Ilyen a plebejus kormányzati flotta

  2011. május 20. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Van államtitkár, aki 466 ezer kilométeres A6-ossal jár. Az állami vezetők közül még a statikusabb szerzetek is simán mennek évi 60 ezer kilométert. Hamarosan mint Skodákat amortizálnak.

Mai publikációnk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr562918976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Super aGyuri 2011.05.20. 17:33:26

Nem volt időm elolvasni a kommenteket, elnézést.
Véleményem, hogy a Kormány korrekt döntést hozott. Jó az üzenete, hogy Skodákat vesznek (mégiscsak közép-európai összetartás van, meg minden), ráadásul itt fél szemmel láttam, hogy a TFSI motor mintha Győrben készülne (szuper!).
A magam részéről a miniszternek vettem volna Superbet, az államtitkároknak pedig nagyon jól felszerelt Octaviákat, de nem az ár miatt, hanem mert a car policy-nek valahol az értékek mellett a pozíciót is tükröznie kell.
Mivel nincs ráírva (legalábbis messziről láthatóan), hogy milyen motor és felszereltség, az egészből az jön majd le, hogy lám, a beosztott is olyan kocsival jár, mint a főnök.
Ennek persze pozitív üzenete is lehet: lám, a főnök sem akar jobb kocsit, mint a beosztott.
Szerintem a Superb - Octavia kettős jobb lett volna, de a Superb-Superb választás is szuper(b).
Bárki bármit mond, az Audik irritálóak voltak egy olyan országban, ahol költségvetési hiánycélokról meg konvergenciáról meg ilyen-olyan elvonásokról (régebben: megszorításokról) beszéltek.
Nekem egy Audiból ne pofázzon senki, hogy takarékoskodjak. Akkor sem, ha az Audi 10 éves és már egymilliót sem ér.
Igen, ez sznobizmus, de az Audi akkor is a gazdagság, luxus szimbóluma, ha öreg, a Skoda pedig akkor is az ésszerűségé, ha amúgy a legnagyobb motoros, legdrágább, vadonatúj és így drágább a használt Audinál.
Szóval jó döntés volt, gratulálok. Merjünk szerénynek látszani! ;)

3 gb 2011.05.20. 17:36:02

@NO MA’AM: Ezzel nem kell vitatkozni, mert sajnos Mo-n ez a valóság. Hogy Te is értsd: Nem rendeltetésszerűen használják a szolgálati járműveket, még alacsonyabb szinteken sem. Csupán, amíg egy cégnél az ember hasznot hajt, amiből ha engedik neki, furikázik, a közigazgatás pedig, jórészt szolgáltat, ha minden jól megy gyorsan, PAZARLÁS nélkül, udvaiasan stb, stb. A másik pedig, hogy eszem ágában sincs megölni egyetlen minisztert sem, mert magasból sz@rok az összes paprikajancsi arcába.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.05.20. 17:45:43

@pmobilTB: Add kölcsön a tiedet egy használt tesztre. Én szívesen olvasnám ;-)

Vanek főfoglár úr. 2011.05.20. 17:48:06

Jó választás a megbízható, gyors autó.
Menekülésnél életet menthet. Lehet, hogy hamarabb lesz rá szükség, mint bárki gondolná:)

zeugma 2011.05.20. 17:51:23

Arról nem akartok írni, hogy a lesből fényképezés helyett járható utakkal és megfelelően kialakított kereszteződésekkel javítsák inkább a közlekedésbiztonságot? Hátha azt is elolvassa valami illetékes...

TheDude 2011.05.20. 18:00:07

Okos választás a Superb szerintem is. Első lépésnek jó. Most már csak azt kéne megtanítani valamelyik nagyon elfoglalt államférfinak, h mit jelent a Teljes Bekerülési Költség fogalma s mi is volna az ő dolguk/felelősségük a tőlünk beszedett adók elköltése kapcsán.

Céges autó beszerzése során ohne zsenír, kérdés nélkül nyomták nekem (1 autót vásárló hétköznapi pógárnak) a kereskedők, hogy tudnék alapár alatt okosba kigördíteni a szalonból egy magasabb felszereltségű autót, feltéve persze, h néhány éven át náluk fog történni minden javítás...

...szóval, olyan üzleteket tessék szíves lenni kötni (aztán meglobogtatni a médiában) amelyekből látható a valódi átgondoltság és előrelátás.

Több szódával Uraim, több szódával!

A Jutka férje 2011.05.20. 18:23:57

Leselejtezés után, majd fog az a 466e kilóméteres Audi 166e-re visszapörgetett órával, megkímélt, rendszeresen szervízelt, zömmel autópályán használt, nagyszervíz utáni alkalmi vétel lenni a Hahu-n.

A Jutka férje 2011.05.20. 18:27:27

@A Jutka férje:
Ja, ez lemaradt: Azért én elkérném egy leselejtezés előtti tesztre azt az Audit. A 466e km már tényleg tartóstesztnek nevezhető. Persze ehhez mellékelni kellene a szervízre költött milliókat, de ezt (bőven mért szervízdíj) nem lehetne korrektül megállapítani.

misi107 2011.05.20. 18:29:21

@NO MA’AM: látod,ha így haladnak az összes törvény változtatásával,az emberek nyomorba döntésével akkor lesz okuk menekülni...mondjuk kilőhetnék magukat a Holdra vagy a marsra is de közelebbi célpontként tudom ajánlani nekik a Dunát.Vagy a Tiszát.220-szal...

toncsi64 2011.05.20. 18:42:08

Erről a konvojos, TEK-es történetről az a véleményem, hogy túl van lihegve. Ezeket a dolgokat azoknak találták ki akik potenciális áldozatok ill. az esetleges "nem természetes" elhalálozásuk beláthatatlan káros következményekkel járna (többek közt ezért nem utazhat együtt, egy járművön az össszes állami vezető)pl. az adott országra. Nem kívánom egyik vezetőnk halálát sem (pusztán emberi mivoltuk miatt) de alig hiszem, hogy a fenti kritériumok bármelyike is illene rájuk. Hogy konkrét legyek, aligha kívánja (tudja) bárki "megmerényleni" nagyjainkat és hát a pótolhatatlanságukban is max csak maguk hisznek.
Ami pedig a "beszerzést" illeti. Nem lenne gyenge poén egy saját szervíz (mint anno a pártgarázs, csak "rendesebb működéssel) felállítása. Mekkora pofon lenne a PoHu-nak :DDD

Hang Loose 2011.05.20. 18:42:26

Azonnal elkérni tesztelésre egy 500.000-t futott Audit.

Bambano 2011.05.20. 19:05:07

@NO MA’AM: de, én meg tudom ítélni a valós veszélyt. A valós veszélye annak, hogy az ilyen autókat kézhez kapó közszolgákkal bármi problematikus is történhet (értsd: olyan, ami mezei csórikámmal nem) NULLA. SOK SZÁZ államigazgatási autó tulajdonosai közül max. 5-nél lehet feltételezni érdemben a veszély lehetőségét. A többi sokszáz autónál NULLA. NINCS veszély.

@3 gb: szép hsz, támogatom.

@toncsi64: VAN saját szervizük.

toncsi64 2011.05.20. 19:11:24

@Bambano:

Akkor, hogy lesz drága a szervízelés ? Csak nem ott is Tízenezer a rezsióradíj ?

Bambano 2011.05.20. 19:18:08

@toncsi64: sosem fogod megtudni a valós alkatrészárakat...
másrészt meg határozat, jogszabály kimondhatja, hogy a minisztériumban létszámstop van. de még sosem láttam olyan jogszabályt, ami azt mondaná ki, hogy a minisztériumban, az összes háttérintézményében és minden minisztériumi tulajdonú kft-ben, kht-ben és egyéb társaságban EGYSZERRE van létszámstop...

ugye dereng, mire célzok:)

foolproof 2011.05.20. 19:18:51

@Hang Loose: Menyy ki bármék nepperhez, fog tudni adni, akár többet is:-)

foolproof 2011.05.20. 19:21:02

Amúgy ha már terrorelhárítok, mér nem a főnökeiken kezdik?

Hang Loose 2011.05.20. 19:26:16

foolproof: Na jó, de ezek szervizeltek.

Myko 2011.05.20. 19:34:30

@Winkler Róbert: Grat! Egy nagyjából közszereplőnek (hiszen láthatunk Tv-ben ,hallhatunk rádióban és olvashatunk itt) valahogy "így kell" reagálnia egy félig meddig jogos vagy nevezhető nem jogos kritikának is...ejnye...

Hang Loose 2011.05.20. 19:34:41

NO MA’AM:

Jó nick :)
Vonzza a bamba nőket.
Mint Peggy Bundit :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 20:00:04

@TheDude: Én bvállaltam volna, de cak ha beleírják a szerződésbe, hogy a szervíz által elkövetett bármilyen stiklit ingyen kijavítanak.

Phrascarica 2011.05.20. 20:06:23

@gyvy: "Tudnád sorolni azokat a jelentős autóipari beruházásokat, amelyeket valamely francia gyártó eszközölt nálunk? "
...és amit a csehek eszközöltek?

Hurri Kán 2011.05.20. 20:07:29

@phrascarica:
Milyen többségi tulajdon a Skoda? VW, mint ahogy az Audi is...

Phrascarica 2011.05.20. 20:15:56

@gyvy: akkor meg ne felejtsük el ugye azt sem hogy a Mercedesnek meg a Renaultban van x%-a és egyre több, mint ahogy fordítva is igaz, tehát ilyen alapon lehet Renault meg Nissan is.

Z o z ó 2011.05.20. 20:17:35

Nekem ez szimpatikus.Jó döntést hoztak:) Suzuki persze...3milláért...akkor már inkább fábia:)

Hurri Kán 2011.05.20. 20:18:23

@phrascarica:
A Mercinek a Renaultban?
Mióta? Most tényleg nem kötözködni akarok, de nem hallottam erről semmit, ha van valami link, légyszi dobd már át, kösz.

Attól, h a Merci felhúzott itt egy gyárat, az Audi már elég régóta jelen van itt, és valamit már letett az asztalra nálunk...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.20. 20:21:46

@gyvy: A VW-el amúgy is jóban a kormány...

Secnir 2011.05.20. 20:30:57

@NO MA’AM:
elolvastam a korábbi kommentjeidet.
te kevered a szezont a faszommal.
mint írtam fentebb, "senkinek" nem adatott meg a jog, hogy felülírja azt pillanatnyilag, önös érdekből.
lásd: KRESZ szerint 130 a max, de én kék villogóval, elöl-hátul TEK-kel 220-al megyek, mert úri kedvem úgy tartja.
(megj.: mivel nem tudtad, mi az a TEK, akkor szvsz te most szabadultál és szeded össze az infót vagy most fejezted be az ált.isk. 6. osztályát, és a nyári szünetre gyűjtöd az infót, hogy ne tűnj tudatlannak)

kewcheg 2011.05.20. 20:38:33

Nem, egy ilyen hanyatló országban a Skoda SuperB-nek is rossz üzenete van.Mondom ezt úgy, hogy '94 óta mindig a jelenleg kormányzó pártokra szavaztam.Ahol emberek élnek meg munka után kapott 70ezerből, ahol az orvos meg a tanár 100-at visz haza, ott a politikus ne járjon SuperB-vel, hanem vegyen magának saját kocsit, és 9ft/km.Vagy a közösségi közlekedés.Jóllehet tudom, hogy Magyarországon- amely azért valahol még mindig a keleti,despotikus birodalmakhoz áll közelebb, mint az angolszász mentalitáshoz-ilyesmit kivánni merő ábrándozás.Sajnos politikusaink,minden oldalon, inkabb basák mint úriemberek.Ja, és magyar mentalitás az is, hogy a szolgálati kocsit leszarom, hadd nyiffanjon ki minél hamarabb.Én ugyanúgy vigyázok a cég vagy a szervezet javaira mint a sajátomra.Tudom, hogy ezzel a felfogásommal inkább valamelyik száz évvel ezelőtti brit gyarmat tisztviselőjéhez hasonlítok, de inkább vállalom a közösséget Vele....

apoa 2011.05.20. 21:02:26

Ma a Rottenbiller-Dózsa sarkon két kéklámpás(nem használták) A6 ment egymás mögött. Az egyik tiszta zöldön átjutott, a mögötte lévő NEM! ment át a sárgán. Szabályosan megállt.Mély tiszteletem.

Hurri Kán 2011.05.20. 21:18:50

@phrascarica:
Köszi :)
De hát ez még csak terv... És mint tudjuk, a Chrysler-házasság sem jött be, nagyon nem...

atiz 2011.05.20. 21:25:05

@Myko: igen, ennek a reakcionak a stilusan (meg ha jogos is) en is meglepodtem. Nade nem ez az egyetlen, amin az ember meglepodik Magyarorszagon ;-)

ZON 2011.05.20. 21:25:09

@NO MA’AM: ez így túl egyszerű.
A sebesség a biztonság záloga? Járjanak vezetőink Concord gépeken!A 4-es főúton!

pimpike_ 2011.05.20. 21:25:33

Nahhááát! Pont úgy teccenek élni kedves politikusaink, mint az átlag magyar!
Itt is gyakori a 460ezer Km , csak nem 8éves, hanem 20éves az ominózus autó, valamint nem A6-os a típus, hanem valami szerényebb 3-4 havi minimálbér "árú" és nem utolsósorban azt a kis üzemanyagot -amit mocskosul meg tetszenek adóztatni- saját zsebből kell finanszírozni.
Egészen aprócska a különbség.

Phrascarica 2011.05.20. 21:29:44

@gyvy: valamelyik -autós- újságban olvastam hogy már volt valamiféle részvénycsere és elég hamar komoly szintre kúszik a csere-bere, ugye az info 2010 márciusi úgyhogy több mint 1 éves!

Hurri Kán 2011.05.20. 21:31:32

@phrascarica:
Gondolom, ha valami nagyobb volumenű megállapodás történt volna már/történik majd, arról azért hallani fogunk.

Phrascarica 2011.05.20. 21:33:40

@gyvy: itt egy kicsit több konkrétum a renault.com-ról első kézből:
http://translate.google.hu/translate?hl=hu&langpair=en|hu&u=www.renault.com/SiteCollectionDocuments/Communiqu%25C3%25A9%2520de%2520presse/en-EN/Pieces%2520jointes/22333_20100407_PR_AllianceDaimler_EN_8473468D.pdf

Hurri Kán 2011.05.20. 21:35:14

@phrascarica:
Köszi, majd belekukkantok.

Hurri Kán 2011.05.20. 21:36:41

@phrascarica:
HA belegondolok, fejlesztési költségek megosztása miatt lehet realitása. 15-20 éve sztem elképzelhetetlen lett volna, hogy a BMW a Pug.-gal közösen fejlesszen motort pl.

Phrascarica 2011.05.20. 21:39:20

@gyvy: ha beleolvasgatsz meglátod, hogy korrektül körbe írták hogy miről is szól.

Hurri Kán 2011.05.20. 21:41:19

@phrascarica:
Most már bamba vagyok hozzá, holnap megnézem.

Shadowbull 2011.05.20. 22:06:23

@phrascarica: Ennek ellenere is elegge eros tulzas parhuzamba allitani a VW-Konszern lassan 20 eves magyarorszagi tevekenysegevel.

Jojjenek a franciak, epitsenek gyarat, aztan majd lesz Rönó Laguna allami auto.

sb

Phrascarica 2011.05.20. 22:37:12

@Shadowbull: naná, csak jólesett egy kicsit trollkodni :)
A rönó lagunát pedig tartsák meg a frankók :)

Phrascarica 2011.05.20. 22:38:53

...meanwhile... én is franciával járok :D

Rocko- 2011.05.20. 22:43:09

jó választás.

10 perce nevetek azon, hogy kinek a tanácsára vettek Skodákat.

a BMW számomra nem hihető, vagyis el nem tudom képzelni, hogyan lehet ezeket a "bolondbiztos" új autókat ennyire leharcolni. egyetlen opciót tudok rá: csak papíron volt motorcsere, vagy csak úgy dőlt ki a kerék.

kemény kapszula 2011.05.20. 22:55:13

Winki Winki már megint csalódnom kell... Te tényleg komolyan gondolod hogy a ti cikketek alapján indult el az egész??

Viktor odapirított hogy gyerekek mutassunk kifele valami spórolást, ha már húzunk a népi nadrágszíjon, tűnjön úgy hogy mi is húzunk a sajátunkon.

Maximum a gyökér államtitkár helyettes olvasta a cikketeket és ha már úgyis berendelték a Suberbeket, akkor kifele így kommunikáltak a nép felé, hogy mi vezetők meghallgattunk benneteket. Érdemes lett volna megkérdezni melyik napon jött szóba először a Superbek beszerzése és nem a szerződés aláírása...

Az hogy a ti cikketek alapján indult el a folyamat, akkora naivság minthogy becsületesen vannak finanszírozva a pártok, vagy Viktornak nincs bányája.
Magad írtad le a lényeget. a Pohunak (vagy akárki másnak) tökmindegy hogy A8-ast vagy Suberbet ad el. Amit elbuknak az A8 hasznán azt bezsebelik a Suberb szervízén.

Elhiszem hogy jó érzéssel tölt el hogy végre valamit sikerült elérnetek (vagyis abban a hitben vagytok). De jobban jártok ha teszteltek továbbra is, vagy ha elindultok akkor jobban, oknyomozósan nyúljatok bele, hogy ne nézzenek hülyének titeket.Ebben az esetben Dátumokkal igazolt jegyzőkönyvek arról a napról amikor első ízben szóbakerült a Suberbek beszerzése. Ott úgyis lepapírozzák azt is hogy ki hányszor csavar a gyíkon.

Rocko- 2011.05.20. 23:00:39

@laverdasfc: hány szivárgás volt gázos autóból és mennyi a tüdőbeteg száma?
tán mégse olyan olcsó.

Rocko- 2011.05.20. 23:11:18

@NO MA’AM: no igen. sok agyilag zokni azt nem bírja felfogni, hogy ő az adott személyt utálja miközben a támadást általában a betöltött pozíciónak szól. és egy megölt miniszterelnököt leváltani nem egyszerű menet. pártállástól függetlenül.

Rocko- 2011.05.20. 23:25:21

@Bambano: "Annak az esélye, hogy Orbánt jelen helyzetben lelövik, olyan kicsi, elhanyagolható"
és Magyar Köztársaság miniszterelnöke? és az Európai Unió soros elnöki országának miniszterelnöke?

Ajtony 2011.05.20. 23:30:57

@laverdasfc: te nem láttál gázos gépet. kisebb az esély a szivárgásra, mint a gáztűzhelyednél

Ajtony 2011.05.20. 23:37:41

@Shadowbull: macerás lenne. elég gagyi, így túl sűrűn kellene cserélni

JMC 2011.05.21. 00:08:15

Remélem az összes Superben legalább 18-as felni van maximum /40-es gumikkal. Érezzék már ők is milyen fasza minőségűek az útjaink...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2011.05.21. 00:58:55

azé' ezen a rottenbiller/dózsa sarkon csiszoljál még kicsit:-)

Ciri 2011.05.21. 06:05:35

Azért a biztonság kedvéért a napokban a fiúk ismét berendeltek vagy 20db Multivan Highline-t.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2011.05.21. 07:44:26

Azért ez a cikk nem volt olyan nagyformátumú, mint a címből remélni lehetett... Az autós újságírás nehézségének beleszövése, a Suzukis ötlet, stb. tovább növeli csalódottságomat.
Ami a kommenteket illeti, ott van némi zavar, ha a 6,2mHUF átlagárat rongyrázásnak akarjuk láttatni mindenképpen - szerintem. Különös tekintettel arra, hogy szép emlékű Batiz A. még kormányszóvivőként ragyogó fogsorral mesélte, h. a kormány új autó beszerzése micsoda profi üzlet volt (510mHuf/27 autó). Az átlagár vmivel többre jön ki, mint 6,2millió... Aztán vettek 3 db használt A8 Panzert, amiről már leszállítás után sajnálattal állapították meg, hogy nem fekete, hanem szürke... 1 db átfényezése többe fájt az adófizetőknek, mint itt az átlagár... Úh. a mostani garnitúra tényleg olyan, mintha el akarná játszani a plebejust. De persze ez sem sapkában, sem anélkül nem fog menni, mert az öntudatos, autószerető adófizető tud a sorok között olvasni (sőt a fotón jó szemmel azonosítja az egyetlen 4.0 Passatot - ami lassan 10 éves - a flottában).

DrSzoke 2011.05.21. 08:33:20

@A Jutka férje: Meg mi a franko abbol a szervizszamlabol....Ismerosom latogatott meg evekkel ezelott egy allami octaviaval.
Mondja hogy olyan furcsa,nem megy.Autoszerelo leven felajanlottam hogy ranezek.Egyertelmu volt,eldugult gazolajszuro,latszott is hogy sosem volt cserelve.3 nap mulva felhivott kisse cinikus hangnemben,na nagyokos,turbot kellett cserelni,nem is a szuro volt.Aha,60 ezret futott 1.9 tdi-n turbohiba.Mondtam neki inkabb kerdezze meg a fonoket,mennyi szazalekot fizet a szerviz neki.De lattam mar transiston 400 ezer forintos szamlat 2 elsokerek csapagy cserejere,szinten allami auto.Szal ott is van min sporolni.

maistro1 2011.05.21. 09:14:25

túl sok az állami autó és a politikus erre a "teljesítményre".
nem vagyok demagóg, de politikusaink túl sok gazdasági támogatást élveznek, a korlátlan gk használatot is ide sorolom.
a gépkocsik műszaki állapota nem indokol semmit, megfelelő karbantartó bázist kellene találni,
csak a legfelső szinten járna repi kocsi miniszterire gondoltam, a többi vígan elkegyegne 5-6 mill-es gépekbe, valószínű az igénylő maga az állam VIP besorolása miatt nagyon előnyös ár és magas felszereltség is kialkudható lenne.
a tempóról annyit, hogy időben kell elindulni, megint csak azt mondom a sok
pittegésnek-pattogásnak semmi hasznát nem
látom a "lázas munkatempó" valahogy nem jön át a mindennapokban.

gigabursch 2011.05.21. 09:58:47

Hogy lízingelik-e vagy megveszik és karbantartják az még nagyjából egykutya, de!!!

Vannak igazán érdekes konstrukciók, így pl. az MGSZH flottaszerződése alapján bérelt Jomnyk, Rangerek és SX4-ek. (kb 1000 autó)

2009/2010 fordulóján az MGSZH úgy kötött szerződést az A×××× kft-vel, hogy a kocsikat bérlik.
Tehát 1000 kocsit lizingel a KFT a gyártól, fő kereskedőtől (tudomisén) és azokat a kocsikat kiadja bérbe az MGSZH-nak. Ráadásul igéncsak érdekes bérlezi díjjal és árképzéssel.

Az eredmény: 5 év vagy 100 e km a bérleti szerződés érvénye, utána a kocsit a KFT eladja (Szóval a bérlő kifizette neki a kocsit, majd még el is adja használtautóként). Szóval még csak a kocsi sincs meg az állam számára, hogy a tulajdonába került.
Hogy igaz-e vagy nem, nem tudom, legyen városi legenda egyenesen a zuhanyhiradóból, de állítólag a kft tulajdonosa igen közeli rokonságban van Megyóval.

Otto von Bolschewich 2011.05.21. 10:21:44

A turbós Skodáktól én egy olyan sztorit hallottam, ami a rendőrségnek nem válik díszére. Ők TFSI Octaviákat kaptak, a turbó meg ugye nem szereti azt a sűrűn elindítom, fölpörgetem, majd pihentetés/alapjárat nélkül leállítom üzemet, ahogyan a rendőrök Budapesten jellemzően használják az autóikat: sok, kis, rövid útra.

Az eredménye az a hírek szerint, hogy 15000 km-enként kell a _turbót_ cserélni, mert szétmegy.

Tud erről valaki bővebbet?

Hurri Kán 2011.05.21. 10:47:11

@Otto von Bolschewich:
Igen.
Ne a Story magazinból tájékozódj műszaki kérdésekben.

prérikutya 2011.05.21. 10:55:48

@Otto von Bolschewich:

Ez így van. A TDCi Mondeok is folyamatosan döglöttek meg pont emiatt. Mondjuk ott elég sokat bírtak, olyan 100 ezer környékén kezdték megadni magukat.

Turbós autó nem sokáig bírja a rendőrségnél, főleg, ha járőrautó.:-)

okoskodó 2011.05.21. 11:24:33

@kemény kapszula:

Témához köthető iskolában az első, amit fejedbe vernek, hogy: az iktatókönyvben mindig hagyunk üres sorokat, hátha kell valamire.

Rendőrségi jegyzőkönyvemet az alapképesítésű sün úgy hamisította meg, hogy simán lefehérítőzte a dátumot, oszt tollal jól ráírta a neki megfelelőt, egy olyan napra, amikor a rendőrség közelében sem voltam.

Tetvek ezek, nem derülne ki soha.

betm3n 2011.05.21. 12:25:20

@prérikutya: hülyeség, terülei képviselőink tdci fókuszokat hajtanak, lassan 200e mindben, és egyikben sem kellett cserélni semmi olyat, ami nem kopóalkatrész, vagy a kötelező szervizek alkalmával cserélendő.
azaz nem voltak turbócserén, nem kellett a nagynyomású közös nyomócsöves befecskendező rendszert cserélni, de még kerékcsapágyat vagy első lengéscsillapítót sem, pedig pesti használatban is van belőlük...

Rocko- 2011.05.21. 12:27:30

@prérikutya: és mi köze van a TDCI-nek a TFSI-hez? az ég egy adta világon semmi.

@gyvy: :DDD

@Shadowbull: azt nem tudod, hogy a CEPA kódú motorok hol készülnek? Dél-amerika?

=Daniken= 2011.05.21. 13:01:06

kapszula: szarkazmust keresd ki a Bakos Ferencből.....üvölt az egész cikkből:-)

winkli:

igazi, kurvajó cikk lett!!!!
"és az államtitkár helyettes az milyen szint?":-DD

egy élmény volt!

Golf2 2011.05.21. 13:21:26

Trabantot nekik max,hogy messziről észrevegyék a sok szarházi ingyenélőt!

nolimit 2011.05.21. 13:43:49

Elfogultság?!

Több éve olvasom a totalcart, viszonylag élvezhető meg hasznos cikkeitek vannak, voltak. De amióta kormányváltás történt eléggé a szívükön viselitek a közvagyon sorsát és érezhető egy kettős mérce . Az odáig rendben is volt, hogy nem kell közpénzből S8-al járni, mellesleg az előző kormányzat is előszeretettel használt ilyeneket, de az most lényegtelen, mert most jött a megvilágosodás. Ezek után kiírtak új flottabeszerzést, mivel a gépek tényleg leharcoltak és született egy viszonylag értelmes döntés a skodák mellett. De ez nektek még mindig fáj, mert ugye a bicikli is egy jármű és végül is, azzal is lehetne tolni. Erőltetitek a suzukis hülyeséget, mert mindenkinek az van, demagóg módon, de ti sem járnátok napi több száz kilométert Suzuki 1.3-al, vagy ha igen akkor teljesen hülyék vagytok. Szóval érdemes lenne figyelnetek az objektivitásra, mert, ami eddig nem volt gond nektek, most az hatalmas lett és érthetetlen ez a nagy változás. Audiból Skoda lett, ennél lejjebb sztem senki nem kívánja, hogy a kormányzat menjen. Szóval inkább maradjatok az autók mellett és a személyes meggyőződéseket a népszavába nyomjátok, mert ez visszataszító.

VOGAben 2011.05.21. 13:44:52

1,2 HTP Fóbiákat az összes csíra-gizdának!

Tudják csak meg, hogy milyen is a hiába taposod paraszt "életérzés".

Remélem mennek a levesbe hamarosan! A szar egyetlen ígéretükhöz ragaszkodnak, a nyomorék 16% SZJA-hoz, ahelyett, hogy módosítanák/visszaalakítanák, de nem, ezek inkább nyuvasztják a népet. Bukta lesz ebből, nem kicsi! Ez mega off volt tudom és bocsánat érte! A Superbéla valóban jó gép, nékem a kombi jön be inkább.

Janiboy70 2011.05.21. 14:15:21

Skoda = helyes döntés.
Az viszont nem garancia a mutyizásra.

Bérelt autó? Imádom ezt a témát. Az újságírók próbálkoznak ezzel a leginkább, akiknek nincs is saját kocsijuk, mindig a másét hajtják. ...és ingyen!
A költségek mindig annál a legkedvezőbbek aki a tulajdonos. Persze kormánykörökben ezt is meg tudják cáfolni.
A lényeg, hogy az autóbérlés is a mutyi tárgya ebben az országban. Bérelni max 3 éves korig lehet, akkora a jólét hogy megengedhetjük magunknak?
Visszatérve a javításra. Igenis tessék terv szerint szervizelni a verdákat (saját műhelyben, a gyári szervizeknél rosszabb nem létezik Magyarországon), és akkor nem esik ki a BMW kereke. Nem kéne megmagyarázni hogy egy 6 éves Audinak 300 ezer kilóméterrel törvényszerűen szét kell esnie. Ez vicc! Rühellem a franciákat, de a franciaautó ellenes sor is bicskanyitogató!
Ez meg hogy hol mikor forrt fel a víz, enyhén szólva is blamázs a javából. Ezzel az államtitkár úr azt fejezte ki, hogy ütik-vágják a kocsikat, szarnak a költségekre, a magyar hülye befolyt adójából úgyis ki lesz fizetve.

Még valami....évi 60 ezer km (ugya ezt mondták ez a legkevesebb). Az havi 5000. Az 377 Ft-os üzemanyaggal, 8 literes fogyasztással mérve is 150 ezer Forint. A múlt héten még az volt a nagy hír, hogy valaki túl sok benzinszámlát számol el havonta (hasonló volt a nagyság) Úgy látszik nem tudja a bal kéz mit ír a jobb :)

equium 12345 2011.05.21. 14:16:47

"Állami autókra kilenc kategória van. 7-8-9 a legfelső három, ezek közül gyakorlatilag megszüntettük a 8-9-et"

Nekem ugy tunik, hogy a 7 es szunt meg, az volt korabban a passat.

nyelv-ész 2011.05.21. 18:48:30

Elszedném az összestől a futkosósautót, csak néhány repit hagynék nekik. Elszedném a "honatyáktól" is a gépjármű költségtérítést az utolsó fillérig.

Adnék mindegyiknek ingyenjegyet az ország összes tömegközlekedésére.

Két éven belül lenne olyan MÁV-unk, BKV-nk, hogy Japánból meg Svájcból járnának a csodájára.

nyelv-ész 2011.05.21. 18:50:02

Egyébként meg nem normális, hogy ezeknek a "közszolgáknak" ennyit kell futkosniuk, amikor a 21. században van internet meg mobiltelefon.

A mi cégünknél már évek óta van videokonferencia a vidéki központok között, és azóta nem futkosunk az ország másik végébe egy kétórás értekezletért.

Rocko- 2011.05.21. 20:09:06

@nyelv-ész: "Adnék mindegyiknek ingyenjegyet az ország összes tömegközlekedésére."
van. csak nem használják, hanem 'céges autóznak'. te tudod miért? :-)

Schütii 2011.05.21. 20:50:56

@JMC: Érezni érzik, de leszarják ha törik a felni vagy a futómű, az nem az ő zsebükre megy.

nyelv-ész 2011.05.21. 21:15:46

@Rocko-: Tudom, ezért írtam, amit.

Ha a tömközre lennének kényszerítve, mert azt fizetné helyettük az állam, akkor az utolsó csinovnyik is azon gürcölne, hogy a fontos elvtársak bársonyüléses pullmankocsikon vonatozhassanak Bivalyböhönyéről a Parlamentbe.

Gondolj csak Ő Császári és Királyi Felségére, aki miután utazott a földalattin a külön a számára készült luxuskocsin, Legkegyelmesebben Megengedte, hogy a földalatti vasút a nevét felvehesse, s ezáltal elnyerhesse a Ferencz József Földalatti Vasút megtisztelő elnevezést.

Ezzel az erővel a vérteshutai vicinálist is nyugodtan elnevezhetik Schmitt Pál Expressznek, ha cserébe pontosan és gyorsan jár, és nem ragadsz az üléséhez a kosztól.

soproni1 2011.05.21. 22:03:15

A toyota prius ugyanannyiba kerül. A fenntartása is olcsóbb, ritkább szervizek, dízellel hasonló fogyasztás. Igaz kisebb, de mégis kultúrabb autó, mint egy kerregő dízel.

Hurri Kán 2011.05.21. 23:18:02

@phrascarica:
Pont ezt az oldalt nem tudom megnyitni valamiért. Amit találtam a Renault honlapon, az egy kölcsönös, 3.1 %-nyi részvénycseréről szól, és megállapodás kisebb járművek és motor-erőátvitel közös fejlesztéséről. Az kétségtelen, hogy valamiféle együttműködés elindult.
www.renault.com/en/Groupe/cooperations-strategiques/Pages/cooperation-strategique-daimler-ag.aspx

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 00:57:39

@laci_52: Gondolom láttál már Skodákat, amik taxiként üzemelnek. Na, akkor jól nézz meg egyet legközelebb, mert nem ritka az 5-600 ezer kilométer feletti futás sem bennük.

Amikor márkakereskedőnél dolgoztam, csak azért nem tudtuk beszámítani a taxis Octavia 1.9 Tdi-jét, mert egyszerűen nem volt értékelhető ajánlatunk egy olyan autóra, aminek 760 ezret mutat az órája, hiába működik és még kulturáltan is néz ki.
A céges (üsd-vágd) -hasonló típusú- autónkban "csak" 370 ezer kilométer volt, de teljesen megbízhatóan elketyegett.

Jó pár éve nem a 120-as és a 105-ös típusokat gyártják, hol voltál az elmúlt pár évtizedben? Jó reggelt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 01:06:41

A sok Suzuki Swiftet javaslónak meg azért a kezébe nyomnék eg aktuális árlistát, kurvára nem olcsó már... Egy átlagos kisautó szinten felszerelt példány kb. három és fél millió forint, jó reggelt! 1.2-es. Csak az van.

Ja, meg az egy darab 1.25-ös őskövület olasz dízel verzió, 4 millióért.

www.suzuki.hu/pages/display/auto/tartalom/arlista

NO MA’AM 2011.05.22. 01:36:53

@Secnir:

Kissé megkésve reagálok, de a hozzászólásod válasz nélkül úgy gondolom nem hagyhatom. Bár, lehet hogy el sem jut már hozzád, mindegy.

"te kevered a szezont a faszommal."
Nem, nem keverem a szezont a nemi szerveddel.

"..."senkinek" nem adatott meg a jog, hogy felülírja azt pillanatnyilag, önös érdekből."
Nem hinném, hogy felül írja, tessék kicsit tájékozódni:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
(A kiadás dátuma ne tévesszen meg, friss és hatályos, a kormányzati portál jogszabály keresője ezt alátámasztja.)
42. és 49. paragrafusok, a 26. mellett. Nem írja senki felül a köznyelvben KRESZ-nek nevezett hatályos rendeletet.

Önös érdek? Úri kedv?
Feltételezem a témában (biztonságtechnika, stb.) ugyan olyan laikus vagy, mint én. Akkor hogyan jelentheted ki, hogy biztos úri kedvükből száguldoznak?!

Ami a TEK rövidítést illeti:
TEK Társadalomelméleti Kollégium / Oktatás
TéK Teljesen Értelmetlen Komment Szleng / Chat
TEK termelőeszköz kereskedelmi Üzleti világ Kereskedelem
TEK tekintetes Üzleti világ Protokoll
forrás: rovidites.hu/index.php

A Terrorelhárítás TEK rövidítését bevallom töredelmesen, nem ismertem, nem emlékszem, hogy találkoztam volna vele, azon sajtótermékekben ahol olvastam a Terrorelhárításról, a cikk írója biztos vette a fáradtságot hogy leírja a szervezet teljes nevét.
Televízióban pedig elég ostobán hatna kimondva, csakúgy mint a NAV, ezért a riportok szereplői inkább eldarálják teljes hosszban, gondolom.
Maga a TEK rövidítés egyébként szerepel 232/2010. (VIII. 19.) kormányrendeletben , ellenben nem mint hivatalos megnevezés, csak helyhiány miatti szükségszerű rövidítés.
Szerencsére anno nem kérdezték se érettségin, se a diploma védésekor és nem előfeltétele cégalapításnak sem. Mert különben tényleg nagy bajban lennék.

Írtad: "(megj.: mivel nem tudtad, mi az a TEK, akkor szvsz te most szabadultál és szeded össze az infót vagy most fejezted be az ált.isk. 6. osztályát, és a nyári szünetre gyűjtöd az infót, hogy ne tűnj tudatlannak)"

Hát, barátom, az ilyen stílusú megjegyzéseiddel csak magadról állítasz ki bizonyítványt. Bár nem vagyok 90 éves idős aggastyán, de nem tegnap kezdtem a nagybetűs életet, azért van már némi élettapasztalatom.
Elég ahhoz, hogy tudjam: az ilyen színvonaltalan vagdalkozásra felesleges felvenni a kesztyűt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 01:37:24

@Büszke_troll: Ja, ezt majd direkt meg fogom köszönni egy minisztérium leköpéssel, ha hazalátogatok.

Mert ugye az a "nagy terv", hogy ha van magyarországi bejelentett állandó lakcímed, akkor nem használhatsz külföldi autót.

Szóval ha haza merészelek látogatni az ír rendszámú kocsimmal, én leszek a közellenség, akit tömlöcbe kell vetni a vármegyeházán, meg az adócsaló is természetesen. Az nem baj, hogy ott dolgozok, az a baj, ha itthon mellette merészelek lakni papíron. Mellesleg ez hogy a faszba egyeztethető össze az uniós irányelvekkel, azért megkérdezném. Bár a regadót is áttuszkolták valami átnevezéssel, Kovács Laci bácsi segédletével, emlékszünk-e még rá?

static6.origos.hu/i/0907/20090717kovacslas.jpg

Vajon még mindig az EU parlamentben szabotálja az országot sok-sok pénzért?

Aki meg Porsche Cayenne Turbo "bérautóval" járkál minden nap a szülővárosomban, az meg majd röhög ezután is a képükbe...

Szarnak pofont, megint ennyire futotta abból a kurva nagy szakértelmükből...

Aki meg Porsche Cayenne Turbo "bérautóval" járkál minden nap a szülővárosomban, az meg majd röhög ezután is a képükbe...

Szarnak pofont, megint ennyire futotta abból a kurva nagy szakértelmükből...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 01:49:10

@Ciri: Az ilyen 15 millió/db körüli áron mért portéka, jól tévedek?

Ciri 2011.05.22. 05:18:09

@KuKori:

A listaára mindegyiknek 20 milla felett van.

Ciri 2011.05.22. 05:22:12

@Otto von Bolschewich:

A tsi-k sokkal sokkal jobban bírják (a zsaruk is elégedettebbek), mint akár az 1,6 benyás fókuszok.

Csaxólok.

A turbós sztori meg szimpla marhaság.

Ciri 2011.05.22. 05:29:42

@gigabursch:

"Az eredmény: 5 év vagy 100 e km a bérleti szerződés érvénye, utána a kocsit a KFT eladja (Szóval a bérlő kifizette neki a kocsit, majd még el is adja használtautóként). Szóval még csak a kocsi sincs meg az állam számára, hogy a tulajdonába került."

Így van, mivel ez bérlemény.

Egy javaslat: ha halvány lila fingod sincs a tartósbérlet fogalmáról (annak pénzügyi, adózási hátteréről), akkor inkább ne okoskodj.
Az autókat már csak azért sem veheti meg a használó, mert egyszerűen adócsalás lenne.

Shadowbull 2011.05.22. 11:51:49

@KuKori: Ha tartosan elsz kulfoldon, akkor elvileg nem lehet Magyarorszagon allando lakhelyed.

Tobb problemat is felvet a dolog, a tébével is lehet gebasz peldaul.

Szuntesd meg az allando lakcimed, es jelentkezz ugyanoda vissza ideiglenesre, problema megoldva.

sb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.22. 13:24:19

@Shadowbull: TB-m már nincs lassan egy éve otthon, mivel annak feltétele a bejelentett otthoni munkahely (járulék), vagy havonta be kell csengetni azt hiszem 6000 forintot, hogy ellátásban részesülhess. Sürgősségi persze kivétel, megdögleni nem hagyhatnak az utcán.

Shadowbull 2011.05.22. 16:22:48

@KuKori: Kijelentkeztel a tebenel?

Mert ha nem, akkor behajthatjak barmikor.

sb

jmakri 2011.05.22. 20:50:36

Autó? Ezeknek? Majd ha letesznek az asztalra valamit, addig meg vonat 2.osztály valamint bkv, elemes lfsszal és ennyi. Esetleg a legalja mehet 4 üres acélfelnivel a nyakukban a dunába.
Örüljenek hogy eltartjuk őket...nekünk ők a luxusemberek elcseszett örökéletű chf alapon...

gigabursch 2011.05.23. 08:21:06

@Ciri:
Ha halvány lila fogalmad sincs arról, hogy ez mibe kerül ilyen kondíciók mellett az átlag adófizetőnek, akkor ne ugass le másokat.

Zsenike...

Ciri 2011.05.23. 09:07:44

@gigabursch:
"Ha halvány lila fogalmad sincs arról, hogy ez mibe kerül ilyen kondíciók mellett az átlag adófizetőnek, akkor ne ugass le másokat."

Azzz igen ecsém, jól megmagyarázod a saját hülyeségedet!

idióta

Otto von Bolschewich 2011.05.23. 09:30:48

@prérikutya: Milyen mókás, hogy te, aki ugyanarról a jeleségről írsz, mint én, konkrét példát hozol föl. A másik három emberből, aki nem értett velem egyet, az egyik megemlítette, hogy a TFSI-k már többet bírnak (konkrétumok nélkül), míg a másik kettő szimplán lehülyézett. :))

Vitakultúra, Magyarország, 2011.

gascan 2011.05.24. 00:40:35

@Otto von Bolschewich: Ha már így a konkrétumoknál tartunk, tudnál mutatni néhány, pártízezer km után tönkrement VW-turbót? Linkeld be a képeket bátran.

Otto von Bolschewich 2011.05.24. 11:13:54

@gascan: Milyen képeket? Elolvastad, amit írtam? Csak hallottam ilyen sztorit és kérdeztem, hogy tud-e valaki bővebbet róla. Melyik része nem érthető?

gascan 2011.05.24. 20:42:16

@Otto von Bolschewich: "hallottam ilyen sztorit"

És mondd csak, minek terjesztesz olyan ökörségeket, amiket semmivel nem tudsz alátámasztani?

oZZy 2012.01.23. 22:34:24

9 Ft os üzemamyagtámogatást a kedves államfiknak, és hölgyeknek. Úgy gondolom, van miből saját A6 ost venni. Amortizációs díjként, egye fene szervízelje állami pénzen. Természetesen számlával igazolva.
süti beállítások módosítása