Vigyázat, a kiskapuk záródnak!

  2011. június 15. - (X) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

skkiskapu

Megelégelte a kormány, hogy egyre több, becslések szerint már közel harmincezer hazai autós próbál külföldi rendszámmal adót, bírságot elkerülni.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr12985095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mlmjoc 2011.06.16. 00:49:41

Hát az addig rendben van h az alkalmazottnak magas fizetés esetén kevesebbet kell leadózni. De maga a céget ugyanúgy megadóztatják.

Mo-i vállalkozásnál, (nem konkrét adat) mondta a könyvelő vagy befizetek 5M-t adóba vagy vásárolok. 4,9M-ért vásároltunk. Titkárnőnek is asztali gép mellé kapott egy laptopott. Csak nézett rám h most akkor neki utaznia kell, h kapott laptopot, de hát kisgyereke van és nem tud utazni stb....
Mondom nem, vidd haza a gyereknek játszon vele. Hát inkább mint valami Pohos 20 gyerekes romának fizessék ki segélyként.

Lucky Larry Silverstein 2011.06.16. 00:56:44

@Mlmjoc: Jogos, ez tulképp ösztönzés az Á részéről, hogy a jövedelmet forgassa vissza a vállalkozó. Attól nő ugye a cég meg a gazdaság.

US ingatlanos ismerős mondta, hogy ha haszonnal elad egy ingatlant, akkor 6 hónapja van, hogy újabb ingatlanba fektesse, a másik lehetőség hogy befizeti adóba. Persze hogy senki nem akar adózni, a tőke viszont forog és ez az államnak is jó.

=Daniken= 2011.06.16. 00:57:01

@Müller Krisztina: azért ez a "nem vezethet külföldi rendszámos autót dolog egy nagy marhaság ám":-)
diszkrimináció? Megtiltja?:-) És ha lízingelem? vagy ha bérlem? Akkor elmehet a francba, jogod van az EU-ban bárkivel üzletet kötni, bérelni, szolgáltatást igénybe venni. Ilyen nem lehet megtiltani, mert kiröhögi az EU.
Ha valóban felnőtt emberek módjára kezelnék a helyzetet, lenne megoldás, de erőből nyomva csak még több konfliktus lesz és lesz olyan ember, mint anno az a pali, aki 8 évig perelte a magyar államot, majd meg is nyerte EU-s független bíróságon, fizetett is neki kártérítést.Persze el lehet zavarni az EU-t, csak akkor ők benyújthatják azt a pár ezer milliárdos számlát..joggal.ezt úgy néha elfelejtik páran...

Mlmjoc 2011.06.16. 00:59:13

@Krisi: Ne haragudj, de Mo-n hol ingyenes az egészség ügy? A Beteg hordónak pénzt kell adnod ha nem akarsz egy röntgenre 4-5 órát várni. Fogorvosnál a húzás van ingyen.
Műtéteknél várólisták vannak. Hónapos előjegyzéssel. Beteg vagy ki bírja vagy nem. Egy ismerősömet műtöttek egy évvel ezelőtt szívvel, 500e Ft volt, csak a borítékos összes a dokinak. Nővéreknek 20e fejenként. Ekkor megkapta azt a szolgáltatást mint amit alapból kellene.
Két csípő protézis 150e Ft, vagy vársz félévet és valami hentes alá beraknak.

Pontosan ez a bajom, h fizeti az ember a TB-t és mellette ez van.

Egyetemről annyit. Átlagba mondom. Tandíj fele, harmada kb, viszont cserébe a diák egész félévbe ingyen utazik Németország összes tömegközlekedésén.

Lucky Larry Silverstein 2011.06.16. 01:01:14

@=Daniken=: Milyen számlát nyújt be az EU?

Mi be is fizetünk oda vastagon és a szaldó csak kicsit pozitív. Másrészt Nyeu érdek/főleg német hogy a piacaink az ő cégeiknek nyitva álljanak. Nem olyan eccerü ez.

Krisi 2011.06.16. 01:01:38

@Mlmjoc: ezzel könnyű magadat nyugtatgatni, hogy azért nem fizetsz adót mert úgyis a cigányok kapják meg, kár, hogy nem így van.

másik oldalról (gondolom) teis jártál állami óvodába, általánosba, gimibe, egyetemre, ha beteg voltál doktorbácsi felírt gyógyszert, utaztál BKV-n, vonaton, volánbusszal, használtad az úthálózatot, satöbbi.

ha mindenki ugyanúgy vélekedne a dolgokról mint te, akkor ezek egyike sem valósult volna meg.

és nyilván nem azt mondom hogy most minden tökéletes, hanem csak azt, hogy próbáld meg nem feketén-fehéren látni a világot, és ne csak sarkított példákat felhozni, mert ennek semmi értelme.

Mlmjoc 2011.06.16. 01:03:16

@Bathory: Oké, de ha emberi mértékű lenne az adó, akkor lehet még be is fizetném. Mert ilyen állatságokra költünk, hogy pl minden autóba Lézer blokkoló 200-ért :D :D
Vagy beépített tv-dvd navi fejegység, érintős kijelzővel. Semmi rételme, nincs rá szükség. De inkább élvezze a soför mint...

free1111 2011.06.16. 01:05:08

Majd ha az OFF-SHORT elnevezésű adócsalást is beszüntetik, amit szebben úgy mondanak, hogy "adóoptimalizálás". Persze akkor hogy lopna ez a rühes, korrupt, populista, pénz- és hatalomsóvás, kicsinyes politikai elit! Szóval bekaphatják! Hovatartozástól függetlenül! Van kivétel??

free1111 2011.06.16. 01:07:52

@Mlmjoc: Így van! Egyetértek. Majd ha lázár úr nem lesz egyenlőbb az egyenlőnél! Magukkal kezdjék a rendcsinálást! Ez nem megy diktatórikus módszerekkel. Ehhez évtizedek kellenek. Amíg ők a törvényen felül állnak, amíg ők nem büntethetők, addig itt semmi nem fog változni. Az lesz, mint Görögországban...

Krisi 2011.06.16. 01:09:42

@Mlmjoc: az egyetemet államilag támogatott képzésben nyomtam, tudod mennyi volt a tandíj?
semennyi. úgy látszik a németek nekem fizetnek ha egyetemre járok :)

de tényleg hagyjuk, nincs értelme.

Lucky Larry Silverstein 2011.06.16. 01:11:15

@Mlmjoc: Jó hát ti erre költötök...

De nem vk biztos abban amit mondasz, ha 10% az adó akkor azt nem fizetném be, ha nem muszáj.

Nyilván Rogán utálta a regadót ellenzékben, de most már megtetszett neki, mert a befolyó pénzt ő osztja el.

Nem olyan bonyolult ez, én azért lettem vállalkozó, hogy ne fizessek minimum 50%-ot adóba egy életen át. Minden ember így gazdagodott meg az egész világon. Nem vk büszke de nem is szégyellem, mert mindenki vállalkozhat, ha akar. Ebből és a KPMG, a PWC meg az Ernst&Young, meg az összes könyvelő meg jogász hogy hova dugják a pénzemet. Inkább fizetek nekik mert még mindig jobban jövök ki. Az Á azt a melót amit végzek 2x drágábban veszi, mintha tőlem venné és 3xlassabban kapja, rosszabb minőségben. Nagy fantázia nem szükséges, hogy miért.

free1111 2011.06.16. 01:12:44

@Krisi: Hát nem a cigányok kapják meg, hanem Orbán építkezik a Cinege utcában, meg Gyurcsány a Szemlőhegyi utcában, és sorolhatnám. Még Torgyán fiacskája miatt is végigcsatornázták a Szépvölgyi utat. Pintér milliárdos, és miből? A regadóból. Fizess, paraszt! Fizess! Fizess! Fizess! Mi vagyok én? Fejőstehén. Aki pofázik, arra ráküldik az APEH-et. Ez a mi demokráciánk. Gatyás, bamba magyar meg a csorda. Mikor fogjuk már kihegyezni a kaszát???

gascan 2011.06.16. 01:13:19

@biga156: Minden kötekedés nélkül, nem értem mi alapján feltételezed, hogy aki egyszer megtapasztalta, hogy "lehet másképp is", az miért menne vissza hülyékkel szkanderozni, ötödannyi pénzért. Váltsa meg a világot, akinek nincs egyéb dolga.

Mlmjoc 2011.06.16. 01:13:33

@Krisi: Értem mit mondasz, csak egészségügyről még annyit, h a múlt héten hallottam, h valamelyik kórház kimerítette az éves költségvetését, (nem emlékszem melyik) és csak a daganatos műtétekre és az életmentő műtéteket tudják elvégezni.
Junius van. De már nincs pénz.
Akkor miről beszélünk? Ingyenes egészségügy? Milyen egészségügy?????

Egyszerűen nincs látszatja 25 éve.

Tömeg közlekedés. Legtöbb városban a 30 éves buszok, a Mávról meg ne is beszéljünk. Minden évben bejelentik h mnnyivel nőtt a tartozásuk:D
Mondjuk múltkor volt pozitívum is, mert mondták valamelyik szakaszon felújították a síneket, és most már akár 60km/h -val is haladhatnak a vonatok. (Amúgy 21. században vagyunk, japánban 300al mennek) - Kislányom azt kérdezte a kocsiba h ez ilyen Gyerek vonat, ami megy az erdőbe és nincs teteje??:D Mondom nem, ez rendes vonat.

biga156 2011.06.16. 01:15:50

@Krisi: Ha gondolod, mondhatok részleteket. Mi két eü biztosítónál vagyunk biztosítva ( a család). Az állami rendszerben, meg az erre épülő másik pillérben. Az első kb 100€-ba kerül havonta nekünk, a másik 65 asszem. Ismétlem, ez az egész családra vonatkozik! (5 fő). Ez 100%-os biztosítást ad bármilyen ellátásra. Előfinanszírozott a rendszer (gyk mint a vizitdíj, csak összegben picit magasabb), amit a kifizetés után 2-3 nappal visszafizet neked a biztosítód. Eddigi mióta itt voltunk: feleségem volt kb 2 hetet kórházban (ingyen. A biztosítása miatt 1 ágyas kórteremben). Utána részletes számlát kapott, amiben szerepelt minden. Ezt nem kellett még csak meg sem előlegezni, mert állami biztosítás fedezte. Volt egy fogorvosi ellátás: ez 4 alakalmat jelentett fogorvosnál, ezért kereken 80€-t kellett fizetni, amit 90%-ban (mert magánorvos volt, ezért nem 100%) fizetett ki pár napon belül a biztosító. (nyílván, ha nincs biztosításod, akkor ezeket te fizeted zsebből). Az eddigi legdrágább gyógyszer, amit vettünk 3€ volt. Fizettünk egy gyógytornászt (1 hónap, heti 2 alkalom) 150€, ezt is visszafizette a biztosító.
3 gyerek családi pótléka asszem (kiegészítésekkel együtt) olyan 450€ körül lehet, ehhez - a magyar keresetet számolták ehhez - kaphatsz kb 50% lakástámogatást (ha béreled a lakást).

A gyerek ingyen jár iskolába (egyetemig biztos. Az egyetemet majd 10 év múlva megmondom, ha még itt leszek :) ), az óvoda nem ingyenes, 2 gyerekért fizetek negyedévente 15€-t. Ebédelni kb 10€-ért jár naponta a 3 gyerek közétkeztetésbe (ha egyedül lenne, akkor 5€/fő/nap). Ezen kívül folyamatosan támogatott napközis táborok a szünetekre stb. A gázolaj olcsóbb itt kb 30-40Ft-al, a benzin vagy 10-el drágább. Az élelmiszerek kb ugyan annyi, a műszaki cikk kicsit drágább. A kocsi biztosítása (családi autó, 9 éves) bónusszal 700€ körül van, bónusz nélkül duplája (évente persze). Tömegközlekedés kicsit drágább, mint otthon, egy 40km-es gyorsvasútért 5,70-et fizettem minap.
Egy közepes éttermi ebéd a családnak 50€. A kocsi átiratási költsége (műszakival és teljes ügyintézéssel, amit a kereskedő intéz) olyan 250€

Az ÁFA itt 19,5%. A szolgáltatások egy kicsit drágábbak, mint otthon, de nem sokkal.

Hirtelen több nem jut eszembe. Én annyira nem érzem azt a nagy különbséget. Sőt!

free1111 2011.06.16. 01:22:36

@Mlmjoc: Ja, és az elmaradott 3. világ országában épp 120 km metrót építenek, mi meg szaros 21 km sem tudunk összehozni. Egy osztrák falu fél év alatt épített metrót, mert megunta, hogy a síelők minden nap kétszer oda-vissza ingáznak.
Az orvosok és a tanárok a múlt rendszer ellenségei voltak, a "középosztály". Ezért a fizetésüket mesterségesen alacsonyan tartották. Ez sajnos a rendszerváltás óta semmit nem változott.

A BKV. MÁV és társai a pártok kifizetőhelye. Ahogyan az összes közbeszerzés is erről szól.

Mlmjoc 2011.06.16. 01:22:51

@Krisi: Én is államiba nyomtam:D

Ezt az egyetemi dolgot onnan tudom h két éve készült egy barátom h kijön németbe családdal vagy Svédországba és akkor tájékozódtam pontosan és hasonlítgattuk a Magyar rendszerrel.
Annyi h minden egyetemistának volt egy ilyen egyetemi díj, 20-25e körül volt 6 hónapra, cserébe Minden tömegközlekedést használhattak. A tandíj is olcsóbb volt mint Magyarországon egy azonos szakon.

Semmi hókusz-pók nincs benne, annyi h tized annyit lopnak a politikusok és a befizette adó arra van költve amire fizetjük. Ennyi.

Mlmjoc 2011.06.16. 01:27:13

Na szép estét mindenkinek, elteszem magam holnapra!

free1111 2011.06.16. 01:36:02

@=Daniken=: Egyetértek! Banánköztársaság. 1000 év alatt sem változik meg ez a hozzáállás. Itt csak a civil kezdeményezés, a polgári engedetlenség segíthet.

free1111 2011.06.16. 01:38:22

@Mlmjoc: Igen. Egyszerű a képlet: teljes átláthatóságot a közpénzeknek! Valódi üvegzseb! Minden adóforint útja váljék nyomon követhetővé! Rögtön dübörögne a gazdaság...

totalcarman 2011.06.16. 01:48:04

Bementem az okmányirodába hogy kijelentkezzek az állandó lakcímemről mert egész egyszerűen nem ott lakom hanem külföldön.Hisz ki kellett mennem hogy az egekbe szökő svájci frankos hitelem törleszteni tudjam.A lakás kiadva.Én kint élek.Van lakcímem.Angliában ahogy Franciaországban is,nincs lakcímkártya.Esetleg Angol jogosítványt csináltathatok amiben bent lesz a lakcímem.

ÉÉÉÉS most jön a poén!Az okmányirodában az ügyintéző közli hogy nem tudja törölni az állandó lakcímem mert az törvénytelen!!!!A program nem is engedi!:O
Ja mondom akinek valaha volt állandó lakcíme itthon az akkor nem is vezethet külföldi autót!Magyarul szinte senki sem!Jól kitalálták!!Lehet bírságolni dögivel ez alapján.

Ciri 2011.06.16. 05:30:00

Az, hogy a magyar új autó eladásokat visszaveti a szlovák és egyéb rendszám felettébb érdekes, ugyanis ezeket az autókat 99%-ban magyar kereskedő adja el. Semmi buli nem lenne benne, ha mondjuk külföldön vásárolná és rendszámozná az autót, mert úgy drágább lenne.
EU van, vegyen mindenki ott autót, ahol csak akar.

Az importőrök egyesülete arról viszont nem regél, hogy épp a külföldi eladásokból maradt talpon a szalonok nagy része. Ezt viszont két dolognak köszönhetjük: gyenge forintnak és az autó árába épített regadónak. Ez a külföldieknek pont kedvezményt jelent.

A "jó magyar szokásról" meg csak annyit, hogy a Német Magyarországon, Olaszországban, Franciaországban vásárol Német autót, mégse ugatnak neki otthon, hogy hát hol a lojalitás meg a hazai kereskedők támogatása...
(bár ugye az igaz, hogy az adókat otthon fizeti ki)

EU-n belül a rendszámosdi megfoghatatlan, mindenki csak röhög rajta. Szerintem ez a mostani "akció" csak egy ügyetlen marketing a kormány részéről.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.06.16. 06:30:06

Csak annyit mondok: a kurva annyját a magyar jogrendszernek, törvényhozásnak, államapparátusnak.Már nekem se magyar a rendszámom és nem is lesz már soha többet az.Rohadjanak meg!

gigabursch 2011.06.16. 06:57:53

Szeretném, ha a szavazásom pillanatában 4716 db elköltözést választ egyén végre eltakarodna, és sose hallanám őket.

Rájuk tényleg nincs szükség.
A 2/3-a meg könnyen lehet, hogy számtalan és jelentős szociális támogtást vesz fel a Magyar Államtól.

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.16. 07:09:09

@gigabursch: Talán inkább azon kellene elgondolkodnia pártunknak és kormányunknak - meg kellett volna az előzőnek - , hogy miért is érzi egyre több ember szarul magát...

A sarcolás az megy, eredmények meg semmi.
Mondom ezt úgy, hogy én magyar rendszámos autóval járok.

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.16. 07:16:36

@Bathory:

Azt nem tom, hogy adót fizettek-e, (a királyokon kívül valószínűleg igen) de hogy Széchenyi István (tudod, az a fickó, aki az ötezresen mosolyog) egy egész éves jövedelmét ajánlotta fel az ország javára.

Kíváncsi lennék melyik kopasz BMW-s ajánl fel ilyesmit vagy csak ennek töredékét manapság!

magyar ember teli szájjal 2011.06.16. 07:20:43

"Az emelések miatt az adó mértéke hamar elérte azt a kritikus szintet, amelynél – jó magyar szokás szerint – az autós társadalomban megindult az „okosságkeresés”."

Ezt a mondatot javaslom átfogalmazni.

"Jó magyar szokás szerint az emelések miatt az adó mértéke hamar elérte azt a kritikus szintet, amelynél az autós társadalomban megindult az „okosságkeresés”."

Így kicsit jobban leírja a probléma gyökerét.

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.16. 07:23:38

@Bathory: A termelékenység az EU-s átlag 66%-a, a fizetés meg kb 33%-a. Szóval még mindig nem stimmel az arány. A különbség nagy része pedigleg a magyar és magyarországi idegen vállalkozónál köt ki, aki olcsón dolgoztat, majd nyugatiközeli áron ad el nyugaton.

Shadowbull 2011.06.16. 07:36:07

@binrashid: "5 év után állampolgársági vizsgát tehetek "

Tudtommal 8 ev.

sb

Shadowbull 2011.06.16. 07:41:15

@Mlmjoc: En mondok jobbat. Megyek az automhoz, rajta rendorsegi cetli, hogy menjek be.

Bemegyek, kiderul, hogy egy no nekitolatott elolrol az automnak, egy huvelykujjnyi helyen benyomta a rendszamot, (en eszre sem vettem). erre sajat maga kihivta a rendorseget, megadta a sajat adatait es megkerte a rendoroket hogy ertesitsenek engem.
Rendor ideadja az adatait azzal, hogyha van karigenyem, akkor itt tudom elerni...

Nem volt karigenyem.

sb

Shadowbull 2011.06.16. 07:54:23

@binrashid: "a magyar jövedelmei után persze az szja-t itt kell megfizetni, de a külföldi adóilletőség miatt ezt a lakcíme szerinti országban is be kell vallania, és ha az ottani adó több, mint a befizetett magyar adó ( ez ritkán fordul elő) ,akkor a különbözetet a külföldi hatóságnak befizetni."

Szerintem ezt nem jol tudod.

Ott kell adozni a teljes jovedelem utan, ahol 183 napnal tobbet eltoltottel.

Kettos adoztatast elkerulo egyezmeny, ugye.

sb

gigabursch 2011.06.16. 07:54:44

@közlekedési bűnöző:
Az én értékrendem szerint eredmény az, ha a rendőrőket visszazavarják dolgozni... (amúgy helyesen...)

Amúgy a sarcolások egyik generáló oka az, hogy sokan (és általában mindig a tehetősebbek) kivenni a rendszerből tök jól tudnak, de betenni nekik luxus, mert ők "el tudják kerülni".

S mindez addig, amíg nem lesz ami pl. Svájcban van, ahol mindenkinek az adóbevallása gyakorlatilag nyilvános (javítson ki kérem az aki svájci, és ha nem így van). Ugyanis ez az alapvető feltétele annak, hogy a közteherviselés nélküli vagyonosodás megszűnjön.

De nem kívánok az antiszemitaság vádjába esni azáltal, hogy kimondva-kimondatlanul tudja az ember, hogy ez ma itt kis hazánkban kiknek az érdeke

Shadowbull 2011.06.16. 07:55:59

@biga156: "A legtöbb általam ismert ember nem jókedvében megy ki sztem."

Akiket en ismerek, mind egytol egyig az atlagjovedelem tobbszoroset kerestek Magyarorszagon, megis kulfoldre mentek.

aki otthon nem bir ervenyesulni, az kulfoldon sem fog.

sb

Shadowbull 2011.06.16. 08:01:26

@Mlmjoc: Igen, ez aranyos volt :)

Itt meg soha senkinek a zsebebe nem toltam boritekot, megis az egesz csaladot magas szinten ellatjak, pedig "csak" kulfoldiek vagyunk :)

Levonjak a biztositast a penzembol es ervenyes egyebkent az egesz csaladra :)

Hja es a TBnek felso korlatja van, adott evi brutto folott nem vonnak tobbet :)

Viszont az igaz, hogy kulfoldon sincs kolbaszbol a kerites, es sokan csak vagyalmokat kergetnek amikor kijonnek.

Ezert mondtam azt, hogyha otthon nem tudsz ervenyesulni, itt sem tudsz majd.

Kivetel talan az orvosi palya, mert oket otthon szopatjak.

sb

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.16. 08:02:50

"Akiket en ismerek, mind egytol egyig az atlagjovedelem tobbszoroset kerestek Magyarorszagon, megis kulfoldre mentek."

Namost ez olyan, hogy részint rám is érvényes. Az átlagjövedelem kb dupláját kerestem itthon, most (ugyan itthon vagyok de osztrák cégnek dolgozom) meg tudom fizetni a hitelem részleteit, és még félre is tudok tenni némi értékelhető mennyiségű lóvét.

(Nem, nem devizahitel és szó sincs túlzott mértékű eladósodásról, mert a volt magyaro.-i jövedelmem harmada a törlesztőrészlet)

Egyszerűen miért dolgozzak 2X-ért ha fizetnek 5X-et is?

Shadowbull 2011.06.16. 08:06:49

@totalcarman: "Az okmányirodában az ügyintéző közli hogy nem tudja törölni az állandó lakcímem mert az törvénytelen!!!!A program nem is engedi!:O"

Hazugsag volt. Lehetseges. Csak be kell egyidejuleg jelenteni, hogy kivandoroltal, oszt kesz.

sb

Vecellio 2011.06.16. 08:45:11

Rocko- ·
@Vecellio: ha ugyanezt megtehetnéd (életszínvonal foglalkoztatottság, etc), itthoni adózással, akkor is így járnál el?

Nem, egyátalán nem. Sőt, hajlandó lennék a jelenlegi adó(elkerülésemnél) sokkal több pénzt kivenni a zsebemből. Nagyon durva megközelítéssel 100 megkeresett forintból 20-35%-ot legszívesebben leadóznék, hogy nyugodtan aludjak, mert jogos, a közösségért, stb.
Most 100 Ft-ból kb. 20-35% marad(na) a zsebemben. Marad az adócsalás.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.06.16. 09:05:47

Valaki többször kifejtette, hogy a leghasznosabb az lenne minden szempontból, ha az ÖSSZES ilyen adót beleépítenék a benzin árába. Lehet hogy 1000Ft lenne a benzin ára, de legalább akkor fizetek (az állam felé is), amikor felhasználó is vagyok egyben. Ez lenne a leginkább fiar megoldás - mondom én, laikus.

Persze ez számos problémát vet fel, minden országban egyszerre kéne bevezetni, egységes rendszerben.

Mlmjoc 2011.06.16. 09:19:00

@Gee Halen:
De minden országban nem kell bevezetni, mert Mo-n vannak ilyen problémák. Németbe komolyan mondom nagyon szívesen befizetem az adót, mert látom miért fizetek.

Fentebb kérdezték h mi lenne ha mindenki úgy gondolkozna mint én?

Akkor az lenne h az ország nem itt állna. Szerintem persze. Magyarok többségének az a hozzáállása, hogy ha azt mondják ugorjon bele a kútba, akkor azt kérdezi, milyen messziről, én meg azt h miért ugorjak bele.
Magyarokkal mindent meg lehet tenni, mert mindenre bólogatnak.

Ha boltba ki van írva h 250Ft egy kg FRISS kenyér, és ként napos kenyér van a polcon, akkor nem fogom megvenni. Vagy megvárom még sütnek frisset vagy megyek máshova.
Had nézzem már meg h a megdolgozott pénzemért mit veszek. Mit kapok!

gascan 2011.06.16. 09:20:39

@binrashid: 8 év után adható, ha nem vagy büntetett elôéletû, és segélyt sem vettél igénybe soha. Maga a vizsga 33 kérdésbôl áll, kb. 10 perc mindenkinek, aki nem totálisan hülye a történelemhez és a földrajzhoz.

Tomcy 2011.06.16. 09:23:09

@ZF2: Csak nem ők tartják el az országot...
Ők csak a ballaszt.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.06.16. 09:26:06

@Mlmjoc: Dehogyne kéne bevezetni. Lenne még ember Magyarországon, aki itt is tankolna és nem valamelyik szomszédnál?

gascan 2011.06.16. 09:26:11

@Shadowbull: Ha nem német iskolába jártál, akkor kell egy ZD/B1 szintû nyelvvizsga, igen.

Mlmjoc 2011.06.16. 09:30:49

@ZF2: Oké, h ott kezd, de ez normális?
Mondjuk vidéki valaki, nagy vársoban dolgozik, fizet egy albérletet. 35-40+ rezsi. 60e ft egy hónapban. Esetleg közlekedik, vagy hazautazik +10e. (tömegközlekedéssel) +telefonszáml.
Eszik a hónapban szükséges ruhákat megveszi. Jó esetben marad 30-40e ftja.
És még nem élt, ez csak annak a költsége h életbe maradjon. :D
Havi 30at félre rak, mikor jön össze neki h egy saját lakásba beszálljon, még akár hitel segítségével is. 10 év? De akkor még lesz 25 évig hitel rajta.
Tényleg csodás egy rendszer.

Mlmjoc 2011.06.16. 09:33:10

@Gee Halen: Persze hogy nem lenne!:D Ez nem kétség!
De nem mondod komolyan h az összes Eu országban azért vezessék be, és sz***-asák őket, hogy szegény magyaroknak működjön a csodás adórendszere.:D:D
Ezért hülyeség az ötlet.

Krisi 2011.06.16. 09:35:11

@Mlmjoc: jólvan, már csak egy kérdésem maradt: ha még be is ismered hogy nem adózol semmit, akkor mégis milyen alapon vársz bármit is az államtól cserébe?

Mlmjoc 2011.06.16. 09:35:30

Amúgy hidd el, lenne olyan hülye, hasonló szlogennel:
"Aztat mondták h segíícsük az országot, ha itten tankolunk kis hazánkba 1000 Ft-ért, és én itt tankolok, mert igaz magyar vagyok"

- hát segítsed barátom, én addig élek:D

Mlmjoc 2011.06.16. 09:37:33

@Krisi:
99%-ig Német cég, nyilván nem adózik ide, de másik két vállalkozás keretében hogyne adóznék.
Pont ezért látom a különbséget. Tapasztalom mindkettőt....

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.06.16. 09:38:39

@Mlmjoc: Nem azért, hogy a magyarokat védjék kii, hanem azért, hogy mindenki ténylegesen megfizesse az árát annak amit utazik, de csak annak.

Globetrotter2014 2011.06.16. 09:42:28

@Tomcy: hanem ki? Tetszik vagy sem a nyugati társadalmak többségét a középosztály adja. Ahol nem (pl kommunizmus mesterségesen összetákolt "munkásosztálya" vagy az elmaradott régiók turizumusra és kisebb részben mezőgazdaásgra szoruló népessége), ott elég elsúőlytó a kép.
@Mlmjoc: most nem azért, de a németeknél is van 1 Euro job, belgáknál simán dolgozhatsz 500-700 EUR nettóért, és azért van pár alapköltség (leginkább albérlet, az nagy érvágás) ami lényegesen magasabb lesz. És persze ha szitu hogy midnig második polgár leszel (kivéve expatok persze).
Amit én láttam otthon:
Fiatal értelmiségi család, kb 1-2 gyerek, nettó összövedelem 250-400e HUF (mondjuk egy biztosabb köztisztviselői meg egy nagyobb jövedelmet hozú maszek, és persze mindenki ott vállal pluszmunkát ahol tud), emellett simán be lehet válllani egy lakáshitelt, ha Simor és pláne a PSZÁF nem kúrja el, meg tudják lépni azt mi ahhoz kell, hogy exisztenciát alapítsanak. Egy megfizethető lakás, új vagy alig ahzsnált autó ebbe bele kell hogy férjen...

Globetrotter2014 2011.06.16. 09:46:09

korr: elsúőlytó - lesúlytó

Mlmjoc 2011.06.16. 09:46:12

@Gee Halen: Nem érted mit mondok.
Máshol megfizetik. Egyetlen Eu-s országban nem merül fel bennem a kérdés h az ott tankolt üzemanyag adóját mire költik. Nagyon jó úthálózatot kapunk cserébe, barátságos, tényleg segítőkész rendőröket. Közbiztonságot. Télen takarítva vannak az utak stb. Nagyon szívesen fizetem.

De ITT mire fizetek?
- Járhatok eu legdrágábban épült autópályáján, ami leghamarabb tönkremegy.
- Találkozhatok idióta írástudatlan rendőrökkel, akik autópályán mérik a 80at, és az összes 30as táblát országúton.
- Kapok cserébe olyan úthálózatot, aminek nagy részén 60-70es korlátozás van a kátyúk miatt.
- Télen tükör jégen tudok korcsolyázni az autóval mert nem takarítanak...
Sorolaj még?
Ezért fizessem be?

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.16. 09:48:09

@ZF2: " ha Simor és pláne a PSZÁF nem kúrja el, meg tudják lépni azt mi ahhoz kell, hogy exisztenciát alapítsanak."

Az a baj, hogy elkúrják. Meg az, hogy az adótörvényünk olyan méretű mint egy dinoszaurusz, miközben olyan gyorsan mutálódik, mint a rovarok.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.06.16. 09:50:52

@Mlmjoc: Hát, ez egy másik probléma, attól tartok, ezt bármilyen magyar közszolgáltatásnál el lehet mondani.

Globetrotter2014 2011.06.16. 09:51:29

@Mlmjoc: kicsit cizelláltabban kellen venni a tagállamokat. VOlt egy időszak a németeknél (Schröder II kormány), amikor mérhetelenül romlottak az utak. Schröder volt a németek Gyurcsánya, ha úgy testzik,szinte minden szempontból. 2006 körül szerintem jobb volt a amgyarv pűlyarendszer mint a sok helyen a német, scak ezt nekünk siekrült olya módon véghez vinni hogy a pénzt anélkül tüntessék el, hogy az a gazdaságban megjelent volna.
A kátyuk 4-5 éve votlak nagyon rosszak Bpen, azóta valamit javult a helyzet (leaglább kitöltik őket).

Mlmjoc 2011.06.16. 09:53:46

@ZF2: Persze, ez igaz. Van ilyen. Lehet te is megtudod tenni, meg én is, nem erről van szó. De ezt MINDENKI nem tudja megtenni. teszem fel egy takarító meg egy esztergályos házaspár. Hol tudja ezt megtenni? Még nyugaton simán.
RENGETEG szegény ember van.
ismerek olyat, férfi rokkant nyugdíjas, nő munkanélküli. 55 éves, menne szerencsétlen dolgozni, de már közmunkára se viszi el az önkormányzat, mert 55 éves. Abszolút 0Ft-ot kap a nő.
Most úgy kap 22e Ft-ot, hogy átjelentkezett máshova lakni és papíron egyedül él.
Szégyen.
(Ő is dolgozott 25 évet, csak megszünt a gyár, feketén jár erdészetbe fát hordani amúgy, mert dolgozni akar.)
Ilyet külföldön hol találsz????

Mlmjoc 2011.06.16. 09:58:51

@ZF2: Már bocs. Az ország nem csak BP-ből áll. Menj el vidéken egy főúton. mellékutakról nem is beszélve. Van olyan út, ahol nagyon rossz volt az aszfalt, lémarták a felső réteget, és az alatta lévő rész még mindég jobb minőségű és felfestették arra a csíkokat:D
4 éve így van. Fő út!:D

De megjegyzem BP-is szörnyű egy nyugati városhoz képest.

Szegedről jöttünk Debrecenbe és kislányom megkérdezte: Apa mikor megyünk rendes úton, mert hányingerem van.
Hát mondom kislányom itt ez a rendes út.:D:D Ős fő út!:D:D

Mlmjoc 2011.06.16. 10:00:13

@Gee Halen: Persze, én is ezt mondtam tegnap este h egész országra jellemző. Minden területen. csak mivel ez egy autós fórum, így az ahhoz kapcsolódva tárgyaltam:D

subtotal 2011.06.16. 10:04:28

Az a baj, hogy egyenes úton akarjuk megérteni a logikát.
Szerintem direkt csinálták megint olyanra a rendszert, hogy ki lehessen játszani. Max néhány balek beugrik és hazahozza a kocsiját, az nem baj. Néhány kinn dolgozó mexopja, kit érdekel.

Az MGE tagok ugyanis nagyon szépen élnek abból, hogy a regadó miatt Magyarországon a nettó újautó árak alacsonyak, hogy kompenzálják valamennyire a regadó hatását.
Emiatt még a szlovák és német rendszámos autókat is itt veszik meg. Ez elveszhetne a regadó eltörlésével hiszen a nagy értékű autókat ott vennék meg, ahol a legolcsóbb nettó áron.
Az, hogy többmillió választót ez rosszul érint, azt meg ezzel a bullshiteléssel takargatják, és jelek szerint egy jó részük még tapsikol is neki.

Krisi 2011.06.16. 10:08:56

@Mlmjoc: "De ITT mire fizetek?"

márminthogy itt mire NEM fizetsz? :)

ezért ilyen a helyzet, mert senki sem akar fizetni, de mindenki akar tökéletes úthálózat.

Shadowbull 2011.06.16. 10:13:55

@Krisi: Ha neked valaki felajanlana, hogy teljesen legalis modon ezutan csak feleannyi jovedelemadot fogsz fizetni, akkor te is rohogve elfogadnad, es nem lennel olyan ididota, hogy onkentesen a nehezen megkeresett jovedelmedet a feneketlen allamkasszaba boritsd.

Az egyen mindig a sajat erdekei menten optimalizal, es ez jol is van igy.

Az allamnak kell arra torekednie, hogy az egyeni es a kozossegi erdekek minnel inkabb egybeessenek.

Na ez az ami nem megy. soha nem is ment.

sb

Globetrotter2014 2011.06.16. 10:14:00

@Mlmjoc: mindenhol találsz gázos elemeket, nem csak a magyaroknál. A takarítónő esztergályos azért szerencsére nem reprezentatív Magyarországon sem, és valljuk be őszintén, nem vélelten hogy nem a nyugdíj előtti generáció jelenti a siker zűlogát. Csak nem midnegy hogy egy kormányzat kit PC-z ki fő kedvezményezettnek, az aktív fiatal középosztlyt (és mgé egyszer, ennnek kell adnia a társdaalm fő rétegét), vagy az inaktív, nyugdíjas vagy egyébb okból nem dolgozó rétegeket.
Debrecen környéke szerintem elég jó úthálozattal bír. Pár éve felmarták a 4est (Derecentől dél felé), de meg is csinálták, jobb mint a legtöbb Bpi út (nézd meg pl a 10est (Bécsi út), a III. kerületben, olyat nem látsz vidéken se).

subtotal 2011.06.16. 10:20:01

@ZF2: hmmm, én Debrecenben élek. Mindig elcsodálkozom, Bp-en milyen jók az utak.
Ezek ilyen felületes benyomások lehetnek akkor részemről és részedről is.

Amúgy tényleg megcsinálták kábé 5 kilométeren, de ha az M35-ös lehajtójától elindulsz tovább HSzoboszló felé, revidiálod amit írtál.

A Szeged és Db közötti 47-es pedig igazi katasztrófa.

Mlmjoc 2011.06.16. 10:22:15

@Krisi: Még egyszer mondom, fizetek két cégen keresztül, nem kis összeget.
Ha itt vagyok,én is benzinkutaknál tankolok, nekem is benne van az adó. Pálya matricát én is fizetek, benne van az adó.

Globetrotter2014 2011.06.16. 10:26:14

@subtotal: maga a 4es szeritnem nem gáz, van egy rövidített utam Hajdúszovát feléé, na az rossz...

Épületdiagnosztika (törölt) · http://www.epuletdiagnosztika.hu 2011.06.16. 10:27:24

Semmire nem mennek vele, megint csak egy csont a pórnépnek.

Csórikám meg kap pár boldog percet a panelban, amikor a barátok közt és az aktuális valóságsóóó sugárzása között kárörvendhet, mert attól legalább boldog lesz, ha úgy érzi egy kicsit, hogy végre mással is kibaszott az élet.

Aztán reggel, fél hatkor megint ott áll a buszmegállóban és sóvárogva figyeli az ott parkoló X6-ost, ami már bérautó és azt meg mindenki ott bérel, ahol akar.

Elköltenek egy csomó pénzt erre a baromságra és azokat fogják baszogatni, akik tényleg külföldi cégnél dogoznak. Akik ellen hozzák a rendeletet/tv., mittomén, azok meg már régen megcsinálták a bérleti szerződést a kocsijukra.

Pont. Jó reggelt, itt a busz, vár a lámpagyár...

subtotal 2011.06.16. 10:30:15

@ZF2: mert nem csak Te, hanem a román kamionok is arra rövidítenek.
Mégegyszer mondom, mikor lejössz az M35-ről, akkor ne Debrecen, hanem Szoboszló felé vedd az irányt, akkor meglátod a rögvalót. Azt a szakaszt már vagy 10 éve tervezik 4 sávosítani, de valahogy mindig kimarad. De mivel tervezik, ezért nem újítják fel a jelenlegit. Róka fogta csuka (illetve kátyú fogta féltengely).

Krisi 2011.06.16. 10:39:59

@Shadowbull: nyilván elfogadnám, naná. soha nem mondtam hogy nekem milyen jól esik a jövedelmem nagyobbik részét alja politikusok zsebébe nyomni. ebben még van hová fejlődnünk, ez így igaz.

továbbra is csak azon akadok fenn, amikor valaki büszkén hirdeti hogy ő mennyire nem fizet be semmit, aztán két sorral lejjebb pedig elvárja, hogy neki ennek ellenére mindent nyomjon a segge alá az állam.

subtotal 2011.06.16. 10:56:21

@Krisi: én azt gondolom, hogy nem lehet megállapítani, hogy melyik volt előbb: az állam nem teljesített a beszedett pénzzel arányosan vagy az emberek akartak kibújni a fizetés alól.
Mindenesetre a több, mint 500mrdFt-os üzemanyag jövedéki adóbevétel mellett azzal büszkélkedni, hogy 12,5mrdFt-ot fordít a Közút burkolatjavításra (www.vezess.hu/hirek/415_km_ut_ujult_meg/31103/), nem a második opciót erősíti.

Globetrotter2014 2011.06.16. 11:17:59

@subtotal: én szaboszlóig nem szoktam menni (a 42esre megyek le), de 4 es ladányig rendben van (és van sok 2+2 sáv is, ami kiatt üres is az M35. A 47es is rednben van Debrecentől Békéscsaba felé (azt frissen újították).

Krisi 2011.06.16. 11:35:20

@subtotal: az már egy másik téma, hogy jelenleg majdnem minden adó megy a nagy kalapba, és abból fizetnek az államadósságon át a nyugdíjaktól a segélyekig minden szart, és végül pont arra nem jut, amire eredetileg befizettük.
szopó.

subtotal 2011.06.16. 11:35:50

@ZF2: Nyilván vannak szakaszok, amelyek rendben vannak, például a 47 is Berettyóig jó. A 4-esnek is vannak oké szakaszai, például Szolnokról kifelé valóban 4 sávos, de azt nem mondanám, hogy PLadányig rendben van. A burkolat talán nem gány, de nem elég széles, még mindig átmegy sok településen és Szajol után alig van 4 sávos szakasz.
Szerintem az utaknak a beszedett adómérték fejében nem csak szakaszokban kellene jónak lennie, hanem !minimum! az egyszámjegyű főútvonalaknak végig.

Az M35 azért is üres, mert hosszabb 75km-rel, mint a 4-esen és 42-esen Budapest. A kamionok tolják mindkettőn, nekik nem igazán előny az autópálya.

subtotal 2011.06.16. 11:38:35

@Krisi: az én eszem szerint, arra költjük a lét, amire beszedtük, ha maradt belőle, akkor:
a) csökkentjük az adót (ez a naív)
b) finanszírozunk belőle mást is

De ma fordított a sorrend: először a bármi más jön és csak aztán jön az eredeti cél.

froward Johnson 2011.06.16. 11:46:41

Nem olvastam végig a hozzászólásokat, tehát lehet, hogy ismételni fogok egyeseket de az sohasem árt.
1. Érdekes, és lényeges aspektus, hogy mit spórol meg az ember az ügyeskedéssel. Megveszi, ráugrik a cselák rendszám, mondjuk használja pl. 5 évig - ez a réteg hamarabb cseréli - és ha el akarja adni? Ha Mo.-on, akkor a regadó ráugrik, OK, már nem annyi... Ha külföldön, akkor is eltűnik a regadó "megnemfizetésének" az előnye. Mit nyert? Nem a regadó teljes összegét, hanem annak 5 éves kamatát! Ez lényeges különbség.
2. A parkolási, gyorshajtási + egyéb bírság kerülésének lehetősége valóban adott, de etikailag? Ok, hagyjuk.
3. Tudjuk, hogy lassan halad az eu. jogharmonizáció, de 2011-ben NE lehessen olyat mondani, olyan rendeletet alkotni, hogy egy eu. tagország lakosa ne vezethessen egy másik eu. tagországban bejegyzett autót. Tüntessék el, de legalább csökkentsék a különbségeket!
Fizetésben is...

siptex 2011.06.16. 11:49:52

Itt a másik lehetőség:
adott egy márka képviselet aki 100huf-ért ad nekem a 22milla autómra "E" rendszámot és a barátnőmmel vígan megyünk bárhová!!
A képviselet hozza be papíron az autómat én meg használom az ő engedélyükkel és mindenkinek :P

khaleeji 2011.06.16. 11:52:16

a 183 napnak, és az állampolgárságnak nincs jelentősége, ez egy tévhit.
abban az országban vagy adóilletékes, ahol a lakcímed van.

abban az esetben, ha egyszerre két országban is van lakcímed, akkor pedig abban, ahová a létérdeked köt (család, munkahely, stb.

a gk forgalombahelyezés esetén is ez az irányadó, de persze csak magánszemély nevén lévő autó esetén.

céges autó esetén pedig abszolút nincs regadókérdés, ott esetleg a sofőrt lehet kergetni, de azt egy másik jogszabály, a közlekedési törvény alapján.

persze ez is könnyedén kikerülhető, elég ha van külföldi lakcíme, így személyije a sofőrnek (ehhez lakóingatlan tulajdon kell, vagy pedig az, hogy a tulaj engedélyezze a lakcímbejelentést, ez kb. havi 10 eur/fő sk-ban).

a magyar lakcím törlése is pár perces művelet, pusztán be kell jelenteni a kivándorlást a népességnyilvánatartóban .

ettől ráadásul nyugodtan lehet az embernek mo-n munkahelye, vállakozás, cége, ingatlana, élhet mo-n a családja, stb.

pusztán annyi, hogy nem szavazhat, illetve szociális ellátást sem kaphat (legalábbis ő maga, a házastárs és a gyerekek igen , feltéve ha ők mo-n vannak bejelentve lakosnak).

Lucky Larry Silverstein 2011.06.16. 11:56:02

A parkolási, gyorshajtási + egyéb bírság kerülésének lehetősége valóban adott, de etikailag? Ok, hagyjuk.

Ezt hagyjuk már. Senki nem azért van alapvetően idegen rendszámon, hogy a bírságokat elkerülje. Ez a magyar szervek töketlensége. Szerintem sokan nem is tudtak róla, míg az ilyen cikkek, mint ez is, jól meg nem marketingelték.

Globetrotter2014 2011.06.16. 12:00:06

@subtotal: szerintem az általad említett részeket pont azért nem újítják fel, hogy debrecenig azért már ne a 4esen nenjenek az emberek ha megépült a fizetős M35. Lehet rajta vitakozni, de nézd meg a különbséget az M7es és a 7es út között, és valószínűleg még hűálás lehetsz hogy nem krolátozták le a 4est ladány után 30ra (egyébbként Szovát felé megtették úthibák miatt).

subtotal 2011.06.16. 12:11:09

@ZF2: Amíg nem volt M35, addig se a 4-esen mentek az emberek. 15 év alatt 1x mentem Bp-re a 4-esen.
33, 3, majd Gyöngyös után az M3 volt az útvonal. Még az is gyorsabb, ha nem megy fel az ember az M3-ra, hanem marad a 3-ason, mint a 4-es.
Erről a csak az autópályákat díjasítjuk dologtól egyébként mindig ideges leszek. Beleölünk egy csomó pénzt, hogy utána ne azon közlekedjenek a népek, utána azon ügyeskedünk, hogy mégis. A blogomban részletesen leírtam, ha érdekel, ott megtalálod (magyarorszagcruise.blog.hu/2010/10/25/hasznalataranyos_utdij_a_baj_nem_a_kamionokkal_van)

moonclown 2011.06.16. 13:02:51

@biga156: a tulajdonlás és az állandó lakcím nem feltétele egymásnak...

moonclown 2011.06.16. 13:07:18

@binrashid: pontosan.a szlovák rendszámú autók 80%-a céges.Azzal meg ugye elég nehéz bármit kezdeni.

giancarlo 2011.06.16. 13:31:17

A cikk vége a legtanúságosabb ,mármint ha nem lenne regadó ,meg emberi léptékű közlekedési bírságok lennének,senki nem trükközne külföldi rendszámmal.

ubu1 2011.06.16. 14:53:21

Így van. Ovi is felfoghatná, hogy verseny van. Nem foltozgatni kell a jogszabályokat a jogállamiságot aláásó szemétkedésekkel, hanem versenyképes alternatívát kell kínálni itthon. Ilyen egyszerű.
És ez nem csak a regadóra vonatkozik, hanem pl. a jövedéki adóra is. És hogy egy kicsit off legyek: Nem mindenféle áthidaló kölcsönökkel kell "megmenteni" a devizahiteleseket, hanem olyan gazdaságpolitikát kell folytatni, amitől az árfolyamok mindenki számára elfogadhatóan alakulnak. A szitu ugyanaz.
Márpedig a világot itt a fórumokon megváltani nem tudjuk. Vagy csinálunk forradalmat (nem fülkét, igazit!), vagy húzunk innen nyugatra. Feri is ezt javasolta, még ha nem is gondolta komolyan.

Calto 2011.06.16. 17:26:37

A megoldás egyszerű.:

el kell menni és hagyni a szarában vergődni a magyar politikát

Calto 2011.06.16. 17:31:39

És a szarában megdögleni hagyni ezt a rohadt magyar fos politikusi szar bagázst

Rocko- 2011.06.16. 21:57:21

@közlekedési bűnöző: "Kíváncsi lennék melyik kopasz BMW-s ajánl fel ilyesmit vagy csak ennek töredékét manapság!"
csak hogy ő miniszter volt, ezek meg nem.

Rocko- 2011.06.16. 22:00:51

@Shadowbull: @Mlmjoc: hazai viszonylatban meg úgy néz ki hogy a beteg kap beutalót röngtenre, mert hogy rákos.
csak mire sorra kerülne, addigra meghal.
megtörtént.

Rocko- 2011.06.16. 22:03:15

@Vecellio: rendben.
akkor pontosan erről kéne elgondolkodnia az államnak.

nikó 78 2011.06.16. 22:40:16

Részemről magasról teszek az GME nyavalyáira. Nem is olyan nagyon régen, hülyére keresték magukat.Szerintem kár rikácsolni.Ellenben a kaotikus használtautó piacnak, nagyon jót tenne a frissítés.Eltűnnének a hulladékok,lehetne miből választani.Viszont az is igaz,hogy ha a nagy többség külföldön költené el a pénzét autóra, az nem tenne jót a gazdaságnak

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.06.17. 02:38:33

@anarch: "Már ha van az adott országban forgalmi, Svédországban pl. nincs, max a neten lehet lekérdezgetni adatokat rendszám alapján"
Na ne beszélj hülyeségeket.Svéd rendszámú kocsink van és természetesen van forgalmija...
Az igaz, hogy a zsernyák bácsi már akkor tud mindent a kocsinkról, mikor még meg sem állt teljesen a kereke félreállításkor.Meg hogy nem kell magadnál tartani az országon belül.De attól még megvan az összes papirja

antika13 2011.06.17. 09:32:26

@Ciri: Ez a hozzászólásod, most egész értelmesre sikerült!:)
A viccet félretéve, jól látod a dolgokat és ami mögötte van.

anarch 2011.06.17. 09:54:35

@geegee:
Te is írod, hogy zéró papírral használod. Lehet, hogy van papírja, valahol egy széfben, de ha nincs nálad akkor nehezen kérheti el bármely rendőr.

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0037:HU:HTML

Komplikálja a dolgot, hogy két részből áll. Az első részt külföldön SEM kell magadál tartanod, sőt kifejezetten senkinek nem kell megmutatnod, mert tartalmaz egy jelszót amivel az autót el lehet adni... A második részt elvileg kérhetik, rá van írva, hogy a zöld kártya vele együtt érvényes, de azon pl. nincs rajta a tulajdonos (törvény szerint rajta LEHET, de nem kötelező feltüntetni), tehát a cikkből kikövetkeztethető azonosításra alkalmatlan.

justin case 2011.06.17. 10:01:18

@binrashid: és pl. rám mi vonatkozik? szlovák állampolgár vagyok, magyar állampolgárságom lehetne, de nincs, és ahogy elnézem, nem is lesz. viszont itt dolgozom. apám kocsijával járok, aki kint él, sajátom nincs. a családi kocsit se használhatom én itten én?

Hurri Kán 2011.06.17. 14:00:57

Lehet, figyelmetlen vagyok, és azért nem hallottam, hogy megszüntetik egyúttal ezt a regadónak nevezett, állami szintű rablást is a tervezett szigorításokkal párhuzamosan? :DDD

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.06.18. 01:20:04

@anarch: Na jó, de külföldre (jelen esetben Magyarország)kell vinni azért a forgalmit, és kérheti a zsernyák.A svédeknek meg eszük ágában sincs szívatni a normálisan közlekedőket...

tz1 2011.06.22. 16:31:32

Az állam trükközhet - ti. a regadóval - a polgár meg nem?! ;)
A közlekedési kihágások meg csak egy side effect. Ez van ha rövidlátó intézkedést hoznak. Aztán toldozgatnak-foltozgatnak, ami soha nem vezet jóra, mivel csak egyre több kiskapu nyílik. Csak a bolond nem látja, hogy nem a polgárral van a gond, hanem a regadó rendszerével. Én nem használom ki, de megértem, ha valaki elkerüli, mert sztem rablás, mesterségesen magasan tarja az autó árakat és alacsonyan a kocsik átlagéletkorát, stb...

tz1 2011.06.22. 16:32:42

@tz1: magasan az átlag éltkort

Exuls 2011.08.01. 22:26:49

@Krisi: Szevasz, mikor talakozunk? Jó a motorod, majd megint cserélünk.
süti beállítások módosítása