. Megkerested amit meg kell az előzőn.
Max a rezsiköltség(papírmunka,takarítás) árát szokták rátenni.
Azaz azért ígértek érte 250-et,mert szerintük is 300-ért lehetett volna eladni.

De onnan ugyanezt az autót nem vetted volna meg,mert kereskedésben csak szarok vannak..

A kereskedés elméletileg tök egyszerű.
Kell venni valamit jó olcsón,aztán eladni jó drágán.
Aztán amikor az ember megpróbálja,rájön,hogy ez nem is ilyen egyszerű,hogy,hogy nem,senki nem akarja megvenni jó drágán..:)

yxcvbnma 2011.07.25. 19:38:55

@McK:

Szerintem mi két eltérő üzleti "filozófiával" bíró autókereskedésről gondolunk, miközben elbeszélünk egymás mellett:)

A sarki murvás, neadjisten panelparkolóban* szürkén/feketén működtetett nepperekről írtam, amit te a -hozzászólásaid alapján- normális üzletmenettel bíró kereskedőként magadra vettél.

A fentiek meg bizony csereberélik a rádiót, és gumikat, de nem gumisnál, hanem saját kezűleg. Téli-gumit is külön nyomják el, ha van a kocsihoz. Egy normális kereskedésben az ilyen seft persze hogy nem fér meg.

Én sehol nem írtam, hogy kereskedésből nem szabad venni autót, hanem csak annyit, hogy ebben az árkategóriában vélhetőleg nagyobb eséllyel lehet jó vételre lelni magánszemélynél. De ez nem axióma, vannak kivételek, meg ugye nem én vagyok a tévedhetetlen troll:))

*Egyszer ilyenbe futott bele az egyik haverom. Céges hirdetés a használtauto. hu-n, és amikor megnézte személyesen a kocsit, akkor egy panelparkolóban voltak a kocsik szétszórva, az ott lakók kocsijai között (4~5 darab, biztos örültek neki). Az "üzlethelyiség" egy lepattant taxismerci volt...

Ui 20ért tudsz szerezni 4 db normális (nemkínai) új 13as gumit? Érdekelne

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.07.25. 19:42:50

@pimpike_: Az eladási árba belekalkulálja az áfa összegét is a kereskedő, és ő fizeti be a NAV-nak, abból a pénzből amit a vevő ad neki.

"merkantil szerinti állapotban 940ezer, majd kipuccolva (kozmetikán kívül semmi!) ugyanez kereskedőnél egy hét múlva 1.499.000-
Na ez a "drága" kocsi mosás ... :D"

Nekem az jött le a hozzászólásodból, hogy a szemét kereskedő 1.499.000-ért eladja a 940.000-et érő autót, azaz van rajta 559.000 Ft haszna, holott ez kicsit sem így van...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.25. 19:48:48

@Tomi1973Wien: meg befizeted a NoVA-t, ami a helyi regadó, ugyebár.

kicsidio 2011.07.25. 20:09:17

Nem volt soha a családban Swift de menyasszonyomnak most vettünk egyet mert friss jogsival olcsón fenntartható verdát kerestünk aminek a javítása,alkatrész ára is olcsó.13 éves 115000 km elektromos cumók + klíma ami működik is.Persze van karc rajta hiányzik egy két apróság róla de 430-ért egy használható 1.3-as autója van ami remélhetőleg még 4-5 évig működni fog.:)

Rocko- 2011.07.25. 20:13:38

@j'en ai fair any stone: autósújságíró az élet császára, jegyezed meg. Csonti egy darab Ferrarival furikázik. Vályi Pista július közepén Michelin Pilot Performance Days-en volt ezer és egy szupersportautó közt. július elején Walter Röhrl Asconájában ült. április végén 1200 lóerős versenykamionban ült.
azt hiszem innen már látható hogy melyik éri meg.

Rocko- 2011.07.25. 20:17:37

@GGG77: komolyan nem értem az embereket. múltkori ilyen cikkben volt Punto, az a baj. most volt Merci az a baj.
ha Csonti van, akkor reklám. ha nem tesztelik x kommentelő személyesk edvencét akkor az a baj.
nem értem ezeket az embereket komolyan.

ZasTempra 2011.07.25. 20:19:04

Ha valakit érdekel ezeknél olcsóbban, és a Mergánál és az Opelnél lényegesen jobb állapotban lévő Fiat Temprám, akkor jelentem hogy 220-as irányáron elvihető :)

Pepejoe 2011.07.25. 20:28:05

Nem értem, hogy milyen gazdik kellettek ezeknek az autóknak, hogy így lepukkanjanak...különbeket látok az utcán idősebben és keresgélni sem kell nagyon.
A Merci 15, az Opel 16 éves. Ha "már" most így néznek ki, feleidősen lehetett egy nagy ász egyik sem, azért nem 2-3 hónap alatt döglenek le ennyire...:(
Elkeserítő emberi nemtörődömség, ezek tényleg csak üzát kaptak egész életükben meg talán 50 ezrenként olajcserét. :(

MT21013 2011.07.25. 20:43:07

@Pepejoe: egyetértek...direkt sem tudnám az autóiamt ennyire gusztustalan állapotba hozni. A cikkben említett 4 kiló körül nincsenek csodákra reagálva. Van egy szaladgálós 95-ös F Astra kombim 1.6 8 szelepes. Nemrég gondolkodtam, hogy talán le kellene cserélni, 250-300 ezer között számították volna be úgy, hogy rozsda nincs rajta, 5 évente alváz és üregvédelmet kapott, az elmúlt 2-3 évben katalizátor, lambda szonda, komplett kipufogó, 4 lengéscsillapító, futóműalkatrészek cserélve voltak. 90%-osak a gumik, téli garnitúra felnire szerelve. Belül patyolat, műszerfal világít, minden kütyü okés, olajat nem eszi. Vigyázva volt rá, karban volt tartva. A kora miatt viszont nem ér többet. Na a lényeg, ennyi pénzért hülye leszek már eladni, marad amíg ésszerű pénzből szervizelhető és ameddig a kaszni bírja. De mivel nincs elhanyagolva, egyszerre soha nem kell többszázezreket rákölteni... Lehet csak ennyi a titok?

titoo 2011.07.25. 20:44:12

Válogatott hulladékok.
Ennyiért lehet venni jó autót is.
Én 3k-ért hirdetem a TD Toledo-mat... igaz arról jobb nem beszélni hogy mennyit költöttem rá...
Lehet hogy az csinálja jól aki csak leéli.

pimpike_ 2011.07.25. 20:44:25

@orbán cigány takarogggyyyyyy: ekem az jött le a hozzászólásodból, hogy a szemét kereskedő 1.499.000-ért eladja a 940.000-et érő autót, azaz van rajta 559.000 Ft haszna, holott ez kicsit sem így van...

Dehhooogy is!
Annak a bizonyos kereskedőnek számszakilag "CSAK" 447 ezer a haszna nettó. Egy vixolásért cserébe.
(mínusz üzemeltetési ktg. + napi 2-3 határúti szolgáltató + napfolt tevékenységek általi elvárt haszon kiesés stb. stb.)

Rocko- 2011.07.25. 20:46:17

@streetsta: jól beszélsz. túl sok write-only kommentál.

Rocko- 2011.07.25. 20:49:02

@Bathory: arról az autóról lehet írni amivel történik valami.
nem sok embert érdekeli az hogy Pista tankol. :)

Rocko- 2011.07.25. 20:51:55

@McK: megmutatnád a kettőt?
idén 3 Csontihoz kapcsolható cikket tudok: Ferrari, motordoki írta. Winkler dumált egyszer Csontival. és ez. szóval?

Rocko- 2011.07.25. 20:55:05

@McK: ugyanazt a totalcart olvassuk?
200-as autók, JÚNIUS 23, azaz egy hónapja volt.
totalcar.hu/tesztek/2011/06/23/bedolt_a_hiteled_itt_az_uj_autod/
idézek: " Éppen ezért a méltán elhíresült Vidám vásár utcát céloztuk meg, konkrétan Ernő kereskedését, aki meglepő és nagyon korrekt módon szívesen közreműködött."
itt a link: www.hasznaltauto.hu/partner/he-mu-szi_bt.-1666
ez bizony nem Csonti.
tovább.
ferrari: totalcar.hu/tesztek/2011/07/16/az_m3-as_bmw_leterdelt_elotte/
9 napja volt. az még csak nem is a múlt hét.

szóval?

Rocko- 2011.07.25. 20:56:56

@spapda: "hogy igen, mi most egy több cikkből álló sorozatban bemutatjuk, mit lehet kapni a Csonti-Carnál."
mi a fenének? ott a honlapjuk. ez a cikk készült Csontinál. a másik nem.
vagy elárulod hogy egy MÁSIK kereskedésben készült cikk hogyan mutatja be a Csontit? úgyis olyan okos vagy.

Pepejoe 2011.07.25. 20:58:26

@MT21013: Na erről beszélek. Ez a 2 autó kifogta a világ legnemtörődömebb tulajait, nagyon szomorú. Kinézetre sosem tetszett az E Merci, de ettől eltekintve igen-igen szép darabok vannak, amikkel foglalkoztak és típusazonosak.
Az Omegából pedig még melósautóban is látok szebbeket...még A Omegában is, nemhogy ebben a B-ben!!!

Rocko- 2011.07.25. 20:59:32

@ommm: nem mellesleg látható is a videon Motordoki.

Rocko- 2011.07.25. 21:02:25

@McK: "Mert az életben sem úgy vesz autót egy ember,hogy abból válogat,amit egy kereskedésben kapni."
pedig mennyi ilyen ember van.
"a pesten található több-száz kereskedésből,amiről két hete is írtak."
a Ferraris cikkre gondolsz? nyilván az ember elolvas egy Ferraris cikket, majd odamegy venni 400-ért autót. ja.

vagy kevered a 200-as cikkel? ami NEM Csonti volt? VÉLETLENÜL nem néznéd meg újra hogy miről beszélsz?

ne haragudj, bírlak, de ez a zsigerből jövő dolog ez nagyon nem fekszik.

United Steaks 2011.07.25. 21:03:52

Mi a f.szt vergődtök? Itt mindenki ismeri az alapszabályt, hogy Csontitól nem veszünk autót. Attól még lehet a maga nemében jó fej, és az sem elítélendő, hogy a TC odalibben egy gyors, ingyenes teszt erejéig. Mindent és mindenkit a helyén kell kezelni...

McK (törölt) 2011.07.25. 21:05:18

@Rocko-: az nem 3?
Nyilván túloztam a heti 2-vel,de mivel csak Pesten van több száz kereskedés,igen érdekesnek tűnik fél év alatt 3 cikk egyazon telepről,miközben a többiről egy sincs.
Reklám.
Semmi gond ezzel.
De ne kamuzzunk,hogy nem az.

Feljebb leírtam,miért. Csak ismételném magam. Ne rugózzunk ezen,mert felesleges.
A 3 pont kettővel több annál,amit a függetlenség megengedne.
Mindegy,mi a cég neve.

Rocko- 2011.07.25. 21:08:20

@McK: "Gyertek,de feltételem,hogy nem írhatod le a cég nevét."
minden cikkben benne volt.

"Menj 3 autóért 3 különböző céghez"
két árkategóriát két külön cégnél néztek. ez mirét nem jó?

Rocko- 2011.07.25. 21:11:43

@McK: "De ne kamuzzunk,hogy nem az."
lehet összeesküvés-elméleteket szőni, de érdemes? szerintem nem. nyilán oda mennek ahol elviselik azt hogy lefikázzák az autókat, aztán meg se veszik. régen autóctiy, most Csonti. mikor hova van kapcsolat.
én nem látok ebben semmi gondot. nem hiszem hogy reklám, mivel rossz reklám. ahhoz túlságosan lehúzzák a kocsikat hogy emiatt menjen oda valaki.

egyébként ha alaposabban olvasol, akkor rájössz, hogy nem egy céghez járnak. hol csonti, hol autocity, múltkor egy másik kereskedésben voltak és a gyerekeüléseket is egy Weltauto telepen próbálták.
ha szerinted ez nem független, akkor nem tudom mi az.

ZasTempra 2011.07.25. 21:15:09

@titoo: Én is hasonló cipőben jártam a Fiattal, most hogy már majdnem rendben van minden, időközben meg szinte fillérekért hozzájutottam (nagy szerencsével) egy tökjó szívódízel Tipohoz :) Aztán a Tempra most felesleges lett, ezért tervezek túladni rajta. Minden esetre nem jár rosszul aki majdan a tulajdonosa lesz.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.25. 21:16:18

@Rocko-: Volt egy Winkler által kimondottan a Csontiról írt cikk/poszt is. Azzal együtt meg van a három, ebben igaza van @McK: -nak.
De nem hinném, hogy itt kimondottan reklámról van szó. A világ nem feltétlenül így működik. A Csonti egy intézmény, akárhonnan is nézzük, ügyesen kivívott magának egy kétes értékű posztot. És ezért érdekes lehet újságírói szemmel, ha róla írsz. Tehát, ha reklámnak azt veszed, amiért fizetnek, akkor ez nem reklám. De mindegy is. Ne innen közelítse meg senki ezeket a posztokat, mert akkor nagyon rossz úton jár.

MT21013 2011.07.25. 21:16:37

@Pepejoe: hát valljuk be a második-harmadik tulajként megjelenő, 8-9 évnél idősebb egykori nagy/luxus autók gazdáinak egy része... hát hogy is fogalmazzak finoman. Na ők azok akik után a cikkben említett E Klasse-ra és Omega-ra emlékeztető hullák maradnak. Szegény Omegákat tudják valami elképesztő módon gusztustalanná rohasztani. Az A Omegáról már nem is beszélve... Szegények zöme a tollas-dinnyés-színesfém iparág keretein belül végzi.

McK (törölt) 2011.07.25. 21:18:59

@Rocko-: Valóban , igazad van, a Csonti név hallatán feltoluló undort nehezen leplezném.
Az is igaz,hogy egy autós laptól valószínűleg túlzott elvárás a részemről,hogy ne pont a szakma legaljának adjon teret.
Hiba részemről ezen rugózni,mert rögtön arra fogjuk,hogy azért,mert én is ebben a szakmában dolgozom,de nekem magánemberként is hányingerem van ettől,nem csak cégként.

Már elnézést,de az ilyen kereskedéseket nem jó fejként kéne beállítani,hanem elítélni kellene,mert a seggrészeg,baszok az egészre alkoholistáról,aki hazaérve szétveri a családot sem szoktuk azt mondani,hogy igaz,hogy szétverte anyut,de legalább őszintén tette,nem hazudta azt,hogy milyen szép a szeme.

Nem értem én ezt az egészet.
Azt tüntetjük fel erénynek,ami nem az.
Próbáljuk elhitetni itt mindenkivel,hogy az,hogy egy autó szemétdombnak néz ki,lóg füle farka,és véres a torka,teljesen természetes,és nincs benne semmi kivetnivaló,noha ez nincs így.

Jelzem ezekre az autókra a jog kötelezően előír FÉL ÉV SZAVATOSSÁGOT!
Korrekt.

Részemről befejeztem. Biztosan jól van ez így,mert látom,hogy csak nekem furcsa a trógerság legalizálása.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.25. 21:20:36

@Bathory: Jézusisten, ilyen sztorikat itt ne mesélj! Csak hergeled vele az embereket...:)

McK (törölt) 2011.07.25. 21:23:48

Elnézést,nyilván mindenki úgy dolgozik,ahogy akar.

Nem tisztem tanácsokat adni,de elszomorítónak találom,hogy pont azokhoz járnak,akik miatt az autókereskedőket úgy utálják,ahogy.

Befejezem,többé nem kommentálok ilyen jellegű cikket.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.07.25. 21:25:06

@pimpike_: Ez a 447ezer is furcsa nekem, mert 1.499.000 25% áfát befizet ugye az nem haszon, hanem kiadás, az annyi mint 374.750 Ft, így marad a kereskedőnél 1.124.250 Ft ebből kivonva 940.000 marad 184.250 haszna, és kell fizetnie járulékot maga után, esetleg ha van alkalmazottja(i) az(ok) után is, telephelyet fentartani meg még sorolhatnám...

Pepejoe 2011.07.25. 21:30:29

@MT21013: Igen, és akkor ezek után jön az, hogy na tessék, német autó és mekkora hulladék már most tizenöt-tizenhat évesen...:D
Az ilyen kocsik tulajainak még jóindulattal is csak kétütemű Wartburg kombit adnék, ha már egyáltalán muszáj valamit.

Rocko- 2011.07.25. 21:40:55

@streetsta: igen, fél év alatt, három. szerintem belefér. és pont amiatt, amit Te is mondasz: lehet szeretni meg nem szeretni, de nem lehet elkerüni hogy az ember ne fusson bele.
csak ezért nem beszélni óla meg butaság. imho.

ommm 2011.07.25. 21:42:14

@McK: Jaj, hagyd már ezt a reklám-dumát. Szerinted hány kereskedés mondta azt, hogy oké, amikor arról van szó, hogy odamennénk három, tetszés szerint választott autót megírni? A Totalcartól? Na látod...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.25. 21:44:06

@McK: Szerintem meg, de, kommentálj ilyen jellegű cikkeket (is). Abban, amit a hozzáállásról elmondtál, nem tudok nem egyetérteni. Korábbi kommentben is elmondtam, hogy nem szerepel a favoritjaim listáján a CsontiCar. Sőt, igazából én egy kereskedőhöz sem mennék be szívesen. Voltam cimboráknak autókeresés címén sok kereskedőnél körülnézni. Nem pozitív élmény, ha érted mire gondolok.
Továbbra is azt mondom, nem azt kell nézni, hol nézték meg a kocsikat, hanem mi a konklúzió.
És ne haragudj, de ha nem "ismernélek", azt mondanám arra, amit a saját üzletmenetedről mondasz, hogy ilyen csak a mesében van. Mert ideális esetben ez történik, de én még ilyet nem láttam élőben. Le is megyek egyszer hozzád saját szemmel megnézni magamnak. Szerintem kell szervezni egy hóautózós tábort;)

Rocko- 2011.07.25. 21:48:33

@McK: elárulok egy nagy titokot: én se szeretem Csontit. nem megyek a kereskedésébe és plánen nem veszek onnan semmit.
de én én vagyok, a TC pedig újság. nem hiszem hogy dúskálnak a használtautó kereskedőken akik felajánlják a telepet egy szabad tesztre. főként így, hogy tudható mi lesz a végeredmény: oltári lehúzás.
a téradást én inkább úgy képzelem: ez a kereskedés eléggé magyar realitás terén jár. fosok olcsón. annyiért amennyit az emberek tudnak ilyenre áldozni. persze ha csak erről szólna a dolog akkor igazat adnék. de imho a TC palettája mind használt mind új autó terén ennél szélesebb. tesztelnek jó állapotú használtat és új autót is. szóval szerintem belefér egy viszonyítási pont, hogy épeszű ember ilyet ne akarjon.

"Már elnézést,de az ilyen kereskedéseket nem jó fejként kéne beállítani,"
nekem nem ez jött le. de elfogadom a véleményedet. és abban egyetértek hogy nem etalonként kell az ilyenekre tekintetni.
azt viszont tedd hozzá, hogy ha nem is tetszik, neki megy a boltja. (ne magadhoz vagy msához, hanem válsághoz viszonyítsd!)

"Részemről befejeztem."
oké. gyere Perkupára! ;)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.25. 21:49:52

@Rocko-: "oké. gyere Perkupára! ;)"
Ez a mínium!

Zolus84 2011.07.25. 22:19:43

Könyörgöm, ezt a rohadt indavideot csinálja már meg, aki felelős érte, vagy mellőzzétek a használatát. FOS, FOS, FOS!!!

McK (törölt) 2011.07.25. 22:27:02

@streetsta: Hóautózós tábor rendben.
@ommm: szerintem bármelyik azt mondaná,de hagyjuk.
@orbán cigány takarogggyyyyyy: rosszul számolsz,a használt autókon különbözeti ÁFA van.
@Rocko-:nem tudom,mi lesz perkupán,de valami összejövetelt sejtek.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.25. 22:30:45

@Rocko-: Igen, megtudtam a valóságot. De van olyan típusú ember, aki, ha már ráült a szopórollerre, a világért sem árulná el senkinek!

Rocko- 2011.07.25. 22:34:40

@McK: jól sejted. :)
belsoseg.blog.hu/2011/07/11/8_belsoseg_talalkozo_1

@Bathory: szoktál Belsőséget olvasni? :)))
Bende kocsivásárlásai, Csik mercijei, Winkler Cougarja. ha ezek nem "szopórollerek", akkor nem tudom mik azok. :)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.25. 22:36:43

@Rocko-: Néha, de itt Vályiról van szó. Nagyon vakartam a fejem amikor a hibátlan 323 helyett öreg Alfát meg Volvot vett! De eddig akkor minden OK, neki lett igaza!

Rocko- 2011.07.25. 22:37:47

@Bathory: erről szól a szerelem. :)

Hurri Kán 2011.07.25. 22:38:18

@Bathory:
Az az Alfa spec. fiatalabb volt, mint a Mazda...

McK (törölt) 2011.07.25. 22:42:28

@Rocko-: Szívesen elmennék.
Álnéven. Elnevezném magam VALAMI KOVÁSZOS UBULNAK.

ommm 2011.07.25. 22:48:12

@McK: Na, hát akkor gyere. Épp a minap szóltam a Magda Robinak, de ő Szendrőn indul, így legalább lesz egy ralis a partiban. (Bár A-s Ladával messze lesz:)

McK (törölt) 2011.07.25. 22:56:49

@Rocko-: Csak vicceltem.Sajna letagadni se tudom magam..:D

dr.oid 2011.07.25. 22:57:09

itt egy újabb dr.oideposz
olvassad mígnem belerogysz
autó ó te csodás szócska
vagy macchina digó módra,
a nő mellett vágyunk tárgya,
ifjúságunk lázas álma,
ki ne vágyna négy kerékre,
gyönyörűszép feleségre,
mit nekünk temérdek költség,
mindezért a kedvünk töltsék,
kiskirályként furikázni,
gyalogprolin hahotázni,
de jobban belegondolva,
nagy veszteség ez a móka,
mérlegünkben csak kiadást,
indukál e mobilitás

kínálja sok délceg nepper,
kavicsparkolós szakember,
lehet bontók szökevénye,
vagy a keleti-part réme,
jöhet bár Ausztriából,
ánglusoknak ködhonából,
egy csodás varázslat után,
csak pislog a vevő bután,
csendes kertvárosi környék,
nyudíjasai gyötörték,
szól a szép eredetmítosz,
miközben a kétség kínoz,
szaktudás vagy vakszerencse,
kell, hogy a kérdést eldöntse

oké, megvan, hű de frankó,
háromszáz rugóból autó,
gurul, megáll, lóg a bele,
temérdek kiadás lesz vele,
borul majd a költségvetés,
kínvicsorgássá váló nevetés,
asszony nem hajlik szépszóra,
mutat a garázsajtóra,
ezentúl ez lesz a helyed,
az ócska tragacs meg a nejed,
felvállalsz íly bigámiát,
s hallgathatsz sok litániát,
netán s betűs japánra költöd,
a nehezen összegyűjtött,
zsét s bizony kevésbé bánod,
igénytelen összvérjószágod,
ha pörölykalapáccsal vernéd,
tán akkor adná ki a lelkét

jó döntés mint a reklámban
a spórolós áruházban,
talán ott van, sehol máshol,
átlagember bárhogy lángol,
mindig a hitványra fussa,
a csórónak ez a jussa...

Rocko- 2011.07.25. 22:59:07

@McK: :)))
de tényleg, ami itt torokra menés, az találkozón jókedélyű kacsintásokba és röhögésekbe torkollik.

McK (törölt) 2011.07.25. 23:20:50

@dr.oid: ennek beszartam,uram!
Sümeg,azaz süveg le!

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2011.07.25. 23:27:12

Szerintem nem hülyeség régi nagy autót venni, de tény, hogy azokra bizony áldozni is kell az állagmegóvás érdekében. Ilyen Mercit már ténylen nem érdemes megvenni. (Amúgy szerintem termosztát hibája van, nem a hűtőt kell lecserélni...)
A tényleg az a cél, hogy autót vegyünk, ami megy akkor egyértelmű Fiat, bár az olaszsága riasztó egy kicsit, akkor inkább tényleg legyen a "mi autónk".
Még annyit, hogy tényleg jól elővettük a héten a Merci-témát.. :)

B.GY. 2011.07.25. 23:44:45

800 ezres kocsikat is teszteltek Csontinál?Épp ma voltam náluk egy Passatot nézni,az sem volt sokkal jobb mint ezek.Lehet veszek egy kombi Kadettet 100 ezerért,ott már nem ér meglepetés:)

B.GY. 2011.07.26. 00:18:32

@Dennis01: Ezeknek rossz oldalon van a kormánya:)vagy mi vagyunk a rossz oldalon.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.26. 01:08:56

@gyvy: UK & IRL: "átírás" ingyenes. Így lenne rendjén... Elvileg a leadózott jövedelmedből vetted azt a használt autót, amire már valaki kifizette az újkorában az áfát. Miért is kell 26-szor megadóztatni még? Mert éhesek a rohadékok...

kzolika 2011.07.26. 01:14:33

@hegeszto: "Viszont majd szeretnék váltani, 600 és 900ezer között nézelődtem, ennyiért már elég nagy a választék.
Ilyenkor jön a lehetetlen kívánság: fiatalos, lehetőleg sportos (a suzukival országúton előzni kizárólag lendületből és kb. 3 feles utáninak megfelelő bátorsággal lehet előzni, hiába a 49 lóból nem tudom mennyi szaladt már szét..), olcsón fenntartható (nem fogyasztásilag, azt tudom, hogy nem jár együtt a sportossággal, hanem alkatrészárakra gondolok) autót keresek."

Utolsó évjáratos 1.3 16V. Nem presztízsautó ez sem, de talán csak nem sportos, a többi feltételnek megfelel és 700-ért pópec darabokat találni.

kzolika 2011.07.26. 01:16:54

@gyvy: "Hab a tortán, ott ugye az 1500 Euro egy nagyon gyenge ottani havi fizetés..."

Elárulok egy titkot. Akkor az ápolónők pl. ott is nagyon rosszul keresnek, mert vannak helyek, ahol ennyit sem kapnak bruttóban!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.26. 01:35:49

@Rocko-: Erről jut eszembe... A kúgár. Mintha jó pár hete lett volna az utolsó poszt róla és tisztán emlékszem, hogy a "Báró úr" azt írta válaszul a fanyalgóknak, hogy ugyan már, hát most már minden megvan alkatrész (Ámerikából! Bezony.) a vashoz, csak pikk-pakk össze kell szórni.

Akkor, arra a posztra válaszként írtam, hogy ha tényleg minden motyó ott van már, akkor a felsorolt munkákat egyedül, kényelmesen egy munkahét alatt le lehet tudni, tesztelve, meg minden. Na, most adott egy műhely több alkalmazottal és...

...készen van-e a kúgár vajon? ;-D

(Troll-e vagyok? :DDD)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.26. 01:49:07

@Dennis01: 1300-ért gyakorlatilag AKÁRMIT lehet venni, tűrhető/jó állapotban :) A múltkor elkezdtem az autotraderen keresgélni, csak úgy, és egy ezres alatt is olyan autókat találtam, ami otthon adott esetben épp a négyszerese értékben.

Ajánlom még ezt:

pistonheads.co.uk/doc.asp?c=162

Ők is egy ezres alatt keresgélnek, csak más szempontok alapján. (Az angol Laguna is "featured" volt tavaly, amit vettem.)

Hurri Kán 2011.07.26. 08:24:37

@KuKori:
Miért fizeted ki vásárláskor "illetékként" az ingatlan értékének is a 2-10%-át?

A kérdés költői, nem kell válaszolni... :)

Tomi1973Wien 2011.07.26. 08:28:29

@malenykij polgar: 6 honapnal oregebb es/vagy 5000km-t futott kocsik utan már nem kell, ha jol tudom, de mindjart utannaolvasok... ha kell, akkor sem olyan veszes, motortol fuggoen 0-13% kozott van, amit a vetelar utan fizetsz...

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.07.26. 08:32:57

@McK: Nekem más területeken vannak cégeim, ebből gondoltam, hogy az autókereskedelemben is úgy van az áfa befizetése(számítása), mint nálam, de tévedtem.
Egyébként merre van a kereskedésed? Kíváncsi lennék a kínálatodra, ha már a csontit ennyire leszóltad, az tény, hogy szart árul, de ha erre van igény....

Tomi1973Wien 2011.07.26. 08:39:52

@malenykij polgar: meglestem. NOVA minden esetben fizetendo (en tudtam rosszul), egy szgk. elso forgalombahelyezese elott, a lakhely szerinti adohivatalban. a nova oszege: netto beszerzesi ar szamla alapjan, kiszamolasa: az eu labor fogyasztasi adatokbol az atlagogyasztas minusz 2L (dieselnel minusz 3 liter) x2, %ban...

tehat 7L fogyasztas a megadott marka hivatalos atlagfogyasztasa, minusz 2L = 5L, ez szorozva 2 = 10, ezt %ban = 10%

tehat a szmla netto ertekenek a 10%at kell befizetni az allamkasszaba, mint NoVa-t.

ezek a legujabb rendelkezesek.

Tomi1973Wien 2011.07.26. 08:43:10

pont forditva, benzin -3, diesel -2

1. Die Formel für die Berechnung des Grundbetrages für Pkw/Kombi lautet:

-Benzin-Pkw/Kombi:
(MVEG-Verbrauch - 3) x 2 = %-Satz oder (ECE-Verbrauch +10% - 3) x 2 = %-Satz

-Diesel-Pkw/Kombi:
(MVEG-Verbrauch - 2) x 2 = %-Satz oder (ECE-Verbrauch +12,5% - 2) x 2 = %-Satz

Tomi1973Wien 2011.07.26. 08:44:18

a co2 kibocsatas is buntetve van a kovetkezok szerint:

2. Bonus-Malus-Regelungen

2.1. Bonus-Malus-Regelung CO2
Der CO2-Malus wird ab einem CO2-Ausstoß von 161 Gramm pro Kilometer fällig. Eine Verschärfung für Fahrzeuge mit einem CO2 Ausstoß über 180 Gramm kommt ab 1. März 2011 zum Tragen. Eine weitere Verschärfung ist mit einer Senkung der einzelnen Malus-Grenzen um 10 Gramm mit 1. Jänner 2013 geplant.

Pkw bis 120g CO2/km: Bonus 300,-
120 - 160g/km: kein Malus und kein Bonus
ab 160 g/km: für jedes weitere Gramm CO2 über 160 25,- Malus!!!
(ab 1. März 2011: ab 180 g/km: für jedes weitere Gramm CO2 über 180 50,- Malus!!!)
(ab 1. März 2011: ab 220 g/km: für jedes weitere Gramm CO2 über 220 75,- Malus!!!)

Tomi1973Wien 2011.07.26. 08:47:34

hja, es ha a kocsi mar bennt van a kozponti adatbankban, es EUs COC papirja van, akkor mar nem kell az engedelyeztetes, csak a NOVA befizetes...

Hinweis:
Ab 1. Juli 2007 gelten beim Eigenimport von Fahrzeugen folgende Erleichterungen:
Wenn
- eine EU-Übereinstimmungsbescheinigung für Fahrzeuge, die den nationalen Typenschein ersetzt,
vorliegt,
und
- zusätzlich die geforderten Fahrzeugdaten in die neue Genehmigungsdatenbank eingetragen
sind,
ist bei der Zulassung des Fahrzeuges die Vorlage des Typenscheines nicht mehr erforderlich. Das bedeutet für
den Eigenimport, dass bei Erfüllung der oben genannten Voraussetzungen kein Umtausch des Typenscheines
bzw. keine Einzelgenehmigung mehr notwendig ist.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.26. 08:57:01

@Tomi1973Wien: Tudom :)
Azért írtam, hogy a NoVA a helyi regadó.
Újra is, használtra is.
Ez az egyik oka, hogy Ausztriában drágábbak a használtak, mint Németországban.
A magánimport Ausztriában úgy kezdödik, hogy befizeted a Finanzamtnak a NoVA-t. :(

Tomi1973Wien 2011.07.26. 09:06:10

ergo:

egy nemetorszagban arult opel corsa, 1.0 2005/04ho kiadasu kocsi 4500€ brutto.

kimegy az ember, megveszi, kivaltja a rendszamot es biztositast, aztan labon hazahozza.

mivel benne van a kozponti rendszerben, nem kell az engedelyeztetesert kulon fizetni.

az EU fogyasztas alapjan kiszamolja a befizetendo NoVat:

(nem kerestem meg ennek a modellnek, az 1,2ecoflexnek papiron 5,3 a fogyasztasa)

tehat 5,3 - 3 ) 2,3, ez x2 = 4,6

4500 - 19% = 4500-855= 3645€ a kiszamolas alapja

ennek a 4,6%-a = 167,67€

ezt az oszeget befizeti az ember, majd kicsengeti az atirasi koltsegeket (kb. 160€), es osztrakositva, uzembehelyezve van a kocsija....

4500€ beszerzes
167,67€ (osztrak *regado*)
160€ atirasi koltseg
50€ muszaki vizsga
120-150€ kozott az ideiglenes tabla es biztositas 15napra

oszesen: 497,67€ koltseg az adott corsa behozatala ausztriaba nemetorszagbol...

kérdés? :LOL:

Tomi1973Wien 2011.07.26. 09:08:10

@malenykij polgar: nem olyan veszes, fentebb pont kikerestem es leirtam egy peldat....

***

2007 utani kocsit kell keresni, azokra mar nem kell az egyedi engedelyeztetes (vagy az importortol a COC beszerzese), igy igazabol csak az adott kocsi fogyasztasa a meghatarozo....

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.26. 09:13:54

@Tomi1973Wien: Na és ha én hobbicélra 2007. elötti kocsit akarok behozni?

Tomi1973Wien 2011.07.26. 10:29:28

@malenykij polgar: akkor hozzajon kb. 120-150€ a COCra...

Polly-pudli-pötty 2011.07.26. 12:21:21

400-ért keresnék autót ezt megnézném.
Mintha ennek lett volna gazdája.
www.m3autopark.hu/elado-autoink/ford-mondeo-935.html#i0

közösperonos átszállás 2011.07.26. 12:39:08

@Tomi1973Wien: itthon ez több, de olyan 800 euró körül megáll (160-170e Ft táján van a regadó), nem az a horrorisztikus különbség. A régieknél szalad el a ló az itthoni esetben...

(Viszont ha már átírást számoltunk, számoljunk éves adót is, jó? Esetleg biztosítást?)

közösperonos átszállás 2011.07.26. 13:02:14

@közösperonos átszállás: most nézem, még a "régi" avultatással számoltam, most az tán kedvezőbb még valamivel...

közösperonos átszállás 2011.07.26. 13:13:45

@gumifust: "De lassuk be Bende tegnap megadta a 400as kategoria kegyelemdofeset , o vett szerintem egy tuti autot 400ert ."

Megvette? Meg. Szerinted tuti? Az. 400e-ért? Jóval többe lesz az...

United Steaks 2011.07.26. 14:11:26

"orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.07.26. 08:32:57
@McK: Nekem más területeken vannak cégeim,..."

Melyik "területeken" szokták a 25%-ot levonni a bruttóból, hogy nettó legyen, bizniszmenkém?

"mert 1.499.000 25% áfát befizet ugye az nem haszon, hanem kiadás, az annyi mint 374.750 Ft, így marad a kereskedőnél 1.124.250 Ft"

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.26. 15:30:58

@McK: Pont ide illik egy poszt:

homar.blog.hu/2011/07/26/foglalalot_kertek_a_skoda_kiprobalasahoz?fullcommentlist=1#comments

Nem mondom, hogy minden kereskedés ilyen, de nem kell sokáig keresni itthon, hogy hasonlót láss. A fordítottjához annál inkább. És még ott sincs garancia arra, hogy nem kúrnak át. Na, hát ezért nem akar az emberek egy része kereskedésbe menni használt autót venni. Senki nem akar helybe menni a lófaszért, ha nem muszáj, ezért is adják sok helyen azt a tanácsot, hogy lehetőleg magánembertől vásárolj.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2011.07.26. 16:11:52

@United Steaks: Elírtam az este, helyesen: 20%-ot bruttóból levonni, és megvan a nettó, azaz 1.499.000 Ft után 299.800 az áfa összege.

csokigojó 2011.07.26. 22:30:48

szerintem ezek a régi "luxus" kategória aljai (a kettő nagy). tuti van olyan régi nagyautó, ami ennyiért még mindig jó. nem tökéletes, de jó.
én egy 18 éves xm-et hajtok, ami persze sosem volt luxusautó (bár az omega se nagyon), 300 körüli vételárral (persze költeni azt lehet rá, nyilván ennyi pénzért csak egy opciót kap az ember a későbbi jó autóra), ami csak megy és megy. egy 400-ra lealkudott öreg omegából is lehet még egyszer annyi pénzért jó kocsi szerintem.

Hurri Kán 2011.07.26. 22:36:32

@csokigojó:
Ha jó a kiindulási alapod, akkor igen, akkor van esély...

McK (törölt) 2011.07.26. 23:24:59

@scheerti: Azt a posztot inkább hagyjuk,mert a posztoló kb pont olyan idegbeteg,mint a kereskedő,akiről szól.

Ilyen helyen megfordulunk,viszlát.
PONT.

McK (törölt) 2011.07.26. 23:27:08

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Használt személyautó esetén nem így működik,de igazából ez teljesen lényegtelen.
Csak a különbözet után kell ÁFÁT fizetni.
Ha kerestél 100 ezret,akkor 20 ezer ÁFÁT.

Rocko- 2011.07.27. 00:01:34

@McK: zsák a foltját. :)

Olyanmind1 2011.07.27. 14:45:23

@nekend: az én szerelő ismerősöm 40% kedvezményt tud a unixból, csak vidéken van.
De pl autoteka2000 30%ot ad, ami szerintem elég jó kompromisszum.
süti beállítások módosítása