Földrengés az autóiparban

  2011. március 30. - (X) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

Toyota-Factory-in-Miyagi

Ha nem is lesz vége a szektornak, a japán földrengés utóhullámait még egy darabig érezni fogjuk. Európában is.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr442783893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.30. 18:09:27

Nem tudom..
Én nem érzem túl jól magam az biztos az ilyen látványtól.Kicsit túl sok minden össze jött az utóbbi pár évben.Válság,földrengés,háború...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.30. 18:10:32

Hm, a kőolaj árára bármi hatással van, mivel az egy szűk befektetői kör monopóliuma.
Innentől kezdve nincs értelme azon filózni, hogy mitől megy épp' fel.

jmakri 2011.03.30. 18:43:33

Akkor magyarhon nepperei, irány Japán!!!
Joggal imádkozhatnak: "A magyarok neppereitől ments meg Uram minket..." :-))

skyrangr 2011.03.30. 18:54:49

ezek szerint a japók is tesznek néha balga lépéseket! :D
"A Mitsubishi 30 millió jent, valamint első lépésben harminc darab i-MiEV villanyautót ajánlott fel." <-> "...az igazi válságot az váltotta ki a szektorban, hogy az áramellátás akadozása..."
Vagy Mitsuék úgy gondolták, hogy majd a Hondától kölcsönkapott generátorokkal töltik az akksikat? :)
persze értem én, segít mindenki, ahogy tud. és ez a lényeg! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.30. 19:11:46

Ja meg hát tényleg, itthon mikor lenne, hogy a magyar nagyvállalatok (ami van) felajánlana bármit is?
Taps a japán cégeknek :) Nem véletlenül tartanak ott, ahol!

skyrangr 2011.03.30. 19:50:31

amúgy. még egy dolog eszembe jutott. igaz, hogy mocskos dolog, de ez is csak üzlet. gondolom rengeteg autó elpusztult. amiket pótolni kell. japán ugyebár eléggé belpiac, mondani sem kell miért. tehát a hazai autógyárak nagyot fognak profitálni a dologból. ugyanúgy, ahogy hirtelen megindultak az építőipari cégek részvényei is, a földrengést követő első tőzsdei napon (15-20%os emelkedés, mindössze pár óra alatt).
ettől függetlenül egy ritka összetartó nép.

gascan 2011.03.30. 20:09:41

@skyrangr: A földönfutóvá vált embereknek nyilván elsô dolga lesz autót vásárolni, abból is nullkilométerest, egyéb gondjuk sincs, meg aztán a pénznek sincs most jobb helye. Melyik bolygón élsz te?

skyrangr 2011.03.30. 20:16:01

@gascan: a Földön.
nehogy azt mondd, hogy nem fogják pótolni azt, ami elveszett. ugyanúgy, ahogy új házak épülnek majd, ugyanúgy el fognak adni rengeteg autót is.
a földönfutó egy kicsit fura fogalom Japánban, ahol az emberek többsége bérelt lakásokban él.
persze ettől függetlenül még katasztrófa a katasztrófa, de sajnos ennek piaci oldala is van.
hiány lép fel, egy idő múlva igény, majd kereslet lesz. gondolod hogy a kereskedők nem elégítik ki majd az igényeket!? ugyan. attól hogy japánok, még nem angyalok...

biker_kolee 2011.03.30. 20:47:37

Ne a hazánkból induljunk ki, ahol ha egy ilyen krach beütne, megnézhetnénk magunkat mindenestül.. Japán már a mentalitásában is másabb. Pikk-pakk helyreáll az élet, év végére mintha mi sem történt volna..

tlantos 2011.03.30. 20:56:02

@skyrangr: mondjuk benzin sincs. Vagy nem volt.

gascan 2011.03.30. 20:58:48

@skyrangr: És nyilván újat fog venni mindenki, hogy profitáljanak a gyártók, mert egyéb helyrehoznivalójuk nincs is. Nem vesztették el a bútoraikat, a háztartási berendezéseiket (úgymint hûtôszekrény, mosógép, tûzhely, tv), ruháikat, nem keletkezett kár az ingatlanaikban, az elsô prioritásuk az autóvásárlás lesz.
Tényleg nem fordult meg a pici buksidban, hogy egy katasztrófasújtotta területen egyrészt sajnos kurvára nem vásárol senki semmit, és ha mégis muszály, akkor a létezô legolcsóbb megoldást (érstd: használtat) választja?

szalai 2011.03.30. 21:06:26

Hát ha máshol nem is, de hazánkban biztosan lesz hatása a jaőán katasztrófának. Legyen bárhol bármilyen válság, háború, természeti csapás az minidg mindenre hatással van, ha másokra nem is hazánkra biztosan. Vagy valakik ezt akarják elhitetni.

gascan 2011.03.30. 21:08:54

@tlantos: Az áramellátás sem mindenhol folyamatos egyelôre. Más gondjaik vannak jelenleg, mint az autóvásárlás, vagy bármiféle nagyértékû tartós fogyasztási cikk beszerzése.

szalai 2011.03.30. 21:11:49

@gascan: te melyik bolygón élsz kis naiv? Mi az, hogy senki nem vásárol semmit? Szépen csendesen halyreáll az élet és akkor bizony vásárolni fognak és nem is keveset. Az első prioritásuk nyilván nem az autó lesz, de nem is az utolsó. Vesznek majd tv-t is. Adakoznak is a híradástechnikai gyártók rendesen.
Sajnos a kapitlaizmus már csak ilyen. Szomorú az ilyen csapás, de mr vannak olyanok akik dörzsölik a tenyerüket.

szalai 2011.03.30. 21:13:02

@gascan: De ez nem lesz mindig így!!!
Majd helyreállítják az elekotromos ellátást is.

gascan 2011.03.30. 21:24:58

@szalai: Nem lesznek ennek a szituációnak nyertesei, afelôl megnyugodhatsz.

Dr. Robin Masters 2011.03.30. 21:32:02

Érdekes, ez a japán autóipari válság lesz a második szakdolgozatom egyik fő része.

skyrangr 2011.03.31. 07:29:13

@gascan: ne legyél naiv. Japánról van szó, és az sem a Kánaán. Ott ismertek ilyen fogalmak, mint hogy munkahely, fizetés, GDP, megtakarítás, és így tovább. pont ezért is nem aggódok amiatt, hogy nem lesz jobb nekik, mint korábban volt.
persze szemét dolog ezt így kimondani, meghalt több mint 10000 ember, rengeteg szenvedés, ami szörnyű. de japán esetében nem ez volt az első, és gyanítom hogy nem is az utolsó ilyen jellegű katasztrófa. szerencsétleneknek így hozta a történelem, egy olyan helyen élnek, ahol mind a földrengés, mind a tsunami velejárója az életnek. a történelmük során jobban és jobban alkalmazkodtak ezekhez a körülményekhez. a mostani esetből a tanulságot biztosan levonják, eddig csak 4m-es árhullámra számítottak, ezentúl 10m-esre fogják méretezni a dolgaikat, és e szerint építik majd újra az elpusztult részeket. e felől ne legyen kétséged, ugyanúgy, ahogy a felől se, hogy igen, meg fogják venni az új dolgokat, nem pedig a hasznaltauto.hu japán változatán fognak a 20 éves szakadt Nissanok és Mitsubishik között szemezgetni. javarészt BIZTOSÍTÁSOKBÓL fedezik majd a helyreállítást, ahogy ezeket is.
ha tetszik, ha nem, ez valószínűleg így lesz.
a katasztrófától nagyon sokan szenvednek, de hidd el, lesz jó néhány ember, akiknek nem is jött annyira rosszul ez. és ezek ott élő, japán emberkék lesznek.
(ha csak az autóiparnál maradunk... ami kár keletkezett az épületeikben, térítik a biztosítók. gondolom a termeléskiesést ugyanígy. cserébe az elpusztult járműveket pótolni kell, hiszen az élet nem állhat meg. ezért kell sok új autó. ez pedig annyira nem rossz üzlet, ezekben az időkben, amikor mindegyik gyártó harcol az eladott darabokért.)

skyrangr 2011.03.31. 07:34:35

@gascan: ja, és azt kihagytam, hogy nem csak az autóiparra gondoltam, ha nem jött volna le.
szerinted a körülbelül 100e megsérült/elpusztult háztartásba a használtpiacról vesznek majd hűtőt, meg tűzhelyet? ha már a legfontosabbaknál maradunk...
arról meg nem is beszélve, hogy ahogy olvastam, már terveznek újabb atomerőműveket, amik a legújabb generációba tartoznak majd, a kieső kb 3000MW termelés pótlására. szerinted azokat mekkora befektetés megépíteni!?
és akkor itt már is a műszaki-technikai előlépésről van szó (hiszen egy 70-es évekbeli atomerőmű helyett lesz nekik egy vadi új...)

Szkotti 2011.03.31. 14:39:36

Én inkább a cikkhez szólnék hozzá: az autóimportőrök marketingesei is gumibelsőben, vagy tökházban élnek szerintem. Az alkatrészellátási gondok nem (csak) az autógyáraknak jelent(het)nek problémát, hanem a beszállítói körnek főleg. Én konkrétan autóelektronikai termékeket előállító cégnél dolgozom, az elektronikai alkatrészek túlnyomó többsége Kínából, vagy Japánból érkezik, itt összerakjuk, és irány Németország. MOST nincs még probléma, mert a cuccok hajón érkeznek, a szállítás 6-8 hét, és a katasztrófa idején voltak úton lévő készletek. Majd, ha az a másfél-két hónap letelt, akkor lesz a galiba. Legalábbis minket már felkészítettek erre, hogy ez elég könnyen előfordulhat.
A jóember, aki az 5 hét puffert emlegeti, az se tudja, hogy mit is beszél tulajdonképpen, mert OK, hogy 5 hétig elég a holmi, de ha nincs utánpótlás (és ugye 20 napja nincsen), akkor megtolhatod a puffered...

gascan 2011.03.31. 19:25:48

@skyrangr: "ja, és azt kihagytam, hogy nem csak az autóiparra gondoltam, ha nem jött volna le."

Eddig kizárólag az autóiparról volt szó - hogy te eközben mire gondolsz, az egy dolog. Egyébként a többi iparág is meg fogja sínyleni, megnézheted Japán gazdasági mutatóit 2 év múlva, aztán elmesélheted, hol láttál fellendülést. Sôt, Japánon kívül is lesznek kisebb-nagyobb problémák: konkrétan például minden olyan gyártónál, aki bármiféle japán gyártású elektronikai komponenst felhasznál a termékében. Ilyenek pedig rengeteg helyen elôfordulnak, a kenyérpirítótól az exkavátorig.

"szerinted a körülbelül 100e megsérült/elpusztult háztartásba a használtpiacról vesznek majd hűtőt, meg tűzhelyet?"

Értelemszerûen használtat fognak venni, vagy adományozott eszközökbôl megoldani, amit csak lehet. Majd ha egyszer elvitte a víz mindenedet, megnézném, hogy az utolsó filléreidet ÚJ cuccokra költöd. Apuci pénzén könnyû okosnak lenni.

skyrangr 2011.03.31. 19:57:21

@gascan: apuci pénzén, mi!?
ehelyett egy japán cégnél dolgozok, családomtól kb 3000km-re, ahol napi szinten japán termékekkel, alkatrészekkel dolgozunk. az anyacégünk több japán üzemegysége is sérült, de a károk nem jelentősek, pár napos leállás után már gyárt mindegyik egység.
milyen utolsó fillérekről beszélsz ember?
láttál te már japánt, élőben? jelzem, hogy valószínűleg ők az utolsó emberek, akiknek szüksége van pénzbeli adományra. nagyobb szükségük lenne inkább emberi erőre, keresőegységekre, pormaszkokra, ivóvízre, sátrakra, hálózsákokra. hidd el, tudom, első kézből.
nagy a sajnálkozás a Föld többi részén, pedig a japánok nem szorulnak rá.
ezt nem szemétségből, vagy együttnemérzésből írom!
elég sok japán kollégám és felettesem jó barátom is egyben. egyszerűen egy stramp nép, dolgozni fognak, amint lehet, fapofával, összeszorított foggal, ahogy tették eddig is.
bámulatos egy társaság, de néha félelmetesek is.
visszatérve a helyreállításra. szerinted a nagy civilizált japánban hogy működik? fogja mindenki az agyagmalacot, és kirázzák belőle az aprót, és beállnak a sorba az ószeres előtt? elárulom, tévedsz. már most olyan mértékű kármentesítési alapot hozott létre a japán kormány, ami egy kisebb ország éves bevételével egyenlő...
ettől elvonatkoztatva, eszem ágában sincs meggyőzni senkit, csupán vázoltam azokat a tényeket, amiket tudok, hallok, látok (nem az interneten, vagy a hírcsatornák műsorában, hanem olyanoktól, akik érintettek közvetve vagy akár közvetlenül).

2011.04.02. 12:27:05

@gascan: és te melyiken? A japánoknak köztudottan magas megtakarításaik vannak, ergo lesz miből pótolni a veszteséget. A japán költségvetés pont azért nem omlott még össze a 200% GPS arányos adósság miatt (nálunk ez 80% alatt van!), mert a lakosság finanszírozza a hiányt.
süti beállítások módosítása