Ne legyenek idegen isteneid előttem!

  2011. július 15. - ommm Címkék: porsche 911 performance days michelin audir8 nissangtr

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

DSC 4832
Próbálták és próbálják majd százan átlépni, talán a stopper is mást mutat majd néhanapján, de ha a kialszanak majd a lámpák és elkezdődik a film, akkor biztosak lehetünk benne, hogy nem a nézőtéren ülünk majd.
Mert a 911-es nem vetít, a 911-essel mi vagyunk a szereplők. Tökéletes.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr563067693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jujdejo 2011.07.15. 12:36:10

tegnap este hagyott el az élettársam, ma egész nap a cuccait csomagoltam, de ez az írás jól esett, kössz volvo kolléga...:-(((

megint 2011.07.15. 12:43:24

Ne keverjük a dolgokat szerintem, az R8 is kitűnő autó (talán a legigényesebb belsővel), de nem versenypályán, közútra tökéletes sportkocsi(ahogy ezt millió teszt is bizonyítja), ahogy a GTR is. A gond az volt itt, hogy volt két márka akik 60 éve gyártják a legjobb sportautókat, iszonyatos mennyiségű tapasztalattal rendelkeznek, és ez meg is látszik az összehasonlításból. A Porsche nagy előnye az, hogy ezt a technikát nagyon megbízhatóan tudja prezentálni, ugye itt volt a GT2 RS is(tc-on is tesztelték), ami 1700 rajtautomatikás indulás után is hibátlanul tette a dolgát, nincs még egy sportautó, ami ezt bírná. Az M5 is piszkosul jó autó, országútra, viszont pályára nem való, nehézkes nagyon.

megint 2011.07.15. 12:48:36

Kicsit elnéztem, 911 Turbo-S volt amit talán Papp Tibi próbálgatott.

C€rberus 2011.07.15. 12:54:16

@megint: Na kérem szépen erről van szó, végre egy objektív, kulturált, és nem utolsósorban tényeken alapuló kifejtés! köszönöm!:)

kultúrpesszimista 2011.07.15. 13:05:03

@gyvy:

Nem elég, hogy nem sikerült megállnod, hogy durván személyeskedj (amit ha jóindulatú vagyok, a hőségre fognék, ha rosszindulatú, akkor arra a krónikus és gyógyíthatatlan "magyar vircsaft" nevű betegségre, amelynek áldozatául estél te is, végleg, szegény kis beteg), de amit írsz, az se igaz. A mai Lotusok is a Colin Chapman-féle szellemi örökség jegyében készülnek, Exige, Europa stb. Könnyűek, gyorsak, fantasztikusan kanyarodnak. Abszolút közük van hozzá. Siralmas, hogy evidenciákat kell magyarázni. Amit írtál, tehát ténybelileg nem igaz, szörnyű nagy butaság, ezzel el is elárultad a dilettantizmusod, amihez ezúton gratulálnék.

Két dologban is elbuktál: nem tudtál elegáns lenni, kisszerűen személyeskedtél és amit írtál, az se igaz. Hajrá.

Hurri Kán 2011.07.15. 13:07:30

@kultúrpesszimista:
Akkor próbálj meg szellemi örökségből autót építeni, és eladni, kívánok hozzá sok sikert...

Ha pedig Blikk újságon kívül mást is olvasnál, talán lenne fogalmad róla, hogy a Lotus helyzete, hiába a nagyívű tervek, gazdaságilag egyáltalán nem stabil, sőt...

Szóval lehet illúziókat kergetni, meg színes lufikat eregetni, azokra hosszú távon egy márka fennmaradását alapozni nem lehet... Személy szerint én is sajnálnám, ha a Lotus végleg eltűnne a süllyesztőben, de a tények ettől még tények maradnak...

fogash 2011.07.15. 13:08:37

@encore: audihoz "Igaz megfutamodtak az F1-szupertechnikája hallatán"

Ja, nyiltakozták, hogy a LMS szériában 30kmh-val nagyobb az átlagsebesség és 40%-kal kevesebb a fogyasztás, mint a F1-ben, az élettartamról nem is beszélve. Nincs benne kihívás, akkor minek.

Ha ez megfutamodás, akkor tényleg megfutamodtak...

comp 2011.07.15. 13:09:58

Szarabb kamerát nem tudtatok volna vinni? Meg az is jó lenne, ha ommm nem a béna kamionosszakállát mutogatná a videó 3/4-edében, hanem inkább az autókat, hamár.
Az meg hogy a 3. videón ott az eredeti tecső feltöltő csatornájára a link, hát no comment már na.

Shadowbull 2011.07.15. 13:12:57

@fogash: "Nincs benne kihívás"

LOL

sb

kultúrpesszimista 2011.07.15. 13:16:08

@gyvy:

Te tényleg egy nagyon szánandó, szerencsétlen ember benyomását kelted: autókról, műszaki dolgokról, vezethetőségről, a cikkben szereplő autók REÁLIS konkurenciáiról beszétltem. Kit érdekel itt egy cég anyagi helyzete és jövője? Tudtommal a Lotus kapható és megoldott a szerviz háttér is. Hát akkor? 1:0 ide.

És igenis, a Lotus MA IS KAPHATÓ, ELÉRHETŐ ÉS MEGVÁSÁROLHATÓ MODELLJEI a mai napig az egykori C.C-féle filozófiát követik. Szerintem Lotus-szal utoljára képregényben találkozhattál 20 éve vagy a James Bond filmben, és elfelejtetted, hogy a márka ma is él, modelljei kaphatók és jelentem, komoly terveik vannak.

Blikk. Az mi?

Szerencsétlen, erőből viaskodó kakas vagy, akinek egy érve nem áll meg. Hagylak összeomlani. HESS!

fogash 2011.07.15. 13:18:15

@C€rberus: @Érdekes: @eXDub:

IRÓNIA. Mond valamit? CubE Münken"-je elég nyilvánvalóvá teszi, hogy nem komolyan godolja. Az egy más kérdés, hogy neki arra áll fel, ha valaki beleakaszkodik a mű-fröcsögésébe. Mint ti tettétek. Szóval ő nyert...

fogash 2011.07.15. 13:20:40

@Shadowbull: hozzávetőleges idézet volt, kéretik nem engem szidni a tartalma miatt! :)

Amúgy érdekes kérdés, hogy mi a több:
- 1ó40p padlógáz, 60-320kmh között, vagy
- 24ó padlógáz 60-400kmh között

Hurri Kán 2011.07.15. 13:22:01

@kultúrpesszimista:
Hű....igazad van. Elismerem, biztos apukád is erősebb mint az enyém, és nyilván a bölcsek kövén ücsörögtél hetekig, hogy ennyire okos vagy, igaz, az illemtanár nem ért oda, sebaj...

"jelentem, komoly terveik vannak."
Nekem is vannak komoly terveim. Tudod, meg akarom dugni Claudia Schiffert, félig össze is jött... NA kb. a Lotus tervei is ennyire tűnnek jelenleg megalapozottnak. HA megvalósulnak, úgy 3-4 éven belül, akkor megalapozottak voltak, addig nem...

Ja, és ha már ennyire szíveden viseled a baromfik egészségét, mennyél szépen kiganézni a tyúkólat.

Érdekes 2011.07.15. 13:24:07

@fogash: Te hülye vagy vagy csak tetteted?Már a legelső hsz-énél is itt voltam még anno, amikor HAJRÁ MAGYAROKKAL kezdte.Nekem ne okosodjál már, makmarci.Csak azok még sokkal durvábbak voltak..viszont a mostani fikázgatása tetszik.Ezt probáltam kifejezni, de úgy tűnik nem jött le..mivel neked még akkor fingod se volt , h ki ő.Ennyit rólam, a többiek, akik nem tudják általában ugranak rá :D mindig jót szórakozok rajta :)

fogash 2011.07.15. 13:26:51

Le Mansban 2010ben 5380km-t ment a győztes audi, kemény 14 másodperccel megverve a második helyezett Peugeot-ot. Alonso pont ennyi előnyt bírt összeautózni Silverstone-ban 300km-en.

Nehéz összehasonlítani az LM-et az F1-gyel, de szerintem az LM nagyobb kihívás.

JmOS 2011.07.15. 13:30:18

Zseniális a cikk, köszönjük!

Mondom ezt annak ellenére, hogy nem vagyok az a versenyző-típus. Érezni rajta, hogy amit írtál azt meg is élted.

És köszönjük a Michelinnek is, hogy egy káeurópai csóró ország újságírójának ilyen lehetőséget biztosít... (pedig nem ígérhetem, hogy valaha is potenciális vevő leszek, mivel - a legtöbb honfitársammal együtt - örülök ha a fűtésszámlát ki tudom fizetni...)

Shadowbull 2011.07.15. 13:31:19

@fogash: Az F1 joval magasabb muszaki szinvonalon all mint az LMS.

eleve magasabb a literteljesitmeny, magasabbak a fordulatszamok, sok a gyorsitas-fekezes, es az aerodinamikaban meg annyira messze vannak egymastol mint kobalta az F16-ostol.

Raadasul dizelmotor. Konyorgom, dizel!

sb

Érdekes 2011.07.15. 13:36:38

@janper: Ja, max autóskártyázhat szerencsétlen :D de már anyázik is :D magas értelmi színvonalon van a forma :D

fogash 2011.07.15. 13:42:47

@Érdekes: nem én kezdtem...

@Shadowbull: aerodinamika OK. A literteljesítmény kb a duplája (?). De a gyorsítás-lassítások száma, a váltó/teljes hajtáslánc, a fékek, felfüggesztések kb 20x annyit dolgoznak egy LM autóban, mint az F1-ben. Alma vs körte, nem?

C€rberus 2011.07.15. 13:44:40

@fogash: az alma szerintem finomabb :D

Shadowbull 2011.07.15. 13:57:22

@fogash: Eleve feltoltott dizelmotor VS. szivo benzinmotor.

Audi R18: 3,7L TD, 540Le. 146Le/liter ez kabe 40-50%-kal tobb, mint egy utcai auto. De nemsokara jonnek utcara joval erosebb dizelek..

F1: 2,4L, durvan 800-850Le, de lehet hogy tobb. Min. 330 Le/liter, a jelenlegi csucs utcai motor 126Le/liter...

Mivel a gyorsitasok-lassitasok sokkal intenzivebbek az F1-ben, ezert a terheles is sokkal magasabb.

Valamint egy motort-valtot nem egy versenyen hasznalnak am...

sb

Hurri Kán 2011.07.15. 14:05:23

@kultúrpesszimista:
Ja, még egy, a Lotus jelenlegi modelpalettája (ami kapható) 3, azaz HÁROM típusból áll, és egyik sem ez a kategória... Te szerencsétlen...

landcruisör 2011.07.15. 14:09:17

hát ezt a totalcarhoz és magadhoz is méltóan nagyon szépen leírtad és a bennem is zajló ősi hadakozást végre lezártad. a Porsche elvitt mindent

Hurri Kán 2011.07.15. 14:16:54

@Shadowbull:
A Mercedes GP weboldalán van egy alkalmazás, verseny közben real-time mutatja a két autó sebességét, fordulatszámát, és a pilótákra ható G-értéket... Érdemes egyszer belenézni :)

dr.oid 2011.07.15. 14:17:48

Michelintől szólott Röné:
-Pályanapunk legyen Öné!
Hajnalra állítva vekkert,
Liszt Ferencen húzott cvekkert,
Lisszabonban lepakolta,
indulhat a kalandtúra,
csodás város, kedves népek,
a turistalányok szépek,
tengeri szél hűsít nappal,
élményt gyűjtött nagy kalappal,
de ez munka, nem nyaralás,
sem portugál túrázgatás,
vár az estorili pálya,
a gumigyár armadája.
A feladat pedig adott,
átautózni egész napot,
melynek az lesz foganatja,
a legjobb gumit Gallföld adja.
Nade kérem Pista Bácsi,
nem fog a sorba beállni,
workshopolás ímmel-ámmal,
ömölhet a maszlag százzal,
őtet csak egy dolog hajtja,
künn parkoló misleny-falka,
ameddig tart látóhatár,
sorakozik a sok batár,
autóipar gyöngye-krémje,
kinek ne remegne térde,
csapjunk hát jól a lecsóba,
kezdjünk gyilkos rodeóba,
e jelmondatot követve,
hajtja a sok gépet egyre,
mire a nap így eltelik,
megérik a gyilkos verdikt,
szó sincs benne abroncsokról,
világverő gall kunsztokról,
egy márkának áll a zászló,
stuttgart-zuffenhauseni istálló,
Neunelferéhez szól az óda,
német himnusz Haydn óta,
nem született ilyen dicső,
sváb szaktudást istenítő,
iromány még embertollból,
bizony Röné majd megorrol,
mert mivégre a sok költség,
hogy mindezt svábokra költsék?:D

Hurri Kán 2011.07.15. 14:32:31

@kultúrpesszimista:
Izé, nicket kéne változtassál.

Mondjuk bunkópesszimistára...

Az jobban passzolna...

kultúrpesszimista 2011.07.15. 14:38:17

@GGG77:

Ugye, ugye, ugye? ;-)

És még vagy féltucat, nem kevésbé jelentős és vélhetően jó sportkocsit lehetne felsorolni még a kategóriából. Csak itthon nagyjából mindenki ennyit ismer: ferrariporscheaudibéemvé...

ommm 2011.07.15. 14:48:56

@kultúrpesszimista: Ejnyebejnye, azért nem egészen így van.

engee 2011.07.15. 14:53:04

Szeretem én is az ilyen stílusú cikkeket, de ezt én is kissé elfogultnak tartom. Valóban a Porsche és az egyik legpatinásabb és legnagyobb tapasztalattal bíró gyártó a világon, és nekem is a 911 az egyik kedvencem gyerekkorom óta. Azóta azonban kicsit kinyílt a világ számomra, így más típusok is a képbe kerültek. Ezért tartom úgy, hogy tiszteletben kellene tartani a többi gyártó érdemeit is!
A maranellói márkát és a Mercedest nem biztos, hogy így kellne említeni, nem beszélve a Nissan autójáról! Megértem, de nem tartom helyesnek a Porsche ilyen mértékű dícséretét. Talán nem is a dícsérettel (mivel az valóban jogos lehet), hanem a nem megfelelő összehasonlítással van szerintem probléma. Itt a 911-es elég széles skálája van felsorakoztatva, köztük több "civileknek" szánt, de kőkemény versenyautóval. Többször ezek - a tényleg fantasztikus - gépek vannak összehasonlítva mindennapi használatra szánt sportkocsikkal. A legnagyobb kontrasztot a Nissan GTR-nél érzem. Nem biztos, hogy egy - az eddigi kritikusok által dícsért - autót itt így le kellene írni. Ha jól láttam, a rengeteg Porschéval szemben itt egyetlen - ráadásul svájci - tuningcég által "kezelt" GTR állt úgy, hogy az árról, (arról, hogy mire is szánták az egyiket illetve a másikat), már nem esett szó. Ma már a Nissannak is van nyúzásra, pályára szánt kőkemény változata, de ha ezek nem is, akkor is kijárt volna egy NISMO változat, ha már a BMW is jöhettett az Alpina-val... Az Audi - ahogy egy korábbi kommentelő már említette is - szintén szétválasztotta a kemény és a hobbi sportra szánt sportkocsijait, és itt nem biztos, hogy a cikkíró a megfelelő kategóriákat hasonlítja össze.
Kicsit az az érzésem, hogy a leírt vélemény írásakor a kocsik felhasználási területe, és főleg az ára nem számított, így kaptunk egy totál képet, ami valószínűleg jó, de igen "csalóka" képet ad a többi - szerintem még igen jó -autóról. Én is csak remélni merem, hogy nincs a cikk mögött tudatos lejáratás...

hofi601 2011.07.15. 14:53:54

@dr.oid: Hol árulják azt amit szedsz? :)

kultúrpesszimista 2011.07.15. 14:54:30

@ommm:

Nyilván nem Rád gondoltam és nem is az autóbolond törpe minoritásra, de a többségre ez annál inkább az.

Érdekes 2011.07.15. 14:54:42

@kultúrpesszimista: Azért ez sem teljesen így van..a TC is le szokta hozni az ilyen kisebb "manufaktúrák" újdonságait...de nyilván egyáltalán nem jelentős egy ferrari, lambo, vagy prosche-hez képest.Üzleti méretben...ezeknek a gépeknek a tudását, senki sem kérdőjelezte meg :) csak a háttér nem elég.

GGG77 2011.07.15. 14:54:54

@kultúrpesszimista: Nem csoda, kicsi és szegény piac a magyar.

zuulululu 2011.07.15. 14:57:21

Kar hogy a ferrarirol nem volt tobb a cikkben mint hogy kb "ott volt, jo volt".

Az evidens hogy egy bmw, audi, nissan, de meg mercedes sem, soha nem lesz ott ahol a ferrari, porsche.

Az elobbiek sportos autok, utobbiak pedig sportautok.

Nem lehetne kiegesziteni par sorral a cikket a ferrarirol? :)

kultúrpesszimista 2011.07.15. 14:58:37

@engee:

Egyet azért ne felejtse el, a teljesség és a korrektség kedvéért: sem Te, sem én nem vezettük az említett autókat. Maximum kívülről láttuk és egy óvodás bölcsességével okoskodunk arról, hogy melyik lehet jobb, kezesebb, szerethetőbb. Én készséggel elhiszem azt, ha V. 'ommm' I. úgy tapasztalta, ahogy, és számára a Porsche 911 a non plus ultra. Nekem meg lehet, hogy egy Corvette vagy egy Maserati.

kultúrpesszimista 2011.07.15. 15:03:08

@Érdekes:

Azért egy Lotus nem lehet kisebb cég, mint egy Lamborgini, vagy igen? Manufaktúra mindkettő. És a Lotushoz képest is egzotikusabb lehet egy Noble. Hovatovább nem látom be azt, hogy ha a pályázók közt szerepelt a Gumpert Apollo, KTM X-Bow (amik de facto manufakturális darabok az összes többihez képest is!), akkor miért baj, ha említek más álomgépeket is...

GGG77 2011.07.15. 15:05:58

@kultúrpesszimista: "Azért egy Lotus nem lehet kisebb cég, mint egy Lamborgini, vagy igen?"

Annyiban igen, hogy a Lotus mögött nem áll ott egy VW konszern.
Mondjuk ez nem is baj, látva a Gallardo full Audi műszerfalát...

kultúrpesszimista 2011.07.15. 15:07:39

@GGG77:

Jó, persze, ez igaz. De én itt most a know-how-ra gondoltam elsősorban, nem a financiális támogatottságra, ami természetesen szintén nem mellékes.

eXDub 2011.07.15. 15:12:04

@fogash: xD Én csak megjegyeztem hogy jót nevettem a hozzászólásán, nem tudom miről beszélsz, hogy beszélsz? Bírom az ilyen okostojásokat mint te.....előbb fel kéne fogni mit irtam, nem egyből fröcsögni.

Radi8tor 2011.07.15. 15:16:16

Szerencsére minden képet 2x tettetek az albumba. 150-nél meguntam a kattogtatást. (

Radi8tor 2011.07.15. 15:19:53

@Radi8tor: Mármint a Michelin Pilot Performance Days_sajtógaléria-ra gondoltam.

eye scream 2011.07.15. 15:27:22

király a cikk, és basszátok meg:-)

megint 2011.07.15. 15:33:15

GGG77, egyrészt egyáltalán nem "full" Audi műszerfala van a Gallardonak, másrészt meg klasszisokkal javult a minősége, harmadrészt meg nem került a süllyesztőbe a márka.
engee, látom nem értetted meg a cikk azon részét, hogy itt kőkemény versenypályás összehasonlításról volt szó, és nem arról, hogy egyébként az R8, vagy a GTR egy szar autó lenne.

Twista 2011.07.15. 15:50:51

Kár a tuning GTR-ért egy MY11-nel más élmény lett volna.

Érdekes 2011.07.15. 16:10:42

@kultúrpesszimista: Kicsinek nem mondanám, vannak kisebbek igen..De most konkrétan pénzügyi gondokkal küzd, az, h a lambo az audi alatt van, az csak azt jelenti, h volt valaki, aki a lambóban több potenciált/lehetőséget látott xy szempontokból.Ennyi.A lotusok tetszenek ettől függetlenül, meg jók is.Azon meg kár morfondírozni szerintem, hogy még xy kis manufaktúrák kocsiai miért nem jelentek meg.Elvégre ez "csak" egy gumi-teszt lett volna...ezt mondom neked is meg Pistának is :D mert a cikkben 15-20% szól a gumiról ':D

Érdekes 2011.07.15. 16:12:45

...hehe, a többi meg a kamionoszakálláról :D:D

AczélGyuribácsi 2011.07.15. 16:25:55

@CubΕ: Na, csillagom, te sem ismered az autógyártás történelmét...
Meg ugye az aktuális erőviszonyokat sem...

AczélGyuribácsi 2011.07.15. 16:42:34

@kultúrpesszimista:
Igen, így van!
És akkor tegyük hozzá, hogy a leírtak sem azt jelentik, hogy X vagy Y autó a LEGJOBB, hanem CSAK és KIZÁRÓLAG CSAK AZT, hogy egy magyar netes kiadvány munkatársának melyik tetszett a legjobban!
Illetve még az is kiderül, hogy egy ilyen reklámrendezvényre kik delegálnak járműveket...

Így még a cikk elfogultságát is el lehet fogadni, hiszen nem egy tárgyilagos és szakértő által készített tesztet olvashatunk, hanem egy örömautózást megköszönő szórakoztató cikket!!!

RAH-66 2011.07.15. 17:13:25

Pista, az LMP1-es Audi a képek az a tavalyi győztes R15++:)

ommm 2011.07.15. 17:22:10

@RAH-66: Ja, télleg, a kétcsöcsös. Pedig azt láttam is menni ott :) Köszi

__radar 2011.07.15. 17:37:51

"Mert lehet, hogy az Apollo ... az egyik legdrágább utcai szupersport, de egyben a legrondább is ... És hiába karbon a karosszéria és nagy a diffúzor, ha a bajuszkapcsolók a Volkswagen Polóban köszönnek vissza, a szellőzőrostélyok az Audi TT-ből származnak és az egész beltér szedett-vedett benyomást kelt."

...

"Ugyanilyen pozőr az is, aki a formája miatt veszi pellengérre, hiszen annál, aki szereti a vezetést, a forma teljesen másodlagos. A Guns'n Roses is tele volt rosszarcú emberekkel, a zenéjük mégis kitűnő, hát akkor? Ne szavaljuk a himnuszt, mert Kölcseynek hiányzott a fél szeme?"

"Hülyeség."

eko 2011.07.15. 17:55:34

@dr.oid: :-DDDD
Le a kalappal!

olcsójános 2011.07.15. 18:16:21

@AczélGyuribácsi: Többet tudok, mint te az biztos. A fél életem Münkenben töltöm, direkt a BMW központ mellett vettem ki albérletet te szakértő. Szinte minden gyártó összes típusát kipróbáltam már és nem véletlen választottam a BMW-t. Most voltam délután üléspróbán egy Pagani Zonda R-t ültem meg, de az a helyzet, hogy az új M5-ös bőven veri, sokkal nagyobb a csomagtartója, a Pagani fogyaszt vagy 40 litert alapjáraton, a BMW padlózva sem fogyaszt 6 liternél többet.
Miért is jó valójában a BMW? Itt megtalálod a választ: e39.hu/viewtopic.php?f=4&t=231&start=0
Komolyan mondom érdemes beleolvasni, olyan hozzászólások vannak, amik bármilyen nem BMW-s meggyőznek, hogy a BMW a legjobb.

profile 2011.07.15. 18:51:46

A GT-R valóban fantasztikus autó. Minden szempontból. A "20 colos slick pedig nincs." mondat nem igaz, van GT-R-re slick.
Yokohama ADVAN A005 290/710/R20

Alf (törölt) 2011.07.15. 19:05:13

amugy egy ferrari csak olyan 3-4x menobb, mint egy porsche, bar nekem mindkettonek csak az ara kellene

Garp 2011.07.15. 19:46:18

Tegyünk már különbséget sport- és versenyautó között!
GY.k.: akkor sportolok, amikor elmegyek és meglengetem a hashájam az uszodában. Johnny Weissmüller meg versenyezni jár ugyanoda.
Mind a ketten baromi jó fejek vagyunk/voltunk, döglenek a csajok értünk, ő volt az első aki egy percen belül nyomta a százat, én meg egy percen belül a...hagyjuk.
De talán nem lehet észrevenni a permanens úszógumit, amivel én a vízbe ereszkedem. Róla az hiányzott.

Azért mert eljárok sportolni, még nem vagyok versenyző, de senki nem is várja el azt az eredményt és keménységet.

Kb ezt érzem - persze igencsak sarkosítva - pl a Nissannal, vagy az Audival. Baromi jó sportautók, de a Porsche mögött azért nem csak az évtizedekkel régebbi gyártási tapasztalat, de majd' ugyanennyivel több verseny múlt is ott van.

Ezért adott körülmények között egy szavam sincs ellene, hogy a versenypályán jobbnak találtatott. Egy pillanatig nem vitatom, hogy hétköznapi használatra viszont lehet alkalmasabb a többi, "lehúzott" márka.

Garp 2011.07.15. 19:51:13

@dr.oid: bazzeg nem tom mit szedsz, de barom i olcsó lehet, h ennyire tolod :D

Garp 2011.07.15. 20:07:10

@atomalfred: ahogy mondod!
en.wikipedia.org/wiki/Uniroyal

Lap alja: "Reference 2.: Uniroyal Inc. is not to be confused with Uniroyal, a Belgian tire manufacturer, now subsidiary of Continental AG."

en.wikipedia.org/wiki/Michelin
In addition to the Michelin brand, it also owns the BFGoodrich, Taurus, Riken, Kormoran and Uniroyal (in North America) tyre brands.

Tudom wikipédia nem menő, de néha hasznos. Viszont azt nem értem, hogy osztoznak a néven, mégis csak egy piac, nem?

Szabó bakter 2011.07.15. 20:25:03

tkp akármelyiket akármikor megkergetném. mi a pélóért nem lettem autós újságíro?...

Garp 2011.07.15. 21:09:37

@Szabó bakter: mert anno rabul ejtett a bzmot meg a Nohab? :D Nem baj az, csak azokat nehéz a kötöttről versenypályára vinni. :) Bákterúr.

f0CuS 2011.07.15. 21:50:30

De szép az a Wiessmann! Jó cikk! Végre van egy kis érzelem is a cikkben, nem unalmas szárazanyag az egész :)

sunblind 2011.07.15. 22:52:36

... csak most volt időm elolvasni. Mocskos mázlista. ;)

Luky91 2011.07.15. 23:20:08

Nekem nagyon tetszett a cikk. Bevallom nemreg van csak jogsim es meg sajat autom sincs, de egy pillanatra sikerult beleelnem magam ebbe az egeszbe. :)

Es tetszett azert is itt le is leplezodik a mesztelen igazsag mert mindegyik PR szoveg isteniti a sajat autojat, es kritizalja a masikat, de ilyenkor derul ki, ki is igazan a legeny a gaton. Porshenak respect.
Az Audi-n meglepodtem, de mondjuk megbocsajthato nekik mert igy eleg kiralyak.

Ja es az abroncsos resz, hat megint tanultam valamit. :)

Rocko- 2011.07.15. 23:34:02

@Shadowbull: Gurney púp mintájára sb púp?

Hurri Kán 2011.07.15. 23:38:12

@Rocko-:
:DDD

Az melyik típusban is volt? :)

antimason (törölt) 2011.07.15. 23:43:23

És a Porsche mellett szól az is, hogy a hétköznapokban a legjobban használható a többi közül.
Felhasználóbarát.

Rocko- 2011.07.16. 00:29:28

@gyvy: GT40.
egyébként BMW-nek is van ilyen. csak ők powerdome-nak hívják. :)

Shadow55 2011.07.16. 01:37:18

Jó kocsi az összes, csak kár hogy a Michelin szar gumikat gyárt. Lehet hogy csak én fogtam ki rossz szériákat, de mindegyik kenődött és pocsék irányíthatóságot adott.

Nem hiába kell az újságírókat ilyen programmal elkápráztatni..

Ciri 2011.07.16. 07:06:28

@ommm:

Ez szuper volt Pista!
Ja,és bekaphatod :)

Ciri 2011.07.16. 07:19:06

@Shadowbull:

"eleve magasabb a literteljesitmeny, magasabbak a fordulatszamok, sok a gyorsitas-fekezes, es az aerodinamikaban meg annyira messze vannak egymastol mint kobalta az F16-ostol."

Lehet ezen rugózni reggelig de az a helyzet, hogy az Audis vezér nyilatkozata után kábé egy hónappal megnyerték (ismét) a 24 órást. Szerintem a lehető legjobban jött ki az Audi ebből a sztoriból. Minden héten találgatott valami autós lap arról, hogy megy az F1-be, nem megy az F1-be.
Ezzel le is zárták a kérdést és a puffogást is.
Illetve a két autó aerodinamikáját összehasonlítani és azt minősíteni eleve nem túl bölcs dolog. Ahogy szoktad mondani, alma-körte.

"Raadasul dizelmotor. Konyorgom, dizel!"

Így van! Egy kávédaráló 24 órán keresztül bőven 300 felett, megállás nélkül. Tényleg pitiáner...

Arra viszont kíváncsi lennék, hogy melyiket lehetne párhuzamba vonni (ezáltal jó marketinget csinálni)a mindennapi autókkal. Nyilván egyiket sem, de azért az F1 jóval messzebb áll az utcai technikához.

Szerintem.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.07.16. 09:04:01

Michelin - még egy adat:

2000 környékén napi (!!!) 300.000 db abroncsot gyártottak a kerékpártól a nagy munkagépekig.

Shadowbull 2011.07.16. 09:09:19

@Rocko-: Vagy a nyitott valtozat. Csak eso ne essen :)

Most mar nagyn kivancsi vagyok az Aventador-ra, mert a Murcielago-ban ugy ahogy azert elfertem...

sb

Shadowbull 2011.07.16. 09:11:42

@Ciri: "! Egy kávédaráló 24 órán keresztül bőven 300 felett, megállás nélkül. Tényleg pitiáner..."

Nem mondtam hogy pitianer.

De azert annyira nem eszveszejto dolog.

sb

Hurri Kán 2011.07.16. 09:15:56

@Rocko-:
Na jó, de elég szar lenne kuporogni a klímahűtő és az ablakmosótartály között :D

Rocko- 2011.07.16. 10:08:56

@Shadowbull: hjah, az is megoldás. :)

amúgy érdekes, hogy tuti durva piackutatás van egy ilyen szűk rétegmodellnél, és ezt nem veszik figyelembe. vagyis hát akkor nyilván nem esel, esünk bele ebbe a magassági korlátba.
mondjuk én beperelném, őket, mi az hogy már ha magas vagyok, akkor ne legyek gazdag. :DDD

@gyvy: mer mér? a klíma hűt! :)

Jetfighter 2011.07.16. 10:45:31

Porschét sokat vezettem, Ferrarit egyet sem, szóval ami a 911-ről a cikkben van, az mind igaz, de összehasonlítani én sem tudnám. Chris Harris tudja: evo-video, pár másodperc:
www.youtube.com/watch?v=pqI0WavbHJ4
3:50-től a lényeg.

Rocko- 2011.07.16. 10:56:47

@Shadowbull: F1-ben nem engedik a dízelt?

Rocko- 2011.07.16. 11:04:23

@gyvy: Audi LMS-nek is volt ilyen oldala. én ott néztem hogy győznek. :P

Rocko- 2011.07.16. 11:14:18

@Shadowbull: "Valamint egy motort-valtot nem egy versenyen hasznalnak am... "
most utánaszámoltam, összidőben F1-ben egy szezon alatt többet megy az F1 hajtáslánc. (feltételezve hogy nem cserélik.)

Hurri Kán 2011.07.16. 11:19:07

@Rocko-:
Ez érthető... Ha meglátsz valahol négy karikát, rögvest úgy nézel, hogy egy szemellenzős ló ahhoz képest egy kaméleon :DDD

F1-ben, ha jól tudom, egész szezonban 4 motort/váltót lehet (büntetés nélkül) elhasználni. Az kb. 4,5 hétvége/cucc. Egy futam ugye 300 km, plusz a három szabadedzés, plusz az időmérő.

Nem tudom, Le Mansban 24 óra alatt mekkora távot tesz meg a győztest, szerintem ennél valószínű többet.

Rocko- 2011.07.16. 11:29:13

@gyvy: na azért ennyire nem. :D
csak tudtam melyik laura kell fogadni. :D

idei győztes 4838 km-t ment.

F1-ben meg 18 futammal számolva 5400 km. több.

de persze ezek is számok, alma/körte, másképp éri a terhelés őket.

Hurri Kán 2011.07.16. 11:36:15

@Rocko-:
De az F1-ben nem egy motorral/váltóval tolják végig a teljes szezont, ahogy fentebb írtam :)

Cserébe viszont nem hinném, hogy a dízel 18.000-et pörögne. Szóval a fene tudja, az biztos, hogy mindkét versenyen kap a technika bőven...

jones2011 2011.07.16. 12:42:52

Mert lehet, hogy az Apollo 301 600 eurós árával (áfa nélkül) az egyik legdrágább utcai szupersport, de egyben a legrondább is (tudják ezt ők is, már jön az új Tornante, sokkal elfogadhatóbb formatervvel). És hiába karbon a karosszéria és nagy a diffúzor, ha a bajuszkapcsolók a Volkswagen Polóban köszönnek vissza, a szellőzőrostélyok az Audi TT-ből származnak és az egész beltér szedett-vedett benyomást kelt. Ráadásul az ebben a szegmensben nagyon fontos váltófülek sincsenek a kormány mögöt.Mert mi alapján is kategorizáljuk a sportautókat? A puszta számok alapján? Súlyuk vagy hajtásláncuk szerint? Menettulajdonságaikat, netán megbízhatóságukat figyelembe véve? Nincs titok, mindegyik egyformán fontos, a döntő tényező úgyis a szubjektív megítélés lesz. A motorerő sokkal kevésbé fontos, mint például a tartósság és megbízhatóság

Na akkor csak ezt nem értem a T. szerzőtől, hogy mi értelme ennek egyáltalán...)
kit érdekel melyik az mindenkinek a sajátja ( ha van nekiezek közül bármelyikje) )amúgy ha már supersport akkor köningsegg ccx vagy argeta vagy veyron stb..) na abban melyik a jobb???:)

Shadowbull 2011.07.16. 15:26:31

@gyvy: jo ha forog 5000-et a dizel, de lehet meg annyit se.

Ezenkivul LMben bazi hosszu egyenesek vannak, amit allando fordulatszammal tolnak vegig. Ott nem is valtanak, ugye.

sb

Shadowbull 2011.07.16. 15:27:33

@Rocko-: nem. meg nem is lenne eselye.

LMben is csak azert van, mert szarok a szabalyok.

sb

Rocko- 2011.07.16. 15:33:13

@Shadowbull: miért ne lenne? mármint 1-2 tankolási kiállást elvéve nőnének az esélyek. elviekben.

de alapvetően egyetértek veled: az üzemanyag neve benzin. ;)

RAH-66 2011.07.16. 19:35:16

@ommm:
Igen, a tavalyi Le Mans-i tudósításotok tényleg ütött. Látok egy Manthey Porsche-t is a képeken, az az idei Nordschleife 24 órás GT3-as vagy a tavalyi? Van vmi. külön szerződés a Michelin és a sportkocsigyártók közt, hogy ennyi autót sikerült nekik egy rendezvényre összehozni?

ommm 2011.07.16. 21:18:04

@jones2011: Amelyik nem rohad le veled sem az utcán, sem a pályán két kör után.

@RAH-66: Jól látod, az idei volt, beszélgettünk a pilótákkal is, jó kis session kerekedett belőle. A hibrid GT3-as autó nagyon érdekes és dicsérik, bár van még baja. (Érdekes módon nem a hibrid-hajtáslánc miatt szívtak, az teljesen üzembiztos volt).

Z o z ó 2011.07.17. 11:27:41

@ommm: Már megint alkottál valamit ami bemegy a könyvjelzők közé:) Nagyon jó cikk ,tényleg élvezetes volt:)

Komolyan mondom ha megnyerném a lottót Tőled kérnék listát hogy mit vegyek meg:D

Joe48xr 2011.07.17. 20:47:20

A cikk elfogult a Porschek iranyaban. Ha a megbizhatosag es a teljesitmeny is fontos nezzuk meg a 2011-e Le Mansi eredmenyeket. 24 ora 775 km. A LM GTE Pro Category-ban 5 db Porsche 997 indult 4 fejezte be 80% teljesitmeny mig Chevrolette Corvette C6 Z-bol 2db indult 1 fejezte be 50% teljesitmeny. LM GTE Am Category (amator) 3 db Porsche 997 indult es 1 fejezte be 33%-os teljesitmeny mig Chevrolette Corevette C6 Z-bol 1 db indult es 1 fejezte be 100% teljesitmeny. A ket Kategoriaban 8 db Porsche 997-es indult es 3 db Chevrolette Corvette C6 Z. A Corvettek mindket kategoriat megnyertek...es futottak meg Ferrarik, BMW-k, Ford GT-k.

Rocko- 2011.07.18. 00:07:44

@Joe48xr: és melyik szalonban kapod meg a LMS-i Porsche-t?

Hurri Kán 2011.07.18. 00:13:04

@Rocko-:
Ahol az új Lotus Espritet :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.18. 01:17:54

nekem egy bajom van a porschevel: tul magas vagyok bele. aki 2 meternel magasabb az ne akarjon venni.

jones2011 2011.07.18. 13:57:33

ommm 2011.07.16. 21:18:04
@jones2011: Amelyik nem rohad le veled sem az utcán, sem a pályán két kör után.
T.Ommm!

:) nem hinném, hogy ebben a kategóriában bármelyik gyártó is meg engedhetné magának azt, hogy 2 körutún szétessen az autó bármelyik re is használod. igaz ezek utcai autók, nem versenycélokra... a másik bármelyik Audi v BMW de
Alfa, Mazerati, gm, Jaguar, Aston....sorolhatnám még.
Így nem látok kivetni valót ebben, és nem hinném hogy te vagy sokan közülünk, ezek közül bármelyikkel is rendelkeznél, és azt mondod ez a sz****Audi ez csak ennyit bírt ki....:)
Tehát ezzel nem személyeskedni akarok csak arra akarok rá mutatni hogy ez mind jó autó a maga kategóriájában és nem egy átlag magyarnak..elérhetetlen..
további szép napot...
süti beállítások módosítása