Csak ez a kettő működik. És megcsinálták

  2011. június 24. - ommm Címkék: túra opel torpedo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Tudom, hogy otthon sokan nem érzik át, mert nem érdekli őket, vagy egyszerűen csak sétagaloppnak gondolják azt a több, mint ezer kilométert, ami e mögött a két öreg autó mögött áll.

P1050299

Nem is baj, gondolják csak, hiszen valószínűleg sosem láthattak egy ennyire idős dolgot mozogni, menni, nem tudják elképzelni, milyen egy száz éves autó, milyen annak minden finom, törékeny és eredeti alkatrésze. A siklócsapágyak, a faagyas kerekek, a durrogó motor és a hintószerű futómű, a vídiakemény, zéró oldaltartású gumik. Nem tudják, milyen cefet nehéz egy-egy sebességváltás vagy akár egy kormánytekerés (és hogy hol a gázpedál). Itt mindennek trükkje, csínja-bínja van és ha belegondolunk, mi nem volt száz évvel ezelőtt, valójában csak akkor értjük meg, miért is nagy dolog, hogy egyáltalán ideértek.

Hol volt még a Porsche 1911-ben? Valójában ennyi a közös bennük. 911

Nem volt Porsche, nem volt Ferrari, de Volkswagen vagy Audi sem, tulajdonképpen aszfalt sem volt, a telefon és áram pedig még ritka dolognak számított. Ferenc Ferdinánd még élt, az akkori Oroszországban Lenin még csak szövögette világmegváltó terveit, mikor ezek már mentek, gurultak.

Gurultak akkor is, amikor Gavrilo Princip lőtt, gurultak akkor is, amikor először vetettek be tankokat a Somme-i csatában és gurultak akkor is, amikor leégett a Reichstag. Dolgozott a motorjuk, amikor az oroszok bevonultak, amikor az ember a Holdra lépett és akkor is, amikor napalmot szórtak az amerikaiak Vietnamban. Közben megszülettek nagyapáink, apáink és mi is, eltűnt a Vasfüggöny, EB-t nyertek a Hollandok Gullittal és van Bastennel, lett Szlovákia és hozzánk bejöttek az első nyugati autók.

P1050317

Ezek mentek. És mennek ma is, kitűnő kondícióban, értő és érző módon megőrizve, olyan emberek kezében, akiknek kisujjában van a nyolchengeres Bugatti-motor, a de Dion rendszerű forgattyúsház és a fémlemez megmunkálása.

A világon csak ez a két korai Opel működőképes, nincs több. Ez a kettő. És most lenyomtak kis híján 1200 kilométert zokszó nélkül, olajat és benzint kértek csak. És ezt is csak mi tudtuk megcsinálni, ha valaha valaki egyszer megjegyzi önöknek, hogy állítólag két száz éves Opel állítólag még mindig létezik és működik, akkor csak annyit mondjanak: tudom, a mi autónk mindkettő.

Régi csibészek, csak megcsinálták

Felemelő érzés volt, elhihetik, ezek a szakállas, kérges tenyerű öregek küszködtek könnyeikkel, nekik egy álom, nekünk győzelem. Itt vannak, eljöttek, bizonyítva, hogy öreg autó nem vén autó. Le a kalappal, de nagyon, azok előtt a rég halott mérnökök előtt is, akik egy ilyen időtálló dolgot voltak képesek a kor akkori eszközeivel kitalálni.

Ma, 16:30 kor beértek a célba. Oda, ahol száz évvel ezelőtt először érte napsugár a fényezésüket. A régi csibészek.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr853011918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2011.06.24. 18:05:29

"A világon csak ez a két korai Opel működőképes, nincs több. Ez a kettő."

Ezt nem gondoltam volna.

Egyébként meg gratulálok, tényleg nem semmi.

Flat-6 2011.06.24. 18:20:55

Ez valóban elismerésre méltó teljesítmény volt az autóktól és vezetőiktől egyaránt. Semmi kétségem afelől, hogy a vasak a visszautat is simán kibírnák.

feket663 2011.06.24. 18:21:13

Gratulálok! Minden tisztelet azoké, akik ilyen szépen rendben tartották ezeket a szerkezeteket, és persze a tietek, akik lehetővé tettétek, hogy kicsit mi is a részesei lehettünk ennek a túrának!

Mr. Homn 2011.06.24. 18:27:29

gratulálok az autóknak, és gratulálok a tulajoknak. szép volt.
(amikor megszülettem az egyik már 50, a másik 49 éves volt. borzongató belegondolni.)

Szacsi 2011.06.24. 18:30:09

Hatalmas gratula a gépeknek és azoknak akik újjáélesztették őket. Döbbenetes hogy mennyire régiek, távoliak korban ugyanakkor mennyire valódi és mennyire működik teszik a dolgukat ahogy tették ezt egy évszázadon át.

Jó hogy vannak még ilyen dolgok a világban.

nabazzmeg 2011.06.24. 18:41:42

ezekről a gépekről vegyenek mintát a felnövekvő gépész-, és járműmérnök nemzedékek, megéri.
rájuk nyugodt szívvel mondhatjuk - van bennük anyag.
hová lett a világ, hogy csak múlandó szeméttel szórják teli ezt a jobb sorsa érdemes földet, mikor ilyen "kevés" is elég lenne boldogsághoz......
hát ezért nem véletlen, hogy az öreg gépekért rajongok, a műanyag vackokat pedig kutyába sem veszem.
Szimpi a két öreg kartárs, velük szívesen bütykölnék ilyen matuzsálemi vasakat és külön köszönet a két ifjú csibésznek, hogy elénk szórták ezeket a gyöngyöket :-)

biker_kolee 2011.06.24. 18:42:13

Uraim, hatalmas égbe kiáltó gratulációm az autóknak, a sofőröknek és az őket kísérő teljes csapatnak! Hatalmasak voltatok. :)

Magyar[HUN] 2011.06.24. 18:48:13

Én megmondtam,hogy egy fikarcnyi hiba se lesz :) Nemhiába,ha a németek odatették magukat,akkor bizony az elpusztíthatatlan volt. Sajnos ez manapság már nem olyan cél,amit a gyártók el szeretnének érni...(Tisztelet a kivételnek.)
Apropó,ha jól emlékszem azt írtátok még lesz cikk az autókról. Mikorra várhatjuk? :D

Mr. Homn 2011.06.24. 18:49:47

2x is megnéztem a képeket.
Először a vén vasakat csodáltam, aztán megnézegettem az aszfaltot is alattuk.
Ami sima.
Lehet jobb lenne nekik ha a szülőföldjükön maradhatnának...

Bambano 2011.06.24. 18:50:17

gratula
remélem, Csikós rittyent egy alapos cikket arról a pillanatról, amikor begurultok a gyár rendezvényére és meglátja a tömeg a tatákat.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.24. 18:52:41

Gratulálok, és azt kell hogy mondjam, számomra, aki csak egy irodában üldögél, és dögunalmas EU-s anyagot gyúr, egészen torokszorítóan megható érzés, hogy rendben eljutottak szülővárosukba.

Köszönöm nekik, mivel e példa által én is igyekszem még precízebben fenntartani a kezem alatt lévő öreg vasakat.

Köszönöm nektek Ommm és Zsolt, hogy mi olvasók részesei lehettünk ennek a történetnek.

Spike Spiegel 2011.06.24. 19:24:11

Gratulálok az öregeknek! Szép volt.
További jókat és balesetmentes gurigát hazafelé is.

zsg? 2011.06.24. 19:31:18

Jól mondod, biturbo. A drótnak ezen a felén ülnek az irodisták. Mindenféle marhasággal töltik az idejüket, routereket buzerálnak, pályázatokat irogatnak, adóbevallanak, stb. Langyos szellő négy év két hónapja érte utoljára az arcukat, amikor áramszünet volt az irodaházban és kinyitották az ablakot, mert klíma nélkül itt meg lehet dögleni.

Állítólag, volt már olyan, aki egy ilyen kalandos utazás cikkeit olvasgatva, egyszer csak felállt, szerény mosollyal az arcán kisétált az ajtón és nem jött többet vissza.

Azt hiszem, rövidesen utána megyek (egy öreg motorral) és megkeresem, mert jó fej volt.

Csabby 2011.06.24. 19:42:55

GRATULÁLOK !!!
Le a kalappal az öregek előtt is, meg a gépek előtt is...no meg a csapat is klassz volt!
Büszke rátok egész Magyarország!

Operator 2011.06.24. 19:43:11

Bár tudom, hogy Vörösmarty egészen másra gondolt mikor leírta, nekem mégis e sorok jutottak eszembe:

"...Ha azt kivíttuk a mély sülyedésből
S a szellemharcok tiszta sugaránál
Olyan magasra tettük, mint lehet,
Mondhatjuk, térvén őseink porához:
Köszönjük élet! áldomásidat,
Ez jó mulatság, férfi munka volt!"

Gratulálok! :)

Luky91 2011.06.24. 19:47:40

Gratulálok! Nagyon-nagyon szép teljesitmény volt ez mind géptől, mind embertől. Belegondolni is szörnyü hogy ezek az autók mi mindent láthattak, mi mindenen lehetnek túl, és lám 100 év mulva csak hazaértek. Köszönjük szépen Pista és Zsolt hogy ezt az egész túrát megosztottátok velünk! Egyszerüen király volt na! :)

G.A.P. 2011.06.24. 19:47:40

Őszintén gratulálok!!!

A két "Régi Csibésznek", a két még régebbi Opelnek és a TC stábnak!!!

esef 2011.06.24. 19:53:16

"...lett Szlovákia és hozzánk bejöttek az első nyugati autók."
Cseszkóban nem lehetett a rendszerváltás után, de még a felbomlása előtt nyugati autót venni?

spark82 2011.06.24. 19:58:14

Gratulálok, csak aztán hazafelé se legyen semmi gond, mert ott már nem az öreg vasakon múlik a dolog. :)

Rocko- 2011.06.24. 20:00:26

gratulálok nekik!

"Nem volt Porsche, nem volt Ferrari, de Volkswagen vagy Audi sem"
na, Audi az pont volt. épp egy éves volt akkor. :)

ommm 2011.06.24. 20:04:33

Nincs még vége, most lefölözzük a tejfölt mi is. A java még hátravan. Várjatok csak, lehet, hogy szükség lesz rátok is :)

sradamster 2011.06.24. 20:06:54

azt hiszem nincs mit többet hozzáfűzni!
MEGCSINÁLTÁTOK!!!!!! :D:D:D:D

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.24. 20:08:02

@zsg?:

"Azt hiszem, rövidesen utána megyek (egy öreg motorral) és megkeresem, mert jó fej volt."

Ja, így is van: holnap kormánymű szimeringet cserélek nagypapa 30 éves Polszkiján, utána meg feleségem szüleihez elturnézom a 21 éves amerikai belpiacos Renault Medallionnal.
És mivel jó állapotú, mindene működik, esztétikailag majdhogynem kifogástalan, könnyen vissza fog repíteni a múltba: 80-as évekbe, ahonnan való. Sibeda eltol, beleautózom a naplementébe, az M0-n, mintha az A7-en mennék Lyon-ból le Marseille-be.

ifrance 2011.06.24. 20:09:17

nekem, mint egyszerű mezítlábas opel fannak szintén könny szökött a szemembe. fantasztikusat teljesített a két paripa, gratula a két vén medvének, aki a szürke hétköznapokban gondozza őket!

ChPh 2011.06.24. 20:26:56

szép volt fiúk!
szép volt fiúk!

HURRÁ :)

1kutya 2011.06.24. 20:38:55

erre nem tudok mit mondani...

R35P3CT!

gnme 2011.06.24. 20:56:40

Sajtos- hagymás- kolbászos rántottát kívánok két bögre 2.8-as tejjel, négy szelet kovászos fehér kenyérrel.

:-)

XJ750 2011.06.24. 20:59:42

Csodálatos dolgot vittek véghez!
Ugyan biztos voltam benne már induláskor, hogy teljesítik a feladatot az öreg masinák még is csodálattal tölt el a produkció!!!Gratulálok minden résztvevőnek bele értve a gépeket is!Szívesen veletek tartottam volna...

Bébébé 2011.06.24. 21:14:44

Basszus mi lett volna, ha a cikkben leirjatok legalabb a ket Uriember nevet?! Az egyik nevet megtalalni valamelyik x-edik kep alairasanal, (Kisapati Jozsef) de a masik nev el se hangzik!

Ezert nem jar dicseret a cikk szerzojenek :-(

Kengyelfutó Gyalogkakukk 2011.06.24. 21:17:37

@biturbo s:

"Sibeda eltol"

he???
ez valami titkos márka vagy kód? mert eddig, meg ez után értettem, mi írtál, csak ez itt bezavart az áramköreimbe...

vagy szimplán csak Schiebedach (magyar nevén napfénytető) akar lenni?

Kengyelfutó Gyalogkakukk 2011.06.24. 21:18:51

és természetesen külön kommentben gratulálok a két ember-gép párosnak a teljesítményhez... Respekt!

O&O 2011.06.24. 21:25:06

Bizony, nagy dolog ez!:)

békaapu 2011.06.24. 21:35:21

Tisztelet a teljesítményért, illetve a cikkekért pláne....

Szerettem olvasni a túráról.

United Steaks 2011.06.24. 21:35:44

Gratula!
A történelmi visszatekintésnél egy picit lehettél volna pontosabb (bátrabb), és a "lett Szlovákia" nyugodtan kerülhetett volna a végére...:)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.06.24. 21:36:41

nyolcvannégy évvel többet láttak a világból, mint én, én meg nem tudnék magamtól 1200 kilométert megtenni, csak vonattal/busszal/repülővel/autóval/előbbiektetszőleges kombinációjával.

ommm 2011.06.24. 21:57:08

Keller László és Kisapáti József, a két versenyző. :)

W_Pooh 2011.06.24. 22:02:06

Fantasztikus!!! Le a kalappal.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.06.24. 22:13:51

Legalább a jó Rüsselsheimbe mentetek?

MT21013 2011.06.24. 22:20:21

Gratulálok. Hajrá Opel!

Szkotti 2011.06.24. 22:25:56

Uraim, szép munka!
Le a kalappal a két csettegő, és a két "vén" csibész előtt!!!
A Torpedo és a Puppchen ükunokáját hajtva, most majd egy kicsit másképp nézek a körbezárt villámra.
Ha ezek ketten mesélni tudnának...
Sehr-sehr gut!

Tomchy 2011.06.24. 22:28:18

Gratulálok én is!
Ez jó mulatság, férfimunka volt!

Pista és Zsolt, köszi az eddigieket!

japverda 2011.06.24. 22:45:39

Gratulalok,jo latni hogy van aki aldoz erre.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.06.24. 23:10:53

Gratulálok, szép volt!

Azt eddig nem mondtátok, hogy ennyire egyedülálló ez a két példány! A gyárnak a múzeumában sincs működéképes belőlük? Nem semmi.

GergoXX 2011.06.24. 23:19:20

@nabazzmeg:

Jó dolog az öreg autó, ezek pedig különösen, de azért ne dimenzionáljuk már túl a dolgokat. Ezekkel az autókkal valóban teljesítmény 1000km, egy mai, általad csak "műanyag vacakként" aposztrófált autónak viszont meg se kottyan. Ezekkel még nagy szó volt, hogy el tudnak menni 1000km-t meghibásodás nélül, egy mai autó röhögve lenyom így akár 100.000km-t is. Csak ez ma már nem tűnik fel senkinek, természetes dolog. Mint ahogy az is, hogy ma már egy autóbalesetben nem feltétlenül kell meghalni.
Szóval becsüljük a régi autókat, megérdemlik, akik életben tartják őket, azok pedig különösen, de azért ne szóljuk már le a mai mérnököket. És azért tegyük hozzá, hogy ezekből autókból is mindössze ez a kettő maradt fenn, ennyi azért jó eséllyel megmarad az Insigniákból is 100 év múlva. :)

elstimate 2011.06.24. 23:22:54

élő mementók :)
minden megtett méterük zaja az automobil történetét meséli, fantasztikus élmény lehet vezetni őket...

gumifust 2011.06.24. 23:36:27

Ez igen !!!!
Gratulálok , nagyon izgalmas volt az egész heti olvasmány , anélkül hogy nagy szerelések lettek volna .
A két autó teljesítményes egyben lenyűgöző és megható . Hihetetlen szerencsés autók hogy így kihúztak száz esztendőt .
Fantasztikus dolgot vittetek véghez , le az összes kalappal !!!

Lucky Larry Silverstein 2011.06.25. 00:21:51

Most nem kekecségből, de ha tényleg csak ez a 2 korabeli müködő példány lenne, nem tett volna az Opel visszautasíthatatlan ajánlatot? Hiszi a piszi, de maga a vállalkozás és a közvetítése hibátlan.

AttilaTHEhun 2011.06.25. 00:45:24

@Bathory: De lehet, hogy tett, visszont, az az is lehet hogy a két öreg úrnak meg van MINDENE meg van amire szüksége lehet, és a két autót jobban szereti mint a pénzt. :)

Suttora 2011.06.25. 00:46:45

@Bathory: Van, amit nem lehet pénzért megvenni... :-)

Bambano 2011.06.25. 00:52:18

@Bathory: te vennél öreg autót tesztvezetés meg szemrevételezés nélkül? hát most megvolt mindkettő:)

Lucky Larry Silverstein 2011.06.25. 01:03:15

@AttilaTHEhun: Nagy kicseszés az örökösökkel ha nem adják oda 100k euróért darabját, bár valószínüleg a jövőben sem lefelé megy az áruk...:)

Lucky Larry Silverstein 2011.06.25. 01:15:13

Na annyiért nyugodtan megtarthatja még 100 évig.

nikó 78 2011.06.25. 01:22:11

Én személy szerint köszönöm ezt a hetet,komoly sztori, komoly bevállalás, a tulajdonosk részéről mindenképpen.Ha csak a járművek értékét, (bár eről nem volt szó)vesszük alapul. Az Opel lehet,hogy adna értük fejenkét 10-20 db fullos insigniát.Mindenképpen példamutató,hogy valószínűleg a legnagyobb odafigyelés mellett is használják, merik használni ezeket a gépeket,és nem szoborként mutogatják,mint eggyes veteránosok.Ugyanakkor szomorú mementója is a német precizitásnak.Amit talán nyomokban még ma is fellelhetünk.

ommm 2011.06.25. 01:45:50

@Bathory: Működőképes példány ezekből nincs. A múzeumokban sem. Vannak megőrzöttek, szépek, de pedálok, váltó, kardán nélkül. Csak ez a kettő megy.

Wanderer? Puppchen? 1920? Ez messze nem ugyanaz az autó. A puppchen egy karosszériaméretet, kategóriát jelölt.

rlazol 2011.06.25. 02:08:59

Nagy gratulas mindenkinek! Jó fesztiválozást!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.06.25. 03:50:01

Így van, köszönjük a két vén kotlának, a sofőröknek és az egész kísérő csapatnak a munkát, energiát.Fantasztikus volt, olvasni is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.06.25. 03:53:15

@Fatökű Lepkevadász: várjál, simán lehetett régebben olvasni úgy is, hogy "eladó ilyen-olyan kocsi sibedákkal".Meg kellett kérdeznem egy németül tudó embert, hogy mik azok a sibedák?(Én magam egy kukkot se tudok németül)Akkor mondta röhögve, hogy a tudatlan bunkó magyar folklór része ez a szó is...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.06.25. 03:55:24

Ja, és télleg kéne némi visszhang, áradozások, csöpögések, vélemények a két öreg kávédaráló szépségéről, stb...ki ne hagyjátok, lécci.

GaBaT 2011.06.25. 06:55:24

Nézd má'! Egy síkban van az út és a csatornafedél! Itthon ilyet nem látsz :D
Grat a teljesítményért!

jmakri 2011.06.25. 08:06:15

No ez szép teljesítmény volt, gratulálok a 2 csókának!
Azt hozzátenném, még ha le is trolloztok érte, hogy ami a cikk elején van nyafogás, arról nem feltétlen csak az olvasó tehet.
Én mondjuk örülnék ha lenne egy összefoglaló hosszú "történet", csak a 2 autó oldaláról, amiben megismerhetnénk a sofőrök szeméből is az utat, útközbeni gondolataikat, élményeiket, ezzel is jobban megismerve és beleélve az út nehézségeibe, kihívásaiba. És amiben nincs gps story és nem tudom meg, mennyire jó autó az insignia (gondolom, bele kellett szőni a többi cikkbe, ami annélkül, hogy megtörné a történetet, szinte lehetetlen feladat.
És igen, én nem tudnék olyan cikket írni, amiben ezeket a "feeling"-eket át tudnám adni.
A fenti cikk egyébként pont ezek miatt a "hiányosságok" miatt tetszett ;) . Valamint köszönöm a többi úti tudósítást is, kemény munka lehetett!
No, bannolhattok, ez akkor is az én véleményem volt, ha nem tetszik....

Magus-A6 V6 TDI 2011.06.25. 13:36:10

Szép túra volt, gratula :) Igazi TÚRA lehetett az öreg vasakkal, esőben-szélben

közösperonos átszállás 2011.06.27. 14:26:21

Amúgy '11-ben Iljics nem épp Oroszországban konspirált. :-)
süti beállítások módosítása