Platós pornó porban

  2011. április 17. - ommm Címkék: vélemény volkswagen nissan pickup mitsubishi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Bevérzett már a szemünk a sok kistehertől így úgy döntöttünk, hogy egy életre leszámolunk velük. Kaptak terepet, vizet, kínlódtak dombon, döngött rajtuk gerenda.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1002832991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.04.17. 17:51:02

@pjotr007: Hmm, hát mondjuk ja. Apósomat kellett egyszer vinnem jó messzire az újonnan vett (használt) Renault Kangoojában, közben az első fél órában nyílt apai büszkeséggel kérdezgette, hogy milyen a kocsi.

Szűkszavúan csak annyit mondtam, hogy "azért Portugáliáig nem ezzel mennék". :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.04.17. 17:56:59

@Maul: Az lesz, igen. A Land Rover tényleg mindenhol elmegy, de csak akkor ha minden megtett kilométerre jut egy óra szervízidő - legalábbis ezt hallottam róla. A fentebb említett Mazda és Mitsubishi mellett még egy Toyota Hilux lenne bejövős.

Az az igazság, hogy egy nagyobb kombi is megtenné, igazából itt már a "mé' ne?" felfogás dominál. Mondjuk a legnagyobb húzóerő, hogy sima dízelt szeretnék. Személyautóból ilyen már nincs újabb, csak olyan korúak, hogy a karosszéria hullik szét, gyakorlatilag.

Meg hobbiból tudnék időnként aprókat terepezgetni :)

w a s d 2011.04.17. 18:23:08

Valami F150- féleség, az kéne, meg olcsó benzin bele.

Eldorado 2011.04.17. 18:25:55

@F/: Teljesen igazad van!

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.04.17. 18:28:39

ezekben az épített pályákban az a vicc hogy bármelyik gép átmenne rajtuk csak hátsóval.

Kand Úr 2011.04.17. 18:47:06

fater vett egy 2004-es Mazda B2500-ast, árut szállítani és horgászni járni vele. Jó kis gép, és olcsóbb mint a kategóriatársai.

gumifust 2011.04.17. 18:53:03

@bozót lajos: ezeken a helyeken a panda 4x4 is elmenne

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.04.17. 19:20:32

@gumifust: szóval ennyit erről. legnagyobb parasztvakítás azilyen cikkekben a hinta!

L2007 2011.04.17. 19:26:15

Na ja...
És hol marad a tesztből a mazda bt50 és a ford ranger?
Kicsit egyoldalú lett... :-(

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2011.04.17. 19:28:18

A Defenderes videó nagyon tetszett!

gumifust 2011.04.17. 19:35:56

azert kivancsi lennek egy ilyen palyan egy teljesen hetkoznapi auto , pl Dacia Logan , Kia Picanto , Ceed meddig huzna , mert szerintem egy ilyen szaraz palyan barmelyik elmenne , ha nem is otvennel.
Szerintem a terepjaro kepesseg nagyban soforfuggo.

gumifust 2011.04.17. 19:39:36

@bozót lajos: Ja... :D az nem is tudom milyen eletszeru szituaciot akar bemutatni :)

Hilux94 2011.04.17. 19:43:19

Pikáposként egyiket sem venném. Ha oly balfasz volnék, hogy új köllene ezekből, akkor platós Land Cruiser. Új L200-as 150-200ekm alatt széjjelhullik, motorhibák sora, autópályán lepottyanó karosszéria elemek, stb. Nissan Nyavalya ugyanezt az első naptól tudta, az "angol beteget" meg ugye nem véletlen becézik annak. Németen meg ugye max ujjal mutogatva röhögünk...

Akinek pikáp kell terepre, az max. 3-4mFt-ból jelentősen praktikusabb és strapabíróbb masinát tud összerakni ezeknél diszkóhuszároknál.

prosequor · http://www.vallalkozas-okosan.blog.hu 2011.04.17. 19:51:51

Nem oly rég (kb. 10 éve) ismerős akkor új L200-ast vett, tény, a kötelező szervizeknél a számlát igen vastagon fogó tollal írták, az autó viszont 4-5 évig gyak. hibamentesen elketyegett, kopó dolgok cseréjén kívül mást nem kért. Nem tudom, egy mostani is tudná -e ezt... Ja, és nem évi 10.000 kilométert mentek vele, az is igaz, hogy extrém terepen nem nagyon használták.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.17. 20:10:16

@gumifust: Ki lehet hozni bármikor az AdventureLand-ba, aztán ki lehet próbálni. Nem mondom, hogy nem menne el, de azt mondom, hogy gyere ki vele, aztán lássuk meg.

A pálya szárazon nem nagy kihívás amúgy - a felső pálya viszont már kemény, abban rohadt mély gödrök vannak, ahol megátlózik még a Landy is (tehát tengelyen lévő difizár kellhet hozzá), viszont fél óra eső után durva lesz a pálya, és a vizesárokból meg se tudsz mozdulni, még MT-vel is csak nagyon nehezen.

LSD 2011.04.17. 20:27:01

Tipikus eu-japó kerregő diesel talicskák.
Ilyet mikor fog TESZTELNI a TC???

www.youtube.com/watch?v=_aT8g91a-e8&feature=relmfu

gumifust 2011.04.17. 20:29:43

@Tie: En egy ilyen ujsagiroi tesztre lennek kivancsi . Nem arra gondoltam , hogy a palya lenne tul konnyu, hanem inkabb ezeknek a dogoknek a foloslegessegere akartam utalni .

Egyebkent gondolom hogy kis eso utan izgibb a palya , es gondolom ezek a pick upok is kohintenenek egyet .

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.17. 20:34:45

@gumifust: Köhintenének, de akkorát, hogy össze is fosnák magukat egyből. :)

Kisebb eső után volt olyan, hogy a 200 lovas V8 Range-el (MT gumi, difizár elöl-hátul-középen), üveghangon alig bírtam kikecmeregni a vizesárokból, amiből szárazon alapjáraton jön ki. A felső pályára meg fel se jutottam, mert a vizes füvön egy helyben álltam négy forgó kerékkel. :))

Igazándiból a hely rendelkezésre áll, a felső, kemény pályára is fel lehetett volna vinni a pickupokat, de ezzel az a baj, hogy új tesztautók, azért azokkal óvatosan kell játszani. Az, hogy én felviszem az autómat, és esetleg nekitámasztom a tetejét egy fának, az egy dolog, koppan egyet, horpad egyet, leszarom, és megyek tovább. De ha egy ilyen tesztautót megropogtatunk, az azért már nem olyan móka (főleg anyagilag ugye). :)

Volt esős is, tavaly a Touareget - amin pedig komoly terepgumi volt - megzavartam a kalandparkban a srában, de az életéért küzdött az autó, pedig csak a lenti pályán játszottam vele egy kicsit. Esett-kelt, egy kis buckáról lecsúszott, aztán fél óra nyüstölés után meg elkezdett nyavajogni, hogy a terepváltó meghalt, felforrt a váltóolaj, és különben is, vigyük szervízbe. :)

Merida001 2011.04.17. 20:37:29

@LSD:

6.2 V8, vagy van még a 5.4 V8 benzines példány. Ezek mind jók és nagyon szépek, de az étvágyukat miből tartanád fel?:) Havernak van és nyiszog-nyeszeg a kasztniban minden, ez a magyar út nem tesz neki jót. És a futóműve is nagyon hinta. HD-s limitált széria az amit írok.Narancs-fekete színben. Szép meg minden, meg nagyon látványos, de ide kis országunkba nem való.

pickapu 2011.04.17. 20:41:34

@LSD: Tisztelettel a gép gyönyörű, kéne, de mindennapi munkahasználatra itt nem piacképes.
Maradok a dízeltalicskánál, nekem bevált.

LSD 2011.04.17. 20:43:19

@Merida001:

A haverodnak Raptorja van vagy csak sima F-150-je? A régi F-150-ek egy kalap kakák voltak elég csak megnézni videómegosztókon a törés tesztjüket. Gyakorlatilag péppé törtek. Azokról el is hiszem, hogy nyöszörögtek.
De, hogy a zsír újak... azt azért megnézném. :)

LSD 2011.04.17. 20:51:17

@pickapu:

Nos igen. Teherhordásra, esetleg mindennapi használatra beválnak. Ezt aláírom.
Amit a videóban volt verda, viszont élményautózásra való, nem teherhordásra. Valószínűleg 80-90 mph-el földúton, amivel ez megy az itt kapható pick-up-ok apró alkatrészeire hullanának.
Más a célcsoport. :)

1kutya 2011.04.17. 21:01:19

azért illett volna leírni, hogy a navara nem azért húzza a hasát, mert szar, hanem mert mind közül annak a leghosszabb a tengelytávja!

csak hogy releváncsosak legyünk, ugye ommm...

Sausage 2011.04.17. 21:04:17

@1kutya:

Azert az a fellepo sem segit sokat, meg aztan senki sem tartott a fejukhoz fegyvert, hogy ekkora tengelytav legyen. Kicsit kevesebb trendi gombolyites, tobb kocka es maris nagyobb a belter.

gumifust 2011.04.17. 21:07:00

@Tie: Na latod ilyesmire gondoltam :)
Egybkent kar ,hogy bar a nevuk "teszt auto" nem lehet oket igazan tesztelni ,mert ujak es felti oket az ember .(ha meg van ilyen sztorid akkor , szivesen fogadom oket )

Ez kicsit olyan amikor az ember nem az uj szerelos ruhajat veszi fel szerelni hanem a regit , hogy az ujat ne piszkolja , pedig szerelo ruha az is .
De pl az hogy nezne ki hogy odaadnak mondjuk egy zart palyan egy sport autot tesztelesre , aztan szolnak hogy gyerekek azert ovatosan a kanyarokban meg a gyorsitasoknal mert nem szeretnenk gumit cserelni a nap vegen .

A top gearben teszteltek egy bmw m5-ot aztan hajtottak mint allat es behalt a technika ,ami ugye nem a bmw hibaja hogy gyenge autokat csinal , hanem az emberek ugyse hasznalnak ugy ki, ahogy egy profi ki tudja , es az utokat se tervezik kifejezetten tartosra .A tobbseg magamutogatasbol vesz az autot sem mint azert hogy tenylegesen kihasznaljak a bennerelylo potencialt , tisztelet a kivetelnek . Fogyasztoi tarsadalom ugye .

Csontos Szigfrid 2011.04.17. 21:08:06

Képzeljétek, éppen ma este egy DT100-as öreg lánctalpas orosz (inkább szovjet) traktor akadt el mifelénk, miközben szántotta az erdőt mély-szántó ekével. Pedig sár sincs. Igazából becsúszott félig az egyel előbbi vájatába. Dehát ez egy lánctalpas! Sose gondoltam volna, ha nem látom, el sem hiszem.
Evvel csak azt akartam mondani, hogy bármivel el lehet akadni. Mindenesetre sose szidom a cikkben tesztelt terepjárókat, hogy városiak, meg puhányak, stb.

Csontos Szigfrid 2011.04.17. 21:09:20

Pontosabban a kiirtott erdő helyét szántotta.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.17. 21:16:59

@gumifust: Top gear komolyan kipróbálja a vasakat (nézd meg pl. azt, amikor a Range Sporttal menekül a lőtéren a tank elől), na de a költségvetés némileg nagyobb, ugye. A TG európa talán legnézettebb (de a BBC-é mindenképp) műsora, amekkora büdzséből dolgoznak, abból akár meg is vehetnék mindegyik tesztautót, hogy azt csináljanak velük, amit akarnak.

Hurri Kán 2011.04.17. 21:21:23

@Tie:
Nem ismerem a TG pontos nézettségi számait, de nem tartom kizártnak, ha néha egy-egy tesztautót oda is vernek, cserébe a gyártó olyan nézettséget kap, amit reklámidőben megvenni a többszöröse lenne...

gumifust 2011.04.17. 21:24:50

@Szikár csávó: Terepjaro kepesseg , nem csak a geptol fugg olykor sofor fuggo is , pl lehet nem figyelt egy pillanatra a traktoros.

Emlekszem egy vagy ket eve volt a tc-n egy Toyota Land Cruiser teszt tura , es ha minden igaz akkor Romaniaban is mentek vele mindenfele felreeso helyeken , es volt egy hegy amire durva foldes kavicsos ut vezetett . Amikor felertek a sracok csodalkoztak , mert oreg daciakat lattak odafent , es rohadtul nem ertettek hogy hogy a francba tudtak azokkal oda felmenni a helyiek .

gumifust 2011.04.17. 21:33:48

@Tie: Ez igaz , jogos . Ettol hogy eleg realisan mutatjak be a dolgokat a nezetseguk csak tovabb no . Kar hogy Magyarorszagon jelenleg nincs normalis autos musor , a gyenge szinkronos TG-n kivul.

1kutya 2011.04.17. 21:46:03

@Sausage: ööö...???

mivan? mi a gömbölyű? miben nincs beltér? olvastad te a cikket?

egyébként a navara pont ott megy el egy egy okos sofőrrel, ahol a többi. kicsit nagyobb a tengelytáv, akkor nem derékszögben megyünk neki a kaptatónak, hanem sréhből. én a navarával mentem már le a Köröstöltésen, sőt kisvíznél át a folyón, de meg sem kottyant neki.

a fogyasztása meg soha nem ment még tíz fölé, terepen sem, pedig a romániai földutak és szántások vannak olyanok, mint ez az extrémnek mondott kalandpark.

soseleszekelső 2011.04.17. 21:55:54

Kik azok a PSZF harcosok?
Mérges főiskolások?

DeezL 2011.04.17. 21:59:13

nekem ezek közül az Amarok kellene,bár nem tudom milyen lehet minőségileg

DeezL 2011.04.17. 22:01:30

@Gee Halen:
a Hilux 2.4 diesele megölhetetlen autó(Y)

DeezL 2011.04.17. 22:03:55

@Gyurma73:
de tuti h az sem hagyományos mert ez is PD volt PD SDI:D ugyanúgy benne vannak a PD elemek:D

DeezL 2011.04.17. 22:06:13

@Merida001:
ezt osztom mert a VW az VW:D nem igazán vagyok oda a japánokért pár jó autójuk van de általában...... és egy autó nem csak a motorból áll...

DeezL 2011.04.17. 22:08:01

@Virago_1000:
a Csonti Car ilyen?:O nem olvastam a cikket ezért kérdezem,am használtautóról ismrem őket a szövegeik jók

AD 2011.04.17. 22:55:30

Ez a vödör víz szerintem egy hülyeség.
Ez pontosan azt mutatja meg hogy melyik autó hátuljának a sajtátfrekvenciája egyezik meg legjobban a diszperzites vödör sajátfrekvencijávál. Az autókat úgy hangolják általában, hogy 1 Hz körüli frekvenciához essen közel az autó sajátfrekvenciája, mert ennél kisebb frekvencia esetén tengeribetegséget kap az ember, ettől nagyobb pedig fokozottabban fárasztja az embert. Szóval ha 1 Hz körüli a dizsperzites vödörben lévő víz sajátfrekvenciája, akkor pont a legkomfortosabb rugózású autóban fog kiömleni a legtöbb víz.

Van, aki szerint nem így van?

spooler daemon 2011.04.17. 23:29:51

Már megint egy szar cikk/ szar videók.

Csak szólok, ha a látogatószám a target, akkor pucér csajokat kell ültetni az autókba, és lesz kattintgatás, illetve akkor végre beismeritek, hogy nem autós-újságírást csináltok.

Kár volt elolvasni.

ommm 2011.04.17. 23:33:22

@soseleszekelső: A Palesztin Szürke Farkasok teremfoci-csapat egyik nemrégen, tragikusan elhunyt jó barátom csapata volt. És nyilván a PFSZ-re hajaz...

Neurotic 2011.04.17. 23:50:24

G-Merci, semmi más!

Merida001 2011.04.18. 00:17:37

@LSD:

www.youtube.com/watch?v=sFp0epNSfbw

Ez van neki, csak narancs-fekete színben. Sima 5.4 V8. Hosszú platós verzió és nincs B-oszlop. A hátsó ajtók az első kinyitása után nyithatóak csak - verziójú.:)

Merida001 2011.04.18. 00:24:38

@DeezL:

De tényleg!:) Egy Amarok belseje Passat, vagy Golf minőségű/megjelenésű anyag választás szempontjából. Tehát nem csak a munkás szerkós vásárló közönségre gondoltak. Lehet hogy valaki csak egy nagy lakókocsit akar vontatni a tengerre, platón a Jet-ski-vel például...annak is jó választás ez a tipus. Itt a lényeg szerintem az, hogy a VW egy szélesebb vásárlói közönséget célzott meg ezzel a modellel. De ezeket nem a többi márka letaposásával értettem persze. De tény, hogy az L200 vagy más modellek belseje hasonló árért igen fapados azért.Nissané jó. És ráadásul így a tesztből is kiderült, hogy a terepképességei is jók.Ennyi.:)

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.04.18. 04:38:22

@Merida001: melós kocsi kategóriában felesleges a volkswagen-féle flancolás, még a navara is határeset. nissanból vadászathoz, horgászáshoz, munkához használunk négyet, néha ötöt, de túlméretes a szűk erdei fordulókon, a kis samurai-ok körbefutják háromszor, mire fordul egy hajtűben. nem tudom, felétek mekkora egy jet-ski, felénk a fele, ha ráférne az amarok platójára. utánfutóhoz pedig bőven elég az utcára használt x5-ös. bár van olyan környékbeli, aki nem átallott tavaly a nagy esőzések után a "kúhetessel" kimenni megnézni az erdei "viskóját", hogy minden rendben van-e. láss csodát, a bálna néhány kisebb-nagyobb karccal átvitte a kalandot...

2,2Q 2011.04.18. 05:08:50

@LSD !

Tetszik az F150, és hasonszőrú társai, de sajnos mi nem érjük meg hogy túlnyomó részt ilyeneket lássunk-használjunk idehaza. Sajnos mellesleg valóban nem gazdaságosak, de nem is aszfaltbetyároknak valók.
A fő kérdést én inkább így tenném fel, a videó alapján;
ÍGY mikor fog tesztelni a TC!?

cs!rke 2011.04.18. 07:41:05

Régi L200: 87 LE, és turbódízel, csak nincs benne intercooler. ;)
Viszont van benne esernyőkézifék!!

The Good Boy 2011.04.18. 09:41:45

Halló Tc! Csonti haverotok életrajzi sztorijához miért nem lehet kommentelni? Féltetek hétvégén, hogy nem lenne felesleges emberanyag a kommentek szelektálására, csúnya rossz beszólogatók kitiltására? Pedig lett volna akkora kommentszám, hogy öröm lett volna látni. Pedig ti mindent megtettetek, hiszen még az indexen is legfelül a legfrissebb hír helyén trónolt néhány órát...
Jó reklám a pajtinak, ügyesek vagytok. Csak, majd ha ezentúl ő adja a használt autó tesztekhez a vasakat, ne felejtsétek el a forrást is beleírni, hogy tudjunk róla, hogy nem minden hasonló korú autó ilyen állapotú mint a tesztben szereplő.
És még gy: Ha már ennyire nagy cimborátok a csávó, szorozzátok már be neki a zebrán parkolós hirdetésképeit harminc ezerrel, mielőtt valami nem haver rendőr nem lát hozzá.
És magyarázzátok el neki, hogy még kis forgalmú helyen sem szép dolog a zebrán keresztbe tenni a sz*rjait, amíg készülnek az üzleti fotói!

gigabursch 2011.04.18. 09:54:49

Van némi tapasztalatom ezeknek a jószágoknak a terén, elsősorban erdei/vadászati/agrár használatban.

Defender:
Minden Defenderben megfagy az ember télen, főleg hátul. Ami ebben a kocsiban a második üléssorként funkcionál az szabályosan RABSZOLGA ülés.

Navara:
Ekkora böszmeséggel erdőben nem lehet elférni, mélyebb nyomvályút esélyed sincs megközölni. Hátsó üléssor tragédia, egy bakancsos, vagy csizmás láb nem fér be lábfejileg az első ülés alja alá, emiatt olyan szögben van az ember lába, mintha tűsarkúban kéne ülni.

Hilux:
Bevált recept, dizájn miatt viszont tartalmi gyengülés. A korábbi Hiluxok jobban bírják mint a mostaniak. Elszomorító tény. Ugyannakor a "hígtakonyból" való felező egyes-alapjárat-összkerék kombinációban történő kimászó képessége óriási.

L200:
A formatérv tényleg kissé buzis, a terepjáró képesség nem romlott semmit (sőt), a motor fogyasztásban nagyon sokat javult, az egyetlen olyan pick-up amely eléri(!) a három csillagos töréstesztet (megdöbbentő, de tény). A hátulsó leereszthető szélvédő filléres ötlet, de hatalmas megoldás.
Hátul is lehet benne utazni. Kilátni a kasztniból oldalra lefele nagyon szar.

Amarok:
Nos, vicc...

Ami kimaradt (tk.)
Ford Ranger/Mazda BT50 (ha jól mondom)
Ugyanaz mindkettő, csak a hűtőrács, a kormány, és a használati útmutató más.
Terepjáró képessége jobb, mint a Navaráé, Hátul elférsz benne, A hátsó rugózás olyan kemény, hogy hosszú távon hátul, de még elöl is megfájdul a derekad, motor és a fogyasztás jó. Ára - jó

gigabursch 2011.04.18. 09:56:32

JAn igen, ami kimaradt:

A Defender ára katasztrófa. Szóval nem csoda, hogy nem veszik. Annyit nem tud

gigabursch 2011.04.18. 10:16:19

@Tlacka:
A régit is állandóan javítani kellett, csak ez a hír nem volt hír sosem.

@Harmatos Libaf.s:
Nomeg iszonyat mennyiségű Jimny/Samurai-t, nézz csak utána (például a világ legdemokratikusabb hadseregeinél)

@Tie:
Aki taknyos úton üveghanggal megy (hogy kijöjjön valahonnan), annak még komoly tanulmányok vannak hátra.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 10:35:09

@gigabursch: Mondom, egy kiadós eső után gyere ki, aztán meglátod. A kijönni valahonnan itt nem azt jelenti, hogy egy vízszintes taknyos lapájból kievickélj, hanem hogy egy 8 méter magas 40° meredek emelkedőn kigyere egy gödörből, ahol nem tudsz lendületet venni, mert lefelére odavered az elejét. És alul agyagos takony. Ott csak az van, hogy teligáz, hagy tisztuljon az MT, és dobja ki a sarat magából, aztán vagy kijössz, vagy nem.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 10:38:43

@Tie: Ja, és nehezítésül a kifelé jövő kaptatón hosszába beraktunk a két keréknyomhoz két-két vasúti talpfát. Na amikor arra már felkentünk egy kis saras trutymót, akkor az van, hogy az első kerék azon mint a tükörjégen kapirgál, a hátsó meg a trutymóban próbálja feltolni az autót. Régebben még mocsokabb volt, mert a kvázi fa-rámpa után farönkök voltak lerakva KERESZTBEn, amin egyből elkezdett ugrálni, meg pattogni az eleje, megtörve a lendületet, de azzal úgy olyan durva lett a pálya, hogy kis eső után három zárral se lehetett kijönni belőle csak úgy, ha az elején a lejtőn teligáz (odavered az alján az elejét, de nem tudsz mást csinálni, különben nem lesz lendületed elég), és végig állsz a gázon, aztán a tetején meg ugratsz fél métert. Azóta talpfák vannak keresztberakva a rönkök helyett, ez így egés síma felületet ad, ki lehet rajta jönni egy picit könyebben. De takonnyal még így is feladat. :)

gigabursch 2011.04.18. 10:45:42

@Tie:
Jártam én már kint. Sejtheted...
A kövér gáz akkor sem megoldás hidd el.
Amúgy hihetetlen, de ilyen helyzetben tíz perc tököléssel felraksz (sötétben húsz perc) négy darab tuskó-gazdaságos hóláncot, nem gyilkolod a gépet, és kényelmesen kicsettegsz.
Nos amennyi időt elszenvedtél a kimászásodra, vsz. annyi idő alatt túl lettél volna az egészen.

gigabursch 2011.04.18. 10:47:54

@gigabursch:
Mármint én nem nálatok jártam kint, hanem valós terepen. Kényszerhelyzetbe kerültem, s kellett megoldanom a világot
(ezt csak a félreértések elkerülése érdekében mondom/írom)

1kutya 2011.04.18. 11:04:09

@gigabursch: "Ford Ranger/Mazda BT50... Terepjáró képessége jobb, mint a Navaráé"

ezt te biztosan átgondoltad?

gigabursch 2011.04.18. 11:14:25

@1kutya:
láttam, tapasztaltam...
Terepszögei és méretéből fakadó dolgok révén kevésbé hasal fel, és több a túlélő képessége.
A Navarával erdőre menni, olyan mint borsólevest villával enni. Végül is lehet, csak sok a kompromisszumkényszer és nagy a szívás.

szabi1983 2011.04.18. 11:33:34

@1kutya: Nem nem gondolta át. A Navarához és minden egyébhez képest a Ranger/BT 50 egy generációval le van maradva. Én próbáltam minden féle pick-upot és szerintem a navara a legharmonikusabb választás közut/terep/vontatási célokra. Én pl. simán elmegyek a navarrával 1000 km-nél messzebbre is pótkocsival és a mezőn is simán megy a nagypóttal. Ezt nem tudod megcsinálni egyikkel sem. A navara olyan lazán tartja a 160-180-at pályán, hogy sokan meglepődnek. Havernak nagy 110 es Defenderje van és én is majdnem olyat vettem de amikor kipróbáltam lemondtam róla mert nagyon kényelmetlen és beteges ja és végsebesség kb 110 mert fölötte kész halál. Számomra két pick-up létezik amit megvennék a Navara és a Hilux. Meg most még ez a VW talán. A egnagyobb baj az, hogy az emberek nem igazán tudják hogy mire is jó egy pick-up és hogy mit nyujt. Én pl mezőgazdaságban használom terepen és közuton egyaránt és vontatni is szoktam. Ezeket a funkciókat nagyon tudja.

szabi1983 2011.04.18. 11:41:50

Ja és valaki említette a stílust. Hát én is a stílusa miatt imádom ezt a kategóriát. így tavasszal amikor az ember kikönyököl az ablakon és elmegy határnézőbe annak van egy filingje. Azonban azt hozzátenném, hogy akinek nincs földje se állata még csak egy kavicsbányája se az válasszon inkább valami mást mert a délutáni dugóban a Lágymányosi hídon könnyen feleslegesnek és nyomasztónak tünhet egy pick-up.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 11:45:25

@gigabursch: Na ez az, hogy nem nálunk jártál kint. Terep is egész más, meg az épített pálya is egész más. Terepen én is BÁRMIT kitalálok, hogy kijussak, itt egyrészt nem feltétlenül, másrészt ha végképp nem tudok kijönni, akkor a kalandparkban úgyis vagyunk mindig legalább 8-10 autóval, akárki kihúz.

A hólánc se rossz gondolat, de direkt ezért olyan keskenyre csináltuk a vizesárkot, hogy ha benne vagy, az ajtót se nagyon tudod kinyitni, nemhogy hajlongani benne az autó mellett, és hólánccal baszkódni. ;)

Amit amúgy a Defi áráról írsz, az szentigaz. Borzalmasan drága lett az új Defender, és valójában ezért nem veszik annyira.

Hétvégén volt egy írás, hírszerkesztő kartácstól, a fejemet fogtam rajta. Tudom, hogy azt szokás mondani a Defenderre, hogy őstratkor, meg hogy elavult, de hogy azt mondja a cikk, hogy azért nem fogy, mert őstraktor és elavult, ellenben az afrikában meg ausztráliában annyira kedvelt és jól fogyó LC-vel... az kérem orbitális dilettantizmus. Tudom, hogy a terepjárózás olyan messzi világ a személyautózáshoz képest, hogy messzelátóval se nagyon lehet belenézni, és képet alkotni róla, de azért ilyet nem kéne leírni.

Egyrészt mert azok az LC-k, amiket a harmadik világban ütnek-vágnak, modernség terén valahol a 70'-es évek Széria Land Roverei és a 80-as évek elején megjelent kora Defenderek között vannak (hátul még laprugó, elöl már tekercsrugó, full mechanikus előkamrás szívódízelmotorok, a zetornál fapadabb belterek és külsők, nulla, ZÉRÓ felszereltség, és elektronika), míg azokhoz képest a mostani Defender a maga lejtmenetvezérlőjével, meg a videón is demonstráló Anti-stall motorvezérléssel (hogy nem tud lefulladni sose), meg ABS, ESP, digitklíma, villanyablak, biszbaszcsillagszóró, pont hogy ellenkezően, ezerszer modernebb autó egy mai defi, mint egy ma is forgalmazott kocka LC. És pont EZÉRT nem kelendő azokban a világokban, mert már nem az a faék, hanem egy bonyolult, elektronikával telerakott, modern terepjáró.
Terepen semmivel sem tud kevesebbet, mint azok a kocka LC-k, csak épp "macerásabb" autók ott a világtól elzárva. Nem véletlen, hogy ahol használnak még defiket, ott a legújabb a 96-os még mechanikus dízel 300TDi változat. A TD5-öt már nem merik bevállalni, és ezt tökéletesen meg is értem.

Amúgy szerintem 5 év múlva is lesz Defender, csak legfeljebb nem LR név alatt fog futni, hanem TATA márkanév alatt, változatlan formában, kivitelben, oszt az EU meg kinyalhatja a hülye direktíváival a seggét. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 11:51:53

@gigabursch: Az a baj igazándiból ezekkel a pickupokkal, hogy a pillanatnyi terepképességük lehet jó, de hosszú távon nem bírják a kiképzést.
Nézd csak meg, a GES 15 évig használta a 110-es defendereket, ütötték-vágták őket kegyetlenül, kulcsosautók voltak, és 80%-ban terepen hajtották őket. Pár éve mégis még PÉNZT, számolható valódi pénzt tudtak kapni értük, amikor eladták a flottát (1 millió környékén adták el az autókat állapottól függően kicsit alatta, kicsit felette), és nem egy ismerősöm vett belőlük, és minimális gatyábarázás után gond nélkül használják őket azóta is. Egyikük kútfúró állványt épített rá, és non-stop terepen üti, mert kutakat fúr, másikuk szinte kizárólag terepen használja hobbiautónak, de hétköznap is sokat hajtja, és nem kellett motorgenerálni, meg ilyen komoly dolgokat csinálni. Olajcserék, pár szilent, néhány tömítés (pl. difitömítés, vagy egy-két szimmering ökölfejnél, itt-ott), egy garnitura új kardánkereszt, meg kopó dolgok (fékbetét, alkatrészek és a kötelező vezérléscsere), és gond nélkül mennek azóta is.

A GES meg vett helyettük Ford Rangereket, amikkel azóta nem mernek kimenni a terepre, mert egymás után szakadtak ki a fél éves autók alól az első-hátsó futóművek, tépték le a fél alvázat elöl a csörlővel róluk, meg törtek laprugók, lengőkarok, motorok és váltók álltak meg sorban egymás után. Pedig csak ugyanúgy használták őket, ahogy a Defendereket 15 éven keresztül...

szabi1983 2011.04.18. 12:32:23

@Tie: Szerintem meg az abaj, hogy mindenki azt gondolja, hogy egy átlag terepjáró ilyen mindenféle kalandparkokban meg extrém terepkörülmények között kell majd helytálljon. Hát szerintem nem. Aki hobbiból terepezik vagy a munkája során extrém helyeken jár az vegyen épitett terepgépet. Más meg (a felhsználók 98 %-a) egy olyan autót szeretne ami használható terepen (olyen nehézségű szinten amivel egy átlag erdész/paraszt/bányász találkozik)és a mindennapi aszfalton és pályán is(a Defi nem és sajna annyira nem, hogy minden rajongásom ellenére messze elkerülöm).

szabi1983 2011.04.18. 12:42:09

@ommm: A Navarás videón meg nem volt bekapcsolva a felező. Azért arra odafigyelhettél volna. Tudod egy csomó kondiciónak kell teljesüljön ahhoz, hogy hogy ez megtörténjen. Kerekek egyenesen/fék benyomva stb.

Hilux94 2011.04.18. 12:43:29

@Tie: "Ott csak az van, hogy teligáz, hagy tisztuljon az MT, és dobja ki a sarat magából, aztán vagy kijössz, vagy nem."

8m + 40fok + takonyban csak a hüjje autóromboló parasztya áll neki teligázolni, épeszű kultúrember csörlőzés közben nyugodtan elmajszol egy szendvicset, majd felvont szemöldökkel, magában fel-felröhögve szemléli a többieket, ahogy üveghangon nyúzzák a technikát.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 12:52:00

@Hilux94: Már ha van hova csörlőzni.
Imádom, hogy ilyen kurva okosak vagytok, miközben fingotok sincs a konkrét helyzetről. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 13:29:50

@szabi1983: Nyilván mérlegelni kell, hogy a mindennapi használat mekkora százaléka terep, és mekkora százaléka autópálya. Adott arány fölött a terepjáró lesz a jó választás, adott arány alatt meg a pickup.
Nyilván az, amikor a szolgalmi úton ki kell menni a mezőre, meg felvinni az erdei úton a vaddisznónak egy körbála szalmát, arra tökéletesen megfelel a Navara is egy normális AT gumival.

Amire meg emberünk használja nap-mint-nap a fehér Defendert, arra meg nem felel meg. (földmunkák, napi gyakorisággal fordul elő, hogy elásott bobcatet rángat ki vele, meg minikotrót, meg ilyesmiket cibál, és mellett ezzel az autóval jár el offroadozni, kirándulni, néha versenyre jár vele...
www.youtube.com/watch?v=NdtcpWVtoR8

Szóval hajtva van az autó keményen, és közben ezzel hordja a kölköket óvodába.

szabi1983 2011.04.18. 13:38:21

@Tie: Igy van. Meg még egy apróság. Ha navarát is megemljük pár cm-el és beledobunk előre egy difizárat akkor már nagyon közel lessz a döfihez de még mindig használhatóbb. És a japó cucc( némi spanyol beütéssel) nem egy angol beteg.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 13:57:37

@szabi1983: Ja, csak a Defendert emelni 3 forintba kerül, a Navarrát meg millióba. Függetlenfelfüggesztésű kettős-keresztlengőkaros autót kibaszott drága dolog emelni, mivel komolyabb emeléshez (érts 5 centi fölött) egyedi lengőkarok kellenek, meg mindent át kell alakítani. Rohadt macerás, és rohadt drága. Léteznek amerikában ilyen félmerevhidas, meg független első felfüggesztésű pickupokhoz emelőszettek, úgy 4-5ezer dollár körül kezdődnek. Ja, és az csak az első futóműé. (hátul nem nehéz emelni, laprugót nem bonyolult, vagy erősebb rugót, vagy plusz lapot raksz bele, vagy ívelteted, vagy parabolikus rugót teszel, meg két hosszabb gátló, oszt jónapot)
A Defenderhez meg 60ezerért veszel négy új rugót, másik 60ezerért négy új gátlót, és emeltél rajta 7 centit. Ahhoz képest, ami eleve 10 centivel magasabb volt, mint a pickup...

Az angol betegezés meg ugyanolyan baromság ma, mint a japó cucc. Mindegyikben Bosch, meg Valeo, meg a fasztudja még milyen alkatrész van, amit egyaránt kínában, vagy indiában gyártanak.
Ami viszont nem mindegy, az az, hogy ezeknek a pickupoknak a hajtását egyrészt nem is tudod használni összkerékben aszfalton, mivel nincs bennük középen difi (tehát itt ugrott is az, hogy normálisan nyugodtan húzol vele 3,5-4 tonnát), másrészt nem is arra vannak kitalálva és méretezve sem, hogy üsd-vágd gyilkold, és folyton feszítsd az összhajtást. Márpedig mást nem tudsz velük, mivel csak zárt összkerék van, nyitott nincs. És ahol elkecmereg zárt összkerékben nagy nehezen, ott a gyári defi nyitott összkerékkel elmegy, és így nincs is feszítve a hajtáslánc, tehát jobban bírja a gyűrődést. Ezerszer volt, hogy közös túrákon a pickupos (meg japán terepjárós) kartácsok folyton nyomkodták a húzkodták, kapcsolgatták a karokat, meg váltották a váltókat, én meg végigmentem a kiránduláson mindenhol úgy, hogy D-ből nem vettem ki a váltót. Esetleg néha tettem egy felet.
Ahol meg bezártam a közepét, és átmentem, ott meg senki se gyött utánam.

Szóval ja, használhatóbb hétköznapi autó a japán pickup, ez biztos. De hétköznapi terepesként már nem. Egyszerűen mert nem bírja a mechanika a kiképzést.

Most is van olyan figura az egyesületben, aki a nagyjából gyári Discoveryvel el-eljár versenyekre. Persze savazzák is, hogy angolbeteg így, meg angolbeteg úgy, aztán mégis az van, hogy el-elhoz egy-egy kupát, vagy második helyen végez iszonyatosan átépített autók mögött...

Hilux94 2011.04.18. 14:28:57

@Tie: Kurva okos vagyok, mert az offroad horgonynak/ekének, és még pár vicces cuccnak is van hely bőven a platón...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 14:40:18

@Hilux94: A park tulaja meg aszongya, hogy ne használd a csörlőekét, mert szétkúrod vele a talajt ott, ahol nem kéne.

Van terepjáród (állítólag), oldd meg.

Ja, hogy mégse?

szabi1983 2011.04.18. 14:55:27

@Tie: Igen aszfalton megvan a különbség a kapcsolható és állandó összkerék között de terepen már nincs gond mert még a poros földút is enged annyit, hogy ne feszüljön be a kapcsolható öszkerék. Ja és a kapcsolhatónak megvan a fogyasztásbeli hozadéka is. Ha nem kell kikapcsolom oszt csokolom. Én mindig is rajongtam a defiért és egyszer veszek egyet a filingért. Ami a disco III-at illeti az egy tipikus angolbeteg. Bár nem tom, hogy egy példányból lehet-e következtetéseket levonni de egyik partnernek van egy elég fiatal és konkrétan nem lehet járni vele pedig kár érte mert nagyon vagány lenne különben. A tulaj már perre vitte az ügyet mert használhatatlan. Állandóan szervizben van és képes lerobbani finnországtól spanyolhonig bárhol. És olyankor kamionnal hozzuk haza. Legtöbb baj a légrugóval és a váltóval van. És nem tudnak mit csinálni vele. A légrugózás elemeit már számtalanszor cserélték de egyszerüen rossz a konstrukció.

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.04.18. 15:05:31

Pár évvel ezelőtt kipróbálhattam a Defit a BNV területén épített gerenda-pályán. Nagyon élveztem, nagy élmény volt!
Főleg amikor ugyanúgy ment fel a meredeken és utána le a lejtőn, mint ahogyan Pista bemutatta.
Nyugodtan rábízhatod magad, halálbiztos gép.
Amúgy a családunkban volt egy Defi kb. 35 évvel ezelőtt.
Egy kisebb földcsuszamlás miatt megborult egy vízgyűjtő tó meredek partján. Kettőt buckázott oldalirányban, majd valami isteni szerencse révén megakadt egy nagy sziklával megtámasztott mogyoróbokorban.
A bokortól pár méterre ott várta őket a több tíz méter mély, jéghideg hegyi tó.
Ez itt ni:
www.visitcluj.ro/en/images/gallery/lake-tarnita/tarnita.jpg

A károk:
1. az első pördülésnél leesett a tetőcsomagtartó.
2. a másodiknál betört egy oldalüveg egy kiálló kő miatt.
3. egy rosszul rögzített emelő eltalálta nagynénémet, aki pár napig zöld vállal járt.
Ezen felül a kocsinak és utasainak semmilyen(!) látható vagy rejtett baja nem lett!
Még kölök voltam, de mindig én indítóztam be a piros nyomógombbal, ha a közelében voltam.
De a Defi tisztelete mellett azért egy Hilux-ot is el tudnék viselni a családban. :o)

Hilux94 2011.04.18. 15:06:13

@Tie: A kurvaokos ember erre aszongya, hogy majd akkor nem ott kúrja szét, és tessék örülni, hogy nem simex, stb mintával vési bele az árkot.... Most akkor ez egy terepjárós park (és rinyálás helyett oldja meg a tulaj, ahogy akarja) vagy mégsem? :)))

sarocker 2011.04.18. 15:49:24

És mikor fogják letesztelni a fent említetteket (mind az ötöt) olyan módon, hogy a platóra nem egy vödör vizet, hanem nyolc hordó cefrét pakolnak? Merthogy, mint a cikkben is érintve volt a téma, a pickup elsődlegesen nem terepjáró, hanem málhás szamár. No, én kíváncsi lennék, hogy málhával hogy teljesítenek.

1kutya 2011.04.18. 16:09:56

@gigabursch: most akkor neked a navara méretével van gondod és nem a terepjáró képességével, ha már így kitisztáztuk.
ahogy @szabi1983: is írja, a nagy japán négyes közül a macuda hajtáslánca a leggyengébb (a fauvét még nem ismerem).

1kutya 2011.04.18. 16:17:28

@szabi1983: én sem írhattam volna szebben:)

az enyémben egyébként már benne van elöl is a zár és tényleg hasznos!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 16:23:33

@Hilux94:
És ha nem terepjárós park? Akkor szívbaj nélkül szétbaszod a rétet, a szántást, a földutat, meg akármit a csörlőekével? Szép...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 16:53:14

@szabi1983: Összefeszül ám az terepen is, hidd el. Ha annyi pénzem lenne, mint ahányszor láttam japán terepjárókat kanyarogva tolatgatni, hogy kinyíljon a középső zár, akkor nem itt üldögélnék. :)

LSD 2011.04.18. 16:54:21

@Merida001:

Megnéztem a vidit. Nos igen, ez még az a verzió ami úgy tört ketté alvázzal együtt, mint a ropi.
Ezt nem azért mondtam, hogy fikázzam az ismerősöd Fordját. Régebben semelyik amerikai gyártó nem figyelt oda a pick-up-jaik biztonságára és mechanikai tartósságára, hiába is óriási méretűek ezek a dögök. De az idők változnak:

Régi: www.youtube.com/watch?v=_i5EmJBaGeQ

Új: www.youtube.com/watch?v=iNd3gVa-Ov4

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.18. 17:08:32

@LSD: Olyannyira nem, hogy van egy videó, ahol egy Discovery-t próbál kirángatni egy autómentős valami ilyen nagy amerikai budi, és az konkrétan kettétörik a videón. Pedig aztán egy Discovery nem olyan nagy kunszt, még ha el is van merülve.

Hilux94 2011.04.18. 17:37:16

@Tie: földutak és egyebek szétbaszásában még mindig az erdészetek, helyi mezőgarázdák munkagépei, teherautói jeleskednek, amit én azokon egy csörlőekével művelek minden szökőévben 1x, az max. légyfing a szélviharban... De ezzel ugye csak a diszkóterepjárósok, és az angolbeteg-fétisiszták nincsenek tisztában. ;)

kokuszpalma 2011.04.18. 18:01:49

Szép meg jó a teszt, de hol van a terepezés?
Azon az emelkedőn így ránézésre minden 20cm körüli hasmagasságú autó felmegy.
Én kicsit több terepes videót vártam. Mondjuk lehetett volna akár 10perc minden gépjárműről..

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.04.18. 18:18:08

@DeezL: de nem turbó:-))
amúgy a PD dízelekkel semmi gond nincs.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.04.18. 19:24:53

azt meg mindenki elfelejti, hogy ezek a teherautók (!!!) egy dologban verhetetlenek: visszaigényelhető az ÁFA és nem kell utánuk cégautó adót fizetni. De még regisztrációs díjat sem. ;)

Merida001 2011.04.18. 20:26:01

@LSD:

Persze, tudom, hogy nem fikáztad.:) Én írtam oda, hogy nagyon nyiszog-nyeszeg. Túl azon, hogy szép nincs meg az a minőség érzet az autóban, mint ami valahol kellene. Az új verzió atom nagyon. Kellene!!!üdv.

Rocko- 2011.04.18. 22:29:45

@Tie: há' nem érted, hogy te vagy a hülye?!
a szendviccshez láncolod és azzal csörlőzöd ki.
minden, magára kicsit is adó terepjárósnál van egy szendvics.

Merida001 2011.04.18. 23:32:52

@anyádbogár:

Itt a VW belső minőségét azért hoztam fel, mert ugyan azért a pénzért kínál jó minőségű igényes belső teret és jó terepképességeket egyben. Az, hogy most mire használják fel az csak egy példa volt. Nyilván a hossza miatt nehezebben fordulnak meg, mint egy általad említett Samurai. De ha jobban megnézzük nem egy kategória a két autó (nem kötöszködök). Ez Pick up. Egy terepesített platós kisteher modernesített verzióban. Az meg egy mini terepjáró...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.19. 06:50:26

@Rocko-: Úgy vagyok ezzel amúgy, hogy azér terepjáró, hogy magától kijöjjön a dzsuvából.
Másik autóhoz (ráncigálás, húzzálkiplíz) csak akkor folyamodok, ha már se előre, se hátra.
Csörlőhöz meg akkor, ha nincs másik autó, vagy úgy elakadtam, hogy nem tud megközelíteni kirángatni.
Csak hát ugye nem mindegy, hogy ez a helyzet mikor áll elő, mert van az úgy, hogy hilux kolléga már rég csörlőzgeti magát, amikor én talán bezárom a közepét, oszt megyek tovább... :)
3 éve fent van a Range-en a csörlő, egyetlen egyszer sem használtam. Minek, amikor a rakott kamiont könyebben húzom ki az árokból, mint ahogy kicsörlőzném? :)

Rocko- 2011.04.19. 06:55:01

@Tie: noja. de hát ezt fel kell mérni ép ésszel.
a vagadlkozás meg könnyebben megy egyeseknek. :)

Schütii 2011.04.19. 07:17:08

hehe, nem ússzátok meg a Rangert sem, ha majd kijön végre...

szabi1983 2011.04.19. 07:43:11

@Tie: Én nem szeretnélek megsérteni de az irásaid alapján te nemm vagy egy műszaki zseni finoman szólva. Ha egy 4x4-es hajtáslánc feszül, akkor az azért van mivel középen nincs difi és szilárd uburkolaton a kanyarvétel során keletkező fordulatszámkülonbséggel(első és hátsó tengely között) nem tud mit kezdeni. Ennek a jelenségnek a kovetkezménye a recsegő ropogo hajtáslánc és az auto ugynevezett orrtolása. Amiről te beszélsz az teljesen más. Ott arról van szó, hogy kikapcsoláskor megesik, hogy a fogaskerekek nem akarnak elválni egymástól és némi kis hátramenettel segitenek nekik ebben. Az előbbi irásaidból is kitünt, hogy te bizonyos dolgokat nem igazán értesz. annyira zavarosan vázoltad az állandó és kapcsolható összkerék közötti különbségeket.

Maul 2011.04.19. 10:07:21

Az uj L 200 pick up barmikor kapcsolhatod a 4wd barmilyen utfeluleten super select 4wd ezert kulonbozik a masik pick up truckoktol.A piacon mas gyarto nem kinal europaban ilyen megoldast.Nalunk az Usaban a Honda Ridgeline ami automata oszkerekhajtasu pick up de inkabb suv de viszont azoknak akik kozuton hasznaljak tobbet nagyon jo alternativa es a honda V6 motorja fantasztikus benne .

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.04.19. 11:12:32

@szabi1983:
"Ott arról van szó, hogy kikapcsoláskor megesik, hogy a fogaskerekek nem akarnak elválni egymástól és némi kis hátramenettel segitenek nekik ebben."

Na és egy váltóműben az olajban futó fogaskerekek mikor nem akarnak elválni egymástól? Na mikor?

Akkor, ha előtte kűlső erővel összefeszítettük őket.
És miért pont tolatással oldható meg ez a probléma? Na miért?
Azért, mert akkor pont ellenkező irányban, az összefeszülés ellenében forognak a fogaskerekek, és így "el tudnak előbb-utóbb távolodni egymástól".

Hidd el, egy két tonnás autó alatt poros úton is be fog feszülni a bezárt osztómű. Hígtakonyban, meg agyagon, meg tükörjégen nem, ott semennyi tapadás nincs, tehát ki tudja rúgni magát a kerék. Amint viszont van annyi tapadás, hogy érdemben mozogjon az autó - márpedig egy hétkönapi földúton, de még a sűrű sárban is bőven van ennyi, feszülni fog az osztómű kanyarban, ha tetszik, ha nem.

Maul viszont igazat beszél, a Mitsunak legalább annyi esze van, hogy mióta kitaláltál a superselect váltót, azóta azt használják. Rajtuk kívül viszont nincs másik állandó összkerekes pickup...

szabi1983 2011.04.19. 11:32:38

@Tie: Akkor nem akarnak elválni az olajban futó fogaskerekek ha abban a pillanatban amikor szétkapcsolod a hajtást éppen nem jó pozicióban vannak a fogaskerekek a szétugráshoz. Ennek semmi köze a fordulatszámkülönbségből adódó feszüléshez. Különben meg ha attól feszülnének össze akkor vihetnéd az egész cuccot a bontóba. Én próbáltam ezt a hires szuperselect váltót de nem győzött meg. Egyrészt szilárd burkolaton nem használható mert bár nem annyira feszit mint egy hagyományos kapcsolható összkerék de alaposan megnöveli a kanyaríveket ami gyanithatóan nem használ tehnikának és a fogyasztásnak másrészt meg nem igazán kapcsolható menet közben. Nekem legalábbis nem sikerült kerregés nélkül.

Maul 2011.04.19. 11:58:15

@szabi1983: En az uj generacios superselect valtorol irtam ami abban kulonbozik hogy allandonegykerek meghajtasnal tudja valtoztatni a nyomatekot hogy melyik kerekre kuld adott esetben tobbet vagy kevesebet de abban teljesen igazad van hogy menet kozeben eleg nehez valtani inkabb elindulas elott legjobb kivalasztani a hajtast de utana ugy viselkedik mint egy allando negykerekmeghajtasu auto.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.04.19. 18:16:45

Honda Ridgeline az senkinek nem jutott eszébe???

Hilux94 2011.04.20. 14:04:23

@Tie: Nem mondod, azért van a terepjáró, hogy magától kijöjjön? Még néhány ilyen filléres okosság?

Nem én írtam, hogy X akadály teljesítésénél "csak az van, hogy teligáz".

Mindig van értelmesebb, technikát kimélőbb megoldás - tudod, hogy ne csak onnét jöjjön ki magától a kehes angol ló. ;)

DeezL 2011.04.21. 12:08:24

@Gyurma73:
hát figy olvastam itt TC-n róluk népítéletbe...szidták az 1.9est mitn a bokrot a 2.0-s annyira nem de ismerős aki vw-nél dolgozik azt mondta 1.9es jobb
am nekem voltak PD TDI-im ismerem:D enyémek német importok voltak és jók voltak mind pedig sokat használtam:D most is van egy AUDi a4esem 1.9 PD TDI 2001es 4-5 hónapja van nálam nem rossz,lassan elkéne adni azt veszek másik vmit:D
süti beállítások módosítása