A tekerés vége?

  2011. július 05. - ommm Címkék: totalcar visszatekerés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Ma kipattant hírünk azért nem kis büszkeséggel tölt el bennünket, hiszen mindenfelé ezt kommunikáltuk, szakmai fórumokon egyértelműen állást foglaltunk és hangot is adtunk véleményünknek. Tárgyaltunk politikusokkal, importőrökkel, döngettünk zárt és nyitott kapukat. Úgy látszik, valami értelme csak volt a hangoskodásnak, Bandi izzadásának az ATV reggeli műsorában.

Nyilván nem oldódik most meg egycsapásra minden, de az irány jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr183041920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robian 2011.07.05. 21:42:41

@manager2008: a vonalkód benne lenne az összes üvegben + rendszámon az már 99% biztonság. tökéletes megoldás lenne, egyetértek. és nem lenne megvalósíthatatlan, se drága, ahhoz képest mennyi pénzt hozna. csak ugye a népnek hozná, és cui prodest...

papa33 2011.07.05. 21:46:43

Ugye (többnyire) az autógyáraknak valahogy nem éri meg ellophatatlan autót készíteni...
ugyanígy nem kívánják megnehezíteni a tekergetést. Állítólag néhány márkának számítógépéből (meg egyéb helyekről) kiolvashatók olyan adatok, melyekből következtetni lehet kb kilométerekre.
Komputercserékre is...
Ugyanígy az az online szervizkönyv sem jött be, nem akarják...

eszkütyü 2011.07.05. 21:47:35

@cso zsi: Nem, húsz éves Volvo, 310000 gyanús km-rel. 5 éve amikor vettem, már a neppernél kiszúrtam hogy a plexi mögött karcos a számlap:-) Nem érdekelt, hiszen magyarisztánban max. akkor kapsz valós futásteljesítményű autót, ha öröklöd a nagypapától.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 21:51:54

Nálunk Szlováiában eddig is 2 évente müszaki, km-óra felvésés. Igaz, nyilvános lekérdezhető számítógépes nyilvántartás nincs. Csak esetleg eladáskor, ha vki eltette mindet, az eladásnál jól jöhet.

Gyakorlat: most kell a Mazdát vinnem, nézem a 2 éves papírokat, 133T km. Most benne van 305T km....:) Tehát a faszi a múltkor arra is lusta volt, hogy belenézzen az autóba, beírt vmit hasból....akkor járhattam úgy 305-50ezernél. + ha bármi kaphat müszakit anélkül, hogy a vizsgaállomáson látnák, akkor ki fog megbízni ebben?

Azért a szándék jó és remélem tisztul a szakma ezáltal is.

manager2008 2011.07.05. 21:57:53

@robian: Csak érdekesség képen, 10 éve javasoltam egy nagy embernek, és azt mondta felejtsem el ... De azóta fejlődött a világ! ???

Mellesleg a rendszám csak arra jó hogy a tanúk vizuálisan tudják azonosítani a járműveket, a hatóságnak nem kell (leolvashatja ma már a vonalkódot is), illetve a rendszám táblát egy vonalkód táblának is el kell elképzelni.
Vannak olyan leolvasók amelyek kicsit többet tudnak mint az áruházban megszokott kézi olvasók, (-40+60 fok, nagy távolságról is olvas, nagy sebességnél is stb.)
www.intermec.com/products/scansr61ex/index.aspx
15 méterről is olvas

gnme 2011.07.05. 21:58:34

nem hiszem hogy felvevő piac lennénk (új autókat vesznek magánszemélyek nagy darabszámban)

öreg autóknál meg nem látom mi értelme ennek

...már rég elsüllyedt ez a fejsze

Lacee83 2011.07.05. 22:00:03

Végre újra értelmet nyer majd a megkímélt állapot és kevés kilométer. Mert érdekes módon a legtöbb autó km órája 150ezernél megáll....
Azok meg akik tényleg szép állapotú kevés km-es autót akarnak eladni előre tekerik mert senki nem hiszi el....
Az árakra is hatással lesz mert lesznek végre 400ezer km-t futott autók is a hirdetések között.....

gnme 2011.07.05. 22:03:54

nekem az nem tetszik, hogy mesterséges piacot teremtenek, nem szabadot ... lásd regadó emelés

így aztán az emlegetett 400k-t futott autónak is "értéket" adnak ... mire??

..ezek a kint 300-400 ojrós ótók, azoknak annyi az ára ... nem a magyar mesterségesen beállított kamu ár

robian 2011.07.05. 22:05:57

@manager2008: a köztéri kamerák lassan kiváltják a tanúkat, másrészt ki merne bűnözni egy vonalkódos autóval

cso zsi 2011.07.05. 22:10:37

@manager2008: Elvileg (bár lehet rossz értesülésem), az ablakra ragasztott EU-rendszám formátumú matrica tartalmazott volna RFID-chipet, ami rengeteg dologra alkalmas lehetett volna.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 22:21:15

@robian: Na az még eltart egy darabig, míg a Bakonyszepezd-i kocsma mögött kamera lesz... vagy erdei utakon. Jöhet a Chip, Vonalkód, akármi, rendszám 50 évig még biztosan lesz.

karosszékely 2011.07.05. 22:26:27

@manager2008: A vonalkód pont annyi információt tartalmaz(hat), mint egy rendszám: amennyit betöltesz mögé.

manager2008 2011.07.05. 22:32:13

@Bathory: Egy olcsó kamera simán megvehető ma is (ebay) van benne wifi, infra,hangszóró mikrofon, stb. Van napelemes is, vagy akár GSM-is kapcsolható hozzá..Van amelyik 180 , vagy 360 fokban is lát. Erdőkben is alkalmazzák (erdőtűz jelzésére pld., vagy falopás ellenőrzése miatt). A kamerák világa következik :) Beszerelhető az autóba is a tolvajról HD minőségű filmet továbbit (ha nem veszi észre) - egy 64 Gb -os memória kártya 320 óra HD filmet képes tárolni, a kamera meg akkora mint egy kukoricaszem.
Nagy gáz van :)

manager2008 2011.07.05. 22:35:59

@karosszékely: Kódolással sokkal többet, mert sok egyéb kódot is összesíthetsz vele.
Pld. alvázszám+motorszám + a vezetésre jogosultak azonosítói (lehet az egész család).
A rendszám csak egy primitív kód (leszedem és felteszek egy másikat), a forgalmi meg egy papír, hamisítható, vagy külföldi eredeti mutogatható. Ha központi adatbázist kérdez le a rendőr az már jó, de mit ér vele ha ukrán rendszám van a kocsin, a tulajnál ukrán forgalmi, és még nem keresik az alváz +motorszámot? Azzal mit kezd?

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 22:36:34

nos megsúgom hogy más országokban sem kell senkinek, mert a 150ekm után az autó roncsnak számít, és olyan alacsony árakon veszik meg amiről itthon csak álmodunk.@isti75:

Elég 3 perc és kiderül a Mobilén mekkora baromságokat írsz.

Nagyon gyakori a németeknél, hogy a cégautót a flottakezelő a garancia -2 v. 3 év- lejárta után értékesíti. Ez egy ingázásra használt Passatnál lehet 150-180 T km. Kitisztítva nagyon kevés ember mondaná meg, hogy nem szalonúj v. párezer kilométeres tesztautó. Ált. nincs is semmi gond velük, ezeket megéri behozni (Szlovákiába). Akkor lesz egy dízel,3 éves valós 150et futott géped 11-13 ezer euróért. Ez még mindig sokkal jobb autó mint ami a legtöbb embernek bármior is lesz Mo-n. A németek a magyarokkal ellentétben a céges verdára is vigyáznak, meg másolópapírt sem lopnak, ugye.

Egyébként semmilyen autószerelő sem tudja szemrevételezés alapján megmondani a futott km-t, feljebb írta vki ezt. Ha röntgeneznék v. megbontanák a motort átvizsgáláskor(ilyet senki sem kér/vállal), akkor is csak annyit tudnak mondani hogy mennyire kopott, de van aki 50ezren elkoptat egy motort, van aki 300on sem.

karosszékely 2011.07.05. 22:39:34

@manager2008: A vonalkód maga nem tartalmaz információt (az is csak egy szám, mint a rendszám), az információ a mögötte lévő adatbázisban van.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.05. 22:51:20

@manager2008: Egyetértek hogy a kütyük egyre olcsóbbak és jobbak lesznek. A munkaerő kerül sokba. A múltkor Bakátsot (...:DD) sem a kamera buktatta le a hyperben, hanem a biztonsági ember, pedig ugye minden hyper tele van kamerával, csak senki sem figyeli őket, meg ha igaz 72 ó után törölniük kell mindent. Magyarország 93000 km2, tehát ha csak 1 kamera van minden km2-en, annak a figyelése kb. 30 kam/kopf 3000 ember. Erre sosem lesz pénz, és akkor nagyon foghíjas kamerarendszerről beszéltünk.

fda 2011.07.05. 22:54:59

Végre!

Mindennel lehet trükközni, de ha a kocsi minden hivatalos vizsgálatánál felírnak egy számot, 10 év múlva minden kocsinak lesz mondjuk 5 óraállása, azért mégis nehezebb lesz 190 ezerből 90 ezret csinálni!

manager2008 2011.07.05. 23:28:48

@Bathory: Nagy változás lesz ebben a kérdésben (sajnos?).
Lakóházanként 4-8 kamera kell hogy megfelelő felügyelet legyen. Helyben rögzítésre is kerülhet a képsorozat, és távolra is küldhető a felgyorsuló internet segítségével. Élőben is nézhető a felvétel, pld Budapestről nézhetem a nyaralót stb. A mozgásérzékelő jelzi ha mozgás van és riaszthat is. De a szükséges kameraszám milliós nagyságrendű is lehet országos szinten. Egy ember nem tud 30 kamerát figyelni, de ha intelligens a rendszer akkor sok esetben igen, mert a kamera jelzi hogy változás van a képen (felismeri a nagymamát is ha kell). De mondjuk egy forgalmas helyen nem tud jelezni, azt élőben kell figyelni mint a városokban a közterületet figyelők.
A mobil telefon is egy mozgó kamera, lásd arab világban történő események. Kicsit furcsa jövőkép, hogy mindent kamerák figyelnek, de ilyen már van sok helyen (marad a Szahara, ha egyedül akarsz lenni :)

Rocko- 2011.07.05. 23:29:52

@guni: "És akkor azt megmondjátok, hogy az így kiesett sacc/kb 100 milliárd forintot honnan kéne elvonni?"
nagyon szívesen. a politikusk zsebéből, ahova kerülne ez meg nagyon sok adóforint.
hidd el, ez akkor csak aprópénz lenne.

guni 2011.07.05. 23:34:26

@Rocko-: Ó de éreztem hogy valaki ezt fogja mondani. :) Hát ennyi erővel a világbékére is várhatunk. :) Szóval én valami reális javaslatra gondoltam...

Rocko- 2011.07.05. 23:42:21

@guni: de miért, mit milyen választ vársz?
mit fedez a regadó? mi az a töblet, amit kapsz 100 000 - 500 000 - 2 millió regadóforintból?
mi az amitől több lesz ez, mint egy sima átírás? (ami önmagában egy rablás.)

Rocko- 2011.07.06. 00:00:35

@guni: hát ha neked mindegy, akkor adj már nekem 100 ezret. csak úgy.
teljesen mindegy miért és hogy jogos-e.

guni 2011.07.06. 00:00:46

@Rocko-: Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy mit fedez és hogy jogos-e. (nyilván nem) Befolyt egy összeg a költségvetésbe, aminek egy részéből valamit kifizettek, egy részét meg ellopták vagy elherdálták. Ha ez az összeg kiesik, akkor azokat a dolgokat amiket korábban fedezett nem tudják majd kifizetni, rosszabb esetben az ellopott részt is valami más ellopásával pótoljék. Ennyi. Jelenleg a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető realitásnak a regadó eltörlése, ugyanis a költségvetés nem tud lemondani erről a 30-40 milliárd Forintról. (utánéztem, ennyi az idénre várt összeg)

guni 2011.07.06. 00:16:13

@Rocko-: Kérlek idézd be azt a részt ahol azt írom, hogy mindegy vagy akár csak azt hogy ez így jól van. Egyébként sem adonék, mert az állam kötelezhet erre, Te meg nem. Én csak annyit akartam írni, hogy az óraállás rögzítése egy reális követelés volt vagy az lett volna akár a B125, mert megvalósítható és javít a magyar emberek életén egy picit. A regadó eltörlés az nagyon fasza lenne és jogos is, mint ahogy a rendőrök, tűzoltók, orvosok stb bérének megtöbbszörözése, 10 új metróvonal, egy 8 sávos M0, meg a munkanélküliség felszámolása is az lenne, de jelen pillanatban nem egy reális, teljesíthető követelés. Pont.

u.i.: Meg hogy a blog.hu ne 20 perc késéssel jelenítse meg a kommenteket, az is egy reális követelés volna, de ez sem reális úgy tűnik.

Rocko- 2011.07.06. 00:17:48

@guni: "Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy mit fedez és hogy jogos-e."
itt írod.

"az óraállás rögzítése egy reális követelés volt vagy az lett volna akár a B125, mert megvalósítható és javít a magyar emberek életén egy picit."
így van. persze figyelni kell a megvalósítás módjára.

"A regadó eltörlés az nagyon fasza lenne és jogos is, mint ahogy a rendőrök, tűzoltók, orvosok stb bérének megtöbbszörözése, 10 új metróvonal, egy 8 sávos M0, meg a munkanélküliség felszámolása is az lenne, de jelen pillanatban nem egy reális, teljesíthető követelés. Pont."
dehogynem reális.
inkább az az irreális, hogy egyre többet vesznek el az emberektől és egyre kevesebb jut vissza hozzájuk. ezen kéne elgondolkodni.

guni 2011.07.06. 00:17:56

u.i.: Meg hogy a blog.hu ne 20 perc késéssel jelenítse meg a kommenteket, az is egy jogos követelés volna, de ez sem reális, úgy tűnik.

guni 2011.07.06. 00:34:48

@Rocko-: ""Ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy mit fedez és hogy jogos-e."
itt írod."

Ebből nem tudom hogan sakkoztad ki, hogy nekem mindegy, hogy kifizetek 100000-et vagy nem.

"dehogynem reális.
inkább az az irreális, hogy egyre többet vesznek el az emberektől és egyre kevesebb jut vissza hozzájuk. ezen kéne elgondolkodni."

Gondolkodhatsz. Elsőként azon hogy mit értek reális és jogos dolgokon. Ugyanis ezekre a dolgokra nincs pénz, azt hiszem ezzel mindenki tisztában van. És csak úgy máról holnapra akkor sem lenne, ha a vezetőink egytől-egyig feddhetetlen jellemű zseniális szakemberek volnának (pláne hogy nem), mert akkora sz@rban van az ország. Ezért nem reális. Mégha jogos is. Na mentem aludni.

Suttora 2011.07.06. 02:17:23

@Naezatutti?!: Igen, a múlt augusztusban is kellett már kép az óraállásról. Az előfordulhat, hogy a munkalapra rossz állás került (bár nem helyes), de az a Te és a szerviz közötti szerződés, a hatósági nyilvántartásban viszont nem az szerepel, hanem ami az ún. "Kérelem"-re lett írva (amit vagy odaadnak a végén, vagy nem...), ezt viszont fényképpel kell igazolni.

néma fóki 2011.07.06. 06:23:07

@Anti Anyag:

Ez vicc. Azt tudja megmondani esetleg, hogy a fék, futómű, váltó stb renben van e vagy sem. A km.t soha nem mondja meg pontosan. Ránézésre meg pláne.

néma fóki 2011.07.06. 06:29:17

@VargaBa:

Adásvételi fejében? Ha már megvetted akkor baxhatod!

néma fóki 2011.07.06. 06:35:46

Ugyan már!
Szerintem az autógyárak felelősége az egész tekergetés. Kizártnak tartom, hogy nem tudnák a rendszert úgy megcsinálni, hogy ne tudják tekergetni, manipulálni.

Milyen jó biznisz az, hogy egy használt verdát a vásárlás után egyből visznek a márkaszervízbe, mert összeakadt a motor...stb. Megéri ez a csalás mindenkinek kivéve a jóhiszemű vásárlónak.

lajafix 2011.07.06. 06:59:06

@néma fóki: Az autógyárak nem a tulaj/kereskedő/nepper 200e km körüli cigánykodása ellen fejlesztenek...

boss777 2011.07.06. 07:10:00

pedig tekerni kell..mert a sok baromnak ,csak a kevés km s autó kell..hát ezután is megfogják kapni..xD

Petya1977 2011.07.06. 07:37:03

Tökéletesen egyetértek a javaslattal !
Sőt kemény büntetéseket adnék annak aki visszatekeri az órát, mivel ezzel az autó motorikus állapotáról a tényelegestől lényegesen jobb állapotban tünteti fel az autót, ami akár balesetveszélyes is lehet és a vevőt is megtévesztheti. pl. valaki emiatt nem nézeti át a fékeket akkor balesetet is okozhat magának vagy másnak...stb. Ráadásul egy kicsi állapota a vizuális átnézésen kívül főleg a km-óra állás határozhatja meg. Főleg a külföldről behozott autóknál sokszor gyanúsan kevés a km sajnos. Az ok egyértelmű.
Megoldás:
Ha 2 embert nyilvánosan felakasztanának az ügyben egy jó időre abba is maradna a km órák visszetekerése. Ez a módszer sok esetben igen erős visszatartó erő lenne a bűncselekményekben is.

calibra91 2011.07.06. 07:38:20

Szerintetek a kintről jövő kocsiknak nem tekerik visssza az óráját, mielött vizsgára viszik????????????

A akkor kerül rá itthoni frsz és vizsga, amikor vki megveszi a kereskedésbe...

s.o.v.i.e.t 2011.07.06. 07:51:23

Sok kilométeres, de naggyon pöpec verdák hazája leszünk.

azt se lehesen hazudni, hogy nem dohámyzó, női, első tulajtól, garázsban tartott, megkímélt full-full-extra! mertkülönben mit sem ér! :)

néma fóki 2011.07.06. 08:03:04

@lajafix:
De mekkora blama és ellenreklám mikor egy ember leírja, hogy a 80 ekm-t futott BMW/Vw/Opel/Renault...stb-je összefosta magát. Pedig valójában 380e van benne...
Innentől akár érdeke is lehetne a fejlesztés nem?

Mérges 1234 2011.07.06. 08:09:18

"pedig tekerni kell..mert a sok baromnak ,csak a kevés km s autó kell..hát ezután is megfogják kapni..xD"

Megvettem eddigi életem legtöbbet fútott autóját(140.000 km), fura módon ez van a legjobb álapotban, olyan mintha új lenne. Semmi baja, jól fogyaszt, jól megy, egyszerűen szuper.

Fura módon az eddigi autóim, amik 50-80 ezret fútottak voltak, mind sokkal szarabbak voltak.

Én már nem félek a valós sok kilómétertől.... :D

szemeteske 2011.07.06. 08:15:38

Akkor az össz változás, hogy a behozott kocsik óráját ezentúl a határ túloldalán tekerik majd.
Zárható.

aefzuj 2011.07.06. 08:19:06

Ad 1.: Nem fog változni semmi, csak nehezebb lesz az eddig akadálymentes tekergetős pálya. Valceg nőni fog a "meghibásodott" óracsoportok kicserélésének gyakorisága is.

Ad 2.: Ez tüneti kezelés (lenne, ha lenne értelme), a probléma okozóját nem szünteti meg. Azért van tekergetés mert a hülye magyar igényli, sőt elvárja, hogy 10-12 éves autók 200e alatti futsáteljesítménnyel legyenek megvehetőek. Amíg a fejekben él ez a hülyeség, addig lesz visszatekerés. Ugyanis a kínálat csak akkor apad el, ha megszűnik a kereslet.
Birka magyar hozzáállás = tekergetett órák.

De nektek jó lesz ez is, most majd megnyugszik a júzer, hogy nincs visszatekerve semmi se.

gigabursch 2011.07.06. 08:22:17

Ha már kormányunk olyan profi visszamenőleges törvényalkotásban, ezúttal a nepperekre nem akar visszamenőleges hatállyal kötelet biztosítani?
Ezt momentán támogatnám

Atarist 2011.07.06. 08:23:07

Ez a rendőrségi ellenőrzésnél felírjuk az óraállást elég sutának tűnik, kicsit olyan mintha "még az akkor ezt is tegyük bele" szemlélet szerint pakolták volna össze. Ha már megállít akkor másszon is alá és egy komplett közlekedésbiztonsági csekkolást lenyomhatna az fontosabb ha úton vagy. A határozat többi részével tökéletesen egyetértek. A külföldi autók történetét pegig szerintem marha egyszerű lehetne átvezetni, EU van elvileg akkor faszér' nem használjuk ki? Ha meg nincs szerviztörténet (jaj elveszett) így jártál, autó büntetővámmal jöhet be, majd nem éri meg a neppernek.
Jó napot, személyit, forgalmit, kötelezőt, óraállást kívánok!

Atarist 2011.07.06. 08:37:22

Még annyi ha veszek egy többmilliós projektort, lekérdezem mennyi a lámpaóra benne, ez infót ad arról kb mikor kell cserélni a lámpákat benne, és ez nem csak projektorokra igaz sok más berendezésre is. Még sosem hallottam projektor számláló-tekergetőkről, pedig simán érhet többet egy autónál. Az esztétikai megjelenés mellett ez ad (adhat) elsődlegesen infót a laikusoknak az állapotáról. Nyílván a vásárlás más tészta de pontosan a kereskedőbe vetett bizalmat ássa alá minden egyes tekergető. Nem kellene eljutni oda, hogy a teszkós pékeket eresztjük össze a sajátunkkal hogy megvitassák miből mennyi van a kenyérbe.

Spajzi 2011.07.06. 08:42:48

@aefzuj: "Ez tüneti kezelés (lenne, ha lenne értelme), a probléma okozóját nem szünteti meg. Azért van tekergetés mert a hülye magyar igényli, sőt elvárja, hogy 10-12 éves autók 200e alatti futsáteljesítménnyel legyenek megvehetőek. Amíg a fejekben él ez a hülyeség, addig lesz visszatekerés. Ugyanis a kínálat csak akkor apad el, ha megszűnik a kereslet.
Birka magyar hozzáállás = tekergetett órák. "

Kicsit fordítsd meg a gondolatot: a nagy futásteljesítményű autót árán felül akarják eladni a köcsög nepperek. Egyszerűen a haszon miatt tekergetik, nem azért mert a birka magyarnak ilyen kell. Az meg azért csak normális vásárlói gondolat, hogy a pénzemért minél jobb minőségű terméket vegyek. Amíg a kereskedői fejekben lesz baj addig lesz ilyen, ott kell rendet tenni, nem a vásárlókban. Képzeld el ha pl. az élelmiszer kereskedelemben is a hülye vevőt hibáztatnád mert mérgező élelmiszert vett - hát miért nincs neki otthon vizsgálólaborja. Na ezért kell állami kontroll az ilyenekre is, mert a kereskedő csak és kizárólag a saját hasznát nézi, más nem érdekli, az se ha megdöglesz. (lásd a mérgező kaják esete nemrég németországban)

krausz2 2011.07.06. 08:44:45

Remélem a szervizeket is előbb utóbb lekaszálják akik utólag könyvelik "kreatívan" a szervizfüzeteket!Mondjuk csalásért,
és okmányhamisításért.

twng 2011.07.06. 09:18:18

Nem csak a megtett út a lényeg! Az sem mindegy, hogy azt hogyan tették meg (hol, milyen terheléssel, milyen szervizeléssel)!

Tehát, ha egy autó minden előírt szervizt (nem kell márkaszerviznek lennie) időben megkap, kopó alkatrészeit időben és megfelelő cserealkatrésszel cserélik (nem pedig utólag gyártanak rá "füzetet"), akkor azzal nagy baj futásteljesítménytől függetlenül nem lehet.

Ezt az állapot lenne ideális és ehhez nem szabályozás, hanem gondos sofőr és lelkiismeretes szerviz kell csak.
Ehhez valami hasonló már működik a repülőgépeknél, különben több állna bele a földbe.

Allin(HUN)Gary 2011.07.06. 09:40:28

Én személy szerint örülök neki.

Viszont nagybátyám a hivatalos Merci szalonba csavartatja vissza az órát. 4 év alatt beletett fél millát és eladta szervizkönyvesen 300e KM-el. Ezt az esetet nem védi ki.

De mindenképp jó az irány. Remélem mi nyerjük meg a szofveres tendert.. :)

Mazsika1 2011.07.06. 09:42:20

És az autógyártók még nem gondolkodtak el olyan km számlálón, ami egyszerűen NEM TEKERHETŐ VISSZA ?

(sokféle megoldás létezne, a reteszes, szétszedhetetlen kilincsműtől kezdve az elektronikus gyűjtőregiszter hardveres manipulálhatatlanságát biztosító, a gyártáskor gyárban generált egyszeri és ott, a gyárban páncélszekrényben tárolt kódon át, a lehegesztett menetíró "fekete doboz"-ig, stb. Persze aki okosabb, jobbat tud, majd biztos leírja, de nekem az az érzésem, hogy ebben a nagy piszkos bizniszben az autógyártók is ludasak, azzal, hogy a menetteljesítmény-számláló rendszerük manipulálható, teret engedve ennek a csalási formának.

Én pl. olyan rendszert is el tudnék képzelni, ahol a gépkocsiban egy USB memória lenne a km- számláló "agya", a megállásnál ki kell venni, és elindulás előtt be kell rakni. Ha az előző záró gyűjtő értéke nem egyezik meg a mentett állomány nyitóértékével, az autó nem indítható be. Az USB memórián lenne egy egyedileg generált azonosító kód, ami nem állítható elő többször, és nem másolható.
Így a gépkocsi lophatatlan, és manipulálhatatlan lenne. Az ellenőrzése is hatékony, a rendőrségnél lenne egy olvasó, a forgalmi ellenőrzés nem állna másból, mint egy USB memória leolvasásából, az automata rendszer pedig azonnal leleplezné a csalást, gyorshajtást, stb. A vizsgát, eredetvizsgálatot, átírást is csak ennek az USB memóriának a birtokában lehetne megejteni. (mondjuk, hogy elektronikus törzskönyv ...? )

A kódot az okmányiroda központi adatbázisszervere generálná, 1024 bit titkosítással, RSA algoritmus segítségével. Az USB memóriaegységen lehetne rádiós (bluetooth vagy hasonló jellegű) jelkommunikáció is akár, ez plusz kiegészítő pl. immobilizer egység lenne a chipben. Erre az USB memóriára tárolnák ugyanakkor a műszaki vizsga, a "zöldkártya" eredményeit is, ráférne a fékhatás mérés minden adata, a gépkocsi állapotáról a fényképek, a festék-rétegvastagság adatai, és minden , ami kell.

Shadowbull 2011.07.06. 09:45:45

@Mazsika1: "És az autógyártók még nem gondolkodtak el olyan km számlálón, ami egyszerűen NEM TEKERHETŐ VISSZA ?"

A gyartoknak szuksege van a szamlalo allithatosagara, mivel ok maguk is allitjak.

sb

Mazsika1 2011.07.06. 09:48:23

ők miért állítanák??

Shadowbull 2011.07.06. 09:53:55

@Mazsika1: Peldaul a legyartott autokat eladas elott mozgatjak, egy reszuk minosegi ellenorzesen esik at, nehany szazalek megy nehany kort a gyari teszpalyan, nehany darab meg kozutra is kimegy hosszabb tesztre.

Nyilvan a vevo amikor atveszi az autojat, nem szeretne benne mondjuk 130 kilometert latni, ezert ezeket az ertekeket a gyarban is, meg asszem atadas elott is nullazzak.

sb

Mazsika1 2011.07.06. 09:56:09

Jó, akkor mennek vele 130 km-t és lenullázzák és onnantól élesítenék ma kódot.

Én speciel 30 km-rel vettem át az "új" kocsim.

Akkor hörögjek, hogy "de hát ez használt"?

:))))

thisisnotsound 2011.07.06. 10:01:27

@Doubledecker:
Kedves hozzászólásodat köszönöm.
Sajnos tévedsz édesanyám foglalkozását illetőleg.
Örömmel veszem tudomásul, hogy van közöttünk egy olyan ember, aki még életében nem követett el semmi simlisséget, így tiszta szívvel ítélkezhet mindenki felett.
Jézus tárt karokkal fog várni a paradicsom kapujában.
(Bár lehet hogy a gyalázkodás miatt kapsz egy kokit.)

thisisnotsound 2011.07.06. 10:04:11

@Mazsika1:

Ha a gyártónak és a márkakereskedőnek nem kellen időnként manipulálni a futásteljesítményt, akkor régen megoldott lenne a probléma.

gri 2011.07.06. 10:26:34

A km.óra állása semmit nem jelent.

10e km alatt is tönkre lehet tenni egy autót, de lehet rá vigyázni is 300e km-en keresztül.

Aki ezt a gyakorlatilag nulla információértékű számot nézi autóvásárláskor, az meg is érdemli, hogy egy nagy rakás szart kapjon a pénzéért. Sok korlátolt idióta barom...

Mérges 1234 2011.07.06. 10:28:02

@thisisnotsound:

Ezúton is elnézést kérek az indulatos válaszért.

De azért ez a dolog tényleg nem olyan, mint tilosban parkolni.

Itt úgye arról van szó, hogy szándékosan megtévesztünk valakit anyagi haszonszerzés reményében.

És igen van aki nem tesz ilyet.

Még akkor sem ha különben nem szent.

De ez esetben komoly károkozásról van szó.

Nem mindeki adja el a lelkét 500.000 Ft ért sem. Undorító ez a hozzáállás, sajnos ezért is tart ott az ország ahol.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.07.06. 10:32:44

Múltkor láttam egy fábiát 16 ezer km-el! Óra szerint. A kormányában legalább 150 ezer, ülésekben 110, motorjában vagy 220 ezer km... Füstölt, nem bírt menni a jószág! Órája 16 ezerrel a használtautó.hu-n jól mutatna!

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.07.06. 10:36:18

Van ezen felül még egy kérdés! Hogyan ellenőrzik a suzukikat és a régi autókat, amiben a mutatók átfordulnak?

thisisnotsound 2011.07.06. 10:59:36

@Doubledecker:
Ebben egyetértünk.
Bocsánatkérés elfogadva.

Nekem az a véleményem, hogy a kereskedők többsége nem azért csinálja, mert mindenképpen hatalmas hasznot akar a vevőből kicsalni, hanem mert erre van igény. Sőt.
Nem még 3-400 ezret akar keresni, hanem csak el akarja adni a portékát.

Amíg az emberek nem látják be, hogy általában nem azért szoktak autót venni, hogy a garázsban száradjon (vagy ha igen , akkor 3-4 évesen nem adja el), hogy a 3-400 ezret futott autók is még sokat használhatók, és hogy a modern dízelek méregdrága üzemanyagellátó és levegőtöltő rendszereinek elhasználódása természetes jelenség, és a tulajdonos pont azért adja el ennyiért mert ez az idő közeleg, tehát a 130-180 ezret futottnak hirdetett 4-5 éves dízelt nem veszik komolyan addig nem lesz változás.
És nem a kereskedőt kell szidni azért mert meg akar élni. (Nem a háromból összehegesztett, donoronként a Földet hatszor megkerült hulladékokat rád sózó kopaszokról/barnákról beszélek. Ilyennel nem kell szóbaállni.)

Megoldás pallérozott elméjűeknek:
Meg kell nézni hogy mit és kitől veszel.
Ja és nem a választék aljáról kell keresgélni. Ha nincs zseton, érd be kisebbel/ öregebbel.
Kár a rendszer hibái miatt dühöngeni.
Ennyi.

RLackó 2011.07.06. 11:06:11

Ha valaki eddig csalni akart, hát csalt. Aki meg ezután is csalni akar, így is fog. A fiatal kocsiknál, ahol az árat befolyásolja a futásteljesítmény, eddig is le lehetett kérdezni az autót a szervizkönyv alapján. Aki annak nem nézett utána, majd ennek fog?

www.alvazszaminfo.hu

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.06. 11:07:21

@nitro1: Ez azért nem ennyire egyértelmű! Mivel nálunk piszok gyorsan változik minden, ezért nehéz még a felkészült cégeknek is olyan adóbevallást készíteni, hogy az APEH ne találjon valamit. Sőt, ha előre kérsz egy állásfoglalást egy jogszabály értelmezéséről, akkor a válasz aljára ráírják, hogy a vizsgálat során ettől eltérő értelmezéssel is élhetnek. No, gratulálok.

Egy APEH-es ellenőr mondta, hogy 15 éves ellenőri tevékenysége folyamán csak 1 cég volt, ahol minden rendben talált. Egy 2 fős Kft. volt.

Blog.hu-s nickname 2011.07.06. 11:17:42

Üzenem a "birka magyarozó" birkáknak!
.
Szívesen vennék 200 ekm-rel is autót, ha az nem 600 ekm-t jelentene. Másrészt, vannak tényleg keveset futott autók is, csak így nem tudni melyik.
.
Azért kell tekergetni, mert úgy csal. Ennyi, nincs ezen mit szépíteni. Aki meg szívesebben vesz _ugyanannyiért_ sokat futott autót a keveset futott helyett, az marha. Ugyanúgy, mint a birkázók.
.
(Mellesleg jelenlegi autómat közel 200 ekm-el vettem.)

wsx 2011.07.06. 11:23:01

Mennyivel jobb volna, ha az autógyártók olyan autókat gyártanának, amelyeknek nem lehet tekergetni az óráját. Ez technikailag szerintem nem jelente jóval több kiadást nekik.
Egyébként ameddig ember gépeli be az adatokat a számítógépbe, addig a csalás lehetősége ott van, és lesznek majd, akik ki is fogják tudni használni.

tocibacsi 2011.07.06. 11:54:56

de régóta mondogatom én ezt... végre végre végre...

tocibacsi 2011.07.06. 11:56:30

@wsx: ha nem lehet "visszatekerni", azaz szervizkábellel átírni, akkor kicserélik az adatot tároló IC-t, vagy akár az egész computert...

fezoGT 2011.07.06. 12:00:24

@Spajzi: nem kell ide semmilyen privát vizsgálólabor meg műhely, ott van minden usernél a net vmilyen formában. Felmegy rá, körbenéz, akár csak itt a Népitéleten. Már előrébb van...

Időt-pénzt nem kimélve, akár más településre is elutazgatva bizony ki lehet fogni patika állapotú gépet is amiben a 200e km csupán annyit jelent, hogy rendesen be lett járatva. A belefektetett fáradtság bőven megtérül a későbbiekben.

És ez jórészt a vásárló hozzáállásán múlik.

tocibacsi 2011.07.06. 12:02:33

alapvetően amúgy ahhoz, hogy évi 35 ezer km kerüljön egy autóba, elég sokat kell használni... ha flottaautóról beszélünk, ez simán összejön, de mezei autó tulajdonostól azért ez szép mutatvány, nekem a napi 8 órás gombnyomogatás mellett eddig összesen 2 évben sikerült átlépnem a 35 ezret. Ugyanakkor a 20-25 akkor is megvan, ha nem csinálok semmit... Az előző verdában 161 ezer volt eladáskor, akkor volt 6 1/4 éves... Szóval évi 25 fölött hajlamos vagyok elhinni azt, amit az óra ír, évi 10-et meg soha, csak ha személyesen ismerem a tulajt...

Fikkentáger 2011.07.06. 12:22:06

Ennek csak úgy van értelme, ha ezentúl a km-óra hibátlan működése kötelezően elő lenne írva, mint ahogy a fékrendszeré is.
Mer én pédául sose tekergetek, de már vagy 8 éve nem működik benne az óra. Igaz eladni se fogom sose, meg mindegy is, mert az 500e+ km simán megláccik rajta. De csak a kosz miatt, a motoron és barátain nem - és ezért nem fogom eladni: amikor szétesik, tyúkóllá alakítom.

gri 2011.07.06. 12:24:41

@Blog.hu-s nickname:

Attól, hogy egy autó keveset futott (vagy "keveset futott"), még nem biztos, hogy jobb lesz.

És attól, hogy pontosan tudod a futásteljesítményt, attól az autó még kurvára ugyanolyan állapotban van, mintha nem tudnád.

Amúgy sztem próbálj meg előbb gondolkodni, és utána megnyilvánulni.

Swind 2011.07.06. 12:33:29

Az árakat viszont kilométeróra állásra lövik be. Persze, hogy okos ember állapot alapján dönt, de erősen meghatározza az induló árat ahonnan alkudozhatunk.
Épp ezért nagy értékű csalás a visszatekergetés.

Dipshit 2011.07.06. 12:36:14

A kommentelők kedves hada nem lát át a szitán! Ez az új módi nem értünk lesz, hanem pont ellenünk.

Eljön majd az a nap, amikor a NAV küldi ki a leveleket, hogy kedves autótulajdonos, ilyen és ilyen jövedelmi viszonyok közepette, hogy a p.csába tudott évi 30-40-50ezer kilométert autózni? Honnan a zseton, mert nekünk nem számolt be róla. Ennek ez az egy hosszútávú célja lehet, semmi más. A magángépkocsiba tett kilométerek elég jó életszínvonal-mérő.

Az hogy ezek után visszakereshetőek lesznek a futásteljesítmény adatok civil oldalról is, csak egy nagyon apró bónusz.

wsx 2011.07.06. 12:40:32

@tocibacsi:
Ennek elkerülése érdekében kell pl. beégetni a számítógépbe az alvázszámot, hogy ha kicserélik, akkor ez kiolvasáskor ne egyezzen meg.
Valamint az egész computer csere már annyira drága, hogy ezzel nem igen foglalkoznának. Az IC cserével talán.

néma fóki 2011.07.06. 12:54:45

@tocibacsi: Én négy éve vettem a lagunámat. 1,9 dci és 60e km-t mentem vele. Napi használatban van a kocsi. Akkor én csalok és hazudok? Ennyire nem lehetsz korlátolt.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 12:55:48

Kezdeményezés jó de félek, mint mindig, a végrehajtás körül gondok lesznek.

Nem akarok lehúzó lenni, de itt Révkomáromban rég írják a kilométerállást a müszaki vizsgán(2 évente). 305ezer kilométerrel most adtam el a Mazdám(valós meg az órában s ez volt). Csak most láttam, hogy a 2 év előtti vizsgán 133ezret írt be a vizsgabiztos az állapotlapra, pedig 250 körül volt az, mert évi 25öt megyek. Szóval arra is lusta volt a jó mester úr, hogy leolvassa. Az ilyen ember 2 nyalókáért azt ír be amit csak akarsz.

lajafix 2011.07.06. 12:56:03

@néma fóki:

ellenreklám? az autógyárak az új autóikat az új autók vásárlóinak készítitk. Nem az ő blamájuk, ha a T. használt autó vásárló naív.

Ha extra lenne a "visszatekerhetetlen kilóméteróra" te belerendelnéd az autódba? :-)

Suttora 2011.07.06. 13:03:30

@Dipshit: Az állam eddig is tudta, hogy melyik autó mennyit fut. Évek óta nyilvántartják az óraállásokat zöldkártyákon, eredetiség-vizsgálatokon, műszakikon.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 13:06:20

@néma fóki: 4 éve nem volt új az a Laguna, igaz-e?

Shinjuku 2011.07.06. 16:27:37

Muszaki evente es akkor meg kevesebb lenne a trukk. Ajanlott oldal:
www.carfax.com
Alvazszam alapjan minden fontosabb adat megvan egy adott autorol. Ha markaszervizben csereltet olajat akkor az is.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 16:37:02

Az ilyen intézkedések nehezítik a trükközést, tény.

De az igazság az, hogy 10 éve a hüséges szerelőm intézi a müszakiztatást, én ott sem vagyok, és gyanítom az autó sem. A két szaki elintézi telefonon. Jauzsikám rendbe' van? Rendbe' Gézukám. 'Zasszony hogy van?

Mérges 1234 2011.07.06. 17:07:27

@Bathory:

manapság már meszűnt a levelező műszaki rendszere.

De azért bármlyen szart átlöknek továbbra is..... :D

Én csak tudom, igaz én aztóa már el is adtam. Órát nem tekerve, mondjuk kár is lett volna látszott az a 400.000 km..... :D

gabors 2011.07.06. 19:44:28

Nem tudom nem kell semmit feltalalni....

En csak usa peldat tudok de minden auto szerelo muhely (amihez persze allami regisztracio is tartozik) meg akkor is regisztralja a kocsi gyari szamat (ez szamit mert a rendszam a tulaje nem a kocsi-e) es minimum a km orat allast ha defektes kereket szerelnek .... es mindez egy allami adatbazisba megy ha mas szervihez mesz ott is megvan mikor mit csinaltak a kocsin

Ha viszed a "Jozsi"-hoz az mas kerdes muszaki itt is van vadi uj autot is kell vinni evente most volt eppen ket eves a kocsi NY allami muszaki $10 es kap az ember egy kinyomtatott valamit ami igazolja hogy melyik komputerrel mertek a kibocsajtast es a tobbi... na itt ha maskor nem is feljegyzik

Amivel itt csalnak az kb az hogy minden allamban kicsit mas a rendszer es ovatlan hasznalt auto kereskedo elfelejti az elozo allamban tortent dolgokat megmondani ... de ebbe azert km ora visszatekeres nem fer bele.

Es eleg minimalis kolteggel barki lekerdezheti az alap adatok a VIN szam alapjan de tenyleg par dollar az egesz

gabors 2011.07.06. 19:56:54

Shinjuku 2011.07.06. 16:27:37
Muszaki evente es akkor meg kevesebb lenne a trukk. Ajanlott oldal:
www.carfax.com
Alvazszam alapjan minden fontosabb adat megvan egy adott autorol. Ha markaszervizben csereltet olajat akkor az is.

In is pont errol beszeltem ... nem kell markaszervizbe se menni minden "registered" szerviz megteszi (OK aki csinald magad otthon az mas) De en a magam reszererol $30-40 olajcsere olaj-at/szurot is beleertve egy atlag csaladi autoban. Nem erdemes ezt otthon csinalni es utana meg a faradt olajat is visszavinni ...

Ablaktorlo gumit azt azert megcsinalom magam :-)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 20:14:51

gabors

Hát itt Szlovákiában a fenti olajcsere+cuccok+meló inkább 50 euró, pedig itt az átlagkocsikba csak 4 L cucc kell. És nem márkaszerviz, de normális körülmények.

Persze jenkiknek könnyü, ők simán lerohannak akárkit, csak az olaj occsó legyen...:)

Naezatutti?! 2011.07.06. 20:22:51

@Suttora: Na ezt nem tudtam, köszi az információt. Ezek szerint akkor nem fogok szívni, ha viszem majd egyszer vizsgáztatni....

gabors 2011.07.06. 21:24:37

@Bathory:

Az en kocsimba is pontosan 4L kell spec szerint (kicsit kevesebb mert azert szarazra sosem lehet kifolyatni.)

Mindefele kedvezmenyekkel vagy A'kcio eseten ez akar $20-ra is le tud menni egyes helyeken de akkor mar aggodhat a tulaj hogy mit is toltenek bele ... meg ha muszaj valami speci syntetikusat hasznalni az ar meg tud emelekedni rendesen ...

Lucky Larry Silverstein 2011.07.06. 23:40:56

@gabors:

Azért kemény, amit írsz, mert itt boltban 8-9 euró a literje az olajnak(cca.12-13 dodó), és ugyanazok a márkák gondolom ott is/total,shell,castrol/. Szóval még az 50 euró is akciós, nem keresnek rajta sokat. Szerintem az olajcsere-akciónak az a célja, hogy megtudd, hogy jé, itt a szervizük, hátha ott csináltatsz majd mindent.

gabors 2011.07.07. 01:57:21

@Bathory:
"Azért kemény, amit írsz, mert itt boltban 8-9 euró a literje az olajnak(cca.12-13 dodó), és ugyanazok a márkák gondolom ott Szerintem az olajcsere-akciónak az a célja, hogy megtudd, hogy jé, itt a szervizük, hátha ott csináltatsz majd mindent."

www.performancetread.com/mobil-1-0w20-case-of-6.html

49 dollar 6quarts kb 6 liter .... online

Mobil 1 0w20 Advanced Full Economy ...kb $8 ugyanez walmartnal gyakran van akcioban $4.99 es ez retail/kiskereskedelmi ar

A toyota serviz ben a "toyota 0w20" is kb $5.99 nekem. De gondold meg nagyker ar joval ezalatt lehet... es a $19.99 nem 0w20 syntetikus-ra van (bocs ezt talan nem volt egyertelmu) hanem a hagyomanyos 5w40-ra ...

néma fóki 2011.07.07. 09:31:58

@lajafix:

Igen! Viszont az blama, hogy a márkaszervíz is teker mint az állat!

néma fóki 2011.07.07. 09:33:08

@Bathory: Nem volt új. Azt viszont nem értem, hogy ez most, hogy jön ide. Akkor sem igen mennék vele többet ha új9onnan vettem volna.

néma fóki 2011.07.07. 09:36:28

Gamblini úr meg itt sír a Kossuth rádióban, hogy sok a sufnituning műhely.
A tőlük elment meg nem fizetett szerelők üzemeltetik ezeket a szervizeket kb 10x többet keresve mint náluk. A tudás pedig ugyanaz mind a két helyen...
Ez a téma is megérne egy jó kis cikket.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.07. 13:49:17

néma fóki

Már hogyne számítana, hogy új-e.

Számolj. Mo-n középkategóriás dízel(v. benzines) autót magánszemélyek alig-alig vesznek, elhanyagolhatóak a számok. Sokkal több a flottaautó, vagy pár évesen behozott használt. Az a kevés, ami magánszemélyé, szintén vállalkozó v. szabadúszó aki vmely okból nem a vállalkozás nevére veszi az autót. Tehát azzal kalkulál hogy a 7 millás Lagunát 5 év múlva 2 milláért fogja eladni/beszámíttatni. 5 év 5 milla amortizáció, nem évi 10.000 km-re tervez, arra jó a benzines Swift v. valami használt. A második-harmadik tulaj már bagóért veszi és már mind1, hogy mennyit megy vele.

néma fóki 2011.07.07. 17:04:32

Csak nem arról írsz még mindig amiről én...de semmi baj...

néma fóki 2011.07.07. 17:05:49

@Dipshit: jaj szegény adócsalok...

Shinjuku 2011.07.08. 00:35:37

@gabors: Igy is van... Jiffy Lube :) :) :)

Oppi 2011.07.08. 12:50:21

Remek ötlet ez csak, a saját példám...

2007-ben vásároltam egy akkor 11 éves autót (BMW e36) 265.000 km-el. 1 év alatt beletettem kb 15e km-et. Majd elromlott a kilóméter óra egység (típushiba...), ami teljesen digitális, és maga az óraegység tárolja a futott kilómétert. Vettem egy bontott óraegységet, amiben 245.000 km volt.
Pont a napokban - 285e km - kezdett el ismét szórakozni az óra, ha megunom veszek ismét egy bontottat.
Csak ki a jó ég tudja hogy abban mennyi lesz...
Engem különösebben nem érdekel mennyit mutat, mert nem tervezem eladni az autót...
Csak mi lesz akkor ha a sünök egy igazoltatásnál megnézik majd?
Keressek tekergető embert, és fizessek hogy előre tekerje? :S:D
süti beállítások módosítása