A kód neve: P1

  2011. május 10. - ommm Címkék: opel szuletesnap

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Egy újabb adag Opeles sztori mutatja azt, hogy hazánkban őshonos fajta volt még a P1-es is. A buli napja közeleg...

Üdv!

Opeles élmény? Ó, hát kettő is van...

Az első, az gyerekkori. Akkoriban úgy nézett ki a családi autópark (1974-75 környékén), hogy nagyapámnak Zastava 750-je, apámnak Wartburg 312 de Luxe-a (a díszléces!), keresztapámnak 312 Standardja, az egyik nagybátyámnak fecskefarkas Octaviája, a másiknak egy négyajtós, kétszínű (piros, fehér tetővel) 1900-as Opel Rekordja volt. Nem tudom, milyen évjárat, de P1-es volt, olyan 1958-62 közötti lehetett. De nem volt hétköznapi autó, egyrészt mert négyajtós volt, másrészt meg 1,9-es.

Akkoriban a magyar P1 állomány 70-80%-a kétajtós 1700-asokból tevődött össze. Na, ebben a P1-esben én ültem elég sokat. Bölcsiből-oviból hozás, meg egyéb mászkálások. Eltelt több mint harminc év, de még mindig előttem van az ovális műszeregysége, meg benne a fényszóró kis zöld visszajelző lámpája. Van is kép rólunk kissrác koromból, büszkén támasztom a Rekordot. Mondjuk, ilyen kép a Wartburggal is van, pont kétszer annyi (kettő ...), mint az Opellel. Az lett a vége (szerintem bontóban végezte), hogy eltört az egyik dugattyúja, majd a kisipari öntött pótcucc sem bírta túl sokáig. Akkoriban közel sem voltak olyan lehetőségek alkatrészbeszerzésben, mint ma, pláne nem egy 20+ éves Rekordhoz, úgyhogy egy Zsiguli foglalta el az Opel helyét, amely helyett egy újat vettek. Nem a szabadpiacra került a páréves használt gép, hanem családon belül átvették.

A másik már egy frissebb élmény: sógornak volt egy Golf I-ese. 1500-as GLS, családtagként kezelt, megkímélt, ésatöbbi. Amellé vásárolt kifejezetten melós autónak egy Kadett D Caravan-t olyan 1999-2000 körül. Valami vicces 110 ezerért vette, ami akkor egy egészségesebb Lada ára volt. A klasszikus "full-fapad", 3-ajtós, 1300-as benzines kombi. Megvolt több mint egy évig, nejemmel még, mint barátnővel elég sokat mászkáltunk vele, Ő sem a Golfot kapta meg, ha menni kellett, hanem a Kadettet.

Mivel vonóhorgos volt, egyszer kölcsönkaptunk egy Skif sátras utánfutót, és azzal húztuk le Balatonra (épp nem volt horgos Wartburgom kéznél). Meg se érezte a kis 60 pacis motorja a terhet, mondjuk, azt a 220 kilós kis ketyerét nem is lett volna szép dolog megérezni. Mivel melós autó volt, a szükséges dolgokat (olaj, gyertya, stb.) megkapta, de külsőleg csak erős közepes volt az állapota. De ahhoz képest jó szolgálatot tett, míg megvolt. Úgy adták el, hogy pont valamire kellett pénz, egy ismerős meg keresett autót. A két igény találkozott, Kadett el. Nem volt egy nagy durranás az autó, de A-ból B-be eljutni kifogástalan. Én jó szívvel emlékszem rá vissza.

Hát, ennyi.
Deák Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr822893451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butschq 2011.05.10. 17:13:37

hehe, üdv deak.atti:)

akiak 2011.05.10. 17:23:07

Subaru Impreza-ból is van P1, az jobban kéne :)

akiak 2011.05.10. 17:25:55

Na mégegyszer:
Subaru Impreza-ból is van P1, az jobban kéne :)

klajzen 2011.05.10. 17:37:35

Na még egyszer : nekem is úgy tünik , hogy javarészt kétajtósok voltak itthon , gondolom az ár miatt , de azok leginkább 1200 illetve 1500 motorral voltak felszerelve . Az 1700 volt a top . de.wikipedia.org/wiki/Opel_Rekord_P1

IncubusLOL · http://www.ofpww2mp.webs.com 2011.05.10. 18:03:15

jól mehetett a családnak, magyar viszonylatban ennyi autó... és egy trabant se :)
nem irigység, csak vélemény :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.10. 18:57:08

Nekünk D Rekord caravánnal kezdődött az Opelos korszak.1,9 es volt de 3 ajtós szintén.
ekkora autóban miért spóroltak a z ajtókkal.
Még az E rekordban is volt 3 ajtós:-)
Omegában már csak a teherautó volt asszem 3 ajtós.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.05.10. 20:08:59

Ajjaj, bizony téves emlékek törtek elő, 1900-as P1 nem létezett...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.05.10. 20:15:59

elntűntek a hozzászólások O_o

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.05.10. 20:22:00

@klajzen:
Nálunk sosem forgalmazták a típust.
Az országba csak komoly ismeretség, rokon (stb) által került be a típus, tehát nem az ár számított, egyszerűen örültünk, hogy hozzájutottunk a "halkan suhanó csodákhoz".
Az 1200-as típus később jött, mint az 1500 és 1700-asok, amolyan korabeli "Classic" volt.
Amikor 1960-ban megkezdték a P2-es gyártását, onnantól létezett az olcsó "P1", valójában már 1200 néven.
Hozzánk ebből a típusból kevés jutott, a legtöbb a két másik motorral szerelt gépből jött, a 2 ajtó pedig egyszerűen az egész típusra jobban jellemző volt kint is sokkal kevesebb 4 ajtós volt, nem csak nálunk. Ma már nagy ritkaság.
Véleményem szerint jól van ez így, ennek az igazi 50-es évekbeli, amerikai formájú kocsinak jobban áll a 2 ajtó, mint a 4.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.05.10. 20:28:59

Opeles élmeényem:
Apukámnak volt egy céges Mondeója jópár éve, amikor egy munkatársával autót cserélt, mert a munkatárs baromi magas votl, és nem fért bele a céges autójába (BMW, vagy Volvo volt, nem tudom már biztosra). Na abba mi se fértünk bele (4 gyerek), úgyhogy másnapra cserélte egy céges Opel Zafirára, amivel egész jól elvoltunk, hosszú idő óta először megint elfértünk az autóban. Nekem leginkább az maradt meg belőle, hogy tetőablaka volt, amit valamiért sose nyitottunk ki. Aztán amikor apám kilépett a cégből, vettünk egy Renault Scenicet, mert az előző Rönónk teljesen jól bírta a kiképzést. A scenic már kevésbbe, elég sokat járt mindenféle piszlicsáré hülyeségek miatt szervízbe, ráadásul iszonyú balszerencse-mezőt hordozott maga körül, mert egy csomószor összetört (legtöbbször hátulról kaszálták el), és most is zörömböl pár helyen, ami nem vall túl jó összerakásra.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.05.10. 20:34:45

Őshonosnak nem nevezhetjük, bár relatíve elég sok került hozzánk is használtan.
Őshonos viszont a magyar gányolás, még ma is. Mivel a kocsik jöttek, de alkatrész semmi, mindenféle tákolások jelentek meg, leginkább a jól beszerezhető keletnémet Trabant-Wartburg alkatrészek kerültek beépítésre a P1-esekbe (a P1 is 6V-os volt, hasonlóan az elsőszériás Trabikhoz és Wartburgokhoz).
Azonban nem csak az elektromos rendszer donorjaként váltak be a keletnémet alkatrészek, a karosszérián is megjelentek a DDR-Ruhla lámpák, legfőképp elöl az indexek, de gyakran az eredeti Bosch fényszórókat is kiváltották, durván kigúvadva a lámpakeretből.
Láttam hátulra alpikált 311-es hátsó lámpákat is, ezesetben lenyesték a kurta fecskefarkakat az eredeti lámpák helyéről.
A motor és a fékrendszer legendásan jó minőségű volt, de azért az őshonos magyar barkácsolás sokszor okozott kellemetlen perceket...
Folytathatnám, de nem az én dolgom a blogot írni :)

apamacko 2011.05.10. 21:21:01

Opel P1 kollégának és a többi veterán Opel szeretőnek, itt a saját történetem :

autofilia.blog.hu/2010/02/12/hogyan_nem_lett

autofilia.blog.hu/2010/02/26/hogyan_lett_megis_1

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.05.10. 21:59:15

@apamacko: Köszönöm! :)

Örülök, hogy nem vesztetted el a reményt, remélem egyszer sikerül valóra váltanod az álmodat!

Én éppen két éve álltam neki a nagy munkának, és éppen néhány hete készült el a lakatosmunka. Közben a szükséges alkatrészek 99%-át beszereztem, hála az internetnek, és a sok német "bazárosnak".
Remélhetőleg jövőre már teljesen készen lesz.
Nem tudom, hogy ma a türelem és kitartás, vagy inkább az anyagiak építik-e a nagyobb akadályt egy ilyen projekt elé? Én egy olyan "szerencsés" helyzetbe keveredtem az élet által, hogy belevághattam abba, amiről bő 20 éve álmodtam. Hogy miért van idézőjelben a "szerencsés" szó? Remélem egyszer elmondhatom...

yenoee 2011.05.10. 22:10:03

Óh, P1.
Sráckoromban Szombathelyen a 11-es busz a REMIX előtt vitt reggelente. Jó rég volt, a nyolcvanas évek közepe táján. A REMIX akkoriban még komoly üzem volt itt, a Kálvária utcán végig álltak a dolgozók autói. A korabeli utcaképből azonban kitűnt egy négyajtós P1 Rekord. Sötétkék, kicsit lilás-krétás volt, láthatóan nem az eredeti színében, kissé fakó krómokkal, és az ajtajain, az ablakok alatt egy-egy rövid, széles piros csíkkal - mintha szigszalag lett volna.
Évekig láttam a buszról, sajna később, mikor megtanultam bicajozni és az egész várost keresztül-kasul bejártam, nem találkoztam vele, így nem tudom, hol lakhatott a gazdája. Azt sem, ő maga kiféle-miféle volt.
Pár év eltelt, és nagy meglepetésemre a szomszéd utcában, egy családi ház udvarának garázsa előtt láttam újra a gépet. Vagy ott is lakatolták és fújták, vagy csak előkészítették, ezt nem tudom. Végül vajszínű és világoszöld lett, aztán eltűnt.
Emiatt a kocsi miatt nekem a P1 sokáig alapértelmezett 4 ajtós volt, sok év után lepett meg, hogy nem...

yenoee 2011.05.10. 22:33:05

Elszállt-e?
'csábamán...

deak.atti 2011.05.10. 23:15:29

Üdv!

Köszi. Nem gondoltam volna, hogy beteszitek ide is. Még a végén mehetek a Ringre is? ;-)

DA

deak.atti 2011.05.10. 23:17:39

@IncubusLOL:

Szia!

Mind 1958-1963 közti autók voltak, 1972-75 körül. Tehát a Zsigulik és Skoda 100-asok közül rendesen kilógtak a sorból ... Nem sértődés, tény.

DA

deak.atti 2011.05.10. 23:20:31

@Opel P1:

Bocsánat, akkor 2-3 éves kissrác voltam. Sok évvel később mondták nekem, hogy 1900-as volt. Aztán lehet, hogy 1500-1700 a keveredés, de 4-ajtós volt, az tuti.

Csikós Zsolt 2011.05.11. 00:26:36

@apamacko:

Köszi apamackó, hogy elküldted az olvasok@mail.totalcar.hu-ra...

Csikós Zsolt 2011.05.11. 00:27:43

@deak.atti:

Ingyenes a nevezés, csak a fejlécben kövesd a linket, és regisztrálj. Utána már jöhetsz.

Bambano 2011.05.11. 04:31:03

vontatásról jutott eszembe, első autóm egy d kadett volt, 1.6d-re átépítve. egyszer sikerült elszakítani a vezérműszíjat. A bátyám egy 1.4-es ecotec f astrával jött el értem, hogy elvontasson a műhelyébe.
a vontatásról annyit, hogy mikor odaértünk, szóltam neki, hogy ha lábon jövök, az 20 perccel tovább szokott tartani:)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.05.13. 07:00:28

@deak.atti:
Nem téma, én a Zsigulink Fiat motorjával voltam így :)
süti beállítások módosítása